Ωραίες οι απαντήσεις σας. Ακόμα σκέφτομαι αν πρέπει να πάω σε καινούριο ή σε μεταχειρισμένο οπότε με βοηθάτε.
Καταρχάς να σας πω ότι το 2ο αυτοκίνητο το χρειάζομαι και την αγορά του τη σκέφτομαι εδώ και καιρό. Ζω σε νησί και χρειάζομαι ένα αυτοκίνητο στην Αθήνα. Να πάω το δικό μου αυτοκίνητο στην Αθήνα μου κοστίζει 150 ευρώ/ φορά (να πάει και να επιστρέψει) + την ταλαιπωρία να το βάλεις και να προλάβεις να το πάρεις + το αυξημένο κόστος αν ταξιδέψεις με το καράβι σε σχέση με το αεροπλάνο (κατάστρωμα στο καράβι στα 60 ευρώ, όταν με το αεροπλάνο μπορώ να βρω και με 10 ευρώ, αλλά τις περισσότερες φορές με κανένα 40άρι και είμαι στην Αθήνα σε μια ώρα).
Αν πω να νοικιάσω αυτοκίνητο όποτε πηγαίνω, μόνο από την αρχή του 2015 έχω χρειαστεί αυτοκίνητο 4 φορές (για 19 μέρες), βρίσκω ότι πιο οικονομικό και έχω δώσει 600 ευρώ σε νοικιάρικα. Και το 80% τουλάχιστον των ενοικιάσεων δεν μπορούσα να το αποφύγω λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων. Άρα -με τις τρέχουσες ανάγκες που είναι όμως αυξανόμενες- πάω για 1000 κάθε έτος, αν συνεχίσω να μην έχω δικό μου αυτοκίνητο, τα οποία απλώς χάνονται.
Λόγω προσωπικών μου λόγων, θα αυξηθούν τα χλμ μου και σε κάποια κωμόπολη 180 χλμ μακριά από την Αθήνα 2-3 φορές το μήνα, οπότε 2ο αυτοκίνητο πρέπει να αγοραστεί.
Για μεταχειρισμένο κοιτάω από το Μάρτιο. Και έχω απογοητευτεί. Έβλεπα μέχρι 4000. Έχω δει τουλάχιστον 10 αυτοκίνητα από κοντά (και μέσω ασφαλιστικής για τα τρακαρίσματα έχω απορρίψει πάνω από 100), τα οποία ήταν όλα άνω της δεκαετίας και όλα με περισσότερα από 100.000χλμ. Για να τα συμμαζέψω ώστε να είναι ετοιμοπόλεμα και για το ταξίδι των 180 χλμ ήθελαν ένα 500άρι (άλλο λάστιχα και γερό σέρβις, άλλο δίσκο-πλατό, άλλο αμορτισερ ή δισκόπλακες). Μπορεί να μην ήταν κόστος μόλις το πάρω αλλά ήταν έξοδα που θα προέκυπταν μέσα στο πρώτο εξάμηνο. Σε αυτά τα έξοδα προσθέτω και 1000 για ένα καλό σύστημα αερίου. Επίσης, τουλάχιστον για το αυτοκίνητο που βλέπω εγώ (μέχρι 1300 κυβικά) το παζάρι έστω και για 100-200 ευρώ είναι αδύνατο. Λογικό, θα μου πείτε, αφού μπορεί να το δώσει εύκολα. Πλέον κοιτάω για αυτοκίνητα μέχρι 5000, που η αλήθεια είναι ότι βρίσκω κάποια πιο αξιόλογα. Για αυτοκίνητο όμως και πρώτα έξοδα πιστεύω πως θα ξεπεράσω τις 6000, όπως και να έχει. Και θα πάρω ένα αυτοκίνητο 10 ετίας, που ανά πάσα στιγμή μπορεί να βγάλει οποιαδήποτε (φυσιολογική για την ηλικία του ή μη) βλάβη που θα καίει αέριο, το οποίο θα το καταπονεί και δεν ξέρω πόσο θα έχει καταπονηθεί σε 5 χρόνια και άλλες 100000 χλμ. Γιατί προτίθεμαι φυσικά - ότι και να πάρω - να το κρατήσω 10 σίγουρα, μπορεί και 15 χρόνια. Άρα με ενδιαφέρει σε τι κατάσταση θα βρίσκεται το αυτοκίνητο το 2020 και τι θα χρειάζεται για να συντηρηθεί και τότε.
Όσον αφορά το κόστος χρήσης του μεταχειρισμένου αερίου το χρόνο (υπολογίζω 1500χλμ, πιο κάτω δεν θα πέφτω ποτέ) έχω τ.κ. 135€ (ιδανικά θα προσπαθήσω να βρω κάτι από 1300), ασφάλεια 200€, καύσιμα ((λίτρα)χ(τιμή λίτρου)χ(χλμ)) 10χ0,8χ(1500χ12/100) = 1440€ για αέριο + 1χ1,60χ(1500χ12/100)=288€ για βενζίνη, συνολικά το χρόνο 2065€ χωρίς τα σέρβις και τα αναλώσιμα του.
Η ιδέα του καινούριου προέκυψε πρόσφατα. Για 2 λόγους. Γιατί συνειδητοποίησα ότι θα δυσκολευτώ να βρω μεταχειρισμένο της προκοπής και γιατί παρατήρησα ότι το κόστος χρήσης του καινούριου είναι χαμηλό και μπορώ να δίνω 80 ευρώ δόση το μήνα χωρίς επιβάρυνση. Κόστος χρήσης καινούριου το χρόνο (πάλι 1500 χλμ το μήνα): τ.κ. 0€, ασφάλεια 170€, καύσιμα 4,5χ1,20χ(1500χ12/100)= 972€, συνολικά δηλαδή 1142€ χωρίς τα σέρβις και τα αναλώσιμα του.
Τα καινούρια που βρίσκω μου προκαλούν μια δόση 116 ευρώ το μήνα. Δηλαδή 1392€ το έτος. Μαζί με το κόστος χρήσης, συνολικά 2534€/ χρόνο. Δηλαδή θα δίνω λιγότερα από 500 ευρώ το χρόνο, αν υποθέσουμε ότι έχουμε ίδιο κόστος συντήρησης (σέρβις και αναλώσιμα) που δε θα έχουμε, γιατί όπως λέει και ο Sbr ενδεχομένως να χρειαστώ δισκόπλακες και για το καινούριο την επόμενη 6ετία που θα έχω δόσεις αλλά για το μεταχειρισμένο θα χρειαστώ σίγουρα και τις δόσεις θα τις πληρώνω έμμεσα σε καύσιμα. Με την περίπτωση όμως του καινούριου 'αγοράζω' παράλληλα ένα καινούριο αυτοκίνητο που το 2020 θα είναι 5ετίας και όχι 15+ετίας, ενώ μετά από το 2020 το κόστος χρήσης του παλιού σε σχέση με το νέο είναι εκτός σύγκρισης.
Οι δόσεις για την 5ετία ή 6ετία βγαίνουν στο punto 7500 (1000 ευρώ επιβάρυνση σε σχέση να τα πληρώσω μετρητοίς) και στο i20 8500 (2000 ευρώ επιβάρυνση). Τα σέρβις είναι στα 70-100 ευρώ (που αν κρίνω από το σέρβις στα 77€ του Esti ισχύει), το μεγάλο 60000χλμ νομίζω είναι στα 200. Εγγύηση τουλάχιστον 5 χρόνια.
Όσον αφορά τα πλεονεκτήματα/ μειονεκτήματα των διάφορων καυσίμων που ανέφερε ο 352554 θα συμφωνήσω απόλυτα. Απλώς θα σημειώσω ότι τα μειονεκτήματα/ ευαίσθητα σημεία του πετρελαίου δε με απασχολούν ιδιαίτερα καθώς έχω τούρμπο αυτοκίνητο βενζίνης, άρα έχω μάθει να προσέχω την τουρμπίνα, βενζίνη βάζει ούτως ή άλλως πάντα από συγκεκριμένα εταιρικά πρατήρια κλπ. Το μοναδικό που με προβλημάτισε είναι για τα χόρτα στο φίλτρο. Τι εννοείς; και πώς επισκευάζεται κάτι τέτοιο, δηλαδή με τι κόστος;
Οι εποχές είναι δύσκολες,θα συμφωνήσω απόλυτα για αυτό δεν το σκέφτομαι 2 φορές αλλά 1002, όμως και από την παραπάνω ανάλυση τείνω να πιστεύω ότι αξίζει, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση για τις δικές μου ανάγκες και τον καιρό που θέλω να κρατήσω το ίδιο αυτοκίνητο.