-
Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά! Είμαι κάτοχος μιας Mercedes C-180 Kompressor μοντέλο 2007 το οποίο μου έχει παρουσιάσει την εξής περίεργη συμπεριφορά δύο φορές: Την πρώτη φορά, περί τον 1,5 χρόνο μετά την αγορά του, μετά από μερικά διαδοχικά ταξίδια, χωρίς να έχω φτάσει όμως το όριο των χιλιομέτρων και του χρόνου που ορίζει ο κατασκευαστής για αλλαγή ελαίου, που έκανα μου άναψε λαμπάκι για έλλειψη χαμηλή στάθμη ελαίου 4 μήνες πριν την προγραμματισμένη συντήρηση. Την δεύτερη φορά, τον παρόντα καιρό, μετά από 6 μήνες από την τελευταία αλλαγή ελαίου και χωρίς να έχω φτάσει το όριο των χιλιομέτρων για αλλαγή ελαίου που ορίζει ο κατασκευαστής, έλεγξα την στάθμη του λαδιού και είναι κάτω από το minimum. Να σημειώσω εδώ ότι το αυτοκίνητο έχει κάνει μέχρι τώρα όλα τα προγραμματισμένα σέρβις στον χρόνο που απαιτούσε το βιβλίο κατασκευαστή στον επίσημο αντιπρόσωπο της εταιρίας. Η απάντηση του επίσημου αντιπροσώπου για την πρώτη κατάσταση ήταν ότι επειδή το αυτοκίνητο έκανε πολλά(;) χιλιόμετρα και επειδή το έλαιο που χρησιμοποιείται είναι συνθετικό είναι απόλυτα λογικό που άναψε η φωτεινή ένδειξη και το αυτοκίνητο ''στέγνωσε'' από λάδι. Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι αν είναι όντως λογικό να ''ξεμένει'' το αυτοκίνητό μου από έλαιο ή απλά υπάρχει πρόβλημα το οποίο αποκρύπτεται.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας.
-
Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά! Είμαι κάτοχος μιας Mercedes C-180 Kompressor μοντέλο 2007 το οποίο μου έχει παρουσιάσει την εξής περίεργη συμπεριφορά δύο φορές: Την πρώτη φορά, περί τον 1,5 χρόνο μετά την αγορά του, μετά από μερικά διαδοχικά ταξίδια, χωρίς να έχω φτάσει όμως το όριο των χιλιομέτρων και του χρόνου που ορίζει ο κατασκευαστής για αλλαγή ελαίου, που έκανα μου άναψε λαμπάκι για έλλειψη χαμηλή στάθμη ελαίου 4 μήνες πριν την προγραμματισμένη συντήρηση. Την δεύτερη φορά, τον παρόντα καιρό, μετά από 6 μήνες από την τελευταία αλλαγή ελαίου και χωρίς να έχω φτάσει το όριο των χιλιομέτρων για αλλαγή ελαίου που ορίζει ο κατασκευαστής, έλεγξα την στάθμη του λαδιού και είναι κάτω από το minimum. Να σημειώσω εδώ ότι το αυτοκίνητο έχει κάνει μέχρι τώρα όλα τα προγραμματισμένα σέρβις στον χρόνο που απαιτούσε το βιβλίο κατασκευαστή στον επίσημο αντιπρόσωπο της εταιρίας. Η απάντηση του επίσημου αντιπροσώπου για την πρώτη κατάσταση ήταν ότι επειδή το αυτοκίνητο έκανε πολλά(;) χιλιόμετρα και επειδή το έλαιο που χρησιμοποιείται είναι συνθετικό είναι απόλυτα λογικό που άναψε η φωτεινή ένδειξη και το αυτοκίνητο ''στέγνωσε'' από λάδι. Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι αν είναι όντως λογικό να ''ξεμένει'' το αυτοκίνητό μου από έλαιο ή απλά υπάρχει πρόβλημα το οποίο αποκρύπτεται.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας.
-
Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά! Είμαι κάτοχος μιας Mercedes C-180 Kompressor μοντέλο 2007 το οποίο μου έχει παρουσιάσει την εξής περίεργη συμπεριφορά δύο φορές: Την πρώτη φορά, περί τον 1,5 χρόνο μετά την αγορά του, μετά από μερικά διαδοχικά ταξίδια, χωρίς να έχω φτάσει όμως το όριο των χιλιομέτρων και του χρόνου που ορίζει ο κατασκευαστής για αλλαγή ελαίου, που έκανα μου άναψε λαμπάκι για έλλειψη χαμηλή στάθμη ελαίου 4 μήνες πριν την προγραμματισμένη συντήρηση. Την δεύτερη φορά, τον παρόντα καιρό, μετά από 6 μήνες από την τελευταία αλλαγή ελαίου και χωρίς να έχω φτάσει το όριο των χιλιομέτρων για αλλαγή ελαίου που ορίζει ο κατασκευαστής, έλεγξα την στάθμη του λαδιού και είναι κάτω από το minimum. Να σημειώσω εδώ ότι το αυτοκίνητο έχει κάνει μέχρι τώρα όλα τα προγραμματισμένα σέρβις στον χρόνο που απαιτούσε το βιβλίο κατασκευαστή στον επίσημο αντιπρόσωπο της εταιρίας. Η απάντηση του επίσημου αντιπροσώπου για την πρώτη κατάσταση ήταν ότι επειδή το αυτοκίνητο έκανε πολλά(;) χιλιόμετρα και επειδή το έλαιο που χρησιμοποιείται είναι συνθετικό είναι απόλυτα λογικό που άναψε η φωτεινή ένδειξη και το αυτοκίνητο ''στέγνωσε'' από λάδι. Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι αν είναι όντως λογικό να ''ξεμένει'' το αυτοκίνητό μου από έλαιο ή απλά υπάρχει πρόβλημα το οποίο αποκρύπτεται.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας.
-
Eίναι λογικό να ξεμένει από έλαιο, όπως πολύ λογικό είναι μια φορά την εβδομάδα να κάνουμε έλεγχο της στάθμης του ελαίου και των άλλων υγρών, όπως του ψυγείου, των φρένων κλπ, αν θέλουμε το μοτέρ μας να είναι υγιές και το όχημα μας ασφαλές, τα καπό στα αυτοκίνητα ανοίγουν για να γίνονται τακτικοί έλεγχοι από τον οδηγό του οχήματος, αλλιώς θα ήταν κλειδωμένα και θα είχαν τα κλειδιά μόνο τα συνεργεία.
-
Σε BMW 116i έκανα 3000 χιλιόμετρα σε 1 εβδομάδα με τα λάδια στο όριο του χρόνου αλλαγής και άνοιξα μετά την επιστροφή μου για να τα αλλάξω και η στάθμη ήταν ακόμη λίγο κάτω από το max! Είναι λογικό ένα αμάξι να καταναλώνει λάδι; Δικαιολογείται μηχανολογικά αυτό;
-
Υπάρχουν πολλοί λόγοι να πέφτει η στάθμη του λαδιού από το πιο απλό όπως μια διαρροή έστω και μικρή, αλλά και πιο σοβαροί όπως κάποιο μηχανικό πρόβλημα πχ πεσμένα ελατήρια. Να ξέρεις πάντως ότι όλοι οι κατασκευαστές θεωρούν κάποια κατανάλωση λαδιού φυσιολογική και αναφέρεται στο βιβλίο οδηγιών του κατασκευαστή. Επίσης ρόλο παίζει ο τύπος του λαδιού. Πρέπει να χρησιμοποιείς λάδια που προδιαγραφών που προτείνει ο κατασκευαστής. Έχει παρατηρηθεί και το φαινόμενο λάδια ίδιων θεωρητικά προδιαγραφών αλλά άλλης μάρκας τα μεν να τα 'πίνει' νεράκι τα δε να παραμένουν ως έχει. Επίσης ο τρόπος οδήγησης επηρεάζει την κατανάλωση λαδιού. Πχ η οδήγηση για μικρές αποστάσεις με κρύο κινητήρα σημαίνει αυξημένη κατανάλωση. Πληροφοριακά πάντως αν φτάσει να ανάψει το λαμπάκι λαδιού έχει στεγνώσει τελείως το μοτέρ και καλό θα είναι να μην κάνεις βήμα πριν συμπληρώσεις λάδια ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ μέχρι το ελάχιστο στον δείκτη - βέργα. Υπάρχει άμεσως κίνδυνος να προκληθεί σοβαρή ζημιά στον κινητήρα. Το λαμπάκι είναι σοβαρή προειδοποίηση και όχι ένδειξη όπως της βενζίνης. ¨Ελεγχε συχνά τα λάδια και συμπλήρωνε όπου χρειάζεται.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Eίναι λογικό να ξεμένει από έλαιο, όπως πολύ λογικό είναι μια φορά την εβδομάδα να κάνουμε έλεγχο της στάθμης του ελαίου και των άλλων υγρών, όπως του ψυγείου, των φρένων κλπ, αν θέλουμε το μοτέρ μας να είναι υγιές και το όχημα μας ασφαλές, τα καπό στα αυτοκίνητα ανοίγουν για να γίνονται τακτικοί έλεγχοι από τον οδηγό του οχήματος, αλλιώς θα ήταν κλειδωμένα και θα είχαν τα κλειδιά μόνο τα συνεργεία.Ανοίγουμε το καπό για να ελέγξουμε όλες τις στάθμες των υγρών μήπως και έχει συμβεί κάτι ΑΠΡΟΟΠΤΟ και άδειασαν τα υγρά. Και εν προκειμένω για να μιλήσουμε ως μηχανικοί: Δικαιολογεί το εγχειρίδιο του κατασκευαστή ΠΛΗΝ της περιόδου προσαρμογής(στρωσίματος) του αυτοκινήτου απώλεια ελαίου σε τόσο μεγάλο βαθμό; Αν όχι, τότε είναι σαφής δήλωση προβλήματος ως γνωστόν. Διότι για να υπάρχει απώλεια ελαίου, αυτό κάπου καταλήγει και πιθανότατα όχι στο χώρο προβλεπόμενης λίπανσης.
-
Ναι κοιτατ ως μηχανικος εχεις διαβασει το εγχειριδιο κατασκευαστη αν οχι καντο και θα σoυ λυθει η απορια
Sent from my MB525 using a vodka burner with retro livery
-
Κάποιες φορές ο κινητήρας μπορει να 'τρώει' λάδι. Δεν είναι μηχανολογικά σωστό αλλά δεν σημαίνει απαραίτητα και βλάβη. Παίζουν ρόλο αρκετοί παράγοντες. Στο δικό μου ενώ στην χ μάρκα ειχα μια ελάχιστη κατανάλωσή στην ψ μάρκα ειχα πολλαπλάσιά. Εγκεκριμενα λαδια και τα δυο.Ιδία οδήγηση, συνθηκες, νέος κινητήρας. Θα πρότεινα στην επομένη αλλαγή να δοκιμάσεις εγκεκριμένα λάδια μεν αλλά άλλη μάρκα. Κάποιες αντιπροσωπείες χρησιμοποιούν λάδια διαφορετικά από άλλες η από τα 'επίσημα'. Πάντως από το Μαξ στο λαμπάκι είναι μέσες άκρες 1 λίτρο+. Αν τα χλμ είναι 10-15.000 τοτε θα έλεγα ότι δεν είναι κάτι ανησυχητικό.
Sent from my GT-I9100
-
Ο χρήστης xronopoulosg έγραψε:
Eίναι λογικό να ξεμένει από έλαιο, όπως πολύ λογικό είναι μια φορά την εβδομάδα να κάνουμε έλεγχο της στάθμης του ελαίου και των άλλων υγρών, όπως του ψυγείου, των φρένων κλπ, αν θέλουμε το μοτέρ μας να είναι υγιές και το όχημα μας ασφαλές, τα καπό στα αυτοκίνητα ανοίγουν για να γίνονται τακτικοί έλεγχοι από τον οδηγό του οχήματος, αλλιώς θα ήταν κλειδωμένα και θα είχαν τα κλειδιά μόνο τα συνεργεία.
Ανοίγουμε το καπό για να ελέγξουμε όλες τις στάθμες των υγρών μήπως και έχει συμβεί κάτι ΑΠΡΟΟΠΤΟ και άδειασαν τα υγρά. Και εν προκειμένω για να μιλήσουμε ως μηχανικοί: Δικαιολογεί το εγχειρίδιο του κατασκευαστή ΠΛΗΝ της περιόδου προσαρμογής(στρωσίματος) του αυτοκινήτου απώλεια ελαίου σε τόσο μεγάλο βαθμό; Αν όχι, τότε είναι σαφής δήλωση προβλήματος ως γνωστόν. Διότι για να υπάρχει απώλεια ελαίου, αυτό κάπου καταλήγει και πιθανότατα όχι στο χώρο προβλεπόμενης λίπανσης.
Απρόοπτο είναι να αδειάσει πχ το υγρό των υαλοκαθαριστήρων;
-
Το ότι το λάδι μπορεί σε κάποιες συνθήκες (ψιλοιδανικές) να κρατήσει για πχ 30.000χλμ δε σημαίνει ότι θα κρατήσει. Ή μπορεί να κρατάει σε ποιότητα αλλά όχι σε ποσότητα. Γενικά κάθε κινητήρας έχει μια προβλεπόμενη κατανάλωση λαδιού που σχετίζεται με τα χλμ αλλά και τις στροφές λειτουργίας, σπορτίφ οδήγηση μπορεί να οδηγήσει σε κατανάλωση 1λτ στα 1000χλμ και αυτό θεωρείται αποδεκτό από τον κατασκευαστή. Γενικά θεώρησέ το σαν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα το να μην μειωθεί η στάθμη μετά από αρκετά χλμ.
Μάλιστα καλύτερα να έχει μειωθεί η στάθμη ώστε να ειδοποιηθείς από το λαμπάκι παρά λόγω του φαινομένου fuel dilution η στάθμη να παραμένει κανονική αλλά μέρος από το λάδι να έχει αντικατασταθεί από άκαυτο καύσιμο με αποτέλεσμα κακή λίπανση. Μερικά σύγχρονα αυτοκίνητα πλέον έχουν αισθητήρα όχι μόνο ποσότητας αλλά και ποιότητας λαδιού.
Γενικά πάντως καλό είναι να ελέγχεις τη στάθμη κάθε τόσο ώστε να συμπληρώνεις προτού φτάσει να ανάψει λαμπάκι. Ίσως κάθε εβδομάδα είναι υπερβολικό (αν και σωστό) αλλά μια φορά κάθε 1-3 μήνες οπωσδήποτε.
Όπως ειπώθηκε μπορείς να δοκιμάσεις άλλο λάδι ίδιων προδιαγραφών που ίσως να ταιριάζει καλύτερα με τον κινητήρα σου και τον τρόπο χρήσης. -
οποιος ακολουθει τα βιβλιαρακια που λενε αλλαγη λαδιων καθε 30.000χλμ να ειναι ετοιμος για τις συνεπειες
ή βαζει τα νεροζουμια των αντιπροσωπειωντα λαδια θελουν τακτικοτατο ελεγχο και αλλαγη καθε 7.500- 10.000χλμ μαξιμουμ....και δοξα τω θεω υπαρχει μεγαλη ποικιλια απο αξιολογοτατα aftermarket λαδια σοβαρων εταιρειων για καθε μοτερ
-
Ο χρήστης xronopoulosg έγραψε:
Eίναι λογικό να ξεμένει από έλαιο, όπως πολύ λογικό είναι μια φορά την εβδομάδα να κάνουμε έλεγχο της στάθμης του ελαίου και των άλλων υγρών, όπως του ψυγείου, των φρένων κλπ, αν θέλουμε το μοτέρ μας να είναι υγιές και το όχημα μας ασφαλές, τα καπό στα αυτοκίνητα ανοίγουν για να γίνονται τακτικοί έλεγχοι από τον οδηγό του οχήματος, αλλιώς θα ήταν κλειδωμένα και θα είχαν τα κλειδιά μόνο τα συνεργεία.
Ανοίγουμε το καπό για να ελέγξουμε όλες τις στάθμες των υγρών μήπως και έχει συμβεί κάτι ΑΠΡΟΟΠΤΟ και άδειασαν τα υγρά. Και εν προκειμένω για να μιλήσουμε ως μηχανικοί: Δικαιολογεί το εγχειρίδιο του κατασκευαστή ΠΛΗΝ της περιόδου προσαρμογής(στρωσίματος) του αυτοκινήτου απώλεια ελαίου σε τόσο μεγάλο βαθμό; Αν όχι, τότε είναι σαφής δήλωση προβλήματος ως γνωστόν. Διότι για να υπάρχει απώλεια ελαίου, αυτό κάπου καταλήγει και πιθανότατα όχι στο χώρο προβλεπόμενης λίπανσης.
Αυτό που εγραψε παραπανω ο 21Quadra [edit: και ο Onyx τωρα που το ειδα καλυτερα] είναι ακριβώς αυτο που πρεπει να γινεται απο τον μέσο άνθρωπο/ιδιοκτήτη/οδηγό.
Ο έλεγχος είναι προληπτικός, όχι για να διαπιστωθεί η ζημια και να επισκευαστεί αλλα για να προληφθεί μεσω των ενδείξεων που συλλέγονται.Ο Νώε έφτιαξε την κιβωτό **ΠΡΙΝ **αρχίσει η βροχή.
Απρόοπτα συμβάινουν, ναι, αλλα ο συχνός έλεγχος βοηθά να ανακαλυφθούν θεματα ΠΡΙΝ γινουν απρόοπτα.
Τα αυτοκινητα ειναι πολυπλοκες εφευρέσεις. Δεν ειναι απαράιτητο οτι θα συμπεριφέρονται το ίδιο όλα. Είναι ηδη 5 ετών το δικό σου, έχει ενηλικιωθεί πια. Σκέψου οτι καποιοι έχουν σακχαρωδη διαβήτη απο τα 25 τους, καποιοι κατεβαζουν μπακλαβαδες/καταίφια μεχρι τα 90 τους. Η συγκριση τετοιου ειδους (όπως με το BMW που δεν καιει λαδι), είναι ατοπη.
Όσο για το λαδι που καίει, ναι μου φαίνεται αρκετό, και καλο θα ήταν να μπεις απο κάτω να δεις αν ειναι λερωμενο κατι να σε οδηγησει προς πιθανη διαρροή η οτι άλλο. Δες εξατμιση αν το καιει. Οδηγείς ήρεμα? Πηγαινεις τσιτα συνεχεια? Ολα παιζουν ρόλο, συν αυτο που ανεφεραν παραπανω για διαφορετικες μαρκες λαδιου στα ίδια χαρακτηριστικα.
Επίσης συγγνώμη για την ερώτηση, τι ακριβώς μηχανικός είσαι? Λογισμικού? Αν ναι, το καταλαβαίνω το σχόλιο περι manual. Για όλα τα υπόλοιπα πράγματα, το manual ειναι απλά μια καλή αρχή και όχι οι 10 απαράβατες εντολες του Μωυσή (πολύ βιβλικό παραδειγμα έπεσε σημερα, το κλεινω τώρα).
-
Το μανουαλ συνηθως γραφει και δικαιολογει καταναλωση λιπαντικου.
-
Εχω το ίδιο μοτέρ σε CLK και η ένδειξη χαμηλής στάθμης λαδιού ανάβει περίπου κάθε 5.000 χλμ .Μην σε ανησυχεί. Απλά πίνει λίγο λαδάκι.Εχω κάνει 80.000 απροβλημάτιστα χλμ.
-
Η ΜΒ δικαιολογεί εώς 700 ml κατανάλωση λαδιού στα 1000 χλμ.Η ένδειξη ότι θέλει συμπλήρωμα ανάβει όταν λείπουν περίπου 2 λίτρα λάδι.
Αν τα αλλάζεις κάθε 25000 όπως προβλέπει η ένδειξη του υπολογιστή τότε είναι φυσιολογικό ενδιάμεσα να θέλει συμπλήρωμα. -
Ο κατασκευαστής λέει να αλλάζεις λάδια κάθε 25.000 χλμ, δεν λέει ότι δεν χρειάζεται να συμπληρώνεις λάδι, εφ όσον πέσει η στάθμη, μέχρι να πραγματοποιηθεί αυτή η αλλαγή.
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Εχω το ίδιο μοτέρ σε CLK και η ένδειξη χαμηλής στάθμης λαδιού ανάβει περίπου κάθε 5.000 χλμ .Μην σε ανησυχεί. Απλά πίνει λίγο λαδάκι.Εχω κάνει 80.000 απροβλημάτιστα χλμ.Η ΜΒ δικαιολογεί εώς 700 ml κατανάλωση λαδιού στα 1000 χλμ.Η ένδειξη ότι θέλει συμπλήρωμα ανάβει όταν λείπουν περίπου 2 λίτρα λάδι.
Δηλαδή πίνει 2 λίτρα κάθε 5000;
Sent from my GNex using smoke signals.
-
Φυσικά....γι αυτό υπάρχει και η αντίστοιχη ένδειξη .Απλά σου λέει πρόσθεσε λάδι.Δεν το βρίσκω πολύ.Θυμάμαι στο Cayenne turbo η ένδειξη άναβε και στα 1500χλμ.Το δε Μ5 το οποίο έχει ένδειξη ποσότητας λαδιού στο bc έτυχε να καταναλώσει και 2 λίτρα στα 1000χλμ.
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Φυσικά....γι αυτό υπάρχει και η αντίστοιχη ένδειξη .Απλά σου λέει πρόσθεσε λάδι.Δεν το βρίσκω πολύ.Θυμάμαι στο Cayenne turbo η ένδειξη άναβε και στα 1500χλμ.Το δε Μ5 το οποίο έχει ένδειξη ποσότητας λαδιού στο bc έτυχε να καταναλώσει και 2 λίτρα στα 1000χλμ.Φανταζομαι οτι και στα τρια ειναι το ιδιο πουσαρισμενα τα μοτερ τους .
Περίεργη συμπεριφορά Mercedes c-180 kompressor