-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όμως με τα χρόνια και την υγρασία στο αυτοκίνητο, ο χαλκός σκούρηνε και εμφανίζει μεγάλη αντίσταση.
Στο σπίτι που η τάση είναι 220 βολτ δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά στο αμάξι με τα 12 βολτ το ρεύμα δεν περνάει εύκολα.
Αν μάλιστα είναι τίποτε αισθητήρες με 5 ή ακόμα χειρότερα 1 βολτ, τότε δεν χρειάζεται να περάσουν αρκετά χρόνια για να υπάρξει πρόβλημα.Έχεις δίκιο οτι η κακή σύνδεση δημιουργεί μεγαλύτερο πρόβλημα όσο μειώνονται τα βολτ, αλλά όχι επειδή το ρεύμα δυσκολεύεται να περάσει.
Τα βόλτ είναι ασχετα με το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να περάσει το ρεύμα. Η δυσκολία έχει να κάνει με την ηλεκτρική αντίσταση. Για παράδειγμα, οι βιομηχανικές ηλεκτροπόντες λειτουργούν με μόλις 5 βόλτ. Τα ρεύματα που περνάνε είναι της τάξης των εκατοντάδων ή χιλιάδων αμπέρ. Αυτό γίνεται γιατι τα μέταλλα έχουν πολύ μικρή αντίσταση, της τάξης των χιλιοστών του ohm.
Αυτό που δημιουργεί το πρόβλημα είναι οτι όσο μειώνονται τα βόλτ πρέπει αντίστοιχα να αυξηθούν τα αμπέρ για να έχεις την ίδια ισχύ.
Πχ, σε μια λάμπα 220V των 50W περνάει ρεύμα 50/220 = 227mA. Η αντίσταση του νήματος της λάμπας είναι χοντρικά 1ΚΩ. Αν έχεις κάπου μια κακή επαφή που προκαλεί πχ 3Ω αντίσταση, θα πέφτουν πάνω της 0,15W. Θα είναι ελάχιστα πιό ζεστό απο το υπόλοιπο καλώδιο, πιθανόν πιάνοντας το με το χέρι να μή το καταλάβεις καν.
Σε ένα 12βολτο σύστημα όμως η λάμπα των 50W χρειάζεται 50/12 = 4 αμπέρ. Η αντίσταση του νήματος είναι μόλις 3Ω. Αν έχεις πάλι την κακή επαφή των 3Ω τώρα πάνω της πέφτουν 25W = κάτι θα πάρει φωτιά.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Όμως με τα χρόνια και την υγρασία στο αυτοκίνητο, ο χαλκός σκούρηνε και εμφανίζει μεγάλη αντίσταση.
Στο σπίτι που η τάση είναι 220 βολτ δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά στο αμάξι με τα 12 βολτ το ρεύμα δεν περνάει εύκολα.
Αν μάλιστα είναι τίποτε αισθητήρες με 5 ή ακόμα χειρότερα 1 βολτ, τότε δεν χρειάζεται να περάσουν αρκετά χρόνια για να υπάρξει πρόβλημα.Έχεις δίκιο οτι η κακή σύνδεση δημιουργεί μεγαλύτερο πρόβλημα όσο μειώνονται τα βολτ, αλλά όχι επειδή το ρεύμα δυσκολεύεται να περάσει.
Τα βόλτ είναι ασχετα με το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να περάσει το ρεύμα. Η δυσκολία έχει να κάνει με την ηλεκτρική αντίσταση. Για παράδειγμα, οι βιομηχανικές ηλεκτροπόντες λειτουργούν με μόλις 5 βόλτ. Τα ρεύματα που περνάνε είναι της τάξης των εκατοντάδων ή χιλιάδων αμπέρ. Αυτό γίνεται γιατι τα μέταλλα έχουν πολύ μικρή αντίσταση, της τάξης των χιλιοστών του ohm.
Αυτό που δημιουργεί το πρόβλημα είναι οτι όσο μειώνονται τα βόλτ πρέπει αντίστοιχα να αυξηθούν τα αμπέρ για να έχεις την ίδια ισχύ.
Πχ, σε μια λάμπα 220V των 50W περνάει ρεύμα 50/220 = 227mA. Η αντίσταση του νήματος της λάμπας είναι χοντρικά 1ΚΩ. Αν έχεις κάπου μια κακή επαφή που προκαλεί πχ 3Ω αντίσταση, θα πέφτουν πάνω της 0,15W. Θα είναι ελάχιστα πιό ζεστό απο το υπόλοιπο καλώδιο, πιθανόν πιάνοντας το με το χέρι να μή το καταλάβεις καν.
Σε ένα 12βολτο σύστημα όμως η λάμπα των 50W χρειάζεται 50/12 = 4 αμπέρ. Η αντίσταση του νήματος είναι μόλις 3Ω. Αν έχεις πάλι την κακή επαφή των 3Ω τώρα πάνω της πέφτουν 25W = κάτι θα πάρει φωτιά.
Η αντίσταση ΕΙΝΑΙ η δυσκολία του ρεύματος να περάσει!!!
Επίσης: I=V/R ήτοι, το ρεύμα ισούται με το πηλίκο της τάσης διά την αντίσταση. Ως αντίσταση σε αυτή τη σχέση αναφέρεται η ΣΥΝΟΛΙΚΗ αντίσταση του κυκλώματος.
Επομένως, αν έχω κακή ηλεκτρική επαφή, μειώνεται η ένταση του ρεύματος που διαρρέει το φορτίο, εκ του οποίο εξάγεται ότι το φορτίο βλέπει μικρότερη από την απαιτούμενη τάση και επομένως δεν λειτουργεί σωστά. Ειδικά αν μιλάμε για ηλεκτρινικά ...βλέπουν το Χριστό φαντάρο!!!
Στο παράδειγμα της λάμπας 12v 50w, σωστά λες ότι θέλει ~4 αμπέρ και έχει αντίσταση ~3Ω, ΑΛΛΑ, αν βάλουμε μια κακή επαφή άλλα 3Ω, η συνολική αντίσταση γίνεται 6Ω και το ρεύμα γίνεται 2Α. Η κάθε αντίσταση (λάμπα και κακή επαφή) βλέπει από 6 βόλτ και επομένως η κάθε αντίσταση καταναλώνει 12w και ΟΧΙ 25w. Αποτέλεσμα η λάμπα σχεδόν να μην ανάβει (συμπτώματα κακής λειτουργίας) και η κακή επαφή να ζεσταίνεται (αιτία κακής λειτουργίας).
-
Ναί, έχεις δίκιο, έκανα τους υπολογισμούς βιαστικά
Επίσης στην περίπτωση των 220 η κακή επαφή δέν θα μεταβάλει καθόλου το ρεύμα και κατα συνέπεια τη φωτεινότητα της λάμπας. Τι 1000 Ω, τι 1003 Ω.
-
Αναφερόμενος
-
+1
Η επιφανειακή οξείδωση μιας επαφής μπορεί να είναι ανυπέρβλητο εμπόδιο για την χαμηλή τάση κάποιου αισθητήρα που δουλεύει στο 1 βολτ (ή και στα 5 ή 12), ενώ στο σπίτι με 220 βολτ η μεγάλη τάση διαπερνά την αντίσταση της οξείδωσης της ίδιας επαφής, σαν να μην υπήρχε.
Δυστυχώς παρά την αντικατάσταση από τον ηλεκτρολόγο της μιας επαφής του υπόπτου καλωδίου, το πρόβλημα εξαφανίστηκε για λίγο και επανήλθε. Το καλό είναι ότι ξέρουμε ποιο είναι το καλώδιο που προκαλεί ακριβώς αυτά τα συμπτώματα και με την επίσκεψη (ξανά) στον ηλεκτρολόγο το πρόβλημα θα λυθεί.
Μ' αυτή τη δικαιολογία χρησιμοποιώ (προσωρινά) εδώ και μερικές μέρες ένα νέο κόκκινο Ibiza 1.4.
Κάποια στιγμή θα αφήσω το παλιό αμάξι στον ηλεκτρολόγο. -
Καλησπέρα σας έχω ένα αυτοκίνητο honda civic hatchback 2004. Όπως οδηγούσα σήμερα μετά από 5 χλμ μου έσβησε το αυτοκίνητο απότομα μετά από ένα τέταρτο ξανά πήρε πάλι σαν να μην είχε συμβεί απολύτως τίποτα ..Όταν ξανά εκανα πάλι 5 χλμ μου ξανά έσβησε πάλι και 15 λεπτά πήρε κανονικα...Το καντράν δεν άναβε ενώ το κλειδί γυρνούσε κανονικά... Μήπως ξερετε γιατί έγινε αυτό και να με βοηθήσετε... Ευχαριστω
-
Μπορεί να είνια άσχετο, αλλά τσέκαρε τους πόλους της μπαταρίας, είναι οκ;
Εσβησε το καντραν σε Honda Civic