-
Το καπάκι το πιθανότερο να πηγαίνει για πλάνισμα.
-
Η οδηγία έχει δοθεί από την Toyota, η Τoyota Ελλάς τα τοποθετεί ή βάζει τα παλαιά μέχρι να εξαντληθεί το παλιό στόκ ?
-
@21 Quadra: Υπάρχουν καταγγελίες στο διαδίκτυο για αυτό που αναφέρεις. Συγκεκριμένα, από μηχανικό που διατείνεται πως δούλευε σε αντιπροσωπεία της TOYOTA.
Έχω πάρει προσφορά από μηχανικό για επισκευή του κινητήρα με after market ανταλλακτικά, στα 1800€ (από αυτά τα 1200€ είναι μόνο η αμοιβή του ρεκτιφιέ). Διστάζω όμως, μιας και είναι πολλά τα χρήματα και δεν ξέρω κατά πόσο ένα ανοιγμένο μοτερ είναι πια το ίδιο με πριν, μιας και έχω μόλις 105.000km. Στην ΤΟΥΟΤΑ δε θέλω καν να ρωτήσω. Έχουν χάσει πλήρως την εμπιστοσύνη μου.
Γενικά έχω ρωτήσει αρκετούς μηχανικούς και έχω ακούσει τα πάντα: 'Πούλα το', 'Και λίγα καίει', 'Δεν αξίζει να το φτιάξεις', 'Στο φτιάχνω', 'Βάλε πιο χοντρό λάδι'.
Τι να εμπιστευθεί κανείς, εάν οι ειδικοί έχουν τόσο διαφορετικές προσεγγίσεις ;
-
Yποθέτω ότι στα 1200€ του ρεκτιφιέ περιλαμβάνονται και τα έμβολα, και ρωτάω, τι εργασίες θα κάνει το ρεκτιφιέ ? θα κάνει ρεκτιφιέ στους κυλίνδρους, θα βάλει καινούργια έμβολα της Toyota αυτά με τις περισσότερες τρύπες, θα βάλει καινούργια μεν toyota αλλά με 4 τρύπες, ή θα βάλει aftermaket με πολλές τρύπες ?
Θα πλανίσει το καπάκι, θα τρίψει βαλβίδες, θα δώσει και το σετ επισκευής - φλάτζες, βίδες καπακιού κλπ ? είναι πολλά τα 1200€ για όλα αυτά, άρα τα υπόλοιπα 800€ είναι η εργασία ή έχει και ανταλλακτικά, και ποιά είναι αυτά ?
Βλέποντας πιο πάνω ένα κοστολόγιο της Toyota που έβαλε ένα παιδί, βλέπω ότι αλλάζουν και τις μπιέλες και αναρωτιέμαι γιατί, τα καινούργια έμβολα έχουν διαφορετικούς πείρους ? ¨χρεώνουν μπιέλες και δεν τις αλλάζουν αλλάζοντας μόνο τα μέταλλα μπιελών / στροφάλου ? στον κατάλογο αυτό δεν αναφέρουν πουθενά τα μέταλλα, γιατί ?
Η χρέωση του καπακιού αν είναι καινούργιο μου φαίνεται φτηνό, αν είναι να πλανιστεί είναι πολύ ακριβή χρέωση,
Το κοστολόγιο όπως αναφέρεται πιο πάνω χωρίς μπιέλες και καπάκι αλλά με πλάνισμα αφού δεν υπάρχει λόγος να αλλαχτούν οι μπιέλες και το καπάκι βγαίνει περίπου στα 700€, είναι πολλά μέχρι τα υπόλοιπα 500€ για το ρεκτιφιέ, όπως και τα υπόλοιπα του συνεργείου.
Όσο για τις διαφορετικές προσεγγίσεις είναι όπως το λες, περίεργες. Δυστυχώς οι κάτοχοι αυτοκινήτων ειδικά των νέων αυτοκινήτων είναι όμηροι των συνεργείων και το λέω με πλήρη επίγνωση, το ότι υπάρχουν σωστοί και έντιμοι επαγγελματίες δεν το αμφισβητώ όπως δεν αμφισβητώ ότι σε αυτό το επάγγελμα υπάρχουν και αυτοί που δεν σέβονται το μαγαζί τους, το όνομα τους και σίγουρα τον πελάτη τους, στην τελική είναι ραντεβού στα τυφλά.
-
Στα 1200€ περιλαμβάνονται όλες οι εργασίες του ρεκτιφιέ:
-
αλλαγή πιστονιών aftermarket και όλα τα υπόλοιπα παρελκόμενα - ακόμα δεν έχω μάθει μάρκα (λογικά περιλαμβάνονται και μπιέλες)
-
πλανάρισμα καπακιού (δεν μου το είπε επί τούτου αλλά εάν ανοιχθεί το μοτέρ δε γίνεται έτσι κι αλλιώς;)
-
πλανάρισμα κυλίνδρων (ένα χρειαστεί, εάν δε χρειαστεί το κόστος θα μειωθεί)
Στην αμοιβή του μηχανικού περιλαμβάνεται η αλλαγή ψυκτικού υγρού, φίλτρου και λαδιών.
Τις φλάτζες δε θυμάμαι σε ποιο από τα δύο κόστη τις ανέφερε, αλλά φαντάζομαι ότι το λύσιμο - μοντάρισμα του κινητήρα το ρεκτιφιέ το κάνει, έτσι δεν είναι;
Δεν έχει συμπεριλάβει στο συνολικό κόστος αλλαγή μπουζί (εάν χρειαστεί) και το κιτ χρονισμού (δε θα χρειαστεί χρονισμό ο κινητήρας απ' τη στιγμή που ανοίγεται;;)
Όσον αφορά την ΤΟΥΟΤΑ, στην τεχνική οδηγία με ψιλά γράμματα γράφει ότι δεν πρέπει να συνδυάζονται τα καινούρια πιστόνια με τις παλιές μπιέλες.
-
-
Στα 1200€ περιλαμβάνονται όλες οι εργασίες του ρεκτιφιέ:
- αλλαγή πιστονιών aftermarket και όλα τα υπόλοιπα παρελκόμενα - ακόμα δεν έχω μάθει μάρκα (λογικά περιλαμβάνονται και μπιέλες)
- πλανάρισμα καπακιού (δεν μου το είπε επί τούτου αλλά εάν ανοιχθεί το μοτέρ δε γίνεται έτσι κι αλλιώς;)
- πλανάρισμα κυλίνδρων (ένα χρειαστεί, εάν δε χρειαστεί το κόστος θα μειωθεί)
Δεν έχει - λογικά - περιλαμβάνονται και οι μπιέλες, αυτά είναι εξαρτήματα που πωλούνται ξεχωριστά και μόνο αν ζητηθούν.
Οι κύλινδροι δεν - πλανάρονται - γίνεται κανονικά ρεκτιφιέ μετά από μετρήσεις, και τα πιστόνια αγοράζονται σύμφωνα με τις διαστάσεις των κυλίνδρων, είναι διαφορετικά αν είναι στάνταρτ και διαφορετικά αν γίνει ρεκτιφιέ.
Στην αμοιβή του μηχανικού περιλαμβάνεται η αλλαγή ψυκτικού υγρού, φίλτρου και λαδιών.
Τις φλάτζες δε θυμάμαι σε ποιο από τα δύο κόστη τις ανέφερε, αλλά φαντάζομαι ότι το λύσιμο - μοντάρισμα του κινητήρα το ρεκτιφιέ το κάνει, έτσι δεν είναι;
Αν ο μηχανικός που έχεις, αφήσει το ρεκτιφιέ να κλείσει το μοτέρ χωρίς να ελέγξει και μετρήσει τι έχει κάνει το ρεκτιφιέ τότε - καληνύχτα - μετά είναι αν σου κάτσει, ή αν δεν σου κάτσει η δουλειά, αν έχει γίνει κάποια αστοχία ποιός θα έχει την ευθύνη ?
Δεν έχει συμπεριλάβει στο συνολικό κόστος αλλαγή μπουζί (εάν χρειαστεί) και το κιτ χρονισμού (δε θα χρειαστεί χρονισμό ο κινητήρας απ' τη στιγμή που ανοίγεται;;)
Στα χλμ που έχει το αμάξι σου και μπουζί, και σετ χρονισμού, και αντλία νερού θα πρέπει να αλλαχθούν.
Όσον αφορά την ΤΟΥΟΤΑ, στην τεχνική οδηγία με ψιλά γράμματα γράφει ότι δεν πρέπει να συνδυάζονται τα καινούρια πιστόνια με τις παλιές μπιέλες.
Η Toyota να πουλήσει ανταλλακτικά θέλει, αν οι μπιέλες μετρηθούν και είναι ΟΚ γιατί να αλλαχθούν ? Ακόμα και οβάλ να έχουν διορθώνονται στο ρεκτιφιέ.
**Προσπάθησα να βοηθήσω να καταλάβεις κάποια πράγματα μήπως και γλυτώσεις κάποια χρήματα, βλέπω ότι μάλλον ενοχλήθηκες και δεν θέλεις, δική σου είναι η τσέπη και κάνεις κουμάντο εσύ, εύχομαι το καλύτερο για το αμάξι σου. **
-
Στα 1200€ περιλαμβάνονται όλες οι εργασίες του ρεκτιφιέ:
- αλλαγή πιστονιών aftermarket και όλα τα υπόλοιπα παρελκόμενα - ακόμα δεν έχω μάθει μάρκα (λογικά περιλαμβάνονται και μπιέλες)
- πλανάρισμα καπακιού (δεν μου το είπε επί τούτου αλλά εάν ανοιχθεί το μοτέρ δε γίνεται έτσι κι αλλιώς;)
- πλανάρισμα κυλίνδρων (ένα χρειαστεί, εάν δε χρειαστεί το κόστος θα μειωθεί)
Στην αμοιβή του μηχανικού περιλαμβάνεται η αλλαγή ψυκτικού υγρού, φίλτρου και λαδιών.
Τις φλάτζες δε θυμάμαι σε ποιο από τα δύο κόστη τις ανέφερε, αλλά φαντάζομαι ότι το λύσιμο - μοντάρισμα του κινητήρα το ρεκτιφιέ το κάνει, έτσι δεν είναι;
Δεν έχει συμπεριλάβει στο συνολικό κόστος αλλαγή μπουζί (εάν χρειαστεί) και το κιτ χρονισμού (δε θα χρειαστεί χρονισμό ο κινητήρας απ' τη στιγμή που ανοίγεται;;)
Όσον αφορά την ΤΟΥΟΤΑ, στην τεχνική οδηγία με ψιλά γράμματα γράφει ότι δεν πρέπει να συνδυάζονται τα καινούρια πιστόνια με τις παλιές μπιέλες.
Κάποιες σκέψεις μου όπως τα έχω στο μυαλό μου.
-
Ρεκτιφιέ δεν μπορεί να γίνει γιατί δεν έχουν πάχος τα τοιχώματα των κυλίνδρων
-
Ακόμα και αν γινόταν, δεν υπάρχει after market πιστόνι στο νέο μέγεθος. Εκτός αν είναι σφυρήλατο - όπου μετά ανεβαίνει η συμπίεση και έχεις άλλα προβλήματα.
Οπότε καταλήγοντας αναρωτιέμαι. Το έχεις κάνει ξανά ο τύπος ή επειδή γίνεται σε άλλα αυτοκίνητα, σου λέει γίνεται και σε αυτό το μοτερ? Αν ισχύει το 2ο, τότε θα ανοίξει τον κινητήρα και τελικά θα γυρίσει να σου πει, πρέπει να πάρουμε και μπλοκ και να βάλουμε original ανταλλακτικά και μετά το κόστος θα πάει στα 2πλα αποτι είχες στο μυαλό σου...
-
Βάζω ξανά την οδηγία / TSB EG-0095T-1112 της TOYOTA να υπάρχει για μελλοντική χρήση:
-
Yποθέτω ότι στα 1200€ του ρεκτιφιέ περιλαμβάνονται και τα έμβολα, και ρωτάω, τι εργασίες θα κάνει το ρεκτιφιέ ? θα κάνει ρεκτιφιέ στους κυλίνδρους, θα βάλει καινούργια έμβολα της Toyota αυτά με τις περισσότερες τρύπες, θα βάλει καινούργια μεν toyota αλλά με 4 τρύπες, ή θα βάλει aftermaket με πολλές τρύπες ? Υπάρχει νέος κωδικός που έχει περισσότερες τρύπες. Τι θα βάλουν δεν γίνεται να ξέρεις όμως, γιατί δεν είσαι μπροστά.
Θα πλανίσει το καπάκι, θα τρίψει βαλβίδες, θα δώσει και το σετ επισκευής - φλάτζες, βίδες καπακιού κλπ ? είναι πολλά τα 1200€ για όλα αυτά, άρα τα υπόλοιπα 800€ είναι η εργασία ή έχει και ανταλλακτικά, και ποιά είναι αυτά ?
Βλέποντας πιο πάνω ένα κοστολόγιο της Toyota που έβαλε ένα παιδί, βλέπω ότι αλλάζουν και τις μπιέλες και αναρωτιέμαι γιατί, τα καινούργια έμβολα έχουν διαφορετικούς πείρους ? Σε αυτή την ερώτηση μου είχαν πει πως τα παλιά, έχουν φθορές λόγω ελλιπούς λίπανσης λόγω του προβλήματος. Είναι ο ίδιος κωδικός που βαζουν (ότι φόραγε, το ίδιο μπαίνει αλλά σε καινούργιο). Στην οδηγία / TSB EG-0095T-1112 αναγράφει : *It is forbidden to reuse the connecting rod when removing or replacing the piston assembly with the finger. It is necessary to order and install a new connecting rod. *
Χρεώνουν μπιέλες και δεν τις αλλάζουν αλλάζοντας μόνο τα μέταλλα μπιελών / στροφάλου ? στον κατάλογο αυτό δεν αναφέρουν πουθενά τα μέταλλα, γιατί ?
Η χρέωση του καπακιού αν είναι καινούργιο μου φαίνεται φτηνό, αν είναι να πλανιστεί είναι πολύ ακριβή χρέωση. Είναι καινούργιο, με διαφορετικό κωδικό απο το παλιό. Μου είχαν πει ότι αφορά το ψευτοκάπακο η αντικατάσταση.
Το κοστολόγιο όπως αναφέρεται πιο πάνω χωρίς μπιέλες και καπάκι αλλά με πλάνισμα αφού δεν υπάρχει λόγος να αλλαχτούν οι μπιέλες και το καπάκι βγαίνει περίπου στα 700€, είναι πολλά μέχρι τα υπόλοιπα 500€ για το ρεκτιφιέ, όπως και τα υπόλοιπα του συνεργείου.
Όσο για τις διαφορετικές προσεγγίσεις είναι όπως το λες, περίεργες. Δυστυχώς οι κάτοχοι αυτοκινήτων ειδικά των νέων αυτοκινήτων είναι όμηροι των συνεργείων και το λέω με πλήρη επίγνωση, το ότι υπάρχουν σωστοί και έντιμοι επαγγελματίες δεν το αμφισβητώ όπως δεν αμφισβητώ ότι σε αυτό το επάγγελμα υπάρχουν και αυτοί που δεν σέβονται το μαγαζί τους, το όνομα τους και σίγουρα τον πελάτη τους, στην τελική είναι ραντεβού στα τυφλά.
Για αυτό λέω, λόγω όλων των παραπάνω μήπως η καλύτερη λύση θα ήταν, να βγουν τα πάντα απο το μοτέρ, να καθαριστούν στο ρεκτιφιέ και να μπουν ξανά με 1 σετ καινούργια ίδια ελατήρια?
Ναι το πρόβλημα θα υπάρχει. Με συχνές αλλαγές λαδιών θα βγάλει 150.000χμ όμως. Η μόνη μου απορία σε αυτό είναι, καινούργια ελατήρια, σε πιστόνια και κυλίνδρους με μικρές φθορές, θα δουλέψουν? Θα κάθονται σωστά?
Σε αυτή την περίπτωση το κόστος θα ήταν 300€ ρεκτιφιέ + 130€ ελατήρια + 400€ μηχανικός + 160€ φλάντζες + 110€ υγρά + αντλία νερού και δίσκος/πλατό (που ούτως ή άλλως βγαίνουν) 150€. = 1250€
*Σε άλλες χώρες έχω δει πως βγάζουν τα πιστόνια και ανοίγουν μόνοι τους επιπλέον τρύπες συμμετρικά. Το θέμα είναι να γίνουν σωστά και να μην χαλάσει το ζύγισμα του πιστονιού.
-
21 Quadra wrote:
Yποθέτω ότι στα 1200€ του ρεκτιφιέ περιλαμβάνονται και τα έμβολα, και ρωτάω, τι εργασίες θα κάνει το ρεκτιφιέ ? θα κάνει ρεκτιφιέ στους κυλίνδρους, θα βάλει καινούργια έμβολα της Toyota αυτά με τις περισσότερες τρύπες, θα βάλει καινούργια μεν toyota αλλά με 4 τρύπες, ή θα βάλει aftermaket με πολλές τρύπες ? Υπάρχει νέος κωδικός που έχει περισσότερες τρύπες. Τι θα βάλουν δεν γίνεται να ξέρεις όμως, γιατί δεν είσαι μπροστά.
Θα πλανίσει το καπάκι, θα τρίψει βαλβίδες, θα δώσει και το σετ επισκευής - φλάτζες, βίδες καπακιού κλπ ? είναι πολλά τα 1200€ για όλα αυτά, άρα τα υπόλοιπα 800€ είναι η εργασία ή έχει και ανταλλακτικά, και ποιά είναι αυτά ?
Βλέποντας πιο πάνω ένα κοστολόγιο της Toyota που έβαλε ένα παιδί, βλέπω ότι αλλάζουν και τις μπιέλες και αναρωτιέμαι γιατί, τα καινούργια έμβολα έχουν διαφορετικούς πείρους ? Σε αυτή την ερώτηση μου είχαν πει πως τα παλιά, έχουν φθορές λόγω ελλιπούς λίπανσης λόγω του προβλήματος. Είναι ο ίδιος κωδικός που βαζουν (ότι φόραγε, το ίδιο μπαίνει αλλά σε καινούργιο). Στην οδηγία / TSB EG-0095T-1112 αναγράφει : *It is forbidden to reuse the connecting rod when removing or replacing the piston assembly with the finger. It is necessary to order and install a new connecting rod. *
Χρεώνουν μπιέλες και δεν τις αλλάζουν αλλάζοντας μόνο τα μέταλλα μπιελών / στροφάλου ? στον κατάλογο αυτό δεν αναφέρουν πουθενά τα μέταλλα, γιατί ?
Η χρέωση του καπακιού αν είναι καινούργιο μου φαίνεται φτηνό, αν είναι να πλανιστεί είναι πολύ ακριβή χρέωση. Είναι καινούργιο, με διαφορετικό κωδικό απο το παλιό. Μου είχαν πει ότι αφορά το ψευτοκάπακο η αντικατάσταση.
Το κοστολόγιο όπως αναφέρεται πιο πάνω χωρίς μπιέλες και καπάκι αλλά με πλάνισμα αφού δεν υπάρχει λόγος να αλλαχτούν οι μπιέλες και το καπάκι βγαίνει περίπου στα 700€, είναι πολλά μέχρι τα υπόλοιπα 500€ για το ρεκτιφιέ, όπως και τα υπόλοιπα του συνεργείου.
Όσο για τις διαφορετικές προσεγγίσεις είναι όπως το λες, περίεργες. Δυστυχώς οι κάτοχοι αυτοκινήτων ειδικά των νέων αυτοκινήτων είναι όμηροι των συνεργείων και το λέω με πλήρη επίγνωση, το ότι υπάρχουν σωστοί και έντιμοι επαγγελματίες δεν το αμφισβητώ όπως δεν αμφισβητώ ότι σε αυτό το επάγγελμα υπάρχουν και αυτοί που δεν σέβονται το μαγαζί τους, το όνομα τους και σίγουρα τον πελάτη τους, στην τελική είναι ραντεβού στα τυφλά.
Για αυτό λέω, λόγω όλων των παραπάνω μήπως η καλύτερη λύση θα ήταν, να βγουν τα πάντα απο το μοτέρ, να καθαριστούν στο ρεκτιφιέ και να μπουν ξανά με 1 σετ καινούργια ίδια ελατήρια?
Ναι το πρόβλημα θα υπάρχει. Με συχνές αλλαγές λαδιών θα βγάλει 150.000χμ όμως. Η μόνη μου απορία σε αυτό είναι, καινούργια ελατήρια, σε πιστόνια και κυλίνδρους με μικρές φθορές, θα δουλέψουν? Θα κάθονται σωστά?
Σε αυτή την περίπτωση το κόστος θα ήταν 300€ ρεκτιφιέ + 130€ ελατήρια + 400€ μηχανικός + 160€ φλάντζες + 110€ υγρά + αντλία νερού και δίσκος/πλατό (που ούτως ή άλλως βγαίνουν) 150€. = 1250€
*Σε άλλες χώρες έχω δει πως βγάζουν τα πιστόνια και ανοίγουν μόνοι τους επιπλέον τρύπες συμμετρικά. Το θέμα είναι να γίνουν σωστά και να μην χαλάσει το ζύγισμα του πιστονιού.
Αν βγούν τα έμβολα και μετρηθούν και μετρηθούν και οι κύλινδροι και βρεθούν εντός των εργοστασιακών ανοχών και τοποθετηθούν καινούργια ελατήρια, καθαριστούν τα λούκια τους και γίνουν και οι τρύπες τότε γίνεται πάντα με την βασική προϋπόθεση ότι όλα θα γίνουν πολύ προσεκτικά, οι 4-5 τρύπες στα έμβολα πάχους όσο είναι το κάτω ελατήριο, συνήθως στους μικρούς κινητήρες είναι 3mm, σε πάχος τοιχώματος εμβόλου περίπου 2.0 - 2.5mm σε εκείνο το σημείο αφαιρεί ελάχιστα γραμμάρια υλικού το οποίο δεν είναι σε θέση να επηρεάσει δυσμενώς ένα κινητήρα του είδους και της χρήσης, αν ήταν κινητήρας που στροφάρει πάνω από 7.000 rpm τότε αλλάζει, άλλωστε σε έναν τέτοιο κινητήρα δεν θα το έκανε αυτό κανείς, να βάλει πάλι τα παλιά έμβολα.
Τα καινούργια ελατήρια θα χρειαστούν πάλι στρώσιμο και βέβαια μιας και είναι ανοιχτός ο κινητήρας θα πρέπει να περάσει ο μηχανικός ή το ρεκτιφιέ μια βούρτσα στους κυλίνδρους για οροπεδίοση που θα αφαιρέσει την γυαλάδα τους και θα δημιουργήσει τις χιαστές γραμμές που θα συγκρατούν λάδι και θα βοηθήσουν τα ελατήρια να πατήσουν σωστά και πιο γρήγορα.
Όσο για την οδηγία για τις μπιέλες, δεν γνωρίζω αν οι παλιές έχουν πείρους σφηνωτούς στο έμβολο ή είναι οι πείροι πλευστοί ή το αντίθετο, αν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα παλιά και τα καινούργια έμβολα με δοαφορετική στήριξη των πείρων ή με πείρους διαφορετικής διαμέτρου τότε ΟΚ.
Το ψευτοκάπακο γιατί χρειάζεται αλλαγή ?
-
**Προσπάθησα να βοηθήσω να καταλάβεις κάποια πράγματα μήπως και γλυτώσεις κάποια χρήματα, βλέπω ότι μάλλον ενοχλήθηκες και δεν θέλεις, δική σου είναι η τσέπη και κάνεις κουμάντο εσύ, εύχομαι το καλύτερο για το αμάξι σου. **
Προς θεού, εάν δημιουργήθηκε τέτοια εντύπωση ζητώ συγγνώμη. Αντιθέτως, η βοήθειά όλων σας είναι πολύ σημαντική. Όπως εύκολα καταλαβαίνετε, μόλις πρόσφατα ήρθα σε επαφή με όλες αυτές τις ορολογίες και τα δεδομένα. Πίστευα πως ποτέ δε θα χρειαστεί να ασχοληθώ με όλα αυτά αγοράζοντας ένα ΤΟΥΟΤΑ....
Δε ζήτησα και τη λεπτομερέστερη ανάλυση κόστους μιας και η τιμή μου φάνηκε υπερβολική για ιδιώτη μηχανικό, πάλι χωρίς να ξέρω πραγματικά το που κυμαίνεται η αγορά σε αυτές τις επισκευές.
Στο σημείο της βλάβης που βρίσκομαι (μερικά ml τα 1000km) σκέφτομαι και για πρόσθετα που μπαίνουν στο σύστημα της λίπανσης, χωρίς πολλές παρεμβάσεις για τις οποίες δε νοιώθω άνετα να κάνω μόνος μου, όπως η διαδικασία με το xado. (πχ https://www.wurth.gr/uploads/infos/P 09 3319-13058.pdf). Υπάρχει περίπτωση να 'ξεμπουκώσουν' τα ελατήρια εάν δεν έχουν τελείως 'φρακάρει';
Ποια είναι η γνώμη σας;
-
Ο κινητήρας σου τελικά ανήκει στις προβληματικές παρτίδες ?
Λίγα ml στα 1000 χλμ είναι 0, είναι τίποτα, είναι κατανάλωση εντός κάθε λογικής, υπάρχουν πολλές παράμετροι να λείψει ή να καεί λάδι σε ένα κινητήρα, από το να το - χάνει - λόγω νέφωσης μέχρι να καίγεται ένα ελάχιστο απόλυτα αποδεκτό ποσοστό ή και τα δύο μαζί που είναι και πιό σύνηθες.
Προσωπικά θα άρχιζα το ψάξιμο μετά τα 400-500ml στα 1000 χλμ, μέχρι τότε δεν θα έχανε τον ύπνο μου, ειδικά όταν το νούμερο που μας λες εί ναι απόλυτα λογικό και αποδεκτό, αυτό το λέω σαν μηχανικός που είμαι, χαλάρωσε και απόλαυσε το αμάξι σου.
-
Άλλο ένα - μυστικό -, τα ελατήρια στεγανοποιούν τους κυλίνδρους κατά το μεγαλύτερο ποσοστό όταν υπάρχει πίεση στο πίσω μέρος τους, από τα καυσαέρια,τα οποία μπαίνουν μέσα στα λούκια και τα πιέζουν προς την επιφάνεια των κυλίνδρων, και κατ΄ελάχιστο από την τάση που έχουν σαν ελατήρια, όταν το αυτοκίνητο οδηγείται προσεκτικά και με λίγο γκάζι στην πόλη τότε την στεγάνωση των κυλίνδρων την αναλαμβάνει κατά το μεγαλύτερο ποσοστό η τάση των ελατηρίων σαν ελατήρια, όμως η τάση αυτή δεν είναι αρκετή, έτσι οι κύλινδροι δεν - σκουπίζονται ικανοποιητικά κατά την κάθοδο των εμβόλων αφού τα καυσαέρια δεν έχουν μεγάλη πίεση και παραμένει λάδι στα τοιχώματα των κυλίνδρων το οποίο κατά την άνοδο των εμβόλων το φέρνουν στους θαλάμους καύσης όπου και καίγεται.
Παραμένω στην άποψη μου ότι άδικα το παλεύεις.
-
Ναι, το διασταύρωσα ρωτώντας την TOYOTA hellas για τον σειριακό αριθμό του κινητήρα μου (1NR 0402271) και κοιτώντας τα αριθμητικά όριο στο TSΒ. Το θέμα άρχισα να το ψάχνω αφότου άναψε η ένδειξη χαμηλής πίεσης λαδιού. Είχα κάψει ~1,5lt λάδι (η στάθμη είχε πέσει ελάχιστα κάτω από το Min) ενώ είχα ήδη διανύσει ~12.000km (90% εντός πόλης). Καταλήγοντας στο συγκεκριμένο thread κατάλαβα ότι όταν ο 1nr-fe αρχίσει και καίει λάδι, ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση.
Απλά προσπαθώ να βρω μία λύση πριν φτάσω στο σημείο που η μόνη λύση είναι το ρεκτιφιε. Πιθανόν και να υπερβάλλω, μιας και ο κατασκευαστής θεωρεί φυσιολογική την κατανάλωση έως και 1lt λάδι / 1000km. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ξεκινήσω να κάνω αλλαγές στα 5000 ή 7500 km .
-
Άλλο ένα - μυστικό -, τα ελατήρια στεγανοποιούν τους κυλίνδρους κατά το μεγαλύτερο ποσοστό όταν υπάρχει πίεση στο πίσω μέρος τους, από τα καυσαέρια,τα οποία μπαίνουν μέσα στα λούκια και τα πιέζουν προς την επιφάνεια των κυλίνδρων, και κατ΄ελάχιστο από την τάση που έχουν σαν ελατήρια, όταν το αυτοκίνητο οδηγείται προσεκτικά και με λίγο γκάζι στην πόλη τότε την στεγάνωση των κυλίνδρων την αναλαμβάνει κατά το μεγαλύτερο ποσοστό η τάση των ελατηρίων σαν ελατήρια, όμως η τάση αυτή δεν είναι αρκετή, έτσι οι κύλινδροι δεν - σκουπίζονται ικανοποιητικά κατά την κάθοδο των εμβόλων αφού τα καυσαέρια δεν έχουν μεγάλη πίεση και παραμένει λάδι στα τοιχώματα των κυλίνδρων το οποίο κατά την άνοδο των εμβόλων το φέρνουν στους θαλάμους καύσης όπου και καίγεται.
Παραμένω στην άποψη μου ότι άδικα το παλεύεις.
Ευχαριστώ όλους σας για όλες τις συμβουλές και την πληροφόρηση!
-
sphinxgr wrote:
21 Quadra wrote:
Yποθέτω ότι στα 1200€ του ρεκτιφιέ περιλαμβάνονται και τα έμβολα, και ρωτάω, τι εργασίες θα κάνει το ρεκτιφιέ ? θα κάνει ρεκτιφιέ στους κυλίνδρους, θα βάλει καινούργια έμβολα της Toyota αυτά με τις περισσότερες τρύπες, θα βάλει καινούργια μεν toyota αλλά με 4 τρύπες, ή θα βάλει aftermaket με πολλές τρύπες ? Υπάρχει νέος κωδικός που έχει περισσότερες τρύπες. Τι θα βάλουν δεν γίνεται να ξέρεις όμως, γιατί δεν είσαι μπροστά.
Θα πλανίσει το καπάκι, θα τρίψει βαλβίδες, θα δώσει και το σετ επισκευής - φλάτζες, βίδες καπακιού κλπ ? είναι πολλά τα 1200€ για όλα αυτά, άρα τα υπόλοιπα 800€ είναι η εργασία ή έχει και ανταλλακτικά, και ποιά είναι αυτά ?
Βλέποντας πιο πάνω ένα κοστολόγιο της Toyota που έβαλε ένα παιδί, βλέπω ότι αλλάζουν και τις μπιέλες και αναρωτιέμαι γιατί, τα καινούργια έμβολα έχουν διαφορετικούς πείρους ? Σε αυτή την ερώτηση μου είχαν πει πως τα παλιά, έχουν φθορές λόγω ελλιπούς λίπανσης λόγω του προβλήματος. Είναι ο ίδιος κωδικός που βαζουν (ότι φόραγε, το ίδιο μπαίνει αλλά σε καινούργιο). Στην οδηγία / TSB EG-0095T-1112 αναγράφει : *It is forbidden to reuse the connecting rod when removing or replacing the piston assembly with the finger. It is necessary to order and install a new connecting rod. *
Χρεώνουν μπιέλες και δεν τις αλλάζουν αλλάζοντας μόνο τα μέταλλα μπιελών / στροφάλου ? στον κατάλογο αυτό δεν αναφέρουν πουθενά τα μέταλλα, γιατί ?
Η χρέωση του καπακιού αν είναι καινούργιο μου φαίνεται φτηνό, αν είναι να πλανιστεί είναι πολύ ακριβή χρέωση. Είναι καινούργιο, με διαφορετικό κωδικό απο το παλιό. Μου είχαν πει ότι αφορά το ψευτοκάπακο η αντικατάσταση.
Το κοστολόγιο όπως αναφέρεται πιο πάνω χωρίς μπιέλες και καπάκι αλλά με πλάνισμα αφού δεν υπάρχει λόγος να αλλαχτούν οι μπιέλες και το καπάκι βγαίνει περίπου στα 700€, είναι πολλά μέχρι τα υπόλοιπα 500€ για το ρεκτιφιέ, όπως και τα υπόλοιπα του συνεργείου.
Όσο για τις διαφορετικές προσεγγίσεις είναι όπως το λες, περίεργες. Δυστυχώς οι κάτοχοι αυτοκινήτων ειδικά των νέων αυτοκινήτων είναι όμηροι των συνεργείων και το λέω με πλήρη επίγνωση, το ότι υπάρχουν σωστοί και έντιμοι επαγγελματίες δεν το αμφισβητώ όπως δεν αμφισβητώ ότι σε αυτό το επάγγελμα υπάρχουν και αυτοί που δεν σέβονται το μαγαζί τους, το όνομα τους και σίγουρα τον πελάτη τους, στην τελική είναι ραντεβού στα τυφλά.
Για αυτό λέω, λόγω όλων των παραπάνω μήπως η καλύτερη λύση θα ήταν, να βγουν τα πάντα απο το μοτέρ, να καθαριστούν στο ρεκτιφιέ και να μπουν ξανά με 1 σετ καινούργια ίδια ελατήρια?
Ναι το πρόβλημα θα υπάρχει. Με συχνές αλλαγές λαδιών θα βγάλει 150.000χμ όμως. Η μόνη μου απορία σε αυτό είναι, καινούργια ελατήρια, σε πιστόνια και κυλίνδρους με μικρές φθορές, θα δουλέψουν? Θα κάθονται σωστά?
Σε αυτή την περίπτωση το κόστος θα ήταν 300€ ρεκτιφιέ + 130€ ελατήρια + 400€ μηχανικός + 160€ φλάντζες + 110€ υγρά + αντλία νερού και δίσκος/πλατό (που ούτως ή άλλως βγαίνουν) 150€. = 1250€
*Σε άλλες χώρες έχω δει πως βγάζουν τα πιστόνια και ανοίγουν μόνοι τους επιπλέον τρύπες συμμετρικά. Το θέμα είναι να γίνουν σωστά και να μην χαλάσει το ζύγισμα του πιστονιού.
Αν βγουν τα έμβολα και μετρηθούν και μετρηθούν και οι κύλινδροι και βρεθούν εντός των εργοστασιακών ανοχών και τοποθετηθούν καινούργια ελατήρια, καθαριστούν τα λούκια τους και γίνουν και οι τρύπες τότε γίνεται πάντα με την βασική προϋπόθεση ότι όλα θα γίνουν πολύ προσεκτικά, οι 4-5 τρύπες στα έμβολα πάχους όσο είναι το κάτω ελατήριο, συνήθως στους μικρούς κινητήρες είναι 3mm, σε πάχος τοιχώματος εμβόλου περίπου 2.0 - 2.5mm σε εκείνο το σημείο αφαιρεί ελάχιστα γραμμάρια υλικού το οποίο δεν είναι σε θέση να επηρεάσει δυσμενώς ένα κινητήρα του είδους και της χρήσης, αν ήταν κινητήρας που στροφάρει πάνω από 7.000 rpm τότε αλλάζει, άλλωστε σε έναν τέτοιο κινητήρα δεν θα το έκανε αυτό κανείς, να βάλει πάλι τα παλιά έμβολα.
Τα καινούργια ελατήρια θα χρειαστούν πάλι στρώσιμο και βέβαια μιας και είναι ανοιχτός ο κινητήρας θα πρέπει να περάσει ο μηχανικός ή το ρεκτιφιέ μια βούρτσα στους κυλίνδρους για οροπεδίοση** **που θα αφαιρέσει την γυαλάδα τους και θα δημιουργήσει τις χιαστές γραμμές που θα συγκρατούν λάδι και θα βοηθήσουν τα ελατήρια να πατήσουν σωστά και πιο γρήγορα.
Όσο για την οδηγία για τις μπιέλες, δεν γνωρίζω αν οι παλιές έχουν πείρους σφηνωτούς στο έμβολο ή είναι οι πείροι πλευστοί ή το αντίθετο, αν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα παλιά και τα καινούργια έμβολα με διαφορετική στήριξη των πείρων ή με πείρους διαφορετικής διαμέτρου τότε ΟΚ.
Το ψευτοκάπακο γιατί χρειάζεται αλλαγή ?
Σχετικά με το πορτοκαλί : εν ολίγοις θα πατήσουν καλά καινούργια ελατήρια, με τα παλιά πιστόνια και κυλίνδρους, ή υπάρχει περίπτωση να μην πατήσουν και να αφήνει κενά στη στεγανοποίηση (αν έχουν γίνει οβάλ πχ οι κύλινδροι - που το θεωρώ δύσκολο)?
Μάλλον με το οροπεδίοση ήθελες να γράψεις κάτι άλλο?!
-
Ναι, το διασταύρωσα ρωτώντας την TOYOTA hellas για τον σειριακό αριθμό του κινητήρα μου (1NR 0402271) και κοιτώντας τα αριθμητικά όριο στο TSΒ. Το θέμα άρχισα να το ψάχνω αφότου άναψε η ένδειξη χαμηλής πίεσης λαδιού. Είχα κάψει ~1,5lt λάδι (η στάθμη είχε πέσει ελάχιστα κάτω από το Min) ενώ είχα ήδη διανύσει ~12.000km (90% εντός πόλης). Καταλήγοντας στο συγκεκριμένο thread κατάλαβα ότι όταν ο 1nr-fe αρχίσει και καίει λάδι, ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση.
Απλά προσπαθώ να βρω μία λύση πριν φτάσω στο σημείο που η μόνη λύση είναι το ρεκτιφιε. Πιθανόν και να υπερβάλλω, μιας και ο κατασκευαστής θεωρεί φυσιολογική την κατανάλωση έως και 1lt λάδι / 1000km. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ξεκινήσω να κάνω αλλαγές στα 5000 ή 7500 km .
Καταρχάς αφήνεις πολύ τα λάδια.
εγώ στη θέση σου θα έκανα έναν καθαρισμό με xado μιας και κάτι κάνει απ΄οτι φαίνεται και μετά παρακολούθησή να δεις αν καίει και πόσο. Απλά το έχεις στο μυαλό σου ότι λογικά θα χειροτερέψει το πρόβλημα.
-
@ sphinxgr
Σου ειπε οτι θα μετρηθουν πιστονια μπιελες και κυλινδροι αν ειναι οκ (αν ειναι εντος των ανοχων που λεει η Τοyota)
Αν ειναι οκ , τοτε και μονο θα μπουν καινουρια ελατηρια
Η οροπεδιωση ειναι κατι σαν το honing . Αγριευεις την επιφανεια των κυλινδρων για να κρατανε λιπαντικο ωστε να στρωθουν καλυτερα τα καινουρια ελατηρια.
-
Σχετικά με το πορτοκαλί : εν ολίγοις θα πατήσουν καλά καινούργια ελατήρια, με τα παλιά πιστόνια και κυλίνδρους, ή υπάρχει περίπτωση να μην πατήσουν και να αφήνει κενά στη στεγανοποίηση (αν έχουν γίνει οβάλ πχ οι κύλινδροι - που το θεωρώ δύσκολο)?
Μάλλον με το οροπεδίοση ήθελες να γράψεις κάτι άλλο?!
Honing. Για να φέρεις τον κύλινδρο σε μια αρχική καλή κατάσταση να πατήσουν σωστά τα νέα ελατήρια.
-
@ sphinxgr
Σου ειπε οτι θα μετρηθουν πιστονια μπιελες και κυλινδροι αν ειναι οκ (αν ειναι εντος των ανοχων που λεει η Τοyota)
Αν ειναι οκ , τοτε και μονο θα μπουν καινουρια ελατηρια
Η οροπεδιωση ειναι κατι σαν το honing . Αγριευεις την επιφανεια των κυλινδρων για να κρατανε λιπαντικο ωστε να στρωθουν καλυτερα τα καινουρια ελατηρια.
Ούτε που τον είχα ακούσει τον όρο της οροπεδιωσης!!! Ουτε καν στο Google δεν υπάρχει! Κάταλαβα όμως τι λες με το honing.
Απλά μένει να μας ενημερώσει κάποιος που έχει έρθει σε επαφή με ρεκτιφιέ που έχει ασχοληθεί με κινητήρες 1 nr-fe , όταν πάνε για επισκευή σε τι κατάσταση είναι οι κύλιδροι στατιστικά. Έχουν φθορές ή είναι μια χαρα? Είναι 50/50 ή αν το προλάβεις σε λίγα χιλιόμετρα - στην αρχή της κατανάλωσης λαδιου, δεν έχει φθορές?
Yaris / Auris κινητήρας 1NR-FE 1,33 και κατανάλωση λαδιού