-
Η ιδέα μου ήρθε βλέποντας το prius αλλά και μερικά ακριβά αυτοκίνητα που έχουν το εξής γκατζετάκι. Στην ηλιοροφή (συνήθως) τοποθετείται ενα ηλιακό πάνελ το οποίο φροντίζει οση ώρα το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο στον ήλιο να τροφοδοτεί το ανεμιστηράκι της καμπίνας με ρεύμα και να πετυχαίνει μια συνεχή και ανέξοδη φυσικά ανανέωση του αέρα της καμπίνας μ αποτέλεσμα η θερμοκρασία του εσωτερικου να είναι πολύ κοντά σ αυτή του εξωτερικού (σημειωτέον ότι καλοκαίρι σε έντονη ηλιοφάνεια χωρίς φυμέ κλπ προστασίες στα τζάμια το εσωτερικό πιάνει ακόμη και 70βαθμούς-επιβεβαιωμένο και απο τους mythbusters!!!- οπότε το 40άρι της ατμόσφαιρας θα μοιάζει δρόσος μπροστά στο θερμικό σοκ που παθαίνουμε ανοίγοντας την πόρτα του αυττοκινήτου)
Η πατέντα που σκέφτηκα λοιπόν συνοψίζεται στα παρακάτω και εδώ είναι που χρειάζεται η εξειδικευμένη βοήθεια κάποιον, κυρίως ηλεκτρολόγων αλλά και όσων θέλουν να ασχοληθούν προκειμένου να βρούμε κάποιες συμφέρουσες προσφορές - τιμές στον εξοπλισμό που θα χρειαστεί.
Ηλιακό πάνελακι λοιπόν οχι σταθερά τοποθετημένο, μιας και δεν έχουμε την πολυτέλεια της ηλιοροφής. Υπάρχουν κάποια σε μορφή βαλιτσάκι - χαρτοφύλακας που τα ανοιγεις και μέσα είναι τα πάνελ, κάνεις τη δουλειά σου, το κλείνεις και έχεις ένα καλαίσθητο (τελοσπάντων) βαλιτσάκι.Αυτό το βαλιτσάκι λοιπόν θα μπορούμε να το τοποθετούμε μέσα απο το μπροστινό παρμπρίζ να βλεπει ήλιο. Εναλλακτικά μπορεί να γίνει και μόνιμη τοποθέτηση στην πίσω εταζέρα που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι άχρηστος χώρος.
Αν είναι μόνιμα τοποθετημένο πίσω περνάς μια φορά την καλωδίωση και ξεμπέρδεψες. Αν το χεις μπροστά θα πρέπει κάπου κάπως να έχεις μια αναμονή, καλώδια δηλαδή που θα τα συνδέεις κάθε φορά με τα καλώδια του πάνελ. Αυτά μπορούν να γίνουν κάτι σαν τις φύσες των ηλεκτρονικών οπότε να είναι σχετικά εύκολη η σύνδεση - αποσύνδεση. Το θέμα είναι να είναι κάπως καλυμμένα ή τέλοσπάντων σχετικά καλαίσθητα μιας και θα είναι μόνιμα κάπου στη κονσόλα (μη κρέμονται καλώδια μεσα στ αμάξι είναι αηδία)
Απο κεί μετά θα χρειαστεί να κατέβει η παροχή(τα καλώδια) μέχρι τον κεντρικό ανεμιστήρα του αυτοκινήτου και να συνδεθεί μόνιμα πανω του.
Οπότε όταν το πανελάκι θα δίνει ρεύμα, ο ανεμιστήρας θα λειτουργει με κάποια ταχύτητα,θα τραβάει αέρα απέξω και δε θα αφήνει την καμπίνα να μετατρέπεται σε θερμοκήπιο.
Τα πρακτικά προβλήματα που μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή είναι τα εξής:
Τι μέγεθος ή καλύτερα τι απόδοση θα πρέπει να έχει το ηλιακό πάνελ προκειμένου να μπορεί να λειτουργεί τον ανεμιστήρα του αυτοκινήτου ικανοποιητικά (πιστυεω οτι μια χαμηλή ταχύτητα θα είναι ικανοποιητική). Τι ρευματα βγάζει το ηλιακό πάνελ και τι έχει το αυτοκίνητο? Αν δεν απατώμαι τα αμαξια έχουν συνεχές. Τα πάνελ τι βγάζουν?Πόσα watt είναι απαραίτητα? Πχ στην ονομάστική ισχύ του μοτερ του ανεμιστήρα ή ας πουμε και λιγότερα θα κάνουν δουλειά? Το μονο σίγουρο είναι οτι η αγορά του πάνελ θα είναι και το μοναδικό μεγάλο έξοδο όλης της πατεντας καθώς όλα τ άλλα είναι περισσότερο χαμαλίκι λύσε δέσε συναρμολόγησα ταμπλώ κλπ παρά λεφτά.
Ενα άλλο θέμα είναι το πως σταματάει η τροφοδοσία (προφανώς στην περίπτωση της σταθερής εγκατάστασης πίσω, μιας και εμπρός όταν θα βγάζεις το πάνελ θα σταματάει η τροφοδοσία.)Δηλαδή να μην λειτουργεί το αυτοκίνητο και το πάνελ να συνεχίζει να δίνει ρευμα στον ανεμιστήρα. Δε πιστευω ότι θα τον 'κάψει' αλλά είναι πιθανό να ανάψει κάποιο check engine ο εγκέφαλος και δεν λεει... Εχω σκεφτεί στη γραμμή απο το πάνελ προς το ανεμιστήρα να παρεμβάλεται κάπου ένα ηλεκτρομαγνητικό ρελεδάκι, το οποίο θα τροφοδοτείται απο κάποια γραμμή του αυτοκινήτου που πέρνει ρεύμα μόλις πάρει μπρος η μηχανή (πχ αντλία βενζίνης.)οπότε μόλις γυρνάς το διακόπτη το ρελέ θα κόβει το ρεύμα απο το πάνελ προς τον ανεμιστήρα και αντίστροφα όταν σβήνεις αυτό θα ξεκινάει αυτόματα να δουλεύει.
Παρόμοια πατέντα έχει γίνει σε πιο απλή μορφή με το ηλιακό πάνελ να αναλαμβάνει το ρόλο της φόρτισης της μπαταρίας. Το σβήνεις και αυτό κρατάει πάντα την μπαταρίας σου φορτισμένη. Σιγά τα αυγά θα πείτε κάποιοι, αλλά εγώ το θεωρώ χρησιμότατο σε περιπτώσεις όπως πχ κοντινές διαδρομές που το δυναμό δεν έχει τον χρόνο να φορτίσει την μπαταρία.
Anyway, αυτή είναι η ιδέα που έχω και όποιος θέλει και μπορεί ας βοηθήσει. Επίσης προτάσεις, γνώμες, απόψεις, διαφωνίες κλπ κλπ επι του θέματος ευπρόσδεκτες προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο δυνατό!
-
Η ιδέα μου ήρθε βλέποντας το prius αλλά και μερικά ακριβά αυτοκίνητα που έχουν το εξής γκατζετάκι. Στην ηλιοροφή (συνήθως) τοποθετείται ενα ηλιακό πάνελ το οποίο φροντίζει οση ώρα το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο στον ήλιο να τροφοδοτεί το ανεμιστηράκι της καμπίνας με ρεύμα και να πετυχαίνει μια συνεχή και ανέξοδη φυσικά ανανέωση του αέρα της καμπίνας μ αποτέλεσμα η θερμοκρασία του εσωτερικου να είναι πολύ κοντά σ αυτή του εξωτερικού (σημειωτέον ότι καλοκαίρι σε έντονη ηλιοφάνεια χωρίς φυμέ κλπ προστασίες στα τζάμια το εσωτερικό πιάνει ακόμη και 70βαθμούς-επιβεβαιωμένο και απο τους mythbusters!!!- οπότε το 40άρι της ατμόσφαιρας θα μοιάζει δρόσος μπροστά στο θερμικό σοκ που παθαίνουμε ανοίγοντας την πόρτα του αυττοκινήτου)
Η πατέντα που σκέφτηκα λοιπόν συνοψίζεται στα παρακάτω και εδώ είναι που χρειάζεται η εξειδικευμένη βοήθεια κάποιον, κυρίως ηλεκτρολόγων αλλά και όσων θέλουν να ασχοληθούν προκειμένου να βρούμε κάποιες συμφέρουσες προσφορές - τιμές στον εξοπλισμό που θα χρειαστεί.
Ηλιακό πάνελακι λοιπόν οχι σταθερά τοποθετημένο, μιας και δεν έχουμε την πολυτέλεια της ηλιοροφής. Υπάρχουν κάποια σε μορφή βαλιτσάκι - χαρτοφύλακας που τα ανοιγεις και μέσα είναι τα πάνελ, κάνεις τη δουλειά σου, το κλείνεις και έχεις ένα καλαίσθητο (τελοσπάντων) βαλιτσάκι.Αυτό το βαλιτσάκι λοιπόν θα μπορούμε να το τοποθετούμε μέσα απο το μπροστινό παρμπρίζ να βλεπει ήλιο. Εναλλακτικά μπορεί να γίνει και μόνιμη τοποθέτηση στην πίσω εταζέρα που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι άχρηστος χώρος.
Αν είναι μόνιμα τοποθετημένο πίσω περνάς μια φορά την καλωδίωση και ξεμπέρδεψες. Αν το χεις μπροστά θα πρέπει κάπου κάπως να έχεις μια αναμονή, καλώδια δηλαδή που θα τα συνδέεις κάθε φορά με τα καλώδια του πάνελ. Αυτά μπορούν να γίνουν κάτι σαν τις φύσες των ηλεκτρονικών οπότε να είναι σχετικά εύκολη η σύνδεση - αποσύνδεση. Το θέμα είναι να είναι κάπως καλυμμένα ή τέλοσπάντων σχετικά καλαίσθητα μιας και θα είναι μόνιμα κάπου στη κονσόλα (μη κρέμονται καλώδια μεσα στ αμάξι είναι αηδία)
Απο κεί μετά θα χρειαστεί να κατέβει η παροχή(τα καλώδια) μέχρι τον κεντρικό ανεμιστήρα του αυτοκινήτου και να συνδεθεί μόνιμα πανω του.
Οπότε όταν το πανελάκι θα δίνει ρεύμα, ο ανεμιστήρας θα λειτουργει με κάποια ταχύτητα,θα τραβάει αέρα απέξω και δε θα αφήνει την καμπίνα να μετατρέπεται σε θερμοκήπιο.
Τα πρακτικά προβλήματα που μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή είναι τα εξής:
Τι μέγεθος ή καλύτερα τι απόδοση θα πρέπει να έχει το ηλιακό πάνελ προκειμένου να μπορεί να λειτουργεί τον ανεμιστήρα του αυτοκινήτου ικανοποιητικά (πιστυεω οτι μια χαμηλή ταχύτητα θα είναι ικανοποιητική). Τι ρευματα βγάζει το ηλιακό πάνελ και τι έχει το αυτοκίνητο? Αν δεν απατώμαι τα αμαξια έχουν συνεχές. Τα πάνελ τι βγάζουν?Πόσα watt είναι απαραίτητα? Πχ στην ονομάστική ισχύ του μοτερ του ανεμιστήρα ή ας πουμε και λιγότερα θα κάνουν δουλειά? Το μονο σίγουρο είναι οτι η αγορά του πάνελ θα είναι και το μοναδικό μεγάλο έξοδο όλης της πατεντας καθώς όλα τ άλλα είναι περισσότερο χαμαλίκι λύσε δέσε συναρμολόγησα ταμπλώ κλπ παρά λεφτά.
Ενα άλλο θέμα είναι το πως σταματάει η τροφοδοσία (προφανώς στην περίπτωση της σταθερής εγκατάστασης πίσω, μιας και εμπρός όταν θα βγάζεις το πάνελ θα σταματάει η τροφοδοσία.)Δηλαδή να μην λειτουργεί το αυτοκίνητο και το πάνελ να συνεχίζει να δίνει ρευμα στον ανεμιστήρα. Δε πιστευω ότι θα τον 'κάψει' αλλά είναι πιθανό να ανάψει κάποιο check engine ο εγκέφαλος και δεν λεει... Εχω σκεφτεί στη γραμμή απο το πάνελ προς το ανεμιστήρα να παρεμβάλεται κάπου ένα ηλεκτρομαγνητικό ρελεδάκι, το οποίο θα τροφοδοτείται απο κάποια γραμμή του αυτοκινήτου που πέρνει ρεύμα μόλις πάρει μπρος η μηχανή (πχ αντλία βενζίνης.)οπότε μόλις γυρνάς το διακόπτη το ρελέ θα κόβει το ρεύμα απο το πάνελ προς τον ανεμιστήρα και αντίστροφα όταν σβήνεις αυτό θα ξεκινάει αυτόματα να δουλεύει.
Παρόμοια πατέντα έχει γίνει σε πιο απλή μορφή με το ηλιακό πάνελ να αναλαμβάνει το ρόλο της φόρτισης της μπαταρίας. Το σβήνεις και αυτό κρατάει πάντα την μπαταρίας σου φορτισμένη. Σιγά τα αυγά θα πείτε κάποιοι, αλλά εγώ το θεωρώ χρησιμότατο σε περιπτώσεις όπως πχ κοντινές διαδρομές που το δυναμό δεν έχει τον χρόνο να φορτίσει την μπαταρία.
Anyway, αυτή είναι η ιδέα που έχω και όποιος θέλει και μπορεί ας βοηθήσει. Επίσης προτάσεις, γνώμες, απόψεις, διαφωνίες κλπ κλπ επι του θέματος ευπρόσδεκτες προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο δυνατό!
-
Η ιδέα μου ήρθε βλέποντας το prius αλλά και μερικά ακριβά αυτοκίνητα που έχουν το εξής γκατζετάκι. Στην ηλιοροφή (συνήθως) τοποθετείται ενα ηλιακό πάνελ το οποίο φροντίζει οση ώρα το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο στον ήλιο να τροφοδοτεί το ανεμιστηράκι της καμπίνας με ρεύμα και να πετυχαίνει μια συνεχή και ανέξοδη φυσικά ανανέωση του αέρα της καμπίνας μ αποτέλεσμα η θερμοκρασία του εσωτερικου να είναι πολύ κοντά σ αυτή του εξωτερικού (σημειωτέον ότι καλοκαίρι σε έντονη ηλιοφάνεια χωρίς φυμέ κλπ προστασίες στα τζάμια το εσωτερικό πιάνει ακόμη και 70βαθμούς-επιβεβαιωμένο και απο τους mythbusters!!!- οπότε το 40άρι της ατμόσφαιρας θα μοιάζει δρόσος μπροστά στο θερμικό σοκ που παθαίνουμε ανοίγοντας την πόρτα του αυττοκινήτου)
Η πατέντα που σκέφτηκα λοιπόν συνοψίζεται στα παρακάτω και εδώ είναι που χρειάζεται η εξειδικευμένη βοήθεια κάποιον, κυρίως ηλεκτρολόγων αλλά και όσων θέλουν να ασχοληθούν προκειμένου να βρούμε κάποιες συμφέρουσες προσφορές - τιμές στον εξοπλισμό που θα χρειαστεί.
Ηλιακό πάνελακι λοιπόν οχι σταθερά τοποθετημένο, μιας και δεν έχουμε την πολυτέλεια της ηλιοροφής. Υπάρχουν κάποια σε μορφή βαλιτσάκι - χαρτοφύλακας που τα ανοιγεις και μέσα είναι τα πάνελ, κάνεις τη δουλειά σου, το κλείνεις και έχεις ένα καλαίσθητο (τελοσπάντων) βαλιτσάκι.Αυτό το βαλιτσάκι λοιπόν θα μπορούμε να το τοποθετούμε μέσα απο το μπροστινό παρμπρίζ να βλεπει ήλιο. Εναλλακτικά μπορεί να γίνει και μόνιμη τοποθέτηση στην πίσω εταζέρα που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι άχρηστος χώρος.
Αν είναι μόνιμα τοποθετημένο πίσω περνάς μια φορά την καλωδίωση και ξεμπέρδεψες. Αν το χεις μπροστά θα πρέπει κάπου κάπως να έχεις μια αναμονή, καλώδια δηλαδή που θα τα συνδέεις κάθε φορά με τα καλώδια του πάνελ. Αυτά μπορούν να γίνουν κάτι σαν τις φύσες των ηλεκτρονικών οπότε να είναι σχετικά εύκολη η σύνδεση - αποσύνδεση. Το θέμα είναι να είναι κάπως καλυμμένα ή τέλοσπάντων σχετικά καλαίσθητα μιας και θα είναι μόνιμα κάπου στη κονσόλα (μη κρέμονται καλώδια μεσα στ αμάξι είναι αηδία)
Απο κεί μετά θα χρειαστεί να κατέβει η παροχή(τα καλώδια) μέχρι τον κεντρικό ανεμιστήρα του αυτοκινήτου και να συνδεθεί μόνιμα πανω του.
Οπότε όταν το πανελάκι θα δίνει ρεύμα, ο ανεμιστήρας θα λειτουργει με κάποια ταχύτητα,θα τραβάει αέρα απέξω και δε θα αφήνει την καμπίνα να μετατρέπεται σε θερμοκήπιο.
Τα πρακτικά προβλήματα που μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή είναι τα εξής:
Τι μέγεθος ή καλύτερα τι απόδοση θα πρέπει να έχει το ηλιακό πάνελ προκειμένου να μπορεί να λειτουργεί τον ανεμιστήρα του αυτοκινήτου ικανοποιητικά (πιστυεω οτι μια χαμηλή ταχύτητα θα είναι ικανοποιητική). Τι ρευματα βγάζει το ηλιακό πάνελ και τι έχει το αυτοκίνητο? Αν δεν απατώμαι τα αμαξια έχουν συνεχές. Τα πάνελ τι βγάζουν?Πόσα watt είναι απαραίτητα? Πχ στην ονομάστική ισχύ του μοτερ του ανεμιστήρα ή ας πουμε και λιγότερα θα κάνουν δουλειά? Το μονο σίγουρο είναι οτι η αγορά του πάνελ θα είναι και το μοναδικό μεγάλο έξοδο όλης της πατεντας καθώς όλα τ άλλα είναι περισσότερο χαμαλίκι λύσε δέσε συναρμολόγησα ταμπλώ κλπ παρά λεφτά.
Ενα άλλο θέμα είναι το πως σταματάει η τροφοδοσία (προφανώς στην περίπτωση της σταθερής εγκατάστασης πίσω, μιας και εμπρός όταν θα βγάζεις το πάνελ θα σταματάει η τροφοδοσία.)Δηλαδή να μην λειτουργεί το αυτοκίνητο και το πάνελ να συνεχίζει να δίνει ρευμα στον ανεμιστήρα. Δε πιστευω ότι θα τον 'κάψει' αλλά είναι πιθανό να ανάψει κάποιο check engine ο εγκέφαλος και δεν λεει... Εχω σκεφτεί στη γραμμή απο το πάνελ προς το ανεμιστήρα να παρεμβάλεται κάπου ένα ηλεκτρομαγνητικό ρελεδάκι, το οποίο θα τροφοδοτείται απο κάποια γραμμή του αυτοκινήτου που πέρνει ρεύμα μόλις πάρει μπρος η μηχανή (πχ αντλία βενζίνης.)οπότε μόλις γυρνάς το διακόπτη το ρελέ θα κόβει το ρεύμα απο το πάνελ προς τον ανεμιστήρα και αντίστροφα όταν σβήνεις αυτό θα ξεκινάει αυτόματα να δουλεύει.
Παρόμοια πατέντα έχει γίνει σε πιο απλή μορφή με το ηλιακό πάνελ να αναλαμβάνει το ρόλο της φόρτισης της μπαταρίας. Το σβήνεις και αυτό κρατάει πάντα την μπαταρίας σου φορτισμένη. Σιγά τα αυγά θα πείτε κάποιοι, αλλά εγώ το θεωρώ χρησιμότατο σε περιπτώσεις όπως πχ κοντινές διαδρομές που το δυναμό δεν έχει τον χρόνο να φορτίσει την μπαταρία.
Anyway, αυτή είναι η ιδέα που έχω και όποιος θέλει και μπορεί ας βοηθήσει. Επίσης προτάσεις, γνώμες, απόψεις, διαφωνίες κλπ κλπ επι του θέματος ευπρόσδεκτες προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο δυνατό!
-
Το πάνελ μπορεί να είναι μόνιμο στην εταζέρα.
Το πως θα ενσωματωθεί για να μην δείχνει παράτερο και τραβάει τα βλέματα, είναι ένα θέμα (το άλλο θέμα είναι αν έχεις σκούρες μεμβράνες στα τζάμια..) -
Ο χρήστης ___ έγραψε:
καλησπεραΕχουμε ομως ακομα ενα θεματακι....
Σε μερικα αυτοκινητα, με το που τραβηξεις το κλειδι(σβησει η αναφλεξη), αυτοματα κλεινει το κλαπε του εξωτερικου αερα οποτε το μονο που θα καταφερεις ειναι να ανακατευεις ζεστο αερα μεσα στο οχημα.μόνο αν το αμάξι έχει clima.
Αν έχει 'απλό' A/C με ανεμιστήρα, τότε δεν υπάρχουν ηλεκτρικά κλαπέ. -
Ωραία ιδέα
Για τους αυτοματισμούς που χρειάζεσαι (πχ να ελέγχεις αν είναι ενεργοποιημένη η ανάφλεξη, αν έχει κλειδώσει το αμάξι, θερμοκρασία στο εσωτερικό, κτλ) μπορείς να χρησιμοποιήσεις χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις το arduino. Είναι μια πλατφόρμα γρήγορης ανάπτυξης και μπορείς να το προγραμματίσεις σε μια γλώσσα που μοιάζει με C. Αν έχεις παραπάνω γνώσεις υπάρχουν άπειρες λύσεις.
Σαν επέκταση μπορείς να έχεις μια μικρή επιπλεόν μπαταρία βαθίας εκφόρτισης, πχ 12v/7A στο πορτ μπαγκαζ ώστε το σύστημα να λειτουργεί ακόμη και αν το φωτοβολταικό δεν έχει απευθείας ήλιο αλλά η θερμοκρασία στο εσωτερικό περάσει ένα όριο (πχ το έχεις παρκάρει σε σημέιο που μόνο το μισό είναι κάτω από ήλιο).
Θα πρέπει να κοιτάξεις στο σημείο που θα συνδέσεις τον ανέμιστήρα γιατί είναι πιθανό δίνοντας ρεύμα στον ανεμιστήρα χωρίς να τον έχεις απομονώσει από το προήγουμενο σύστημα τροφοδοσίας να ενεργοποιήσεις (ή καταστρέψεις) το σύστημα που τον ελέγχει. (πχ. όπως δεν έχουν συνδέσει τον συναγερμό στο toyota που έχω. Αν με ανοιχτά alarm κλειδώσεις το αμάξι εσωτερικά ενεργοποιείται ο συναγερμός.. ) Μια σκέψη να χρησιμοποιήσεις διόδους ή κάποιο relay που να τον απομονώνει εντελώς.
Πάντως κάποιος γνωστός ηλεκτρολόγος (ή με γνώσεις ηλεκτρονικής) σίγουρα χρειάζεται για να σε κατευθύνει αν δεν είσαι 100% σίγουρος για αυτά που κάνεις.
-
Σχετικά με το φωτοβολταικό (πχ στην εταζέρα) υπάρχει περιορισμός το μέγεθος που μπορεί να χωρέσει. Πάνω από 15-20W δε νομίζω ότι θα χωρέσει. Τα 15-20W είναι η μέγιστη ισχύ με voltage γύρω στα 18vdc. Το voltage το πιάνουν έυκολα αλλά θέλουν ήλιο για να βγάλουν ampere. Άρα αν ο ανεμιστήρας λειτουργεί με 12volt θα έχει το πολύ διαθέσιμα ~1,1Α=~13W.
Οπότε πρέπει να υπολογίσεις καλά τα πράγματα πρωτού προχωρήσεις σε μια υλοποίηση.
Αν χρησιμοποιήσεις μια μπαταρία τα πράγματα είναι καλύτερα. Θα φορτίζει πριν πιάσει το εσωτερικό θερμοκρασία/ όσο χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο και θα έχεις περισσότερη ισχυ στη διάθεση σου. Αν το ρυθμίσεις να ενεργοποιείται όταν πιάσεις μια σχετικά μεγάλη θερμοκρασία ίσως να λειτουργήσει. Στο prius από όσο θυμάμαι έχει φωτοβολταικά όλη η οροφη.
edit:
Πάντως σίγουρα θα πρέπει να απομονώσεις τον ανεμιστήρα και να χρησιμοποιήσεις εναν voltage regulator γιατί θα 18-20volt από το φωτοβολταικό δε νομίζω να αρέσουν ούτε στον ανεμιστήρα (που μάλλον δεν θα γυρίζει με τόσα λιγα amps χωρίς βέβαια να ξέρω την ισχύ του) αλλά ακόμη περισσότερο στη μονάδα ελέγχου. Επίσης πρέπει να κοιτάξεις πως ελέγχει το αμάξι την ισχύ -στροφές του ανεμιστήρα.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
καλησπερα
Εχουμε ομως ακομα ενα θεματακι....
Σε μερικα αυτοκινητα, με το που τραβηξεις το κλειδι(σβησει η αναφλεξη), αυτοματα κλεινει το κλαπε του εξωτερικου αερα οποτε το μονο που θα καταφερεις ειναι να ανακατευεις ζεστο αερα μεσα στο οχημα.μόνο αν το αμάξι έχει clima.
Αν έχει 'απλό' A/C με ανεμιστήρα, τότε δεν υπάρχουν ηλεκτρικά κλαπέ.Και όμως, υπάρχουν αμάξια με χειροκίνητο κλιματισμό αλλά ηλεκτρικό κλαπέτο.
Sent from my Tab using a pigeon.
-
Το golf 4 (και λογικά και τα επόμενα) έχουν χειροκίνητο κλιματισμό αλλά ηλεκτρικό κλαπέτο.
-
Και η Lancia Y μου του 99, ηλεκτρικό κλαπέτο έχει.
Δεν είναι και τόσο δύσκολο, αρκεί να μην είναι...φτηνιάρης ο κατασκευαστής!
Μου έκανε εντύπωση το Mazda 2 φίλου (πριν 3 χρόνια το αγόρασε καινούριο), που είχε μηχανικό!Το όλο σύστημα που θέλεις να φτιάξεις πάντως, θέλει αρκετή μελέτη και δεν είναι τόσο απλό νομίζω... Το φωτοβολταϊκό, θα φορτίζει μια μπαταρία ή όχι; Νομίζω πως πρέπει να παρεμβάλεται η μπαταρία για πολλούς λόγους.
Επίσης, σε ενδιαφέρει να φτιάξεις για ένα αμάξι, ή για περισσότερα. Γιατί δεν είναι εύκολο να ελέγξεις το κλαπέτο και τον ανεμιστήρα του αυτοκινήτου, πόσο μάλλον να το κάνεις για κάθε αυτοκίνητο...
-
Απογοητευτηκα... Δεν είχα ιδέα για αυτό το περίβοητο κλαπετο,ούτε για το ότι τα φωτοβολταικα φτάνουν τα 18βολτ. Τώρα αυτό το κόλπο με μια μπαταρία να παρεμβάλεται είναι πολύ καλή κ πολύ σωστή ιδέα! Απλά αν κατάλαβα καλά θα πρέπει να παίξει πολύ ηλεκτρονικό-ηλεκτρολογίκο θέμα για να λειτουργήσει σωστά χωρίς να βγάζει προβλήματα στ αμάξι κ γω τέτοιες γνώσεις δυστυχώς δεν έχω.
Άσχετο,αυτό το ρημάδι το κλαπετο για ποιο λόγο κλείνει δεν έχω καταλάβει. Υπάρχει τρόπος να το παρακαμψεις πχ να μένει συνέχεια ανοικτό,κ αν το κάνεις πρακτικά τι πρόβλημα θα αντιμετωπίσεις?
-
Πρέπει να σου πω ότι υπάρχουν ήδη κάποιες υλοποιήσεις.
Συνήθως χρησιμοποιούν ένα μέσα-έξω σύστημα που ασφαλίζει πάνω σε μισάνοιχτο παράθυρο λύνοντας έτσι το πρόβλημα της ανακύκλωσης του αέρα.
Αν πάρεις αυτό σαν βασικό χαρακτηριστικό, μπορείς να προσπαθήσεις να λύσεις το πρόβλημα τις τοποθέτησης του πάνελ σε σημειό με μέγιστη ηλιοφάνεια.
Ένα ευκαμπτο πάνελ που να μπορεί να πάρει την θέση της ηλιοπροστασίας ίσως ??? -
Στο σιβίκ μου το ηλεκτρικό κλαπέ αλλάζει και φέρνει αέρα από μέσα ή από έξω μόνο όταν πατήσεις το κουμπί. Δεν έχει σχέση με την λειτουργία του κινητήρα ή του κλιματισμού.
Για τα αμάξια που δεν έχουν κλαπέ που κλείνει αυτόματα, το καλύτερο είναι να προσθέσεις ένα μικρό ανεμιστήρα που δουλεύει με το ΜΙΚΡΟ φωτοβολταϊκό. Ο ανεμιστήρας του αυτοκινήτου είναι πολύ μεγάλος γι αυτή τη δουλειά.
Εγώ βάζω ηλιοπροστασία στο παρμπρίζ, αφήνω τα παράθυρα λίγο ανοικτά και το αμάξι (που έχει μεμβράνες στα τζάμια) είναι μια χαρά όταν μπαίνω μέσα.
Ακόμα δεν κατούρησε κανένας μέσα από το παράθυρο. -
Πάντως και η φυσική ροή του αέρα - ανοιχτό κλαπέτο - ανοιχτά παράθυρα (1-2cm) θα δημιουργήσει ένα ρεύμα αέρα. Δε ξέρω πόσο δυνατό θα είναι αλλά σίγουρα βοηθά. Ακόμη και με ανακύκλωση τα ανοιχτά παράθυρα βοηθούν γιατί δημιουργούνται ρεύματα που οδηγούν τον πιο ζεστό (συγκριτικά) αέρα έξω από το αυτοκίνητο. Ακόμη καλύτερη μια ανοιχτή ηλιοροφή.
Επίσης σκέψου ότι ακόμη και να λειτουργήσει το συστήμα με τον ανεμιστήρα ίσως πρέπει να έχεις τα παράθυρα λίγο ανοιχτά για να φεύγει ο ζεστός αέρας. Γιατί έστω και βάζεις δροσερό αέρα μέσα στο αμάξι με τον ανεμιστήρα. Ο προηγούμενος που υπάρχει μέσα στο αμάξι που θα πηγαίνει? Αν δεν υπάρχει άλλη έξοδος θα γυρνάει πίσω στον ανεμιστήρα και θα δημιουργούνται περίεργες κατάστασεις οπού στην ουσία μπορεί πάλι απλώς να ανακυκλώνεις τον αέρα που υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο. Είναι σαν να προσπαθείς να ρουφήξεις σκουπίδια με μια γεμάτη ηλεκτρική σκούπα.
Επειδή στην πράξη τα αυτοκίνητα δεν είναι αεροστεγως κλεισμένα θα λειτουργήσει αλλά είναι πιθανό αντί να βγάζεις τον ζεστό αέρα από το αμάξι να βάζεις και να βγάζεις τον κρυο (αν πχ η έξοδος είναι χαμηλά).
-
Αυτό για τον ανεμιστήρα του αυτοκινήτου το χω σκεφτεί, αλλά άντε και βρήκες μικρότερο, πως τον προσαρμόζεις στο συστημα αεραγωγων?
Ο ζεστός αέρας θα βγαίνει απο τις οπες εξαερισμού που υπάρχουν σ όλα τ αυτοκίνητα, δεν είναι αυτό το θέμα.Κι αυτό με το ευκαμπτο ηλιακό πανελ στη θέση ηλιοπροστασίας, αλλά επιφυλάσσομαι για το πόσο ευκαμπτο είναι και κατά πόσο θα είναι πρακτική η αποθήκευση του στη καμπίνα. Να διπλώνει όπως η ηλιοπροστασία πάντως είναι σίγουρο ότι δεν παίζει.
-
Εδώ περιγράφει πως λειτουργεί στο prius
Σε αυτό λέει ακριβώς αυτό το πράγμα. Ενεργοποιεί τον κεντρικό ανεμιστήρα του αυτοκινήτου και ο αέρας βγαίνει από τις θύρες εξαερισμού (που δεν γνώριζα οτι υπάρχουν) στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Επίσης σου δίνει τη δυνατότητα να ενεργορποιήσεις το ac λίγο πριν μπεις (Αυτό είναι μάλλον αδύνατον να γίνει σε συμβατικό αυτοκίνητο).
Ιδεα για πατέντα, need help..