-
Αποφάσισα ν' αλλάξω τα πίσω τακάκια μόνος μου. Δεν είναι κάτι το τρομερά δύσκολο και νομίζω ότι μπορεί να γίνει από τον οποιοδήποτε του οποίου πιάνουν κάπως τα χέρια του. Παραθέτω εδώ ένα μίνι οδηγό σε περίπτωση που κάποιος φίλος/η θα ήθελε κάποιες οπτικές οδηγίες για να το προσπαθήσει μόνος του.
Αναφέρομαι μεν σε Γκολφ αλλά η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια για τα περισσότερα αυτοκίνητα τα οποία φοράνε μονοπίστονα φρένα (η πλειοψηφία των αυτοκινήτων). Φυσικά ανάλογη είναι και η διαδικασία για πολυπίστονες απλά θα αλλάξει το σημείο της επαναφοράς του πιστονιού.
Για την όλη διαδικασία θα χρειαστείτε :
- Δύο 'κλειδιά'. Ένα 13άρι και ένα 16άρι. Καλό θα είναι το 13άρι να είναι και στρογγυλό.
- Μία πένσα.
- Το ειδικό εργαλείο για την επιστροφή του πιστονιού στη θέση του.
- Γαντάκια (η σκόνη από τα τακάκια δεν είναι μάλλον και ότι πιο υγιεινό και ας μην έχει και αμίαντο πια!)
- Ένα σκαμπό χαμηλό (θα πιαστείς αν είσαι σκυμμένος τόση ώρα!)
- Τα νέα τακάκια (τα οποία έχουν μέσα 4 νέες βίδες και 4 νέα μεταλλικά παρεμβύσματα)...εννοείται !
- Λίγο μεράκι.
8 ) Λίγη υπομονή. - Αρκετό χώρο και φως.
- Απέχθεια για τις τιμές των εργατικών στις ελληνικές αντιπροσωπείες (δεν μιλάω για τσιγκουνιά, μιλάω για ληστεία από γραβατωμένους).
Σε γενικές γραμμές καλό είναι οι όποιες εργασίες στο αυτοκίνητο να γίνονται όχι με το αυτοκίνητο στηριγμένο μόνο στο γρύλο του αλλά καλύτερα σε σταθερές βάσεις. Δεν είχα όμως τέτοιες και απλά πρόσεχα να μην ταρακουνάω το αυτοκίνητο πολύ έχοντας διαρκώς στο νου μου ότι είμαι μόνο με γρύλο και έχοντας βάλει τάκους στα μπροστινά λάστιχα. Φυσικά έχουμε βάλει ταχύτητα και μέχρι να βγάλουμε τον τροχό έχουμε και τραβηγμένο το χειρόφρενο.
(O Kermit είναι συνοδηγός και ούτε που κούνησε το δακτυλάκι του ο λουφαδόρος!)Έχουμε και λέμε λοιπόν:
- Αφαιρούμε την όμορφη και πολύ μαυρισμένη ζαντούλα μας πρώτα απ' όλα !!
Αν κάποιος δυσκολεύεται σε αυτό το σημείο πολύ απλά διαβάζει λίγο τις οδηγίες !
- Και τσουυυπ εμφανίζεται μπροστά μας ο δίσκος και το πίσω φρένο. Λύνουμε το χειρόφρενο και ανοίγουμε και την τάπα από τα υγρά φρένων στο χώρο του κινητήρα.
- Στην από πάνω φωτογραφία διακρίνονται οι δύο βίδες που θα πρέπει να λύσουμε για να απελευθερωθεί η δαγκάνα. Χρησιμοποιώντας τώρα τα δύο κλειδιά λύνουμε τις δύο πίσω βίδες. ΠΡΟΣΟΧΗ : κρατάμε αντίσταση με το 16άρι (το αριστερό στην παρακάτω φωτό) και ξεβιδώνουμε με το 13άρι την πίσω βίδα. Το ίδιο κάνουμε και με την κάτω βίδα.
- Αφού βγήκαν οι δύο βίδες η δαγκάνα με το πιστόνι είναι πια ελεύθερη. Προσοχή μην την πολυτραβάτε γιατί υπάρχει το σωληνάκι φρένων. Το χειρόφρενο βέβαια βοηθάει αρκετά στην στήριξη αλλά για καλό και για κακό βάλτε κάποιο υποστήριγμα κάτω από το πιστόνι όταν το αφήνετε για να μην τεντώνει το σωληνάκι.
- Εδώ φαίνονται τα παλιά τακάκια και ακολούθως η απουσία τους. Μεταξύ των τακακίων και του οδηγού του πιστονιού παρεμβάλλονται 2 κίτρινα μεταλλικά που περιλαμβάνονται στο κουτί με τα τακάκια.
- Εδώ είναι το δύσκολο σημείο ! Για να χωρέσουν τα νέα τακάκια πρέπει να 'σπρώξουμε' πίσω το έμβολο της δαγκάνας. Στα πίσω έμβολα (σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα) λόγω του ότι πρέπει να 'πιάνει' και το χειρόφρενο το σπρώξιμο γίνεται βιδωτά δεξιόστροφα (στις Alfa Romeo γίνεται αριστερόστροφα). Με ταλαιπώρησε πάρα πολύ προτού το μάθω αυτό όπου προσπαθούσα με ένα φίλο να το σπρώξουμε απλά πίσω. Είχαμε δοκιμάσει τα πάντα (μέχρι και μέγγενη!!!) αλλά το έμβολο τσολιάς στο Σύνταγμα. Μετά μάθαμε όμως αυτό το μικρό 'μυστικό' και έτσι πια το δηλώνω ΣΑΦΩΣ : ΠΡΕΠΕΙ να έχετε αυτό το εργαλείο που βλέπεται. Μπορειται να το δανειστείτε απλά από κάποιο συνοικιακό συνεργείο αν υπάρχει κοντά στο σπίτι σας ή αν θέλετε να το αγοράσετε είτε από κάποιο κατάστημα με εργαλέια (βιδωτό μοχλό για επιστροφή του πίσω εμβόλου θα το πείτε) ή από το ίντερνετ ( π.χ. : http://www.germanautoparts.com/tools/Vo ... %20tools#1' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank . Αυτό είναι αμερικάνικο και θέλει 100$ ελάχιστη παραγγελλία. ΜΕ αρχή αυτό μπορείτε να βρείτε και κάτι σε Ευρώπη.)
- Τοποθετούμε πρώτα τα νέα μεταλλικά παρεμβύσματα και ακολούθως 'συρταρωτά' τοποθετούμε τα νέα τακάκια και κουμπώνουμε και το πιστόνι.
Βιδώνουμε τις ΝΕΕΣ βίδες που έχουν μέσα τα τακάκια (έχουν μια επικάλυψη για να μη ξεβιδώνουν για αυτό το τονίζω) με τη βοήθεια των δύο κλειδιών. Κρατώντας αντίσταση με το 16άρη βιδώνουμε με το 13άρη. Εννοείται ότι τις πρώτες βόλτες στις βίδες τις δίνουμε με τα δάκτυλα για να είμαστε βέβαιοι ότι δεν στραβοβιδώνονται.
8 ) Tέλος, αφού πλύνουμε τον τροχό και το γλύψουμε με τη γλώσσα μας τον επανατοποθετούμε!
Ιδια διαδικασία και στον άλλον τροχό και μόλις αποκτήσαμε νέα τακάκια στους πίσω τροχούς !!
Αν έχετε καμιά απορία ή ένσταση ρωτάτε ή βρίζετε ελευθέρως !
EDIT
Ξέχασα να συμπληρώσω ότι δεν πρέπει να ξεχάσετε να κλείσετε την τάπα από τα υγρά φρένων στον χώρο του κινητήρα και να 'τρομπάρετε' ακολούθως 3-4 φορές το πεντάλ του φρένου για να 'καθήσουν' τα τακάκια στις νέες θέσεις τους. -
Αποφάσισα ν' αλλάξω τα πίσω τακάκια μόνος μου. Δεν είναι κάτι το τρομερά δύσκολο και νομίζω ότι μπορεί να γίνει από τον οποιοδήποτε του οποίου πιάνουν κάπως τα χέρια του. Παραθέτω εδώ ένα μίνι οδηγό σε περίπτωση που κάποιος φίλος/η θα ήθελε κάποιες οπτικές οδηγίες για να το προσπαθήσει μόνος του.
Αναφέρομαι μεν σε Γκολφ αλλά η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια για τα περισσότερα αυτοκίνητα τα οποία φοράνε μονοπίστονα φρένα (η πλειοψηφία των αυτοκινήτων). Φυσικά ανάλογη είναι και η διαδικασία για πολυπίστονες απλά θα αλλάξει το σημείο της επαναφοράς του πιστονιού.
Για την όλη διαδικασία θα χρειαστείτε :
- Δύο 'κλειδιά'. Ένα 13άρι και ένα 16άρι. Καλό θα είναι το 13άρι να είναι και στρογγυλό.
- Μία πένσα.
- Το ειδικό εργαλείο για την επιστροφή του πιστονιού στη θέση του.
- Γαντάκια (η σκόνη από τα τακάκια δεν είναι μάλλον και ότι πιο υγιεινό και ας μην έχει και αμίαντο πια!)
- Ένα σκαμπό χαμηλό (θα πιαστείς αν είσαι σκυμμένος τόση ώρα!)
- Τα νέα τακάκια (τα οποία έχουν μέσα 4 νέες βίδες και 4 νέα μεταλλικά παρεμβύσματα)...εννοείται !
- Λίγο μεράκι.
8 ) Λίγη υπομονή. - Αρκετό χώρο και φως.
- Απέχθεια για τις τιμές των εργατικών στις ελληνικές αντιπροσωπείες (δεν μιλάω για τσιγκουνιά, μιλάω για ληστεία από γραβατωμένους).
Σε γενικές γραμμές καλό είναι οι όποιες εργασίες στο αυτοκίνητο να γίνονται όχι με το αυτοκίνητο στηριγμένο μόνο στο γρύλο του αλλά καλύτερα σε σταθερές βάσεις. Δεν είχα όμως τέτοιες και απλά πρόσεχα να μην ταρακουνάω το αυτοκίνητο πολύ έχοντας διαρκώς στο νου μου ότι είμαι μόνο με γρύλο και έχοντας βάλει τάκους στα μπροστινά λάστιχα. Φυσικά έχουμε βάλει ταχύτητα και μέχρι να βγάλουμε τον τροχό έχουμε και τραβηγμένο το χειρόφρενο.
(O Kermit είναι συνοδηγός και ούτε που κούνησε το δακτυλάκι του ο λουφαδόρος!)Έχουμε και λέμε λοιπόν:
- Αφαιρούμε την όμορφη και πολύ μαυρισμένη ζαντούλα μας πρώτα απ' όλα !!
Αν κάποιος δυσκολεύεται σε αυτό το σημείο πολύ απλά διαβάζει λίγο τις οδηγίες !
- Και τσουυυπ εμφανίζεται μπροστά μας ο δίσκος και το πίσω φρένο. Λύνουμε το χειρόφρενο και ανοίγουμε και την τάπα από τα υγρά φρένων στο χώρο του κινητήρα.
- Στην από πάνω φωτογραφία διακρίνονται οι δύο βίδες που θα πρέπει να λύσουμε για να απελευθερωθεί η δαγκάνα. Χρησιμοποιώντας τώρα τα δύο κλειδιά λύνουμε τις δύο πίσω βίδες. ΠΡΟΣΟΧΗ : κρατάμε αντίσταση με το 16άρι (το αριστερό στην παρακάτω φωτό) και ξεβιδώνουμε με το 13άρι την πίσω βίδα. Το ίδιο κάνουμε και με την κάτω βίδα.
- Αφού βγήκαν οι δύο βίδες η δαγκάνα με το πιστόνι είναι πια ελεύθερη. Προσοχή μην την πολυτραβάτε γιατί υπάρχει το σωληνάκι φρένων. Το χειρόφρενο βέβαια βοηθάει αρκετά στην στήριξη αλλά για καλό και για κακό βάλτε κάποιο υποστήριγμα κάτω από το πιστόνι όταν το αφήνετε για να μην τεντώνει το σωληνάκι.
- Εδώ φαίνονται τα παλιά τακάκια και ακολούθως η απουσία τους. Μεταξύ των τακακίων και του οδηγού του πιστονιού παρεμβάλλονται 2 κίτρινα μεταλλικά που περιλαμβάνονται στο κουτί με τα τακάκια.
- Εδώ είναι το δύσκολο σημείο ! Για να χωρέσουν τα νέα τακάκια πρέπει να 'σπρώξουμε' πίσω το έμβολο της δαγκάνας. Στα πίσω έμβολα (σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα) λόγω του ότι πρέπει να 'πιάνει' και το χειρόφρενο το σπρώξιμο γίνεται βιδωτά δεξιόστροφα (στις Alfa Romeo γίνεται αριστερόστροφα). Με ταλαιπώρησε πάρα πολύ προτού το μάθω αυτό όπου προσπαθούσα με ένα φίλο να το σπρώξουμε απλά πίσω. Είχαμε δοκιμάσει τα πάντα (μέχρι και μέγγενη!!!) αλλά το έμβολο τσολιάς στο Σύνταγμα. Μετά μάθαμε όμως αυτό το μικρό 'μυστικό' και έτσι πια το δηλώνω ΣΑΦΩΣ : ΠΡΕΠΕΙ να έχετε αυτό το εργαλείο που βλέπεται. Μπορειται να το δανειστείτε απλά από κάποιο συνοικιακό συνεργείο αν υπάρχει κοντά στο σπίτι σας ή αν θέλετε να το αγοράσετε είτε από κάποιο κατάστημα με εργαλέια (βιδωτό μοχλό για επιστροφή του πίσω εμβόλου θα το πείτε) ή από το ίντερνετ ( π.χ. : http://www.germanautoparts.com/tools/Vo ... %20tools#1' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank . Αυτό είναι αμερικάνικο και θέλει 100$ ελάχιστη παραγγελλία. ΜΕ αρχή αυτό μπορείτε να βρείτε και κάτι σε Ευρώπη.)
- Τοποθετούμε πρώτα τα νέα μεταλλικά παρεμβύσματα και ακολούθως 'συρταρωτά' τοποθετούμε τα νέα τακάκια και κουμπώνουμε και το πιστόνι.
Βιδώνουμε τις ΝΕΕΣ βίδες που έχουν μέσα τα τακάκια (έχουν μια επικάλυψη για να μη ξεβιδώνουν για αυτό το τονίζω) με τη βοήθεια των δύο κλειδιών. Κρατώντας αντίσταση με το 16άρη βιδώνουμε με το 13άρη. Εννοείται ότι τις πρώτες βόλτες στις βίδες τις δίνουμε με τα δάκτυλα για να είμαστε βέβαιοι ότι δεν στραβοβιδώνονται.
8 ) Tέλος, αφού πλύνουμε τον τροχό και το γλύψουμε με τη γλώσσα μας τον επανατοποθετούμε!
Ιδια διαδικασία και στον άλλον τροχό και μόλις αποκτήσαμε νέα τακάκια στους πίσω τροχούς !!
Αν έχετε καμιά απορία ή ένσταση ρωτάτε ή βρίζετε ελευθέρως !
EDIT
Ξέχασα να συμπληρώσω ότι δεν πρέπει να ξεχάσετε να κλείσετε την τάπα από τα υγρά φρένων στον χώρο του κινητήρα και να 'τρομπάρετε' ακολούθως 3-4 φορές το πεντάλ του φρένου για να 'καθήσουν' τα τακάκια στις νέες θέσεις τους. -
Αποφάσισα ν' αλλάξω τα πίσω τακάκια μόνος μου. Δεν είναι κάτι το τρομερά δύσκολο και νομίζω ότι μπορεί να γίνει από τον οποιοδήποτε του οποίου πιάνουν κάπως τα χέρια του. Παραθέτω εδώ ένα μίνι οδηγό σε περίπτωση που κάποιος φίλος/η θα ήθελε κάποιες οπτικές οδηγίες για να το προσπαθήσει μόνος του.
Αναφέρομαι μεν σε Γκολφ αλλά η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια για τα περισσότερα αυτοκίνητα τα οποία φοράνε μονοπίστονα φρένα (η πλειοψηφία των αυτοκινήτων). Φυσικά ανάλογη είναι και η διαδικασία για πολυπίστονες απλά θα αλλάξει το σημείο της επαναφοράς του πιστονιού.
Για την όλη διαδικασία θα χρειαστείτε :
- Δύο 'κλειδιά'. Ένα 13άρι και ένα 16άρι. Καλό θα είναι το 13άρι να είναι και στρογγυλό.
- Μία πένσα.
- Το ειδικό εργαλείο για την επιστροφή του πιστονιού στη θέση του.
- Γαντάκια (η σκόνη από τα τακάκια δεν είναι μάλλον και ότι πιο υγιεινό και ας μην έχει και αμίαντο πια!)
- Ένα σκαμπό χαμηλό (θα πιαστείς αν είσαι σκυμμένος τόση ώρα!)
- Τα νέα τακάκια (τα οποία έχουν μέσα 4 νέες βίδες και 4 νέα μεταλλικά παρεμβύσματα)...εννοείται !
- Λίγο μεράκι.
8 ) Λίγη υπομονή. - Αρκετό χώρο και φως.
- Απέχθεια για τις τιμές των εργατικών στις ελληνικές αντιπροσωπείες (δεν μιλάω για τσιγκουνιά, μιλάω για ληστεία από γραβατωμένους).
Σε γενικές γραμμές καλό είναι οι όποιες εργασίες στο αυτοκίνητο να γίνονται όχι με το αυτοκίνητο στηριγμένο μόνο στο γρύλο του αλλά καλύτερα σε σταθερές βάσεις. Δεν είχα όμως τέτοιες και απλά πρόσεχα να μην ταρακουνάω το αυτοκίνητο πολύ έχοντας διαρκώς στο νου μου ότι είμαι μόνο με γρύλο και έχοντας βάλει τάκους στα μπροστινά λάστιχα. Φυσικά έχουμε βάλει ταχύτητα και μέχρι να βγάλουμε τον τροχό έχουμε και τραβηγμένο το χειρόφρενο.
(O Kermit είναι συνοδηγός και ούτε που κούνησε το δακτυλάκι του ο λουφαδόρος!)Έχουμε και λέμε λοιπόν:
- Αφαιρούμε την όμορφη και πολύ μαυρισμένη ζαντούλα μας πρώτα απ' όλα !!
Αν κάποιος δυσκολεύεται σε αυτό το σημείο πολύ απλά διαβάζει λίγο τις οδηγίες !
- Και τσουυυπ εμφανίζεται μπροστά μας ο δίσκος και το πίσω φρένο. Λύνουμε το χειρόφρενο και ανοίγουμε και την τάπα από τα υγρά φρένων στο χώρο του κινητήρα.
- Στην από πάνω φωτογραφία διακρίνονται οι δύο βίδες που θα πρέπει να λύσουμε για να απελευθερωθεί η δαγκάνα. Χρησιμοποιώντας τώρα τα δύο κλειδιά λύνουμε τις δύο πίσω βίδες. ΠΡΟΣΟΧΗ : κρατάμε αντίσταση με το 16άρι (το αριστερό στην παρακάτω φωτό) και ξεβιδώνουμε με το 13άρι την πίσω βίδα. Το ίδιο κάνουμε και με την κάτω βίδα.
- Αφού βγήκαν οι δύο βίδες η δαγκάνα με το πιστόνι είναι πια ελεύθερη. Προσοχή μην την πολυτραβάτε γιατί υπάρχει το σωληνάκι φρένων. Το χειρόφρενο βέβαια βοηθάει αρκετά στην στήριξη αλλά για καλό και για κακό βάλτε κάποιο υποστήριγμα κάτω από το πιστόνι όταν το αφήνετε για να μην τεντώνει το σωληνάκι.
- Εδώ φαίνονται τα παλιά τακάκια και ακολούθως η απουσία τους. Μεταξύ των τακακίων και του οδηγού του πιστονιού παρεμβάλλονται 2 κίτρινα μεταλλικά που περιλαμβάνονται στο κουτί με τα τακάκια.
- Εδώ είναι το δύσκολο σημείο ! Για να χωρέσουν τα νέα τακάκια πρέπει να 'σπρώξουμε' πίσω το έμβολο της δαγκάνας. Στα πίσω έμβολα (σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα) λόγω του ότι πρέπει να 'πιάνει' και το χειρόφρενο το σπρώξιμο γίνεται βιδωτά δεξιόστροφα (στις Alfa Romeo γίνεται αριστερόστροφα). Με ταλαιπώρησε πάρα πολύ προτού το μάθω αυτό όπου προσπαθούσα με ένα φίλο να το σπρώξουμε απλά πίσω. Είχαμε δοκιμάσει τα πάντα (μέχρι και μέγγενη!!!) αλλά το έμβολο τσολιάς στο Σύνταγμα. Μετά μάθαμε όμως αυτό το μικρό 'μυστικό' και έτσι πια το δηλώνω ΣΑΦΩΣ : ΠΡΕΠΕΙ να έχετε αυτό το εργαλείο που βλέπεται. Μπορειται να το δανειστείτε απλά από κάποιο συνοικιακό συνεργείο αν υπάρχει κοντά στο σπίτι σας ή αν θέλετε να το αγοράσετε είτε από κάποιο κατάστημα με εργαλέια (βιδωτό μοχλό για επιστροφή του πίσω εμβόλου θα το πείτε) ή από το ίντερνετ ( π.χ. : http://www.germanautoparts.com/tools/Vo ... %20tools#1' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank . Αυτό είναι αμερικάνικο και θέλει 100$ ελάχιστη παραγγελλία. ΜΕ αρχή αυτό μπορείτε να βρείτε και κάτι σε Ευρώπη.)
- Τοποθετούμε πρώτα τα νέα μεταλλικά παρεμβύσματα και ακολούθως 'συρταρωτά' τοποθετούμε τα νέα τακάκια και κουμπώνουμε και το πιστόνι.
Βιδώνουμε τις ΝΕΕΣ βίδες που έχουν μέσα τα τακάκια (έχουν μια επικάλυψη για να μη ξεβιδώνουν για αυτό το τονίζω) με τη βοήθεια των δύο κλειδιών. Κρατώντας αντίσταση με το 16άρη βιδώνουμε με το 13άρη. Εννοείται ότι τις πρώτες βόλτες στις βίδες τις δίνουμε με τα δάκτυλα για να είμαστε βέβαιοι ότι δεν στραβοβιδώνονται.
8 ) Tέλος, αφού πλύνουμε τον τροχό και το γλύψουμε με τη γλώσσα μας τον επανατοποθετούμε!
Ιδια διαδικασία και στον άλλον τροχό και μόλις αποκτήσαμε νέα τακάκια στους πίσω τροχούς !!
Αν έχετε καμιά απορία ή ένσταση ρωτάτε ή βρίζετε ελευθέρως !
EDIT
Ξέχασα να συμπληρώσω ότι δεν πρέπει να ξεχάσετε να κλείσετε την τάπα από τα υγρά φρένων στον χώρο του κινητήρα και να 'τρομπάρετε' ακολούθως 3-4 φορές το πεντάλ του φρένου για να 'καθήσουν' τα τακάκια στις νέες θέσεις τους. -
Πολύ ωραίος!
Πάντως είναι κάτι που δύσκολα θα έκανα μόνος μου (όχι γιατί έχω πίσω ταμπούρα ) γιατί άμα κάνεις λάθος και δεν δουλέψει το πράμα...
-
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Πολύ ωραίος!Πάντως είναι κάτι που δύσκολα θα έκανα μόνος μου (όχι γιατί έχω πίσω ταμπούρα ) γιατί άμα κάνεις λάθος και δεν δουλέψει το πράμα...
Ευχαριστώ.
Και εγώ το ίδιο σκεφτόμουνα εδώ και χρόνια αλλά εκτός από τις τιμές έφαγα και την εξής φλασία-σκέψη: περισσότερο νοιάζεται για μένα ο 20χρονος εκπαιδευόμενος μηχανικός της αντιπροσωπείας (που τέτοιες χαμαλοδουλειές κάνουν συνήθως) που έχει το μυαλό στη γκόμενα ενδεχομένως απο ότι ο εαυτός μου ?!
Μαλλον όχι ! (Π.χ. το βίδωμα στις βίδες που έκανα εγώ δεν παίζει να το έκανε ο μηχανικός! Ακόμα με πονάνε τα εσωτερικά από τις παλάμες μου!)Και μη νομίζεις, δεν είναι κάτι το δύσκολο άσχετα αν φαίνεται έτσι. Δυσκολα μπορεί να πάει κάτι στραβά. Άλλωστε όπως είδες 2 βίδες λύνεις όλες και όλες από τα φρένα.
Ρώτησε τι ακριβώς σε χρεώνει η αντιπροσωπεία (αν πηγαίνεις φυσικά) για αλλαγή τακάκια και μολις μάθεις έτσι και για το γμτ κάποια στιγμή θα το προσπαθήσεις!
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Και μη νομίζεις, δεν είναι κάτι το δύσκολο άσχετα αν φαίνεται έτσι. Δυσκολα μπορεί να πάει κάτι στραβά. Άλλωστε όπως είδες 2 βίδες λύνεις όλες και όλες από τα φρένα.Σωστό αυτό. Απλά πρέπει να το δω/κάνω με κάποιον πιο έμπειρο μια-δυο φορές για να προσπαθήσω και μόνος μου.
Πόσα ήθελε η αντιπροσωπεία;
-
Σίγουρα η παρέα ενός φίλου (ακόμα καλύτερα αν έχει και κάποια μικρή εμπειρία στα μηχανολογικά) βοηθάει καθώς ως γνωστόν 2 μυαλά σκέφτονται καλύτερα από 1 ! Και σίγουρα θα αισθάνεσαι και εσύ μια παραπάνω σιγουριά αν είσαι με κάποιο φίλο. Και εγώ είχα παρέα ένα φίλο για 'ψυχολογική' και όχι μόνο συμπαράσταση...
Η αντιπρ. μου είπε 'γύρω' στα 60 ευρώ τα εργατικά ! Τα τακακια κάνουν περίπου 75 ευρώ οπότε μιλάμε για χοντρικά 140 ευρώ σύνολο περίπου μόνο τα πίσω. Αφενός το 'γύρω' είναι ύποπτο και οδηγεί πάντα σε πιο πάνω αλλά όπως έγραψα και πιο πάνω δεν είναι θέμα τσιγκουνιάς (γενικά εμπιστεύομαι τις επίσημες αντιπροσωπείες) αλλά κάποιες φορές ξεφεύγουν πολύ. Π.χ. για εξαγωγή-εισαγωγή τροχών χρεώνουν περίπου 0.3 της εργατώρας (με 50 ευρώ περίπου την εργατώρα 15 ευρώ το βγάλε-βάλε. Ημαρτον!)
Αλλά πέρα από τις τιμές πιστεύω είναι ωραίο να σκαλίζεις και λίγο το όχημα σου. Εχει μια γοητεία αυτή η μαυρίλα (και ας ειναι πάνω στα γάντια! ) ...
-
Mπράβο φίλε μου!!!
Άντε να μαζευόμαστε οι DIY's... -
πρωτον γιατι να παω σε αντιπροσωπεια για αλλαγη τακακιων?
δευτερον γιατι να παρω τα τακακια απο αντιπροσωπεια ενω την ιδια παστα και το ιδιο τακακι απο τον κατασκευαστη που τα φτιαχνει για την οποια VW ή FIAT κτλ,τα παιρνω απο 150€..κρατηθητε στα 50€?
τριτον η ποιο τραβηγμενη τιμη για αλλαγη τακακιων εξω στοιχιζει απο 15 εως 20€!!!ανα αξονα...
-
Πρώτα απ όλα συγχαρητήρια για το όλο εγχείρημα. Είναι απο τις δουλειές που μπορείς να κάνεις μόνος σου χωρίς ιδιαίτερο κόπο και γλιτώνεις αρκετά χρήματα.
Δύο παρατηρήσεις:
- Αν δέν υπάρχει το εργαλείο για τη συμπίεση του εμβόλου μπορείς να κάνεις την ίδια δουλειά με ένα μυτοτσίμπιδο. Βάζεις το μυτοτσίμπιδο στις εγκοπές του εμβόλου και σπρώχνεις και γυρνάς ταυτόχρονα με το χέρι. Θέλει λίγο υπομονή και δύναμη αλλά απ την άλλη αν δέν είσαι επαγγελματίας δέν αξίζει να σκάσεις 100€ για το εργαλείο για 1-2 φορές που θα χρειαστέι να αλλαχτούν τα πίσω τακάκια.
Εναλλακτικά, αν τα χέρια σου πιάνουν με την ηλεκτροκόληση, μπορείς να φτιάξεις δικό σου εργαλείο με μια μακρια βίδα και μερικά λαμάκια
Δέν ξέρω γιατί φτιάχνουν έτσι αυτά τα έμβολα, πάντως δέν είναι λόγω του χειροφρένου γιατι έχω δεί το ίδιο σύστημα και στο πίσω φρένο απο Kawasaki Ninja.
- Έγραψες πιό πάνω οτι σε πονέσανε τα χέρια απο το σφίξιμο. Οι βίδες που στηρίζουν τη δαγκάνα δέν θέλουν πολύ σφίξιμο γιατί μπορεί να στραβώσουν και μετά να μην επιστρέφει το τακάκι απο μόνο του και να κολάει πάνω στο δίσκο.
Βέβαια μήν το κάνεις και σαν τους Γάλλους. Είχα φάει τον κόσμο να βρώ allen 8mm για τα μπροστά φρένα του C4 και τελικά διαπίστωσα οτι δέν χρειαζόταν καθώς οι βίδες δέν ήταν καθόλου σφιγμένες και άνετα βγαίνανε με το δάχτυλο
-
Εναλλακτικά για το σπρώξιμο του πιστονιού πίσω μπορεί να γίνει σπρώχνοντας το τακάκι πάνω στο πιστόνι, δηλαδή ασκώντας πίεση πάνω στο τακάκι που έχει μεγάλη επιφάνεια. Δεν γίνεται βέβαια σε όλες τις δαγκάνες αλλά προσωπικά μέχρι στιγμής δεν μου χρειάστηκε κάποιο εργαλείο.
Επίσης αν και συνήθως τα τακάκια έχουν μιας μορφής πάστα στο πίσω μέρος, εκεί που ακουμπούν στη δαγκάνα, καλό είναι να βάζουμε χαλκόπαστα σε όσα σημεία ακουμπά το τακάκι με τη δαγκάνα για να αποτρέψουμε τα τσιρίγματα. Σε αυτοκίνητα με ABS και τα συνακόλουθα ηλεκτρονικά βοηθήματα για να μη μπερδεύεται ο αισθητήρας πάνω στον τροχό από τον χαλκό υπάρχει ειδικό γρασάκι για αυτή τη δουλειά. Πολλά τακάκια βγάζουν κακή φήμη αμελώντας αυτή την λεπτομέρεια.
Σε όσες δαγκάνες δεν υπάρχουν μεταλλικά πλακάκια πάνω στα οποία ακουμπά το τακάκι καλό είναι να καθαρίζεται η δαγκάνα με τρίψιμο και κάποιο καθαριστικό spray, με προσοχή στη σκόνη πάντα, πριν μπει χαλκόπαστα και τακάκι.
Υπάρχει τέλος και γράσο υψηλών θερμοκρασιών για τις βίδες τις δαγκάνας. Καλό είναι να μπαίνει και μικρή ποσότητα περιμετρικά του πιστονιού στην επαφή του με την τσιμούχα. Έτσι θα δουλεύει υποδειγματικά η δαγκάνα και θα αποφεύγονται ή ελαχιστοποιείται το ανομοιογενές φάγωμα των τακακιών στον άξονα
-
Καλημέρα!!!
Μπορεί καλό το DIY!!!!
Θέλω όμως μιά χάρη!!!!Πες μου που βρήκες τον Κέρμιτ!!!! (δώσε μου το barcode και είμαι οκ! ) -
Αντί για το ειδικό εργαλείο κάποιοι χρησιμοποιούν τις βίδες-σφιγκτήρες των ξυλουργών.
-
Ο χρήστης nik16v έγραψε:
Αντί για το ειδικό εργαλείο κάποιοι χρησιμοποιούν τις βίδες-σφιγκτήρες των ξυλουργών.Tα νταβιδια λες;Αν απλα πρεπει να πιεστει προς τα μεσα το εμβολο,χωρις να περιστραφει,η τσιμπιδα του υδραυλικου ειναι αρκετη.Προσοχη ομως να μην κανετε σημαδια στο εμβολο απο την πιεση,βαλτε το παλιο τακακι αναμεσα στην πλευρα της τσιμπιδας και το εμβολο και θα ειναι ενταξει.Επισης οταν πιεζετε το εμβολο προς τα πισω τα υγρα των φρενων θα τρεξουν απο το παγουρακι τους,μπορει και με ορμη,οποτε προσοχη και καλο ξεπλυμα.
-
Για το εργαλείο έχετε δίκιο. Μπορεί να γίνει και με κάποια 'ευρεσιτεχνία' η επιστροφή του εμβόλου. Και εγώ με ευρεσιτεχνίες ξεκίνησα με τον φίλο μου αλλά δεν μας βγήκε. Για το κόστος του εργαλείου πιστεύω ότι αν αποφασίσει κάποιος ότι πια θα αλλάζει μόνος του τα τακάκια (έστω και τα πίσω) μια Κυριακή πρωί θα την κάνει την απόσβεση δεν υπάρχει περίπτωση (σε 2 το πολύ αλλαγές), άλλωστε 100 ευρώ κάνει το εργαλείο με όλο το βαλιτσάκι που έχει μέσα πολλές ροδέλες για όλες τις μάρκες και έχει και αριστερόστροφο για κάποια ιταλικά. Αν θέλεις ένα απλό τότε από Ευρώπη θα έρχεται 40-50 ευρώ.
Για τον Κερμιτ pad, δυστυχώς δεν μπορώ να σε βοηθήσω !
Toν έχω πολλά χρόνια και του έχω κόψει και την ετικέτα γιατί ξεφύτρωνε από τον πισινό του, ήταν μεγάλη και αντιαισθητική, οπότε δεν έχω σειριακό. Το είχα βρει σε κάποια παιχνιδάδικο αλλά τώρα δεν τον έχω ξαναπετύχει να σου πω την αλήθεια. Οπου βλέπεις παιχνιδαδικό (όχι τα μεγάλα, πιο μαζεμένα) κάνε μια ερώτηση. Σου δίνω και δυο λινκ μπας και βρεις κάποια άκρη. Το ένα έχει ένα τέτοιο αλλά επειδή είναι ακριβής αντιγραφή της πρωτότυπης κούκλας (όπως λένε τουλάχιστον) είναι αρκετά ακριβό. Εγώ το είχα πάρει πριν 4-5 χρόνια περίπου 60 ευρώ για να σου δώσω μια εικόνα.http://www.muppetcentral.com/collectibl ... ndex.shtml
http://disneystore-shopping.disney.co.uk/default.aspx -
Πολυ χρησιμο DIY!Ετυχε τον τελευταιο καιρο να το κανω κ εγω κ μαλιστα αρκετες φορες(πρεπει να αλλαξα μπρος πισω τακακια 3-4 φορες μεσα σε 1-2 βδομαδες)γιατι εκανα κατι δοκιμες.Κ εγω επανεφερα το εμβολο με ενα μυτοτσιμπιδο.Δεν ειναι ιδιαιτερα δυσκολο.Οσο για τα μπροστα ειναι ακομα πιο ευκολο...
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Ακούτε Μ@Λ@ΚΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ?. Ο κόσμος ξύπνησε!. Δεν μπορείτε να τον εκμεταλλευτείτε, σας το έλεγα πριν 20 + χρόνια και με λέγατε «γραφικό», για να μην πω Μ@Λ@ΚΑ!!!!….
Αντώνη είναι πλέον αργά τώρα
Και το κακό είναι ότι συνεχίζουν ακάθεκτοι.....Ενας γραφικός συνάδελφος
-
Εμ εισαστε και μετρημενοι στα δαχτυλα οι καλοι και σας ψαχνουμε με το ντουφεκι δυστηχως.
-
Aν ήμουν Αθήνα, χαλαρά δεχόμουν, την πρόσκληση του Αντώνη, και ας τα τσουγκρίσαμε πριν. Δυστυχώς σπανίζουν οι σωστοί επαγγελματίες του κλάδου, ειδικότερα αυτοί δε που να έχουν διάθεση να βοηθήσουν και να μεταδώσουν κάποια γνώση.
-
Αντωνη, με ποιες μαρκες αυτοκινητων ασχολεισαι?
Αλλαγή πίσω τακάκια σε Golf GTI MKV (Κάντο μόνος σου!)