-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Σίγουρα και με 300 να πήγαινε, δεν φταίει μόνο η ταχύτητα. Είτε ήταν κουλός, είτε νόμιζε ότι το είχε, είτε δεν του έκατσε η προσπέραση, είτε του έσκασε λάστιχο, είτε του χάλασε η κρεμαγιέρα, είτε είτε είτε.
Σίγουρα επίσης αν ήταν λιγότερα τα χιλιόμετρα (αναλόγως τις συνθήκες, όχι τα όρια) πιθανότατα οι ανθρώπινες απώλειες να ήταν λιγότερες. Ποιός ξέρει;
Πόσοι και πόσοι μηχανόβιοι δεν έχουν μείνει στον τόπο πέφτοντας με 10χαω επειδή έτυχε και έσπασε ο αυχένας τους;
Αν είναι να σου τύχει... Αρκεί να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για ν'αφήσουμε μόνο το 'χέρι του Θεού' σαν αστάθμητο παράγοντα. Και το 'ό,τι περνάει από το χέρι μας' δεν σημαίνει 'πάω με τα όρια ταχύτητας'.
Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω με τον Νάσο. Απλά θα ήθελα να επισημάνω κάποια πράγματα:
-
Σίγουρα η ταχύτητα δεν ευθύνεται από μόνη της για τα ατυχήματα. Από την στιγμή όμως που κάτι θα πάει στραβά, οι μεγάλες ταχύτητες συμβάλουν καθοριστικά στο να έχουμε ως κατάληξη τραγικό δυστύχημα και όχι ένα απλό τρακάρισμα με υλικές ζημιές και μικροτραυματισμούς.
-
Ανάμεσα στο 'πάω με τα όρια' και στο 'πάω τελικιασμένος' υπάρχει και τρίτος δρόμος, π.χ. πάω με 145 με όριο 120.
-
Δείχνουμε (όλοι μας) σημαντική έλλειψη φαντασίας όταν συζητάμε για το τι μπορεί να πάει στραβά σε ένα άδειο αυτοκινητόδρομο.
Πόσο θα ήθελαν οι συγγενείς και οι φίλοι του οδηγού που προκάλεσε το θανατηφόρο τρακάρισμα να είχε χάσει το δίπλωμα του από τους 'φοροεισπράκτορες μπάτσους' για υπερβολική κανένα μήνα πριν το συμβάν...
ωχ!!συμφωνησατε εσεις οι 2??
-
-
Nα προσθεσω στην κουβεντα και εγω καποια πραγματα.
- Οι δρομοι ειναι αυτοι που ειναι (δηλαδη τα χαλια μας τα μαυρα), αρα
δυστυχως δεν ζουμε σε χωρα που ευνοει τις μεγαλες ταχυτητες. Το μεγαλο, βεβαια ειναι σχετικο παντα, αλλα ο κινδυνος παραμονευει παντου. Ετσι, εαν πχ κατεβαινεις την Κατεχακη με 150 και σου πεταχτει ενας σκυλος (διοτι δεν υπαρχει περιφραξη) εισαι χαμενος. - Τα ορια ταχυτητας, υπαρχουν και για εναν αλλο λογο που κανενας δεν εχει θιξει μεχρι τωρα, περα απο την υποτιθεμενη ασφαλεια. Τον θορυβο ! Για παραδειγμα, μενω κοντα στην παραλιακη, και τα βραδια που ειναι αδεια, εχω να ακουω τον καθε θερμο-α-κεφαλο που θεωρει το να πηγαινει με 8000 στροφες ΟΚ αφου ο δρομος ειναι αδειος.
- Ειναι πασιφανες πως οι τροχαιοι ΔΕΝ κανουν καλα τη δουλεια τους. Αφου εμεις τους πληρωνουμε για να μας προστατευουν απο τις κακοτοπιες, και αυτοι το μονο που κανουν ειναι να τη στηνουν με ρανταρ σε συγκεκριμενα σημεια παντα (τα οποια οταν κανεις συχνα μια διαδρομη τα γνωριζεις), η βγαινουν να κοψουν καμια κληση για παρκαρισμα που και που, εεε, πιστευω οτι ενα τεραααστιο μερος της ευθυνης για τους 3000 θανατους το χρονο (και πολλες αλλες καταληξεις) τους βαρυνει στο ακεραιο. Αλλα ζουμε σε μια χωρα που κανεις δεν ειναι υπευθυνος για τιποτα ετσι και αλλιως.
Ποσα παιδια χωρις καρεκλακι στο μπροστα καθισμα βλεπετε καθε μερα ?
Ποσα τρικαβαλα παπακια (μπαμπας-μαμα-μουλος) ???
Ποσα αυτοκινητα με οδηγο εχοντας το κινητο στο αυτι πανε περα δοθε ?
Ποσοι στριβουν ξαφνικα ? (οικονομια στο ρευμα, μην αναβουμε φλας) - Ασχετο ισως, αλλα γιατι εχουμε ολη τη σαβουρα της Ευρωπης οσον αφορα τα επαγγελματικα ?? Παω στοιχιμα πως τα επαγγελματικα στην Αθηνα ρυπαινουν 10 φορες περισσοτερο απο τα ΙΧ. Για να μην ανοιξουμε παλι το θεμα ασφαλεια επαγγελματικων.
- Σε ολα αυτα τωρα, εστω ενα 5% ασχετων-κακων οδηγων, ειναι ικανο να εξαφανιζει περισσοτερες ζωες απο οσες στο Ιρακ σε ενα χρονο.
Και τι κανουμε για ολα αυτα ?? Αυξησαμε τα προστιμα με τον νεο ΚΟΚ !
Ευγε, φανταστικοι μας πολιτικοι !
- Οι δρομοι ειναι αυτοι που ειναι (δηλαδη τα χαλια μας τα μαυρα), αρα
-
Εγώ πάντως φίλοι μου πάντα τρέμω στην ιδέα ότι κάποιος οδηγός που κινείται πλάι μου ή έρχεται από απέναντι θα κάνει τη στραβή και δεν θα μου δώσει περιθώρια αντίδρασης. Θυμάμαι πάντα ένα παράδειγμα του Ιαβέρη σε κουβέντα με πιλότο της Π.Α.
Ι: Πόσα χρόνια χιάστηκε για να μπορείς να πετάς αυτό το αεροπλάνο;
Π: Τέσσερα στην σχολή ένα στην Καλαμάτα και μερικούς μήνες για εξειδίκευση στον τύπο.
Ι: Με πόσα χιλιόμετρα «τρέχεις» κατά την προσγείωση;
Π: Περίπου 180.
Ι: Γιατί δεν επιτρέπεται να προσγειωθεί αεροπλάνο σε αντίθετη κατεύθυνση από σένα την ώρα που προσγειώνεσαι;
Κοιτώντας τον σχεδόν έντρομος ο πιλότος:
Μα είναι δυνατόν να γίνει αυτό; Οι κανόνες ασφαλείας και η κοινή λογική επιβάλουν να μην γίνεται.Ι: Αλήθεια αν εσύ τόσο καλά εκπαιδευμένος για τόσα χρόνια ακολουθώντας τόσο πιστά τους κανόνες ασφαλείας και κοινής λογικής δεν έχεις εμπιστοσύνη σε ένα τόσο σωστό χειριστή όσο εσύ να έρθει από την απέναντι πλευρά με μεγάλη ταχύτητα, πως δείχνεις τόση εμπιστοσύνη στον κακό εκπαιδευμένο οδηγό που έρχεται από απέναντι σου με ίδιες ταχύτητες χωρίς να υπάρχει μπαριέρα να σας χωρίζει, ο δρόμος είναι πολύ χειρότερος από κάθε διάδρομο προσγείωσης και δεν σέβεται κανένα κανόνα ασφαλείας ή κοινής λογικής;
Ας το σκεφτόμαστε αυτό όλοι μας και ίσως αναθεωρήσουμε κάποια πράγματα στον τρόπο που κινούμαστε.
-
Ο χρήστης spy! έγραψε:
- Ασχετο ισως, αλλα γιατι εχουμε ολη τη σαβουρα της Ευρωπης οσον αφορα τα επαγγελματικα ?? Παω στοιχιμα πως τα επαγγελματικα στην Αθηνα ρυπαινουν 10 φορες περισσοτερο απο τα ΙΧ. Για να μην ανοιξουμε παλι το θεμα ασφαλεια επαγγελματικων.
Καλως ήρθες 'κατάσκοπε!'. Πολύ μεγάλη κουβέντα (+1000)
-
Το παραδειγμα ειναι λιγο ακυρο, επισης ενα βιβλιαρακι που μου ειχαν δωσει στα διοδια καποτε, αν θυμαμαι καλα ηταν του Ιαβερη, ελεγε καποια λαθος πραγματα μεσα.
-
Δεν υποστηρίζει το αλάθητο του συγκεκριμένου ανθρώπου και εγώ διαφωνώ με πολλά από όσα λέει και με τον τρόπο που τα λέει. Απλά ανέφερα κάτι που είπε και μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Αν το καλό ψάξεις έχει απόλυτο δίκιο.
-
Δεν ξέρω αν το παράδειγμα είναι κακό, αλλά ξέρω ότι οι νεκροί από τροχαία στην Ελλάδα είναι χιλιάδες.
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Η έννοια 'σωστός οδηγός' στους δημόσιους δρόμους είναι εντελώς διαφορετική από τους αγώνες. Εκεί μετράει μόνο η ικανότητα να οδηγείς όσο πιο γρήγορα γίνεται χωρίς να χάσεις τον έλεγχο. Στους δημόσιους δρόμους μετράει αποκλειστικά και μόνο η ικανότητα να οδηγείς σε μια συνεχή αλληλεπίδραση με τον δρόμο και τους άλλους οδηγούς χωρίς να προκαλούνται ατυχήματα. Επίσης θα προσέθετα 'σεβόμενος τους άλλους οδηγούς που επιθυμούν να κινούνται σύμφωνα με τον ΚΟΚ'Είσαι ακριβολόγος και τοποθετήθηκες πολύ σωστά!
Ακριβώς αυτό υποστηρίζω και εγώ. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο (σσ. συμπληρώνω εγώ) ένας οδηγός αγώνων ή ένας συνάκτης περιοδικού αυτοκινήτων δεν είναι ο αμοδιότερος σε σε θέματα οδικής ασφάλειας, όπως δυστυχώς συμβαίνει στην χώρα μας, αλλά και στο εξωτερικό. Είναι ειδικός για θέματα αγωνιστικής ασφάλειας και αγωνιστικής οδήγησης (αναλόγως του επιπέδου του), η οποία πολύ λίγη σχέση έχει με την κίνηση στους δρόμους. Η ειδικότητά του όμως αυτή δεν συνεπάγεται και ειδικές γνώσεις σε θέματα οδικής ασφάλειας των δημοσίων δρόμων...Βεβαίως, είναι πιθανό να είναι και καλός οδηγός (στους δημόσιους δρόμους), οπότε μπορεί, χρησιμοποιώντας το κύρος του ή την αναγνωρισιμότητά του να συμβάλλει σε θέματα ασφάλειας δίδοντας συμβουλές που κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Δυστυχώς, όμως, πολλοί θεωρούν ότι με κάθε σημαία τερματισμού ή με κάθε συγκριτικό τεστ αυτοκινήτων, αποκτούν ταυτόχρονα και γνώσεις ειδικού επιστήμονα. Και αυτό είναι τουλάχιστον γραφικό - ο νοών νοείτω!
Δεν χρειαζόμαστε εμπειριστές αλλά επιστήμονες, όπως επίσης περισσότερη ευαισθησία αλλά και 'αίσθηση του χρέους' από την πολιτεία, αφού κάθε χρόνο η κατάσταση στους δρόμους γίνεται ολοένα και πολυπλοκότερη.Για τον ίδιο λόγο ίσως κανείς και ποτέ δεν θα γίνει σωστός οδηγός περνώντας σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης σε πίστες. Εκεί θα μάθει (λέμε τώρα) πως να ελέγχει το αυτοκίνητο σε έκτακτες περιπτώσεις απώλειας πρόσφυσης και, σε γενικές γραμμές, πως να χειρίζεται σωστά το 'προϊόν' (βλ αυτοκίνητο). Θα δει δηλαδή τη μία όψη του νομίσματος της ασφαλούς κίνησης στους δρόμους, η οποία όσο προχωρά η τεχνολογία θα χάνει την αξία της. Και αυτό, γιατί σήμερα τα διάφορα συστήματα ασφάλειας λειτουργούν κατασταλτικά: Αφού ολισθήσει το αυτοκίνητο επεμβαίνουν για να διορθώσουν την πορεία του. Στο μέλλον όμως δεν θα σε αφήνουν κάν να μπεις γρήγορα σε μία στροφή...
Ο ίδιος οδηγός όμως, δεν θα μάθει ποτέ σε τέτοια σεμινάρια πως να λειτουργεί και να αλληλεπιδρά όταν μοιράζεται τον δρόμο με άλλους συνανθρώπους του, που είναι η άλλη και πιο σημαντική όψη του νομίσματος. Αυτό, είναι θέμα αγωγής και κατάλληλης εκπαίδευσης που πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία με στρατηγική και σχεδιασμό από ειδικούς επιστήμονες, τους οποίους η χώρα μας - δόξα το Θεώ - 'παράγει' με το τσουβάλι...Μακάρι στο μέλλον, τα θέματα περί τροχαίων ατυχημάτων στα φόρουμ, να έχουν λιγότερες σελίδες...
υγ. Όσο περισσότερη ανευθυνότητα επιδεικνύουμε στους δρόμους τόσο περισσότερο θα σκληραίνουν τα κατασταλτικά μέτρα, τόσο λίγότερο θα απολαμβάνουμε την καθημερινή οδήγηση, με τόσες περισσότερες σελίδες θα εμπλουτίζεται το παρόν θέμα.
-
Ο χρήστης papadim_Jim έγραψε:
ένας οδηγός αγώνων ή ένας συνάκτης περιοδικού αυτοκινήτων δεν είναι ο αμοδιότερος σε σε θέματα οδικής ασφάλειας, όπως δυστυχώς συμβαίνει στην χώρα μας, αλλά και στο εξωτερικό. Είναι ειδικός για θέματα αγωνιστικής ασφάλειας και αγωνιστικής οδήγησης (αναλόγως του επιπέδου του), η οποία πολύ λίγη σχέση έχει με την κίνηση στους δρόμους. Η ειδικότητά του όμως αυτή δεν συνεπάγεται και ειδικές γνώσεις σε θέματα οδικής ασφάλειας των δημοσίων δρόμων...
Η 'δουλεμένη' και προχωρημένη αντίληψη της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σε διάφορες καταστασεις είναι κάτι που έχει ένας οδηγός αγώνων και δεν έχει ενας απλός οδηγός (που δεν ενδιαφέρεται παρα μονο για την μεταφορά του).
Αυτό κατα την ταπεινή μου γνώμη είναι ενα τεράστιο βήμα μπροστά για την ασφάλεια αυτού και των γύρω του συνδυαζόμενο πάντα με την κοινή λογική και το σεβασμό.
Αρα μεταξύ 2 ατόμων που διαθέτουν κοινή λογική, και σεβασμό για τη ζωή, αυτός που υπερέχει σαφώς είναι εκείνος ο οποίος έχει 'σπουδάσει' την οδήγηση μέσα σε κλειστό ασφαλές περιβάλλον.
Εννοείται επίσης οτι οι οριακοί ρυθμοί στους οποιους συχνά κινούνται οι οδηγοί αγώνων, κάνουν τους 'βολτίσιους' ρυθμούς μας κάτι πολυ πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο για αυτούς. -
Ο χρήστης papadim_Jim έγραψε:
Η έννοια 'σωστός οδηγός' στους δημόσιους δρόμους είναι εντελώς διαφορετική από τους αγώνες. Εκεί μετράει μόνο η ικανότητα να οδηγείς όσο πιο γρήγορα γίνεται χωρίς να χάσεις τον έλεγχο. Στους δημόσιους δρόμους μετράει αποκλειστικά και μόνο η ικανότητα να οδηγείς σε μια συνεχή αλληλεπίδραση με τον δρόμο και τους άλλους οδηγούς χωρίς να προκαλούνται ατυχήματα. Επίσης θα προσέθετα 'σεβόμενος τους άλλους οδηγούς που επιθυμούν να κινούνται σύμφωνα με τον ΚΟΚ'
Είσαι ακριβολόγος και τοποθετήθηκες πολύ σωστά!
Ακριβώς αυτό υποστηρίζω και εγώ. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο (σσ. συμπληρώνω εγώ) ένας οδηγός αγώνων ή ένας συνάκτης περιοδικού αυτοκινήτων δεν είναι ο αμοδιότερος σε σε θέματα οδικής ασφάλειας, όπως δυστυχώς συμβαίνει στην χώρα μας, αλλά και στο εξωτερικό. Είναι ειδικός για θέματα αγωνιστικής ασφάλειας και αγωνιστικής οδήγησης (αναλόγως του επιπέδου του), η οποία πολύ λίγη σχέση έχει με την κίνηση στους δρόμους. Η ειδικότητά του όμως αυτή δεν συνεπάγεται και ειδικές γνώσεις σε θέματα οδικής ασφάλειας των δημοσίων δρόμων...Βεβαίως, είναι πιθανό να είναι και καλός οδηγός (στους δημόσιους δρόμους), οπότε μπορεί, χρησιμοποιώντας το κύρος του ή την αναγνωρισιμότητά του να συμβάλλει σε θέματα ασφάλειας δίδοντας συμβουλές που κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Δυστυχώς, όμως, πολλοί θεωρούν ότι με κάθε σημαία τερματισμού ή με κάθε συγκριτικό τεστ αυτοκινήτων, αποκτούν ταυτόχρονα και γνώσεις ειδικού επιστήμονα. Και αυτό είναι τουλάχιστον γραφικό - ο νοών νοείτω!
Δεν χρειαζόμαστε εμπειριστές αλλά επιστήμονες, όπως επίσης περισσότερη ευαισθησία αλλά και 'αίσθηση του χρέους' από την πολιτεία, αφού κάθε χρόνο η κατάσταση στους δρόμους γίνεται ολοένα και πολυπλοκότερη.Για τον ίδιο λόγο ίσως κανείς και ποτέ δεν θα γίνει σωστός οδηγός περνώντας σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης σε πίστες. Εκεί θα μάθει (λέμε τώρα) πως να ελέγχει το αυτοκίνητο σε έκτακτες περιπτώσεις απώλειας πρόσφυσης και, σε γενικές γραμμές, πως να χειρίζεται σωστά το 'προϊόν' (βλ αυτοκίνητο). Θα δει δηλαδή τη μία όψη του νομίσματος της ασφαλούς κίνησης στους δρόμους, η οποία όσο προχωρά η τεχνολογία θα χάνει την αξία της. Και αυτό, γιατί σήμερα τα διάφορα συστήματα ασφάλειας λειτουργούν κατασταλτικά: Αφού ολισθήσει το αυτοκίνητο επεμβαίνουν για να διορθώσουν την πορεία του. Στο μέλλον όμως δεν θα σε αφήνουν κάν να μπεις γρήγορα σε μία στροφή...
Ο ίδιος οδηγός όμως, δεν θα μάθει ποτέ σε τέτοια σεμινάρια πως να λειτουργεί και να αλληλεπιδρά όταν μοιράζεται τον δρόμο με άλλους συνανθρώπους του, που είναι η άλλη και πιο σημαντική όψη του νομίσματος. Αυτό, είναι θέμα αγωγής και κατάλληλης εκπαίδευσης που πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία με στρατηγική και σχεδιασμό από ειδικούς επιστήμονες, τους οποίους η χώρα μας - δόξα το Θεώ - 'παράγει' με το τσουβάλι...Μακάρι στο μέλλον, τα θέματα περί τροχαίων ατυχημάτων στα φόρουμ, να έχουν λιγότερες σελίδες...
υγ. Όσο περισσότερη ανευθυνότητα επιδεικνύουμε στους δρόμους τόσο περισσότερο θα σκληραίνουν τα κατασταλτικά μέτρα, τόσο λίγότερο θα απολαμβάνουμε την καθημερινή οδήγηση, με τόσες περισσότερες σελίδες θα εμπλουτίζεται το παρόν θέμα.
Απροσμενη άποψη αλλά ολόσωστη για μένα!!!
Δηλαδή ρε παιδιά που νομίζετε ότι έμαθαν να οδηγούν οι οδηγοί αγώνων? Στην πίστα κάρτ με νταιχάτσου κουόρε με ρολκέητζ και κράνος? (παλιά ούτε μέγαρο ούτε σέρρες υπήρχαν) Θυμάμαι μία συνέντευξη του βωβού να λέει ότι έβαζε στοίχημα αν μπορεί με μία Μ3 να μπει σε πλατεία με 100. Φυσικά ...στούκαρε! Σε όσους λοιπόν δεν τελείωσουν τα λεφτά του μπαμπά να πληρώνουν τις σπασμένες Μ3 ή δεν σκοτωθηκαν μετρώντας ποιός την έχει μεγαλύτερη* αφού αν τραυματίσουν ή σκοτώσουν άλλον στα @@ τους μιας και έχω πετύχει περίπτωση γκαζάκια που είχε αφήσει ανάπηρο πεζό και συνέχισε να τρέχει σε δημόσιους δρόμους, τότε πάνε και αγοράζουν ένα αγωνιστικό και κάνουν το κέφι τους κάνοντας τη χάρη να μας αφήσουν να ζήσουμε...
Η ασφαλής οδήγηση στις μέρες του ESP & ABS δεν είναι θέμα οδηγικής ικανότητας αλλά να του να έχεις λίγο νιονιό στο κεφάλι σου...
- την οδηγική ικανότητα φυσικά
-
Ο χρήστης gmantz έγραψε:
Η 'δουλεμένη' και προχωρημένη αντίληψη της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σε διάφορες καταστασεις είναι κάτι που έχει ένας οδηγός αγώνων και δεν έχει ενας απλός οδηγός (που δεν ενδιαφέρεται παρα μονο για την μεταφορά του).
Αυτό κατα την ταπεινή μου γνώμη είναι ενα τεράστιο βήμα μπροστά για την ασφάλεια αυτού και των γύρω του συνδυαζόμενο πάντα με την κοινή λογική και το σεβασμό.
Αρα μεταξύ 2 ατόμων που διαθέτουν κοινή λογική, και σεβασμό για τη ζωή, αυτός που υπερέχει σαφώς είναι εκείνος ο οποίος έχει 'σπουδάσει' την οδήγηση μέσα σε κλειστό ασφαλές περιβάλλον.
Εννοείται επίσης οτι οι οριακοί ρυθμοί στους οποιους συχνά κινούνται οι οδηγοί αγώνων, κάνουν τους 'βολτίσιους' ρυθμούς μας κάτι πολυ πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο για αυτούς.Ο συλλογισμός είναι καταρχήν σωστός αλλά κάπως απλοϊκός, με την έννοια ότι θεωρεί τον πιο σημαντικό παράγοντα δεδομένο και προσδιορισμένο. Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι η κοινή λογική είναι αυτή που συνήθως λείπει ακόμα και στις πιο απλές μορφές της ανθώπινης κοινωνικότητας...Απ' την άλλη πλευρά όλοι έχουμε σεβασμό για τη ζωή. Όσοι τουλάχιστον δεν έχουν διαπράξει το σοβαρότερο αδίκημα του ποινικού κώδικα ή τουλάχιστον έχουν το αίσθημα της αυτοσυντήρησης.
Αυτός είναι λοιπόν ο σημαντικότερος παράγοντας που κάνει τη διαφορά: Τι σημαίνει συγκεκριμένα κοινή λογική ή σεβασμός της ζωής, ειδικότερα;Θέλουμε, κατά τη γνώμη μου ανθρώπους που και μοιράζονται και θα σέβονται ταυτόχρονα. Βαθιές δημοκρατικές αξίες δηλαδή, οι οποίες πρέπει να διδάσκονται με τον κατάλληλο τρόπο, όπως ήδη έχω γράψει. Απ' την άλλη θέλουμε να είναι και κατάλληλα προετοιμασμένοι για τη χρήση του 'προϊόντος'. Και αυτό μπορούν να το διδάξουν οι 'σπουδασμένοι' οδηγοί στο βαθμό που μια έμπειρή νοσηλεύτρια μπορεί να φέρει εις πέρας μια χειρουργική επέμβαση!
Νομίζω ότι είναι σχετικά εύκολο να μάθεις να χρησιμοποιείς το 'προϊόν'. Αυτό είναι μια γνώση που μεταδίδεται. Η υπεύθυνη όμως συμπεριφορά στους δρόμους είναι σωστή αγωγή, είναι στάση ζωής, είναι ποιοτικό στοιχείο της ανθρώπινης προσωπικότητας και δεν μαθαίνεται σε σεμινάρια ταλαντούχων χρηστών του 'προϊόντος'.
Γι΄αυτό και η σπουδή της οδήγησης, από ποιους πρέπει να γίνεται; Με ποια προσόντα; Ξέρεις, την ευθύνη για τους πολίτες μιας συντεταγμένης πολιτείας δεν την έχει FIA - προφανώς- ούτε και οι 'σπουδαγμένοι' 'καθηγητάδες' επαγγελματίες οδηγοί αγώνων και λοιποί δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου. Οπότε μπορούν να διατυπώνουν την άποψή τους στα πλαίσια της δημοκρατίας. Στα ίδια πλαίσια όμως είναι και το 'βλέπω και κρίνω'. Και δεν είμαστε όλοι τυφλοί...
Και για να αλλάξω λίγο το ερώτημα - διαπίστωσή σου: Μεταξύ δύο ανθρώπων εκ των οποίων ο ένας έχει κοινή λογική και σεβασμό για τη ζωή, όπως το εννοείς εσύ, χωρίς καμία ειδική (και το τονίζω ειδική) 'σπουδή' και ο άλλος απλώς έχει σπουδάσει την οδήγηση, όπως πάλι το εννοείς εσύ, ποιο οδηγεί ασφαλέστερα στους δημόσιους δρόμους; Και ποιος μόλις απέκτησε άδεια οπλοφορίας άμα τη αποφοιτήσει του από το σεμινάριο; Μήπως λοιπόν τα πράγματα δεν είναι τόσο απλα;
Επίσης, περί ενδιαφέροντος του 'απλού οδηγού' απλώς για τη μεταφορά του θα έλεγα ότι διαφωνώ. Πρέπει να τονίζουμε με κεφαλαία γράμματα ότι ο 'απλός' οδηγός ενδιαφέρεται (ή πρέπει να ενδιαφέρεται) για την **ασφαλή **προπάντων 'μεταφορά' του, πράγμα δύσκολο στις μέρες μας...
-
Ο χρήστης gmantz έγραψε:
ένας οδηγός αγώνων ή ένας συνάκτης περιοδικού αυτοκινήτων δεν είναι ο αμοδιότερος σε σε θέματα οδικής ασφάλειας, όπως δυστυχώς συμβαίνει στην χώρα μας, αλλά και στο εξωτερικό. Είναι ειδικός για θέματα αγωνιστικής ασφάλειας και αγωνιστικής οδήγησης (αναλόγως του επιπέδου του), η οποία πολύ λίγη σχέση έχει με την κίνηση στους δρόμους. Η ειδικότητά του όμως αυτή δεν συνεπάγεται και ειδικές γνώσεις σε θέματα οδικής ασφάλειας των δημοσίων δρόμων...
Η 'δουλεμένη' και προχωρημένη αντίληψη της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σε διάφορες καταστασεις είναι κάτι που έχει ένας οδηγός αγώνων και δεν έχει ενας απλός οδηγός (που δεν ενδιαφέρεται παρα μονο για την μεταφορά του).
Αυτό κατα την ταπεινή μου γνώμη είναι ενα τεράστιο βήμα μπροστά για την ασφάλεια αυτού και των γύρω του συνδυαζόμενο πάντα με την κοινή λογική και το σεβασμό.
Αρα μεταξύ 2 ατόμων που διαθέτουν κοινή λογική, και σεβασμό για τη ζωή, αυτός που υπερέχει σαφώς είναι εκείνος ο οποίος έχει 'σπουδάσει' την οδήγηση μέσα σε κλειστό ασφαλές περιβάλλον.
Εννοείται επίσης οτι οι οριακοί ρυθμοί στους οποιους συχνά κινούνται οι οδηγοί αγώνων, κάνουν τους 'βολτίσιους' ρυθμούς μας κάτι πολυ πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο για αυτούς.Το οδηγος αγωνων σημαινει ικανοτητα στην οδηγηση? Γιατι στην Ελλαδα σημαινει οτι εχεις 5 φραγκα (τουλαχιστον) παραπανω απο το μεσο Ελληνα, τα χερια δεν ειναι προαπαιτουμενο, αν υπαρχουν καλος...αν δνε υπαρχουν...βολτα!
-
Αν και off topic: παιδιά μη λέμε μαλακίες. Οδηγούς αγώνων εκ μπανανίας ορμώμενους θεωρώ άτομα όπως ο Δεβερίκος ή ο Παπαδημητρίου. Έχουν δείξει την αξία τους στο εξωτερικό με ισχυρό ανταγωνισμό και ίσως ανώτερα από τα δικά τους αυτοκίνητα.
Όλοι οι άλλοι είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
Πριν 6 χρόνια, όταν τιμούσα το λειτούργημα του συντάκτη ειδικού τύπου ( ) είχα ακούσει μια παρομοίωση του Λ. Κύρκου με τον Prost... από άτομο που σήμερα κατέχει υψηλή θέση σε γνωστό περιοδικό
Μιλάμε πήγα να πέσω από τη σκάλα απ'τα γέλια... -
Ο χρήστης EDDIE_147 έγραψε:
Αν και off topic: παιδιά μη λέμε μαλακίες. Οδηγούς αγώνων εκ μπανανίας ορμώμενους θεωρώ άτομα όπως ο Δεβερίκος ή ο Παπαδημητρίου. Έχουν δείξει την αξία τους στο εξωτερικό με ισχυρό ανταγωνισμό και ίσως ανώτερα από τα δικά τους αυτοκίνητα.
Όλοι οι άλλοι είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.Σέβομαι τη γνώμη σου αλλά μάλλον δεν έχεις δει και πολλά από αγώνες για να τα λες αυτά. Sorry για το ύφος αλλά μήπως υπερβάλλεις λίγο?
-
Ρε παιδιά το θέμα δεν είναι πόσο γρήγοροί οδηγοί είναι ή όχι αλλά το αν είναι ασφαλείς ή όχι και συνεπώς μπορούν να μεταδώσουν τη γνώση τους.
Δηλαδή ο μοντόγια που τον είχαν πιάσει με μία Μ3 να πάει 3 φορές πάνω από το όριο ταχύτητας ήταν ασφαλής επειδή οδηγούσε στην φόρμουλα???
-
Όταν ο Παπαδημητρίου ξενιτευόταν μέχρι την Αυστραλία και είχε τα @@ να τρέξει στους πάγους της Σουηδίας, ο Κυρκέας ήταν ευτυχισμένος με το να κερδίζει με το WRC υπερόπλο του κάτι παροπλισμένα Cosworth ή κάτι Ν4. Όταν 'καταργήθηκε' η Α8 και πήγε στα Ν4 είδαμε πόσο γυμνός ήταν ο βασιλιάς.
Άλλο οδηγός αγώνων και άλλο μαντράς που του περισεύουν κάποια φράγκα και τρέχει για την πλάκα του.
Τώρα για το τι ξέρω εγώ από αγώνες δεν έχει και πολύ σημασία... Όταν τα παιδάκια στο σχολείο μου βλέπαν το Σαραβάκο, εγώ έβλεπα το Senna.Δεν είπα πάντως ότι μόνο αυτοί οι 2 που ανέφερα αξίζουν. Ούτως η άλλως οι αγώνες σήμερα στην Ελλάδα είναι τόσο καταθλιπτικό θέαμα που δεν αξίζει να ασχολείται κανείς τους σοβαρά.Μα να κλέβουν και στα ιστορικά;;; ΕΛΕΟΣ...
sorry για το μακροσκελές off topic.
-
Ο χρήστης papadim_Jim έγραψε:
...Για τον ίδιο λόγο ίσως κανείς και ποτέ δεν θα γίνει σωστός οδηγός περνώντας σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης σε πίστες. Εκεί θα μάθει (λέμε τώρα) πως να ελέγχει το αυτοκίνητο σε έκτακτες περιπτώσεις απώλειας πρόσφυσης και, σε γενικές γραμμές, πως να χειρίζεται σωστά το 'προϊόν' (βλ αυτοκίνητο). Θα δει δηλαδή τη μία όψη του νομίσματος της ασφαλούς κίνησης στους δρόμους,Εντελώς λάθος το σκεπτικό σου εδώ φίλε.
Γιατί μπερδεύεις το «σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης» με το μάθημα της οδήγησης;;;
Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.Εννοείτε ότι στο σεμινάριο ο οδηγός ΗΔΗ γνωρίζει να οδηγεί και εκεί έχει την ευκαιρία να αντιμετωπίσει με ασφάλεια και σε ελεγχόμενο περιβάλλον καταστάσεις που μπορεί να του συμβούν στο δρόμο.
Και που δεν γίνεται να προσομοιωθούν σε αυτόν.
Σωστός και συνειδητοποιημένος οδηγός είναι ΑΥΤΟΣ ακριβώς που αποφασίζει να δώσει τα (πολλά) χρήματα που απαιτούνται και να κάνει αυτά τα σεμινάρια αυτά που θα βελτιώσουν τις ικανότητες του.
Δεν πρόκειται όμως ποτέ να τον μάθουν να μην παραβιάζει τα stop και τα κόκκινα επειδή θεωρείτε ότι ΗΔΗ τα γνωρίζει αυτά....η οποία όσο προχωρά η τεχνολογία θα χάνει την αξία της. Και αυτό, γιατί σήμερα τα διάφορα συστήματα ασφάλειας λειτουργούν κατασταλτικά: Αφού ολισθήσει το αυτοκίνητο επεμβαίνουν για να διορθώσουν την πορεία του. Στο μέλλον όμως δεν θα σε αφήνουν κάν να μπεις γρήγορα σε μία στροφή...
Πάλι λάθος το σκεπτικό σου.
Αν είχαν φτάσει τα συστήματα ασφαλείας σε τέτοια εξέλιξη θα είμασταν όλοι πολλοί ευτυχισμένοι.
Τα συστήματα λειτουργούν κατασταλτικά ΑΛΛΑ μέχρι ένα σημείο και πάντα μέσα σε όρια για τα οποία έχουν προγραμματιστεί από πριν.
Από εκεί και μετά ο οδηγός είναι αυτός που θα μπορέσει (λέμε τώρα) να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Αν αφήσουμε την ασφάλεια μας αποκλειστικά στα συστήματα αυτά τότε έχετε γειά...Ο ίδιος οδηγός όμως, δεν θα μάθει ποτέ σε τέτοια σεμινάρια πως να λειτουργεί και να αλληλεπιδρά όταν μοιράζεται τον δρόμο με άλλους συνανθρώπους του, που είναι η άλλη και πιο σημαντική όψη του νομίσματος. Αυτό, είναι θέμα αγωγής και κατάλληλης εκπαίδευσης που πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία με στρατηγική και σχεδιασμό από ειδικούς επιστήμονες, τους οποίους η χώρα μας - δόξα το Θεώ - 'παράγει' με το τσουβάλι...
Όπως είπα και στην αρχή τα σεμινάρια αυτά έχουν εντελώς διαφορετικό θέμα από το να διδάξουν στον οδηγό κανόνες καλής συμπεριφοράς.
Αυτό οφείλουν να του το διδάξουν οι γονείς του πρώτιστα σαν πεζό και μετά ο δάσκαλος οδήγησης σαν οδηγό.
Δεν περιμένουμε να μάθουμε να είμαστε σωστοί μαθητές όταν θα έχουμε φτάσει πλέον στο λύκειο, αλλά από το νηπιαγωγείο κιόλας.Καλό είναι λοιπόν να το καταλάβουμε αυτό και να μην απαξιώνουμε τα σεμινάρια αυτά.
-
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
...Για τον ίδιο λόγο ίσως κανείς και ποτέ δεν θα γίνει σωστός οδηγός περνώντας σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης σε πίστες. Εκεί θα μάθει (λέμε τώρα) πως να ελέγχει το αυτοκίνητο σε έκτακτες περιπτώσεις απώλειας πρόσφυσης και, σε γενικές γραμμές, πως να χειρίζεται σωστά το 'προϊόν' (βλ αυτοκίνητο). Θα δει δηλαδή τη μία όψη του νομίσματος της ασφαλούς κίνησης στους δρόμους,
Εντελώς λάθος το σκεπτικό σου εδώ φίλε.
Γιατί μπερδεύεις το «σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης» με το μάθημα της οδήγησης;;;
Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.Εννοείτε ότι στο σεμινάριο ο οδηγός ΗΔΗ γνωρίζει να οδηγεί και εκεί έχει την ευκαιρία να αντιμετωπίσει με ασφάλεια και σε ελεγχόμενο περιβάλλον καταστάσεις που μπορεί να του συμβούν στο δρόμο.
Και που δεν γίνεται να προσομοιωθούν σε αυτόν.
Σωστός και συνειδητοποιημένος οδηγός είναι ΑΥΤΟΣ ακριβώς που αποφασίζει να δώσει τα (πολλά) χρήματα που απαιτούνται και να κάνει αυτά τα σεμινάρια αυτά που θα βελτιώσουν τις ικανότητες του.
Δεν πρόκειται όμως ποτέ να τον μάθουν να μην παραβιάζει τα stop και τα κόκκινα επειδή θεωρείτε ότι ΗΔΗ τα γνωρίζει αυτά....η οποία όσο προχωρά η τεχνολογία θα χάνει την αξία της. Και αυτό, γιατί σήμερα τα διάφορα συστήματα ασφάλειας λειτουργούν κατασταλτικά: Αφού ολισθήσει το αυτοκίνητο επεμβαίνουν για να διορθώσουν την πορεία του. Στο μέλλον όμως δεν θα σε αφήνουν κάν να μπεις γρήγορα σε μία στροφή...
Πάλι λάθος το σκεπτικό σου.
Αν είχαν φτάσει τα συστήματα ασφαλείας σε τέτοια εξέλιξη θα είμασταν όλοι πολλοί ευτυχισμένοι.
Τα συστήματα λειτουργούν κατασταλτικά ΑΛΛΑ μέχρι ένα σημείο και πάντα μέσα σε όρια για τα οποία έχουν προγραμματιστεί από πριν.
Από εκεί και μετά ο οδηγός είναι αυτός που θα μπορέσει (λέμε τώρα) να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Αν αφήσουμε την ασφάλεια μας αποκλειστικά στα συστήματα αυτά τότε έχετε γειά...Ο ίδιος οδηγός όμως, δεν θα μάθει ποτέ σε τέτοια σεμινάρια πως να λειτουργεί και να αλληλεπιδρά όταν μοιράζεται τον δρόμο με άλλους συνανθρώπους του, που είναι η άλλη και πιο σημαντική όψη του νομίσματος. Αυτό, είναι θέμα αγωγής και κατάλληλης εκπαίδευσης που πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία με στρατηγική και σχεδιασμό από ειδικούς επιστήμονες, τους οποίους η χώρα μας - δόξα το Θεώ - 'παράγει' με το τσουβάλι...
Όπως είπα και στην αρχή τα σεμινάρια αυτά έχουν εντελώς διαφορετικό θέμα από το να διδάξουν στον οδηγό κανόνες καλής συμπεριφοράς.
Αυτό οφείλουν να του το διδάξουν οι γονείς του πρώτιστα σαν πεζό και μετά ο δάσκαλος οδήγησης σαν οδηγό.
Δεν περιμένουμε να μάθουμε να είμαστε σωστοί μαθητές όταν θα έχουμε φτάσει πλέον στο λύκειο, αλλά από το νηπιαγωγείο κιόλας.Καλό είναι λοιπόν να το καταλάβουμε αυτό και να μην απαξιώνουμε τα σεμινάρια αυτά.
Σεβαστή η κριτική σου αλλά καλό είναι να διαβάζουμε πιο προσεκτικά την τοποθέτηση κάποιου πρότου την κρίνουμε. Αυτή είναι η άποψή μου.
α) Είσαι σίγουρος ότι το σκεπτικό μου είναι λάθος; Την έννοια 'ασφαλής οδήγηση' την επιμερίζω σε γνώση του 'προϊόντος' (έλασσον) και στην κατάλληλη αγωγή (μείζον). Σε αυτά τα 'σεμινάρια' ο οδηγός μαθαίνει υποτίθεται το πρώτο (το έλασσον). Αλλά το ερώτημα που έθεσα είναι: ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ, διδασκάλους; Ποια επιστημονική κατάρτιση έχουν ώστε να είναι διδάσκαλοι; Νομίζω ότι ο κόσμος έχει ξεφύγει από τον εμπειρισμό. Τέτοιου είδους (μετ)εκπαιδεύσεις πρέπει να γίνονται από ειδικούς. Και ξαναλέω, ο οδηγός αγώνων δεν είναι ειδικός.
β) Από που προκύπτει ότι μπερδεύω το σεμινάριο με το μάθημα; Δεν λέω αυτό, αν πρόσεξες τι έγραψα...
γ) Δεν είπα ότι τα αυτοκίνητα πετάνε με αντιβαρύτητα. Περιέγραψα μια πολύ πιθανή τεχνολογική εξέλιξη που μέλλει γενέσθαι. Όχι που υφίσταται. Αυτό είναι ξεκάθαρο! Τούτη είναι όμως, γενικά, η τάση: Να απεμπλακεί σταδιακά ο ανθρώπινος παράγοντας από την οδήγηση.
δ) Διδασκάλου μη όντος, 'σχολείο' δεν υφίσταται.
ε) Στην καλύτερη των περιπτώσεων πρέπει να λέγονται σεμινάρια 'καλής χρήσης του αυτοκινήτου'. Η 'ασφαλής οδήγηση' είναι πολυσύνθετη έννοια που υπερβαίνει τα όρια των γνώσεων κάθε ταλαντούχου έστω χρήστη που παίζει το ρόλο του εκπαιδευτή και ενώ (προσπαθεί-ισχυρίζεται ότι) διδάσκει το μέρος, δίνει την εντύπωση ότι διδασκει το όλο.
Και εν πάση περιπτώσει έκαστος στο είδος του...Αν ξαναδιαβάσεις αυτά που έγραψα και τι λέω, ίσως συμφωνήσεις σε πολλά σημεία.
-
Ωραία όλα αυτά τα μέτρα που αναφέρετε, για σχολές και ειδικούς και για την αντίστοιχη παιδία που πρέπει να διδάσκεται από το δημοτικό
Αλλά ..
Ας πάρουμε την ποιο αισιόδοξη εκδοχή :
Βρήκαμε του ειδικούς που θα διδάξουν την σωστή και ασφαλή οδήγηση
Πόσοι θα κάνουν αυτά τα μαθήματα από το σύνολο των οδηγών με δικό τους κόστος , χωρίς να είναι υποχρεωμένοι και πόσοι θα εφαρμόσουν αυτά που διδαχτήκαν ?
Βρήκαμε το τρόπο διδασκαλίας και του αντίστοιχους δασκάλους για να διδάξουν από το Δημοτικό την ασφαλή οδήγηση-συμπεριφορά των μελλοντικών οδηγών.
Σε πόσα χρόνια αυτοί οι μελλοντικοί οδηγοί θα αρχίσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους και να αποτελούν σημαντική πλειοψηφεία έτσι ώστε να αρχίσουν να μειώνονται τα ατυχήματα ?
Δεν είμαι εναντίων τέτοιον μέτρων αλλά ακόμα και αύριο να αρχίζανε τα πρώτα αποτελέσματα θα φαινόντουσαν μετά από 10-15 χρονιά με αρκετή δόση αισιοδοξίας.
Μέχρι τότε τι γίνεται ?Για όσο διάστημα
η πολιτεία αδρανή
η τροχαία είναι απούσα
δεν γίνονται επαρκείς και διαρκείς έλεγχοι
το οδικό δίκτυο έχει αυτά τα χάλια
…
…
Για τόσο διάστημα και ακόμα μεγαλύτερο θα θρηνούμε θύματα ή θα είμαστε υποψήφια θύματα τροχαίου.Δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει για να αποτραπεί αυτή η κατάσταση αλλά πιστεύω ότι αυτό πρέπει να μας απασχολεί όλους.
Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς αφού η πολιτεία αδρανή ? αν μπορούμε να κάνουμε κάτι.
Η Πολιτεία το μόνο που έκανε το τελευταίο διάστημα ήταν η αλλαγή του ΚΟΚ, όπου αύξησε κάποιες ποινές και διπλασίασε σχεδόν όλα τα πρόστιμα, έκανε ελέγχους για κάποιο διάστημα, και σύμφωνα με την ανακοίνωση που έβγαλαν, το σύνολο των προστίμων έφτασε τα 10.000.000 ευρώ με το σύνολο σχεδόν των παραβάσεων να αφορούν κράνος, ζώνη ασφαλείας και παράνομο παρκάρισμα για διάστημα περίπου ένα μήνα που κράτησαν αυτοί οι έλεγχοι (ίσως και παραπάνω).
Έτσι θα μειωθούν τα τροχαία ?
-
Πολύ σωστός ο προβληματισμός σου και οι παρατηρήσεις σου καίριες.
Από κάπου δεν πρέπει να αρχίσουμε;
Δεν θέλουμε περισσότερο βούρδουλα. Αλλαγή νοοτροπίας θέλουμε και διδασκαλία της οδικής ασφάλειας από αυτούς που έχουν χρέος απέναντί μας (η συντεταγμένη πολιτεία), οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι για το ποιος, με ποια προσόντα και τι θα διδάσκει.Έως τότε, δυστυχώς, το μη χείρον βέλτιστον.
Αλλά...
Πρέπει τα πράγματα να μπαίνουν στη θέση τους. Και είναι απαράδεκτο οι 'ειδικοί' της καλής χρήσης του αυτοκινήτου να παρουσιάζονται ως διδάσκαλοι, ως οι ειδικοί της οδικής ασφάλειας. Είναι λίγα τα κυβικά τους...Πώς να το κάνουμε!
ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ