-
Παίδες γεια σας.
Καταρχήν να αναφέρω ότι αν και χρόνια οδηγός, δεν κατέχω πολλά από αυτοκίνητα (σχετικά με μηχανολογικά θέματα).
Εδώ και έναν μήνα, από απώλεια συγγενικού προσώπου, έχω αποκτήσει και οδηγώ ένα KIA Sportage,1998cc , μοντέλο του 2001.
O εκλιπών και για χρόνια ιδιοκτήτης του εν λόγω αυτοκινήτου, είχε τοποθετήσει σύστημα υγραεριοκίνησης.
Τις τελευταίες μέρες που χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο, ανάβει η λυχνία βλάβης του κινητήρα. Πήγα σε ένα ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων και ο μάστορας, μετά από τεχνικό έλεγχο, μου είπε ότι η λυχνία ανάβει λόγω της υψηλής πυκνότητας του υγραερίου. Χρειάζεται δηλ ρύθμιση το σύστημα υγραεριοκίνησης (STAG).
Ερωτήματα:
-
Εάν αφήσω το σύστημα υγραεριοκίνησης έτσι όπως είναι, θα πάθει κάτι το αυτοκίνητο; παθαίνει βλάβη ο κινητήρας από την πυκνότητα του υγραερίου;
-
Δεδομένου ότι ο εκλιπών πρώην χρήστης του αυτοκινήτου ήταν μηχανολόγος και μερακλής με το αυτοκίνητο, δεν νομίζω να έχει γίνει κάποια λάθος αρχική ρύθμιση στο σύστημα. Γίνεται το σύστημα υγραεριοκίνησης να απορυθμιστεί από μόνο του;
-
Πόσο κοστίζει η ρύθμιση του συστήματος υγραεριοκίνησης;
Ευχαριστώ.
-
-
Παίδες γεια σας.
Καταρχήν να αναφέρω ότι αν και χρόνια οδηγός, δεν κατέχω πολλά από αυτοκίνητα (σχετικά με μηχανολογικά θέματα).
Εδώ και έναν μήνα, από απώλεια συγγενικού προσώπου, έχω αποκτήσει και οδηγώ ένα KIA Sportage,1998cc , μοντέλο του 2001.
O εκλιπών και για χρόνια ιδιοκτήτης του εν λόγω αυτοκινήτου, είχε τοποθετήσει σύστημα υγραεριοκίνησης.
Τις τελευταίες μέρες που χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο, ανάβει η λυχνία βλάβης του κινητήρα. Πήγα σε ένα ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων και ο μάστορας, μετά από τεχνικό έλεγχο, μου είπε ότι η λυχνία ανάβει λόγω της υψηλής πυκνότητας του υγραερίου. Χρειάζεται δηλ ρύθμιση το σύστημα υγραεριοκίνησης (STAG).
Ερωτήματα:
-
Εάν αφήσω το σύστημα υγραεριοκίνησης έτσι όπως είναι, θα πάθει κάτι το αυτοκίνητο; παθαίνει βλάβη ο κινητήρας από την πυκνότητα του υγραερίου;
-
Δεδομένου ότι ο εκλιπών πρώην χρήστης του αυτοκινήτου ήταν μηχανολόγος και μερακλής με το αυτοκίνητο, δεν νομίζω να έχει γίνει κάποια λάθος αρχική ρύθμιση στο σύστημα. Γίνεται το σύστημα υγραεριοκίνησης να απορυθμιστεί από μόνο του;
-
Πόσο κοστίζει η ρύθμιση του συστήματος υγραεριοκίνησης;
Ευχαριστώ.
-
-
Παίδες γεια σας.
Καταρχήν να αναφέρω ότι αν και χρόνια οδηγός, δεν κατέχω πολλά από αυτοκίνητα (σχετικά με μηχανολογικά θέματα).
Εδώ και έναν μήνα, από απώλεια συγγενικού προσώπου, έχω αποκτήσει και οδηγώ ένα KIA Sportage,1998cc , μοντέλο του 2001.
O εκλιπών και για χρόνια ιδιοκτήτης του εν λόγω αυτοκινήτου, είχε τοποθετήσει σύστημα υγραεριοκίνησης.
Τις τελευταίες μέρες που χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο, ανάβει η λυχνία βλάβης του κινητήρα. Πήγα σε ένα ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων και ο μάστορας, μετά από τεχνικό έλεγχο, μου είπε ότι η λυχνία ανάβει λόγω της υψηλής πυκνότητας του υγραερίου. Χρειάζεται δηλ ρύθμιση το σύστημα υγραεριοκίνησης (STAG).
Ερωτήματα:
-
Εάν αφήσω το σύστημα υγραεριοκίνησης έτσι όπως είναι, θα πάθει κάτι το αυτοκίνητο; παθαίνει βλάβη ο κινητήρας από την πυκνότητα του υγραερίου;
-
Δεδομένου ότι ο εκλιπών πρώην χρήστης του αυτοκινήτου ήταν μηχανολόγος και μερακλής με το αυτοκίνητο, δεν νομίζω να έχει γίνει κάποια λάθος αρχική ρύθμιση στο σύστημα. Γίνεται το σύστημα υγραεριοκίνησης να απορυθμιστεί από μόνο του;
-
Πόσο κοστίζει η ρύθμιση του συστήματος υγραεριοκίνησης;
Ευχαριστώ.
-
-
Φυσικα και δεν πρεπει να αφησεις το αμαξι ετσι. Εχει πλουσιο ή φτωχο μιγμα για καποιο λογο. Πηγαινε το σε καποιον καλο εγκαταστατη να στο ρυθμιση ή να αντικαταστησει ο,τι χρειαζεται(πιθανο να θελει καλυμπραρισμα η μπεκιερα ή καποια ρυθμιση η πιεση του πνευμονα). Το κοστος θα ειναι ελαχιστο συγκριτικα με την βλαβη που θα προκληθει στο κινητηρα δουλευοντας με λαθος μιγμα.
Μια απλη ρυθμιση με το λαπτοπ πχ μπορει να κοστιζει 10-15 ευρω. Ασχετα οτι πολλες φορες γινεται εντελως δωρεαν. -
τα ΚΙΑ δεν τα πανε καλα με το υγραεριο γενικα ...
-
Γενικα τα αυτοκινητα δεν τα πανε καλα με κακους εγκαταστατες.
-
Παίδες γεια σας και πάλι.
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Βρήκα συνεργείο για τα STAG LPG, αλλά δεν το πήγα το αυτοκίνητο λόγω των χρημάτων που μου ζήτησαν για τον τεχνικό έλεγχο (55 ευρώ).
Δεν πειράζει όμως διότι βρήκα την αιτία από μόνος μου! Αλλάζοντας τα λάδια του αυτοκινήτου τις προάλλες, ανακάλυψα ότι το δοχείο με το λάδι του συστήματος υγραεριοκίνησης ήταν άδειο. Γεμίσαμε το δοχείο με το ειδικό λάδι και στη συνέχεια είδα ότι η ένδειξη 'check' έσβησε.
Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι το εν λόγω δοχείο έχει τρυπήσει στο κάτω μέρος και για αυτό τον λόγο ήταν άδειο. Μετά από μια-δύο μέρες η ένδειξη 'check' άναψε ξανά.
Τι να κάνω; Αν πάω στο εξειδικευμένο συνεργείο θα μου πάρουν 55 ευρώ για τον έλεγχο συν ό,τι άλλο για την αλλαγή του δοχείου κτλ.
Σκέφτομαι να το επισκευάσω από μόνος μου. Να κλείσω την τρύπα που έχει δημιουργηθεί με κάποιο θερμοπλαστικό (π.χ. με σιλικόνη);; Τι λέτε; Αν πάω για αλλαγή στο συνεργείο θα με γδάρουν...
Επίσης, αν το σύστημα υγραεριοκίνησης δουλεύει χωρίς το λάδι αυτό, θα πάθει κάποια ζημιά το σύστημα ή ο κινητήρας;;
-
Από τα παραπάνω συμπεραίνω ότι όταν το σύστημα λειτουργούσε, το λάδι που έσταζε ήταν αιτία να ήταν σωστό το μίγμα ενώ όταν άδειασε το μίγμα έγινε πλούσιο. Παράξενο μου ακούγεται πάντως. Το δοχείο είναι πολύ δύσκολο κα κολληθεί λόγου του ότι το λάδι δεν τα πάει καλά με οποιαδήποτε κόλλα. Πρέπει να γιαλοχαρτιστιστεί το σημείο εκείνο και πάλι δύσκολο είναι. Ίσως να ταλαιπωρηθείς λιγότερο αν το αλλάξεις. Εγώ πάντως και σε προηγούμενο επαγγελματικό που είχα είχε 200.000+ χωρίς λαδιέρα αλλά και αυτό που έχω τώρα έχει 80.000+ χωρίς οποιαδήποτε πρόβλημα.
-
Δεν σχετιζεται αμεσα το λαδι της λαδιερας που εχει το αμαξι με το λαμπακι chek της μηχανης. Το αμαξι θελει μαστορα:
α) να σου βαλει διαγνωστικο να δει την αιτια που αναβει το λαμπακι(ισως ειναι σοβαρη αιτια και τα 55 ευρω πολλαπλασιαστουν)
β) να σου αλλαξει το δοχειακι της λαδιερας (φθηνο ειναι)
γ) να σου ρυθμισει σωστα την λαδιερα να τρεχει σωστη δοση μεσα στη μηχανη και να σου εξηγησει πως να την ρυθμιζεις ο ιδιος (θελει ρυθμισμα σχετικα συχνα να ξερεις)
Παρε προσφορες να βρεις σωστες τιμες. Μη τσιγκουνευεσαι μερικα ευρω για την σωστη λειτουργια του αυτοκινητου σου.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Δεν σχετιζεται αμεσα το λαδι της λαδιερας που εχει το αμαξι με το λαμπακι chek της μηχανης. Το αμαξι θελει μαστορα:α) να σου βαλει διαγνωστικο να δει την αιτια που αναβει το λαμπακι(ισως ειναι σοβαρη αιτια και τα 55 ευρω πολλαπλασιαστουν)
β) να σου αλλαξει το δοχειακι της λαδιερας (φθηνο ειναι)
γ) να σου ρυθμισει σωστα την λαδιερα να τρεχει σωστη δοση μεσα στη μηχανη και να σου εξηγησει πως να την ρυθμιζεις ο ιδιος (θελει ρυθμισμα σχετικα συχνα να ξερεις)
Παρε προσφορες να βρεις σωστες τιμες. Μη τσιγκουνευεσαι μερικα ευρω για την σωστη λειτουργια του αυτοκινητου σου.
οταν αδειασει η λαδιερα ο κινητηρας απο εκει τραβαει αερα με συνεπεια να εχει φτωχο μειγμα, αυτη ειναι η αιτια του προβληματος.
-
Σωστο και αυτο. Αλλα δεν ισχυει παντα.
-
τι ειναι αυτο που δεν ισυει, δεν τραβαει αερα ή οταν τραβαει αερα δεν εχει φτωχο μειγμα?
-
Δεν ισχυει οτι παντα θα αναψει chek φτωχου μιγματος απο αδεια λαδιερα.
-
αναλογα ποσες σταγονες στο λεπτο ειχε παροχη, αν ειναι κατω απο 4 και παλαιοτερης τεχνολογιας αυτοκινητο μπορει να μην αναψει
-
Ρε σεις πέδες παραπάνω γράφει ότι άναψε λόγου «πυκνού μίγματος του υγραερίου». Να υποθέσω ότι εννοεί πλούσιου. Αν αδειάσει και τραβάει αέρα που είπε και ο Ηλίας έπρεπε να δείχνει φτωχό. Μήπως έτσι νόμισε ο μάστορας και τελικά είναι φτωχό; Φίλε researcher τον είδες να βάλει διαγνωστικό να το διαβάσει ή το διάβασε από το νου του;
-
Ο μάστορας στο ηλεκτρολογίο αυτοκινήτων, συνέδεσε ένα μηχάνημα σαν κομπιουτεράκι στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και έκανε έλεγχο. Μου είπε επί λέξει: 'έσβησα το 'check' για την ώρα, μάλλον ανάβει λόγω ακατάλληλου μίγματος υγραερίου, να κοιτάξεις το σύστημα υγραεριοκίνησης'. Πράγματι, μετά την αποχώρηση από το συνεργείο και λίγη ώρα οδήγησης, το 'check' άναψε και πάλι.
Έσβησε μόνο όταν γεμίσαμε τη λαδιέρα του συστήματος υγραεριοκίνησης πριν μια εβδομάδα περίπου. Δεν κράτησε όμως πολύ διότι το δοχείο έχει τρυπήσει σε κάποιο σημείο και μετά 1-2 μέρες άδειασε. Το 'check' ανάβει και πάλι.
Χωρίς να έχω πολλές γνώσεις μηχανολογίας, πιστεύω ότι είναι η λαδιέρα. Πρέπει να την επιδιορθώσω με κάποιο τρόπο ή να τα σκάσω (γύρω στο 100στάρικο το βλέπω) να μου τη φτιάξουν. Τι λέτε;
-
Ο χρήστης researcher έγραψε:
...έσβησε μόνο όταν γεμίσαμε τη λαδιέρα του συστήματος υγραεριοκίνησης πριν μια εβδομάδα περίπου. Δεν κράτησε όμως πολύ διότι το δοχείο έχει τρυπήσει σε κάποιο σημείο και μετά 1-2 μέρες άδειασε. Το 'check' ανάβει και πάλι.
Χωρίς να έχω πολλές γνώσεις μηχανολογίας, πιστεύω ότι είναι η λαδιέρα. Πρέπει να την επιδιορθώσω με κάποιο τρόπο ή να τα σκάσω (γύρω στο 100στάρικο το βλέπω) να μου τη φτιάξουν. Τι λέτε;Θα δοκίμαζα πρώτα ένα πολύ καλό καθάρισμα με βενζίνη ή οινόπνευμα κ μετά εποξική δυο συστατικών της bison (από οποιοδήποτε κατάστημα χρωμάτων-σιδηρικών).
-
Φίλε vasvo,
Έκανα ότι έγραψες.
Αγόρασα μια εποξική κόλλα (Bison), έβγαλα το δοχείο της λαδιέρας από τη μηχανή (συγκεκριμένα από το σύστημα υγραεριοκίνησης) και το καθάρισα καλά με βενζίνες, μέσα στο νερό με απορρυπαντικό πλυντηρίου κ.τ.λ. και το στέγνωσα πάρα πολύ καλά.
Εφάρμοσα την εποξική κόλλα στο σημείο της ρωγμής (υπήρχε μια ένωση στο δοχείο η οποία είχε διαρραγεί) και περίμενα πάνω από 20 ώρες (έφτασε η επόμενη μέρα δηλαδή, η κολλά χρειαζόταν 12 ώρες για να σταθεροποιηθεί πλήρως).
Το θέμα είναι ότι το 'check' ανάβει ακόμα.
Μετά από μια-δύο μέρες χρήσης του αυτοκινήτου, έβαλα με μαρκαδόρο ένα σημάδι στη λαδιέρα να δω μήπως κάτι δεν πάει καλά με την αναρρόφηση του λαδιού από το σύστημα.
Σε πρόσφατο έλεγχο είδα ότι η στάθμη του λαδιού δεν έχει αλλάξει ακόμα (προς τα κάτω). Μήπως έχει παιχτεί κάτι με τα σωληνάκια και δεν τραβάει λάδι το σύστημα (και ως εκ τούτου επιμένει να ανάβει το 'check');;
Υ.Γ.: Έχω βγάλει φωτογραφίες τη μηχανή του αυτοκινήτου και τη λαδιέρα (μαζί με τον τύπο του λαδιού). Μπορώ να τις κάνω με κάποιο τρόπο upload μήπως σας βοηθήσουν στη διάγνωση του προβλήματος;
-
Συνεχισε λιγο ακομη με το chek ανοιχτο, εισαι σε καλο δρομο για καλη ζημια.....Προσπαθεις να λυσεις προβλημα χωρις να εχεις ιδεα, και ταυτοχρονα δεν θες να δωσεις φραγκο σε καποιον εγκαταστατη να στο ρυθμισει.
-
Σε ορισμένα μοντέλα δεν σβήνει το τσέκ όταν σταματήσει το πρόβλημα, αλλά πρέπει να σβηστεί από διαγνωστικό.
Ενδεικτική Λυχνία Βλάβης Κινητήρα και Υγραεριοκίνηση