-
Διαβάζοντας το Haynes manual για το Megane μου παρατήρησα πως το σύστημα διεύθυνσής του ειναι στη ουσία πάρα πολύ απλό ως σχεδιασμός και υλοποίηση.
Πρόκειται για μια bare-bones μηχανική κρεμαγιέρα (χωρίς βέβαια γρανάζια-μηχανισμούς υποβοήθησης) η οποία ενώνεται με το τιμόνι μέσω μιας κολώνας η οποία και ενσωματώνει το μοτέρ της υποβοήθησης.
Η λογική λέει πως ενα τόσο απλοικό σύστημα θα προσφέρει περισσότερη αίσθηση απο ενα αντίστοιχο υδραυλικό, το οποίο ειναι πολύ πιο περίπλοκο στην κατασκευή του και με περισσότερα μηχανική μέρη (αντλίες κ.λ.π.).
Φυσικά ξέρουμε οτι αυτό δεν ισχύει - π.χ. συγκρίνεται το τιμόνι του Megane (ηλεκτρικό) με το τιμόνι π.χ. του Focus Mk I? Με μια λέξη: όχι.
Πολλές φορές ακούμε πως τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν γίνει υπερβολικά περίπλοκα με αντίκτυπο στον τομέα της αίσθησης και της οδηγικής απόλαυσης.
Μήπως αυτό ειναι μια λανθασμένη γενίκευση;
Discuss!
-
Διαβάζοντας το Haynes manual για το Megane μου παρατήρησα πως το σύστημα διεύθυνσής του ειναι στη ουσία πάρα πολύ απλό ως σχεδιασμός και υλοποίηση.
Πρόκειται για μια bare-bones μηχανική κρεμαγιέρα (χωρίς βέβαια γρανάζια-μηχανισμούς υποβοήθησης) η οποία ενώνεται με το τιμόνι μέσω μιας κολώνας η οποία και ενσωματώνει το μοτέρ της υποβοήθησης.
Η λογική λέει πως ενα τόσο απλοικό σύστημα θα προσφέρει περισσότερη αίσθηση απο ενα αντίστοιχο υδραυλικό, το οποίο ειναι πολύ πιο περίπλοκο στην κατασκευή του και με περισσότερα μηχανική μέρη (αντλίες κ.λ.π.).
Φυσικά ξέρουμε οτι αυτό δεν ισχύει - π.χ. συγκρίνεται το τιμόνι του Megane (ηλεκτρικό) με το τιμόνι π.χ. του Focus Mk I? Με μια λέξη: όχι.
Πολλές φορές ακούμε πως τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν γίνει υπερβολικά περίπλοκα με αντίκτυπο στον τομέα της αίσθησης και της οδηγικής απόλαυσης.
Μήπως αυτό ειναι μια λανθασμένη γενίκευση;
Discuss!
-
Διαβάζοντας το Haynes manual για το Megane μου παρατήρησα πως το σύστημα διεύθυνσής του ειναι στη ουσία πάρα πολύ απλό ως σχεδιασμός και υλοποίηση.
Πρόκειται για μια bare-bones μηχανική κρεμαγιέρα (χωρίς βέβαια γρανάζια-μηχανισμούς υποβοήθησης) η οποία ενώνεται με το τιμόνι μέσω μιας κολώνας η οποία και ενσωματώνει το μοτέρ της υποβοήθησης.
Η λογική λέει πως ενα τόσο απλοικό σύστημα θα προσφέρει περισσότερη αίσθηση απο ενα αντίστοιχο υδραυλικό, το οποίο ειναι πολύ πιο περίπλοκο στην κατασκευή του και με περισσότερα μηχανική μέρη (αντλίες κ.λ.π.).
Φυσικά ξέρουμε οτι αυτό δεν ισχύει - π.χ. συγκρίνεται το τιμόνι του Megane (ηλεκτρικό) με το τιμόνι π.χ. του Focus Mk I? Με μια λέξη: όχι.
Πολλές φορές ακούμε πως τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν γίνει υπερβολικά περίπλοκα με αντίκτυπο στον τομέα της αίσθησης και της οδηγικής απόλαυσης.
Μήπως αυτό ειναι μια λανθασμένη γενίκευση;
Discuss!
-
Η τεχνολογία και οι κανονισμοί (ρύπων, κατανάλωσης) σπρώχνουν προς το 'drive by wire'
που αναφέρεται ουσιαστικά στην ακύρωση των απαιτούμενων 'μηχανικά συνδεδεμένων τμημάτων'
με ηλεκτρονικά, για καλύτερο έλεγχο του συστήματος.Στην πραγματικότητα το drive by wire κληρονομήθηκε από τα ... αεροσκάφη (fly by wire) όπου
είχε περίτρανα αποδειχτεί ότι, αν αντικαταστήσεις μιά ντίζα με ΔΥΟ απομακρυσμένα καλώδια ,
οι πιθανότητες βλάβης είναι πρακτικά μηδενικές (π.χ όταν έχει πρόβλημα το ένα καλώδιο,
τα διαγνωστικά απαιτούσαν άμεση αντικατάσταση βλέπετε, ενώ στην ντίζα... τζίζ)ΛΙΓΗ ΘΕΩΡΙΑ
Ηλεκτρονικό γκάζι: Σχεδόν όλα τα μικρομεσαία και άνω αυτοκίνητα έχουν πιά ηλεκτρονικό γκάζι.
Περισσότερα για το πώς λειτουργεί και ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΒΑΛΑΝ έχω γράψει εδώ:
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... 744#578744Φρένα: πλέον του κλασσικού υδραυλικού κυκλώματος, τώρα το κύκλωμα υπόκειται σε
- Διαμόρφωση πίεσης από το ABS
- Κατανομή πίεσης από το EBD
- Ενίσχυση πίεσης από το EBA (ή ΒΑS)
και φυσικά, σε... ανύποπτο ελεγχόμενο φρενάρισμα ανά τροχό από το ESP.
Οπότε, μόνο συμβατικό φρένο δεν είναι πιά.
Συμπλέκτης:. Πάει η ντίζα, τώρα η μετάδοση γίνεται υδραυλικά. Άρχισαν και να βάζουν και
συστηματα υποβοήθησης στις ανηφόρες οπότε άστα να πάνε.Τιμόνι:. Το υποβοηθούμενο τιμόνι που έχεις εσύ δεν έχει πληροφορία ταχύτητας/θέσης τροχών
οπότε δεν παρέχει 'τεχνητά μεταβαλλόμενη υποβοήθηση'. Η αγορά διαμόρφωσε πλήθος τεχνολογιών -
ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του. Γενικώς έχει βελτιωθεί πολύ από π.χ το δικό μου του '93Όσο αφορά την αίσθηση
Η αγορά έχει πια καθορίσει ότι θα παράγει αυτοκίνητα για ΔΥΟ κατευθύνσεις και δεν θα τα
'ανακατεύει' όπως παλιά.α) Η ford θα βγάζει το Focus ST, η Citroen τα δίλιτρα VTS, κλπ κλπ και όποιος θέλει 'οδηγική απόλαυση'
θα πρέπει να τα ακουμπάει σε αυτά.
Όλοι οι υπόλοιποι, όσες μετατροπές και να δοκιμάσετε, με 90-120 αλογάκια διαφορές δεν θα βρείτε και
ας χαμηλώνετε αναρτήσεις και βάζετε σούπερ αμόλυβδη.Οι βιομηχανίες αποφάσισαν ότι όποιος θέλει 'αυτοκίνηση' θα βάλει το χέρι στην τσέπη εξ' αρχής και
θα πάρει αυτό που βγάζουν αυτοί, με την ρύθμιση απόκρισης του ηλεκτρονικού γκαζιού που αυτοί ρύθμισαν
κλπ κλπ.Είναι ζήτημα χρημάτων και μόνο...
-
φοβερος ο zardoz
-
Ο χρήστης zardoz έγραψε:
Η τεχνολογία και οι κανονισμοί (ρύπων, κατανάλωσης) σπρώχνουν προς το 'drive by wire'
που αναφέρεται ουσιαστικά στην ακύρωση των απαιτούμενων 'μηχανικά συνδεδεμένων τμημάτων'
με ηλεκτρονικά, για καλύτερο έλεγχο του συστήματος.Στην πραγματικότητα το drive by wire κληρονομήθηκε από τα ... αεροσκάφη (fly by wire) όπου
είχε περίτρανα αποδειχτεί ότι, αν αντικαταστήσεις μιά ντίζα με ΔΥΟ απομακρυσμένα καλώδια ,
οι πιθανότητες βλάβης είναι πρακτικά μηδενικές (π.χ όταν έχει πρόβλημα το ένα καλώδιο,
τα διαγνωστικά απαιτούσαν άμεση αντικατάσταση βλέπετε, ενώ στην ντίζα... τζίζ)ΛΙΓΗ ΘΕΩΡΙΑ
Ηλεκτρονικό γκάζι: Σχεδόν όλα τα μικρομεσαία και άνω αυτοκίνητα έχουν πιά ηλεκτρονικό γκάζι.
Περισσότερα για το πώς λειτουργεί και ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΒΑΛΑΝ έχω γράψει εδώ:
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... 744#578744Φρένα: πλέον του κλασσικού υδραυλικού κυκλώματος, τώρα το κύκλωμα υπόκειται σε
- Διαμόρφωση πίεσης από το ABS
- Κατανομή πίεσης από το EBD
- Ενίσχυση πίεσης από το EBA (ή ΒΑS)
και φυσικά, σε... ανύποπτο ελεγχόμενο φρενάρισμα ανά τροχό από το ESP.
Οπότε, μόνο συμβατικό φρένο δεν είναι πιά.
Συμπλέκτης:. Πάει η ντίζα, τώρα η μετάδοση γίνεται υδραυλικά. Άρχισαν και να βάζουν και
συστηματα υποβοήθησης στις ανηφόρες οπότε άστα να πάνε.Τιμόνι:. Το υποβοηθούμενο τιμόνι που έχεις εσύ δεν έχει πληροφορία ταχύτητας/θέσης τροχών
οπότε δεν παρέχει 'τεχνητά μεταβαλλόμενη υποβοήθηση'. Η αγορά διαμόρφωσε πλήθος τεχνολογιών -
ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του. Γενικώς έχει βελτιωθεί πολύ από π.χ το δικό μου του '93Όσο αφορά την αίσθηση
Η αγορά έχει πια καθορίσει ότι θα παράγει αυτοκίνητα για ΔΥΟ κατευθύνσεις και δεν θα τα
'ανακατεύει' όπως παλιά.α) Η ford θα βγάζει το Focus ST, η Citroen τα δίλιτρα VTS, κλπ κλπ και όποιος θέλει 'οδηγική απόλαυση'
θα πρέπει να τα ακουμπάει σε αυτά.
Όλοι οι υπόλοιποι, όσες μετατροπές και να δοκιμάσετε, με 90-120 αλογάκια διαφορές δεν θα βρείτε και
ας χαμηλώνετε αναρτήσεις και βάζετε σούπερ αμόλυβδη.Οι βιομηχανίες αποφάσισαν ότι όποιος θέλει 'αυτοκίνηση' θα βάλει το χέρι στην τσέπη εξ' αρχής και
θα πάρει αυτό που βγάζουν αυτοί, με την ρύθμιση απόκρισης του ηλεκτρονικού γκαζιού που αυτοί ρύθμισαν
κλπ κλπ.Είναι ζήτημα χρημάτων και μόνο...
Μια διευκρίνηση μόνο: το Megane II έχει τεχνητά μεταβαλλόμενη υποβοήθηση, δηλ. ανάλογα με τα χιλιόμετρα η υποβοήθηση αυξομειώνεται.
-
Ο χρήστης silencer51 έγραψε:
Διαβάζοντας το Haynes manual για το Megane μου παρατήρησα πως το σύστημα διεύθυνσής του ειναι στη ουσία πάρα πολύ απλό ως σχεδιασμός και υλοποίηση.Πρόκειται για μια bare-bones μηχανική κρεμαγιέρα (χωρίς βέβαια γρανάζια-μηχανισμούς υποβοήθησης) η οποία ενώνεται με το τιμόνι μέσω μιας κολώνας η οποία και ενσωματώνει το μοτέρ της υποβοήθησης.
Η λογική λέει πως ενα τόσο απλοικό σύστημα θα προσφέρει περισσότερη αίσθηση απο ενα αντίστοιχο υδραυλικό, το οποίο ειναι πολύ πιο περίπλοκο στην κατασκευή του και με περισσότερα μηχανική μέρη (αντλίες κ.λ.π.).
Φυσικά ξέρουμε οτι αυτό δεν ισχύει - π.χ. συγκρίνεται το τιμόνι του Megane (ηλεκτρικό) με το τιμόνι π.χ. του Focus Mk I? Με μια λέξη: όχι.
Πολλές φορές ακούμε πως τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν γίνει υπερβολικά περίπλοκα με αντίκτυπο στον τομέα της αίσθησης και της οδηγικής απόλαυσης.
Μήπως αυτό ειναι μια λανθασμένη γενίκευση;
Discuss!
Oσο αφορά για το σύστημα διεύθυνσης του Megane oι μηχανικάρες...η μάλλον οι χαρτογιακάδες της RENAULT το πρώτο που σκεφτήκαν ήταν ο περιορισμός του κόστους (κονόμα δηλ.) και η αίσθηση έπεσε στην 25η σειρα κατάταξης προταιρεότητας. Ετσι εξηγείται απο μερικά Megane ΙΙ που οδήγησα στο οτι το τιμόνι διαβάζει το δρόμο όχι ως πληροφορία αλλά ως .....κραδασμό που γίνετε πολύ ενοχλητικό σε εγκάρσιες ανωμαλίες ίσως να ειναι και αυτός ο λόγος που στο λίφτινκ βάλαν αμορτισεράκι στο τιμόνι δεν το γνωρίζω αλλά το υποπτεύομαι.
-
Όντως αυτός ειναι ο λόγος που στο facelift αλλάξανε την κολώνα του τιμονιού.
Σχέση απλότητας/λιτότητας και αίσθησης