-
Ο χρήστης powergs έγραψε:
Καλά το βιβλιαράκι λέει ότι λέει και το ακολουθείς. Όμως υπάρχει και κάτι άλλο. Όταν παίρνεις μοτέρ καινούργιο από όσο ξέρω στα 1000 , 1500χλμ κάνεις μια αλλαγή λαδιών και αυτό γιατί: όταν είναι καινούργιο το μοτέρ, και αδούλευτο τα κινούμενα μηχανικά του μέρη, στα πρώτα χιλιόμτετρα λειτουργίας τους από την τριβή μέχρι να στρώσουν βγάζουν κάποια γρέζα (αν θυμάμαι την ορολογία σωστά). Για αυτό και κάνεις όπως έγραψα πιο πάνω μια αλλαγή μόνο σε λάδια και φίλτρο λαδιού για να βγάλεις τα γρέζα από το μοτέρ. Αυτό στα 4500χλμ θα το κάνεις; Πολύ τραβηγμένο ακούγεται. Εκτός και αν εγώ δεν τα ξέρω καλά ή άλλαξε ο τρόπος λειτουργίας του καινούργιου μοτέρ και δεν έχει γρέζα στα πρώτα χιλιόμετρα λειτουργίας του!!! Τι να πω.....τι είναι τα μοτέρ; Ναι, ακριβώς όπως κατασκευάζονταν τα μοτέρ πριν 20-30 χρόνια κι άλλαζαν οι πατεράδες ορυκτέλαια κάθε 5Κ και τα στρώναν, ΑΚΡΙΒΩΣ έτσι κατασκευάζονται και σήμερα
Δεν έχει αλλάξει τίποτα!
-
H μεγάλη διαφορά είναι στα λάδια. Στους κινητήρες δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα εκτός από το ότι κατασκευάζονται με ΠΟΛΥ προσεγμένες τις ανοχές και χωρίς γρέζια.
Αλλάζοντας τα λάδια στα 5 δεν στοιχίζει πολύ και μπορείς να βάλεις καλύτερο λάδι από του κατασκευαστή.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
H μεγάλη διαφορά είναι στα λάδια. Στους κινητήρες δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα εκτός από το ότι κατασκευάζονται με ΠΟΛΥ προσεγμένες τις ανοχές και χωρίς γρέζια.Αλλάζοντας τα λάδια στα 5 δεν στοιχίζει πολύ και μπορείς να βάλεις καλύτερο λάδι από του κατασκευαστή.
πόσο καλύτερο από ένα 5/30;;;;
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
H μεγάλη διαφορά είναι στα λάδια. Στους κινητήρες δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα εκτός από το ότι κατασκευάζονται με ΠΟΛΥ προσεγμένες τις ανοχές και χωρίς γρέζια.
Αλλάζοντας τα λάδια στα 5 δεν στοιχίζει πολύ και μπορείς να βάλεις καλύτερο λάδι από του κατασκευαστή.
πόσο καλύτερο από ένα 5/30;;;;
ela nte
-
Μήπως εννοεί καλύτερης ποιότητας; Γιατί σίγουρα από 5/30 σε 5/30 θα υπάρχουν διαφορές.
-
Ο χρήστης tazio έγραψε:
Μήπως εννοεί καλύτερης ποιότητας; Γιατί σίγουρα από 5/30 σε 5/30 θα υπάρχουν διαφορές.Για την καθε εταιρια υπαρχει ενα 5/30.
Δεν μπορεις πχ να βαλεις 5/30 ford se VAG μοτερ και παει λεγοντας
-
Δεν νομίζω πως όλα τα λάδια ειναι ιδιας ποιότητας πάντως... Π.χ. στα elf που βάζω εγώ, στα full synthetic γράφει για ποιους τύπους κινητήρων ειναι - κυρίως Ρενώ, αλλα αναφέρει και 2-3 άλλες μάρκες...
-
Δεν παίρνουν 5w30 τα fiat.
Αυτό θα βάλει.
http://www.flselenia.it/pag_prodotti.as ... ategoria=8 -
Βλάβη δεν ξέρω αν θα παρουσιάσει με καθυστερημένες ή πιό αραιές αν θες, αλλαγές λαδιών αλλά όπως είπες φθείρονταν κάποια αναλώσιμα, εκτος αν αναλώσιμα εννοείς τα ελατήρια των πιστονιών και τους τριβείς του στροφάλου...
-
Ο χρήστης Meimaridis έγραψε:
Βλάβη δεν ξέρω αν θα παρουσιάσει με καθυστερημένες ή πιό αραιές αν θες, αλλαγές λαδιών αλλά όπως είπες φθείρονταν κάποια αναλώσιμα, εκτος αν αναλώσιμα εννοείς τα ελατήρια των πιστονιών και τους τριβείς του στροφάλου...αν εννοείς εμένα, αναλώσιμα ήταν τακάκια, συμπλέκτες, αμορτισέρ που οφείλονται καθαρά στον τρόπο οδήγησης
-
Παλαιότερα όντως έπρεπε να αλλάζονται τα πρώτα λάδια σε σύντομο χρονικό διάστημα έτσι ώστε να φεύγουν τα όποια γρέζια μπορεί να είχαν παραμείνει μέσα στον κινητήρα κατά τη διαδιασία κατασκευής τους. Πλέον που οι κινητήρες κατασκευάζονται με πολύ πιο σύγχρονα και ακριβή μηχανήματα δεν εμφανίζονται προβλήματα ύπαρξης γρεζιων στο εσωτερικό τους. Παράλληλα, τα πρώτα λάδια που βάζει μέσα το εργοστάσιο είναι ειδικά λάδια για το στρώσιμο και μια πρόωρη αλλαγή τους με 'απλά' λάδια του εμπορίου μπορεί να αποδειχτεί πολύ κακή επιλογή.
Το στρώσιμο πλέον δε γίνεται για να 'καθαρίσει' ο κινητήρας αλλά για να συνηθίσει τη λειτουργία υπό φορτίο μιας και έχει ήδη γίνει αρχικό στρώσιμο του κινητήρα στον πάγκο, απλά αυτό γίνεται χωρίς φορτίο. -
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Παλαιότερα όντως έπρεπε να αλλάζονται τα πρώτα λάδια σε σύντομο χρονικό διάστημα έτσι ώστε να φεύγουν τα όποια γρέζια μπορεί να είχαν παραμείνει μέσα στον κινητήρα κατά τη διαδιασία κατασκευής τους. Πλέον που οι κινητήρες κατασκευάζονται με πολύ πιο σύγχρονα και ακριβή μηχανήματα δεν εμφανίζονται προβλήματα ύπαρξης γρεζιων στο εσωτερικό τους. Παράλληλα, τα πρώτα λάδια που βάζει μέσα το εργοστάσιο είναι ειδικά λάδια για το στρώσιμο και μια πρόωρη αλλαγή τους με 'απλά' λάδια του εμπορίου μπορεί να αποδειχτεί πολύ κακή επιλογή.
Το στρώσιμο πλέον δε γίνεται για να 'καθαρίσει' ο κινητήρας αλλά για να συνηθίσει τη λειτουργία υπό φορτίο μιας και έχει ήδη γίνει αρχικό στρώσιμο του κινητήρα στον πάγκο, απλά αυτό γίνεται χωρίς φορτίο.Σήμερα με αφορμή το ποστ μιλούσα με έναν φίλο μηχανικό. Εντάξει το παληκάρι είναι σε συνεργείο της Mercedes αλλά για όλα τα μοτέρ μου είπε πάνω κάτω το ίδιο ισχύει. Πράγματι όπως λέει και ο asef τόσο τα σύγχρονα μηχανήματα, όσο και η βελτίωση των λιπαντικών έχει αλλάξει πολλά. Είμαι πίσω σε κάποια καθώς έχω περισσότερο γνώσεις και εμπειρίες από τα παλιά μοτέρ. Έτσι επειδή η τριβές μεταξύ των μηχανικών μερών έχουν μειωθεί για αυτό και υπάρχει αυτό το μεγάλο περιθώριο στις αλλαγές λαδιού. Asef και για το στρώσιμο ο μηχανικός τα ίδια είπε. Μήπως τίποτα είσασταν συννενοημένοι
-
Ο χρήστης powergs έγραψε:
Aserf και για το στρώσιμο ο μηχανικός τα ίδια είπε. Μήπως τίποτα είσασταν συννενοημένοιΔυστυχώς (ή ευτυχώς για κάποιους ) δεν έχω πάρε δώσε με συνεργεία Mercedes μιας και δεν έχω Mercedes.
Αυτά που ανέφερα πάντως τα διάβασα σε κάποιο περιοδικό και έπειτα μου το επιβεβαίωσε ένας μηχανικός της Citroen (ούτε Citroen έχω, έτυχε...), ο οποίος μου είπε ότι δεν πρέπει με τίποτα να αφαιρούνται τα πρώτα λάδια πριν συμπληρώσει το αυτοκίνητο περίπου 10.000 χλμ, ακόμα και αν ο λόγος είναι η επιθυμία χρήσης σούπερ ντούπερ πλήρως συνθετικών λαδιών. Είναι πιθανό το αυτοκίνητο να παρουσιάσει αυξημένη απόδοση, δε θα γίνει όμως σωστό στρώσιμο. -
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Aserf και για το στρώσιμο ο μηχανικός τα ίδια είπε. Μήπως τίποτα είσασταν συννενοημένοι
Δυστυχώς (ή ευτυχώς για κάποιους ) δεν έχω πάρε δώσε με συνεργεία Mercedes μιας και δεν έχω Mercedes.
Αυτά που ανέφερα πάντως τα διάβασα σε κάποιο περιοδικό και έπειτα μου το επιβεβαίωσε ένας μηχανικός της Citroen (ούτε Citroen έχω, έτυχε...), ο οποίος μου είπε ότι δεν πρέπει με τίποτα να αφαιρούνται τα πρώτα λάδια πριν συμπληρώσει το αυτοκίνητο περίπου 10.000 χλμ, ακόμα και αν ο λόγος είναι η επιθυμία χρήσης σούπερ ντούπερ πλήρως συνθετικών λαδιών. Είναι πιθανό το αυτοκίνητο να παρουσιάσει αυξημένη απόδοση, δε θα γίνει όμως σωστό στρώσιμο.Να το δεχτούμε αυτό μια κι ακούγεται σωστό. Αλλά έχω μια απορία, αν τύχει περίπτωση και κάποιο αυτοκίνητο χρειαστεί συμπλήρωμα μέχρι το πρώτο σέρβις. Τι λιπαντικό θα πρέπει να του βάλουμε;
-
Κάποιοι που έκαναν ανάλυση λαδιού σε χόντα είδαν ότι τα λάδια είχαν μεγάλη περιεκτικότητα σε moly (πρόσθετο) και μάλλον ήταν ορυκτέλαια. Και η χόντα συνιστά να κρατάς τα λάδια μέχρι το πρώτο σέρβις αλλά με 5χιλ χλμ δεν έστρωσε το άτιμο;
Σίγουρα θα χρειαστεί συμπλήρωμα το λάδι, ειδικά σε καινούριο αυτοκίνητο που καίει περισσότερο (μέχρι να στρώσει 500-1000χλμ). Η χόντα συνιστά να συμπληρώνεις με το λάδι που θα βάλεις στο σέρβις (αυτά για το 11ετίας σιβίκ μου αλλά δε νομίζω να άλλαξε τίποτα).
-
Επειδή αναφέρθηκε η Citroen στα παλιά βιβλιαράκια αναφερόταν ρητά αλλαγή στα 1000-1500 χλμ που ήταν και ο πρώτος έλεγχος. Πλεόν ο έλεγχος 1000 χλμ δεν περιλαμβάνει αλλαγή καθώς αυτό δεν κρίνεται απαραίτητο από το εργοστάσιο και είναι απλά οπτικός. Αν χρειαστεί συμπήρωμα , συμπληρώνεται λάδι που μπαίνει στα service. Κατά τα άλλα η πρώτη αλλαγή για την Citroen και μόνο γι αυτήν είναι στα 10Κ χιλιόμετρα ή τον ένα χρόνο.
-
Δηλαδή είναι προτιμότερο να αναμιχθούν δυο λιπαντικά διαφορετικών τύπων (Με δεδομένο ότι δε ξέρουμε τι λιπαντικό πρώτης τοποθέτησης βάζει το εργοστάσιο) παρά να κάνουμε αλλάγή στις 7500 χιλιόμετρα π.χ.
-
Ο χρήστης tazio έγραψε:
Δηλαδή είναι προτιμότερο να αναμιχθούν δυο λιπαντικά διαφορετικών τύπωνΑυτό θέλει ψάξιμο.
Ότι θέλεις ανακατεύεις απλά μετά δεν ισχύουν οι προδιαγραφές του κατασκευαστή του λαδιού για αντοχή σε χιλιόμετρα/χρόνο. -
Ο χρήστης tazio έγραψε:
... Αλλά έχω μια απορία, αν τύχει περίπτωση και κάποιο αυτοκίνητο χρειαστεί συμπλήρωμα μέχρι το πρώτο σέρβις. Τι λιπαντικό θα πρέπει να του βάλουμε;Δυστυχώς αυτό δεν το ρώτησα και δεν το έμαθα. Προσωπικά πάντως θα αγχωνόμουν αν το αμάξι μου έκαιγε λάδι στα πρώτα του χιλιόμετρα, ειδικά δεδομένου του γεγονότος ότι το αμάξι λογικά δε θα πολυπιέζεται και ως εκ τούτου οι τριβές θα είναι μικρότερες.
-
Δ.Π.
Αλλαγη Λαδιων (Εργοστασιακων) Γκ.Πουντο??