-
This post is deleted! -
This post is deleted! -
Αυτές τις μέρες μου ήρθε ένα chain mail που τράβηξε το ενδιαφέρον μου. Δεν ξέρω πόσο είναι αλήθεια τα στοιχεία αλλά θα ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας. Επειδή είναι μεγάλο σε έκταση παραθέτω τα βασικά.
Το 1996, παράγονται τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ήταν τα EV1 (ηλεκτρικό όχημα 1), κατασκευάσθηκαν στις ΗΠΑ από την General Motors και άρχισαν να βόλτα στους δρόμους της Καλιφόρνια.
Ήταν γρήγορα αυτοκίνητα πιάνοντας τα 100 km σε 9’’ !
Ήταν και αθόρυβα!
Δεν δημιουργούσαν πρόβλημα στην ατμόσφαιρα ούτε είχαν εξάτμιση.
Μπορούσαν εύκολα να επαναφορτισθούν στο σπίτι σας ή στο χώρο στάθμευσης ενός εμπορικού κέντρου.
10 χρόνια αργότερα αυτά τα αυτοκίνητα του μέλλοντος εξαφανίσθηκαν.
¿Πώς είναι αυτό δυνατό? Γιατί συνέβει?Κατ’ αρχάς δεν μπορούσατε ν’ αγοράσετε αυτά τ’ αυτοκίνητα, μπορούσατε μόνο να τα νοικιάσετε και όταν τελείωνε η ενοικίαση δεν υπήρχε η δυνα τότητα να τ’ αγοράσετε.
Η General Motors απέσυρε όλα τα EV1, παρά την αντίθεση των χρηστών τους.
…ΤΑ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ…Το 1997, η Nissan παρουσίασε στη έκθεση του Τόκιο ένα ηλεκτρικό Σούπερ μίνι.
Η πολιτεία της Pasadena (California USA ) αγόρασε αυτά τ’ αυτοκίνητα για μερικούς από τους υπαλλήλους της πολιτείας.
Ήταν κατάλληλο λόγω του εύκολου parking και της δυνατότητας να κινείται καλά στη πόλη.
Το 2006, ο χρόνος ενοικίασης τελείωσε και η πολιτεία της Pasadena όφειλε να επιστρέψει τ’ αυτοκίνητα στη Nissan.
Η πολιτεία προσπάθησε ν’ αγοράσει τ’ αυτοκίνητα από τη Nissan, αλλά η Nissan αρνήθηκε την προσφορά.
Η Nissan ανακάλεσε όλα τ’ αυτοκίνητα και κατόπιν...
...ΤΑ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ !Το 2003, η Toyota αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή του RAV4-EV. (EV – Eléctric Vehicle)
Αυτό το ηλεκτρικό 4x4 ήταν υψηλής ποιότητας αυτοκίνητο και καλοδεχούμενο από τους χρήστες.
Το 2005, όλα τα συμβόλαια ενοικίασης εξέπνευσαν.
Η Toyota αμέσως ανακάλεσε όλα τ’ αυτοκίνητα που είχε νοικιάσει και κατόπιν...
… ΤΑ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ! !Έκανα το αρχείο, που τα γράφει, upload για να το δείτε. Aνοίγει με powerpoint και περιέχει φωτογραφίες.
Το αρχείο -
Πάρτε μια απάντηση για το τι παιχνίδι παίζεται στο παρακάτω λινκ και προσέξτε ιδιαιτέρως τις παραγράφους oil companies, car companies, goverment.
http://en.wikipedia.org/wiki/Who_Killed_the_Electric_Car%3F
Ο προσεκτικός αναγνώστης θα καταλάβει αμέσως ότι τα υβριδικά έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών ''συμφέρουν'' πολλούς στο κύκλωμα.
-
Κάπου έχει ξανασυζητηθεί το θέμα...
Το e-mail που σου στείλανε κυκλοφορεί εδώ και καιρό και βασίζεται στο ντοκυμαντέρ 'Who killed the electric car?'.
Η απάντηση είναι οι βασικές του αδυναμίες σε σχέση με τη βενζίνη/το ντήζελ:
- Αυτονομία. Στην καλύτερη περίπτωση 300 χλμ (αν και πλέον έχει βελτιωθεί ελαφρώς η κατάσταση). Και αυτό εάν δεν λειτουργεί ο κλιματισμός, τα φώτα, το ράδιο, τα ηλεκτρικά παράθυρα και γενικώς ότι καταναλώνει ρεύμα και δεν πατάει ο οδηγός και πολύ το γκάζι... Για σκεφτείτε το να είστε στο ολοκαίνουριο ηλεκτροκίνητο αμάξι σας Ιούλιο 1 το μεσημέρι κολλημένοι στο χειρότερο μποτιλιάρισμα της Αθήνας με 45 βαθμούς υπό σκιά και να μην έχετε AC...
- Χρόνος επαναφόρτισης. Πόση ώρα χρειάζεται ένα κλασσικό αυτοκίνητο για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του; 5 λεπτά. Ένα ηλεκτροκίνητο για να φορτίσει τις μπαταρίες του; 2-3 ώρες στην καλύτερη... Όχι και τόσο βολικό αν μείνεις από ρεύμα στη Λαμία και μένεις στην Αθήνα... Ή αν ένα βράδυ ξεχάσεις να το φορτίσεις και μείνεις στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης...
- Επιπλέον βάρος. Οι συστοιχίες των μπαταριών ζυγίζουν ΠΟΛΥ! Για παράδειγμα το ηλεκτροκίνητο ΜΙΝΙ ζυγίζει περίπου 1500 κιλά... και είναι 2θέσιο, γιατί οι πίσω θέσεις θυσιάζονται για να χωρέσουν οι μπαταρίες...
- Τα ηλεκτροκίνητα ΔΕΝ είναι μηδενικών ρύπων! Ή μάλλον είναι υπό προϋποθέσεις... Μόνο εάν το ρεύμα που τα φορτίζει παράγεται με μεθόδους που δεν παράγουν ρύπους. Ιδίως στην Ελλάδα (που παράγει την ενέργεια που καταναλώνει από τον ιδιαίτερα βρώμικο λιγνίτη ή την αγοράζει από το Κοζλοντούι) ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που κινείται στην Αθήνα, είναι μάλλον πιο βρώμικο από ένα ντήζελ που κινείται στο Παρίσι... Να σημειώσω ότι καμία χώρα δεν παράγει το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει με μεθόδους μηδενικών ρύπων. Στην καλύτερη περίπτωση μιλάμε για 20-25%...
- Έλλειψη υποδομών... Ιδίως στην Ελλάδα που ακριβώς θα το φορτίζουμε;;; Θα κρεμάμε μπαλαντέζες από τα μπαλκόνια;;; Κι αν δεν βρούμε μέρος από κάτω;;; Αν βρέξει;;; Στις ΗΠΑ είναι καλύτερα τα πράγματα, αλλά όχι παντού (πχ στο πάρκινγκ της δουλειάς πως θα το φορτίζουν;;; )
- Πτώση των μπαταριών μετά από ορισμένο αριθμό φορτίσεων... Έδώ οι μπαταρίες για τη φωτογραφική έχουν πλέον πέσει τόσο που προλαβαίνω να βγάλω 10-15 φωτό... Μετά από 1-2 χρόνια οι μπαταρίες ενός ηλεκτροκίνητου θα έχουν την ίδια απόδοση που είχαν καινούριες;;;
- Ξέρετε τι χρειάζεται για να ανακυκλωθούν όλα αυτά τα χημικά που έχουν οι μπαταρίες (και πόση ενέργεια, η οποία παράγεται κατά βάση από 'βρώμικα' μέσα...)
Γι' αυτούς τους λόγους πέθανε το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο... Αν το ήθελαν οι καταναλωτές, δεν πα να σηκώναν τον κόσμο ανάποδα οι πετρελαιάδες, θα έβγαινε... Αλλά με τόσα μειονεκτήματα... Αν ξεπεραστούν ίσως προχωρήσει η δουλειά, αλλά και πάλι δεν πιστεύω να βγει ποτέ εκτός πόλης... Οπότε όποιος κάνει και ταξίδια (ε, καλά αυτοί είναι λίγοι... ) θα πρέπει να έχει και ένα δεύτερο, οπότε μόλυνση Χ 2 για να κατασκευαστεί ένα ακόμα αυτοκίνητο που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα κατασκευάζονταν...
-
viewtopic.php?f=6&t=25676
-
http://carscoop.blogspot.com/2009/01/to ... ncept.html
-
Νέα ηλεκτρικά οχήματα και όχι υβριδικά από Ford, Toyota, Nissan, Mitsubishi, Subaru, Chrysler σύμφωνα με το παρακάτω link
http://www.nytimes.com/2009/01/11/business/11electric.html?_r=1&hp
Αρκετές ανακοινώσεις θα γίνουν στο σαλόνι του Detroit που ξεκινά σε λίγες ημέρες.
-
Ένα άλλο πρόβλημα είναι η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος. Μπορεί με τις σημερινές τιμές να συμφέρει έναντι της βενζίνης αλλά φανταστείτε πού θα φτάσουν οι τιμές αν ακόμα και ένα μικρό ποσοστό των βενζινοκίνητων αντικατασταθεί απο ηλεκτροκίνητα. Αφήστε που δέν θα υπάρχει επάρκεια αν δέν γίνουν καινούριοι σταθμοί παραγωγής ηλεκτρισμού.
Κάποιος σε ξένο φόρουμ είχε γράψει: 'Buy an electric car so the power company can do to you the same thing the oil companies are.'
-
Με τον ηλεκτρομαγνητισμο και τον βλαβερο του χαρακτηρα για τον ανθρωπο σκεφτηκε κανεις τι θα γινει?
-
Καλά μεταξύ μας ας κόψουμε τα κινητά που μας λιώνουν τα εγγεφαλικά κύτταρα πρώτα...
-
Συμφωνω περα για περα...αλλα στο αμαξι σκεψου ποσες ωρες μπορει να εισαι..
-
Δυο μικρες παρενθεσεις,καπου γραφτηκε οτι η ενεργεια απο το κοσλοντουι ειναι βρωμικη,in fact η πυρηνικη ενεργεια ειναι με διαφορα η ποιο καθαρη απο τις μη ανανεωσιμες πηγες
Και ενα δευτερο για κατι που αναφερθηκε για τον ηλεκτρομαγνητισμο επισης αστοχο καθως το υψος της τασης σε ενα ηλεκτροκινητο αμαξι ειναι αστειο αρα δεν τιθεται θεμα σοβαρου ηλεκτρομαγνητικου πεδιου -
Κοίτα άμα το γενικοιποιήσω που λες για την βλάβη στον οργανισμό, άμα υπήρχαν σοβαρές υποδομές στα μέσα μαζικής μεταφοράς εγώ το αμάξι θα το είχα στο γκαράζ μονίμως. Μόνο για ταξίδια.
Και επειδή πιστεύω ότι κάθε νοήμον άθρωπος είναι οικολόγος η πλειοψηφία του πληθισμού θα λειτουργούσε έτσι, και τα σμαρτ και τα μικρά αμάξια γενικά θα έπεφταν σε πωλήσεις γιατί πολύ απλά δεν θα τα χρειαζόμασταν τόσο στην πόλη αλλά μόνο αν κάναμε ταξίδια. Αν πάλι δεν υπήρχαν ηλίθιοι που αγνοούν όχι μόνο της μηχανές αλλά τους πεζούς, τότε θα μπορούσαμε να βολευόμαστε σε ένα πλήθος ημερών με χαμηλής κατανάλωσης σκούτερ που πιάνουν λιγότερο χώρο.
-
Ναι εγω μιλησα για ηλεκτρομαγνητσιμο επηρεασμενος απο το Tesla roadster Α που ειναι και ηλεκτροκινητο που ''κυκλοφορει''ασχετως του οτι ειναι supercar...
-
Ο χρήστης nosferatu_gr έγραψε:
κατι που αναφερθηκε για τον ηλεκτρομαγνητισμο επισης αστοχο καθως το υψος της τασης σε ενα ηλεκτροκινητο αμαξι ειναι αστειο αρα δεν τιθεται θεμα σοβαρου ηλεκτρομαγνητικου πεδιουΚι όμως, από πόσους το έχω ακούσει ως επιχείρημα εναντίων των ηλεκτροκίνητων αυτό....
Υπάρχει κόσμος αυτή τη στιγμή που πιστεύει ότι το ηλεκτροκίνητο αμαξι μπορεί να κάνει ότι κάνει ένα κινητό τηλέφωνο, απλά δουλεύει με 12v αντί μόνο 3.6 (ή όσο είναι).
-
Κοιτάχτε δεν είμαι φυικός για ξέρω οπότε δεν μπορώ να πω ότι έχετε άδικο, μπορεί όντως έτσι να είναι. Με την ίδια λογική όμως και τα υβριδικά που κυκλοφορούν τώρα μέχρι τα 50 χμ/ώρα δεν είναι επικίνδυνα;
ΥΓ: φίλε nosferatu η πυρινική ενέργεια είναι απόλυτα βλαβερή, πέρα από επικίνδυνη. Έχει τύχει να έχω διαβάσει πολλά άρθρα σχετικά με αυτό και έχω καταλύξει στο συμπέρασμα μόνο οι ανανεώσιμες πηγές μας σώζουν και είμαστε βλάκες που δεν τι εκμεταλευόμαστε. Αν θες μπορούμε να ανοίξουμε κάποιο άλλο θέμα όμως να μιλήσουμε γι αυτό, γιατί εδώ είναι offtopic.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Υπάρχει κόσμος αυτή τη στιγμή που πιστεύει ότι το ηλεκτροκίνητο αμαξι μπορεί να κάνει ότι κάνει ένα κινητό τηλέφωνο, απλά δουλεύει με 12v αντί μόνο 3.6 (ή όσο είναι).Αυτό πέρα από χαζό επιχείρημα είναι και εντελώς ανακριβές. Κατ'αρχάς αυτό που έχει σημασία είναι η εκπομπή ηλεκτρομαγνητικού πεδίου από τους κινητήρες (που είναι συνήθως AC λόγω καλύτερης απόδοσης), όχι το η τάση των μπαταριών. Αντίστοιχα, το πρόβλημα στα κινητά δεν είναι η μπαταρία των 3,6V αλλά ότι έχεις ένα πομπό 1-2W στα 0,9-1,8GHz 2 εκατοστά από το κρανίο σου. Επίσης είναι λεπτομέρεια αλλά οι μπαταρίες των υβρικών/ηλεκτρικών δεν είναι στα 12V αλλά συστοιχίες που φτάνουν μερικές εκατοντάδες Volt (λχ. 273.6V στο Prius)
Οι κινητήρες στα αυτοκίνητα αυτά όμως (ειδικά τα υβριδικά) είναι σχετικά μικροί και δεν πιστεύω ότι αποτελούν λόγο ανησυχίας. Αντίθετα, υπάρχουν άλλα μέσα μεταφοράς που εκθέτουν περισσότερο τους επιβάτες τους. Στο μετρό, κάθε βαγόνι έχει τους δικούς του κινητήρες και λειτουργεί σε ακόμα υψηλότερη τάση. Στα τράμ, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα γιατί είναι χτισμένα σε πιο μικρή και 'ελαφριά' πλατφόρμα και οι κινητήρες είναι ακόμα πιο κοντά στη καμπίνα.
Αυτά ως τροφή για σκέψη... -
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Κατ'αρχάς αυτό που έχει σημασία είναι η εκπομπή ηλεκτρομαγνητικού πεδίου από τους κινητήρες (...), όχι η τάση των μπαταριών. Αντίστοιχα, το πρόβλημα στα κινητά δεν είναι η μπαταρία των 3,6V αλλά ότι έχεις ένα πομπό 1-2W στα 0,9-1,8GHz 2 εκατοστά από το κρανίο σου.Ακριβώς.
Επίσης είναι λεπτομέρεια αλλά οι μπαταρίες των υβρικών/ηλεκτρικών δεν είναι στα 12V αλλά συστοιχίες που φτάνουν μερικές εκατοντάδες Volt (λχ. 273.6V στο Prius)
Στο Tesla που κουβαλάει μια μπαταριάρα της οποίας το βάρος φτάνει τα 450 κιλά η τάση είναι ακόμα μεγαλύτερη (366-375V). Άπό μόνο του αυτό όμως δε σημαίνει απολύτως τίποτα.
-
Δείτε στο λινκ πολλά ηλεκτρικά και υβριδικά από το σαλόνι του Ντιτρόιτ που τρέχει αυτές τις ημέρες αλλά όχι όλα π.χ. λείπει το γνωστό Μίνι Ε
http://www.nytimes.com/2009/01/12/automobiles/autoshow/12elect.html?ref=autoshowΗ κινεζική εταιρεία BYD που αναφέρεται, με μέτοχο τον πασίγνωστο Warren Buffet, ξεκίνησε τα αυτοκίνητα μόλις το 2003 διατείνεται ότι το 2025 θα είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο (άλλες 2 κινέζικες υποστηρίζουν το ίδιο...).
Περί Ηλεκτροκίνησης