Ο χρήστης kantoniou έγραψε:
Η αναφορα μου στις αλλες χωρες αποσκοπουσε στο να δειξω οτι η καραμελα που ολοι (μας αρεσει να) χρησιμοποιουμε περι της 'ελληνικης και μονο εισπρακτικης νοοτροπιας της Τροχαιας', εχει ενα οριο: Ισχυει οταν σε γραφουν κρυμμενοι στους θαμνους σε ασφαλες σημειο στην ευθεια με +15 απο το οριο. ΔΕΝ ισχυει οταν σε γραφουν με 214, πολυ απλα γιατι αυτο θα εκανε καθε τροχαιος παγκοσμιως.
Οταν ενα μετρο (αυστηρη τιμωρια για ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ υπερβαση του οριου ταχυτητας) ισχυει σε ΟΛΟ τον πολιτισμενο κοσμο, ακομα και σε χωρες με προηγμενη αυτοκινητιστικη παιδεια, πρεπει να ειμαστε διπλα προσεκτικοι στην κριτικη μας προς το μετρο. Φυσικα δεν αποκλειεται να ειναι λαθος ολοκληρη η υφηλιος, αλλα ειναι πιο πιθανο να θυμιζουμε ΕΜΕΙΣ το ανεκδοτο με τον τρελο, που νομιζει οτι ολοι οι αλλοι πανε λαθος στο μονοδρομο.
Τεσπα, δεν θελω να σε πρηζω με ηθικοπλαστικα μηνυματα. Την αποψη σου οτι με 214 θα επρεπε να εχεις αλλη αντιμετωπιση, τη βρισκω τελειως ατοπη, το δε 'συστημα' πολυπαραμετρικης εκτιμησης των οδηγων θεωρητικα ιδανικο, αλλα πρακτικα ανεφαρμοστο.
To ότι 'σε όλες τις χώρες του κόσμου' υπάρχει η πρόθεση της εκταμίευσης εσόδων μέσω των προστίμων, φυσικά και δεν δικαιολογεί την ύπαρξη ορίων και την υποτιθέμενη σύνδεση τους με την οδική ασφάλεια.
Θα ήταν σαν να έλεγε κάποιος κατά τη διάρκεια της χούντας, ότι η λογοκρίσια είναι ένα λογικό μέτρο, εφόσον υπάρχει σε όλες τις χούντες του κόσμου. Μη μένεις στη χούντα, το αναφέρω απλώς, για να καταλήξω στο ότι η ισχύς του οποιουδήποτε νόμου, διάταξης, ορίου, σε περισσότερες της μίας περίπτωσης δεν μπορεί να καταστήσει από μόνη της το νόμο/διάταξη/όριο έγκυρο και λογικό.
Η επικύρωση της λογικής του νόμου μέσω αυτής της περίεργης επαγωγής του τύπου 'εφόσον ισχύει παντού είναι λογικό', απλώς δεν μπορεί να σταθεί.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε και το ότι τα όρια και η βεβαίωση παραβάσεων είναι ένας τρόπος να ασκείται έλεγχος στον πολίτη, έλεγχος που σκοπό έχει να τον κάνει να νιώσει ότι είναι εξουσιαζόμενος.
Πάντως, διαβάζοντας αυτά που έγραψε ο MAD-MAX-13, διαπιστώνει κανείς ότι αυτή η εισπρακτική λογική των εδώ μπάτσων και του εδώ κράτους δεν ισχύει παντού.
Αντίθετα ισχύει η πολυπαραμετρική εξέταση του ζητήματος του κάθε οδηγού-οχήματος. Αυτό, που συζητάμε τώρα, εδώ και τόσες σελίδες, και που κατά πολλούς είναι ανέφικτο να γίνει, πέρα από κάθε φαντασία, κ.λπ.
Πόσο δύσκολο δηλ. είναι, και πόση ώρα χρειάζεται, να διαπιστώσεις ότι α)ο δρόμος είναι άδειος β)στεγνός, γ)ο οδηγός νηφάλιος, και δ)να κάνεις κι έναν έλεγχο στο όχημα, κατάσταση ελαστικών κ.λπ.;
Καθόλου δύσκολο και καθόλου χρονοβόρο.
ΥΓ. Σήμερα είδα στην εθνική ηλικιωμένο, με datsun cherry χωρίς αμορτισέρ. Προσοχή! Όχι με φθαρμένα, τελειωμένα αμορτισέρ! Δεν πρέπει να είχε καθόλου αμορτισέρ μπροστά. Το αμάξωμα πήγαινε πάνω-κάτω απίστευτα έντονα, σαν καϊκι στη φουρτούνα. Και πήγαινε με περίπου 90km/h. Αυτόν τον ΝΟΜΙΜΟ φονιά, ποτέ, κανείς μπάτσος δεν θα τον σταματήσει.