Έίχα διαβάσει μια αναλυτική μελέτη για την χρήση ηλεκτρικής τουρμπίνας και το συμπέρασμα ήταν ότι δεν αξίζει σε καμία περίπτωση τα λεφτά της. Στην μελέτη είχαν πάρει μία γνωστή ηλεκτρική τουρμπίνα και με βάση τα χαρακτηριστικά της απέδειξαν ότι δεν είναι σε θέση να υπερτροφοδοτήσει έναν κινητήρα ακόμα και στο max των στροφών της. Επιπλέον είχε αποδειχθεί ότι για να μπορέσει να δώσει πίεση συγκρίσιμη με τουρμπο εξάτμισης χρειάζεται τέτοια παροχή ρεύματος (και κατά συνέπεια ανάλογο δυναμό και μπαταρία) που δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε ΙΧ .
Δεν πρέπει να ξεχνάμε και την απλή φυσική του γυμνασίου, δηλ την αρχή της διατήρησης της ενέργειας αφού λάβουμε υπόψη μας και τους βαθμούς απόδοσης κάθε συσκευής (στην προκειμένη περίπτωση του ανεμιστήρα-ηλεκτρικού turbo). Δεν είναι δυνατόν να παίρνουμε παραπάνω από ότι δίνουμε και εδώ έχουμε το μεγάλο πλεονέκτημα του turbo εξάτμισης σε σχέση με τους compressors και τα κάθε φύσεως ανεμιστηράκια. Με τα turbo εξάτμισης εκμεταλλευόμαστε την κινητική ενέργεια των καυσαερίων που θα πήγαινε χαμένη. Στις άλλες 2 περιπτώσεις χρησιμοποιούμε μέρος της ενέργειας που αποδίδεται από τον κινητήρα.
Latest posts made by caliostro
-
RE: Ηλεκτρικες τουρμπινες...
-
RE: CITROËN FORUM
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Πως γινεται αυτο που δειχνει στη διαφημιση που φευγει απο τη λωριδα του ο οδηγος χωρις φλας και τον προειδοποιει; Πως καταλαβαινει οτι απλως δεν στριβει; Τι εγγυηση εχει στα μηχανικα, 2 χρονια;Αντε citroenακηδες μεσημεριασε ξεκολληστε απο το citroen σας και απαντηστε μου!!!!!
Σε πολλές χώρες θεωρούν δεδομένο ότι είτε θέλεις να στρίψεις , είτε θέλεις να αλλάξεις λωριδα κυκλοφορίας , θα ανάψεις φλας. Στο συγκεκριμένο σύστημα υπάρχουν αισθητήρες δεξιά και αριστερά του αμαξώματος που 'διαβάζουν' τις διαχωριστικές γραμμές. Εάν ταξιδεύεις με μια ταχύτητα και πάνω (δεν θυμάμαι πόσα χλμ) και πατήσεις διαχωριστική γραμμή τότε δονείται το κάθισμα του οδηγού από την πλευρά που βγαίνεις από τον δρόμο. Το σύστημα , από ότι έχω διαβάσει , για να λειτουργήσει καλώς προΥποθέτει ότι οι γραμμές του δρόμου είναι σε καλή κατάσταση . Επίσης νομίζω ότι μπερδεύεται όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος. Για περισσότερες λεπτομέρειες θα πρέπει να σου απαντήσει κάποιος ποπυ έχει αυτό το σύστημα (C4 ή C5). Το ίδιο ισχύει για την εγγύηση (νομίζω ότι τώρα είναι στα 2 χρόνια ενώ όταν πήρα εγώ την XSARA ήταν 1 χρόνος).
-
RE: Απαράδεκτη Express Service
Δύο φορές χρειάστηκα express service με το παλιό μου αυτοκίνητο και τις 2 φορές μου έβγαλαν την ψυχή. Την μία φορά είχα μείνει από νερά στον κινητήρα (αρχες 2001) στον δρόμο για Πάτρα (περίπου 40 χλμ μακριά) , περίπου στις 9 το βράδι. Έβρεχε καταρρακτωδός και μου άρχισαν τις ερωτήσεις για κανένα τέταρτο. Αφού τελείωσαν με ρώτησαν που ακριβώς βρίσκομαι. Τους είπα περίπου 40 χιλιόμετρα από την Πάτρα αλλά δεν τους αρκούσε. Μου ζήτησαν να βγω από το αυτοκίνητο ! , να περπατήσω !! και μόλις βρω μια πινακίδα να του πάρω από το κινητό για να δουν από ποιόν σταθμό θα έρθει το φορτηγάκι !!!. Αφού άρχισα να φορτώνω για τα καλά με λυπήθηκε ο θεός , έριξε 2-3 αστραπές και είδα ότι βρισκόμουνα ανάμεσα από 2 αερογέφυρες ,οπότε αξιώθηκαν να ξεκινήσουν για να έρθουν , να ψεκάσουν τον διανομέα με το σπρέϊ για τη υγρασία και να με καληνυχτήσουν.
Την δεύτερη φορά τους χρειάστηκα στην Πατησίων (λίγο μετά την πλατεία Αμερικής) όταν ο μ@λ@κ@?που έκανα σέρβις και άλλαξε το κάτω φίλτρο ξέχασε να βάλει σφιγκτήρα σρο σωληνάκη βενζίνης με αποτέλεσμα να φύγει όλη η βενζίνη εκεί που είχα παρκάρει (και στον δρόμο). Η express?? service ήρθε περίπου μετά από 1 ώρα , δοκίμασε να μου βάλει 3-4 λίτρα βενζίνη (τα οποία μου τα χρέωσε με απόδειξη παρακαλώ), και όταν είδε ότι δεν γίνονταν τίποτα αποφάσισε να με φορτώσει και να με αφήσει έξω από συνεργείο (μετά από 2-3 ώρες).
Αν με ξαναδούν να με φτύσουν. -
RE: Όργανα μέτρησης
Δεν μπορώ να σου απαντήσω πόσο κάνει ένας αισθητήρας θερμοκρασίας. ροφανός εξαρτάται από το αυτοκίνητο και τι θερμοκρασία μετράει (νερού , λαδιού , καυσαερίων (πυρόμετρο)).
-
Όργανα μέτρησης
Κατά καιρούς βλέπουμε να τοποθετούνται στα αυτοκίνητα επιπλέον όργανα μέτρησης όπως βολτόμετρα , κλπ. Μερικά από αυτά παίρνουν το σήμα από αισθητήρες (πχ αισθητήρας λ) και μας δείχνουν την σχετική ένδειξη. Από όσο ξέρω όταν θέλουμε να έχουμε ένδειξη για το εάν ο κινητήρας δουλεύει με πλούσιο , φτωχό ή στοιχειομετρικό μείγμα , 'κλέβουμε ' με καλώδιο το σήμα που στέλνει ο αισθητήρας 'λ' στον εγκέφαλο και τροφοδοτούμε έτσι το όργανο. Αυτό το γεγονός όμως δεν θα αλλοιώσει (έστω και ελαφρά) το σήμα που θα πάρει ο εγκέφαλος από τον αισθητήρα προκειμένου να ρυθμίσει τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα ? Από όσο θυμάμαι από την ηλεκτροτεχνία θα έχουμε πτώση τάσης στο κύκλωμα και ο εγκέφαλος θα διαβάζει χαμηλώτερη τάση από τον αισθητήρα κάτι που θα το μεταφράζει σανφτωχότερο μείγμα. Ισχύει αυτό ?
-
RE: Όργανα μέτρησης
Κατά καιρούς βλέπουμε να τοποθετούνται στα αυτοκίνητα επιπλέον όργανα μέτρησης όπως βολτόμετρα , κλπ. Μερικά από αυτά παίρνουν το σήμα από αισθητήρες (πχ αισθητήρας λ) και μας δείχνουν την σχετική ένδειξη. Από όσο ξέρω όταν θέλουμε να έχουμε ένδειξη για το εάν ο κινητήρας δουλεύει με πλούσιο , φτωχό ή στοιχειομετρικό μείγμα , 'κλέβουμε ' με καλώδιο το σήμα που στέλνει ο αισθητήρας 'λ' στον εγκέφαλο και τροφοδοτούμε έτσι το όργανο. Αυτό το γεγονός όμως δεν θα αλλοιώσει (έστω και ελαφρά) το σήμα που θα πάρει ο εγκέφαλος από τον αισθητήρα προκειμένου να ρυθμίσει τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα ? Από όσο θυμάμαι από την ηλεκτροτεχνία θα έχουμε πτώση τάσης στο κύκλωμα και ο εγκέφαλος θα διαβάζει χαμηλώτερη τάση από τον αισθητήρα κάτι που θα το μεταφράζει σανφτωχότερο μείγμα. Ισχύει αυτό ?
-
RE: Aircondition και cut-out
Μάλλον ο φίλος maxmara έχει δίκιο. Αυτό το καταλαβαίνεις και όταν βάζεις το clima σε τέτοια θερμοκρασία που δεν χρειάζεται να δουλέυει σε μεγάλη ισχύ (πχ μικρή διαφορά μεταξύ θερμοκρασίας περιβάλλοντος και εσωτερικής). Τότε , αν και έχω μοτέρ 1,4 , το μοτέρ δεν ζορίζεται καθόλου (αλλα η ψύξη είναι καλή), γιατί προφανώς δεν δουλεύουν όλοι οι κύλινδροι του συμπιεστή. Πάντως δεν νομίζω ότι το παιχνίδι παίζεται στο πόσα άλογα τραβάει το air condition. Κάπου διάβαζα ότι τα σύγχρονα δεν απορροφούν παραπάνω από 3-4 άλογα. Μάλλον το γεγονός ότι 'βαραίνει' ο κινητήρας οφείλεται το επιπλέον βάρος που πρέπει να στροφάρει λόγω εμπλοκής του συμπιεστή. Στο δικό μου με το clima στο full δείχνει να βαραίνει στην χαμηλή κλίμακα στροφών ,αλλά μόλις τον δουλεύω στην ροπή του (3400 σαλ και λίγο νωρίτερα) είναι σαν να μην υπάρχει κλιματισμός (το αμάξι βέβαια γίνεται ψυγείο , αλλά δεν καταλαβαίνεις καμία επιβάρυνση κινητήρα).
-
RE: Τιμές κατασκευαστή vs tests...
Δεν θυμάμαι σε ποιό περιοδικό είχα διαβάσει ένα σχετικό άρθρο για τις μετρήσεις κατανάλωσης των εταιρειών όπου εν συντομία έλεγε ότι οι μετρήσεις γίνονται σε αυστηρά εργαστηριακά ελεγχόμενες συνθήκες ώστε όλες οι εταιρείες να τις διεξάγουν με τον ίδιο τρόπο και οι αυτές οι τιμές κατανάλωσης να αποτελούν μέτρο σύγκρισης μεταξύ διαφόρων οχημάτων και όχι πριγραμματισμό για το πορτοφόλι μας. Από όσο θυμάμαι οι συνθήκες περιλαμβάνουν σταθερή θερμοκρασία και βενζίνη συγκεκριμένης ποιότητας. Επιπλέον (και το κυριότερο πιστέυω) οι δοκιμές δεν γίνονται στον δρόμο αλλά με το αμάξι σταθερά σε ράουλα (κάτι σαν το δυναμόμετρο). Για την μέτρηση της κατανάλωσης στην πόλη θυμάμαι ότι έλεγε πως η δοκιμή περιλάμβανε έναν αριθμό σταματημάτων και ξεκινημάτων με διακυμάνσεις ταχύτητας από 0 έως (νομίζω) 60 χλμ/ώρα, και όλα αυτά για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Κάτι ανάλογο γίνονταν για την μέτρηση κατανάλωσης σε ταξίδι. Ο μικτός κύκλος κατανάλωσης δεν έβγαινε με τον μέσο όρο των παραπάνω αλλά με την συμμετοχή ενός ποσοστύ του κύκλου πόλης και το υπόλοιπο από την προσομείωση του ταξιδιού. Το άρθρο κατέληγε στο ότι τα παραπάνω δεν έχουν καμία σχέση με ένα ωραίο μποτιλιάρισμα στην Κηφισίας στις 1 το μεσημέρι.
-
RE: Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια....
5,5J σημαίνει πλάτος ζάντας 5,5 ίντσες. Η αναλογία 67 μέχρι 75 % σημαίνει ότι ένα λάστιχο με πλάτος πέλματος πχ 205 χιλιοστά (δηλαδή 20,5/2,54 = 8,07 ίντσες χρειάζεται ζάντα πλάτους από 5,4 έως 6,05 ίντσες το οποίο με βάση τις υπάρχουσες διαστάσεις (πλάτους ) ζαντών σημαίνει ότι το λάστιχο πλάτους 205 mm μπαίνει σε ζάντες με πλάτος 5,5J έως και 6J. Αυτή η αναλογία τηρείται ώστε το λάστιχο ούτε να μαγουλιάζει υπερβολικά αλλά ούτε και να μην μπορεί να 'σφίξει' πάνω στη ζάντα.
-
RE: Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια....
Τελικά έβαλα τα BRIGESTONE στην ίδια διάσταση με την αρχική . Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν θετικότατες με κοντινές όμως μετακινήσεις. Το Σαββατοκύριακο (αν όλα πάνε καλά) θα δοκιμαστούν κάτω από ...άλλες συνθήκες. Πάντως με τις μέχρι τώρα εντυπώσεις , MICHELIN θα το σκεφθώ πολύ να ξαναβάλω.
Όσο αφορά το αρχικό μου ερώτημα που ήταν ποιά η βέλτιστη σχέση πλάτους ζάντας με πλάτος πέλματος τελικά την βρήκα την απάντηση (πλάτος ζάντας = 67 - 75 % του πλάτους του πέλματος).