-
τωρα που η Ρωσια εχει σταματησει την παροχη φυσικου αεριου η τιμη του πετρελαιου αμεσως αυξηθηκε στην Ελλαδα απο τις εταιρειες......
-
Στην αναμπουμπούλα, ο λύκος χαίρεται.
-
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Και μια εκδοση απο εμενα που τωρα χρησιμοποιω πετρελαιο τρομαρα μου.Εβαλα 184 γαλλονια προς 2,54 δολ το γαλλονι. 468 δολαριακια. Ακομα ποναει. Και θα ποναει ακομα περισσοτερο αν δεν εντεξει για 2 μηνες τουλαχιστον.
(μεταφραση σε ελληνικα δεδομενα γαλλονι 3,7 λιτρα/1,89 ευρω. Δηλαδη το λιτρο 51 ευρω-λεπτα.)
Νικος
Και σημερα κατεβηκα και ελεγξα το τεποζιτο. Εχω ακομα λιγο παραπανω απο 1/4.
Σημερα το πρωι η θερμοκρασια εξω απο το σπιτι μου.
-
0,49 το λίτρο!!!!
-
Με αφορμή μια συζήτηση που είχε γίνει πριν κανα 2 σελίδες για την διαμόρφωση της τιμής του αερίου σε σχέση με αυτή του πετρελαίου, παραθέτω ενα ενδιαφέρον άρθρο απο τοπική εφημερίδα. Αιτία που δημιουργήθηκε θέμα, είναι οι καταγγελίες απο καταναλωτές, οτι οι τελευταίοι λογαριασμοί ήρθαν 'τσιμπημένοι'..!! Διαβάστε το, είναι ενδιαφέρον ως προς το πώς κοστολογείται το προιόν σε Αθήνα και πώς σε Θεσ-νίκη, Λάρισα και θα λυθούν κάποιες απορίες που είχαν εκδηλωθεί πριν.....
Για φθηνότερο φυσικό αέριο αλλά από το καλοκαίρι, όταν δηλαδή δεν… θα το χρειάζονται ούτε θα το χρησιμοποιούν οι καταναλωτές, προϊδέασε χθες στη Βουλή ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης διαψεύδοντας τις ελπίδες που είχαν καλλιεργηθεί για μείωση των τιμολογίων από το αμέσως επόμενο διάστημα.
Δεχόμενος τη σφοδρή κριτική του (ερωτώντος) βουλευτή του ΚΚΕ κ. Αντώνη Σκυλλάκου αλλά και «φίλια πύρα» από τον προεδρεύοντα κ. Γιώργο Σούρλα, ο κ. Κ. Χατζηδάκης επέρριψε την ευθύνη για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα εμμέσως πλην σαφέστατα παραδέχτηκε ότι για την αναθεώρηση των συμβάσεων που έχουν διάρκεια ως το 2031 η κυβέρνηση δεν έχει πολλά περιθώρια αλλά προχωρά συζητώντας και «πιέζοντας πολιτικά»...
Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Ανάπτυξης, το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπέγραψε άλλη σύμβαση με την Εταιρεία Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) Αττικής το 2000 κι άλλη με τις ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας το 2001. «Η Ε.Π.Α. Αττικής συναρτά την τιμολόγηση του φυσικού αερίου σε δεδομένη στιγμή με την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, ενώ η Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας με το κόστος προμήθειας από αυτές του φυσικού αερίου με καθυστέρηση εξαμήνου». Τι είπε ο υπουργός πως σημαίνει αυτό; Ότι η μείωση στην τιμή του πετρελαίου με την οποία είναι συνδεδεμένη η τιμή του αερίου (φθηνότερο 20% ως γνωστόν) γίνεται αισθητή στους καταναλωτές της Αθήνας αμέσως, ενώ στη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία μόνο αφού περάσουν έξι μήνες. Άρα, σύμφωνα με τη συλλογιστική του υπουργού, αφού αποκλιμακώθηκε η τιμή του πετρελαίου, θα αποκλιμακωθεί και η τιμή του φυσικού αερίου αλλά με καθυστέρηση εξαμήνου. Αυτή η εξάμηνη καθυστέρηση θα ισχύει προφανώς και για τα υπόλοιπα 22 χρόνια της σύμβασης…Όσον αφορά στις συμβάσεις, ο κ. Κ. Χατζηδάκης ήταν κατηγορηματικός: «Αυτές ισχύουν και δεν υπάρχει κάποιος τρόπος βιαίως να αλλάξουν. Η κυβέρνηση θα καταβάλει κάποιες προσπάθειες και ήδη ξεκίνησε συζητήσεις και με τη ΡΑΕ και με τη ΔΕΠΑ και με τις ΕΠΑ στη Θεσσαλία και στη Θεσσαλονίκη, για να δούμε τι μπορεί να γίνει, ποια εξωσυμβατική ρύθμιση είναι δυνατόν να γίνει από τη ΔΕΠΑ ή με άλλο τρόπο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα. Όσο όμως ισχύουν οι συμβάσεις αυτές του 2000 και του 2001, θα υπάρχει διαφορετικός τρόπος αντιμετώπισης των πραγμάτων στην Αττική σε σχέση με τη Θεσσαλία και τη Θεσσαλονίκη. Σ’ αυτό θέλω να είμαι ξεκάθαρος. Είναι μια υπεύθυνη τοποθέτηση», σημείωσε.Πηγή και ολοκληρο το άρθρο.... http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=6973&pid=5
-
η ευθυνη το κράτους (ως επαρχιώτης) είναι ότι αφησε υποννοούμενα ότι το ΦΑ είναι φτηνότερο του πετρελαίου σε όλη την Ελλάδα..
Ετσι βλακωδώς οι γενικές συνελεύσεις στις πολυκατοικίες της επαρχίας λέγανε... ας πάμε εκεί που είναι 20% φτηνότερα.... ΕΝΩ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΦΗΜΗ για την αθήνα
Επιπλεόν τωαρ που θα ανέβει το πετρέλαιο, ΤΟ ΦΑ θα έιναι φτηνό.... και θα ξανανέβει το χειμώνα που θα το χρειάζονται.
Απλά αυτό που πρέπει να κάνει ο κόσμος ειναι να μην τους το πληρώσει... με το έτσι θέλω. Το πολύ πολύ να πλακωθούνε και μερικοί στην επαρχία.... Σκεφτείτε ότι αυτό πλείτει και τα ΔΗΜΟΣΙΑ κτήρια στη ΛΑρισα που βάλανε φυσικό αέριο... τα σχολεία.... το ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ!!!
-
Θα πρεπει να δουμε λιγο σε τι εποχη ζουμε....Τοσα χρονια οι τιμες ηταν προβλεψιμες...απο περισυ χαθηκε η μπαλα..χαθηκε λεμε.Ετσι πχ η ΔΕΠΑ βριθηκε αντιμετωπη με υψηλο κοστος πρωτης υλης,γιατι;Επειδη ανεβηκε πολυ το πετρέλαιο το διαστημα πριν την χειμερινη περιοδο
Για μενα ειναι σαφες οτι πρεπει να αλλαξει ο τροπος υπολογισμου του κοστους,πρεπει να συνδεθει με την τιμη του ΦΑ και οχι με το πετρελαιο.Περα του -20% ειναι παρα πολλα τα οφελη του ΦΑ,κυριως περιβαλλοντικα.Αν ξαφνικα αυριο σταματησουν τα τζακια και οι λεβητες πετρελαιου, οι πολεις μας θα αποκτησουν αλλον αερα.
-
Το 1 ευρώ το λίτρο θα αγγίξει, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), η μέση τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κατά την... έναρξη της χειμερινή περιόδου (15/10), από 65-70 λεπτά το λίτρο την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Όπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν, αιτία των αυξήσεων στο πετρέλαιο θέρμανσης, εκτός από την άνοδο των διεθνών τιμών είναι η αύξηση του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, ο οποίος από 21 ευρώ το χιλιόλιτρο που ήταν πέρυσι, διαμορφώνεται φέτος στα 60 ευρώ.
Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, Χ. Μαυράκης, τάχθηκε υπέρ της εξίσωσης του ΕΦΚ στα ντήζελ κίνησης και θέρμανσης προκειμένου να παταχθεί η νοθεία και το λαθρεμπόριο, με απαραίτητη προϋπόθεση όμως, όπως είπε, την καταβολή επιδόματος θέρμανσης τουλάχιστον στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. «Δεν είναι δυνατόν», είπε, «να επιστρέψουμε σε εποχές που ο κόσμος θα κρυώνει ή θα απειλείται η δημόσια υγεία λόγω χαμηλών θερμοκρασιών».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας, σε περίπτωση εξίσωσης των φόρων η τιμή του ντήζελ θέρμανσης θα φθάσει στο 1,4 ευρώ το λίτρο.
Εξάλλου, οι εκπρόσωποι της ΠΟΠΕΚ μίλησαν για έξαρση του λαθρεμπορίου με ναυτιλιακά και εξαγώγιμα καύσιμα και της νοθείας βενζίνης με βιοαιθανόλη, τολουόλη, σε ποσοστά που -όπως είπαν - φθάνουν και το 30%, με συνεργασία συχνά και κρατικών λειτουργών.
Μου λύνει κάποιος μια απορία;
Τιμές πετρελαίου Απριλίου 2011: WTI 112 USD το βαρέλι, Brent 123 USD το βαρέλι.
Τιμές πετρελαίου Σεπτεμβρίου 2011: WTI 82 USD, Brent 105
Ο ΦΠΑ δεν έχει αυξηθεί, ενώ η αύξηση του ΕΦΚ αντιστοιχεί σε 4 λεπτά το λίτρο.
Πού οφείλεται η αύξηση των 30-35 λεπτών, αν όχι στα λαμόγια της αγοράς; Φυσικά, η κυβέρνηση δε μιλάει γιατί εισπράττει αυξημένο ΦΠΑ... -
Πρεπει να υπολογισεις και την ισοτιμια και το Platts CIF Med και την τυχουσα αυξηση στον φορο
Κοινως πρεπει να βαλεις ολες τις παραμετρους και οχι μονο οσες βολευουν για να γκρινιαζεις -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Πρεπει να υπολογισεις και την ισοτιμια και το Platts CIF Med και την τυχουσα αυξηση στον φορο
Κοινως πρεπει να βαλεις ολες τις παραμετρους και οχι μονο οσες βολευουν για να γκρινιαζειςΑφού είσαι γνώστης, για ρίξε μια ανάλυση που να δικαιολογεί τη διαφορά... Δεν πρέπει να είναι δύσκολο, η ΠΟΠΕΚ φαίνεται ότι το έχει ήδη κάνει, χωρίς όμως να μας πει τις λεπτομέρειες.
Για να μην ψάχνεις, ισοτιμία ευρώ δολλαρίου: στα τέλη Απριλίου 2011: 1,48, σήμερα 1,36 (btw η ομοσπονδία σου δεν ανέφερε τίποτα για ισοτιμία αλλά μιλάει για ΑΝΟΔΟ των διεθνών τιμών )
Το Platts CIF Med δεν ξέρω τι είναι, αλλά φαντάζομαι ότι είναι κάποιο θεωρητικό πετρέλαιο, μίγμα διαφόρων πετρελαίων. ΟΚ, οι τιμές είναι σίγουρα αρκετά χαμηλότερες σήμερα, άρα και το μίγμα θα είναι φτηνότερο.
Τι θα πει ' τυχουσα αυξηση στον φορο';
-
Ο χρήστης stam69 έγραψε:
Μου λύνει κάποιος μια απορία;
Τιμές πετρελαίου Απριλίου 2011: WTI 112 USD το βαρέλι, Brent 123 USD το βαρέλι.
Τιμές πετρελαίου Σεπτεμβρίου 2011: WTI 82 USD, Brent 105
Ο ΦΠΑ δεν έχει αυξηθεί, ενώ η αύξηση του ΕΦΚ αντιστοιχεί σε 4 λεπτά το λίτρο.
Πού οφείλεται η αύξηση των 30-35 λεπτών, αν όχι στα λαμόγια της αγοράς; Φυσικά, η κυβέρνηση δε μιλάει γιατί εισπράττει αυξημένο ΦΠΑ...Μάλλον κάνει λάθος το άρθρο.
Μέχρι στιγμής το πετρέλαιο θέρμανσης επιβαρυνόταν με το χαμηλό ΕΦΚ, δηλαδή 0,021 ευρώ ανα λίτρο + ΦΠΑ. Στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει εξίσωση του φόρου με αυτόν του πετρελαίου κίνησης, δηλαδή 0,412 ευρώ +ΦΠΑ αλλά αυτό θα γίνει σταδιακά, δηλαδή 20 λεπτά φέτος και τα υπόλοιπα 20 του χρόνου. Οπότε με τις περσινές τιμές να είναι στα 75 λεπτά σύν 20 που θα πάρει φέτος θα πάει στα 95.
-
Ακόμα σήμερα δέν ξέρουμε τιμή και τώρα με τις απεργείες θα καθυστερήσει και η ημερομηνία διάθεσης.
Πάντως είναι ενδεικτικό οτι παλιότερες χρονιές τέτοια εποχή είχα μια κόλλα Α4 με προπαραγγελίες και όταν άρχιζε η διάθεση πετρελαίου για μιά εβδομάδα έκανα παραδώσεις ασταμάτητα. Φέτος μόνο δύο πελάτες έχουν προπαραγγείλει.
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
0,49 το λίτρο!!!!Ευτυχώς είδα την ημερομηνία πριν το εγκεφαλικό.
-
Βγήκε χθές απόφαση που λέει οτι όσες εταιρείες στεγάζονται σε αυτόνομο κτίριο θα προμηθεύονται υποχρεωτικά πετρέλαιο κίνησης για τον καυστήρα τους.
-
Στον Έβρο γίνεται Ο ΧΑΜΟΣ με ξυλόσόμπες και pellets . Γυρίσαμε στη δεκαετία του 70 κύριοι της κυβέρνησης , να το θυμάστε αυτό.
Αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του πετρελαίου θα είναι ....μικρότερα έσοδα για το κράτος.
Η δικαιοσύνη σε όλο της το μεγαλείο , να πληρώνει ο Εβρίτης( με 6 μήνες χειμώνα ) την ίδια τιμή με τον Λαρισσαίο.
Δε θα φταίω εγώ μετά όταν θα 'ψωνίζω' από Βουλγαρία. Ξηγηθήκαμε; -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του πετρελαίου θα είναι ....μικρότερα έσοδα για το κράτος.Ποσες εκατονταδες εκατομμυρια ευρω θα χασουν φετος το χειμωνα να εχουν υπολογισει αραγε?
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Βγήκε χθές απόφαση που λέει οτι όσες εταιρείες στεγάζονται σε αυτόνομο κτίριο θα προμηθεύονται υποχρεωτικά πετρέλαιο κίνησης για τον καυστήρα τους.Ποια ειναι αυτη η αποφαση;
-
Ποσες εκατονταδες εκατομμυρια ευρω θα χασουν φετος το χειμωνα να εχουν υπολογισει αραγε?
Λιγότερες πωλήσεις σε πετρέλαιο θέρμανσης ναι μεν σημαίνουν και λιγότεροι εισπρακτέοι φόροι, αλλά και μικρότερη εξαγωγή συναλλάγματος για την αγορά του από το εξωτερικό.
Επίσης σημαίνει και τεράστια αύξηση στις νέες συνδέσεις (και πωλήσεις δηλαδή) φυσικού αερίου, όπου ο μόνος και αποκλειστικό προμηθευτής του είναι το ίδιο το κράτος και κανένας τρίτος. Να σημειώσουμε εδώ ότι το τελευταίο 12μηνο το φυσικό αέριο έχει ανέβει πολύ παραπάνω από το πετρέλαιο θέρμανσης, και ο νοών νοείτω.
Επίσης σημαίνει μερική στροφή των καταναλωτών και σε άλλου τύπου θέρμανση,όπως τα πέλλετς, οι αντλίες θερμότητας ή η γεωθερμία κ.α. Για το πρώτο υπάρχουν ήδη 10 εργοστάσια στη χώρα μας, και προγραμματίζονται να ανοίξουν κι' άλλα, άρα περισότερη δουλειά σε ντόπια χέρια και λιγότερη εξαγωγή συναλλάγματος. Για όλα δε τα ενναλλακτικά του πετρελαίου σενάρια, σημαίνει αύξηση του όγκου δουλειάς των ντόπιων συνεργείων για τις αναγκαίες μετατροπές από τα παλιότερα κλασσικά συστήματα θέρμανσης με πετρέλαια στις απαιτήσεις των νέων, ακόμη και ελληνική κατασκευαστική δραστηριότητα σε επίπεδο παραγωγής ξυλολεβήτων και λοιπού εξοπλισμού.
Επίσης σημαίνει μικρότερη αιχμή ζήτησης πετρελαίου τους χειμερινούς μήνες, άρα λιγότερες πιέσεις στο ισοζύγιο παραγωγής-διύλισης. Με το τελευταίο μάλλον πάμε ντεφάκτο για άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης προκειμένου η αγορά να απορροφάει άνετα την περίσσεια πετρελαίου που θα προκύψει από την μείωση της κατανάλωσης στη θέρμανση, εξαιτίας του φυσικού αερίου, των πέλλετς κ.α., άρα το άνοιγμα μιας νέας αγοράς με συνέπεια να κυκλοφορήσει εκ νέου χρήμα στην αγορά.
Επίσης πουλώντας το ίδιο προιόν, το πετρέλαιο δηλαδής, στην αγορά κίνησης, αυτό σημαίνει περισσότερα κέρδη από φόρους για το κράτος αλλά και το ολιγωπώλιο διακίνησης αφού άλλα εισπράττουν αν το πουλάνε για θέρμανση και άλλα (σαφώς περισσότερα) αν το πουλήσουν για κίνηση.
Μάλλον θα είναι στο πολύ κέρδος λοιπόν. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Ποσες εκατονταδες εκατομμυρια ευρω θα χασουν φετος το χειμωνα να εχουν υπολογισει αραγε?
Λιγότερες πωλήσεις σε πετρέλαιο θέρμανσης ναι μεν σημαίνουν και λιγότεροι εισπρακτέοι φόροι, αλλά και μικρότερη εξαγωγή συναλλάγματος για την αγορά του από το εξωτερικό.
Επίσης σημαίνει και τεράστια αύξηση στις νέες συνδέσεις (και πωλήσεις δηλαδή) φυσικού αερίου, όπου ο μόνος και αποκλειστικό προμηθευτής του είναι το ίδιο το κράτος και κανένας τρίτος. Να σημειώσουμε εδώ ότι το τελευταίο 12μηνο το φυσικό αέριο έχει ανέβει πολύ παραπάνω από το πετρέλαιο θέρμανσης, και ο νοών νοείτω.
Επίσης σημαίνει μερική στροφή των καταναλωτών και σε άλλου τύπου θέρμανση,όπως τα πέλλετς, οι αντλίες θερμότητας ή η γεωθερμία κ.α. Για το πρώτο υπάρχουν ήδη 10 εργοστάσια στη χώρα μας, και προγραμματίζονται να ανοίξουν κι' άλλα, άρα περισότερη δουλειά σε ντόπια χέρια και λιγότερη εξαγωγή συναλλάγματος. Για όλα δε τα ενναλλακτικά του πετρελαίου σενάρια, σημαίνει αύξηση του όγκου δουλειάς των ντόπιων συνεργείων για τις αναγκαίες μετατροπές από τα παλιότερα κλασσικά συστήματα θέρμανσης με πετρέλαια στις απαιτήσεις των νέων, ακόμη και ελληνική κατασκευαστική δραστηριότητα σε επίπεδο παραγωγής ξυλολεβήτων και λοιπού εξοπλισμού.
Επίσης σημαίνει μικρότερη αιχμή ζήτησης πετρελαίου τους χειμερινούς μήνες, άρα λιγότερες πιέσεις στο ισοζύγιο παραγωγής-διύλισης. Με το τελευταίο μάλλον πάμε ντεφάκτο για άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης προκειμένου η αγορά να απορροφάει άνετα την περίσσεια πετρελαίου που θα προκύψει από την μείωση της κατανάλωσης στη θέρμανση, εξαιτίας του φυσικού αερίου, των πέλλετς κ.α., άρα το άνοιγμα μιας νέας αγοράς με συνέπεια να κυκλοφορήσει εκ νέου χρήμα στην αγορά.
Επίσης πουλώντας το ίδιο προιόν, το πετρέλαιο δηλαδής, στην αγορά κίνησης, αυτό σημαίνει περισσότερα κέρδη από φόρους για το κράτος αλλά και το ολιγωπώλιο διακίνησης αφού άλλα εισπράττουν αν το πουλάνε για θέρμανση και άλλα (σαφώς περισσότερα) αν το πουλήσουν για κίνηση.
Μάλλον θα είναι στο πολύ κέρδος λοιπόν.Ολαααα αυτα θα ισχυαν εαν υπηρχαν χρηματα.Εδω δεν εχει χρηματα για πετρελαιο,θα εχει χρηματα για μετατροπη του καυστηρα + χρηματα για αεριο,που οπως σωστα ειπες εχει ανεβει? Με τις κινησεις της κυβερνησης πρεπει να εισαι τζογαδορος για να αποφασησεις μια τετοια μετατροπη,οταν θα φορολογησουν τα παντα.
Οι νεες αγορες ανοιγουν οταν υπαρχουν χρηματα.Οταν δεν υπαρχουν χρηματα δεν λειτουργει τιποτα. -
Εδώ ισχύει το ρητό του Λη Αιακόκα, του μάνατζερ του πρώτου Φορντ Μάσταγκ :
'Ο μέσος αμερικάνος (εσύ διάβαζε έλληνας ιθαγενής) είναι πρόθυμος να ξοδέψει πολλά χρήματα προκειμένου να κάνει οικονομία'.
Πετρελαιο Θερμανσης