-
Γεια σας, είναι η πρώτη μου ανάρτηση στο forum και έχω μια απορία σχετικά με τον ΚΟΚ σε διασταυρώσεις. Θα σας περιγράψω μια κατάσταση και ελπίζω να γίνω σαφής στην εικόνα που θέλω να περιγράψω.
-Έχουμε μια διασταύρωση κλασσική με 4 δρόμους σταυρωτά με ορθές γωνίες ανάμεσα στους δρόμους. Οι δύο από τους δρόμους, προφανώς ο ένας είναι απέναντι από τον άλλο, έχουν stop και δεν ισχύει κάποια άλλη προτεραιότητα πχ φανάρια.
-Στους δρόμους με τα stop υπάρχουν δύο αυτοκίνητα, απέναντι το ένα με το άλλο, τα οποία θέλουν να στρίψουν και τα δύο αριστερά. Ποιός από τους δύο θα περάσει πρώτος?
Ξέρω πως εάν ο ένας από τους δύο δεν στρίβει αριστερά αλλά σε οποιαδήποτε άλλη κατεύθυνση τότε ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά μετά τα stop. -
Γεια σας, είναι η πρώτη μου ανάρτηση στο forum και έχω μια απορία σχετικά με τον ΚΟΚ σε διασταυρώσεις. Θα σας περιγράψω μια κατάσταση και ελπίζω να γίνω σαφής στην εικόνα που θέλω να περιγράψω.
-Έχουμε μια διασταύρωση κλασσική με 4 δρόμους σταυρωτά με ορθές γωνίες ανάμεσα στους δρόμους. Οι δύο από τους δρόμους, προφανώς ο ένας είναι απέναντι από τον άλλο, έχουν stop και δεν ισχύει κάποια άλλη προτεραιότητα πχ φανάρια.
-Στους δρόμους με τα stop υπάρχουν δύο αυτοκίνητα, απέναντι το ένα με το άλλο, τα οποία θέλουν να στρίψουν και τα δύο αριστερά. Ποιός από τους δύο θα περάσει πρώτος?
Ξέρω πως εάν ο ένας από τους δύο δεν στρίβει αριστερά αλλά σε οποιαδήποτε άλλη κατεύθυνση τότε ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά μετά τα stop. -
Γεια σας, είναι η πρώτη μου ανάρτηση στο forum και έχω μια απορία σχετικά με τον ΚΟΚ σε διασταυρώσεις. Θα σας περιγράψω μια κατάσταση και ελπίζω να γίνω σαφής στην εικόνα που θέλω να περιγράψω.
-Έχουμε μια διασταύρωση κλασσική με 4 δρόμους σταυρωτά με ορθές γωνίες ανάμεσα στους δρόμους. Οι δύο από τους δρόμους, προφανώς ο ένας είναι απέναντι από τον άλλο, έχουν stop και δεν ισχύει κάποια άλλη προτεραιότητα πχ φανάρια.
-Στους δρόμους με τα stop υπάρχουν δύο αυτοκίνητα, απέναντι το ένα με το άλλο, τα οποία θέλουν να στρίψουν και τα δύο αριστερά. Ποιός από τους δύο θα περάσει πρώτος?
Ξέρω πως εάν ο ένας από τους δύο δεν στρίβει αριστερά αλλά σε οποιαδήποτε άλλη κατεύθυνση τότε ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά μετά τα stop. -
Οι αριστερές στροφές γίνονται, κατά τον ΚΟΚ, 'περί το κέντρο της διασταύρωσης'. Με άλλα λόγια, αν ο χώρος επαρκεί, τότε μπορούν και οι δύο να στρίψουν αριστερά ταυτόχρονα, αφού οι τροχιές τους δε διασταυρώνονται πουθενά (τα αυτοκίνητα περνούν το ένα το άλλο παράλληλα, και μετά στρίβουν).
Πρακτικά, επειδή η παραπάνω περίπτωση δεν εμφανίζεται μόνο σε διασταυρώσεις με άπλετο χώρο, χρειάζεται συνεννόηση και κατανόηση (αυτό ΔΕΝ το λέει ο ΚΟΚ).
-
... αν και πρακτικά προτεραιότητα έχει αυτό με το παλιότερο ή μεγαλύτερο αυτοκίνητο καθώς είναι αυτός που έχει να χάσει τα λιγότερα σε επικείμενη σύγκρουση....
-
Ο χρήστης maverik έγραψε:
Γεια σας, είναι η πρώτη μου ανάρτηση στο forum και έχω μια απορία σχετικά με τον ΚΟΚ σε διασταυρώσεις. Θα σας περιγράψω μια κατάσταση και ελπίζω να γίνω σαφής στην εικόνα που θέλω να περιγράψω.
-Έχουμε μια διασταύρωση κλασσική με 4 δρόμους σταυρωτά με ορθές γωνίες ανάμεσα στους δρόμους. Οι δύο από τους δρόμους, προφανώς ο ένας είναι απέναντι από τον άλλο, έχουν stop και δεν ισχύει κάποια άλλη προτεραιότητα πχ φανάρια.
-Στους δρόμους με τα stop υπάρχουν δύο αυτοκίνητα, απέναντι το ένα με το άλλο, τα οποία θέλουν να στρίψουν και τα δύο αριστερά. Ποιός από τους δύο θα περάσει πρώτος?
Ξέρω πως εάν ο ένας από τους δύο δεν στρίβει αριστερά αλλά σε οποιαδήποτε άλλη κατεύθυνση τότε ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά μετά τα stop.πφφφ, αυτός που έχει Mercedes φυσικά
-
Ο καθενας στο δικο του 'αριστερα'? Δηλαδη παει στον ενα καθετο ο ενας κ στον αλλο καθετο ο αλλος?
Ή δεν το εγραψες σωστα κ εννοουσες αριστερα οπως θα κοιταγαμε την διασταυρωση απο ψηλα (αρα στα αριστερα αυτου που παει απο νοτια προς βορεια), να μπουν στον ιδιο δρομο κ οι δυο?
-
Ο maveric σωστα το εγραψε.Κινουνται στον ιδιο δρομο και σταματισαν και οι δυο στο στοπ.Οενας ειχε κατευθυνση απο βορα προς νοτο και ο αλλος απο νοτο προς βορα.Ο πρωτος απο βορα θελει να παει ανατολικα και ο δευτερος απο νοτο προς τη δυση.Εννοειται λοιπον οτι οποιος ξεκινησει πιο γρηγορα θα περασει πρωτος,διαφορετικα οποιος εχει πιο θηριωδες οχημα πχ Land Rover τουμπανιασμενο εχει ΑΠΟΛΥΤΗ προτεραιοτητα ακομα και αν ο αλλος εχει Mercedes
-
Αν δεν κάνω λάθος, ο ΚΟΚ αναφέρει οτι σε τέτοιες περιπτώσεις διαμετρικά ίδιων κινήσεων, γίνεται συνεννόηση μεταξύ των οδηγών. Αν θυμάμαι καλά, υπήρχε και σχετική ερώτηση στο βιβλίο εξετάσεων για την άδεια οδήγησης. Δεν είμαι σίγουρος όμως και πρέπει να το ψάξω.
-
Το αριστερα και το δεξια είναι σχετικά. Αριστερά όπως κοιτας εσύ κσι προς την ίδια πορεία ή εν τέλει απο την απέναντι πλευρά? Δίοτι έτσι καταλήγουμε ο οδηγός απο απέναντι να ακολουθήσει την διαφορετική πορεία, σε άλλη περίπτωση να τροχιοδρομήσει προς τον ίδιο οδικό αξονα, όπου τα 2 οχήματα θα συναντηθούν ενδεχομένως . Αν και νομίζω πρέπει να το αποσαφηνήσεις γιατί αποδεικνύεται πως έχεις μπερδέψει τους περισσότερους!
-
Ο χρήστης prisma έγραψε:
Αν και νομίζω πρέπει να το αποσαφηνήσεις γιατί αποδεικνύεται πως έχεις μπερδέψει τους περισσότερους!Uploaded with ImageShack.us
Το είχα και εγώ απορία κάποτε επειδή από τέτοια διασταύρωση περνάω για να πάω σπίτι μου. Το είχα ψάξει και όντως πρέπει να στρίψουν ταυτόχρονα σύμφωνα με το σχήμα. Επειδή όμως σχεδόν ποτέ δεν υπάρχει ο χώρος (και ο χρόνος) για να εκτελέσουν τέτοιο ελιγμό τελικά συνεννοούνται.
-
Ο χρήστης thymios έγραψε:
Αν δεν κάνω λάθος, ο ΚΟΚ αναφέρει οτι σε τέτοιες περιπτώσεις διαμετρικά ίδιων κινήσεων, γίνεται συνεννόηση μεταξύ των οδηγών. Αν θυμάμαι καλά, υπήρχε και σχετική ερώτηση στο βιβλίο εξετάσεων για την άδεια οδήγησης. Δεν είμαι σίγουρος όμως και πρέπει να το ψάξω.Όχι, πουθενά δε λέει ο ΚΟΚ για συνεννόηση μεταξύ των οδηγών. Όντως, υπήρχε τέτοια ερώτηση, και υπήρχε και τέτοια απάντηση (περί συνεννόησης), αλλά ήταν εσφαλμένη.
Στην πράξη όπως είπαν και οι άλλοι, όταν δεν υπάρχει χώρος για την εκτέλεση του ελιγμού με τον προβλεπόμενο τρόπο, μόνη λύση είναι η συνεννόηση.
Βλέπεις, ο ΚΟΚ αγνοεί το ενδεχόμενο να μην υπάρχει χώρος σε μια διασταύρωση - άλλωστε, στον ιδεατό του κόσμο, απαγορεύεται η στάθμευση σε απόσταση 10 μέτρων από κάθε κόμβο....
-
Είπα να μην ανοίξω άλλο θέμα αν και είναι άλλο ζήτημα. Φτάνεις σε διασταύρωση αλλά ο άλλος που έρχεται απο δεξιά έχει ΣΤΟΠ. Εσύ μη ξέροντας ότι ο άλλος έχει ΣΤΟΠ, σταματάς, σταματάει όμως κι αυτός. Κι έτσι έχουμε δυο σταματημένους που ένας κυτάει τον άλλο απορημένοι αμφότεροι και αν πίσω απ' αυτόν που δεν έχει ΣΤΟΠ βρίσκεται 'τοπικός που ξέρει' έχουμε μια ωραία φάση με κόρνες και μπινελίκια.
Αντιμετώπιση: Ο μη έχων το ΣΤΟΠ εκπαιδεύεται (καλά...) να διακρίνει αν εκείνο το σηματάκι που βρίσκεται στον άλλο δρόμο είναι πολυγωνικό ή όχι. -
Κ αυτος ειναι ο λογος για τον οποιο τα τρια σηματα περι προτεραιοτητας εχουν αποκλειστικα δικα τους σχηματα (εξαγωνο το στοπ, ρομβος το σημα που σου δινει προτεραιοτητα κ αναποδο τριγωνο αυτο που σε υποχρεωνει να δωσεις), ωστε να μην σταματαμε ασκοπα στις διασταυρωσεις.
Στο θεμα του τοπικ, πρεπει να περασουν ακριβως οπως δειχνουν τα βελη στο πιο πανω ποστ του www2000, εφ'οσον υπαρχει χωρος. Δηλαδη ο καθενας πισω απο τον απεναντι, αφου περασουν το κεντρο της διασταυρωσης. Πραγμα που ειναι εφικτο να γινει χωρις καν να σταματησεις. Αν κ οι 4 δρομοι εχουν 2 ή περισσοτερες λωριδες (οπως πχ στο σχημα παραπανω), χωρανε τα αυτοκινητα.
Σε περιπτωση μιας λωριδα στον καθε δρομο, ας περασουν μπροστα απο τον απεναντι κ απο την δεξια πλευρα του, δηλαδη να στριψει ο καθενας αριστερα πριν φτασουν στο κεντρο της διασταυρωσης κ να περασει απο την πλευρα του συνοδηγου του αλλου. Παλι χωρις να σταματησεις καν.
ΥΓ Πριν 12 χρονια υπηρχαν ΑΡΚΕΤΕΣ περιπτωσεις στον ΚΟΚ οπου η επισημη θεση ηταν 'πρεπει να συννενοηθουν οι οδηγοι'. Μπορει να εχει αλλαξει πια.
-
Μια μικρή διόρθωση. Οκτάγωνο είναι το stop.
-
Παω για χαρακιρι
-
Επίσης, αυτό
είναι τετράγωνο. Όχι ρόμβος!!!
-
Άλλη ερώτηση στο θέμα διασταύρωση (ελπίζω να μην έχει ερωτηθεί και απαντηθεί): Διασταυρώνεται κάποιος που έχει stop και θέλει να πάει αριστερά με δρόμο που έχει διακεκομμένη διαχωριστική γραμμή και μια λωρίδα ανά κατεύθυνση (η ακόμα χειρότερα στενό διπλής κατεύθυνσης χωρίς καμία διαχωριστική γραμμή). Κοιτάει λοιπόν αριστερά του και βλέπει π.χ. ένα σχολικό με alarm να κατεβάζει μαθητές ή ένα ταξί να επιβιβάζει ή οτιδήποτε άλλο σταματημένο. Οπότε ξεκινάει (αφού δεν έρχεται κανείς από δεξιά του) να στρίβει αριστερά. Την ίδια ώρα όμως κάποιος από αριστερά ξεκινάει να προσπερνά το οτιδήποτε σταματημένο). Ο ένας δεν βλέπει τον άλλο και επέρχεται το «πάντρεμα» δίπλα στο σταματημένο και στο αντίθετο ρεύμα για αυτόν που ξεκινούσε να προσπερνάει και στο κανονικό εκείνου που έστριβε από στοπ. Ποιος φταίει; Μήπως αυτός από το στοπ πρέπει να περιμένει να αδειάσει εντελώς ο δρόμος και που βρίσκεται αυτό στον ΚΟΚ;
-
Aν υπάρχει σωστή σήμανση, στον κύριο δρόμο (2 κατευθύνσεων) θα υπάρχει πινακίδα που προειδοποιεί για διασταύρωση, καθώς και διπλή διαγράμμιση που απαγορεύει το προσπέρασμα.
Αλλά κι αυτός που μπαίνει στο δρόμο 2 κατευθύνσεων πρέπει να προσέχει πολύ, μα πάρα πολύ (κλασική περίπτωση μετωπικής σε επαρχιακό δίκτυο, από προσπέραση, ενώ μπαίνει στο δρόμο άλλος από διασταύρωση, που δεν είδε ότι υπάρχει και δεύτερο όχημα αριστερά, πίσω από το προπορευόμενο, έναντι του οποίου προλάβαινε - ή ακόμα χειρότερα αν ο εισερχόμενος στο διπλό δρόμο θέλει να πάει δεξιά, δηλαδή στο πλησιέστερο σε αυτόν ρεύμα και κοιτάξει μόνον αριστερά, ενώ από δεξιά έρχεται άνθρωπος που προσπερνά, παρανόμως ή και νομίμως - αναλόγως διαγράμμισης).
Γενικώς, τα νεκροταφεία είναι γεμάτα από ανθρώπους με προτεραιότητα...
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Aν υπάρχει σωστή σήμανση, στον κύριο δρόμο (2 κατευθύνσεων) θα υπάρχει πινακίδα που προειδοποιεί για διασταύρωση, καθώς και διπλή διαγράμμιση που απαγορεύει το προσπέρασμα.Και αν ισχύει ο κανόνας και όχι η εξαίρεση και δεν υπάρχει καμία σήμανση;
Απορία σε διασταύρωση