Καλησπέρα,
Θα ήθελα την άποψη σας για ένα θέμα που αντιμετωπίζει φίλος μου με ένα καινούριο αυτοκίνητο που από την πρώτη εβδομάδα του παρουσιάζει προβλήματα. Παραθέτω το e-mail της Καταγγελίας που έκανε στο Συνήγορο του Καταναλωτή. Μπορείτε να το διαβάσετε και να μου πείτε αν είχατε κάποια παρόμοια περίπτωση που έχριζε αντικατάστασης αυτοκινήτου και πως κινηθήκατε;
Στις 16 Οκτωβρίου 2020 παρέλαβα από τον Φιλοσίδη, ένα νέο αυτοκίνητο που είχα παραγγείλει στις 28 Αυγούστου 2020. Το αυτοκίνητο είναι ένα Volkswagen Golf 1,5 StyleBT110 TSID7F με αριθμό πλαισίου XXXXXXXXXX και αριθμό κυκλοφορίας XXXXXXX.
Στις 30 Οκτωβρίου, ξεκινώντας για ταξίδι εκτός Αθηνών, μόλις βγήκα στην Αττική Οδό, εμφάνισε στο ταμπλό πολλαπλές βλάβες στις υποβοηθήσεις. Οι βλάβες εμφανίστηκαν η μία μετά την άλλη σε διάστημα 10 δευτερολέπτων και ήταν οι παρακάτω:
- Βλάβη Συστήματος Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας
- Βλάβη Συστήματος Αυτόματης Ρύθμισης Ταχύτητας (ACC)
- Βλάβη Συστήματος Υποβοήθησης Πέδησης Ανάγκης (Front Assist)
- Βλάβη Συστήματος Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (Lane Assist)
- Βλάβη Συστήματος Υποβοήθησης Οδηγού (Travel Assist)
- Βλάβη Συστήματος Ελέγχου Οχήματος σε περίπτωση ιατρικής ανάγκης (Emergency Assist)
Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο ήταν ολοκαίνουριο και δεν γνώριζα ακόμα όλα τα συστήματα τους και τι ακριβώς σημαίνουν αυτές οι ενδείξεις, έκανα δεξιά, το έσβησα και το ξαναέβαλα μπρος και έφυγαν όλες.
Επιστρέφοντας στην Αθήνα, τη Δευτέρα 2/11/2020 επικοινώνησε το service του Φιλοσίδη μαζί μου, καθώς το αυτοκίνητο επικοινωνεί αυτόματα με την Volkswagen σε περίπτωση προβλήματος και αυτή με τη σειρά της με το εξουσιοδοτημένο service που έχω δηλωμένο.
Μου είπαν ότι έλαβαν αίτημα για βλάβη και τους περιέγραψα το περιστατικό και πως έφυγαν οι ενδείξεις μετά από επανεκκίνηση και μου είπαν πως αν εμφανιστούν πάλι να κανονίσουμε ραντεβού.
Οι ενδείξεις βλαβών εμφανίστηκαν και άλλες φορές σε τυχαίες χρονικές στιγμές και ξεκίνησαν και νέα προβλήματα όπως η επανεκκίνηση του Infotainment εν κινήσει, η κάμερα οπισθοπορείας είτε δεν άναβε καθόλου, είτε αναβόσβηνε, το ράδιο δεν ξεκινάει πάντα μετά από εκκίνηση του αυτοκινήτου, πρόβλημα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κλπ.
Όλα τα προβλήματα είναι παροδικά και εμφανίζονται πάντα σε τυχαίες στιγμές χωρίς να υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ενέργεια ή σειρά ενεργειών που να τα προκαλεί.
Δεδομένου πως το service του Φιλοσίδη λειτουργεί μόνο μέχρι τις 16:00 καθημερινές, και λόγω αυξημένης εργασίας εν μέσω COVID, δεν μπόρεσα να κανονίσω άμεσα ραντεβού.
Στις 5/1/2021, το service του Φιλοσίδη με κάλεσε εκ νέου καθώς έλαβαν πάλι αίτημα για βλάβη μέσω της Volkswagen και κανονίσαμε ραντεβού για να μπει το αυτοκίνητο στο συνεργείο για τις 11/1/2021.
Κατά την παράδοση του αυτοκινήτου ανέφερα τα παραπάνω προβλήματα, τα οποία έχουν καταγραφεί και στο έντυπο που μου δώσανε όταν τους το άφησα.
Στις 12/1/2021 με κάλεσε ο κος. Π.Α. από τον Φιλοσίδη να με ενημερώσει για την εξέλιξη του θέματος. Μου είπε πως δεν γνωρίζει ακριβώς τι πρόβλημα υπάρχει και πως είναι σε επικοινωνία με την Volkswagen.
Στις 15/1/2021 επικοινώνησε εκ νέου μαζί μου και με ενημέρωσε ότι αντικατέστησαν το radar που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, έπειτα από προτροπή της Volkswagen και πως αυτό έχει λύσει τα όσα προβλήματα εμφανίστηκαν.
Το ίδιο απόγευμα που παρέλαβα το αυτοκίνητο, εμφανίστηκαν πάλι όλες οι ίδιες βλάβες, χωρίς καμία βελτίωση.
Λόγω lock-down και ωραρίου λειτουργίας του service δεν μπόρεσα να το ξαναπάω άμεσα στο συνεργείο.
Στο μεταξύ, από τον Φεβρουάριο και έπειτα, επειδή οι βλάβες εμφανίζονται παροδικά και δεν έχω άλλο τρόπο να τις δείξω στο service, ξεκίνησα να τραβάω φωτογραφίες και βίντεο κάθε φορά που εμφανιζόντουσαν, θέτοντας παράλληλα σε κίνδυνο τη ζωή μου και των γύρω μου αφού 9 στις 10 φορές εμφανίζονται εν κινήσει και οι ενδείξεις διαρκούν μόνο για μερικά δευτερόλεπτα.
Η συνολική λίστα των βλαβών που είχα καταγράψει μέχρι αυτή τη χρονική στιγμή είναι οι παρακάτω:
- Βλάβη Συστήματος Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας
- Βλάβη Συστήματος Αυτόματης Ρύθμισης Ταχύτητας (ACC)
- Βλάβη Συστήματος Υποβοήθησης Πέδησης Ανάγκης (Front Assist)
- Βλάβη Συστήματος Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (Lane Assist)
- Βλάβη Συστήματος Υποβοήθησης Οδηγού (Travel Assist)
- Βλάβη Συστήματος Ελέγχου Οχήματος σε περίπτωση ιατρικής ανάγκης (Emergency Assist)
- Βλάβη Start-Stop
- Βλάβη Κάμερας Οπισθοπορείας. Είτε αναβοσβήνει, είτε δεν ανάβει καν
- Επανεκκίνηση οθόνης Infotainment εν κινήσει
- Ταμπλό - «Γίνεται εκκίνηση του ήχου…» επ'αόριστον
- Ράδιο - Δεν ξεκινάει ο ήχος αν δεν πάω στα MP3 και μετά πάλι πίσω στο ράδιο
- Βλάβη αισθητήρων απόστασης
- Κατά την εκκίνηση εμφανίζεται μήνυμα επιλογής χρήστη και πάει στον επισκέπτη χωρίς να έχει γίνει τέτοια επιλογή
- Λήψη E-Mails από Volkswagen για απενεργοποίηση online υπηρεσιών του οχήματος, χωρίς να έχει γίνει καμία ενέργεια από εμένα
- Παροδικό πρόβλημα αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Ενώ είναι σε θέση D ή R αφήνοντας το φρένο δεν ξεκινάει μόνο του παρά μόνο αν πατήσω γκάζι. Όταν είμαι σε κατηφόρα ή ανηφόρα και αφήσω το γκάζι συμπεριφέρεται σαν να είναι σε N (Νεκρά) και κινείται ελεύθερα (πχ στην κατηφόρα ενώ έχω βάλει όπισθεν, φεύγει μπροστά, ενώ στην ανηφόρα ενώ το έχω στη θέση Drive, φεύγει πίσω – τα αυτόματα κιβώτια δεν λειτουργούν έτσι).
Στις 16/3/2021 επικοινώνησα με email με τον πωλητή του Φιλοσίδη που έκανα την αγορά, κο. I.B. και τον ενημέρωσα για όλα τα προβλήματα, ώστε να μεσολαβήσει για να δοθεί περισσότερο προσοχή στο πρόβλημα μου.
Στις 29/3/2021 ο κος. I.B. επικοινώνησε μαζί μου και με παρέπεμψε στο service του Φιλοσίδη χωρίς κάποια βοήθεια ή μεσολάβηση.
Στις 5/4/2021 έγινε επικοινωνία με τον Φιλοσίδη και κανονίστηκε ραντεβού για τις 19/4/2021 όπου και τους παρέδωσα το αυτοκίνητο. Το ραντεβού κανονίστηκε τόσο μακριά λόγω έλλειψης οχήματος εξυπηρέτησης από την μεριά τους.
Στις 19/4/2021 πήγα στο προγραμματισμένο ραντεβού και αυτή τη φορά ήμουν προετοιμασμένος με τυπωμένες φωτογραφίες που έδειχναν τις βλάβες, καθώς και αναλυτικό doc με όλες τις βλάβες μία προς μία. Επίσης έστειλα με mail στον κο. Π.Α. και με videos που απεικόνιζαν τις βλάβες. Επίσης παρέλαβα έντυπο παραλαβής που αναγράφει τις βλάβες που δήλωσα
Στις 23/4/2021 ο κος. Π.Α. επικοινώνησε μαζί μου και με ενημέρωσε πως θα προχωρήσουν σε αντικατάσταση του εγκεφάλου.
Στις 28/4/2021 επικοινώνησε εκ νέου μαζί μου και με ενημέρωσε πως έγινε η αντικατάσταση του εγκεφάλου και θα χρειαστεί να γίνουν τουλάχιστον 100 χιλιόμετρα για να επιβεβαιωθεί πως λύθηκαν τα προβλήματα. Να σημειωθεί πως μέχρι στιγμής, οι βλάβες εμφανίζονται ανεξαρτήτως χιλιομέτρων και είναι σε τελείως τυχαίες στιγμές. Οπότε μπορεί να έχω κάνει 1000 χιλιόμετρα και να μην κάνει τίποτα και αργότερα μέσα σε μία βδομάδα να εμφανίσει τις βλάβες πολλαπλές φορές.
Του ζήτησα αν μπορώ να τα κάνω εγώ τα χιλιόμετρα και μου απάντησε πως θα ρωτήσει τους τεχνικούς και θα επικοινωνήσει μαζί μου.
Στις 29/4/2021 με κάλεσε εκ νέου και με ενημέρωσε πως μπορώ να το παραλάβω για να κάνω εγώ τα χιλιόμετρα.
Κατά την παραλαβή μου είπε να το επιστρέψω στις 5/5/2021 ώστε να το συνδέσει στον υπολογιστή για να επιβεβαιώσει πως δεν έχει καταγραφεί κάποιο πρόβλημα.
Όταν το παρέλαβα και προσπάθησα να χρησιμοποιήσω το Infotainment, είχε κολλήσει τελείως και δεν ανταποκρινόταν σχεδόν σε καμία λειτουργία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορώ να ανοίξω καν το κλιματιστικό μιας και ο χειρισμός του είναι αποκλειστικά μέσω του Infotainment. Αυτό δεν είχε ξανασυμβεί ποτέ.
Στο μεταξύ έκανα αρκετά χιλιόμετρα εκείνες τις μέρες και διαπίστωσα πως δεν είχαν επιλυθεί όλες οι βλάβες που είχα αναφέρει στην επίσκεψη της 19/4.
Στις 5/5/2021 επέστρεψα το αυτοκίνητο και ανέφερα τα προβλήματα που εξακολουθούσαν.
Έστειλα αναλυτικό mail με τα θέματα, τα οποία αφορούσαν το Infotainment, την κάμερα οπισθοπορείας και για το ότι δεν έλαβα καμία ενημέρωση σχετικά με το θέμα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Το mail εστάλη στον κο. Γ.Β., καθώς ο κος. Π.Α. βρισκόταν σε άδεια. Το mail το κοινοποίησα επίσης στον κο. Π.Α. τον κο. Ι.Β. και στο totalcare@filosidis.gr
Στις 11/5/2021 έλαβα κλήση από τον κο. Π.Α. ενημερώνοντας με πως θα προβούν σε αντικατάσταση του Infotainment και αντικατάσταση της κάμερας οπισθοπορείας.
Στις 12/5/2021 με κάλεσε και με ενημέρωσε πως έχει γίνει η αντικατάσταση και πως μπορώ να το παραλάβω.
Στην επίσκεψη μου στις 12/5/2021 μίλησα με τον κο. Μ.Φ., Διευθυντή After Sales του Φιλοσίδη, παρουσία του κου. Π.Α. και ήμουν πλέον κατηγορηματικός πως θέλω να είναι σίγουροι πως έχουν επιλυθεί όλες οι βλάβες. Με διαβεβαίωσαν και προφορικά και εγγράφως πως έχουν λυθεί τα θέματα.
Σε αυτό το σημείο ξεκαθάρισα πως αν εξακολουθήσουν οι ίδιες βλάβες, δεν το ξαναβάζουμε συνεργείο και θα πάμε για αντικατάσταση καθώς προφανώς πρόκειται για ελλαττωματικό αυτοκίνητο.
Ο κος. Μ.Φ. μου είπε χαρακτηριστικά πως είναι «αναφαίρετο δικαίωμα μου» και πως σε αυτή τη περίπτωση θα με βοηθήσουν σε όλη τη διαδικασία για να προχωρήσουμε σε αντικατάσταση και να μην ανησυχώ για τίποτα.
Το ίδιο απόγευμα, τα προβλήματα με το Infotainment εξακολουθούσαν με 2 επανεκκινήσεις εν κινήσει.
Το επόμενο πρωί, 13/5/2021 επισκέφθηκα και πάλι το service για να αναφέρω το θέμα.
Ο κος. Π.Α. έβαλε το αυτοκίνητο στο συνεργείο για να το συνδέσει με τον υπολογιστή για να δει τι έχει καταγραφεί. Σε αυτό το σημείο τον ενημέρωσα πως βάσει της συζήτησης με τον κο. Μ.Φ. την προηγούμενη μέρα, εφόσον τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί, θέλω να προβούμε σε αντικατάσταση.
Παράλληλα στον υπολογιστή δεν εμφάνισε να έχει καταγραφεί τίποτα στο αυτοκίνητο.
Ο κος. Π.Α. με παρέπεμψε στην Kosmocar, η οποία είναι ο εισαγωγέας.
Πέρα από ένα e-mail για να στείλω το αίτημα μου στην Kosmocar, το οποίο δεν είχαν καν μία κάρτα να μου δώσουν και χρειάστηκε να το τραβήξω φωτογραφία σε ένα stand, δεν έλαβα καμία άλλη βοήθεια από την πλευρά τους για την όλη διαδικασία.
Στο μεταξύ το ίδιο μεσημέρι, παρατήρησα πως το Infotainment δεν έχει αντικατασταθεί σωστά (δεν το έχουν κουμπώσει καλά) και στο έγγραφο παράδοσης που μου δώσανε στις 12/5 αναφέρει πως έγινε αντικατάσταση «Αεροθυρίδα χώρου ποδιών εμπρός» και «Μονάδα ελέγχου πεταλούδας γκαζιού» για τα οποία δεν είχα καμία ενημέρωση πως αλλάχτηκαν και για ποιο λόγο. Επίσης δεν αναγράφεται καθόλου η αντικατάσταση της κάμερας οπισθοπορείας για την οποία με ενημέρωσαν προφορικά πως έχει γίνει.
Την ίδια μέρα έστειλα σχετικό αίτημα στην Kosmocar αναφέροντας τα προβλήματα αλλά και την κακή αντικατάσταση του Infotainment.
Την επόμενη μέρα (12/5/2021) παρατήρησα επίσης πως στην πόρτα του χώρου αποσκευών, όπου βρίσκεται η κάμερα οπισθοπορείας, έχει ξεκουμπώσει εσωτερικά κάποιο εξάρτημα και όταν σηκώνω/κατεβάζω την πόρτα, ακούγεται να χτυπάει κάτι εσωτερικά. Αυτό ξεκίνησε μετά την αντικατάσταση της κάμερας (αν όντως πραγματοποιήθηκε).
Επίσης με την αλλαγή της πεταλούδας γκαζιού έχει αλλάξει η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και σε κάθε αλλαγή ταχύτητας του αυτόματου κιβωτίου ή σε φρενάρισμα το αυτοκίνητο «κλωτσάει» ή συμπεριφέρεται σαν να έχει «λόξιγκα».
Επομένως, το service όχι μόνο δεν έλυσε τα προβλήματα για τα οποία έχω πάει ήδη 3 φορές συνεργείο σε αυτοκίνητο 6 μηνών, αλλά δημιουργήσανε και νέα.
Στο μεταξύ, σε δική μου έρευνα στο Internet, βρήκα και άλλους οι οποίοι αντιμετωπίζουν θέματα με επανεκκινήσεις στο Infotainment καθώς και άρθρα που αναφέρουν πρόβλημα με το Infotainment και την κάμερα οπισθοπορείας, για το οποίο μάλιστα η Volkswagen έχει ανακαλέσει 56000 οχήματα.
Σχετικό άρθρο: https://www.motor1.com/news/465863/vw-golf-8-new-recall/
Μερικούς μήνες πριν είχε και άλλο θέμα με το Emergency Call με ανάκληση >15000 οχημάτων.
Σχετικό άρθρο εδώ:
https://www.motor1.com/news/427164/vw-golf-8-deliveries-resumed/
Επομένως η Volkswagen είναι ενήμερη για τουλάχιστον μερικές από τις βλάβες που έχω αναφέρει. Το service ουδέποτε μου ανέφερε τίποτα για αυτές τις ανακλήσεις.
Σχετικό βίντεο άλλου χρήστη που δείχνει το θέμα με την επανεκκίνηση του Infotainment:
Youtube Video
Επίσης μετά την αντικατάσταση του εγκεφάλου εμφανίστηκε για πρώτη φορά και νέο πρόβλημα με τους αισθητήρες που βρίσκονται στο τιμόνι, νομίζοντας έτσι, εσφαλμένα, το όχημα ότι δεν κρατάω το τιμόνι. Αυτό το έχει κάνει 2 φορές μέχρι στιγμής ενώ κρατούσα κανονικά το τιμόνι. Δεν πρόλαβα να το τραβήξω φωτογραφία.
Σχετικό βίντεο από άλλο χρήστη με το ίδιο θέμα εδώ:
Youtube Video
Έπειτα από τα παραπάνω ευρήματα μου βρήκα και σχετική σελίδα της Volkswagen όπου δίνεις τον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου και σε ενημερώνει αν έχει γίνει ανάκληση σε αυτό.
https://www.vw.com/en/recalls.html
Βάζοντας τον αριθμό πλαισίου μου, εμφανίζει ότι δεν είναι καν έγκυρος αριθμός VW.
Ο αριθμός πλαισίου είναι 100% σωστός αφού τον επιβεβαίωσα από το παρμπρίζ του αυτοκινήτου, το ταμπελάκι στην πόρτα, την άδεια κυκλοφορίας, καθώς και από το ίδιο το portal της Volkswagen όπου υπάρχει το αυτοκίνητο μου καταχωρημένο στον λογαριασμό μου.
Έστειλα ερώτημα στο service του Φιλοσίδη[29] σχετικά με αυτό αλλά δεν μου απάντησαν ποτέ επί τούτου.
Στις 14/5/2021 έλαβα mail από τον κο. Μ.Φ. και με ενημέρωνε πως η Kosmocar έχει ζητήσει να την ενημερώσουν για την υπόθεση μου και θα με ενημέρωναν μόλις είχαν νέα.
Στις 17/5/2021 έλαβα κλήση από τον κο. Μ.Φ. και με ενημέρωσε πως η Kosmocar ζήτησε να πάω στον Φιλοσίδη το αυτοκίνητο για να το ξαναβάλουν στο συνεργείο. Επίσης για όλη αυτή τη ταλαιπωρία ανέφερε πως θα μου κάνουν κάποια service δώρο.
Σε αυτή τη φάση αρνήθηκα και εξήγησα πως δεν τους εμπιστεύομαι πλέον να το πειράξουν περαιτέρω καθώς όχι μόνο δεν έχουν λύσει τις υπάρχουσες βλάβες, αλλά έχουν δημιουργήσει και νέες.
Με ενημέρωσε πως επειδή είναι καινούριο το μοντέλο και έχει αρκετές νέες τεχνολογίες πάνω, δεν γνωρίζουν πώς να επιλύσουν τις βλάβες (ενώ είναι εξουσιοδοτημένο service της VW) και πως θα μετέφερε την απάντηση μου στην Kosmocar και θα επικοινωνήσει πλέον αυτή (Kosmocar) μαζί μου.
Στις 20/5/2021 έλαβα κλήση από την Kosmocar και με ενημέρωσε πως δεν δέχονται το αίτημα μου για αντικατάσταση και πως η μόνη επιλογή μου είναι να το πάω στο δικό τους συνεργείο εφόσον δεν θέλω να το πάω στον Φιλοσίδη. Όταν ρώτησα πόσα εξαρτήματα θα πρέπει να αντικατασταθούν προτού θεωρηθεί ελαττωματικό όλο το αυτοκίνητο, μου είπε πως δεν μπορεί να το απαντήσει αυτό και πως αν δεν συμφωνώ να το πάω στο συνεργείο θα πρέπει να κινηθώ δικαστικά εναντίον τους για να διεκδικήσω την αντικατάσταση του αυτοκινήτου.
Επομένως έχω πάρει ένα αυτοκίνητο αξίας 28.254€ (32.177€ με τους τόκους), έχω πληρώσει προκαταβολή 10.000€ +100€ για συναγερμό και έχω άλλες 41 δόσεις μπροστά μου, και από τις πρώτες βδομάδες έχει πληθώρα, ανεξάρτητων μεταξύ τους, βλαβών, έχουν αντικατασταθεί ήδη ο εγκέφαλος, το infotainment, η κάμερα, το radar, η αεροθυρίδα και η πεταλούδα γκαζιού, αλλά κατά την Kosmocar αυτό δεν θεωρείται ελαττωματικό και θα πρέπει να το πάω για άλλη μία φορά στο συνεργείο.
Διερωτώμαι λοιπόν, πως αν στους πρώτους 6 μήνες θέλει τόσες φορές συνεργείο, τόσες αλλαγές εξαρτημάτων και πρόκληση νέων βλαβών κάθε φορά που βάζουν χέρι μέχρι να βρουν τι πρόβλημα έχει, τι θα θέλει σε 2 χρόνια; Και τι θα θέλει μετά από 4 χρόνια όταν το ξεχρεώσω στην τράπεζα και λήξει η εγγύηση;
Να σημειωθεί επίσης πως για το Infotainment και την κάμερα οπισθοπορείας πλήρωσα εξτρά χρήματα καθώς ήταν προαιρετικά πάνω στο μοντέλο αυτό, όπως επίσης η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου (Style) κοστίζει αρκετά παραπάνω λόγω των εξτρά υποβοηθήσεων/αυτοματισμών.
Εξτρά επιλογές δηλαδή οι οποίες έχουν χρεωθεί αλλά δεν λειτουργούν όπως τις διαφημίζει ο κατασκευαστής. Παρόλαυτα καλούμαι να το πάω πάλι συνεργείο για να κάνουν πειράματα πάνω στο δικό μου όχημα, καθώς κατά δική τους ομολογία «είναι καινούριο και δεν ξέρουν».
Και το γεγονός ότι υπάρχουν αναφορές στον διεθνή τύπο για τα ίδια προβλήματα, υπάρχουν άλλοι χρήστες που αντιμετωπίζουν τις ίδιες βλάβες και το κυριότερο η Volkswagen έχει ανακαλέσει δεκάδες χιλιάδες οχήματα λόγω αυτών των βλαβών, σημαίνει ότι η σειρά/μοντέλο είναι ελαττωματική και αυτό το γνωρίζει η κατασκευάστρια εταιρεία.
Τέλος βλέπω πως υπάρχουν ήδη αντίστοιχες υποθέσεις όπου οι πελάτες έχουν δικαιωθεί στα δικαστήρια και άρα δεν ζητάω κάτι παράλογο ή πρωτόγνωρο από την Kosmocar.
https://tinyurl.com/2swrznr2
https://www.georgasnet.gr/dikaiomata-katanaloti.html
Και υπάρχει ακόμα και στη σελίδα του Συνήγοροου του Καταναλωτή έκθεση σχετικά με τέτοια θέματα: http://www.synigoroskatanaloti.gr/docs/studies/2010-12-03.Autobild.pdf