Όταν διαβάζω πράγματα που σχετίζονται με αντικοινωνικές συμπεριφορές μου σηκώνεται η τρίχα.
Άλλος λέει στην ευθεία στη Θήβα πας άνετα με 160 km, άλλος πως με super mini με 150km είσαι απόλυτα ασφαλής και το γράφει με κεφαλαία κι όλας θεωρώντας πως έχει γράψει το απόφθεγμα αιώνα, κι άλλος πως στην Ιταλία δε σέβονται το όρια ταχύτητας δεν είναι αληθές) άρα οκ.
Όλα τα παραπάνω συνιστούν αντικοινωνικές και εγκληματικές συμπεριφορές και τίποτα άλλο. Γιατί κοινωνικότητα δεν είναι να χεις 10 φίλους να πίνεις καφέ αλλά κάτι τελείως διαφορετικό.
Στην Ελλάδα θα μπορούσε να γίνε κουβέντα για όριο 150 μόνο σε αυτοκινητόδρομους με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση, μόνο τα ΣΚ που δεν κυκλοφορούν μεγάλα οχήματα και μόνο όταν δεν βρέχει. Διαφορετικά τα 130 είναι απόλυτα λογικά.
Κάθε άλλη συζήτηση για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα είναι αστεία και επικίνδυνη.
Το ότι οι εταιρείες αυτοκινήτων παράγουν αυτοκίνητα που μπορούν να κινηθούν με υψηλές ταχύτητες αποκλειστικά και μόνο για λόγους μάρκετινγκ ώστε να τσιμπάμε εμείς ως πελάτες, να πούμε ουάου και να τα αγοράσουμε δε σημαίνει πως θα πρέπει κι όλας να κινούνται στον πραγματικό κόσμο με τέτοιες ταχύτητες.
Με 150+ κανένα αυτοκίνητο δεν είναι ασφαλές. Το παραμικρό να συμβεί θα πάρεις στο λαιμό σου τον εαυτό σου και άλλους που δε φταίνε. Όποιος πιστεύει πως σε μεγάλες ταχύτητες είναι ασφαλής επειδή δεν οδηγεί suzuki swift αλλά porsche macan είναι ανόητος.
Επίσης, σκέφτεται κανείς από σας που γράφετε πόσο βαρετή και για γριές είναι η οδήγηση με 130, πόσο αυξάνεται το ρίσκο ατυχήματος σε τρίτους με την ταχύτητά σας;
Όταν πάτε (όπως αναφέρθηκε) με 160 ή έστω 150 σε δρόμο 2 λωρίδων όπως η ευθεία της Θήβας, που είναι γεμάτη φορτηγα, τι πίεση δημιουργείτε σε όσους κινούνται εντός ορίων και προσπαθούν να προσπεράσουν αργότερα/βαρύτερα οχήματα; Αναγκάζονται άρον άρον και υπό πίεση να χωθούν δεξιά ανάμεσα στα αργά οχήματα, κατεβάζοντας ταχύτητα, με αυξημένο ρίσκο επειδή ΄κάποιοι έρχονται με μεγάλες ταχύτητες και πάνε και κολλάνε από πίσω.
Έχετε επίσης αναρωτηθεί για τις περιβαλλοντικές συνέπειες του να οδηγείς με 150+; Κατανάλωση, ρύποι, ελαστικά, ηχορύπανση, κτλπ. Φυσικά και όχι. Σημασία έχει να κάνει βζουννν το αυτοκίνητο...
Και δε σας ενδιαφέρουν τα παραπάνω γιατί στις πλατιές και πλειοψηφικές, μικρές και μεσαίες κοινωνικά μάζες στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της περιοχής το αυτοκίνητο και η ταχύτητα δεν είναι απλά εργαλείο και ευχαρίστηση. Αλλά ιδεολόγημα που έρχεται να καλύψει άλλα κενά. Και κανείς δεν ενδιαφέρεται για τις κοινωνικές προεκτάσεις του.
Ας κοιτάξουμε λοιπόν λίγο τους εαυτούς μας στον καθρέπτη προτού γράψουμε ανοησίες για οδικές συμπεριφορές που αν η τροχαία ήταν της προκοπής θα οδηγούσαν σε αυτόφωρο όπως ορίζει η νομοθεσία.
Αυτά από μένα