-
Αλλάζοντας τα πίσω αμορτισέρ σήμερα το πρωί (τα οποία καιρό τώρα μου είχαν σπάσει τα νεύρα κάνοντας θορύβους) υπήρξε και η διάγνωση πώς τα μπροστινά ημίμπαρα (έχω την αίσθηση ότι ονομάζονται και ημιαξόνια, αλλά έτσι τα είπε ο μηχανικός) έχουν περισσότερο 'τζόγο' από αυτόν που θα έπρεπε. Η διαπίστωση έγινε από το μηχανικό τραντάζοντας τους μπροστινούς τροχούς με το χέρι. Συγκεκριμένα, το ένα εκ των δύο ημίμπαρων φαινόταν να είναι κάπως πιο χαλαρό από το άλλο. Το κόστος στο εξουσιοδοτημένο μου φάνηκε τρελό, κοντά στα 330Euro (120+120+90εργασία) και δεν προτίθεμαι να τα αλλάξω σε αυτούς. Η ερώτησή μου είναι: Πόσο μπορώ να καθυστερήσω την αλλαγή, δεδομένου ότι το συνεργείο μου είναι στην επαρχία. (Πάτρα) Τίθεται ζήτημα ασφάλειας;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας. -
Αλλάζοντας τα πίσω αμορτισέρ σήμερα το πρωί (τα οποία καιρό τώρα μου είχαν σπάσει τα νεύρα κάνοντας θορύβους) υπήρξε και η διάγνωση πώς τα μπροστινά ημίμπαρα (έχω την αίσθηση ότι ονομάζονται και ημιαξόνια, αλλά έτσι τα είπε ο μηχανικός) έχουν περισσότερο 'τζόγο' από αυτόν που θα έπρεπε. Η διαπίστωση έγινε από το μηχανικό τραντάζοντας τους μπροστινούς τροχούς με το χέρι. Συγκεκριμένα, το ένα εκ των δύο ημίμπαρων φαινόταν να είναι κάπως πιο χαλαρό από το άλλο. Το κόστος στο εξουσιοδοτημένο μου φάνηκε τρελό, κοντά στα 330Euro (120+120+90εργασία) και δεν προτίθεμαι να τα αλλάξω σε αυτούς. Η ερώτησή μου είναι: Πόσο μπορώ να καθυστερήσω την αλλαγή, δεδομένου ότι το συνεργείο μου είναι στην επαρχία. (Πάτρα) Τίθεται ζήτημα ασφάλειας;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας. -
Αλλάζοντας τα πίσω αμορτισέρ σήμερα το πρωί (τα οποία καιρό τώρα μου είχαν σπάσει τα νεύρα κάνοντας θορύβους) υπήρξε και η διάγνωση πώς τα μπροστινά ημίμπαρα (έχω την αίσθηση ότι ονομάζονται και ημιαξόνια, αλλά έτσι τα είπε ο μηχανικός) έχουν περισσότερο 'τζόγο' από αυτόν που θα έπρεπε. Η διαπίστωση έγινε από το μηχανικό τραντάζοντας τους μπροστινούς τροχούς με το χέρι. Συγκεκριμένα, το ένα εκ των δύο ημίμπαρων φαινόταν να είναι κάπως πιο χαλαρό από το άλλο. Το κόστος στο εξουσιοδοτημένο μου φάνηκε τρελό, κοντά στα 330Euro (120+120+90εργασία) και δεν προτίθεμαι να τα αλλάξω σε αυτούς. Η ερώτησή μου είναι: Πόσο μπορώ να καθυστερήσω την αλλαγή, δεδομένου ότι το συνεργείο μου είναι στην επαρχία. (Πάτρα) Τίθεται ζήτημα ασφάλειας;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας. -
Ο χρήστης ekatsaros έγραψε:
υπήρξε και η διάγνωση πώς τα μπροστινά ημίμπαρα (έχω την αίσθηση ότι ονομάζονται και ημιαξόνια, αλλά έτσι τα είπε ο μηχανικός) έχουν περισσότερο 'τζόγο' από αυτόν που θα έπρεπε. Η διαπίστωση έγινε από το μηχανικό τραντάζοντας τους μπροστινούς τροχούς με το χέρι. Το κόστος στο εξουσιοδοτημένο μου φάνηκε τρελό, κοντά στα 330Euro (120+120+90εργασία) και δεν προτίθεμαι να τα αλλάξω σε αυτούς. Η ερώτησή μου είναι: Πόσο μπορώ να καθυστερήσω την αλλαγή, δεδομένου ότι το συνεργείο μου είναι στην επαρχία. (Πάτρα) Τίθεται ζήτημα ασφάλειας;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.Τα ημιμπαρα ειναι στο συστημα της κρεμαγερας.
Αυτα που σου κοιταξε μαλλον ειναι τα ημιαξονια και συγκεκριμενα εκανε ελεγχο τζογου στους τροχους που συμενει οτι δεν ειναι απολυτο οτι πρεπει να αλλαξεις ημιαξονια...μπορει να θελεις ρουλεμαν η μπορει να ειναι πιο βαθεια το προβλημα πχ στο διαφορικο.
don't wοrry! δεν σου λεω οτι θελες διαφορικο ή ρουλεμαν...απλα σου λεω τι διαπιστωσεις μπορεις να κανεις απο αυτο.
120Ε για ενα ημιαξονιο ειναι SUPER τιμη...φροντισε να μην ειναι ανακατασκευης.
Το ποσο μπορει να κρατησει ενα κατεστραμενο ημιαξονιο ειναι σχετικο με το μεγεθος της φθορας και την χρηση που κανεις στο αμαξι σου.
-
Δεν έχω καταλάβει τι έχει το αμάξι σου, όταν έχεις το τιμόνι στριμένο τέρμα και κινείται το αμάξι ακούς κλικ-κλικ-κλικ;
-
Ανέφερε σαφώς τη λέξη 'ημίμπαρα'. Από αυτά που μου είπατε κατάλαβα ότι άλλο ημίμπαρα, άλλο ημιαξόνια. Επομένως δεδομένου ότι σίγουρα είπε 'ημίμπαρα' και δεδομένου ότι με μου έκανε την ερώτηση ' Δε νιώθεις κραδασμούς στο τιμόνι; πιθανότατα εννοεί κάτι που έχει σχέση με την κρεμαγιέρα. Βέβαια εγώ δεν έχω νιώσει διαφορά στο τιμόνι, αλλά όπως είπε και ο μηχανικός, ο 'τζόγος' συνήθως εξελίσσεται σταδιακά, οπότε δεν καταλαβαίνεις εύκολα διαφορά στην αίσθηση.
Όταν στρίβω το τιμόνι μέχρι την άκρη δεν ακούω ήχους αλλά: Τώρα που το θυμάμαι για να μου επιβεβαιώσει ο μηχανικός τη διάγνωση που έκανε, μετακίνησε απότομα το τιμόνι δεξιά και αριστερά γύρω από τη θέση ισορροπίας και ακουγόταν ένα μικρό κλακ κλακ που ποτέ δεν είχα προσέξει γιατί δεν είχα κάνει αυτό το test. Επιπλέον, μου έδειξε τα ημίμπαρα, και ήταν δύο ράβδοι ενωμένοι έχω την αίσθηση με το σύστημα διεύθυνσης από τη μία και με τους μπροστινούς τροχούς από την άλλη.(???) (Δεν είμαι πολύ σχετικός με τα μηχανικά οπότε το προηγούμενο δεν το λέω με βεβαιότητα).
Επανέρχομαι στην αρχική ερώτηση, ελπίζοντας ότι σας διαφώτησα παραπάνω. Είναι κάτι που μπορεί να περιμένει λίγο πριν επισκευαστεί??? -
Ο θόρυβος που έγραψα παραπάνω προέρχεται από το σύστημα μετάδοσης, όχι από το τιμόνι, το δικό σου δεν έχει πρόβλημα εκεί αλλά έχει τζόγο στο σύστημα διεύθυνσης. Αυτός που το είδε ξέρει το πρόβλημα και αν χρειάζονται τα μπαλάκια αλλαγή (μαζί με τα ημίμπαρα στο δικό σου?) και πρέπει να σημειώσει τη θέση από τα παξιμάδια για να μη φαγωθούν αμέσως τα λάστιχα μέχρι να κάνεις ευθυγράμμιση. Είναι επικίνδυνο να οδηγάς το αυτοκίνητο όταν έχει τζόγο εκεί και πολύ δύσκολα καταλαβαίνεις το τζόγο στο οδήγημα.
Κανονικά στον έλεγχο χρειάζονται δύο άτομα, ένας να κουνάει το τροχό και ένας να κοιτάει προσεκτικά την άρθρωση (μπαλάκι). Το κλακ κλακ είναι από τη κρεμαγιέρα, όχι από τα μπαλάκια και δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι χαλασμένη. Ο έλεγχος είναι πολύ σημαντικός γιατί πρέπει να βρεις ακριβώς που είναι ο τζόγος και αν υπάρχει τζόγος σε περισσότερα από ένα μέρη. Να το ξαναελέγξουν και συνήθως δεν έχει τζόγο μόνο ένα εξάρτημα - δυστυχώς.
Να μη το καθυστερήσεις, έχει εκδρομές το Πάσχα.
-
Καλημέρα Βαγγέλη,
σε 'ξαναθυμήθηκε' η μεγκ. σου
Συμφωνώ με όσα ανέφερε ο leonp αλλά αν δεν αισθάνεσαι κ δεν ακούς τίποτα, πιστεύω ότι αν δεν το σκίσεις δεν θα έχεις πρόβλημα για ένα ταξιδάκι Πάτρα!
Το πιο απλό πάντως να κάνεις ένα τηλ. στον Βασίλη ή τον Θωμά για να πάρεις έστω κ μία τηλ. γνώμη του πόσο στέκουν τα όσα σου είπαν εδώΑν χρειαστείς οτιδήποτε μην διστάσεις να μου το πεις κ αν θες το μεθεπόμενο Σάββατο κανονίζουμε παρέα μία βόλτα από Πάτρα
Νικόλας
-
Κανένα πρόβλημα δεν θα έχεις για το ταξίδι σου και η τιμή είναι καλή άν σκεφτείς ότι στα 90 € εργασίας περιλαμβάνεται σίγουρα και ευθυγράμμιση που χρειάζεται μετά την επισκευή.
-
Καλησπέρα Νίκο! Δυστυχώς, με 'ξαναθημήθηκε' αν και δεν μπορώ να το καταλογίσω σαν αστοχία της εταιρείας αυτό, με δεδομένο ότι για τον αριθμό χιλιομέτων που έχω (120000) ο μηχανικός του εξουσιοδοτημέου το χαρακτήρισε φυσιολογική φθορά που συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα. Επιπλέον, δεν μου είπε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, αλλά ότι θα πρέπει να αλλαχτούν τα ημίμπαρα για να αποκατασταθεί πλήρως η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, μου είπε ότι στην παρούσα κατάσταση είναι ευμετάβλητες οι γωνίες 'κάμπερ' και 'κάστερ' στις ανωμαλίες του δρόμου και στις στροφές....
Θα επικοινωνήσω κάποια στιγμή με τον Βασίλη στην Πάτρα να τον ρωτήσω για το κόστος. Όπως πολύ σωστά είπε και ο 'συμφορουμίστας' thvarveris, στα 90Euro περιλαμβάνεται και το κόστος ευθυγράμμισης, καθώς όπως μου είπαν απαιτείται και ευθυγράμμιση κατόπιν της αλλαγής...
Έλεγα να το 'τρενάρω' λίγο για Πάτρα μέχρι την μεγάλη εβδομάδα, οδηγώντας αρκετά χαλαρά μέχρι τότε....Νομίζω ότι θα αντέξει....Όμως, όταν είναι να πάω θα σε ειδοποιήσω οπωσδήποτε! -
Ο χρήστης ekatsaros έγραψε:
Καλησπέρα Νίκο! Δυστυχώς, με 'ξαναθημήθηκε' αν και δεν μπορώ να το καταλογίσω σαν αστοχία της εταιρείας αυτό, με δεδομένο ότι για τον αριθμό χιλιομέτων που έχω (120000) ο μηχανικός του εξουσιοδοτημέου το χαρακτήρισε φυσιολογική φθορά που συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα. Επιπλέον, δεν μου είπε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, αλλά ότι θα πρέπει να αλλαχτούν τα ημίμπαρα για να αποκατασταθεί πλήρως η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, μου είπε ότι στην παρούσα κατάσταση είναι ευμετάβλητες οι γωνίες 'κάμπερ' και 'κάστερ' στις ανωμαλίες του δρόμου και στις στροφές....
Θα επικοινωνήσω κάποια στιγμή με τον Βασίλη στην Πάτρα να τον ρωτήσω για το κόστος. Όπως πολύ σωστά είπε και ο 'συμφορουμίστας' thvarveris, στα 90Euro περιλαμβάνεται και το κόστος ευθυγράμμισης, καθώς όπως μου είπαν απαιτείται και ευθυγράμμιση κατόπιν της αλλαγής...
Έλεγα να το 'τρενάρω' λίγο για Πάτρα μέχρι την μεγάλη εβδομάδα, οδηγώντας αρκετά χαλαρά μέχρι τότε....Νομίζω ότι θα αντέξει....Όμως, όταν είναι να πάω θα σε ειδοποιήσω οπωσδήποτε!Μην φοβάσαι ότι θα σπάσει κάτι δεν κινδυνεύεις από τέτοιο πράγμα.Να ξέρεις ότι στο σετ των ημίμπαρων περιλαμβάνονται και οι φυσούνες κρεμαγιέρας.Να το τσεκάρεις ότι θα σου βάλουν τις καινούργιες.
-
OK αρχηγέ μου
-
ενα μικρο tech breik.
τα ημιαξόνια είναι υπεύθυνα για την μετάδοση της κίνησης στους τροχούς. συνδεονται η καλύτερα 'κουμπώνουν' στο διαφορικό με τους 'μπιλιοφόρους' ενώ από την άλλη 'χόνωνται μέσα στο κέντρο του τροχού. (αν φοράς ζάντες χωρίς καπάκια θα προσέξεις ένα παξιμάδι -22 νομίζω- το οποίο βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του τροχού). αν κάτι δεν πάει καλά με αυτό τότε έχεις είτε κραδασμούς εντονους τύπου 'νομίζω πως καβαλάω πέτρα' είτε μικρο τριγμούς κατα τη διάρκεια της έντονης επιτάγχυνσης που μπορεί να οφείλονται σε στραβωμένο ημιαξόνιο.. όσον αφορά τα ημιαξόνια το μόνο που μπορείς και μόνος σου να ελέγχεις χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις είναι η κατάσταση της λεγόμενης 'φούσκας' πρόκειται για ένα εύκαμπτο πλαστικό κάλυμμα ακριβώς πίσω από τον τροχό και άλλο ένα πάνω στο σασμάν. από δεξια και από αριστερα ισχύει το ίδιο. αν αυτες σχιστούν η κοπούν τότε έχεις απώλειες γρλασσου που φαίνονται με το μάτι άμεσα.
τα ημίμπαρα τώρα είναι πάνω στην κρεμαγιέρα και ενόνουν τους τροχούς. στριβεις και αναλογα κινούνται οι τροχοί δεξια & αριστερά. και εδώ έχεις φούσκες που ισχύουν τα ίδια σε περίπτωση κοψίματος. όταν κουνάμε απότομα δεξια αριστερα το τιμόνι ένα κλικ κλικ η χειρότερα ένα γκαπ γκαπ μας ενημερώνει για τον τζόγο. κάποιες συσφίξεις στα παξιμάδια που συγκρατούν τα ημίμπαρα στο ψαλίδι τότε ίσως περιορίσουμε τον τζόγο ή ακόμα και με άλλαγή στα λαστιχα που τα συγκρατούν (πιο παλια γινόταν- υποθέτω ακόμα γίνεται).
μισό και να ανεβάσω και φωτό και μερικα tips σχετικά
-
λοιπόν..
εδώ έχουμε την κρεμαγιέρα.
εκεί καταλήγει το τιμόνι και δεξια και αριστερα φεύγουν τα ημίμπαρα
κάτω αριστερα βλέπεις το σημείο που συνδέονται με το άκρο του τροχού.
πιο συγκεντρομένα εδώ που βλέπεις και το ημιαξόνιο
ακόμα μία που βρήκα όπου βλέπεις ημίμπαρα (κίτρινο), άκρο και αμορτισέρ (μπλέ) ψαλίδι (πράσινο).
btw αυτή από πάνω είναι η διάταξη mc pherson
και αυτή η ....άλλη mc pherson
.
.
.
.
.
.
. -
Θεός! κάτι ήξερα που απευθύνθηκα σε εσένα
-
-
-
Ο χρήστης grc πανος έγραψε:
ενα μικρο tech breik.τα ημιαξόνια είναι υπεύθυνα για την μετάδοση της κίνησης στους τροχούς. συνδεονται η καλύτερα 'κουμπώνουν' στο διαφορικό με τους 'μπιλιοφόρους' ενώ από την άλλη 'χόνωνται μέσα στο κέντρο του τροχού. (αν φοράς ζάντες χωρίς καπάκια θα προσέξεις ένα παξιμάδι -22 νομίζω- το οποίο βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του τροχού). αν κάτι δεν πάει καλά με αυτό τότε έχεις είτε κραδασμούς εντονους τύπου 'νομίζω πως καβαλάω πέτρα' είτε μικρο τριγμούς κατα τη διάρκεια της έντονης επιτάγχυνσης που μπορεί να οφείλονται σε στραβωμένο ημιαξόνιο.. όσον αφορά τα ημιαξόνια το μόνο που μπορείς και μόνος σου να ελέγχεις χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις είναι η κατάσταση της λεγόμενης 'φούσκας' πρόκειται για ένα εύκαμπτο πλαστικό κάλυμμα ακριβώς πίσω από τον τροχό και άλλο ένα πάνω στο σασμάν. από δεξια και από αριστερα ισχύει το ίδιο. αν αυτες σχιστούν η κοπούν τότε έχεις απώλειες γρλασσου που φαίνονται με το μάτι άμεσα.
Να συμπληρώσω κάτι Πάνο.Το αριστερό μικρο ημιαξόνιο λόγω του τρόπου που συνδέεται στο διαφορικό υπάρχει μεταλικό πλαίσιο τσιμούχα για να μην χάνονται βαλβολίνες γιατί το ημιαξόνιο αυτό περνάει πρώτα στο σασμαν.
Στα καινούργια μοντέλα LAGUNA II φάση 1 και 2 ,MEGANE II,CLIO II αυτό δεν γίνεται.Και τα δύο ημιξόνια είναι όμοιας μορφής και υπάρχουν απλές τσιμούχες.
Επίσης στα παραπάνω μοντέλα δεν υπάρχουν σαν ανταλλακτικό φούσκες ημιαξονίου, τουλάχιστον από την RENAULT.
Δηλαδή αν τρυπήσει φούσκα ημιαξονίου πας για καινούργιο ημιαξόνιο -
thnx for the tips.. βλέπεις δεν είμαι και του επαγγέλματος...
-
Ο χρήστης grc πανος έγραψε:
thnx for the tips.. βλέπεις δεν είμαι και του επαγγέλματος...Μια χαρά τα πας.Ξέρεις πολύ-πολύ περισσότερα από αυτά που ξέρουν μερικοί του επαγγέλματος.!
Megane Coupe (Hmibara)