-
Μία φορά μου έχει τύχει η εμπειρία, και η αλήθεια είναι ότι δε θέλω να μου ξανατύχει. Φέτος, κοντά στο Πάσχα, πήγα του γονείς μου στο χωριό. Είχε λοιπόν την έμπνευση ο πατέρας μου να κάνουμε μία βόλτα από την 'περιουσία' του. Αντί να πάμε από τον κανονικό δρόμο σε ένα από αυτά, ακολούθησα τη γνώμη του πατέρα μου, που ήθελε να πάμε από μία 'παράκαμψη' η οποία οδηγεί σε ένα ξωκλήσι και ίσως να ήταν σε καλύτερη κατάσταση. Φυσικά ήμασταν με το παλιό 323 του πατέρα μου. Τελικά ήταν σε χειρότερη κατάσταση, αλλά το κακό ήταν ότι στο τέλος κατέβαινες μία κατηφόρα με αρκετή κλίση, η οποία είχε γεμίσει χόρτα. Κατεβαίνουμε, μου κόβει και το παρκάρω με τη μούρη προς τα επάνω, και πάμε στο χωράφι. Επιστρέφοντας έχει αρχίσει να βρέχει. Όπως καταλαβαίνετε μείναμε εκεί. Μετά από μία-δύο προσπάθειες μου να ξεκινήσω με πατινάρισμα και με παίξιμο του τιμονιού (όχι τέρμα-τέρμα, αλλά ελάχιστο δεξιά αριστερά), προσπάθησε ο πατέρας μου (oldschool κατάσταση, με σπινιάρισμα δίχως έλεος). Να σημειώσω ότι πίσω μου είχα το ξωκλήσι, και για να μπω στο ίσωμα που ήταν δίπλα έπρεπε να κάνω αρκετά μπροστά για τη μανούβρα. Και τελικά αυτό έκανα. Όσο μπροστά μπορούσα με ήρεμο γκάζι, και μετά άφησα το αμάξι να πάει πίσω στο ίσωμα. Πήρα φόρα και βγήκα μια χαρά. Η κατάσταση θα μπορούσε να αποφευχθεί αν το είχα παρκάρει απευθείας στο ίσωμα.
Όσο ζω μαθαίνω.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
για αυτο ακριβως ειπα τη χρηση του γρυλλου για καθε τροχο ωστε να σηκωθει τελικα ολο το οχημα στο τελος και να μπορει καποιος να το σπρωξει πανω σε κατι που θα εχει βαλλει στις ροδιες του... ειναι μανουρα και θελει υπομονη...
Kαι τον γρύλο που τον στερεώνεις;
σκαβεις κατω απο το σημειο που θα τον βαλεις!! και βαζεις και κατι στερεο... πετρες ξυλο κ.λ.π σηκωνεις οσο γινεται και βαζεις πετρες κατω απο την καθε ροδα καθε φορα!! ετσι το σηκωνεις τελικα αλλα ειπα οτι θελει ανθρωπινο παραγοντα (ειμασταν 6-7 ) τα μηχανηματα δεν φτανουν ... δεν υπηρχε ουτε δεντρο στην ερημο τοτε για να το 'πιασεις'... ημασταν δε και σε ροη νερου που ξαναγεμιζε οτι εσκαβες!! και φορτηγα χωματουργικα που ειχαμε δε πλησιαζανε...
-
Ο χρήστης travelman έγραψε:
H καλυτερη λυση ειναι να μην μπαινεις σε αμμο και λασπη με κουρσα και ειδικα με δικινητο.
Απο κει και περα,το καλυτερο ειναι να βρεις βοηθεια,καμια φορα ακομα και 2-3 ατομα ειναι ικανα να σε βγαλουν απο την δυσκολη θεση αν βεβαια κανεις βλακειες και το καρφωσεις πολυ βαθεια εκει ειδικα ειναι που δεν πρεπει να επιμενεις με το γκαζι.+++++
Δεν έχω κολλήσει ποτέ με δικινητο αλλά με 4κίνητο άν ακουμπήσει κάτω η ποδιά (η οποία παρεπιπτόντως είναι απλούστατή και ουσιαστικότατη αναβάθμιση για το τετρακίνητο όσο suv και εάν είναι) και δεν πατάνε καλά οι τροχοί άντε γειά...
Το μυστικό γενικά είναι η πρόληψη και όχι η θεραπεία. Η λάσπη θέλει σχετική φόρα και το βασικότερο να ψάχνουμε για άξονες στην οδό (εάν υπάρχει οδός) οι οποίοι δεν έχουν πατηθεί πολύ και έχουν ψιλοχορταριάσει. Ένα φτυάρι ανά επιβάτη είναι χρησιμότατο όχι τόσο για να ξεκολλήσει το αμάξι όσο στα δύσκολα περάσματα να τα βελτιώνουμε ΠΡΙΝ περάσουμε. Επίσης καλή δουλειά με προσθήκη βλάστησης και κορμών μπορεί να κάνει θαύματα ακόμα και σε πολύ μαλακή λάσπη πάλι ΠΡΙΝ περάσει το όχημα. Άμα κολλήσει και ακουμπήσει η κοιλιά όμως λίγα μπορούν να γίνουν, σε κόλλημα με φορτηγό στη λάσπη ρίξαμε 2 κορμούς 10μ μήκος και 20πόντους διάμετρο σε καθένα από τα δύο αυλάκια που είχαν κάνει οι τροχοί και πάλι δεν γινόταν τίποτα...
Την επόμενη φορά που θα παίξει καλό οφ ρόουντ όπωσδήποτε χειροκίνητος εργάτης με αρκετές δεκάδες μέτρα συρματόσχοινο
Eτσι οπως τα λες,αλλα δεν καταλαβαινω γιατι να μπει με χαμηλο αυτοκινητο καποιος στην λασπη η στην αμμο.Με suv το κανεις γιατι εχει υψος και πολλα εχουνε και καποια προστασια απο κατω,το βασικοτερο βεβαια ειναι η προσφυση.
Με το niva εμπαινα μεσα σε ενα χωραφι που εχουμε που το τρακτερ κολλουσε και εβγαζα τα σακια με τις ελιες,οταν εβγαλα τα τρακτερωτα και εβαλα τα λαστιχα δρομου(65-35)καταφερα ενα απιστευτο καρφωμα.Ιδιο αυτοκινητο,ιδιος οδηγος,ιδιες συνθηκες εδαφους.Εκει αφου το παλεψα λιγη ωρα με μπρος πισω και μπλοκαρισμενο το κεντρικο το μονο που καταφερνα ειναι να σκαβω γιατι ειχαν μπουκωσει τα λαστιχα,τελικα με μπουλντοζα ξεκαρφωσα. -
Camelιά........
-
Ο χρήστης giorgos_krhth_91 έγραψε:
Με το niva εμπαινα μεσα σε ενα χωραφι που εχουμε που το τρακτερ κολλουσε και εβγαζα τα σακια με τις ελιες,οταν εβγαλα τα τρακτερωτα και εβαλα τα λαστιχα δρομου(65-35)καταφερα ενα απιστευτο καρφωμα.Ιδιο αυτοκινητο,ιδιος οδηγος,ιδιες συνθηκες εδαφους.Εκει αφου το παλεψα λιγη ωρα με μπρος πισω και μπλοκαρισμενο το κεντρικο το μονο που καταφερνα ειναι να σκαβω γιατι ειχαν μπουκωσει τα λαστιχα,τελικα με μπουλντοζα ξεκαρφωσα.
ΜΕ ΣΤΕΝΑ ΛΑΣΤΙΧΑ 16' 80-20 ΚΑΙ ΕΞΤΡΑ ΜΠΛΟΚΕ 0-100 ΜΠΡΟΣ ΠΙΣΩ, Ο ΝΙΒΑΚΛΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΜΠΟΥΛΝΤΟΖΑ ΟΥΤΕ ΤΙΠΟΤΑ...ΒΑΖΕΙΣ 1H ΚΟΝΤH ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙΣ ΤΑ ΜΠΛΟΚΕ (AIR LOCK) ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΟ ΓΚΑΖΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΡΕΛΑΝΤΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΤΣΟΥΛΑΕΙ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ...ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΕΙ Η ΚΟΙΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΒΑΖΕΙΣ ΠΟΔΙΕΣ ΚΑΙ ΓΛΥΣΤΡΕΣ, ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΨΙΛΟ-ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙΣ....ΤΩΡΑ ΜΙΛΑΜΕ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΦΡΙΚΗΣ, ΟΧΙ ΧΩΡΑΦΙ ΛΑΣΠΗ ΚΛΠ...
ΜΕ ΤΟ ΝΙΒΑ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΡΕΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΣΕ ΚΛΑΡΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΥΛΙΑΞΕΙΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΚΟΛΛΗΣΕΙ. -
Ο χρήστης ELTASSOS έγραψε:
Με το niva εμπαινα μεσα σε ενα χωραφι που εχουμε που το τρακτερ κολλουσε και εβγαζα τα σακια με τις ελιες,οταν εβγαλα τα τρακτερωτα και εβαλα τα λαστιχα δρομου(65-35)καταφερα ενα απιστευτο καρφωμα.Ιδιο αυτοκινητο,ιδιος οδηγος,ιδιες συνθηκες εδαφους.Εκει αφου το παλεψα λιγη ωρα με μπρος πισω και μπλοκαρισμενο το κεντρικο το μονο που καταφερνα ειναι να σκαβω γιατι ειχαν μπουκωσει τα λαστιχα,τελικα με μπουλντοζα ξεκαρφωσα.
ΜΕ ΣΤΕΝΑ ΛΑΣΤΙΧΑ 16' 80-20 ΚΑΙ ΕΞΤΡΑ ΜΠΛΟΚΕ 0-100 ΜΠΡΟΣ ΠΙΣΩ, Ο ΝΙΒΑΚΛΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΜΠΟΥΛΝΤΟΖΑ ΟΥΤΕ ΤΙΠΟΤΑ...ΒΑΖΕΙΣ 1H ΚΟΝΤH ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙΣ ΤΑ ΜΠΛΟΚΕ (AIR LOCK) ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΟ ΓΚΑΖΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΡΕΛΑΝΤΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΤΣΟΥΛΑΕΙ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ...ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΕΙ Η ΚΟΙΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΒΑΖΕΙΣ ΠΟΔΙΕΣ ΚΑΙ ΓΛΥΣΤΡΕΣ, ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΨΙΛΟ-ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙΣ....ΤΩΡΑ ΜΙΛΑΜΕ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΦΡΙΚΗΣ, ΟΧΙ ΧΩΡΑΦΙ ΛΑΣΠΗ ΚΛΠ...
ΜΕ ΤΟ ΝΙΒΑ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΡΕΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΣΕ ΚΛΑΡΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΥΛΙΑΞΕΙΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΚΟΛΛΗΣΕΙ.Tετοια λαστιχα ειχα 185-80-16αρια και δεν κολλουσε ποτε και πουθενα,μετα εβαλα πιο δρομισια γιατι εκανα πολλα χιλιομετρα σε ασφαλτο και την πατησα γιατι μπηκα στο χωραφι και οταν ειδα οτι αρχισε να κολλαει αντι να παω ευθεια να βγω απο απεναντι ξεκινησα να κανω στροφη και το βουλιαξα μονος μου.
-
http://www.youtube.com/watch?v=EyhRC99dD7w http://www.youtube.com/watch?v=buelfbHmwzM
εχουν πολυ δυναμη αυτα τα φορτηγακια και δεν μπορουν να ξεκολησουν? α αλλος με το ασπρο σπινιαρει σα χαζος. -
Το μηκος του ιμαντα παιζει ρολο στη δυναμη τραβηγματος?
Διοτι με το αμαξι εχω τραβηξει τρακτερ σε ανηφορικο παρκινγ. Στη πρωτη προσπαθεια με με κοντο ιμαντα. Αλλη φορα που χρειαστηκε στην ιδια περιπτωση, αφησα μεγαλυτερο μηκος ιμαντα και κοντεψα να καψω το συμπλεκτη.
Θυμηθηκα τη πρωτη φορα και φτιαχνοντας στο μισο τον ιμαντα, το τρακτερ ¨βγηκε¨ ανετα! -
To καλύτερο είναι αυτό http://www.youtube.com/watch?v=rlW7-iUFgzU
Κολλάει το νισάν, έρχεται τράκτορας για να το βγάλει κολλάει και αυτό, και σκάει ερπυστριοφόρο τέρας και τους ξεκολλάει και τους 2. Στη Ρωσία φυσικά.Οι Αμερικάνοι παραπάνω που πόσταρε ο Βάγγος μάλλον κάνουν μαλακίες. Κάπου διάβασα ότι δεν πρέπει να τεντώνεις σταδιακά-προοδευτικά τον ιμάντα όταν τραβάς να ξεκολλήσεις κάποιον, αλλά πρέπει να κάνεις απότομα τραβήγματα να τον κουνήσεις λίγο από το μέρος που έχει βουλιάξει και μετά να τον τραβήξεις.
-
Γίνονται και στην Ελλάδα...
-
Εχω κολλήσει τρακτερ 4χ4 σε λασπώδες έδαφος
Ουτε με την φρεζα που είχε πάνω μπόρεσα να κάνω κάτι ( να δώσει ώθηση) ούτε όταν την ξεκοτσάρισα για να το ελαφρώσω,ούτε ένας μπάρμπας με τρακτέρ μπόρεσε να κάνει κάτι καθώς απο το σκάψιμο που έκαναν οι ρόδες είχε ακουμπήσει με την κοιλιά .Τελικά ήρθε γερανός που το σήκωσε και το μετέφερε 3 μέτρα μακρυά που ήταν ο χωματόδρομος!
Ακόμα γελάνε στο χωριό με το κατόρθωμα μου
-
στη λασπη και στην αμμο χρειαζονται πολυ φαρδια λαστιχα με μεγαλα τακουνια,
οσο για τα ερπιστριοφορα παλι για αμμο και λασπη χρειαζονται φαρδιες ερπιστριες, αντιθετα σε πετρωδες εδαφος στενες για να μην στραβωνουν -
Ο χρήστης umaga έγραψε:
στη λασπη και στην αμμο χρειαζονται πολυ φαρδια λαστιχα με μεγαλα τακουνια,
οσο για τα ερπιστριοφορα παλι για αμμο και λασπη χρειαζονται φαρδιες ερπιστριες, αντιθετα σε πετρωδες εδαφος στενες για να μην στραβωνουνEiσαι λαθος,στη λασπη θες στενο λαστιχο με μεγαλο τακουνι και στην αμμο φαρδυ λαστιχο αλλα με τιποτα με τακουνι γιατι σκαβει και κολλας πιο ευκολα και στο χιονι επισης στενο λαστιχο με μεγαλο τακουνι.
-
Κι εγώ ξέρω να ισχύουν τα του Γιώργου. Γενικά λάσπη και άμμος δεν θα έπρεπε να μπουν στο ίδιο θέμα. Η λάσπη από μόνη της σηκώνει θέμα τεράστιο, πολλών ειδών λάσπες, βάθος, μήκος, αυλάκια, λάσπη και στροφή κλπ.
Το να ξεκολλήσεις με λίγο παίξιμο τιμονιού δεν το χρεώνω σαν κόλλημα! Για να πεις ότι κόλλησα θα πρέπει να βγεις να κοιτάξεις γύρω γύρω και να υπάρχει ενεργή χειρωνακτική συμμετοχή (ξεφούσκωμα, σκάψιμο, πατάκια,εργάτες, ιμάντες κλπ).
Υπάρχει κι ένας ιμάντας ελαστικός (ισραηλίτικης έμπνευσης) που τρέχεις με φόρα ώστε ακόμα και με μικρό όχημα να το τσιτώσεις και αν καταφέρεις να ακινητοποιήσεις το όχημα χωρίς να σε τραβήξει πίσω(!) μετά αυτό ασκεί μια ωραιότατη σταθερή έλξη που βοηθάει πολύ στο ξεκόλλημα ακόμα και πολύ μεγαλύτερου οχήματος. Σχεδιάστηκε για να ξεκολλάει άρματα μάχης!
Σε ανηφόρα αν δεν μπορείς να ανέβεις λόγω σπιναρίσματος με προσθιοκίνητο δοκιμάζεις να την ανέβεις με όπισθεν.Μια φορά κόλλησα καλά (δε λέω για τζιπάδες που πας φιρί φιρί για να παίξεις με ιμάντες εργάτες κλπ αυτά δε μετράνε). Πήγαινα σε χωματόδρομο που με έβγαζε σε κολπίσκο που δεν είχα ξαναπάει και ενώ χάζευα τη θάλασσα ο χωματόδρομος έγινε αμμόδρομος.... με το ελαφρύ όχημα που είχα τότε δυστυχώς βρέθηκα πολλά μέτρα στην άμμο μέχρι να αφήσω απαλά το γκάζι (για να μην βουλιάξω φρενάροντας βίαια). Οι προσπάθειες βρεξίματος της άμμου, αφαίρεσης της άμμου, πατακίων, πετρών και ξερόχορτων και τιμονιών δεν απέδωσαν και όταν ακούμπησε η κοιλιά κάτω το πήρα απόφαση ότι θα χρειαστώ βοήθεια. Κινητό δεν έπιανε φυσικά.... Περπάτησα 1-2χλμ μέχρι που βρήκα ένα εξοχικό με θέα στην παραλία και Discovery και με έβγαλαν. Μου είπαν ιστορίες για τον συγκεκριμένο αμμόδρομο, ότι έχουν κολλήσει πολλοί και μάλιστα μεγάλα βαριά αυτοκίνητα με φαρδιά λάστιχα πάνε πιο μακριά!
Αν πας εν γνώσει σου και η λάσπη και η άμμος θέλουν φόρα. Στη λάσπη θέλεις να σπινάρει και λίγο για να αδειάζουν από λάσπη τα τακούνια (οπότε απενεργοποιείς αντισπίν ΕΣΠ κλπ) και για αυτό τα λάστιχα είναι πολύ σημαντικά. Βέβαια καλό είναι να έχεις δει το βάθος γιατί αν βρεις κάτω τα πράματα δυσκολεύουν. Στην άμμο δε θέλεις να σπινάρεις αλλά πάνω από όλα δεν πρέπει να σου κοπεί η φόρα, πρέπει να έχεις ροπές για να μην σε κόψουν οι αυξημένες αντιστάσεις και να έχεις επιλέξει την κατάλληλη ταχύτητα από πριν.
Κολλησα-ξεκολλησα στην αμμο-λασπη γενικο θεμα