-
Σήμερα βαριόμουν και κάθησα να υπολογίσω τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πιάσει το R6. Έφτιαξα λοιπόν το ακόλουθο αρχειάκι Excel: http://briefcase.pathfinder.gr/file/dog80/44159/522319
Τα στοιχεία που χρειάζεται το πρόγραμμα είναι η διάσταση των ελαστικών των κινητήριων τροχών (στο R6 το πίσω λάστιχο είναι 180/55ZR17), η σχέση υποπολλαπλασιασμού της τελευταίας ταχύτητας (στο R6 για την έκτη είναι 1,083), η σχέση υποπολλαπλασιασμού του διαφορικου (στα μηχανάκια είναι δύο νούμερα, primary και secondary reduction ratio τα οποία στο R6 είναι 1,955 και 3 αντίστοιχα, τα οποία αν τα πολλαπλασιάσουμε δίνει 5,865) και τέλος οι στροφές του κινητήρα στον κόφτη.
Αν υποθέσουμε οτι το R6 θα μπορούσε να κοφτιάσει με 6ή (στις 15,500 στροφές) η τελική ταχύτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα θα ήταν 289,69 km/h.
Απ' ότι φαίνεται το προγραμματάκι δουλεύει αρκετά καλά, καθώς βγήκα και δοκίμασα το μηχανάκι με 6η και 6000 στροφές και το ψηφιακό ταχύμετρο έδειχνε 113 km/h (το πρόγραμμα βγάζει 112,14).
Επίσης μπορείτε να δείτε τι επίπτωση θα έχει στην ταχύτητα του αυτοκινήτου κάποια διαφορετική διάσταση ελαστικού.
Καλή διασκέδαση!
-
Σήμερα βαριόμουν και κάθησα να υπολογίσω τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πιάσει το R6. Έφτιαξα λοιπόν το ακόλουθο αρχειάκι Excel: http://briefcase.pathfinder.gr/file/dog80/44159/522319
Τα στοιχεία που χρειάζεται το πρόγραμμα είναι η διάσταση των ελαστικών των κινητήριων τροχών (στο R6 το πίσω λάστιχο είναι 180/55ZR17), η σχέση υποπολλαπλασιασμού της τελευταίας ταχύτητας (στο R6 για την έκτη είναι 1,083), η σχέση υποπολλαπλασιασμού του διαφορικου (στα μηχανάκια είναι δύο νούμερα, primary και secondary reduction ratio τα οποία στο R6 είναι 1,955 και 3 αντίστοιχα, τα οποία αν τα πολλαπλασιάσουμε δίνει 5,865) και τέλος οι στροφές του κινητήρα στον κόφτη.
Αν υποθέσουμε οτι το R6 θα μπορούσε να κοφτιάσει με 6ή (στις 15,500 στροφές) η τελική ταχύτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα θα ήταν 289,69 km/h.
Απ' ότι φαίνεται το προγραμματάκι δουλεύει αρκετά καλά, καθώς βγήκα και δοκίμασα το μηχανάκι με 6η και 6000 στροφές και το ψηφιακό ταχύμετρο έδειχνε 113 km/h (το πρόγραμμα βγάζει 112,14).
Επίσης μπορείτε να δείτε τι επίπτωση θα έχει στην ταχύτητα του αυτοκινήτου κάποια διαφορετική διάσταση ελαστικού.
Καλή διασκέδαση!
-
Σήμερα βαριόμουν και κάθησα να υπολογίσω τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πιάσει το R6. Έφτιαξα λοιπόν το ακόλουθο αρχειάκι Excel: http://briefcase.pathfinder.gr/file/dog80/44159/522319
Τα στοιχεία που χρειάζεται το πρόγραμμα είναι η διάσταση των ελαστικών των κινητήριων τροχών (στο R6 το πίσω λάστιχο είναι 180/55ZR17), η σχέση υποπολλαπλασιασμού της τελευταίας ταχύτητας (στο R6 για την έκτη είναι 1,083), η σχέση υποπολλαπλασιασμού του διαφορικου (στα μηχανάκια είναι δύο νούμερα, primary και secondary reduction ratio τα οποία στο R6 είναι 1,955 και 3 αντίστοιχα, τα οποία αν τα πολλαπλασιάσουμε δίνει 5,865) και τέλος οι στροφές του κινητήρα στον κόφτη.
Αν υποθέσουμε οτι το R6 θα μπορούσε να κοφτιάσει με 6ή (στις 15,500 στροφές) η τελική ταχύτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα θα ήταν 289,69 km/h.
Απ' ότι φαίνεται το προγραμματάκι δουλεύει αρκετά καλά, καθώς βγήκα και δοκίμασα το μηχανάκι με 6η και 6000 στροφές και το ψηφιακό ταχύμετρο έδειχνε 113 km/h (το πρόγραμμα βγάζει 112,14).
Επίσης μπορείτε να δείτε τι επίπτωση θα έχει στην ταχύτητα του αυτοκινήτου κάποια διαφορετική διάσταση ελαστικού.
Καλή διασκέδαση!
-
Πολύ καλό αλλά απλά θέλω να επισημάνω ότι βγάζουμε την θεωρητική ανώτερη ταχύτητα. Δεν είναι πολλά τα αυτοκίνητα που πιάνουν τελική με την μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων στον κόφτη. Συνήθως η τελική πιάνετε σε στροφές κάπως χαμηλότερες.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Σήμερα βαριόμουν και κάθησα να υπολογίσω τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πιάσει το R6. Έφτιαξα λοιπόν το ακόλουθο αρχειάκι Excel: http://briefcase.pathfinder.gr/file/dog80/44159/522319Τα στοιχεία που χρειάζεται το πρόγραμμα είναι η διάσταση των ελαστικών των κινητήριων τροχών (στο R6 το πίσω λάστιχο είναι 180/55ZR17), η σχέση υποπολλαπλασιασμού της τελευταίας ταχύτητας (στο R6 για την έκτη είναι 1,083), η σχέση υποπολλαπλασιασμού του διαφορικου (στα μηχανάκια είναι δύο νούμερα, primary και secondary reduction ratio τα οποία στο R6 είναι 1,955 και 3 αντίστοιχα, τα οποία αν τα πολλαπλασιάσουμε δίνει 5,865) και τέλος οι στροφές του κινητήρα στον κόφτη.
Αν υποθέσουμε οτι το R6 θα μπορούσε να κοφτιάσει με 6ή (στις 15,500 στροφές) η τελική ταχύτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα θα ήταν 289,69 km/h.
Απ' ότι φαίνεται το προγραμματάκι δουλεύει αρκετά καλά, καθώς βγήκα και δοκίμασα το μηχανάκι με 6η και 6000 στροφές και το ψηφιακό ταχύμετρο έδειχνε 113 km/h (το πρόγραμμα βγάζει 112,14).
Επίσης μπορείτε να δείτε τι επίπτωση θα έχει στην ταχύτητα του αυτοκινήτου κάποια διαφορετική διάσταση ελαστικού.
Καλή διασκέδαση!
Εμενα μου λειπουν αυτα τα νουμερα, που τα βρισκω?
-
RTFM
-
Ὀντως δουλέβει και για μένα..
νομίζω οτι το πιο χρήσιμο είναι οτι μπορείς να δείς εαν αλλάξεις μέγεθος λάστιχο τι διαφορά ..
-
Μπορει καποιος να δει την διαφορά στη περιμετρο του ελαστικού με αυτον τον υπολογιστή αλλαυπαρχουν διαφορές αναμεσα στις διάφορες μάρκες ελαστικών ακομα και στην ιδια διάσταση http://www.miata.net/garage/tirecalc.htm
-
Vrax, απο εδώ, το διαφορικό είναι 3,91 και η τελευταία σχέση 0,69. Όσο για τον κόφτη, μπορείς να βάλεις νεκρά και να πατήσεις τέρμα το γκάζι και να δείς τί δείχνει το στροφόμετρο.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Πολύ καλό αλλά απλά θέλω να επισημάνω ότι βγάζουμε την θεωρητική ανώτερη ταχύτητα. Δεν είναι πολλά τα αυτοκίνητα που πιάνουν τελική με την μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων στον κόφτη. Συνήθως η τελική πιάνετε σε στροφές κάπως χαμηλότερες.Σωστό αυτό. Τα περισσότερα αυτοκίνητα στερεύουν απο δύναμη αρκετά πρίν τον κόφτη. Για να βγεί πιο ρεαλιστικό το νούμερο της τελικής μπορούμε να βάλουμε 1000-2000 στροφές πρίν τον κόφτη.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Vrax, απο εδώ, το διαφορικό είναι 3,91 και η τελευταία σχέση 0,69. Όσο για τον κόφτη, μπορείς να βάλεις νεκρά και να πατήσεις τέρμα το γκάζι και να δείς τί δείχνει το στροφόμετρο.(δεν εχουμε
emoticon???)
Βρηκα και το μοντελλο μου μια χαρα, παω να πατησω γκαζι το βραδυ..
Top gear ratio 0.81
Final drive ratio 3.94
βεβαια δεν νομιζω να δειξει πανω απο 180 αλλα δεν μορεις να τα εχεις ολα -
Το θέμα είναι λίγο πιο σύνθετο, καθώς η τελική ταχύτητα περιορίζεται από την ισχύ που μπορεί να διαθέσει ο κινητήρας.
Συνήθως η τελευταία σχέση μετάδοσης επιλέγεται έτσι ώστε η τελική ταχύτητα να επιτυγχάνεται στις στροφές της μέγιστης ισχύος. Στην περίπτωση αυτή, ό,τι αλλαγές κι αν κάνουμε στή διάμετρο των ελαστικών, η επίδραση στην τελική ταχύτητα του οχήματος θα είναι αρνητική.
Μια πρόταση για περαιτέρω εξέλιξη του excel είναι να γίνει ο υπολογισμός της ισχύος του κινητήρα ως συνάρτηση της ταχύτητας του οχήματος (από το διάγραμμα ισχύος-στροφών), καθώς και ο υπολογισμός της απαιτούμενης ισχύος για να κινηθεί το όχημα, ως συνάρτηση της ταχύτητας (από τις απλές εξισώσεις της βιβλιογραφίας). Αυτό θα μας έδινε με αρκετά καλή ακρίβεια την τελική ταχύτητα του οχήματος, καθώς και τις πραγματικές επιπτώσεις από τυχόν αλλαγή διάστασης ελαστικών ή σχέσης μετάδοσης.
-
Μειονεκτήματα:
- υπάρχουν ωραιότατα προγράμματα όπως το Tiresize που το κάνουν καλύτερα και υπολογίζουν και θέματα αλλαγής πλάτους ζάντας, δείχνουν πώς φαίνεται το λάστιχο πριν και μετά κλπ. ΕΠίσης ένα άλλο ενδιαφέρον πρόγραμμα που βγάζει και ωραία διαγράμματα με τις ταχύτητες για κάθε σχέση (και όχι μόνο την τελική) είναι το QSpeedCalc που νομίζω είναι της Quaife που φτιάχνει τα διαφορικά (όμως για να λειτουργήσει πρέπει να έχετε τελεία αντί για υποδιαστολή στα δεκαδικά γιατί αυτές τις μπερδεύει με το τα κόματα....)
- όπως πρόσεξα μελετώντας προδιαγραφές ελαστικών για διάφορα μοντέλα και μάρκες δεν έχουν όλα τα λάστιχα ίδιων προδιαγραφών την ίδια διάμετρο!
- η διάμετρος εξαρτάται από την πίεση του αέρα, το βάρος του αυτοκινήτου και την ταχύτητα περιστροφής του.... Βασικά στη χρήση μπορεί να είναι μέχρι 1-2,5% μικρότερο (όσο χαμηλότερο προφίλ τόσο μικρότερη και η απώλεια) από το υπολογιζόμενο....
Πλεονέκτημα:
- είναι διαθέσιμο άμεσα, εδώ και χωρίς ψάξιμο και δίνει μια καλή γενική ιδέα αν όχι της απόλυτης τιμής σίγουρα της σχετικής διαφοράς σε μια αλλαγή.
Υπολογίστε την ταχύτητα του αυτοκινήτου σας.