-
http://www.motorsport-total.com/f1/news ... 90434.html
Λέει για Brawn στην θέση του Mattiacci
-
Πιθανότατο σενάριο και ίσως και το πιο ελπιδοφόρο.
Ο μπανανοφαγος στο πόστο που πάντα ήθελε (αυτό του Τοντ) και αναβάθμιση του Mattiacci σε CΕΟ της Ferrari.
Αρκεί να το αποφασίσει ο Marchionne. -
Μακάρι να γίνει.Μήπως και συμμαζευτεί το δερλομπου και αποφασίσει και μείνει ο Αλόνσαρος για να πάρουμε κανένα πρωτάθλημα ξανά.
-
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Πιθανότατο σενάριο και ίσως και το πιο ελπιδοφόρο.
Ο μπανανοφαγος στο πόστο που πάντα ήθελε (αυτό του Τοντ) και αναβάθμιση του Mattiacci σε CΕΟ της Ferrari.
Αρκεί να το αποφασίσει ο Marchionne.Θέλει όμως πλέον ο Brawn;
-
Η επιλογή του Brawn στη θέση του Todt θα ήταν ΑΠΟΛΥΤΑ προφανής το 2006, όμως ποτέ δεν έγινε.
-
O Todt πίστευε (ή τον είχαν αφήσει να πιστεύει) ότι κάποια στιγμή θα 'κληρονομήσει' τη θέση του LCdM........ και μέχρι να γίνει αυτό,όντας πανίσχυρος μέσα στη ferrari, δεν κουνιόταν από τη θέση του......έπρεπε να εξασφαλίσει και το μεροκάματο του γιού του....και γι αυτό είχε φρόντισει να προωθηθεί στην ομάδα ο πελάτης του Nicolas,Massa......ενώ ο Ross διαφώνησε μαζί του σε ζητήματα πρόσληψης κάποιων τεχνικών και κυρίως ήταν αναφανδόν υπέρ της πρόσληψης Alonso για το 2007,για τον οποίο ο Todt είχε ξεκάθαρα δηλώσει ότι δεν πρόκειται να οδηγήσει ποτέ για τη ferrari,όσο αυτός ήταν το Νο1 στην GeS......λόγω της στάσης του ισπανού το 2001................
-
Επιβεβαιώνονται τελικά τα άσχημα νέα:
“I leave after 23 unforgettable years”
Maranello, 10th September 2014 – “Ferrari will have an important role to play within the FCA Group in the upcoming flotation on Wall Street. This will open up a new and different phase which I feel should be spearheaded by the CEO of the Group.
This is the end of an era and so I have decided to leave my position as Chairman after almost 23 marvellous and unforgettable years in addition to those spent at Enzo Ferrari’s side in the 1970s.
My thanks, first and foremost, to the exceptional Ferrari women and men from the factory, the offices, the race tracks and the markets across the world. They were the real architects of the company’s spectacular growth, its many unforgettable victories and its transformation into one of the world’s strongest brands.
A warm farewell and my thanks also to all of our technical and commercial partners, our dealers across the globe and, most particularly, the clients and collectors whose passion I so wholeheartedly share.
But my thoughts go also to our fans who have always supported us with great enthusiasm especially through the Scuderia’s most difficult moments.
Ferrari is the most wonderful company in the world. It has been a great privilege and honour to have been its leader. I devoted all of my enthusiasm and commitment to it over the years. Together with my family, it was, and continues to be, the most important thing in my life.
I wish the shareholders, particularly Piero Ferrari who has always been by my side, and everyone in the Company the many more years of success that Ferrari deserves.”
http://auto.ferrari.com/en_EN/news-even ... o-end-era/
Έχω την εντύπωση ότι ο πουλοβεράκιας θα τα κάνει σαν την σκατόφατσά του!!! Θα μπλέξει την Ferrari με χρηματιστήρια και FCA και ποιός ξέρει τι αυτοκίνητα θα βγαίνουν από εδώ και πέρα.
-
Απο τον χαρτογιακα,στην εποχη πουλοβερακια! Nα μας πουν οι insiders ποιες σαρωτικες αλλαγες προτιθεται να κανει ο μαρκιονε.
-
Kimi Raikkonen believes Ferrari needs to target a big Energy Recovery System (ERS) improvement if it wants to close the gap to its rivals this winter.
Ferrari's lack of straight-line speed was brutally exposed at Monza, where Raikkonen picked up the team's two points by finishing ninth while Fernando Alonso suffered a retirement with an ERS issue. Though Raikkonen expects better from Singapore onwards for Ferrari he feels the issue could hamper the team until the end of the engine freeze this winter.
'I think in the race conditions it's one point that we need to improve a lot,' Raikkonen said about the team's ERS. 'But obviously now we are in the season it is not very easy, we know that, but I'm 100% sure we can make a good step over the winter.
'We improve those areas all the time but if you look at certain teams and certain engine manufacturers over one lap we are not too bad but then in the race distance we seem to be struggling in certain places like Monza. It's been better, for sure.'
Raikkonen thinks Spa and Monza are as tough as it will get this year for Ferrari, but still does not expect a drastic improvement given the team's struggles this season.
When asked if he was optimistic about Singapore, given that he started 13th and finished third for Lotus there last year, Raikkonen said: 'It's hard to say as it's a different year and different car. We expected Spa and Monza to be difficult, Spa was surprisingly good but there were some issues with the front guys which helped a bit.
'The circuits coming up will suit us better; not so fast and not such long straights. But we have to go there and see how we are going but I expect us to be in a stronger position.'
Read more at http://en.espnf1.com/ferrari/motorsport ... 6LMEFA1.99
-
Tι εγινε,ουτε ενα σχολιο για τον αγωνα της σιγκαπουρης,για τις φημες περι συναντησης αλονσο και χοντρα στη σουζουκα?
-
Μετακομίσαμε αλλού
Διάφορα Νέα - Αύγουστος 2014