Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Περι λιπαντικών γενικώς
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Περι λιπαντικών γενικώς
    • 1
    • 2
    • 145
    • 146
    • 147
    • 148
    • 149
    • 315
    • 316
    • 147 / 316
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    0
    6302
    73457
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • mesastou
      mesastou last edited by

      Ο χρήστης leonp έγραψε:

      Δόκτωρ, το 0W έχει νόημα μόνο σε τούρμπα ή σε κινητήρες μεταγενέστερους του Μ44 (καθώς και στο Νευροκόπι ως γενικής χρήσης).

      Για αυτοκίνητα που οδηγούνται από άτομα κάποιας ηλικίας (δεν τα τρέχουν), αυτό που ενδιαφέρει είναι η πίεση στο ρελαντί με το λάδι ζεστό (το καλοκαίρι). Αν έχεις ικανοποιητική πίεση τότε μπορείς άνετα να χρησιμοποιείς το 0W.

      Γιατί μας ενδιαφέρει η πίεση στο ρελαντί; Το θεωρώ ποιο λογικό να μας ενδιαφέρει η πίεση όταν κινούμαστε.

      Επίσης το θεωρώ ποιο σημαντικό να μας ενδιαφέρει να μην έχουμε υπερβολικά υψηλή πίεση στο ξεκίνημα - κάτι που δείχνει πως η ροή (άρα και η προστασία μας) μας δεν είναι ικανοποιητική.

      Καλύτερα να μιλάμε για xW20 παρά για 0W - ταιριάζει περισσότερο σε ηλικιωμένους*

      • αν πηγαίνεις με τα όρια ταχύτητας και πατάς το γκάζι στο τέρμα μια-δυο φορές το μήνα

      Μιλώντας για 20άρια άλλαξα μετά από 6 μήνες και 5000+ χιλιόμετρα τα redline 5w20 στο forester - κάπως νωρίς ώστε να φύγουν τα υπολείμματα του προηγουμένου λαδιού (torco ). Τώρα σκοπεύω να τα κρατήσω περισσότερο καθώς και να κάνω ανάλυση λαδιού (έχει δοκιμάσει κανείς το χημείο του κράτους;) Ελπίζω έτσι να δώ αν οι φθορά είναι φυσιολογική καθώς και την κατάσταση του λαδιού.

      Παρατηρήσεις:
      [list:v4wwz6ae]Αισθητά μικρότερη κατανάλωση απο τα torco sr1 5w20 (συνολικά κάπου μεταξύ 200-400 ml σύνολο)
      Τα λάδια βγήκαν πολύ μαύρα, ακόμα και αν στο δείκτη φαινόντουσαν ΟΚ (το έχω ξαναγράψει αυτό...)
      Τα λάδια αυτά δεν είναι απο τα συνηθισμένα 20άρια. Απέχουν πολύ στα χαρακτηριστικά απο τα αντίστοιχα Μobil 1 και Αmsoil ASM (τα οποία με βλέπω να τα βάζω όταν περάσω τα 40 (κοντά είμαι ))[/list:u:v4wwz6ae]

      mouths are for eating, noses for breathing.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • T
        tazio last edited by

        Για τα λιπαντικά της 'yacco' έχετε κάποια άποψη;

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • L
          leonp last edited by

          Ο χρήστης mesastou έγραψε:
          Γιατί μας ενδιαφέρει η πίεση στο ρελαντί; Το θεωρώ ποιο λογικό να μας ενδιαφέρει η πίεση όταν κινούμαστε.

          Η αντλία του λαδιού έχει σταθερή παροχή σε σταθερές στροφές, είτε πρεσάρει μαρμελάδα ή νερό είναι η ίδια. Η πίεση αλλάζει με το πόσο εύκολα θα περάσει το λάδι από το κινητήρα, ζεστό (λεπτό) περνάει εύκολα και δεν έχεις μεγάλη πίεση. Άρα όσο μεγαλύτερη πίεση έχεις χωρίς να ανοίξει η βαλβίδα ανακούφισης, τόσο μεγαλύτερη ροή έχεις.

          Στο ρελαντί η αντλία λαδιού έχει πολύ μικρή παροχή (δηλαδή έχεις πολύ μικρή ροή), μπορεί να μη φτάνει και να μην έχεις ικανοποιητική πίεση. Σε περισσότερες στροφές αυξάνεται (γραμμικά) η παροχή της αντλίας και δεν υπάρχει πρόβλημα (αν έχεις ελάχιστη πίεση στο ρελαντί θα είναι καλύτερα σε ψηλές στροφές αλλά όχι καλά).

          Όταν το αμάξι είναι κρύο και το μαρσάρεις, η μεγάλη παροχή του λαδιού δεν χωράει να περάσει στο κινητήρα και ανοίγει η βαλβίδα ανακούφισης της αντλίας. Τότε μπορεί να έχεις ψηλή πίεση αλλά επειδή έχει ανοίξει η βαλβίδα της αντλίας έχεις μικρή παροχή (ροή) στο κινητήρα.

          Ακόμα, το ίδιο συμβαίνει και στο φίλτρο λαδιού: το παχύρρευστο κρύο λάδι δεν περνάει εύκολα από το φίλτρο και ανοίγει η βαλβίδα ανακούφισης του φίλτρου (δεν φιλτράρεται).

          Τώρα σκοπεύω να τα κρατήσω περισσότερο καθώς και να κάνω ανάλυση λαδιού (έχει δοκιμάσει κανείς το χημείο του κράτους;) Ελπίζω έτσι να δώ αν οι φθορά είναι φυσιολογική καθώς και την κατάσταση του λαδιού.

          Στο Χημείο της Θεσσαλονίκης μετράνε ΤΒΝ και κάτι ακόμα, αλλά όχι μέταλλα φθοράς. Δεν ξέρω αν είναι διαθέσιμη αυτή η υπηρεσία σε ιδιώτες.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • D
            dpurpler last edited by

            Να ρωτήσω κάτι;

            Υπάρχει κάποιος με ράμπα που είτε να έχει μεγάλη ποικιλία σε λάδια είτε να μπορείς να του πας τα λάδια που θέλεις και να τα αλλάξει δίνοντας ένα μικρό αντίτιμο;

            Ούτε τα χέρια μου πιάνουν , ούτε χώρο έχω για μαστορέματα, αλλά το κυριότερο είναι που πετάει κανείς τα παλιά λάδια; Οικολογικά είναι έγκλημα να τα ρίξεις σε αποχέτευση...

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • H
              hammer_ last edited by

              Αν αποφασίσεις να κάνεις την αλλαγή μόνος σου, τα βάζεις σε ένα μπιτόνι και τα πετάς στη λαδιέρα του κοντινότερου βενζινάδικου. No problem μ'αυτό γενικά. Αν από την άλλη δεν θες να αλλάζεις μόνος σου, μπορείς να τα αλλάζεις σε βενζινάδικο. Στη γειτονιά μου έχει ένα που με 7 ευρώ σου κάνουν αλλαγή αν τους πας δικό σου λάδι/φίλτρο.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • D
                dpurpler last edited by

                Ευχαριστώ, θα ρωτήσω στην γειτονιά μου.
                (δεν τοχα σκεφτεί ότι μπορεί να το δέχονται αυτό)

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • M
                  mousatos last edited by

                  Μια καλή συζήτηση στο BITOG για τα 0W40.
                  http://theoildrop.server101.com/forums/ ... art=1&vc=1

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • S
                    sirgus last edited by

                    σε ποιον περισσεύει?

                    http://www.4troxoi.gr/phpBB/viewtopic.p ... &start=900

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • 2
                      21-quadra last edited by

                      Τα Yacco είναι πολύ καλά Γαλλικά λάδια, η εταιρία υπάρχει απο τις αρχές του 1900, δεν είναι καινούργια, το πρόβλημα είναι που δεν τα βρίσκεις εύκολα.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • 2
                        21-quadra last edited by

                        Σε όλες τις αντλίες όλων των τύπων και όλων των μεγεθών η παροχή μετριέται σε σταθερές στροφές και με υγρό ιξώδους 1 που είναι το νερό. Το λάδι έχει άλλο ιξώδες το οποίο αλλάζει συνεχώς σε συνάρτηση με την θερμοκρασία άρα αλλάζει και η παροχή η οποία επίσης μεταβάλλεται συνεχώς ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, στους κινητήρες εσωτερικής καύσης με λίπανση υπό πίεση υπάρχει η ανακουφιστική βαλβίδα relief valve που ανοίγει μετά από επιλεγμένη απο τον κατασκευαστή πίεση, αλλά και τότε που η βαλβίδα ανοίγει και σπάει η πίεση και μειώνεται η παροχή, αυτές είναι αρκετές ( παροχή και πίεση ) ώστε ο κινητήρας να μην έχει φθορές είτε είναι αντλία γραναζωτή είτε αντλία επικυκλικού τύπου. Τα λεπτόρευστα λέδια έχουν την ιδιότητα να εισχωρούν ευκολότερα και γρηγορότερα στα διάκενα των κουζινέτων του στροφαλοφόρου άξονα πρωτίστως και μετά να ανέβουν όσο γίνεται πιο γρήγορα στο υψηλότερο σημείο του κινητήρα να λιπάνουν πείρους εμβόλων, κουζινέτα εκκεντροφόρων κλπ. επίσης ρέουν ευκολότερα άρα επιστρέφουν γρηγορότερα στο κάρτερ, οι σύγχρονοι κινητήρες είναι κατασκευασμένοι με μεγαλύτερες ακρίβειες και τα λεπτόρευστα λάδια είναι τα πλέον ενδεδειγμένα, επίσης παρουσιάζουν και μικρότερες τριβές άρα προσδίδουν ευστροφία στον κινητήρα η οποία μεταφράζεται και σε οικονομία καυσίμου. Στους μεγάλους και κατά συνέπεια ακριβούς Diesel κινητήρες πλοίων, μεγάλων σκαπτικών μηχανημάτων, μεγάλων φορτηγών κλπ, υπάρχει ξεχωριστή ηλεκτρική αντλία η οποία εκκινεί πρώτη πρίν από τον κινητήρα για να σηκώσει πίεση όλο το κύκλωμα του κινητήρα και στην συνέχεια εκκινεί ο κινητήρας γιατί η μεγαλύτερη φθορά στους κινητήρες μικρούς-μεγάλους παρουσιάζεται τα πρώτα κρίσιμα δευτερόλεπτα της εκκίνησης μετά από ένα πολύωρο σταμάτημα όπου όλο το λάδι έχει στραγγίξει.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • mesastou
                          mesastou last edited by

                          Ο χρήστης mousatos έγραψε:
                          Μια καλή συζήτηση στο BITOG για τα 0W40.
                          http://theoildrop.server101.com/forums/ ... art=1&vc=1

                          πράγματι ...

                          mouths are for eating, noses for breathing.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • M
                            miltellas last edited by

                            Ο χρήστης mesastou έγραψε:

                            Μια καλή συζήτηση στο BITOG για τα 0W40.
                            http://theoildrop.server101.com/forums/ ... art=1&vc=1

                            πράγματι ...

                            Έπεσε 'ξύλο' εκεί μέσα. Στο τέλος ο Alan επιχείρησε να αθωώσει το M1 0W40 προβάλλοντας μία λογικότατη θεωρία (περί καθαριστικών ιδιοτήτων) που πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν όταν κρίνουμε συνθετικά λιπαντικά, αλλά κατά τη γνώμη μου οι αναλύσεις και οι τεκμηριωμένες θέσεις του JAG έχουν την δύναμη καταπέλτη και τελικά τοποθετούν το συγκεκριμένο Μ1 προς αμφισβήτηση όσον αφορά την αντοχή του ιξώδους του στον χρόνο (αναμενόμενο λόγω μεγάλου ανοίγματος ιξώδους) και την αυξημένη ποσότητα σωματιδίων σιδήρου όχι σε μία-δύο-τρεις (όπου θα επικρατούσε η αθωωτική θεωρία του Alan) αλλά σε όλες τις αναλύσεις του, ακόμη και συγκρινόμενο με το ομόσταυλο 'ντιζελόλαδο' 5W40 (που περιέχει πολλά καθαριστικά και έτσι ούτε αυτό επιβεβαιώνει την θεωρία-υπόθεση του Άλαν).

                            Το γεγονός είναι ότι ο Doug Hillary έθεσε δυνατό προβληματισμό που συγκέντρωσε μερικά δυνατά μυαλά σε αυτό το τόπικ του BITOG, και όποιος κάνει τον κόπο να το διαβάσει θα πιάσει τον εαυτό του να αλλάζει θέσεις-απόψεις συνέχεια και στο τέλος (ιδού το όφελος) να κατανοήσει ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να κρίνεις ή να κατακρίνεις ένα λιπαντικό ακόμη κι αν πιστεύεις ότι έχεις αδιαμφισβήτητα στοιχεία.

                            Όποιος θέλει να διαβάσει το τόπικ που πόσταρε ο Γιάννης, καλύτερα να βρει μία-δύο ώρες για να το διαβάσει ολόκληρο (δέκα σελίδες), αλλιώς θα μείνει με μισή άποψη, και συχνά το μισό είναι χειρότερο του καθόλου.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • A
                              astrakitcar last edited by

                              αμφισβήτηση όσον αφορά την αντοχή του ιξώδους του στον χρόνο (αναμενόμενο λόγω μεγάλου ανοίγματος ιξώδους) και την αυξημένη ποσότητα σωματιδίων σιδήρου όχι σε μία-δύο-τρεις

                              Μιλτο εδω εννοεις αντοχη στον χρονο σε χιλιομετρα ή σε μήνες?

                              εννοω λογω υγρασιας πχ,ή αυξομειωσης θερμοκρασιας,πιεσης κτλ χανει την αντοχη του σε ιξωδες ή αν κανει καποιος 15.000km σε 5 μηνες συμβαινει αυτο?

                              επειδη σκοπευα να βαλω το Μ1 σε 0/40 και να κανω αλλλαγη καθε 7500 με 8000km με συχνοτητα περιπου καθε 10μηνες ..τι λες?

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • M
                                mousatos last edited by

                                By the way o JAG αυτή τη στιγμή φοράει Μobil 1 0W40 σε VW 1.8T .
                                Το οποίο mobil λέει οτι του καθαρίζει τον κινητήρα από τα κατάλοιπα που του άφησε το liqui moly 0W40 και 5W40 , παρά το οτι τα άλλαζε κάθε 4,500 μίλια.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • L
                                  leonp last edited by

                                  Γιάννη δεν βγάζεις άκρη με τα λάδια

                                  Αυτές οι διαφορές (σε μέταλλα φθοράς στην ανάλυση) είναι τόσο μικρές που δεν έχουν σημασία για τα αυτοκίνητά μας. Σε επαγγελματικούς κινητήρες που πρέπει να αντέξουν πάνω από 1.000.000 χλμ εκεί μπορεί να φανούν οι διαφορές. Εκτός απ' αυτό, η συζήτηση γίνεται το 2005 και από τότε έχει αλλάξει η σύνθεση του Μ1.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • L
                                    leonp last edited by

                                    Θέλω να πάρω ένα γράσο που δεν το ξεπλένει το νερό (calcium grease - φαίνεται σαν βούτυρο και δεν είναι ακριβό). Που μπορώ να βρω τέτοιο; (κατάστημα στη Θεσσαλονίκη).

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • J
                                      johnkyr last edited by

                                      προσωπικά .. στο rallye ..μου σε ακουστική και σε αίσθηση δεν έχω δοκιμάσει καλύτερο λάδι από το Μ1 0-40

                                      τώρα από πλευράς ουσίας ...

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • P
                                        potge2 last edited by

                                        Ο χρήστης leonp έγραψε:
                                        Θέλω να πάρω ένα γράσο που δεν το ξεπλένει το νερό (calcium grease - φαίνεται σαν βούτυρο και δεν είναι ακριβό). Που μπορώ να βρω τέτοιο; (κατάστημα στη Θεσσαλονίκη).

                                        Χωρίς να είμαι και απόλυτος πιστεύω πως τα περισσότερα καταστήματα με ναυτικά είδη έχουν τέτοια γράσα.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • mesastou
                                          mesastou last edited by

                                          Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
                                          αμφισβήτηση όσον αφορά την αντοχή του ιξώδους του στον χρόνο (αναμενόμενο λόγω μεγάλου ανοίγματος ιξώδους) και την αυξημένη ποσότητα σωματιδίων σιδήρου όχι σε μία-δύο-τρεις

                                          Μιλτο εδω εννοεις αντοχη στον χρονο σε χιλιομετρα ή σε μήνες?

                                          εννοω λογω υγρασιας πχ,ή αυξομειωσης θερμοκρασιας,πιεσης κτλ χανει την αντοχη του σε ιξωδες ή αν κανει καποιος 15.000km σε 5 μηνες συμβαινει αυτο?

                                          επειδη σκοπευα να βαλω το Μ1 σε 0/40 και να κανω αλλλαγη καθε 7500 με 8000km με συχνοτητα περιπου καθε 10μηνες ..τι λες?

                                          Καλή ερώτηση. Με ενδιαφέρει και εμένα η απάντηση ...

                                          mouths are for eating, noses for breathing.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • L
                                            leonp last edited by

                                            Απ' ότι διάβασα, στα 5-10.000 χλμ μειώνεται το ιξώδες (σε 30άρι) αλλά μετά, στα 15.000 χλμ ξαναυξάνεται σε 40άρι.

                                            Εγώ νομίζω λάδι που αρχίζει να αυξάνει το ιξώδες του είναι για πέταμα αλλά στις αναλύσεις λαδιών που έγιναν, δεν βρήκαν αυξημένες φθορές.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 145
                                            • 146
                                            • 147
                                            • 148
                                            • 149
                                            • 315
                                            • 316
                                            • 147 / 316
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr