Καλησπερίζω το forum μετά από αρκετό καιρό. Αφορμή για να γράψω, στάθηκε το νέο Ibiza Cupra το οποίο και είχα στην διάθεσή μου για ένα Σαββατοκύριακο, στα πλαίσια κάποιον δώρων που κάνει η Seat στο forum του επίσημου club της.
Την παρακάτω κριτική έχω αναρτήσει στο blog ΤαΠάνταΌλα
(Ελπίζω να μην υπάρχει πρόβλημα με ονόματα εταιρειών και προσώπων εκ μέρους του forum. Αν οι διαχειριστές θεωρούν ότι είναι διαφήμιση, είναι ελεύθεροι να τα αφαιρέσουν)
Διανυθέντα χιλιόμετρα: 630km
Φωτογραφίες: Χρήστος Χιώτης
Τετάρτη απόγευμα και ανοίγοντας το email μου βρέθηκα μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη!
Ένα μήνυμα από την Τεχνοκαρ, λέγοντάς μου πως επιλέχτηκα ως μέλος του μήνα Οκτωβρίου 2009 και έχω στην διάθεσή μου για test drive το Σαββατοκύριακο το ολοκαίνουριο Seat Ibiza Cupra!
Με συνοπτικές διαδικασίες κανονίσαμε το ραντεβού για Παρασκευή απογευματάκι, στα κεντρικά της Τεχνοκαρ στην Κάτω Κηφισιά.
Εκεί μας περίμενε ένα λευκό 'κτήνος', με το λογότυπο 'Cupra' γραμμένο μπροστά, δίπλα στην πινακίδα, τις 17αρες ζάντες, τους μεγάλους αεραγωγούς, το χαμηλωμένο σασί και την τραπεζοειδή εξάτμιση τοποθετημένη στο κέντρο.
Πριν μπεις μέσα, σου δηλώνει την παρουσία του και την δύναμή του!
Το εσωτερικό αντάξιο των προσδοκιών. Την παράσταση κλέβουν τα υπέροχα όργανα με τον λευκό φωτισμό, το καταπληκτικό 7-τάχυτο κιβώτιο DSG με τα paddles στο τιμόνι, τα πολύ καλά bucket καθίσματα με το λογότυπο cupra ραμμένο πάνω τους και η πανοραμική οροφή.
Αφού κανονίσαμε τα τυπικά, αφήσαμε την Τεχνοκαρ για τα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα. Από την πρώτη στιγμή το αυτοκίνητο δείχνει πολύ πιο στιβαρό από το προηγούμενο μοντέλο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά άνετη. Ίσως να φταίει η προϊστορία μου με τα Ibiza, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν προβληματίζεσαι με τίποτα. Απλά 'κουμπώνει' το σώμα σου στο bucket. Οι κραδασμοί φιλτράρονται άψογα, ακόμη και στην σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση, ενώ η ηχομόνωση είναι σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία του αυτοκινήτου.
Η δοκιμή μας λοιπόν αρχίζει...
Συνθήκες πόλης / μποτιλιάρισμα
Φεύγοντας από Κηφισιά, κατευθυνθήκαμε προς τα Νότια Προάστια και συγκεκριμένα την Ανω Γλυφάδα. Επιλέξαμε την εθνική οδό, ώστε να έχουμε και τον χρόνο να περιεργαστούμε το εσωτερικό, ελέω κίνησης, αλλά και να δούμε το αυτόματο στην θέση 'Drive' να δείχνει τις αρετές του.
Η ξεγνοιασιά σε όλο της το μεγαλείο. Εγώ να ακουμπάω απαλά το γκάζι και αυτό να αλλάζει την μία ταχύτητα με τά την άλλη. Βλέπετε 7 σχέσεις, είναι αρκετά κοντές σε κλιμάκωση και έφτανε το αυτοκίνητο να κινείται με 40 km/h και 5η σχέση. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια! Είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί εκεί έξω για συνθήκες πόλης! Υπάκουο στο παραμικρό παραπανίσιο πάτημα του γκαζιού, γρήγορα κατεβάσματα, πάντα εκεί που χρειαζόταν. Λες και είχε 6η (ή μήπως 7η...;;;) αίσθηση και καταλάβαινε πότε έπρεπε να αλλάξει τρόπο λειτουργίας.
Στο εσωτερικό τώρα τα πράγματα ήταν λίγο μπερδεμένα. Από την αρχή βρήκαμε το πρώτο foul τους σχεδιασμού. Πήραν τα χειριστήρια από το τιμόνι και τα έβαλαν σε έναν 'δύσκολο' λεβιέ, κάτω αριστερά, πίσω από το τιμόνι. Δεν μπορείς να δεις τις ενδείξεις και είναι πολύ δύσχρηστος.
Το σύστημα κλιματισμού άψογο. Μέσα στα πρώτα δευτερόλεπτα βγάζει παγάκια αν του το ζητήσεις! Εύκολο στην χρήση, με ωραία οθόνη και ξεκάθαρες επιλογές.
Το ηχοσύστημα έχει καταπληκτική δυναμική για εργοστασιακό, με ωραία μπάσα και twitter που 'κελαηδάνε'. Αποσπά όμως την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο, για να κάνει μια απλή αλλαγή σταθμού στο ράδιο. Με το κεντρικό επιλογέα να βρίσκεται στην δεξιά του μεριά και μακριά από τον οδηγό, είναι περισσότερο gadget του συνοδηγού.
Η γυάλινη οροφή ήταν υπέροχη. Ωραίος σύντροφος την ημέρα, σκοτεινή (λόγω φιμέ κρυστάλλου) την νύχτα. Κρίμα που δεν άνοιγε τελείως.
Συνολικά μέσα στην πόλη το Cupra χαλιναγωγεί πολύ εύκολα τα 180+ άλογά του και παραθέτει ένα πολιτισμένο σύνολο που όταν χρειάζεται μπορεί να ξεφύγει από δύσκολες καταστάσεις πολύ πολύ εύκολα.
Μέση κατανάλωση 8,2 l/100km
Εθνική οδός
Επόμενο κομμάτι της δοκιμής μας, ήταν η εθνική οδός. Το βροχερό Σαββατιάτικο πρωινό δεν ήταν και το καλύτερο για γρήγορη οδήγηση, αλλά ο ήλιος που βγήκε λίγο πριν ξεκινήσουμε μας αποζημείωσε.
Με κατεύθυνση την Βόρεια Εύβοια και το 'Drive' ακόμη στο κιβώτιο κάναμε ένα ξεκούραστο ταξίδι, 'παίζοντας' με τα 25.5kg της ροπής του. Αστραπιαία ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων, αρκετά ευθύβολο, αλλά με ένα αναπάντεχο μείον. Το ελαφρύ του τιμόνι. Ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες, δεν έδειχνε το απαιτούμενο βάρος. Δεν είναι κάτι που προβληματίζει ιδιαίτερα, αλλά είναι εμφανές.
Τα 130km/h έρχονται για πλάκα και από κει και πέρα είναι στην κρίση του καθενός που θέλει να σταματήσει το κοντέρ. Όπου και να του πεις να πάει, δεν θα πει όχι!
Μέση κατανάλωση 10,3 l/100km
Επαρχιακοί δρόμοι
Εκει που δείχνει όμως τις αρετές του το νέο Cupra είναι στους γεμάτους καμπές και κλειστές στροφές, επαρχιακούς δρόμους. Μια 'γρήγορη' μέχρι τον Αη Γιάννη το Ρώσο είναι ότι πρέπει!
Το κιβώτιο αυτήν την φορά στο 'Sport' και το στροφόμετρο βάζει ψηλά τον πήχη! Ο κινητήρας και το διακριτικό μπάσο της εξάτμισης αρχίζουν να ακούγονται εντονότερα και οι φτερωτές αρχίζουν το ρεσιτάλ.
Το αυτοκίνητο πραγματικά είναι βιδωμένο στο δρόμο. Έχοντας οδηγήσει σε αυτό τον δρόμο από «χιλιάρια» μέχρι άλλα τουρμπάτα του ανταγωνισμού, πρέπει να πω, πως το νέο cupra είναι πολύ καλοστημένο και βγάζει την δύναμή του, χωρίς πολλά πολλά σπινιαρίσματα. Υποστροφή απλά δεν υπάρχει και εμπνέει μια σιγουριά ακόμη και στον άπειρο οδηγό. Το θετικό ήταν πως δεν είχαμε έντονη παρεμβολή του ESP. Κάτι που λέει πολλά.
Στα μισά δεν μπόρεσα να αντισταθώ. Άρχισε το παιχνίδι με τα paddles. Ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων σε στυλ playstation. Μια μικρή καθυστέρηση από την στιγμή που θα πατήσεις για αλλαγή είναι αισθητή, αλλά δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Οι αλλαγές είναι ακαριαίες! Τα κατεβάσματα από από 4η σε 3η και 2α είναι πορωτικά δίνοντας σου την αίσθηση ότι οδηγείς καθαρόαιμο αγωνιστικό.
Οι ευθείες ανάμεσα στις στροφές εξαφανίζονται και μέχρι να ανεβάσεις 4η ξαναφρενάρεις. Εδώ έρχεται και το τελευταίο μειον του αυτοκινήτου. Τα μικρά του φρένα. Στην πίεση μιας σφιχτής διαδρομής έχασαν πολύ σε αίσθηση και δεν είχαν την ίδια σιγουριά σχετικά με την αρχή της διαδρομής. Σίγουρα θα περίμενα την χρήση μεγαλύτερων φρένων πάνω από 300mm για αυτοκίνητο τέτοιας ιπποδύναμης, μιας και η χρήση του δεν είναι αποκλειστικά τα όρια μιας πόλης.
Μέση κατανάλωση 11,2 l/100km
Επίλογος
Στην Seat έκαναν τις σωστές κινήσεις ώστε το νέο cupra να είναι όχι απλά μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου, αλλά ένα αυτοκίνητο καλύτερο σε όλους τους τομείς, σύγχρονο, ασφαλές, ξεκούραστο για καθημερινή χρήση, αλλά και ένα 'αυτόματο πολυβόλο για τον πόλεμο'.
Με λίγα λόγια μας ξεμυάλισε!
πηγή: ΤαΠάνταΌλα