-
μια ερωτηση.
ελλαδα οταν κανεις μετατροπες οι οποιες δεν βγαινουν απο το εργοστασιο της καθε εταιρειας,
δηλαδη φαρδια ζαντολαστιχα,
χαμηλωμα,
σπορ εξατμιση που σπαει τυμπανα,
προσθηκες στους αξονες.αυτα περναν απο καποιο ελεγχο ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ την τοποθετηση ωστε να πιστοποιηθει οτι ειναι ασφαλες για το δρομο,
η οχι;
γερμανια ας πουμε οτιδηποτε αλλαξεις στο αμαξι απο τα παραπανω,
πρεπει να περσεις ΕΞΤΡΑ κτεο,και οι αλλαγες να γραφτουν στην αδεια του αυτοκινητου.
π.χ. εγω για το clk οπου εβαλα 17αρες ζαντες amg,ελατηρια eibach και προσθηκες H&R στο πισω αξονα,
επρεπε να περασω για ολα αυτα εξτρα κτεο και να γραφτουν στην αδεια.
επειτα για να περασεις το κτεο πρεπει να εχεις απο την αντιστοιχη κατασκευαστρια εταιρεια ειδικο εγγραφο το οποιο να λεει ρητως οτι το ταδε πραγμα εχει ελεγχθει και μπορει να τοποθετηθει στο ταδε αμαξι.
εγω δηλαδη επρεπε να παρω τα αντιστοιχα εγγραφα απο την amg,eibach και H&R,
να τα τοποθετησω και μετα να περασω ΜΟΝΟ για αυτα κτεο. -
μια ερωτηση.
ελλαδα οταν κανεις μετατροπες οι οποιες δεν βγαινουν απο το εργοστασιο της καθε εταιρειας,
δηλαδη φαρδια ζαντολαστιχα,
χαμηλωμα,
σπορ εξατμιση που σπαει τυμπανα,
προσθηκες στους αξονες.αυτα περναν απο καποιο ελεγχο ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ την τοποθετηση ωστε να πιστοποιηθει οτι ειναι ασφαλες για το δρομο,
η οχι;
γερμανια ας πουμε οτιδηποτε αλλαξεις στο αμαξι απο τα παραπανω,
πρεπει να περσεις ΕΞΤΡΑ κτεο,και οι αλλαγες να γραφτουν στην αδεια του αυτοκινητου.
π.χ. εγω για το clk οπου εβαλα 17αρες ζαντες amg,ελατηρια eibach και προσθηκες H&R στο πισω αξονα,
επρεπε να περασω για ολα αυτα εξτρα κτεο και να γραφτουν στην αδεια.
επειτα για να περασεις το κτεο πρεπει να εχεις απο την αντιστοιχη κατασκευαστρια εταιρεια ειδικο εγγραφο το οποιο να λεει ρητως οτι το ταδε πραγμα εχει ελεγχθει και μπορει να τοποθετηθει στο ταδε αμαξι.
εγω δηλαδη επρεπε να παρω τα αντιστοιχα εγγραφα απο την amg,eibach και H&R,
να τα τοποθετησω και μετα να περασω ΜΟΝΟ για αυτα κτεο. -
μια ερωτηση.
ελλαδα οταν κανεις μετατροπες οι οποιες δεν βγαινουν απο το εργοστασιο της καθε εταιρειας,
δηλαδη φαρδια ζαντολαστιχα,
χαμηλωμα,
σπορ εξατμιση που σπαει τυμπανα,
προσθηκες στους αξονες.αυτα περναν απο καποιο ελεγχο ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ την τοποθετηση ωστε να πιστοποιηθει οτι ειναι ασφαλες για το δρομο,
η οχι;
γερμανια ας πουμε οτιδηποτε αλλαξεις στο αμαξι απο τα παραπανω,
πρεπει να περσεις ΕΞΤΡΑ κτεο,και οι αλλαγες να γραφτουν στην αδεια του αυτοκινητου.
π.χ. εγω για το clk οπου εβαλα 17αρες ζαντες amg,ελατηρια eibach και προσθηκες H&R στο πισω αξονα,
επρεπε να περασω για ολα αυτα εξτρα κτεο και να γραφτουν στην αδεια.
επειτα για να περασεις το κτεο πρεπει να εχεις απο την αντιστοιχη κατασκευαστρια εταιρεια ειδικο εγγραφο το οποιο να λεει ρητως οτι το ταδε πραγμα εχει ελεγχθει και μπορει να τοποθετηθει στο ταδε αμαξι.
εγω δηλαδη επρεπε να παρω τα αντιστοιχα εγγραφα απο την amg,eibach και H&R,
να τα τοποθετησω και μετα να περασω ΜΟΝΟ για αυτα κτεο. -
2 λέξεις...ούτε καν
Έτσι όπως τα λες σίγουρα δε χρειάζεται...
Τώρα εάν αλλάξεις τον κινητήρα θα πρέπει να το δηλώσεις και να περάσεις...όλα τα άλλα είναι νόμιμα:D -
Ο χρήστης iliasp έγραψε:
Τώρα εάν αλλάξεις τον κινητήρα θα πρέπει να το δηλώσεις και να περάσεις...όλα τα άλλα είναι νόμιμα:DΑν αλλάξεις τον κινητήρα με άλλον που βασίζεται στο ίδιο ακριβώς μπλοκ, δηλαδή συνήθως την αντίστοιχη turbo ή compressor εκδοχή του ατμοσφαιρικού που αγόρασες, τότε δεν χρειάζεται ούτε αυτό. Επίσης αν υπερτροφοδοτήσεις μόνος σου, ακόμα και να κυκλοφορείς με 10 bar πίεση (που λέει ο λόγος ) δεν λογοδοτείς σε κανέναν. Άσχετα που μπορεί να ξεκίνησες με 100 ίππους και να κατέληξες με 350, διατηρώντας και τα απαραίτητα ταμπούρα στον πίσω άξονα!!
-
Στις μετατροπες σε σχεση με αυτες που προανεφερες το μονο που θα κοιταξουν ειναι αν στην αλλαγη του σετ ελαστικων διατηρισες σχεδον την ιδια διαμετρο του τροχου ασχετος φαρδους, και για αυτο τον λογο υπαρχουν κ καταλογοι αντιστιχησης στα βουλκανιζατερ.
Οσο για την εξατμιση ουτε εκει θα σου την πουνε εκτος κ αν εισαι ανεβασμενος σε ρυπους,για ολα τα υπολοιπα δεν γινετε λογος κ ολα περνουνται στο ντουκου εκτος απο τα φιμε τζαμια τα οποια δεν αναφερεις.Σε αυτον τον τομεα οπου στην γερμανια εστω κ το μπαλακι τις χουφτας του λεβιε ταχυτητων να θελησεις να αλλαξεις πρεπει να γραφτει στην αδεια!εδω ζεις στην γη τις επαγγελιας,αν εισαι βελτιοσακιας απολαυσε το!
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Τώρα εάν αλλάξεις τον κινητήρα θα πρέπει να το δηλώσεις και να περάσεις...όλα τα άλλα είναι νόμιμα:D
Αν αλλάξεις τον κινητήρα με άλλον που βασίζεται στο ίδιο ακριβώς μπλοκ, δηλαδή συνήθως την αντίστοιχη turbo ή compressor εκδοχή του ατμοσφαιρικού που αγόρασες, τότε δεν χρειάζεται ούτε αυτό. Επίσης αν υπερτροφοδοτήσεις μόνος σου, ακόμα και να κυκλοφορείς με 10 bar πίεση (που λέει ο λόγος ) δεν λογοδοτείς σε κανέναν. Άσχετα που μπορεί να ξεκίνησες με 100 ίππους και να κατέληξες με 350, διατηρώντας και τα απαραίτητα ταμπούρα στον πίσω άξονα!!
Αυτο εινια κατηγορηματικα ΛΑΘΟΣ. Αμα αλλαξει ο κωδικος κινητηρα, τοτε πρεπει να δηλωθει.
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Αν αλλάξεις τον κινητήρα με άλλον που βασίζεται στο ίδιο ακριβώς μπλοκ, δηλαδή συνήθως την αντίστοιχη turbo ή compressor εκδοχή του ατμοσφαιρικού που αγόρασες, τότε δεν χρειάζεται ούτε αυτό. Επίσης αν υπερτροφοδοτήσεις μόνος σου, ακόμα και να κυκλοφορείς με 10 bar πίεση (που λέει ο λόγος ) δεν λογοδοτείς σε κανέναν. Άσχετα που μπορεί να ξεκίνησες με 100 ίππους και να κατέληξες με 350, διατηρώντας και τα απαραίτητα ταμπούρα στον πίσω άξονα!!Ωραία... τότε μπορώ να κάνω το Tipo 1.4 που έχω Tipo Gt Άλλωστε, ο κινητήρας του είναι ίδιος με τον κινητήρα του Punto Gt.
Καλά, οκ, μπορεί μετά το αυτοκίνητο να συνεχίζει ευθεία στη στροφή, να μη σταματάει, να τρίζει ολόκληρο από τις δυνάμεις που εφαρμόζονται στο σασί, εγώ θα είμαι νόμιμος όμως -
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Τώρα εάν αλλάξεις τον κινητήρα θα πρέπει να το δηλώσεις και να περάσεις...όλα τα άλλα είναι νόμιμα:D
Αν αλλάξεις τον κινητήρα με άλλον που βασίζεται στο ίδιο ακριβώς μπλοκ, δηλαδή συνήθως την αντίστοιχη turbo ή compressor εκδοχή του ατμοσφαιρικού που αγόρασες, τότε δεν χρειάζεται ούτε αυτό. Επίσης αν υπερτροφοδοτήσεις μόνος σου, ακόμα και να κυκλοφορείς με 10 bar πίεση (που λέει ο λόγος ) δεν λογοδοτείς σε κανέναν. Άσχετα που μπορεί να ξεκίνησες με 100 ίππους και να κατέληξες με 350, διατηρώντας και τα απαραίτητα ταμπούρα στον πίσω άξονα!!
Αυτο εινια κατηγορηματικα ΛΑΘΟΣ. Αμα αλλαξει ο κωδικος κινητηρα, τοτε πρεπει να δηλωθει.
Μα το τούρμπισμα δεν αλλάζει τον κωδικό κινητήρα!
Και η αλλαγή με άλλον που έχει το ίδιο μπλοκ επίσης δεν θα αλλάξει τον αριθμό κινητήρα στα πρώτα ψηφία (που είναι αυτά που κοιτάνε). Κλασσικό παράδειγμα η αλλαγή του 4E-FE 1300άρη της Toyota με τον αντίστοιχο turbo 4E-FTE που ποτέ δεν ερχόταν Ελλάδα και είναι από τα ιαπωνικά Starlet GT/Glanza. Υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που έχουν κάνει τη μετατροπή και περνάνε κανονικά ΚΤΕΟ, ακριβώς επειδή οι δύο αυτοί κινητήρες έχουν το ίδιο μπλόκ. Επίσης αν εμένα μου σπάσει ο κινητήρας και βάλω έναν πανομοιότυπο, δεν θα μου κάνουν πρόβλημα στο ΚΤΕΟ, κι ας είναι άλλος ο αριθμός του συγκεκριμένου κομματιού στα τελευταία ψηφία.Αν κάνω λάθος κάπου και ξέρεις που αναφέρεται το σωστό (νόμος, υπουργική απόφαση, κτλ) θα ήθελα να το μάθω, γιατί δεν έχω κάποιο χαρτί που να βεβαιώνει αυτά που λέω. Έχω όμως αρκετούς που περνάνε ΚΤΕΟ χωρίς λάδωμα με τέτοιες μετατροπές.
Αυτό που επίσης ξέρω είναι ότι όταν αλλάζεις μπλοκ, πρέπει να δηλωθεί, και η διαδικασία είναι σχετικά εύκολη αν το μπλοκ που θέλεις έμπαινε στο αμάξωμα που έχεις. Υπάρχει λίστα με εγκεκριμένες αλλαγές στο υπουργείο συγκοινωνιών. Εκεί όμως πρέπει να περάσεις τεχνικό έλεγχο και να μπλέξεις με χαρτιά, παρά το ότι είναι 'εύκολη' η διαδικασία.
aserf, αν το Tipo σου έχει το ίδιο μπλοκ με τον 1400άρη του Punto GT, τότε απ'οτι ξέρω (αλλά μπορεί και να κάνω λάθος) θα είσαι νόμιμος. Αυτό όμως θα σε κάνει εξίσου χάρο με αρκετούς νόμιμους ακόμα. Κάπου πάσχει αυτό το σύστημα... Βέβαια δεν ξέρω αν είναι το ίδιο μπλοκ γιατί οι εργοστασιακοί turbo μερικές φορές έχουν άλλο, πιο ενισχυμένο, με καλύτερη ψύξη, κτλ, και φυσικά με άλλο αναγνωριστικό (αυτό μόνο ενδιαφέρει τις αρχές). Πχ. δεν μπορείς να βάλεις έναν 1400 TSi σε ένα αυτοκίνητο που είχε 1400 FSi χωρίς να περάσεις από έλεγχο και χαρτούρα.
Just my 2 (euro) cents
-
Ξαναλεω, αμα ο ΚΩΔΙΚΟΣ του κινητηρα αλλαξει, τοτε πρεπει να δηλωθει. Το τουρμπισμα του υπαρχοντος κινητηρα οντως δεν αλλαζει τα νουμερα. Αμα ομως αλλαξεις τον κινητηρα με αλλον που εβγαινε πχ τουρμπατος απο το εργοστασιο, αν αυτοι εχουν αλλο κωδικο και φαινεται, τοτε εχεις προβλημα.
Στο παραδειγμα που φερνεις, αμα τα δυο μοτερ εχουν χτυπημενα πανω 4E-FE ο ενας και 4E-FTE ο αλλος, τοτε εχεις προβλημα και πρεπει να δηλωθει.
Ακομα πιο καλο παραδειγμα. Εστω οτι ειχες Astra G με μοτερ 1400αρι με μηχανικο γκαζι (ντιζα). Κωδικος μοτερ Χ14ΧΕ. Εστω οτι εσπαγες μοτερ και εβαζες το ακριβως ιδιο σε καθε περιπτωση, αλλα με ηλεκτρονικο γκαζι. Αυτο ειχε κωδικο μοτερ Ζ14ΧΕ οπου το Ζ το μονο που δηλωνε ηταν το ηλεκτρονικο γκαζι. Ιδια κυβικα, ιδιο μπλοκ, ιδιο μοτερ σε καθε περιπτωση. ΕΠΡΕΠΕ να το δηλωσεις.
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Στο παραδειγμα που φερνεις, αμα τα δυο μοτερ εχουν χτυπημενα πανω 4E-FE ο ενας και 4E-FTE ο αλλος, τοτε εχεις προβλημα και πρεπει να δηλωθει.
Συνηθως στην αδεια λεει 4Ε, οποτε δεν εχεις προβλημα.
-
Ε αμα η αδεια γραφει ενα ξερο 4Ε και τα δυο μοτερ ειναι 4Ε-FE & 4E-FTE, δεν εχεις προβλημα.
Εκτος αν πεσεις σε στραβωμενο ή ασχετο μπατσο και σε τρεχει με το μαμα μοτερ επειδη το μοτερ πανω του δεν θα γραφει σκετο 4Ε οπως η αδεια αλλα 4Ε-FE
-
Ο χρήστης xenos έγραψε:
Στο παραδειγμα που φερνεις, αμα τα δυο μοτερ εχουν χτυπημενα πανω 4E-FE ο ενας και 4E-FTE ο αλλος, τοτε εχεις προβλημα και πρεπει να δηλωθει.
Συνηθως στην αδεια λεει 4Ε, οποτε δεν εχεις προβλημα.
Απο κάποια χρονιά και μετά στην άδεια κυκλοφορίας γράφει μόνο τα πρώτα ψηφία του κινητήρα (δηλαδή ουσιαστικά τον τύπο του κινητήρα και όχι όλο τον αριθμό του συγκεκριμένου κομματιού). Σε σταρλετ του 98 που είχα δει η άδεια έγραφε 4E. Στο δικό μου κορόλλα του '93 γράφει όλο τον αριθμό του κινητήρα, δηλαδή 4Ε-FEκλπ κλπ. Εγώ για παράδειγμα δεν μπορώ να αλλάξω κινητήρα χωρίς να τον δηλώσω.
Κάπου έχω ακούσει πως αν αλλάξεις κινητήρα με ακριβώς ίδιο αρκεί να έχεις μαζί την απόδειξη αγοράς. Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό.
-
Είναι τελικά πιο πολύπλοκο απ'όσο νόμιζα. Πάντως στην Corolla μου, το 4E-FE είναι με αυτοκόλλητο πάνω σε ένα πλαστικό κάλυμμα του κινητήρα και όχι χτυπημένο. Θα κοιτάξω την άδεια το βράδυ και θα σας πω τι λέει.
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Είναι τελικά πιο πολύπλοκο απ'όσο νόμιζα. Πάντως στην Corolla μου, το 4E-FE είναι με αυτοκόλλητο πάνω σε ένα πλαστικό κάλυμμα του κινητήρα και όχι χτυπημένο. Θα κοιτάξω την άδεια το βράδυ και θα σας πω τι λέει.Δε μιλάμε για το τι γράφει στο καπάκι. Εκεί μπορεί να γράφει ότι θελει, από τον τύπο του κινητήρα μέχρι και ποιος τον σχεδιάσε...
Μιλάμε για τον αριθμό του κινητήρα που είναι χτυπημένος στο μπλοκ. Ο αριθμός αυτός είναι ο σειριακός αριθμός και είναι μοναδικός για κάθε κινητήρα. Οι πρώτοι χαρακτήρες είναι ο τυπός του (δηλαδή το 4E-FE) και ο υπόλοιπος αριθμός είναι ο σειριακός που είναι μοναδικός. Στις παλιές άδειες γραφόταν όλος ο αριθμός. Από κάποια χρονολογία και μετά πάνω στην άδεια γράφεται μόνο ο τύπος (εννοείται ότι στον κινητήρα εξακολουθεί να αναγράφεται ο πλήρης σειριακός αριθμός) -
Ναι, φυσικά και έχει ολόκληρο τον αριθμό πάνω στο μπλοκ. Θα τα δω το βράδυ όλα μαζί γιατί έχω την περιέργεια!
(Και να φανταστείτε ότι ποτέ δεν ήθελα μετατροπή!)
-
βλεπω παντως οτι μονο για αλλαγη κινητηρα χρειαζεται κτεο και να γραφτει στην αδεια.
ενας ας πουμε με ενα γκολφ που θελει να βαλει 18αρες η 19αρες ζαντες,
προσθηκες 20 και 30 χιλιοστα,2 χοντρα μπουρια στην εξατμιση η κανα χαμηλωμα 50 χιλιοστα,
το μονο που χρειαζεται ειναι να τα αγορασει και παει σε ενα μαστορι να του τα περασει.
δεν περναει απο κανεναν ελεγχο κτεο η απο καποια αλλη αρμοδια υπηρεσια οπου θα πιστοποιειται εγγραφως οτι αυτες οι αλλαγες συμβαδιζουν με το αμαξι και ειναι ασφαλες για το δρομο.
μετατροπες και ΚΤΕΟ