-
Τα πράγματα γίνονται άκρως επικίνδυνα για τον πολίτη αυτού του μορφώματος.
Τα παράβολα προσφυγής στην διοικητική δικαιοσύνη πριν 2 μήνες ανέβηκαν από 25 ευρώ σε 100. Η δε ρύθμιση πιάνει και τις εκκρεμείς προσφυγές με συνέπεια αν μέχρι την πρώτη συζήτηση δεν καταβληθεί το 100άρι από αυτόν που πριν ήδη κατέβαλε το 25άρι απορρίπτεται η προσφυγή του.
Το παράβολο μηνύσεως από 10 ευρώ πήγε στα 110. Εύγε!!!!!
Ολοένα και μεγαλύτερα εμπόδια στην προσφυγή του πολίτη στην δικαιοσύνη. Το θέμα έχει εξοργίσει και τους ίδιους τους δικαστικούς λειτουργούς που ήδη δυνασχετούν έντονα με τις κυβερνητικές επιλογές. Είναι και αυτοί άνθρωποι και βλέπουν κάθε μέρα πως καθίστανται πιόνια του κρατικού παραλογισμού εκτός των ορίων της νομικής επιστήμης.
Κυνηγάνε τον πολίτη και απειλούν με ποινικό κολασμό και μη δυνατότητα λήψης φορολογικής ενημερότητας ποιοί κύριοι?
Αυτοί που έκλεισαν την βουλή για να παραγραφούν τα αδικήματα των υπουργών. Αυτοί που βγαίνουν διαρκώς λάδι σε siemens, ταμεία, εξοπλισμούς? Αυτοί που δεν έχουν εργαστεί ούτε μια ώρα στη ζωή τους αλλά έχουν το θράσσος να αποφασίζουν για την καθημερινότητα όσων τρέχουν όλη μέρα να ταϊσουν εαυτούς και οικογένεια εκπληρώνοντας τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους.Δεν ξέρω πια είμαι πολύ απογοητευμένος. Αν και σπούδασα την νομική επιστήμη πλέον με λύπη καταλήγω πως η μόνη λύση είναι η μη συμμόρφωση γιατί κάποιοι εφαρμόζουν τους νόμους κατά το δοκούν.
Τάσσομαι αλληλέγγυος με όσους δεν πληρώνουν σε διόδια κλπ κρατικά ταμεία. Είναι η κοινή λογική, είναι το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Έννοιες γενικές μα τόσο πλούσιες σε νοήματα για τον μέσο άνθρωπο και δη για τον κατέχοντα στοιχειωδώς την νομική επιστήμη.
-
Ο χρήστης kon5 έγραψε:
Τα πράγματα γίνονται άκρως επικίνδυνα για τον πολίτη αυτού του μορφώματος.Τα παράβολα προσφυγής στην διοικητική δικαιοσύνη πριν 2 μήνες ανέβηκαν από 25 ευρώ σε 100. Η δε ρύθμιση πιάνει και τις εκκρεμείς προσφυγές με συνέπεια αν μέχρι την πρώτη συζήτηση δεν καταβληθεί το 100άρι από αυτόν που πριν ήδη κατέβαλε το 25άρι απορρίπτεται η προσφυγή του.
Το παράβολο μηνύσεως από 10 ευρώ πήγε στα 110. Εύγε!!!!!
Ολοένα και μεγαλύτερα εμπόδιο στην προσφυγή του πολίτη στην δικαιοσύνη. Το θέμα έχει εξοργίσει και τους ίδιους τους δικαστικούς λειτουργούς που ήδη δυνασχετούν έντονα με τις κυβερνητικές επιλογές. Είναι και αυτοί άνθρωποι και βλέπουν κάθε μέρα πως καθίστανται πιόνια του κρατικού παραλογισμού εκτός των ορίων της νομικής επιστήμης.
Κυνηγάνε τον πολίτη και απειλούν με ποινικό κολασμό και μη δυνατότητα λήψης φορολογικής ενημερότητας ποιοί κύριοι?
Αυτοί που έκλεισαν την βουλή για να παραγραφούν τα αδικήματα των υπουργών. Αυτοί που βγαίνουν διαρκώς λάδι σε siemens, ταμεία, εξοπλισμούς? Αυτοί που δεν έχουν εργαστεί ούτε μια ώρα στη ζωή τους αλλά έχουν το θράσσος να αποφασίζουν για την καθημερινότητα όσων τρέχουν όλη μέρα να ταϊσουν εαυτούς και οικογένεια εκπληρώνοντας τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους.Δεν ξέρω πια είμαι πολύ απογοητευμένος. Αν και σπούδασα την νομική επιστήμη πλέον με λύπη καταλήγω πως η μόνη λύση είναι η μη συμμόρφωση σε αυτούς γιατί κάποιοι τους εφαρμούζουν κατά το δοκούν.
Τάσσομαι αλληλέγγυος με όσους δεν πληρώνουν απέναντι στο κράτος. Είναι η κοινή λογική, είναι το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Έννοιες γενικές μα τόσο πλούσιες σε νοήματα για τον μέσο άνθρωπο και δη για τον κατέχοντα στοιχειωδώς την νομική επιστήμη.
Δυστυχώς η μόνη λύση ειναι η ανατροπή όλων αυτών των ελεεινών πολιτικών που χρεώνονται τον εξευτελισμό, τη χρεωκοπία και τη σκύλευση αυτής της χώρας και έχουν το θράσος να μας κάνουν διδαχές (τύπου Ρέππα). Αν είχε ίχνος τσίπας ο υπουργίσκος αυτός θα είχε κάνει χαρακίρι για όσα συνήργησε τόσα χρόνια ως κυβερνητικό στέλεχος. Αύτός και οι όμοιοί του. ΕΞΩ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ!
-
Έχεις απόλυτο δίκιο σε όσα γράφεις φίλε Kalmik
-
Βρε kon εσύ τα ξέρεις καλύτερα οτι είμαστε δικομανείς και ο καθένας για την @@αριά του ρίχνει και μια μήνυση.
Κάπου είχα διαβάσει οτι εκκρεμούν 1.000.000 μηνύσεις. -
Και τί με αυτό.
Επειδή ένα πόδι έχει σαπίσει θα κόψεις και το άλλο?
Και επειδή στις 100 δίκες οι 10 μπορεί να είναι περιττές αυτό είναι επιχείρημα για να στερήσεις το δικαίωμα να βρει το δίκιο του ένα πολίτης.
Υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν να δώσουν 250 ευρώ. Αν σε μια γιαγιάκα, ένα χαμηλόμισθο, ένας χαμηλοσυνταξιούχο των 300 ευρώ καταλογισθεί ένα διοικητικό πρόστιμο παράνομο τον ρώτησε κανείς αν έχει τα 100 ευρώ (από 25 πριν) να προσφύγει στην διοικητική δικαιοσύνη? Αν πέσει θύμα ληστείας ή ξυλοδαρμού τον ρώτησε κανείς αν έχει τα 100 ευρώ (από 10 πριν!!!!) για να βρει το δίκιο του?
Και πως μας λέει το κράτος πως ότι κάνει στα κλειστά επαγγέλματα το κάνει για να πέσουν οι τιμές - υπηρεσίες απέναντι στον πολίτη όταν το ίδιο έρχεται και βάζει καπέλα 1000% επάνω στους υπηκόους του των οποίων η αγοραστική δύναμη διαρκώς μειώνεται?
-
Μάλλον είναι φρέσκο αυτό.
** Μηνύσεις για τα διόδια**
Ενάντια στο καθεστώς των διοδίων τάχθηκε η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος, η οποία, όπως γνωστοποίησε, κατέθεσε αγωγή, από κοινού, με άλλες Ενώσεις Καταναλωτών.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, «η νομική αυτή παρέμβαση του ΙΝΚΑ εντάσσεται στον αγώνα των πολιτών εναντίον του μέτρου μέχρι την οριστική κατάργησή του, όπως παλαιότερα έγινε με τις παρασιτικές παρκοεταιρείες».
Η Ομοσπονδία κατήγγειλε ότι ορισμένοι εργολάβοι έχουν τον τρόπο να διατηρούν την ασυλίαγια τα «υπερκέρδη τους, την ώρα που όλος ο λαός μαστίζεται από την άγρια κρίση, το κλείσιμο της παραγωγικής επιχείρησης, την ανεργία, το βούλιαγμα της αγροτικής παραγωγής, τη φτώχεια και την υπερχρέωση».
-
kon5 για τις εκκρεμεις, σημαινει δηλαδη οτι αν τυχον καποιος ξεχαστει και δε συμπληρωσει τη πληρωμη (για τον οποιονδηποτε λογο βεβαια και χωρις ναναι ιδιαιτερα πιθανο ενδεχομενο) η υποθεση του δεν θα χει ακροαση?
μαλλον εγω διαβαζω λαθος
-
Σωστά διαβάζεις
-
οπως ειπε και ο σοφος ψορσερ θα γινουμε το benchmark της κατηγοριας 'χωρες στο δικο τους ματριξ'
δεν εξηγειται αλλιως...καποιος σπαει μεγαλη πλακα με τους ελληνες...
εχει ξαναγινει κατι τετοιο σε αλλες χωρες της ασιας η της αφρικης? -
Γιατί να ταλαιπωρούμε τα γεροντάκια στις δικαστικές αίθουσες.
Τώρα που δεν θα μπορούν να κάνουν μήνυση θα απολαύσουν επιτέλους μια ήρεμη ζωή. -
Ο χρήστης kon5 έγραψε:
Τα πράγματα γίνονται άκρως επικίνδυνα για τον πολίτη αυτού του μορφώματος.Τα παράβολα προσφυγής στην διοικητική δικαιοσύνη πριν 2 μήνες ανέβηκαν από 25 ευρώ σε 100. Η δε ρύθμιση πιάνει και τις εκκρεμείς προσφυγές με συνέπεια αν μέχρι την πρώτη συζήτηση δεν καταβληθεί το 100άρι από αυτόν που πριν ήδη κατέβαλε το 25άρι απορρίπτεται η προσφυγή του.
Το παράβολο μηνύσεως από 10 ευρώ πήγε στα 110. Εύγε!!!!!
.
καλά έχουμε ξεφύγει εντελώς νομίζω! βέβαια όχι ότι δεν τους είχα ικανούς να κάνουν κάτι τέτοιο!
-
Επιβεβαιώνεται για ακόμα μια φορά ότι η κυβέρνηση είναι άχρηστη.
Δεν πλήρωσε κανένας για τα παλιά σκάνδαλα, ούτε για τα εκατομμύρια της Siemens, το Βατοπέδι ήταν αγαθοεργίες και τώρα έρχονται να μας υποχρεώσουν να πληρώνουμε τις ληστρικές συμβάσεις των διοδίων.
Τέτοια κυβέρνηση είναι άχρηστη, μειώνει μισθούς επειδή μας χρεοκόπησε και από την άλλη μοιράζει στους ημέτερους απίστευτες αυξήσεις.
-
Θα επαναλάβω μια φράση απο προηγούμενο κείμενο.
**
Από την μία θέλουν δικαιώματα σαν να ζουν σε μία ανεπτυγμένη χώρα της Δύσης και από την άλλη θέλουν να ζουν σε ένα καθεστώς ατιμωρησίας.** -
Οι μόνοι που ζούνε σε καθεστώς ατιμωρησίας είναι οι πολιτικοί.
Οι υπόλοιποι Γιάννηδες Αγιάννηδες θα πηγαίνουμε φυλακή για 2 ευρώ.Θα γίνει Αίγυπτος εδώ.
-
Ακριβώς όπως τα λέει ο φίλος Λεωνίδας.
-
Για να το θέσουμε σωστά το θέμα. Νομίζω ότι οι λογικοί άνθρωποι δεν λένε 'Δεν πληρώνω διόδια' από τσαμπουκά, απαιδευσία, τζάμπα μαγκιά κλπ. Απλούστατα διαισθάνονται και κατανοούν το τεράστιο έλλειμμα νομιμοποίησης όλων αυτών των επαίσχυντων συμβάσεων Σουφλιά, στις οποίες συνένοχα είναι και τα δύο 'μεγάλα' κόμματα εξουσίας. Ας μας εξηγήσουν οι υπουργάρες τα πραγματικά κόστη των δρόμων με συγκριτικά στοιχεία από τα αντίστοιχα κόστη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ας μας πουν τα ποσοστά συμμετοχής των κεφαλαιούχων. Τα ίδια κεφάλαιά τους κυμαίνονται από 5% ως 10% το πολύ. Τα υπόλοιπα είναι κρατικές εγγυήσεις. Ας μας πουν για τη διάρκεια των συμβάσεων. Πόσα κέρδη θα εισπράξει ο ιδιώτης, πόσα το κράτος. Ας μας πουν αν οι (διαρκως και ανεξέλεγκτα αυξανόμενες) χρεώσεις συνάδουν με το (διαρκώς και ανεξέλεγκτα μειουμενο) εισόδημα των πολιτών-χρηστών. Ας μας ξεκαθαρίσουν το πόθεν έσχες όσων υπέγραψαν και συνυπέγραψαν.
Ο λαός που τον βρίζουν αυτή τη στιγμή οι πολιτικοί, έχει ένστικτο και καταλαβαίνει. Καταλαβαίνει ένα μεγάλο πράγμα. Πως όταν η κυβέρνηση δεν έχει ηθικό έρεισμα παυει να είναι πειστική και γίνεται απλά πιεστική, ληστρική και καταδυναστευτική. -
Και μια και τα λέμε αναλυτικά διαβάστε από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ όπου στη χάση και στη φέξη ξεφεύγει κανένα αποκαλυπτικό αρθράκι γιατί στο σύνολο του τύπου, η μούγκα είναι κανόνας (γιατί άραγε;;;)
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=248403
**Mονά ζυγά υπέρ των εργολάβων
Ελλάδα, ο παράδεισος του εργολάβου
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ**
Δρόμοι στρωμένοι με ευρώ, βεβαίως για τους εργολάβους, αποδεικνύονται οι αυτοκινητόδρομοι, είτε κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης είτε ως κλασικά δημόσια έργα.Διόδια για την πρώτη κατηγορία, υπερβάσεις και συμπληρωματικές συμβάσεις για τη δεύτερη, αποδεικνύουν απλώς ότι «μονά-ζυγά» είναι οι κερδισμένοι, αλλά και... διαμαρτυρόμενοι. Την Τρίτη οι ανάδοχοι και των πέντε αυτοκινητόδρομων έχουν προαναγγείλει συνέντευξη Τύπου για να πουν και επίσημα ότι τα έργα δεν βγαίνουν!
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας. Με «ζεστό» χρήμα 153 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει μόλις το 7% του προϋπολογισμού των έργων, η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» θα έχει την εκμετάλλευση των διοδίων ώς το 2037. Στο μεγάλο έργο των 2,2 δισ. ευρώ, οι κατασκευαστές έχουν επίσης αναλάβει να καλύψουν και το 41% του κόστους με δάνεια, που πρέπει να αποπληρώσουν. Ωστόσο, η ίδια η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ώς το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο εν γνώσει του τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.
Η «συνταγή», βεβαίως με παραλλαγές, είναι δοκιμασμένη στη χώρα μας τη δεκαετία του '90, όταν επανήλθε το σύστημα μελέτη-κατασκευή-χρηματοδότηση-παραχώρηση και ξεκίνησαν τα λεγόμενα συγχρηματοδοτούμενα μεγάλα έργα. Το πρώτο πακέτο περιλάμβανε την Αττική οδό, τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου και το νέο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Στους αρχικούς σχεδιασμούς είχε περιληφθεί και το μετρό Θεσσαλονίκης, όμως στην πορεία αποδείχθηκε ότι το έργο δεν ήταν ανταποδοτικό και οι τράπεζες δεν ήταν διατεθειμένες να το χρηματοδοτήσουν. Δεν ήταν δύσκολο να βρεθούν αφορμές για να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, ευτυχώς χωρίς επιβάρυνση για το Δημόσιο.
Ανάλογη διαδικασία ακολουθήθηκε και το 2009, αυτή τη φορά με την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, που είχε περιληφθεί στο δεύτερο πακέτο μαζί με τους πέντε αυτοκινητόδρομους. Το έργο αποδείχθηκε ασύμφορο και ακυρώθηκε μετά τη γνωμοδότηση της αρχαιολογικής υπηρεσίας, που όμως εκδόθηκε μετά την υπογραφή της σύμβασης. Βεβαίως δεν έχασε ο ανάδοχος του έργου των 480 εκατ. ευρώ, που ζήτησε λύση της σύμβασης με υπαιτιότητα του Δημοσίου και διεκδίκησε αποζημίωση ύψους 400 εκατ. ευρώ. Προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και εξασφάλισε αποζημίωση ύψους 68 εκατ. ευρώ για προετοιμασίες που είχε κάνει. Να σημειωθεί ότι αν προχωρούσε η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου η δημόσια συμμετοχή θα ήταν 90 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, οι Ελληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν πανάκριβα για ένα έργο που δεν έγινε. Μάλιστα οι εργολάβοι έχουν προσφύγει στη διαιτησία γιατί θεωρούν ότι το ποσό που τους επιδικάστηκε είναι μικρό!
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Αττικής οδού. Τα έργα ξεκίνησαν το 1994 με προϋπολογισμό 426 δισ. δραχμές (σ.σ. εκείνη την εποχή δεν υπήρχε στον ορίζοντα ευρώ και βεβαίως δεν είχε οριστεί η ισοτιμία του με τη δραχμή), αλλά στην πορεία ανέκυψαν και τα... απρόβλεπτα που στοίχισαν στους φορολογουμένους επιπλέον 549 δισ. δραχμές, δηλαδή άλλη μία Αττική οδό! Ιδιαίτερα στην Περιφερειακή Υμηττού, έπειτα από προσφυγές στο ΣτΕ, που αποδείχθηκαν η «χαρά του εργολάβου», διατέθηκαν για έργα προστασίας του περιβάλλοντος 195 δισ. δραχμές, έναντι 19 που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Το 2004, που παραδόθηκε το τελευταίο κομμάτι του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της πρωτεύουσας, το κόστος έφτασε στο 1,23 δισ. ευρώ.
Ο χρόνος παραχώρησης της Αττικής οδού, με βάση τη σύμβαση, λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024. Υπάρχει ωστόσο πρόβλεψη ότι θα περιέλθει στο Δημόσιο νωρίτερα όταν οι κατασκευαστές πετύχουν απόδοση 11,6% των ιδίων κεφαλαίων, που ανέρχονται σε 174 εκατ. ευρώ. Οι μέσοι κυκλοφοριακοί φόρτοι, ακόμα και το 2010 με την οικονομική κρίση στο φόρτε της, διαμορφώθηκαν στις 281.329 διελεύσεις την ημέρα, έναντι 243.714 που είχαν προβλεφθεί από τη μελέτη. Ο ετήσιος τζίρος, με στοιχεία που μας έδωσε η κοινοπραξία, ξεπερνά τα 226 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας υπολογίζονται σε 89,3 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι ο αυτοκινητόδρομος παραμένει ιδιαίτερα κερδοφόρος και ενισχύει την εκτίμηση ορισμένων ότι έχει μειωθεί ο χρόνος παραχώρησης κατά 2 έως και 3 χρόνια. Γι' αυτόν τον λόγο οι εργολάβοι προσφέρουν από χρόνια εκπτωτικά προγράμματα για τους κατόχους ηλεκτρονικών συσκευών, του λεγόμενου e-pass, που χρησιμοποιούν 395.000 οδηγοί. Επιπλέον δεν τηρούνται οι αυξήσεις που προβλέπονται στη σύμβαση για τις τιμές των διοδίων. Είναι ενδεικτικό ότι στα Ι.Χ. η τιμή χωρίς έκπτωση διατηρείται στα 2,8 ευρώ, ενώ θα έπρεπε να διαμορφωθεί γύρω στα 3,7 ευρώ.
ΖΕΥΞΗ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ Η πρώτη -στα νεότερα χρονικά, γιατί έχουν προηγηθεί συμβάσεις με την Ούλεν για το δίκτυο ύδρευσης, την Πάουερ για τον φωτισμό κ.λπ.- σύμβαση παραχώρησης αφορά τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου, που υλοποιήθηκε από κοινοπραξία ελληνικών και κυρίως γαλλικών συμφερόντων. Το κόστος της επένδυσης έφτασε τα 740 εκατ. ευρώ, όπως προέβλεπε η σύμβαση, από τα οποία τα ίδια κεφάλαια της κοινοπραξίας ήταν 10% και το 50% τραπεζικά δάνεια με κρατική εγγύηση. Η παραχώρηση διαρκεί ώς το 2039, προβλέπεται όμως ότι το έργο θα περιέλθει νωρίτερα στο Δημόσιο αν οι εργολάβοι εξασφαλίσουν απόδοση 11,5% επί των ιδίων κεφαλαίων τους. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας στους οποίους απευθύνθηκε η «Ε» ήταν ιδιαίτερα φειδωλοί σε στοιχεία. Μας είπαν ότι από την αρχή η κίνηση ήταν χαμηλότερη από την αναμενόμενη και γι' αυτό οδηγήθηκαν σε εκπτωτικά πακέτα για τους συχνούς χρήστες της γέφυρας. Μας ανέφεραν ότι η ημερήσια κυκλοφορία διαμορφώνεται στις 12 με 13 χιλιάδες διελεύσεις και ο μέσος ετήσιος τζίρος ανέρχεται σε 48 εκατ. ευρώ. Δεν μας έδωσαν πληροφορίες για τα καθαρά έσοδα, απλώς μας ενημέρωσαν ότι είναι σημαντικό το κόστος συντήρησης της γέφυρας.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ Πιο σύνθετη είναι η περίπτωση του αεροδρομίου στα Σπάτα, που λειτούργησε τον Μάρτιο του 2001 και υλοποιήθηκε με σύμβαση παραχώρησης συνολικού ύψους 685 δισ. δραχμών. Από το ποσό αυτό τα 78 δισ. δραχμές προήλθαν από το λεγόμενο «σπατόσημο», ενώ το Δημόσιο κατέβαλε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και κοινοτικά προγράμματα επιπλέον 44 δισ. δραχμές. Σε 370 δισ. δραχμές ανήλθε το δάνειο-μαμούθ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στην εταιρεία λειτουργίας του αεροδρομίου το Δημόσιο μετέχει με 55%, ενώ το υπόλοιπο ανήκει στο επενδυτικό σχήμα στο οποίο κυριαρχούν γερμανικές εταιρείες. Ανάλογη είναι και η κατανομή στα κέρδη, που παρά τη διεθνή κρίση καταγράφουν άνοδο και το 2009 διαμορφώθηκαν στα 264 εκατ. ευρώ, έναντι 149 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.
ΜΕΤΡΟ Αλλά και στα κλασικά δημόσια έργα οι εργολάβοι δεν χάνουν. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του βασικού έργου του Μετρό, των γραμμών Εθνική Αμυνα-Σύνταγμα και Σύνταγμα-Δάφνη, που εγκαινιάστηκαν τον Ιανουάριο του 2000. Το αρχικό κόστος ήταν 185 δισ. δραχμές που το 1994 με τις συμπληρωματικές συμβάσεις... εκτροχιάστηκαν στα 506,5 δισ. για να καλυφθούν τα κενά της σύμβασης-κουρελού, όπως έλεγε η τότε κυβέρνηση, ενώ η Ν.Δ. έκανε λόγο για «καύσιμα στον μετροπόντικα». Στη συνέχεια ήρθαν τα... απρόβλεπτα που διαμόρφωσαν το κόστος στα 711 δισ. δραχμές.
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Οι συμπληρωματικές συμβάσεις και οι υπερβάσεις των αρχικών κοστολογίων ήταν κανόνας για τον βασικό άξονα της Εγνατίας. Ο αυτοκινητόδρομος των 670 χλμ., που ενώνει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα, ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το 1995 και με το ελληνικότατο «βλέποντας και δίνοντας». Οι μελέτες αποδείχθηκαν ελλιπείς και χρειάστηκε να γίνουν αλλαγές επί αλλαγών. Το έργο ολοκληρώθηκε το 2009 με κόστος 6 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,24 δισ. εξασφαλίστηκαν μέσω δανεισμού του Δημοσίου. Εξαίρεση αποτέλεσαν ορισμένα τμήματα στην Ηπειρο που δόθηκαν στην κυκλοφορία τον περασμένο χρόνο. Ακόμη και σήμερα κατασκευάζεται ένα μικρό κομμάτι όπου παρουσιάστηκαν έντονα γεωλογικά φαινόμενα.
Κοινός παρονομαστής το θεσμικό πλαίσιο, που κατοχυρώνει στην ουσία τους εργολάβους και χάρη στη νομική υποστήριξη που διαθέτουν «στριμώχνουν» το Δημόσιο. Με τη διατησία και το μπαράζ προσφυγών έχουν τη δυνατότητα να κερδίζουν σοβαρές αποζημιώσεις, ενώ ακόμα και να κηρυχθούν έκπτωτοι χαμένοι είναι οι φορολογούμενοι και τα έργα. *
-
Όχι άλλη ελευθεροτυπία.
Βάλε ριζοσπάστη καλύτερα. -
Ο χρήστης InFiNiTy έγραψε:
Όχι άλλη ελευθεροτυπία.
Βάλε ριζοσπάστη καλύτερα.Δε με ενδιαφέρει καθόλου η πολιτική πλευρά ή το χρώμα του καθενός. Αρκεί να λέει καμια σκόρπια αλήθεια γιατί τα ΜΜΕ στη μεγάλη τους πλειοψηφία όζουν συγκάλυψης και διαπλοκής.... Ίσως βγαίνουν και κάποιες ειδήσεις που και που, όπως παραπάνω, πιθανόν λόγω αντίθεσης συμφερόντων ή κάτι άλλο. Ο καθένας ας κρίνει κύριοι.
-
Ο χρήστης kon5 έγραψε:
Ακριβώς όπως τα λέει ο φίλος Λεωνίδας.Δεν ξυπναμε οσα και να μας κανουν.
-Διοδια- ...δεν πληρωνω!!!