Ο χρήστης ArtMac έγραψε:
σκεφτομαι για το 3008 αλλά με προβληματιζει κατα πόσο ο 1.2 της βενζινης ειναι αρκετά δυνατός με φορτίο η ανηφόρα. θα με ενδιέφερε αν ακούσω γνώμες. θα κάνω ετησιως περι τα 10,000 μεικτά σε πόλη και εκτός οπότε μου φάινεται δύσκολο να αποφασίσω. επίσης ξέρετε αν η εγγύηση καλύπτει και το DPF?
Εχω οδηγήσει το 3008 τόσο με τον **τρικύλινδρο 1.2 βενζίνης (σε test drive) όσο και με τον diesel 1.6 **(νοικιασμένο για ταξίδι 800 χλμ.).
Ο 1.2 είναι ζωηρός κινητήρας και επιταχύνει άμεσα. Το δοκίμασα όμως χωρίς φορτίο, οπότε δε γνωρίζω αν θα 'κρεμάει' σε παρατεταμένες ανηφόρες φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές και με κόντρα τον αέρα (σε ένα αμάξωμα μάλιστα μέτριας αεροδυναμικής). Στα πλαίσια του test drive και με εμένα οδηγό και συνοδηγό τον πωλητή ήταν ίσως το πιο ζωντανό 1200άρι που έχω οδηγήσει, τόσο στην εκκίνηση όσο και στην επιτάχυνση εν κινήσει. Το βοηθάει στην αμεσότητα των επιδόσεων η τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του κινητήρα (τρικύλινδρος ίσον ροπή στις μεσαίες σ.α.λ.) αλλά από την άλλη μεριά το γεγονός ότι είναι τρικύλινδρος είναι αντιληπτό ηχητικά, υπό την έννοια ότι ο ήχος του κινητήρα κατά τη ζωηρή επιτάχυνση θυμίζει ... μοτοσυκλέτα (κάτι που σε κάποιους θα αρέσει αλλά κάποιοι θα το βρουν παράταιρο να ακούνε μοτοσυκλετιστικό ήχο σε αμάξωμα SUV). Η μόνωση πάντως είναι πολύ καλή και ο ήχος, αν και αντιληπτός όπως προείπα, δε γίνεται κουραστικός ποτέ. Το κιβώτιο στο 1.2 που τέσταρα ήταν χειροκίνητο και το βαθμολογώ ως λίγο παραπάνω από το μέσο όρο. Εργονομικά είναι σε σωστή θέση (βοηθάει και το υποβραχιόνιο σε αυτό), οι διαδρομές είναι μικρές αλλά θα ήθελα λίγο πιο θετικό κούμπωμα. Αν πάντως έχει κανείς τα λεφτά να πάρει το αυτόματο ΕΑΤ6, να το κάνει, διότι το έχω οδηγήσει στο 1.6 Blue Hdi (δες επόμενη παράγραφο) και είναι εξαιρετικό. Συνεπώς, για να καταλήξουμε: Αν η χρήση του αυτοκινήτου σου θα είναι αστική (σε μεγάλο βαθμό), αν τα ταξίδια σου θα είναι με μέτριο φορτίο και χωρίς απαιτήσεις του τύπου να ανεβαίνω την εθνική προς το Αρτεμίσιο τέρμα γκάζι και τίγκα στο φόρτωμα και αν ετησίως γράφεις 10.000 χλμ., τότε το 1.2 θα είναι επαρκές και αρκούντως ευχάριστο. Παράλληλα, θα γλιτώσεις και από την έννοια του DPF, το οποίο απαιτεί ανά τακτά διαστήματα κίνηση σε ανοιχτό δρόμο, ώστε να ανεβαίνει η θερμοκρασία των καυσαερίων (με τους μεταψεκασμούς του πετρελαίου) και να καίγεται η τέφρα που συλλέγει το φίλτρο.
**Πάμε στον 1.6 Blue Hdi **(πετρελαιοκινητήρα). Είναι ο πιο ραφιναρισμένος diesel που έχω οδηγήσει (μακράν πιο στρωτός και ήσυχος από τον TDi του Ομίλου VW). Με αυτόν τον κινητήρα, η τουριστική - ταξιδιωτική χρήση του 3008 απογειώνεται. Ταιριάζει γάντι στο αμάξωμα και στο βάρος του αυτοκινήτου. Γάντι όμως του ταιριάζει και το αυτόματο κιβώτιο (κλασικό, με μετατροπέα ροπής), διότι όχι μόνο έχεις την κλασική ευκολία εντός πόλης αλλά και διότι στους σχετικά μικρούς ή μεσαίους πετρελαιοκινητήρες το εύρος απόδοσης (το φάσμα σ.α.λ., εντός του οποίου έχεις πρακτικά 'δύναμη') είναι πιο περιορισμένο σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, οπότε βολεύει να έχεις το αυτόματο κιβώτιο που θα κρατάει συνεχώς τον κινητήρα εντός του (περιορισμένου, όπως προανέφερα) φάσματος ωφέλιμης απόδοσης. Πάντως, η ροπή του 1.6 Blue Hdi είναι εξαιρετική και σε κρατάει σε υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, ασχέτως φορτώματος ή κλίσης του δρόμου.
Αυτά, προς στιγμήν.
Μόλις βρω χρόνο, θα γράψω κι άλλα επί του θέματος...