-
Σε κινητήρες turbo που καίνε λάδια δίνεται η συνταγή για χρησιμοποίηση λαδιού πιό χοντρού από το προτεινόμενο ώστε να μην καίγονται. Για παράδειγμα σε ένα Mini R56S εάν κάνει κανείς τη μετάβαση από λάδι 5-30 σε 10-40 θα δεί διαφορές στην κατανάλωση λαδιού. Το πιό χοντρό (10-40) λάδι δηλαδή δεν καίγεται όσο το πιό λεπτό. Ο κατασεκυαστής επίσημα φαντάζομαι πως δεν εγκρίνει μια τέτοια αλλαγή, όμως ποιός είναι ο πραγματικός λόγος που το κάνει αυτό; Επειδή μπορεί να δημιουργηθεί κάποιο θέμα στον κινητήρα ή υπάρχουν άλλοι λόγοι;
-
Σε κινητήρες turbo που καίνε λάδια δίνεται η συνταγή για χρησιμοποίηση λαδιού πιό χοντρού από το προτεινόμενο ώστε να μην καίγονται. Για παράδειγμα σε ένα Mini R56S εάν κάνει κανείς τη μετάβαση από λάδι 5-30 σε 10-40 θα δεί διαφορές στην κατανάλωση λαδιού. Το πιό χοντρό (10-40) λάδι δηλαδή δεν καίγεται όσο το πιό λεπτό. Ο κατασεκυαστής επίσημα φαντάζομαι πως δεν εγκρίνει μια τέτοια αλλαγή, όμως ποιός είναι ο πραγματικός λόγος που το κάνει αυτό; Επειδή μπορεί να δημιουργηθεί κάποιο θέμα στον κινητήρα ή υπάρχουν άλλοι λόγοι;
-
Σε κινητήρες turbo που καίνε λάδια δίνεται η συνταγή για χρησιμοποίηση λαδιού πιό χοντρού από το προτεινόμενο ώστε να μην καίγονται. Για παράδειγμα σε ένα Mini R56S εάν κάνει κανείς τη μετάβαση από λάδι 5-30 σε 10-40 θα δεί διαφορές στην κατανάλωση λαδιού. Το πιό χοντρό (10-40) λάδι δηλαδή δεν καίγεται όσο το πιό λεπτό. Ο κατασεκυαστής επίσημα φαντάζομαι πως δεν εγκρίνει μια τέτοια αλλαγή, όμως ποιός είναι ο πραγματικός λόγος που το κάνει αυτό; Επειδή μπορεί να δημιουργηθεί κάποιο θέμα στον κινητήρα ή υπάρχουν άλλοι λόγοι;
-
Οταν ενας κινητηρας απο κατασκευης καταναλωνει λαδι βαζεις οτι λεει ο κατασκευαστης και απλα συμπληρωνεις οποτε χρειαζεται,επιπλεον αν καιει απο βλαβη πας και το φτιαχνεις με πιο χοντρο λαδι συνηθως το κουκουλωνεις το προβλημα.
Εστω το rx8 που θελει συνεχως το λαδακι του μπορεις να του βαλεις στο μοτερ 20/60 να καταναλωνει λιγοτερο λαδι και να παρεις στο χερι το μοτερ απο κακη λιπανση. -
Ο χρήστης giorgos_krhth_91 έγραψε:
Οταν ενας κινητηρας απο κατασκευης καταναλωνει λαδι βαζεις οτι λεει ο κατασκευαστης και απλα συμπληρωνεις οποτε χρειαζεται,επιπλεον αν καιει απο βλαβη πας και το φτιαχνεις με πιο χοντρο λαδι συνηθως το κουκουλωνεις το προβλημα.
Εστω το rx8 που θελει συνεχως το λαδακι του μπορεις να του βαλεις στο μοτερ 20/60 να καταναλωνει λιγοτερο λαδι και να παρεις στο χερι το μοτερ απο κακη λιπανση.Μην μπερδεύεις τον Wankel του RX8 με τους εμβολοφόρους κινητήρες, δεν έχουν καμμία σχέση, ούτε καν στο λάδι τους.
-
οταν κατασκευαζει μια εταιρια ενα οχημα πανω απο ολα φροντιζει για την (οσο δυνατοτερο ειναι αυτο εφικτο) μακροζωια του. Σε Αυτο συνεπαγεται και το λαδι που ειναι το βασικοτερο συστατικο μακροζωιας του κινητηρα. Οποτε δε θεωρω οτι η αλλαγη των λαδιων με πιο χοντρα ειναι καλη για το αμαξι και πιστευω οτι μελλοντικα η ζημια θα φανει.
Επειδη ομως γενικοτερα τα αμαξια καινε λαδια ο εκαστοτε κατασκευαστης οριζει ενα φυσιολογικο οριο καταλωσης λαδιου ανα καμποσα χιλιομετρα. Οσο το αμαξι τηρει αυτα τα ορια για μενα δε θεωρειται ζημια, απλα συμπληρωνεις λαδι που ευτυχως δεν ειναι και τοσο ακριβο -
Ο χρήστης Dj Mitsos έγραψε:
οταν κατασκευαζει μια εταιρια ενα οχημα πανω απο ολα φροντιζει για την (οσο δυνατοτερο ειναι αυτο εφικτο) μακροζωια του. Σε Αυτο συνεπαγεται και το λαδι που ειναι το βασικοτερο συστατικο μακροζωιας του κινητηρα. Οποτε δε θεωρω οτι η αλλαγη των λαδιων με πιο χοντρα ειναι καλη για το αμαξι και πιστευω οτι μελλοντικα η ζημια θα φανει.
Επειδη ομως γενικοτερα τα αμαξια καινε λαδια ο εκαστοτε κατασκευαστης οριζει ενα φυσιολογικο οριο καταλωσης λαδιου ανα καμποσα χιλιομετρα. Οσο το αμαξι τηρει αυτα τα ορια για μενα δε θεωρειται ζημια, απλα συμπληρωνεις λαδι που ευτυχως δεν ειναι και τοσο ακριβοΔηλαδή κατασκευαστές που λένε κατανάλωση 1λ/1000km θεωρείς ότι δεν είναι πρόβλημα; Και όσο για το ότι δεν είναι ακριβό μάλλον κρίνεις με τίποτα 10/w40 ή 15w/40 ή τίποτα 20w/50 κάνε τον πολλαπλασιασμό να δεις πόσο στοιχίζει.
-
Ο χρήστης gakost έγραψε:
οταν κατασκευαζει μια εταιρια ενα οχημα πανω απο ολα φροντιζει για την (οσο δυνατοτερο ειναι αυτο εφικτο) μακροζωια του. Σε Αυτο συνεπαγεται και το λαδι που ειναι το βασικοτερο συστατικο μακροζωιας του κινητηρα. Οποτε δε θεωρω οτι η αλλαγη των λαδιων με πιο χοντρα ειναι καλη για το αμαξι και πιστευω οτι μελλοντικα η ζημια θα φανει.
Επειδη ομως γενικοτερα τα αμαξια καινε λαδια ο εκαστοτε κατασκευαστης οριζει ενα φυσιολογικο οριο καταλωσης λαδιου ανα καμποσα χιλιομετρα. Οσο το αμαξι τηρει αυτα τα ορια για μενα δε θεωρειται ζημια, απλα συμπληρωνεις λαδι που ευτυχως δεν ειναι και τοσο ακριβοΔηλαδή κατασκευαστές που λένε κατανάλωση 1λ/1000km θεωρείς ότι δεν είναι πρόβλημα; Και όσο για το ότι δεν είναι ακριβό μάλλον κρίνεις με τίποτα 10/w40 ή 15w/40 ή τίποτα 20w/50 κάνε τον πολλαπλασιασμό να δεις πόσο στοιχίζει.
Έλα μωρέ, τι είναι 10 λίτρα φουλ συνθετικό για να βγάλεις τις 10000 χλμ μέχρι το σέρβις...
-
Οι κατασκευαστες (τουλαχιστον το δικο μου manual) λεει:
max 1 λιτρο στα 1500 χλμ κανονικες συνθηκες οδηγησης
max 1 λιτρο στα 1000 χλμ δυσκολες συνθηκες οδηγησης*Δυσκολες συνθηκες (αλλαζουν και τα διαστηματα του σερβις, αλλαγες λαδιων κλπ)
Συνεχεις μικρες διαδρομες,
Παρατεταμενη λειτουργια στο ρελαντι,
Οδηγηση σε σκονισμενους δρομους,
Οδηγηση σε περιοχες με αλατι διαβρωτικα ή πολυ κρυο καιρο,
Οδηγηση σε αμμωδεις περιοχες,
Πανω απο το 50% των διαδρομων σε εντονη κινηση στην πολη και σε θερμοκρασιες ανω των 32c
Οδηγηση σε ορεινες περιοχες
Ρυμουλκηση τρειλερΒασικα δεν αφηνει και τιποτα εκτος!
Δουλευεις πωλητης σε πολη, τον ηπιες,
πας διακοπες σε νησι, τον ηπιες
πας διακοπες στο βουνο, παλι τον ηπιες
μενεις Γερμανια με κρυο, αντε γεια
κλπ κλπ -
Ο κινητήρας και το σύστημα λίπανσής του (αντλία, αυλοί, κουζινέτα, ανοχές κλπ) σχεδιάζονται για κάποια ιξώδη.
Ιξώδες μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο μπορεί να σημαίνει τα σχετικά αθώα: μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, χειρότερο στροφάρισμα αλλά και τα πολύ σημαντικά: χειρότερη ροή λαδιού και μειωμένη απαγωγή θερμότητας, ενεργοποίηση παράκαμψης του λαδιού (όταν ανεβαίνει η πίεση πχ σε ψηλές στροφές) και μη λίπανση....
Η δικαιολογία του να βάζεις παχύτερο του προβλεπόμενου για να μειώσεις την κατανάλωση είναι λάθος. Προσπάθησε να βάλεις καλό λάδι (που να αντέχει καλύτερα σε ψηλές θερμοκρασίες) με χαμηλό δείκτη εξάτμισης (NOACK). Αν τυχόν έχεις αλλάξει πρόγραμμα τότε ίσως με πλούσια μίγματα ξεσκίζεις τα λάδια, δεν φταίνε αυτά.... -
Δεν έχω πειράξει κανένα πρόγραμμα, το αμάξι είναι μαμά. Ποιό 5-30 λάδι έχει τα χαρακτηριστικά που προτείνεις, δηλαδή χαμηλό δείκτη εξάτμισης κλπ.;
-
Στο Cayenne Turbo που είχα ο κατασκευαστής δικαιολογούσε μέχρι 1,5 λίτρα στα 1.000 χλμ. Η κατανάλωση που είχα ήταν γύρω στο ένα λίτρο ανα 2.000χλμ. Απλά άναβε η ένδειξη να προσθέσω λάδι.Το λάδι που συνιστούσε ο κατασκευαστής ήταν 0-40. Κάποια στιγμή ήρθε εντολή από το εργοστάσιο στην Ελλαδα να το γυρίσουμε σε 5-40. Θυμάμαι καλά ότι η κατανάλωση έπεσε.
Πάντως δεν θεωρώ ότι η κατανάλωση λαδιού είναι πρόβλημα.
Θυμάμαι στην Μ5 που δεν έχει κλασσικό δείκτη λαδιού αλλά από το μενού το bc βλέπεις την στάθμη η κατανάλωση καμιά φορά ξεπερνούσε τα 2 λίτρα στα 1000χλμ.
Στην 430 φεύγοντας από την αντιπροσωπεία μόλις την παρέλαβα μου είπαν τα ελένξω και να συμπληρώσω λάδια μόλις φτάσω Θεσσαλονίκη.Και χρειάστηκε πάνω από ένα λίτρο για 500 χλμ.Καινούργια έκαιγε άφθονο λάδι αλλά σιγά σιγά περιορίστηκε η κατανάλωση η οποία εξαρτάται απλα από την πίεση στον κινητήρα.Πάντως το ένα λίτρο στα 1.000 το θέλει...... -
Αποκλείεται να είναι τα ελατήρια;
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Στο Cayenne Turbo που είχα ο κατασκευαστής δικαιολογούσε μέχρι 1,5 λίτρα στα 1.000 χλμ. Η κατανάλωση που είχα ήταν γύρω στο ένα λίτρο ανα 2.000χλμ. Απλά άναβε η ένδειξη να προσθέσω λάδι.Το λάδι που συνιστούσε ο κατασκευαστής ήταν 0-40. Κάποια στιγμή ήρθε εντολή από το εργοστάσιο στην Ελλαδα να το γυρίσουμε σε 5-40. Θυμάμαι καλά ότι η κατανάλωση έπεσε.
Πάντως δεν θεωρώ ότι η κατανάλωση λαδιού είναι πρόβλημα.
Θυμάμαι στην Μ5 που δεν έχει κλασσικό δείκτη λαδιού αλλά από το μενού το bc βλέπεις την στάθμη η κατανάλωση καμιά φορά ξεπερνούσε τα 2 λίτρα στα 1000χλμ.
Στην 430 φεύγοντας από την αντιπροσωπεία μόλις την παρέλαβα μου είπαν τα ελένξω και να συμπληρώσω λάδια μόλις φτάσω Θεσσαλονίκη.Και χρειάστηκε πάνω από ένα λίτρο για 500 χλμ.Καινούργια έκαιγε άφθονο λάδι αλλά σιγά σιγά περιορίστηκε η κατανάλωση η οποία εξαρτάται απλα από την πίεση στον κινητήρα.Πάντως το ένα λίτρο στα 1.000 το θέλει......Έτσι ακριβώς, αυτό είναι το πρόβλημα των λεπτόρευστων λαδιών, η κατανάλωση του λόγω εξάτμισης του στον στροφαλοθάλαμο ειδικά όταν πηγαίνεις ταξίδι με σταθερό γκάζι για πολύ ώρα, στην πόλη δεν συμβαίνει τόσο έντονα το φαινόμενο.
Η VW πχ συστήνει στους κινητήρες FSI / TFSI λάδια που δεν παρουσιάζουν τόσο έντονα το φαινόμενο της εξαέρωσης τους, της οποίας οι ατμοί περιέχουν και μέρος των πρόσθετων που χτίζουν και βουλώνουν την εισαγωγή. Τα προτεινόμενα από την VW λάδια είναι διαφορετικά στο σημείο αυτό, στην πτητικότητα των ατμών εξαέρωσης. Όσοι βάζουν λάδια εκτός αυτών των προδιαγραφών κοιτώντας μόνο το ιξώδες το καταλαβαίνουν όταν ανοίγουν μοτέρ για ξεβούλωμα, και κοστίζει πολύ ακριβά, επειδή λοιπόν οι κατασκευαστές ξέρουν καλύτερα τι φτιάχνουν, αυτό που προτείνουν έχει χαμηλότερο τελικό κόστος σε ετήσια βάση, όσοι νομίζουν ότι ξέρουν καλύτερα από τους κατασκευαστές μάλλον κυκλοφορούν με το χέρι στην τσέπη αυξάνοντας τις καταθέσεις των συνεργείων.
To βιντεάκι που σας βάζω δεν είναι ακριβώς αυτό που λέω, γιατί είναι από μοτοσυκλέττα στις 14.000 σαλ, αλλά το φαινόμενο είναι το ίδιο περίπου γιατί τα μοτέρ είναι μεγαλύτερα, και οι αναθυμιάσεις του στροφαλοθαλάμου προσθετικά με τις αναθυμιάσεις του καπακιού μας δίνουν μια εικόνα που είναι περίπου έτσι, και όλα αυτά τα στερεά που περιέχονται στο νέφος λειτουργούν προσθετικά, οπότε εκτός την κατανάλωση του λαδιού επειδή το νέφος αυτό ανακυκλώνεται στην εισαγωγή και καίγεται, χτίζει παράλληλα και τις βαλβίδες εισαγωγής στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού.
Δείτε το νέφος πόσο είναι μετά το 2.30' έτσι για να πάρετε μια εικόνα που όσο και να μην είναι ίδια ακριβώς, είναι κάπως έτσι.
-
Παιδιά ευχαριστώ για τη συνεισφορά. Οπότε να ανακεφαλαιώσω το τι κατάλαβα, πως ο κατασκευαστής του Mini (μιλάω για το S) δίνει λεπτόρευστο λάδι (5-30) το οποίο εξατμίζεται λόγω της πίεσης του συγκεκριμένου κινητήρα και είναι φυσιολογικό να καίγεται και συνεπώς να χάνεται, εξού και η κατανάλωση λαδιού.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι- άλλοι που έχουν ίδιο mini με το δικό μου, πώς γίνεται να είναι κάθετοι στο ότι το δικό τους mini δεν καταναλώνει λάδια... υπάρχει τέτοια περίπτωση;
- η κατανάλωση λαδιών του δικού μου την αποδίδουν στη φθορά των ελατηρίων κλπ.
- εξατμίζεται το λάδι οκ, και πού πάει; δεν είναι κλειστό το κύκλωμα αυτό;
- κάποιος είχε πει πως το νέο facelift mini (αυτό που κυκλοφορεί τώρα) έχει ανανεωμένο σχεδιαστικά ψευτοκάπακο ώστε να διατηρεί τα λάδια που πάνε να διαφύγουν. ισχύει κάτι τέτοιο;
Ένα σχόλιο παρακαλώ;
-
Ο χρήστης zoranb έγραψε:
Παιδιά ευχαριστώ για τη συνεισφορά. Οπότε να ανακεφαλαιώσω το τι κατάλαβα, πως ο κατασκευαστής του Mini (μιλάω για το S) δίνει λεπτόρευστο λάδι (5-30) το οποίο εξατμίζεται λόγω της πίεσης του συγκεκριμένου κινητήρα και είναι φυσιολογικό να καίγεται και συνεπώς να χάνεται, εξού και η κατανάλωση λαδιού.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι άλλα παιδιά που έχουν ίδιο mini με το δικό μου που είναι κάθετοι στο ότι το δικό τους mini δεν καταναλώνει λάδια... υπάρχει τέτοια περίπτωση; Και την κατανάλωση λαδιών του δικού μου την αποδίδουν στη φθορά των ελατηρίων κλπ.
Ένα σχόλιο παρακαλώ;Τούρμπο κινητήρα φοράς ?
-
Πέρνα μια βόλτα από τον μηχανικό σου να το δεί,άν θέλεις δοκιμάζεις ένα 5w-40!
-
Ο χρήστης touring the m3 1.6 έγραψε:
Πέρνα μια βόλτα από τον μηχανικό σου να το δεί,άν θέλεις δοκιμάζεις ένα 5w-40!Πολύ σωστά.
-
Αν ειναι THP, πολύ λάθος.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Τούρμπο κινητήρα φοράς ?ναι
επιπτώσεις από πιό χοντρό λάδι κινητήρα