-
Φίλε Starletά, long time, no see...
Το αυτόματο ρελέ είναι τραγικό, όχι απλώς κακό, θα ανεβάσω σύντομα ένα πινακάκι σύγκρισης Α/Β διαφόρων υλικών και τις επιπτώσεις που έχουν αυτές στο voltage. Αναμείνατε.
Η ANL γιατί απορρίπτεται? ? ? Είναι μακράν η καλύτερη λύση, ποιότητα και αγωγιμότητα κορυφαίες, φτηνές, πληθώρα 'διαμετρημάτων'. Αγοράζεις μία καλή ασφαλειοθήκη και κάνεις παιχνίδι ανάλογα με τις καταναλώσεις σου.
Τώρα, όσον αφορά το συστηματάκι στο Smart με τα 13άρια Hertz: η δυσπραγία στον ήχο ('ρηχή' μουσική σκηνή, ανεπαρκές μπάσο, τσιρίδες σε αυξημένη ένταση) είναι όλα τα κλασικά συμπτώματα που οφείλονται στην έλλειψη πραγματικής ισχύος και φίλτρων αποκοπής έτσι όπως αυτά περιγράφονται μερικά ποστ παραπάνω. Η σοβαρή λύση είναι η εγκατάσταση τελικού ενισχυτή (έτσι ώστε να μπορέσεις να οδηγήσεις με αξιώσεις οτιδήποτε ηχείο θελήσεις σε οποιοδήποτε configuration), ΑΛΛΑ όσον αφορά τα 13άρια μπορείς να κάνεις θαύματα με λίγη 'πατέντα':
-
χρησιμοποιείς έναν ικανό πυκνωτή ως HighPassFilter (υπάρχουν διαθέσιμοι από 70Hz και πάνω), έτσι ώστε να απαλλάξεις τα 13ράκια από το δολοφονικό μπάσο που δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να αναπαράγουν
-
φτιάχνεις για το κάθε ηχείο μία κλειστή καμπίνα με τη χρήση (από)μονωτικού υλικού και στη συνέχεια τη νεκρώνεις ακουστικά με χρήση πολυεστερικής βάτας (στάσιμα κύμματα...).
Με λίγη τύχη τα αποτελέσματα μπορούν να είναι εκπληκτικά, δες στο παρακάτω βιντεάκι με ένα ανάλογο σύστημα (2δρομο 13άρι σετ με HPF πυκνωτή που τρέχει από την πηγή συν σαμπ με ενισχυτή σε καμπίνα 17 λίτρων):
Ότι άλλο χρειαστείς, με π.μ. για να μην διαλύσουμε το νήμα...
-
-
Η ANL γιατί απορρίπτεται? ? ? Είναι μακράν η καλύτερη λύση, ποιότητα και αγωγιμότητα κορυφαίες, φτηνές, πληθώρα 'διαμετρημάτων'. Αγοράζεις μία καλή ασφαλειοθήκη και κάνεις παιχνίδι ανάλογα με τις καταναλώσεις σου.
Απορρίπτεται, γιατί είναι φασαρία το βίδωμα-ξεβίδωμα.
Ψάχνω κάτι πιο απλό. -
Ο χρήστης BASSstarlet έγραψε:
Η ANL γιατί απορρίπτεται? ? ? Είναι μακράν η καλύτερη λύση, ποιότητα και αγωγιμότητα κορυφαίες, φτηνές, πληθώρα 'διαμετρημάτων'. Αγοράζεις μία καλή ασφαλειοθήκη και κάνεις παιχνίδι ανάλογα με τις καταναλώσεις σου.
Απορρίπτεται, γιατί είναι φασαρία το βίδωμα-ξεβίδωμα.
Ψάχνω κάτι πιο απλό.Δεν υπάρχει...
-
Οπότε θα παραμείνω με το σωληνοτό και το παξιμάδι..
Το πραγματικό μου πρόβλημα όμως, είναι παρόμοιο με αυτό του φίλου με το smart.
Σπάνια να φχαριστηθώ κομμάτι rock, no matter τι μεγάφωνα/ενισχυτή/πηγή έχω.
Συγκεκριμένα, οι κιθάρες πάντα ακούγονται αδύναμες και επίπεδες χωρίς δυναμικά, και οι υψηλές και μεσσαίες υπερτονίζονται, είτε ;έχω ένα tweeter με ένα γούφερ σε κάθε πόρτα με ενισχυτή made in taiwan, είτε δύο 6ιντζα και κόρνα με audison.
Φοβάμαι πως είναι κυρίως θέμα πόρτας. -
H rock μουσική είναι ιδιαιτέρως απαιτητική, για να καταφέρει να αναπαράγει κάποιος σωστά το δυναμικό της πρέπει να κάνει προσεχτικές επιλογές σε ηχεία, ενισχυτικά στάδια και φυσικά βαβράτη προεργασία σε υποδομές/εγκατάσταση. Επειδή οι ήχοι είναι επί το πλείστον 'φυσικοί' (και όχι συνθετικοί/ηλεκτρονικοί όπως η συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών κομματιών στις μέρες μας), ανάλογη θα πρέπει να είναι και η προσέγγισή μας (ειδικά στο κεφάλαιο 'Ηχεία' και 'Καταμερισμός συχνοτήτων').
-
Ο χρήστης Ερνέστος έγραψε:
Στα γρήγορα κάποια στοιχεία, γιατί στην πραγματικότητα τέτοια ζητήματα χωράνε πολύ ανάλυση:- οι ενσωμετωμένοι ενισχυτές των πηγών ΔΕ μπορούν σε καμία περίπτωση να ξεπερνάνε τα 19-20 βατάκια, συγκεκριμένα οι πιο ισχυροί ενσωματωμένοι ενισχυτές που έχω δει βρίσκονται στα 18,7RMS@13,8volt.
O λόγος για αυτή τη 'μειωμένη' απόδοση, που βρίσκεται τόοοοοοοσο μακριά από τα 4χ50 που αναγράφουν οι πηγές δεν είναι τίποτε άλλο από απλά μαθηματικά: αν δεχθούμε ότι Iσχύς=Βολτ Χ Αμπέρ, τότε έχουμε 13,8βολτ (αισιόδοξο αλλά ρεαλιστικό νούμερο) Χ 10 (το νούμερο της ασφάλεια της πηγής, οπότε δεχόμαστε ότι όλα τα αμπέρ εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο τους ενισχυτές) = 138WattRMS. Kαθολου ευκαταφρόνητο νούμερο, αλλά ξεχνάμε το βαθμό απόδοσης των αναλογικών ενισχυτών, ο οποίος σε μία τέτοια περίπτωση δε μπορεί να ξεπερνά το 60% (το υπόλοιπο 40% μετατρέπεται σε θερμότητα), άρα μας προκύπτουν 82 και κάτι ψιλά βατόπουλα, οπότε δια του 4 (όσα τα κανάλια ενίσχυσης) έχουμε περί τα 20 σπαρταριστά και αξιοποιήσιμα βατ (στην καλύτερη των περιπτώσεων!!!).
- η απογοήτευση που ακολουθεί αρκετές φορές μετά την αντικατάσταση/αναβάθμιση των εργοστασιακών ηχείων με κάποια (καλά) after-market οφείλεται σε δύο κυρίως λόγους:
α) τα after-market (και συγκεκριμένα καλοί δορυφόροι) είναι φτιαγμένα/μελετημένα να αποδίδουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους συνοδεία σοβατής ενίσχυσης και φίλτρων αποκοπής!
β) τα τελευταία χρόνια, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κάνει σημαντικές προόδους και παραδίδει αρκετές φορές μελετημένα/σεταρισμένα, εργοστασιακά συστήματα (ηχεία που δίνουν την 'ψευδαίσθηση' της πληρότητας, ισοστάθμιση αναλόγως της ακουστικής του εκάστοτε οχήματος κτλ) που κάνουν τη δουλειά τους πολύ καλά!
ΆΡΑ, όταν εμείς 'χαλάμε' αυτό το σετάρισμα, ρίχνοντας μέσα ένα πολύ καλό και ποιοτικό, πλην 'αβοήθητο' 2δρομο με την ελπίδα και τον πόθο να αποσπάσουμε ακόμη καλύτερο ήχο από το σύστημά μας, μάλλον έχουμε δαπανήσει πολλά για να αποκτήσουμε... χειρότερο τελικό αποτέλεσμα!
ΝΟΜΟΣ: κάθε καλό after-market σετ/μεγάφωνο πρέπει να συνοδεύεται από τελικό ενισχυτή και το κατάλληλο υψιπερατό/βαθυπερατό φίλτρο (αναλόγως του ηχείου και του ηχητικού φάσματος που καλείται να αναπαράγει). Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να μείνουμε με την απορία πως το νέο μας σύστημα με σούπερ πηγή και ντούπερ 2δρομο που μπορεί να κόστισαν καμιά 400αριά ευρώ έχει πιο 'μάπα' ήχο από το ταπεινό εργοστασιακό ηχοσύστημα...
Το παρακάτω απλό και πάμφθηνο(ούτε Κινέζικα της Pixmania δεν έχουν τέτοια τιμή) της...Ολλανδικής(!) εταιρίας, βγάζει σύμφωνα με τον κατασκευαστή max power 4x75w και - κατόπιν επικοινωνίας μου - σύμφωνα με τον επίσημο αντιπρόσωπο στην Ελλάδα - κρατηθήτε καλά - '4χ27 W RMS στα 4 Ωμ' . Μου ανέφερε μάλιστα οτι το διάβασε στο manual της συσκευής.
(Τα στοιχεία του αντιπροσώπου,αν τα θέλετε υπάρχουν,πωλείται και επίσημα στα Praktiker γύρω στα 80 Ευρώ).
Ποια είναι η γνώμη σου? Παροιμίες για κεράσια και καλάθια δεκτές , αλλά ας το ψάξουμε λίγο...
http://www.caliber.nl/product_info.php? ... ts_id=1402 -
Καταρχας ευχαριστω Ερνεστο για τον χρονο σου
Δε σου απανταω μς πμ γιατι υποθετω οτι και αλλοι θα ηθελαν να δουν αυτο που ρωταω.
Οταν λες 'φτιάχνεις για το κάθε ηχείο μία κλειστή καμπίνα με τη χρήση (από)μονωτικού υλικού και στη συνέχεια τη νεκρώνεις ακουστικά με χρήση πολυεστερικής βάτας (στάσιμα κύμματα...).'
Εννοεις κατι τετοιο(φαντασου το στεγανο κουτι)
Κοκκινο=πολυεστερας
μπλε=dynamat
Aν ναι,σε εμενα το πισω μερος του ηχειου θα ακουμπα σχεδον στο dynamat γιατι αλλιως θα βρισκει το παραθυρο στο ανεβα-κατεβα,παιζει ρολο? -
Λοιπόν, όταν μιλάμε για πόρτα αυτοκινήτου, η δημιουργία (κατά το δυνατόν) κλειστής καμπίνας συντελείται με τη 'σφάγιση' όλων των ανοιγμάτων του μεσοδιαφράγματος, έτσι ώστε να 'κλείσει' ο χώρος ανάμεσα σε εξωτερική λαμαρίνα και μεσοδιάφραγμα.
Πολλά σύγχρονα οχήματα σε αυτό το σημείο διαθέτουν πλεόν ένα μεταλλικό κάλυμα, σε μία τέτοια περίπτωση απλώς μονώνουμε (ενισχύουμε) την εξωτερική λαμαρίνα της πόρτας με μονωτικό φύλλο και ενισχύουμε κατά βούληση και το μεσοδιάφραγμα (έτσι όπως φάινεται στη φωτό):
http://img109.imageshack.us/f/dsc07129large.jpg/
Δυστυχώς, σε αυτή την περίπτωση δεν μπορούμε να νεκρώσουμε ακουστικά την καμπίνα οπίσθιας ακτινοβολίας με βάτα ή ανάλογο υλικό γιατί πολλά απλά θα κρατάει σα σφουγγάρι όλη την υγρασία (με τις γνωστές καταστρεπτικές συνέπειες!).
Σε αλλες όμως περιπτώσεις, όπως στις ακόλουθες φωτογραφίες, η άθλια εργοστασιακή θέση μετετρέπεται με απλά βήματα σε εξαιρετική βάση για αναπαραγωγή kick-bass/μεσαίων:
- μόνωση/ενίσχυση/σφράγισμα της κοιλότητας με μονωτικό φύλλο
- χρήση ακρυλικής βάτας για την 'ακουστική' νέκρωση και την αύξηση του εικονικού όγκου της καμπίνας.
Στην παραπάνω περίπτωση, το μικρό 13άρι 2δρομο απέκτησε το ανάστημα ώριμου 16αριού και ταυτόχρονα εξαιρετική απόκριση σε όλο τα φάσμα που καλέιται να αναπαράγει το mid-bass.
Αυτά τα ολίγα περί μόνωσης, το θέμα είναι αρκετά μεγάλο και δεν εξαντλείται σε ένα ποστ...
-
Γεια σας παιδια.εχω ενα Subaru Justy montelo 2007 και το αμαξι εχει απο την μανα του δικη του πηγη ενσοματωμενη στο ταμπλο αλλα δυστυχως δεν παιζει ΜΡ3.Ειχα απο το προηγουμενο μου αυτοκινητο μια πηγη και θελω να ρωτησω αν ξερει καποιος αν μπορω να την βαλω στο Subaru και να εχω και τις 2 η στη χειροτερη να καταργησω την πρωτη και να κρατησω την δευτερη.οποιος γνωριζει ας μου πει.Ευχαριστω
-
Παιδια θελω να βγαλω την ενσωματομενη πηγη στο αυτοκινητο μου και να τοποθετησω οθονη με GPS,DVD..Ξερει κανεις αν ειναι δυνατον?
-
Σίγουρα θα μπορείς να βάλεις, τουλάχιστον 1din.
Αν υπάρχει και το πλαίσιο με τα όργανα, ως aftermarket, πολύ πιθανό να μπορέσεις να βάλεις και 2 din. -
-
Οπα οπα μονωσεις μονωσεις?? Σκεφτομαι και εγω να ντυσω αργοτερα το αυτοκινητο οταν βαλω τα ηχεια με το καλο.Ποσα πανε αληθεια?
-
Μόνο απ' έξω μπήκε το dynamat?
-
Δεν έχω ιδέα φίλε μου. Δεν ήμουν εκεί στο πέρασμα.
-
που το κανες κων5;
καλή δουλειά με φαίνεται;
πόσα τα αργύρια; -
Kαλή δουλειά μου φάνηκε και εμένα. Ίδωμεν.
Αν θυμάμαι καλά πρέπει να βγήκε πρπ 50 γιούρια η πόρτα
Για το άλλο έχεις Pm -
Μια πηγή αυτοκινήτου αν την συνδέσουμε σε 12v DC θα παίξει;
-
Βεβαίως. Aλλά δές και απο εδώ και μερικά posts παρακάτω.
-
Ευχαριστώ πολύ, θυμόμουν ότι κάποιος είχε κάνει κάτι αντίστοιχο.
Car audio [#2]