-
Γειά σε όλους.
Είμαι νέο μέλος και είναι το πρώτο μου πόστ!
Πρίν 1 μήνα αγόρασα το πρώτο μου αμάξι αλλά δεν ήμουν τόσο τυχερός και έμπειρος οδηγός με αποτέλεσμα να το τρακάρω με τον κώλο σε μία κολόνα!
Το αποτέλεσμα της σύγκρουσης ευτυχώς είναι μόνο υλικό, αλλά δαπανηρό!
έχει πάρει σασί σε όλο σχεδόν το πορτμπαγκαζ!
ο φανοποιός που το είδε μου είπε οτι δέν αξίζει να φτιαχτεί λόγο ότι είναι λίγο παλιό αμάξι αλλά αν θέλω εγώ μπορεί να μου το κάνει τέλειο.Μου εξήγησε λοιπόν την διαδικασία του να το φτιάξω και μου είπε ότι θα βρεί ένα άλλο αμάξι ίδιο αλλά πχ τρακαρισμένο μπροστά και θα το κόψει να το κολύσει στο δικό μου ακριβώς όπως θα το έκανε και ένας κατασκευαστής.Θα πατήσει δλδ στα ίδια σημεία!το αμάξι θα είναι ολο ισιό και εκτός ότι θα μετρηθεί και θα μπει καλίμπρα θα γίνει και ευθυγραμμισή!
Δεκτά και πολύ αναλυτικός ο μάστορας.
Ξέρω ότι ο συγκεκριμένος μάστορας είναι πολύ καλός και έχω δει την δουλειά του..πολύ καλή!
παρολά αυτά φοβάμαι ότι θα βγεί στραβό!Επίσης....έχω ακούσει ότι λόγο εσωτερικών τάσεων μετά απο τέτοιου είδους επισκευές το σασί γίνεται πιο μαλακό και στραβώνει και με λακούβες και θέλω να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος αν αυτό ισχύει ή αν κάποιος το έχει πάθει.!
να συμπληρώσω ότι έχει πάρει και βάση πίσω τροχού αριστερά!
Το αμάξι είναι ένα Honda Civic 2002' με ηλιοροφή 1400cc με τοον κοφτό κώλο και τα μεγάλα φανάρια....ειναι full extra με πολλά έξτρα πάνω όπως ζάντες,αναρτήσεις,εξάτμιση φίμε και αλλα,.!Αν θα το επισκευάσω θα το κάνω επειδή είναι το πρώτο μου και μου αρέσει πού το συγκεκριμένο μοντέλο...χρήματα για αγορά αλλου δεν υπάρχουν...για την επισκεύη θα το κάνω με δόσεις...είναι γνωστός ο φανοποιός!
Περιμένω τις γνώμες σας!
ευχαριστώ! -
Γειά σε όλους.
Είμαι νέο μέλος και είναι το πρώτο μου πόστ!
Πρίν 1 μήνα αγόρασα το πρώτο μου αμάξι αλλά δεν ήμουν τόσο τυχερός και έμπειρος οδηγός με αποτέλεσμα να το τρακάρω με τον κώλο σε μία κολόνα!
Το αποτέλεσμα της σύγκρουσης ευτυχώς είναι μόνο υλικό, αλλά δαπανηρό!
έχει πάρει σασί σε όλο σχεδόν το πορτμπαγκαζ!
ο φανοποιός που το είδε μου είπε οτι δέν αξίζει να φτιαχτεί λόγο ότι είναι λίγο παλιό αμάξι αλλά αν θέλω εγώ μπορεί να μου το κάνει τέλειο.Μου εξήγησε λοιπόν την διαδικασία του να το φτιάξω και μου είπε ότι θα βρεί ένα άλλο αμάξι ίδιο αλλά πχ τρακαρισμένο μπροστά και θα το κόψει να το κολύσει στο δικό μου ακριβώς όπως θα το έκανε και ένας κατασκευαστής.Θα πατήσει δλδ στα ίδια σημεία!το αμάξι θα είναι ολο ισιό και εκτός ότι θα μετρηθεί και θα μπει καλίμπρα θα γίνει και ευθυγραμμισή!
Δεκτά και πολύ αναλυτικός ο μάστορας.
Ξέρω ότι ο συγκεκριμένος μάστορας είναι πολύ καλός και έχω δει την δουλειά του..πολύ καλή!
παρολά αυτά φοβάμαι ότι θα βγεί στραβό!Επίσης....έχω ακούσει ότι λόγο εσωτερικών τάσεων μετά απο τέτοιου είδους επισκευές το σασί γίνεται πιο μαλακό και στραβώνει και με λακούβες και θέλω να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος αν αυτό ισχύει ή αν κάποιος το έχει πάθει.!
να συμπληρώσω ότι έχει πάρει και βάση πίσω τροχού αριστερά!
Το αμάξι είναι ένα Honda Civic 2002' με ηλιοροφή 1400cc με τοον κοφτό κώλο και τα μεγάλα φανάρια....ειναι full extra με πολλά έξτρα πάνω όπως ζάντες,αναρτήσεις,εξάτμιση φίμε και αλλα,.!Αν θα το επισκευάσω θα το κάνω επειδή είναι το πρώτο μου και μου αρέσει πού το συγκεκριμένο μοντέλο...χρήματα για αγορά αλλου δεν υπάρχουν...για την επισκεύη θα το κάνω με δόσεις...είναι γνωστός ο φανοποιός!
Περιμένω τις γνώμες σας!
ευχαριστώ! -
Γειά σε όλους.
Είμαι νέο μέλος και είναι το πρώτο μου πόστ!
Πρίν 1 μήνα αγόρασα το πρώτο μου αμάξι αλλά δεν ήμουν τόσο τυχερός και έμπειρος οδηγός με αποτέλεσμα να το τρακάρω με τον κώλο σε μία κολόνα!
Το αποτέλεσμα της σύγκρουσης ευτυχώς είναι μόνο υλικό, αλλά δαπανηρό!
έχει πάρει σασί σε όλο σχεδόν το πορτμπαγκαζ!
ο φανοποιός που το είδε μου είπε οτι δέν αξίζει να φτιαχτεί λόγο ότι είναι λίγο παλιό αμάξι αλλά αν θέλω εγώ μπορεί να μου το κάνει τέλειο.Μου εξήγησε λοιπόν την διαδικασία του να το φτιάξω και μου είπε ότι θα βρεί ένα άλλο αμάξι ίδιο αλλά πχ τρακαρισμένο μπροστά και θα το κόψει να το κολύσει στο δικό μου ακριβώς όπως θα το έκανε και ένας κατασκευαστής.Θα πατήσει δλδ στα ίδια σημεία!το αμάξι θα είναι ολο ισιό και εκτός ότι θα μετρηθεί και θα μπει καλίμπρα θα γίνει και ευθυγραμμισή!
Δεκτά και πολύ αναλυτικός ο μάστορας.
Ξέρω ότι ο συγκεκριμένος μάστορας είναι πολύ καλός και έχω δει την δουλειά του..πολύ καλή!
παρολά αυτά φοβάμαι ότι θα βγεί στραβό!Επίσης....έχω ακούσει ότι λόγο εσωτερικών τάσεων μετά απο τέτοιου είδους επισκευές το σασί γίνεται πιο μαλακό και στραβώνει και με λακούβες και θέλω να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος αν αυτό ισχύει ή αν κάποιος το έχει πάθει.!
να συμπληρώσω ότι έχει πάρει και βάση πίσω τροχού αριστερά!
Το αμάξι είναι ένα Honda Civic 2002' με ηλιοροφή 1400cc με τοον κοφτό κώλο και τα μεγάλα φανάρια....ειναι full extra με πολλά έξτρα πάνω όπως ζάντες,αναρτήσεις,εξάτμιση φίμε και αλλα,.!Αν θα το επισκευάσω θα το κάνω επειδή είναι το πρώτο μου και μου αρέσει πού το συγκεκριμένο μοντέλο...χρήματα για αγορά αλλου δεν υπάρχουν...για την επισκεύη θα το κάνω με δόσεις...είναι γνωστός ο φανοποιός!
Περιμένω τις γνώμες σας!
ευχαριστώ! -
σου το λεει κι ο ιδιος οτι δεν συμφαιρει....
παρε αλλο. και πληρωσε το αλλο με δοσεις.
Θα σου παρει λιγοτερα απο αυτο πχ????
http://www.car.gr/classifieds/cars/view/5860700/Θα οδηγεις εναν εν δυναμη χαρο....
-
Καλα εσυ για πρωτο ααμαξι χοντα πηρες?
Πες μου οτι τρακΡες και με 20 χιλιομετρα και στραβωσε το αμαξι...εφτασε η κολονα μεσα?
φιλε μου αλλαξε μαρκα ..παρε κατι γερο στιβαρο και αργο...οταν μαθεις να οδηγας παρε χοντα απο 2005 και μετα.. -
Παρε αλλο αμαξι, ανοιγωντας το βγαινουν και αλλα πραματα, ποτέ δεν υπαρχει φιξ τιμη σε μια τετοια επισκευη. Και να ξερεις οτι το αμαξι ειναι τρυπιος κουμπαρας, οτι εξτρα βαζεις μην περιμενεις να τα αποσβεσεις ποτε ή να τα παρεις πισω. Χανονται ολα απο τη μια στιγμη στην αλλη.
-
Ο χρήστης fokion_sportage έγραψε:
σου το λεει κι ο ιδιος οτι δεν συμφαιρει....
παρε αλλο. και πληρωσε το αλλο με δοσεις.
Θα σου παρει λιγοτερα απο αυτο πχ????
http://www.car.gr/classifieds/cars/view/5860700/Θα οδηγεις εναν εν δυναμη χαρο....
εδω διαφωνω ρητα και κατηγορηματικα.
-
Δηλ Ηλια βαζεις το χερι σου στη φωτια για ολους τους Φαναρτζηδες?
-
το χερι μου στην φωτια μονο για μενα το βαζω, αλλα υπαρχουν πολλοι αξιολογοι φανοποιοι που κανουν εξαιρετικη δουλεια, με το αντιστοιχο κοστος βεβαια.
-
Ο χρήστης giannisae έγραψε:
Καλα εσυ για πρωτο ααμαξι χοντα πηρες?
Πες μου οτι τρακΡες και με 20 χιλιομετρα και στραβωσε το αμαξι...εφτασε η κολονα μεσα?
φιλε μου αλλαξε μαρκα ..παρε κατι γερο στιβαρο και αργο...οταν μαθεις να οδηγας παρε χοντα απο 2005 και μετα.. -
Ξερω εσυ θες να παρει citroen...
Μη το καψουμε τελειος το παιδι! -
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
το χερι μου στην φωτια μονο για μενα το βαζω, αλλα υπαρχουν πολλοι αξιολογοι φανοποιοι που κανουν εξαιρετικη δουλεια, με το αντιστοιχο κοστος βεβαια.Αυτο το αντιστοιχο κοστος ειναι Ηλια το προβλημα, γιατι με το αντιστοιχο υψηλο κοστος παιρνεις ατρακαριστο ανωτερο αμαξι.
-
Ο χρήστης giannisae έγραψε:
Καλα εσυ για πρωτο ααμαξι χοντα πηρες?
Πες μου οτι τρακΡες και με 20 χιλιομετρα και στραβωσε το αμαξι...εφτασε η κολονα μεσα?
φιλε μου αλλαξε μαρκα ..παρε κατι γερο στιβαρο και αργο...οταν μαθεις να οδηγας παρε χοντα απο 2005 και μετα..Ειναι λιγο ατοπο αυτο που λες. Μην οπαδοποιησε με μαρκες.
Αν ο φιλος που τρακαρε ειναι σιδεροφαγος θα διαλυσει ο,τι αμαξι και να εχει. Αργο, στιβαρο ολα. Επισης μαθαινεις να οδηγας με αμαξι 'κασα' γιατι εχεις αισθηση των παντων. Υστερα αμα πας σε καλο συγχρονο αμαξι εισαι καλυτερος οδηγος. Κανενας μα κανενας φιλος μου δεν ξερει να οδηγει απο οσους ξεκινησαν τα πρωτα τους βηματα με συγχρονα και στιβαρα αμαξια, golf , auris, astra κτλ… δεν απεκτησαν ποτε αισθηση της φυσικης. -
Ο χρήστης cson έγραψε:
το χερι μου στην φωτια μονο για μενα το βαζω, αλλα υπαρχουν πολλοι αξιολογοι φανοποιοι που κανουν εξαιρετικη δουλεια, με το αντιστοιχο κοστος βεβαια.
Αυτο το αντιστοιχο κοστος ειναι Ηλια το προβλημα, γιατι με το αντιστοιχο υψηλο κοστος παιρνεις ατρακαριστο ανωτερο αμαξι.
κοιτα να δεις, σιγουρα αν το κοστος επισκευης ειναι μεγαλυτερο, ισο ή παραπλησιο απο την αξια του αυτοκινητου δεν συζηταμε για την επισκευη του παρα μονο αν υπαρχουν ψυχολογικοι ή καποιοι αλλοι ιδιαιτεροι λογοι, το ποσταρισμα μου εχει να κανει μονο με την ουσια οτι μπορει να γινει κατεργασια στην καροτσα του αυτοκινητου χωρις αυτη να χασει τις μηχανικες ιδιοτητες που ειχε απο τον κατασκευαστη της.
-
Το ότι η επισκευή δεν συμφέρει δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει. Προφανώς αν ο μάστορας είναι σωστός και ίσιο θα είναι και δεν θα έχεις πρόβλημα. Το θέμα είναι ότι για ένα αμάξι που έχεις μόνο 1 μήνα (και δεν το ξέρεις ουσιαστικά) δεν αξίζει αφού το κόστος μάλλον ξεπερνά την αξία του αυτοκινήτου. Καλύτερα να το δώσεις για ανταλλακτικά και να πάρεις ένα καινούριο.
Ο χρήστης cson έγραψε:
Καλα εσυ για πρωτο ααμαξι χοντα πηρες?
Πες μου οτι τρακΡες και με 20 χιλιομετρα και στραβωσε το αμαξι...εφτασε η κολονα μεσα?
φιλε μου αλλαξε μαρκα ..παρε κατι γερο στιβαρο και αργο...οταν μαθεις να οδηγας παρε χοντα απο 2005 και μετα..Ειναι λιγο ατοπο αυτο που λες. Μην οπαδοποιησε με μαρκες.
Αν ο φιλος που τρακαρε ειναι σιδεροφαγος θα διαλυσει ο,τι αμαξι και να εχει. Αργο, στιβαρο ολα. Επισης μαθαινεις να οδηγας με αμαξι 'κασα' γιατι εχεις αισθηση των παντων. Υστερα αμα πας σε καλο συγχρονο αμαξι εισαι καλυτερος οδηγος. Κανενας μα κανενας φιλος μου δεν ξερει να οδηγει απο οσους ξεκινησαν τα πρωτα τους βηματα με συγχρονα και στιβαρα αμαξια, golf , auris, astra κτλ… δεν απεκτησαν ποτε αισθηση της φυσικης.Στο πρώτο θα συμφωνήσω. Εξάλλου δε βλέπω τον λόγο να θεωρηθεί πιο στιβαρό (ως προς τι?) ένα πχ. golf του 2002 από ένα civic του 2002. Το civic έχει καλύτερη βαθμολογία στo euroncap απο το αντίστοιχο golf.
Αν όμως με τον όρο 'κασα' εννοούμε ένα παλιό αυτοκίνητο διαφωνώ κάθετα. Πρώτα απο όλα, η παθητική ασφάλεια εξελίχθηκε πολύ σημαντικά μέσα στην τελευταία 10ετία και τα αντίστοιχα αμάξι είναι πλέον πολύ προσιτά (ως μεταχειρισμένα). Και δε μιλάω για την χοντρή μ@λ@κι@ που ότι και να έχεις θα σκοτωθείς. Μιλάω για το στοπ που θα παραβιάσει ο άλλος και σε ένα σύγχρονο αμάξι θα βγεις χωρίς γρατζουνιά, ενώ σε ένα παλαιότερο μπορεί να είσαι 1 μήνα+ στο κρεβάτι.
Όμως δε βλέπω και τον λογο που κάποιος δεν θα αποκτήση αίσθηση της φυσικής σε ένα σύγχρονο αμάξι. Παλιό αμάξι δεν σημαίνει αυτόματα και καλύτερη αίσθηση (τιμόνι, στησιμο, κτλ)... Ούτε τα καινούρια αμάξια έχουν καταργήσει τους νόμους της φυσικής. Ναι, υπάρχει το abs και το esp. Το esp όμως δεν καταργεί τους νόμους της φυσικής και συνήθως είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να αφήνει το αμάξι να γλυστρήσει λιγο πριν επέμβει (ακριβώς έτσι ώστε ο οδηγός να καταλαβαίνει ποιό είναι το αποτέλεσμα των εντολών του). Με abs όντως είναι δυσκολο να μάθει κανείς να φρενάρει σωστά (aka. να διατηρεί την πίεση στο σημείο ακριβώς πριν μπλοκάρουν οι τροχοί). Αλλά πλεόν δεν χρειάζεται. Εξάλλου αυτός ήταν και ο λόγος που εφευρέθηκε το brake assist. Οι οδηγοί δεν καταφερναν να φρενάρουν αρκετά δυνατά σε φρεναρίσματα πανικού (υποθέτω ότι και η εμπειρία με παλαιότερα αυτοκίνητα παίζει ρόλο) άσχετα με το αν είχαν ή όχι abs.
Κλείνοντας να πω ότι εγώ δεν θα έδινα στο παιδί μου ένα παλαιότερο αυτοκίνητο αν μπορούσα με πχ 1000Ε παραπάνω να πάρω ένα σύγχρονο και ασφαλέστερο. Για να αποκτήσει κανείς καλύτερη αίσθηση της φυσικής μπορεί να κάνει ένα safetrack με ασφάλεια.
-
Το θεμα με απασχολησε και εμένα με το πρώτο μου αμάξι, ένα Yaris του 2000. Στην βεβαίωση του φανοποιού ότι είχε πάρει σασί (μπροστινή δεξιά κολόνα) η μισή Ελλάδα μου είπε να το φτιάξω και η άλλη μισή να το πετάξω. Ο λόγος υποτίθεται ότι ήταν η μειωμένη ακαμψία του αμαξώματος μετά την επισκευή. Σε λεπτομερείς συζητήσεις με το φανοποιό κατέληξε να μου πει ότι στο συγκεκριμένο σημείο που θα έκανε την κοπτοραπτική, δεν υπήρχε αρχικά κόλληση (απο το εργοστάσιο). Αυτός για εμένα ήταν ένας καλός λόγος να μην προχωρήσω. Δεν ξέρω αν έκανα καλά ή όχι.
Τώρα η ερώτηση μου προς τον Ηλία είναι η εξής: στο εργοστάσιο κανουν συγκολλήσεις με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, προσέχοντας να μην επιβαρύνουν θερμικά και μηχανικά την περιοχή γύρω από τη ραφή. Υπάρχουν αντίστοιχα μηχανήματα στα φανοποιεία? Πώς μπορεί κάποιος να βεβαιωθεί ότι ο φανοποιός δεν θα πάρει το καμινέτο να ζεστάνει το μισό σασί μέχρι να γίνει η κόλληση? Νομιζω ότι είναι πολύ δύσκολο να αξιολογήσει κάποιος τη συγκεκριμένη εργασία γιατί δεν μπορείς να το ελέγξεις μακροσκοπικά.
-
Ο χρήστης astronautis έγραψε:
Το θεμα με απασχολησε και εμένα με το πρώτο μου αμάξι, ένα Yaris του 2000. Στην βεβαίωση του φανοποιού ότι είχε πάρει σασί (μπροστινή δεξιά κολόνα) η μισή Ελλάδα μου είπε να το φτιάξω και η άλλη μισή να το πετάξω. Ο λόγος υποτίθεται ότι ήταν η μειωμένη ακαμψία του αμαξώματος μετά την επισκευή. Σε λεπτομερείς συζητήσεις με το φανοποιό κατέληξε να μου πει ότι στο συγκεκριμένο σημείο που θα έκανε την κοπτοραπτική, δεν υπήρχε αρχικά κόλληση (απο το εργοστάσιο). Αυτός για εμένα ήταν ένας καλός λόγος να μην προχωρήσω. Δεν ξέρω αν έκανα καλά ή όχι.Τώρα η ερώτηση μου προς τον Ηλία είναι η εξής: στο εργοστάσιο κανουν συγκολλήσεις με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, προσέχοντας να μην επιβαρύνουν θερμικά και μηχανικά την περιοχή γύρω από τη ραφή. Υπάρχουν αντίστοιχα μηχανήματα στα φανοποιεία? Πώς μπορεί κάποιος να βεβαιωθεί ότι ο φανοποιός δεν θα πάρει το καμινέτο να ζεστάνει το μισό σασί μέχρι να γίνει η κόλληση? Νομιζω ότι είναι πολύ δύσκολο να αξιολογήσει κάποιος τη συγκεκριμένη εργασία γιατί δεν μπορείς να το ελέγξεις μακροσκοπικά.
ηλεκτροποντα εχουν ακετα μαγαζια πλεον, αλλα και με την κλασικη αργκον γινετε πολυ καλη δουλεια με μερικες ενυσχησεις παραπανω, αυτο ειναι που κοστιζει παραπανω σε εναν σωστο φανοποιο απο εναν του 'κιλου'
-
( Ηλια προς Θεου μη το παρεις ως προσωπικη κοντρα)
Τις οποιες ενισχυσεις υπολογιζει με προηγμενα συστηματα CAD και πεπερασμενων στοιχειων....
Ακομα θυμαμαι τις κομμενες ασκονες & Μαντα ( ναι οκ αλλες εποχες...)
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Το ότι η επισκευή δεν συμφέρει δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει. Προφανώς αν ο μάστορας είναι σωστός και ίσιο θα είναι και δεν θα έχεις πρόβλημα. Το θέμα είναι ότι για ένα αμάξι που έχεις μόνο 1 μήνα (και δεν το ξέρεις ουσιαστικά) δεν αξίζει αφού το κόστος μάλλον ξεπερνά την αξία του αυτοκινήτου. Καλύτερα να το δώσεις για ανταλλακτικά και να πάρεις ένα καινούριο.Καλα εσυ για πρωτο ααμαξι χοντα πηρες?
Πες μου οτι τρακΡες και με 20 χιλιομετρα και στραβωσε το αμαξι...εφτασε η κολονα μεσα?
φιλε μου αλλαξε μαρκα ..παρε κατι γερο στιβαρο και αργο...οταν μαθεις να οδηγας παρε χοντα απο 2005 και μετα..Ειναι λιγο ατοπο αυτο που λες. Μην οπαδοποιησε με μαρκες.
Αν ο φιλος που τρακαρε ειναι σιδεροφαγος θα διαλυσει ο,τι αμαξι και να εχει. Αργο, στιβαρο ολα. Επισης μαθαινεις να οδηγας με αμαξι 'κασα' γιατι εχεις αισθηση των παντων. Υστερα αμα πας σε καλο συγχρονο αμαξι εισαι καλυτερος οδηγος. Κανενας μα κανενας φιλος μου δεν ξερει να οδηγει απο οσους ξεκινησαν τα πρωτα τους βηματα με συγχρονα και στιβαρα αμαξια, golf , auris, astra κτλ… δεν απεκτησαν ποτε αισθηση της φυσικης.Στο πρώτο θα συμφωνήσω. Εξάλλου δε βλέπω τον λόγο να θεωρηθεί πιο στιβαρό (ως προς τι?) ένα πχ. golf του 2002 από ένα civic του 2002. Το civic έχει καλύτερη βαθμολογία στo euroncap απο το αντίστοιχο golf.
Αν όμως με τον όρο 'κασα' εννοούμε ένα παλιό αυτοκίνητο διαφωνώ κάθετα. Πρώτα απο όλα, η παθητική ασφάλεια εξελίχθηκε πολύ σημαντικά μέσα στην τελευταία 10ετία και τα αντίστοιχα αμάξι είναι πλέον πολύ προσιτά (ως μεταχειρισμένα). Και δε μιλάω για την χοντρή μ@λ@κι@ που ότι και να έχεις θα σκοτωθείς. Μιλάω για το στοπ που θα παραβιάσει ο άλλος και σε ένα σύγχρονο αμάξι θα βγεις χωρίς γρατζουνιά, ενώ σε ένα παλαιότερο μπορεί να είσαι 1 μήνα+ στο κρεβάτι.
Όμως δε βλέπω και τον λογο που κάποιος δεν θα αποκτήση αίσθηση της φυσικής σε ένα σύγχρονο αμάξι. Παλιό αμάξι δεν σημαίνει αυτόματα και καλύτερη αίσθηση (τιμόνι, στησιμο, κτλ)... Ούτε τα καινούρια αμάξια έχουν καταργήσει τους νόμους της φυσικής. Ναι, υπάρχει το abs και το esp. Το esp όμως δεν καταργεί τους νόμους της φυσικής και συνήθως είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να αφήνει το αμάξι να γλυστρήσει λιγο πριν επέμβει (ακριβώς έτσι ώστε ο οδηγός να καταλαβαίνει ποιό είναι το αποτέλεσμα των εντολών του). Με abs όντως είναι δυσκολο να μάθει κανείς να φρενάρει σωστά (aka. να διατηρεί την πίεση στο σημείο ακριβώς πριν μπλοκάρουν οι τροχοί). Αλλά πλεόν δεν χρειάζεται. Εξάλλου αυτός ήταν και ο λόγος που εφευρέθηκε το brake assist. Οι οδηγοί δεν καταφερναν να φρενάρουν αρκετά δυνατά σε φρεναρίσματα πανικού (υποθέτω ότι και η εμπειρία με παλαιότερα αυτοκίνητα παίζει ρόλο) άσχετα με το αν είχαν ή όχι abs.
Κλείνοντας να πω ότι εγώ δεν θα έδινα στο παιδί μου ένα παλαιότερο αυτοκίνητο αν μπορούσα με πχ 1000Ε παραπάνω να πάρω ένα σύγχρονο και ασφαλέστερο. Για να αποκτήσει κανείς καλύτερη αίσθηση της φυσικής μπορεί να κάνει ένα safetrack με ασφάλεια.
Αυτο ακριβως, επειδη οι 'κασες' ειναι μετριες(εως κακες) σε συστηματα πεδησης, διευθυνσης, στησιματος κτλ, φτιαχνουν εναν καλο οδηγο επειδη απλα τα εχει δει ολα στη πραξη, και πλεον αντιλαμβανεται πολυ περισσοτερα πραγματα. Ξερει τι παιζει εκει εξω οταν εχει γλιτσα, οταν τσαρουχωσει τα φρενα και θελει να στριψει, οταν το παρακανει λιγο στη στροφη… φυλασετε καλυτερα… Ο αλλος που εμαθε οδηγηση σε στιβαρο αμαξι συγχρονο και στριβει 50% τα ηλεκτρονικα και 50% ο οδηγος ειναι πιο επιρρεπης σε χοντρη μαλακια. Θα εχεις δει αλλωστε την κουτση μαρια στους δρομους με golf, octavia, bmw 1 κτλ να στριβουν με τα οσα χωρις να ξερουν τι κανουν και πως… απλα το αμαξι 'οδηγει' μονο του. Αυτη ειναι η αποψη μου.
Δεν εκφερω γνωμη για το τι αμαξι πρεπει να δωσει καποιος στο παιδι του, αυτο το ξερει καλυτερα ο ιδιος ο γονιος σε καθε περιπτωση.
Καλίμπρα και Αντοχή