-
Καλησπερα,ποση ωρα χρειαζεται το λαδι του κινητηρα να φτασει στη φυσιολογικη του θερμοκρασια?οσο εχω ψαξει σε διαφορα φορουμ,θελει περιπου 10 λεπτα η θερμοκρασια νερου και 20 λεπτα η θερμοκρασια λαδιου. Το ευρος φυσιολογικης λειτουργιας ειναι 90-110? ή εξαρταται απο το αμαξι,ιξωδες λαδιου,καιρικες συνθηκες ή κατι αλλο?και κατι τελευταιο..πως μπορει να καταλαβει καποιος αν εχει ψυγειο λαδιου το αμαξι του? Ευχαριστω.
-
Καλησπερα,ποση ωρα χρειαζεται το λαδι του κινητηρα να φτασει στη φυσιολογικη του θερμοκρασια?οσο εχω ψαξει σε διαφορα φορουμ,θελει περιπου 10 λεπτα η θερμοκρασια νερου και 20 λεπτα η θερμοκρασια λαδιου. Το ευρος φυσιολογικης λειτουργιας ειναι 90-110? ή εξαρταται απο το αμαξι,ιξωδες λαδιου,καιρικες συνθηκες ή κατι αλλο?και κατι τελευταιο..πως μπορει να καταλαβει καποιος αν εχει ψυγειο λαδιου το αμαξι του? Ευχαριστω.
-
Καλησπερα,ποση ωρα χρειαζεται το λαδι του κινητηρα να φτασει στη φυσιολογικη του θερμοκρασια?οσο εχω ψαξει σε διαφορα φορουμ,θελει περιπου 10 λεπτα η θερμοκρασια νερου και 20 λεπτα η θερμοκρασια λαδιου. Το ευρος φυσιολογικης λειτουργιας ειναι 90-110? ή εξαρταται απο το αμαξι,ιξωδες λαδιου,καιρικες συνθηκες ή κατι αλλο?και κατι τελευταιο..πως μπορει να καταλαβει καποιος αν εχει ψυγειο λαδιου το αμαξι του? Ευχαριστω.
-
Λίγα αμάξια έχουν ψυγείο λαδιού. Το ιξώδες δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο στη θερμοκρασία λαδιού εκτός και αν συμβεί κάτι ακραίο. Βάλεις για παράδειγμα μεγαλύτερο ιξώδες από το ενδεδειγμένο και πας πίστα ή το ζορίσεις πολύ σε βουνό. Εκεί μπορεί να δεις τις θερμοκρασίες να ξεφεύγουν με το μεγαλύτερο ιξώδες.
Αυτό που συνήθως λένε είναι ότι η θερμοκρασία λαδιού θέλει το διπλάσιο χρόνο από τη θερμοκρασία νερού για να ανέβει στο φυσιολογικό. Αυτό όμως εξαρτάται από τις συνθήκες (κίνησης και εξωτερικής θερμοκρασίας) και βέβαια αν έχεις τη θέρμανση. Ενδεικτικά κολλημένος σε κίνηση η θερμοκρασία νερού τείνει να ανέβει λίγο (αφού δεν έχεις ροή αέρα) και η θερμοκρασία λαδιού να πέσει (αφού δεν υπάρχουν φορτία/στροφές στον κινητήρα για να το ζεστάνουν)
Συνηθισμένες θερμοκρασίες μάλλον είναι το 90-100C θα έλεγα, αλλά μπορεί να ποικίλει ανάμεσα στα αυτοκίνητα (δε γνωρίζω πολλά για αυτό) Αν δεις μια φορά τη θερμοκρασία λαδιού στο αυτοκίνητό σου ζεστό, μπορείς να έχεις ένα σημείο αναφοράς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δεις μεταβολή πάνω από 20C από αυτήν την τιμή χωρίς προφανή λόγο. Η θερμοκρασία λαδιού γενικά κινείται +/- 10C ή λιγότερο. -
80-120 !
Εξαρταται απο τιςσυνθηκες στο κατα ποσο θα ερθει σε ηερμομρασια λειτουργίας που ειναι οι 82 βαθμοι!
Αν εχεις ψυλο λαδι ερχεται πιο γρηγορα σε θερμοκρασια λειτουργιας!
Αναφορικα θα σου πω οτι αν ξεκινουσε ο κινητηρας παντα με 82 βαθμους λαδι οι φθορες του θα ηταν 2%
Αν το ζορισεις ανεβαζει θερμοκρασια και για επαρκη κατεβασμα του αρκει 5 λεπτα σβηστο να κατεβασει 40βαθμους κατω!
Υπαρχουν πολλα ..παρα πολλα αμαξια με ψυγειο λαδιου ή ψυγειο νερου στο φιλτρο λαδιου οπου εχουν τα περισσότερα καινουργια αυτοκινητα!
Το να καταλαβεις αν εχεις ψυγειο δε μπορω να σου πω..ολοκληρη ιστορια που με μια δικη μου ματια σε 5δευτερα το καταλαβαινω...μη πω 1 -
Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν εναλλάκτη λαδιού - νερού, η βάση που βιδώνει το φίτρου λαδιού είναι ο εναλλάκτης, εκεί συνδέονται τα νερά του κινητήρα.
Το λάδι πρέπει να είναι πάνω από τους 70c για να προστατεύει τον κινητήρα και πάνω από τους 120c αρχίσει η καταστροφή των περισσότερων πρόσθετων του λαδιού, οπότε πρακτικά ένα εύρος θερμοκρασίας λαδιού 85-105 είναι το ιδανικό για κανονικές συνθήκες λειτουργίας.
Δες εδώ για να πάρεις μια ιδέα, τα μικρά στογγυλά όπως το 1ο επάνω αριστερά στη φωτό είναι στάνταρτ στους περισσότερους κινητήρες.
https://www.google.gr/search?q=modine+o ... 80&bih=926
-
Δηλαδή συνηθισμένοι κινητήρες όπως οι Twinport της Opel, οι Fire της Fiat κλπ. έχουν ψυγείο λαδιού?
Γενικά το συνηθισμένο ατμοσφαιρικό 1000-1600 άντε 1800 κυβικά μοτέρ που έχουν τα περισσότερα αμάξια στην Ελλάδα σε τί ποσοστό έχει ψυγείο λαδιού? Γιατί νόμιζα πως είναι ελάχιστα, κυρίως σε τούρμπο και ατμοσφαιρικά επιδόσεων. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Δηλαδή συνηθισμένοι κινητήρες όπως οι Twinport της Opel, οι Fire της Fiat κλπ. έχουν ψυγείο λαδιού?
Γενικά το συνηθισμένο ατμοσφαιρικό 1000-1600 άντε 1800 κυβικά μοτέρ που έχουν τα περισσότερα αμάξια στην Ελλάδα σε τί ποσοστό έχει ψυγείο λαδιού? Γιατί νόμιζα πως είναι ελάχιστα, κυρίως σε τούρμπο και ατμοσφαιρικά επιδόσεων.Όλα τα Renault από τη δεκαετία του ΄80 από 1.2 μέχρι το 2litro Quadra turbo και όλα τα σύγχρονα μοτέρ και τα DCI έχουν, και τα Peugeot / Citroen έχουν, τα Fiat Multiair έχουν, τα μοτέρ του Fiat Scudo έχει, το Fiat Doblo έχει, το νέο Suzuki swift, Corola AE86 1985,Ford Kuga, Opel Insignia, όλα τα Volvo, ακόμα και τα Twinport που αναφέρεις έχουν, κάνε τον κόπο να γκουγκλάρεις, άσε το έκανα εγώ για σένα, δες το link αλλά αν δεν είσαι σίγουρος για κάτι μην επιμένεις γιατί χάνεις την αξιοπιστία σου και αμφιβάλουμε κια για τα υπόλοιπα που γράφεις, έτσι λοιπόν όλα τα Corsa / Vauxhall έχουν oil cooler. Οι ειδικοί λένε ότι οι σοβαροί κατασκευαστές έχουν σύνδεση μέσω εναλλάκτη τα λάδια με τα νερά.
https://www.google.gr/search?q=opel+twi ... vRc8e6M%3A
-
Οτι να ναι, κλασσικός ξερόλας 21 Quadra.
Που επέμεινε ακριβώς ρε μάγκα, οτι είναι κιόλας σωστό αυτό που γράφει,
...για κάτι μην επιμένεις γιατί χάνεις την αξιοπιστία σου και αμφιβάλουμε κια για τα υπόλοιπα που γράφεις...
γιατί εγώ δύο ερωτήσεις βλέπω και καμιά ξερολίστικη διαπίστωση σαν την δική σου,
1.Δηλαδή συνηθισμένοι κινητήρες όπως οι Twinport της Opel, οι Fire της Fiat κλπ. έχουν ψυγείο λαδιού?
- Γενικά το συνηθισμένο ατμοσφαιρικό ... σε τί ποσοστό έχει ψυγείο λαδιού?
Γιατί νόμιζα...
-
Βασικα εψαχνα αυτο που αναφερει ο 21 Quadra για τους ποσους βαθμους πρεπει να φτασει το λαδι ωστε να αρχισει να προστατευει τον κινητηρα. Αυτο που κανω-αν και μπακαλιστικο- ηταν απο τη στιγμη που εφτανε στους 90 η θερμοκρασια νερου,υπολογιζα αλλα 10 λεπτα χοντρικα...τωρα σωστο ή λαθος δε ξερω..Οσο για το ψυγειο που ρωτησα, απ οτι εψαξα στο google εχει ενναλακτη λαδιου-νερου που ειναι πανω στο φιλτρο λαδιου..δλδ ψυχει το λαδι μεσω του νερου απο το ψυγειο?
-
Ο χρήστης Super@T έγραψε:
Οτι να ναι, κλασσικός ξερόλας 21 Quadra.Που επέμεινε ακριβώς ρε μάγκα, οτι είναι κιόλας σωστό αυτό που γράφει,
...για κάτι μην επιμένεις γιατί χάνεις την αξιοπιστία σου και αμφιβάλουμε κια για τα υπόλοιπα που γράφεις...
γιατί εγώ δύο ερωτήσεις βλέπω και καμιά ξερολίστικη διαπίστωση σαν την δική σου,
1.Δηλαδή συνηθισμένοι κινητήρες όπως οι Twinport της Opel, οι Fire της Fiat κλπ. έχουν ψυγείο λαδιού?
- Γενικά το συνηθισμένο ατμοσφαιρικό ... σε τί ποσοστό έχει ψυγείο λαδιού?
Γιατί νόμιζα...
Ότι νάναι, ο γνωστός υβριστής, όταν είσαι νυχτωμένος πετάς την μπάλα στην εξέδρα, γνωστή η μεθοδος σου εδώ και πολύ καιρό, το γιατί κάνεις τον δικηγόρο του Νικόλα δεν το κατάλαβα λες και έχει ανάγκη από υποστήριξη, αλλά μας έχεις συνηθίσει να πετάγεσαι σαν την τσουτσού οπότε δεν μου κάνει καμμία εντύπωση, βέβαια άποψη επί του θέματος δεν έχεις ως είθισται, μόνο κούφια λόγια, τσάμπα καίει η λάμπα παλικάρι μου δυστυχώς.
-
Έλα ριλάξ! Έκανα λάθος και θα έπρεπε να ξέρω καλύτερα... πώς αλλιώς να κατάφερναν να έχουν τόσο καλό έλεγχο της θερμοκρασίας λαδιού αν δεν είχαν ένα ψυγείο.
Αλλά σε καμία περίπτωση νομίζω δεν επέμεινα, όταν (πιστεύω πως) έχω δίκιο νομίζω το δείχνω επαρκώς. Βασικά δείχνω τα στοιχεία που έχω στα χέρια μου...
Με παρέσυρε αυτό το 'έβαλε ψυγείο λαδιού' που είναι η και καλά ψαγμένη aftermarket μόντα.Οπότε έχει νόημα το aftermarket ψυγείο λαδιού? Υπάρχουν θερμοστάτες και έλεγχος της ψύξης του λαδιού σε αυτά τα βασικά συστήματα ή είναι παθητική διαδικασία που ρυθμίζεται από τη θερμοκρασία του νερού? (Υποθέτω το 1ο)
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Έλα ριλάξ! Έκανα λάθος και θα έπρεπε να ξέρω καλύτερα... πώς αλλιώς να κατάφερναν να έχουν τόσο καλό έλεγχο της θερμοκρασίας λαδιού αν δεν είχαν ένα ψυγείο.
Αλλά σε καμία περίπτωση νομίζω δεν επέμεινα, όταν (πιστεύω πως) έχω δίκιο νομίζω το δείχνω επαρκώς. Βασικά δείχνω τα στοιχεία που έχω στα χέρια μου...
Με παρέσυρε αυτό το 'έβαλε ψυγείο λαδιού' που είναι η και καλά ψαγμένη aftermarket μόντα.Οπότε έχει νόημα το aftermarket ψυγείο λαδιού? Υπάρχουν θερμοστάτες και έλεγχος της ψύξης του λαδιού σε αυτά τα βασικά συστήματα ή είναι παθητική διαδικασία που ρυθμίζεται από τη θερμοκρασία του νερού? (Υποθέτω το 1ο)
Αυτό.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Οπότε έχει νόημα το aftermarket ψυγείο λαδιού? Υπάρχουν θερμοστάτες και έλεγχος της ψύξης του λαδιού σε αυτά τα βασικά συστήματα ή είναι παθητική διαδικασία που ρυθμίζεται από τη θερμοκρασία του νερού? (Υποθέτω το 1ο)
Εξαρτάται το μοτερ !αν εισαι καφτης σιγουρα!
Σε εξωτερικο ψυγειο υπαρχουν θερμοστατες σαν την διαδικασια του νερου...ανοιγει στους 90 95 κλεινει στους 85..
Στα φιλτρου σε αυτα που εχω δει δλδ ειναι απλο χωρις θερμοστατη απλη ψυξη βοηθησει!μπορει να εχει κι αλλο σχεδιο δε μου ετυχε.. -
Στα oil cooler που τοποθετούνται από το εργοστάσιο και ψύχονται με νερό δεν υπάρχει και δεν χρειάζεται θερμοστάτης, στα aftermarket ψυγεία λαδιού πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει θερμοστάτης αλλιώς σε ταξίδι χειμώνα στην Εθνική το λάδι πέφτει κάτω και από τους 60c που είναι καταστροφικό για τον κινητήρα, επίσης στα δυνατά και δη τουρμπάτα μοτέρ που κυκλοφορούν καλοκαίρι στην πόλη υπάρχουν βεντιλατέρ που κουμπώνουν επάνω στα ψυγεία λαδιού και το θεωρώ απαραίτητο εξάρτημα που κάνει δουλειά στα συνεχή μποτιλιαρίσματα, εδώ τον σημαντικότερο ρόλο τον παίζει ο διαθέσιμος χώρος στο μηχανοστάσιο.
Η σωστή θερμοκρασία των υγρών του κινητήρα είναι must για την μακροζωϊα του και για την οικονομία καυσίμου, η θερμοκρασία της πολλαπλής εισαγωγής παίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομία, βέβαια είναι αλληλοσυγκρουόμενες οι απαιτήσεις ( ζεστή πολλαπλή για οικονομία - ψυχρή για απόδοση στο τέρμα γκάζι ) βλέπουμε για μια ακόμα φορά ότι οι συμβιβασμοί στα αυτοκίνητα είναι επιβεβλημένοι σε όλα τα στάδια του.
-
Καλησπέρα.
Αν κάποιος θελήσει να βάλει όργανο θερμοκρασίας λαδιού ποιά είναι η κατάλληλη θέση για να μπεί ο αισθητήρας?
Στην θέση του φίλτρου λαδιού η στο κάρτερ? -
Ο χρήστης corolla xli έγραψε:
Καλησπέρα.
Αν κάποιος θελήσει να βάλει όργανο θερμοκρασίας λαδιού ποιά είναι η κατάλληλη θέση για να μπεί ο αισθητήρας?
Στην θέση του φίλτρου λαδιού η στο κάρτερ?Στη θέση του φίλτρου το λάδι είναι πιο κρύο από ότι στο κάρτερ, οπότε στο κάρτερ είναι η σωστή θέση.
-
Πολυ χρησιμες πληροφοριες,να ρωτησω κατι που το σκεφτομαι απο τη στιγμη που καταλαβα οτι υπαρχει παθητικη ψυξη λαδιου. Οταν το αμαξι πιεστει αρκετα (πχ πιστα ή φορτωμενο σε βουνο) φανταζομαι ανεβαινει και η θερμοκρασια νερου και λαδιου. Εκεινη τη στιγμη (οταν 'πιεζεται') το νερο ή το λιπαντικο εχει μεγαλυτερη θερμοκρασια?Θα μου πειτε,φιλε μου δεν ανεβαινει πανω απο 90 βαθμους...ο θερμοστατης ανοιγει στους 90 ή πιο πανω?η μεγιστη σε καθημερινα αμαξια ειναι με φυσιολογικα λαδια ειναι 120?
-
Ο χρήστης gti777 έγραψε:
Πολυ χρησιμες πληροφοριες,να ρωτησω κατι που το σκεφτομαι απο τη στιγμη που καταλαβα οτι υπαρχει παθητικη ψυξη λαδιου. Οταν το αμαξι πιεστει αρκετα (πχ πιστα ή φορτωμενο σε βουνο) φανταζομαι ανεβαινει και η θερμοκρασια νερου και λαδιου. Εκεινη τη στιγμη (οταν 'πιεζεται') το νερο ή το λιπαντικο εχει μεγαλυτερη θερμοκρασια?Θα μου πειτε,φιλε μου δεν ανεβαινει πανω απο 90 βαθμους...ο θερμοστατης ανοιγει στους 90 ή πιο πανω?η μεγιστη σε καθημερινα αμαξια ειναι με φυσιολογικα λαδια ειναι 120?Στην πίεση οι θερμοκρασίες πέρνουν την ανιούσα και μόνο η αλλαγή ρυθμού συμβολευτικά πάντα με τα όργανα θερμοκρασίας νερού / λαδιού και πίεσης του λαδιού μπορούν να αποτρέψουν την καταστροφή.
Εκεί, στην μεγάλη συνεχή πίεση το εξωτερικό ψυγείο αέρα - λαδιού είναι απαραίτητο για να κρατηθούν οι θερμοκρασίες του λαδιού σε υγιή κλίμακα. όπως και του νερού που όταν υπάρχει εξωτερικό ψυγείο λαδιού καλό είναι να αποσυνδέεται από το λάδι.
Το oil cooler που τοποθετούν οι κατασκευαστές αφορά την κανονική χρήση του αυτοκινήτου και όχι το σκίσιμο στην πίστα ή την ανάβαση σε βουνό 10 χλμ με άτομα και βαλίτσες και την ταυτότητα στο στόμα, το oil cooler τοποθετείται περισσότερο για την ομαλή άνοδο της θερμοκρασίας σε όλο το μοτέρ γιατί όταν ανοίγει ο θερμοστάτης του νερού το καπάκι παθαίνει ένα θερμοκρασιακό σοκ όταν τα κρύα νερά εισβάλουν στο θερμό καπάκι, με το oil cooler το φαινόμενο ελαχιστοποιείται αφού το νερό έχει πάρει θερμοκρασία από το λάδι, αυτό είναι το σκεπτικό των κατασκευαστών και το έχουν αναλύσει διεξοδικά, θυμάμαι μια αναφορά της Χιουντάϊ στον word engine που σχεδίασε πριν λίγα χρόνια είχε προτείνει 2 θερμοστάτες έναν με χαμηλότερο άνοιγμα και έναν με υψηλότερο αλλά δεν γνωρίζω τι απέγινε αυτή η ιδέα.
-
2 θερμοστάτες, κεφαλή/μπλοκ, το έχει κάνει σίγουρα η VW σε κάποιους κινητήρες της. Φαντάζομαι θα έχουν κάνει και κάτι παρόμοιο και άλλες εταιρίες.
-
Ford Ecoboost 1.0L καταπληκτικός κινητήρας με πολλά βραβεία αλλά δεν τον λές και κινητήρα για supercar και όμως έχει oil cooler
Θερμοκρασια και ψυγειο λαδιου