-
Ηλπιζα στο τελευταίο τεύχος των 4Τ σε ένα ενδιαφέρον άρθρο για την πετρελαιοκίνηση. Η απογοήτευση ήταν μεγάλη. Το άρθρο επικέντρωνε μόνο στο πόσο έχουν εξελιχθεί οι κινητήρες πετρελαίου, πόσο λιγότερο ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα από ότι οι προηγούμενες γενιές και τα τοιαύτα. Νομίζω ότι τελικά το περιοδικό θα έπρεπε να επικεντρώσει σε άλλα σημεία που 'καίνε' περισσότερο τους φίλους του :
α) Μπορεί ένας Ελληνας να αγοράσει πετρελαιοκίνητο ?
β) Πέρα από τους περιορισμούς για το κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (Ελλάδα είμαστε και όλοι οι υπόλοιποι) υπάρχουν άλλοι ?
γ) Ποιες είναι οι επιπλέον διαδικασίες ?
δ) Ποια μοντέλα εισάγονται ή μπορεί να παραγγελθούν ή μπορεί να βρεθούν μεταχειρισμένα ?
ε) Πως συγκρίνονται μεταξύ τους μοντέλα ίδιου κυβισμού της ίδιας εταιρείας ? Π.χ. 318i vs 320d ?
στ) Ποιο το όφελος από τη καθημερινή χρήση και τη συντήρηση αντίστοιχων οχημάτων σε σχέση με τη τιμή αγοράς τους ? Τι γίνεται με τα ανταλλακτικά ?Δυστυχώς μετά την ανάγνωση του άρθρου κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα δε μου έχει απαντηθεί. Οποιος φίλος μπορεί να βοηθήσει, τον ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Ηλπιζα στο τελευταίο τεύχος των 4Τ σε ένα ενδιαφέρον άρθρο για την πετρελαιοκίνηση. Η απογοήτευση ήταν μεγάλη. Το άρθρο επικέντρωνε μόνο στο πόσο έχουν εξελιχθεί οι κινητήρες πετρελαίου, πόσο λιγότερο ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα από ότι οι προηγούμενες γενιές και τα τοιαύτα. Νομίζω ότι τελικά το περιοδικό θα έπρεπε να επικεντρώσει σε άλλα σημεία που 'καίνε' περισσότερο τους φίλους του :
α) Μπορεί ένας Ελληνας να αγοράσει πετρελαιοκίνητο ?
β) Πέρα από τους περιορισμούς για το κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (Ελλάδα είμαστε και όλοι οι υπόλοιποι) υπάρχουν άλλοι ?
γ) Ποιες είναι οι επιπλέον διαδικασίες ?
δ) Ποια μοντέλα εισάγονται ή μπορεί να παραγγελθούν ή μπορεί να βρεθούν μεταχειρισμένα ?
ε) Πως συγκρίνονται μεταξύ τους μοντέλα ίδιου κυβισμού της ίδιας εταιρείας ? Π.χ. 318i vs 320d ?
στ) Ποιο το όφελος από τη καθημερινή χρήση και τη συντήρηση αντίστοιχων οχημάτων σε σχέση με τη τιμή αγοράς τους ? Τι γίνεται με τα ανταλλακτικά ?Δυστυχώς μετά την ανάγνωση του άρθρου κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα δε μου έχει απαντηθεί. Οποιος φίλος μπορεί να βοηθήσει, τον ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Ηλπιζα στο τελευταίο τεύχος των 4Τ σε ένα ενδιαφέρον άρθρο για την πετρελαιοκίνηση. Η απογοήτευση ήταν μεγάλη. Το άρθρο επικέντρωνε μόνο στο πόσο έχουν εξελιχθεί οι κινητήρες πετρελαίου, πόσο λιγότερο ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα από ότι οι προηγούμενες γενιές και τα τοιαύτα. Νομίζω ότι τελικά το περιοδικό θα έπρεπε να επικεντρώσει σε άλλα σημεία που 'καίνε' περισσότερο τους φίλους του :
α) Μπορεί ένας Ελληνας να αγοράσει πετρελαιοκίνητο ?
β) Πέρα από τους περιορισμούς για το κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (Ελλάδα είμαστε και όλοι οι υπόλοιποι) υπάρχουν άλλοι ?
γ) Ποιες είναι οι επιπλέον διαδικασίες ?
δ) Ποια μοντέλα εισάγονται ή μπορεί να παραγγελθούν ή μπορεί να βρεθούν μεταχειρισμένα ?
ε) Πως συγκρίνονται μεταξύ τους μοντέλα ίδιου κυβισμού της ίδιας εταιρείας ? Π.χ. 318i vs 320d ?
στ) Ποιο το όφελος από τη καθημερινή χρήση και τη συντήρηση αντίστοιχων οχημάτων σε σχέση με τη τιμή αγοράς τους ? Τι γίνεται με τα ανταλλακτικά ?Δυστυχώς μετά την ανάγνωση του άρθρου κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα δε μου έχει απαντηθεί. Οποιος φίλος μπορεί να βοηθήσει, τον ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Ο χρήστης harryv έγραψε:
Ηλπιζα στο τελευταίο τεύχος των 4Τ σε ένα ενδιαφέρον άρθρο για την πετρελαιοκίνηση. Η απογοήτευση ήταν μεγάλη. Το άρθρο επικέντρωνε μόνο στο πόσο έχουν εξελιχθεί οι κινητήρες πετρελαίου, πόσο λιγότερο ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα από ότι οι προηγούμενες γενιές και τα τοιαύτα. Νομίζω ότι τελικά το περιοδικό θα έπρεπε να επικεντρώσει σε άλλα σημεία που 'καίνε' περισσότερο τους φίλους του :
α) Μπορεί ένας Ελληνας να αγοράσει πετρελαιοκίνητο ?
β) Πέρα από τους περιορισμούς για το κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (Ελλάδα είμαστε και όλοι οι υπόλοιποι) υπάρχουν άλλοι ?
γ) Ποιες είναι οι επιπλέον διαδικασίες ?
δ) Ποια μοντέλα εισάγονται ή μπορεί να παραγγελθούν ή μπορεί να βρεθούν μεταχειρισμένα ?
ε) Πως συγκρίνονται μεταξύ τους μοντέλα ίδιου κυβισμού της ίδιας εταιρείας ? Π.χ. 318i vs 320d ?
στ) Ποιο το όφελος από τη καθημερινή χρήση και τη συντήρηση αντίστοιχων οχημάτων σε σχέση με τη τιμή αγοράς τους ? Τι γίνεται με τα ανταλλακτικά ?Δυστυχώς μετά την ανάγνωση του άρθρου κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα δε μου έχει απαντηθεί. Οποιος φίλος μπορεί να βοηθήσει, τον ευχαριστώ εκ των προτέρων.
α) φυσικά, αρκεί να δηλώσει μόνιμη κατοικία εκτός Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Ακόμα και αν πχ μένει στην Αθήνα αλλά έχει εξοχικό εκτός, μπορεί να το δηλώσει σαν μόνιμη κατοικία.
β-γ) άλλοι περιορισμοί δεν υπάρχουν, εκτός του ότι -θεωρητικά- δεν μπορείς καν να μπεις στις δύο πόλεις με ιδιωτικό diesel αυτοκίνητο -οι Αλβανοί με κάτι ρυπογόνα αρχαία diesel μπορούν-
δ) Ολα τα μοντέλα μπορούν να εισαχθούν αν τα παραγγείλεις. Μέχρι και... Lancia Thesis ταξί έχει εισαχθεί!
ε) τα diesel έχουν αρχίσει και πλεονεκτούν έναντι των βενζινοκινητήρων, αφού αποδίδουν -πλέον- τους ίδιους ίππους, από τα ίδια σχεδόν κυβικά, με διπλάσια ροπή και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση.
για τις BMW που αναφέρεις, ο δίλιτρος Valvetronic αποδίδει 143 ίππους και ο δίλιτρος diesel 150(!). Πιο πρόσφατο παράδειγμα το C-Max (άρα και νέο Focus) ο diesel των 1.600κ.εκ. βγάζει 110 ίππους ενώ ο κλασικός duratec ακόμα 100...
στ) εδώ αρχίζουν τα δύσκολα. Για την ώρα στην Ελλάδα και σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη, κανένα σύστημα common rail ή EUI ΔΕΝ επισκευάζεται. Σε περίπτωση βλάβης της αντλίας, των μπεκ ή των EUI αντικαθίστανται με καινούρια μαζι με όλα τα σωληνάκια υψηλής πίεσης.
To κόστος της αντικατάστασης όλων αυτών είναι φυσικά υψηλό (2.5-3.500 ευρώ ανάλογα το αυτοκίνητο) και μπορεί να καταστραφούν ανά πάσα στιγμή.
Στο 'πετρέλαιο' που έχουμε στην Ελλάδα μόνο... χρυσόψαρα δεν βρίσκεις μέσα, γιατί νερό υπάρχει σίγουρα. Για να λειτουργήσουν σωστά όλα αυτά τα συστήματα (μιλάμε για πιέσεις 1.400-2.000 bar) χρειάζονται και πολύ καλής ποιότητας πετρέλαιο, κάτι που θα αποκτήσουμε(;) το... 2005 μετά από απόφαση της Ε.Ε., αφού η Ελλαδίτσα ήθελε κι άλλη παράταση(!).
Πρέπει να διανύεις πολλά χιλιόμετρα ετησίως για να κάνεις απόσβεση και να μπορέσεις να καλύψεις το κόστος μιας αντικατάστασης του συστήματος τροφοδοσίας, γιατί δεν καλύπτεται από εγγύση αφού οφείλεται σε κακής ποιότητας καύσιμο
Και εις ανώτερα
-
please delete !
-
Ειναι γνωστο οτι η ποιοτητα του πετρελαιου στην Ελλαδα ειναι κακιστης ποιοτητας, αλλα εχω ενα απλο ερωτημα:
Επειδη ηδη στην Ελλαδα (σε ολη την Ελλαδα) κυκλοφορουν αρκετα υπερ-συγχρονα ντιζελ ταξι, με αυτη τη λογικη δε θα επρεπε να ειναι γεματα ολα τα συνεργεια και να αλλαζουν συνεζως τρομπες και μπεκ?????
Προφανως αν συνεβαινε αυτο κανενας επαγγελματιας δε θα επαιρνε ντιζελ για ταξι...
-
Έχουν αλλαχτεί ήδη πολλά συστήματα κι αυτό το λέω με σιγουριά.
Νομίζεις ότι οι επαγγελματίες γνωρίζουν τι σύστημα τροφοδοσίας φοράει το αυτοκίνητο που αγοράζουν ή αν μπορεί να επισκευαστεί; μετά το μαθαίνουν
πριν μερικούς μήνες μπήκα σε ένα Avensis D-4D (common rail). Τον ρωτάω από 'περιέργεια':
common rail είναι αυτό;
εεε;
η αντλία λέω, common rail είναι;
πωςςςςς; δεν ξέρω από αυτά, Toyota και Skoda είδα ότι κυκλοφορούν, ε δεν ήθελα να πάρω ανατολικό
ίσως είναι ακραίο και τυχαίο το παράδειγμα, αλλά μην νομίζεις ότι οι επαγγελματίες και οι αγρότες γνωρίζουν τι συμβαίνει κάτω από το καπό
-
δε νομιζω οτι οι επαγγελματιες δεν ξερουν. Οταν καποιος δωσει 30-40.000 ευρω για ενα συγχρονο ταξι, δε ρισκαρει να παρει ενα αυτοκινητο που θα θελει καθε μηνα επισκευες αξιας 3-4.000 ευρω!!!
Αλλα ακομη και να μην ηξεραν, με το που θα παθαιναν τις πρωτες χοντρες ζημιες θα το πωλουσαν κατευθειαν!
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
δε νομιζω οτι οι επαγγελματιες δεν ξερουν. Οταν καποιος δωσει 30-40.000 ευρω για ενα συγχρονο ταξι, δε ρισκαρει να παρει ενα αυτοκινητο που θα θελει καθε μηνα επισκευες αξιας 3-4.000 ευρω!!!Αλλα ακομη και να μην ηξεραν, με το που θα παθαιναν τις πρωτες χοντρες ζημιες θα το πωλουσαν κατευθειαν!
Κατ' αρχήν όλα τα καινούρια ταξί ή common rail έχουν ή EUI, άρα αν θέλει να αγοράσει κάποιος καινούριο ταξί θα 'υποστεί' τις συνέπειες.
Αλλο το μειωμένη διάρκεια ζωής και άλλο το κάθε μήνα. Πάντως όσο πιο συχνά γεμίζει και από διαφορετικό βενζινάδικο, έχει και μεγαλύτερες πιθανότητες βλάβης
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
δε νομιζω οτι οι επαγγελματιες δεν ξερουν. Οταν καποιος δωσει 30-40.000 ευρω για ενα συγχρονο ταξι, δε ρισκαρει να παρει ενα αυτοκινητο που θα θελει καθε μηνα επισκευες αξιας 3-4.000 ευρω!!!
Αλλα ακομη και να μην ηξεραν, με το που θα παθαιναν τις πρωτες χοντρες ζημιες θα το πωλουσαν κατευθειαν!
Κατ' αρχήν όλα τα καινούρια ταξί ή common rail έχουν ή EUI, άρα αν θέλει να αγοράσει κάποιος καινούριο ταξί θα 'υποστεί' τις συνέπειες.
Αλλο το μειωμένη διάρκεια ζωής και άλλο το κάθε μήνα. Πάντως όσο πιο συχνά γεμίζει και από διαφορετικό βενζινάδικο, έχει και μεγαλύτερες πιθανότητες βλάβης
Δε διαφωνω, αλλα οταν μιλαμε για μειωμενη διαρκεια ζωης, μηπως τελικα θα τους συμφερε να παρουν βενζινοκινητο??? Αρα προφανως δεν εχουν σοβαρο προβλημα.
Μη ξεχναμε οτι εχουν παρουσιαστει και καποια 'ειδικα' ντιζελ καυσιμα που υποσχονται καλυτερη αποδοση και καυση!
-
Προβλήματα υπάρχουν και πολλοί ταξιτζήδες διαμαρτύρονται οτι η παλιά Mercedes τους ας πούμε ήταν αθάνατη ενω η καινούργια έπαθε μεγάλη ζημιά απο το κ@λοDiesel που έβαλαν. Μπήκα σε ένα 406 Hdi είχα διαβάσει πόσο καλός είναι αυτός ο κινητήρας αλλά εκτός από υπεραποδοτικός ( ροπάρα και χαμηλή κατανάλωση ) είναι και απίστευτα ήσυχος. Μεταξένια λειτουρία μόνο οταν είναι κρύος και στο ρελαντί ακούγεται λίγο ( προσέξτε λίγο ) σαν Diesel μου είπε ο ταξιτζής. Πότε θα γίνουμε Ευρώπη ρε πότε.
-
Φίλε harryv,
σίγουρα στο άρθρο πού μνημονεύεις , θα διάβασες , αλλά ξέχασες να αναφέρεις , πώς σε τουλάχιστον 2 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ,
η αναλογία βενζινοκίνητων /πετρελαιοκίνητων ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ οχημάτων
πλησιάζει ή υπερβαίνει το 50 % !!!Δέν λέω πώς αυτό έγινε ώς διά μαγείας , από την μία χρονιά στην άλλη,
απλά , ο diesel κινητήρας , απαιτεί ΣΩΣΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ , ΣΩΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ,
και πάνω απο ΟΛΑ ΣΩΣΤΟ ΧΡΗΣΤΗΤότε , και μόνον τότε , ακόμη και οι σημερινοί diesel κινητήρες ,είναι
ανταγωνιστικοί , σε εκπομπές ρύπων , τουλάχιστον, με τους αντίστοιχους σε απόδοση βενζινοκινητήρες.
Ο νοών , νοείτω !!!Σε κάθε περίπτωση , τα εύσημα στον 'ikar' Λεωνίδα !
Τα είπε ΟΛΑ , ακούστε τον , το κατέχει το άθλημα .Αποστόλης.
-
Θα καταθέσω προσωπική εμπειρία καθώς ο πεθερός μου είναι ταξιτζής. Η πλειοψηφία του κλάδου δεν ξέρει πέρα από το τιμόνι (και για αυτό ας μην σχολιάσω) πολλά πράγματα για το αμάξι που οδηγά. Το τι κοροϊδία τους ρίχνουν τα συνεργεία και τι ανύπαρκτες βλάβες πληρώνουν δε λέγεται. Η αλήθεια είναι ότι όλοι γκρινιάζουν για την αξιοπιστία των νέων μοντέλων και εξυμνούν την αντοχή πολλών παλιότερων. Πάντως ούτε σκέψη για βενζινοκίνητα. Το πετρέλαιο είναι πολύ ποιο οικονομικό ακόμα.
-
Παιδιά μη γελιόμαστε. Το 'ντουμάνι' που βγάζουν πολλά ταξί (ακόμα και καινούργια μοντέλα) στην επιτάχυνση οφείλεται αποκλειστικά σε κακή συντήρηση και αυτό μου το έχουν πει αρκετοί ψαγμένοι και τίμιοι ταξιτζήδες. Κατά τη γνώμη τους τα περί 'κακής ποιότητας καυσίμου' είναι απλά δικαιολογίες.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Παιδιά μη γελιόμαστε. Το 'ντουμάνι' που βγάζουν πολλά ταξί (ακόμα και καινούργια μοντέλα) στην επιτάχυνση οφείλεται αποκλειστικά σε κακή συντήρηση και αυτό μου το έχουν πει αρκετοί ψαγμένοι και τίμιοι ταξιτζήδες. Κατά τη γνώμη τους τα περί 'κακής ποιότητας καυσίμου' είναι απλά δικαιολογίες.http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=251
Στο diesel γίνεται τεράστια νοθεία, με πιο κοινή την ανάμειξή του με πετρέλαιο θέρμανσης. Ακόμα μπορεί να βρεθεί νέφτης (που καταστρέφει όλες τις ελαστικές τσιμούχες), διαφόρων ειδών οξέα και φυσικά νερό.
Έχει τύχει να δω σπασμένη και σκουριασμένη αντλία common rail από νερό. Από πετρέλαιο σίγουρα ΔΕΝ οξειδώθηκε.
Στα παλιά μοντέλα μπορεί να οφείλεται και στην ελλειπή συντήρηση. Τα καινούρια έχουν καταλύτη, αφού καλύπτουν Euro III και ορισμένα πιο καινούρια Euro IV.
Aν δεις πχ νέα E-Class CDI να βγάζει ντουμάνι, σίγουρα ευθύνεται ο οδηγός, αφού δεν έχει αλλάξει όλο το σύστημα τροφοδοσίας (δεν επιδέχεται επισκευής). Αν το ντουμάνι οφειλόταν σε δυσλειτουργία του συστήματος θα το άλλαζαν στην εγγύηση, η οποία όμως ΔΕΝ καλύπτει κακής ποιότητας καύσιμο.
Μήπως έχουμε ευρωπαϊκο πετρέλαιο και δεν το ξέραμε;
Αρθρο περί πετρελαιοκίνησης - Απογοήτευση