-
Γειά και χαρά σε όλους. Θα 'θελα να ανοίξω ένα (τεράστιο) θέμα που ίσως σας φανεί λίγο άσχετο με τα υπόλοιπα του φόρουμ ωστόσο με απασχολεί ιδιαίτερα εδώ και λίγο καιρό.
Πριν από λίγες μέρες μου εστάλλει το επόμενο λινκ http://www.nlcnet.org/article.php?id=562 στο οποίο αναφέρονται διάφορα ανατριχιαστικά σχετικά με την συμπεριφορα της Toyota απέναντι στους υπαλλήλους και τους εργάτες της ανά τον κόσμο. Ομολογώ πως δεν περίμενα να διαβάσω τα καλύτερα (χαλεποί καιροί) αλλά επίσης δεν περίμενα να διαβάσω τραγικότητες του στυλ 'πεθαίνουν (κυριολεκτικά) στην δουλειά', εργάτες δύο ταχυτήτων κλπ, κλπ.
Το θέμα μου ωστόσο δεν είναι η Toyota αλλά ένα υποθετικό ερώτημα. Ας υποθέσουμε λοιπόν πως εγώ θέλω να αγοράσω ένα αυτοκίνητο αλλά εκτός από αξιοπιστία, επιδόσεις, οικονομία, αξία μεταπώλησης κλπ συνήθη (και απόλυτα λογικα) κριτήρια, βάζω ως πρώτο κριτήριο το αυτοκίνητό μου να είναι προϊόν που βγήκε από ένα εργοστάσιο (και όχι κάτεργο) όπου οι εργάτες και οι υπάλληλοι πληρώνονται κανονικά και από μια εταιρία που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και στην οποία δεν θα είχα πρόβλημα να δουλέψω και εγώ. Με βάση αυτό το κριτήριο λοιπόν προς τα πού θα μου προτείνατε να κοιτάξω για αγορά ενός μικρομεσαίου;
Ευχαριστώ πολύ, εκ των προτέρων.
-
Γειά και χαρά σε όλους. Θα 'θελα να ανοίξω ένα (τεράστιο) θέμα που ίσως σας φανεί λίγο άσχετο με τα υπόλοιπα του φόρουμ ωστόσο με απασχολεί ιδιαίτερα εδώ και λίγο καιρό.
Πριν από λίγες μέρες μου εστάλλει το επόμενο λινκ http://www.nlcnet.org/article.php?id=562 στο οποίο αναφέρονται διάφορα ανατριχιαστικά σχετικά με την συμπεριφορα της Toyota απέναντι στους υπαλλήλους και τους εργάτες της ανά τον κόσμο. Ομολογώ πως δεν περίμενα να διαβάσω τα καλύτερα (χαλεποί καιροί) αλλά επίσης δεν περίμενα να διαβάσω τραγικότητες του στυλ 'πεθαίνουν (κυριολεκτικά) στην δουλειά', εργάτες δύο ταχυτήτων κλπ, κλπ.
Το θέμα μου ωστόσο δεν είναι η Toyota αλλά ένα υποθετικό ερώτημα. Ας υποθέσουμε λοιπόν πως εγώ θέλω να αγοράσω ένα αυτοκίνητο αλλά εκτός από αξιοπιστία, επιδόσεις, οικονομία, αξία μεταπώλησης κλπ συνήθη (και απόλυτα λογικα) κριτήρια, βάζω ως πρώτο κριτήριο το αυτοκίνητό μου να είναι προϊόν που βγήκε από ένα εργοστάσιο (και όχι κάτεργο) όπου οι εργάτες και οι υπάλληλοι πληρώνονται κανονικά και από μια εταιρία που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και στην οποία δεν θα είχα πρόβλημα να δουλέψω και εγώ. Με βάση αυτό το κριτήριο λοιπόν προς τα πού θα μου προτείνατε να κοιτάξω για αγορά ενός μικρομεσαίου;
Ευχαριστώ πολύ, εκ των προτέρων.
-
Γειά και χαρά σε όλους. Θα 'θελα να ανοίξω ένα (τεράστιο) θέμα που ίσως σας φανεί λίγο άσχετο με τα υπόλοιπα του φόρουμ ωστόσο με απασχολεί ιδιαίτερα εδώ και λίγο καιρό.
Πριν από λίγες μέρες μου εστάλλει το επόμενο λινκ http://www.nlcnet.org/article.php?id=562 στο οποίο αναφέρονται διάφορα ανατριχιαστικά σχετικά με την συμπεριφορα της Toyota απέναντι στους υπαλλήλους και τους εργάτες της ανά τον κόσμο. Ομολογώ πως δεν περίμενα να διαβάσω τα καλύτερα (χαλεποί καιροί) αλλά επίσης δεν περίμενα να διαβάσω τραγικότητες του στυλ 'πεθαίνουν (κυριολεκτικά) στην δουλειά', εργάτες δύο ταχυτήτων κλπ, κλπ.
Το θέμα μου ωστόσο δεν είναι η Toyota αλλά ένα υποθετικό ερώτημα. Ας υποθέσουμε λοιπόν πως εγώ θέλω να αγοράσω ένα αυτοκίνητο αλλά εκτός από αξιοπιστία, επιδόσεις, οικονομία, αξία μεταπώλησης κλπ συνήθη (και απόλυτα λογικα) κριτήρια, βάζω ως πρώτο κριτήριο το αυτοκίνητό μου να είναι προϊόν που βγήκε από ένα εργοστάσιο (και όχι κάτεργο) όπου οι εργάτες και οι υπάλληλοι πληρώνονται κανονικά και από μια εταιρία που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και στην οποία δεν θα είχα πρόβλημα να δουλέψω και εγώ. Με βάση αυτό το κριτήριο λοιπόν προς τα πού θα μου προτείνατε να κοιτάξω για αγορά ενός μικρομεσαίου;
Ευχαριστώ πολύ, εκ των προτέρων.
-
Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία
Εκεί μάλλον ... αν κρίνω από τις εργασιακές τους νομοθεσίες ...
Ειδικά για Γερμανία επειδή έχω δουλέψει σε σύγχρονο βιομηχανικό περιβάλλον μπορώ να πω ότι η ποιότητα εργασίας είναι πολύ καλή έως άριστη.Για την Ιταλία δεν ξέρω...
Αν κάνω λάθος διορθώστε με...
-
Χωρίς καμία διάθεση ειρωνίας ή προσβολής, τα αυτοκίνητα μας μαράνανε τη στιγμή που αγοράζουμε 'τα πάντα όλα' made in china με όσα έχουν κατα καιρούς ακουστεί για τις συνθήκες εργασίας εκεί...
_
-
Κανείς δεν μπορεί να σου απαντήσει με σιγουριά εκτός και αν έχει ιδίαν γνώση των συνθηκών εργασιάς σε ένα συγκεκριμένο εργοστάσιο απο το οποίο θα προέλθει το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρει. Πάντως απο case studies και μόνο (όταν έκανα το μεταπτυχιακό μου στην Αγγλία πριν από σχεδόν μια δεκαετία), οι Ιαπωνικές εταιρίες ήταν απο τις κορυφαίες στο employment relations. Μου κάνει τεράστια εντύπωση αυτό που λες για την Toyota και δεν το έχω διαβάσει πουθενά. Οι μεγάλες εταιρίες με εργαστάσια στις ανεπτυγμένες χώρες δεν έχουν τέτοια περιθώρια λόγω νομοθεσίας εξάλλου. Τώρα αν μιλάς για κάτι Βιετναμ κλπ, τότε ενδέχεται (υπάρχει και το κακό παράδειγμα της Nike). Στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία όμως κάτι τέτοιο αποκλείεται.
ΥΓ: Καθαρά πληροφοριακά πάντως, το καλύτερο εργοστάσιο παγκοσμίως από άποψη εργασιακού περιβάλλοντος θεωρείται αυτό της Ferrari στο Maranello όπου έχει αποσπάσει πολλές διεθνης διακρίσεις. Επίσης η Ferrari αναδείχθηκε πέρυσι ως ο καλύτερος εργοδότης της Ιταλίας.
-
Πολυ σωστα αυτα που λετε !
Αν ολοι εμεις οι 'καταναλωτες' επιβραβευαμε εταιριες που φερονται καλα στους υπαληλους τους, στην κοινωνια και στο περιβαλλον θα ηταν σα να καναμε κατι ωστε ο κοσμος να ειναι καλυτερος. Οταν ακουμε για παραδειγμα οτι καποια εταιρια με κερδοφορια απελυσε το 20% του προσωπικου αλλα συνεχιζουμε να αγοραζουμε απο αυτους (το παραδειγμα δεν ειναι για την Toyoyta) δεν βοηθαμε και καποια στιγμη, οπως ολα σε αυτη τη ζωη, θα το αντιμετωπισουμε και εμεις.
Για αυτο και οι σοβαρες εταιριες πια ασχολουνται πολυ σοβαρα με αυτο που λεγεται εταιρικη κοινωνικη ευθυνη.
Πιστεψτε με η οχι, εχω απορριψει αυτοκινητο για αυτο το λογο, οπως και αποφευγω τα κινεζικα (=παιδικη εργασια) και πολλα αλλα προιοντα απο χωρες με υποπτα εργασιακα καθεστωτα. -
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
Χωρίς καμία διάθεση ειρωνίας ή προσβολής, τα αυτοκίνητα μας μαράνανε τη στιγμή που αγοράζουμε 'τα πάντα όλα' made in china με όσα έχουν κατα καιρούς ακουστεί για τις συνθήκες εργασίας εκεί..._
Αν όντως ισχύουν αυτά που κατά καιρούς ακούμε για τις συνθήκες στην Κίνα και αν θέταμε ως πρωτεύον κριτήριο το παραπάνω δεν θα έπρεπε να μπορούμε να γράφουμε εδώ αυτή τη στιγμή αφού δεν θα έπρεπε να έχουμε υπολογιστή
-
εν μερει δικιο εχεις
Ομως (και ευτυχως δηλαδη) η συντριπτικη πλειοψηφια του σχεδιασμου συγχρονων ηλεκτρονικων και η παραγωγη δεν ειναι ακομα στην Κινα. Επεξεργαστες, μνημες και ελεγχτες οπως και λογισμικο σχεδιαζονται και παραγονται σε χωρες με καλες εργασιακες συνθηκες (και σιγουρα οχι παιδικη εργασια). Και μαλιστα
ο κοσμος που απασχολειται σε τετοιες βιομηχανιες ειναι καλα αμοιβομενος (ακομα και στην Ινδια).
Εγω δεν φοβαμαι ακομα την υψηλη τεχνολογια οσο αλλους κλαδους.
Καλο ειναι να τα εχουμε ολα αυτα υποψιν μας σε καθε αγορα μας μια και οποισδηποτε αλλος ελεγχος δεν φαινεται να ειναι εφικτος. -
To laptop μου (Toshiba), μέρη του σταθερού μου (HP), το κινητό μου (SE), το gps (Navigon) και μερικά άλλα gadgetάκια είναι κινέζικα.
Σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρίες έχουν μεταφέρει τμήματάς του εκεί νομίζω.
-
Συναρμολογηση κανουν .. Τα τσιπακια και το λογισμικο ειναι απο Ταιβαν, Καλιφορνια ! Δεν διαφωνω μαζι σου, δεν μπορουμε να κανουμε και πολλα ακομα αλλα τουλαχιστο ας αρχισουμε επιτελους να το εχουμε υποψιν μας και να το συζηταμε. Αν βεβαια μας νοιαζει γιατι ξερω και πολυ κοσμο (ειδικα στην Αφρικανικη Δημοκρατια της Βαλκανικης) που δεν του καιγεται καρφι προκειμενου να αγοραζει καθε 6 μηνες φτηνο κινητο για πουλμουρ
-
Τα κινητα για πουλ - μουρ θα κοπουν σιγα σιγα οσο οι καρτες φουσκωνουν. Το ιδιο και τα SUV.Αν εχεις cash διαβαινε...
-
¨Οταν πηγαίνεις σε κανα ακριβό ρεστοράν και πληρώνεις την μπριζόλα και τα φιλέτα πανάκριβα , μήπως έχεις ενδιαφερθεί ποιός κακομοίρης Πακιστανός ή Μπαγκλαντές πλαίνει τα πιάτα για ένα μεροκάματο της πείνας????
Το λέω αυτό γιατί το θέμα που έθεσες υπάρχει άλλα όχι μόνο στις εταιρείς αυτ/των αλλά σε όλη μας την καθημερινή ζωή.. -
Δεν ξέρω εάν ο περαστικός ξαναπεράσει στο θέμα του απλά ας αναλογιστούμε ότι όλοι μας έχουμε χρησιμοποιήσει σχεδόν σίγουρα ένα καταναλωτικό προίον το οποίο έχει παραχθεί σε sweatshops όπου ενήλικοι ή όχι εργάτες δουλεύουν υπό καθεστώς δουλειάς. Ομοίως όλοι μας παράγουμε απίστευτες ποσότητες CO2 και άλλες ρυπογόνες ουσίες σε κάθε έκφανση της ζωής μας το οποίο είναι καταστροφικό για τους απογόνους μας.
Με λίγα λόγια η καθημερινή μας ζωή είναι τελείως ανήθικη και επιβλαβής για άτομα που δεν έχουν δύναμη να ορίσουν την τύχη τους και το ξέρουμε πάρα πολύ καλά. Για αυτό το βρίσκω τραγικά υποκριτικό να κοπτόμεθα για τα δικαιώματα των εργατών που φτιάχνουν το όχημα μας και μόνο όταν πίσω από κάθε φτηνο ρούχο, πλαστικό αξεσουάρ, αχρείαστο 'γκατζετάκι' κρύβεται αλόγιστη ανθρώπινη εκμετάλλευση. Ομοίως πετάμε το χαρτάκι στο σκουπιδοτενεκέ και νομίζουμε ότι εμείς και ο σούπερμαν θα σώσουμε τον πλανήτη τη στιγμή που παίρνουμε το αμάξι μας για τσιγάρα, τρώμε σαν βόδια βόδια και μετά τρέχουμε στα μπόντιλάιν να τα χάσουμε και ανάβουμε το καλοριφέρ στους 35 βαμούς για να κυκλοφορούμε με το σώβρακο. Είμαστε @@ όλοι μας αλλά τουλάχιστον ας το παραδεχτούμε και ας μην υποκρινόμαστε τις οσίες.
-
Γιατί αναφέρετε μόνον τους τριτοκοσμικούς και όχι τους έλληνες; Πολλοί συμπατριώτες μας εργάζονται σε καθεστώς άγριας εκμετάλλευσης. Όποιος έχει μάτια βλέπει. Δυστυχώς αυτά συμβαίνουν και στη χώρα μας όπου ο ξενόφερτος καουμπόικος καπιταλισμός έχει γίνει μόδα και κοντεύουμε να τον αποδεχόμαστε μοιρολατρικά...
-
Το φόρουμ έχει να κάνει με αυτοκίνητα παιδιά και όχι με ρούχα κλπ. Γι' αυτό και το θέμα τέθηκε στα πλαίσια της παραγωγής αυτοκινήτων και όχι της παραγωγής γενικά.
Βεβαίως και έχετε δίκιο όσοι υποστηρίζετε πως το θέμα αγγίζει σχεδόν ότι καταναλώνουμε ωστόσο είναι άλλο πράμα να λέμε πως το πρόβλημα είναι παντού και άρα 'άστο να πάει' και άλλο να λέμε ότι από κάπου πρέπει να ξεκινήσει κανείς (να προβληματίζεται τουλάχιστο).
Επίσης δεν το έθεσα τόσο σε ηθική βάση όσο σε πρακτική. Η ηθική καθενός είναι ιδιωτική υπόθεση το πρακτικό του πράγματος όμως όχι. Το ζουμί της ιστορίας που βλέπω εγώ δηλαδή είναι οτι αν αυτοί τώρα δουλεύουν για ψίχουλα και εγώ λέω μπράβο στους εκμεταλλευτές τους αγοράζοντας ένα προϊόν με αξία ίση με 40 μισθά μου τότε αύριο ο δικός μου εκμεταλλευτής (αφεντικό) θα 'ξυπνήσει' κι αυτός και τότε θά είμαι εγώ που θα δουλεύω για ψίχουλα.
-
Ο χρήστης Storm έγραψε:
Για την Ιταλία δεν ξέρω...
Aν και δεν ειναι φυσικα αντιπροσωπευτικο δειγμα ουτε παραγοντας που θα σε επιρεασει για να παρεις αμαξι απο αυτους.... το εργοστασιο της Ferrari στο Fiorano εχει ψηφιστει μεσα στους 5 καλυτερους εργασιακους χωρους παγκοσμιος.
-
Η Γερμανια εχει καλες συνθηκες σιγουρα,παντως εαν τα αυτοκινητο φτιαχνονταν εξ ολοκληρου στην Γερμανια τοτε δεν θα μπορουσες να αγορασεις ουτε opel corsa
-
Οπως επισης πολυ καλη εικονα και θετικοτατη εντυπωση μου ειχε κανει και το εργοστασιο της Porsche στο Leipzig...
Οπως ειναι φυσικο βεβαια, σε ολα τα εργοστασια τα οποια μπορει να κανει καποιος Factory tour ειναι... μουσεια και καθαρα σαν νοσοκομεια! Και σιγουρα τα τμηματα που υπαρχουν εργατες που υποφερουν ειναι σε περιοχες η σε τμηματα που δεν θα μπορει κανεις ( τουλαχιστον με ευκολια ) να εχει προσβαση!
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Η Γερμανια εχει καλες συνθηκες σιγουρα,παντως εαν τα αυτοκινητο φτιαχνονταν εξ ολοκληρου στην Γερμανια τοτε δεν θα μπορουσες να αγορασεις ουτε opel corsaΤο οποίο μάλλον οφείλεται στο ότι ήδη πληρωνόμαστε ψίχουλα σε σχέση με τους Γερμανούς εργάτες. Κάτι άλλο που μου κάνει εντύπωση είναι πώς οι εταιρίες προχωράνε σε μειώσεις της τάξης του 30% των τιμών στα αυτοκίνητά τους. Τόσο καιρό δηλαδή βγάζανε απλά απίστευτα κέρδη, μειώσανε τα μπόνους τα διευθυντικά τους στελέχη, πετάξαν κόσμο στον δρόμο, κάτι άλλο;
Δεν μπορεί, είναι πολλά τα φράγκα. Κάποιος στην αλυσίδα τον έφαγε (εκτός και ήταν ο καταναλωτής μόνο που τον έτρωγε τόσα χρόνια )
Ένα Παραμελημένο Κριτήριο Αγοράς Αυτοκινήτου