-
Είναι πλέον φανερό ότι λόγω της αυξημένης πρακτικότητας τα πολυμορφικά και τα SUVοειδή όλο και αυξάνονται ενώ ταυτόχρονα τα περισσότερα υπόλοιπα αυτοκίνητα όλο και κερδίζουν μερικούς πόντους μπόι. Συνήθως και μάλλον αναγκαστικά αυτό σημαίνει και αύξηση του ύψους του κέντρου βάρους του οχήματος. Αυτό από μόνο του δείχνει ότι όλο και μεγαλύτερο μέρους του στόλου των εν κυκλοφορία αυτοκινήτων έχει δυνητικά μεγαλύτερο κίνδυνο ανατροπής από τα χαμηλότερα, παλιότερα μοντέλα.
Είναι όμως έτσι? Γιατί μπορεί να ψηλώσανε αλλά συγχρόνως φαρδύνανε ενώ οι αναρτήσεις τους ίσως να είναι καλύτερα σχεδιασμένες ενώ όλο και περισσότερα εξοπλίζονται και με συστήματα σταθερότητας κλπ.
Η απάντηση είναι: δεν ξέρω! Και επειδή θα ήθελα να μάθω ξεκίνησα αυτό το θέμα!
Σκέφτομαι ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα όριο το οποίο θα πρέπει να μπορεί να ικανοποιείται από ένα όχημα μη επαγγελματικό που είναι ιδιωτικής χρήσης για μη επαγγελματίες οδηγούς. Πχ θα πρέπει να μπορεί να πιάσει με ασφάλεια ένα επίπεδο πλευρικής επιτάχυνσης το οποίο να είναι μεγαλύτερο από αυτό στο οποίο αισθάνεται δυσάρεστα ο μέσος οδηγός έτσι ώστε να μην χρειαστεί να το φτάσει ή να το ξεπεράσει σε κανονικές συνθήκες. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει κάποιο όριο στο ρυθμό αλλαγής της πλευρικής επιτάχυνσης από την μία στην άλλη πλευρά όπως συμβαίνει σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης που θα μπορούσε να δοκιμαστεί με σλάλομ συγκεκριμένων προδιαγραφών ή κάποια μέτρηση για την μεταφορά βάρους σε σχέση με ύψος/πλάτος κλπ. Οι παραπάνω μετρήσεις/δοκιμασίες να ικανοποιούν κάποια όρια 'μη άνεσης' (δεν εννοώ το πόσο άνετο είναι το όχημα αλλά το πόσο ενοχλητική αίσθηση θα προσφέρει το όριο αυτό στον μέσο οδηγό ώστε να μην τα φτάνει) με αλλά και χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα σταθερότητας.
Αναρωτιέμαι λοιπόν, υπάρχουν κάποιες προδιαγραφές που να καθορίζουν κάποια ελάχιστα όρια σταθερότητας. Μπορεί δηλαδή κάποιος να βγάλει όχημα με ύψος νταλίκας και πλάτος 1,5 μέτρο? Υπάρχει κάποιος οργανισμός κανονισμός που να τους πει σιγά ρε παιδιά μην το βγάλετε, θα σκοτωθεί κόσμος? Αν υπάρχουν τέτοιες προδιαγραφές ή δοκιμασίες μπορεί κανένας να μας τις πει? -
Είναι πλέον φανερό ότι λόγω της αυξημένης πρακτικότητας τα πολυμορφικά και τα SUVοειδή όλο και αυξάνονται ενώ ταυτόχρονα τα περισσότερα υπόλοιπα αυτοκίνητα όλο και κερδίζουν μερικούς πόντους μπόι. Συνήθως και μάλλον αναγκαστικά αυτό σημαίνει και αύξηση του ύψους του κέντρου βάρους του οχήματος. Αυτό από μόνο του δείχνει ότι όλο και μεγαλύτερο μέρους του στόλου των εν κυκλοφορία αυτοκινήτων έχει δυνητικά μεγαλύτερο κίνδυνο ανατροπής από τα χαμηλότερα, παλιότερα μοντέλα.
Είναι όμως έτσι? Γιατί μπορεί να ψηλώσανε αλλά συγχρόνως φαρδύνανε ενώ οι αναρτήσεις τους ίσως να είναι καλύτερα σχεδιασμένες ενώ όλο και περισσότερα εξοπλίζονται και με συστήματα σταθερότητας κλπ.
Η απάντηση είναι: δεν ξέρω! Και επειδή θα ήθελα να μάθω ξεκίνησα αυτό το θέμα!
Σκέφτομαι ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα όριο το οποίο θα πρέπει να μπορεί να ικανοποιείται από ένα όχημα μη επαγγελματικό που είναι ιδιωτικής χρήσης για μη επαγγελματίες οδηγούς. Πχ θα πρέπει να μπορεί να πιάσει με ασφάλεια ένα επίπεδο πλευρικής επιτάχυνσης το οποίο να είναι μεγαλύτερο από αυτό στο οποίο αισθάνεται δυσάρεστα ο μέσος οδηγός έτσι ώστε να μην χρειαστεί να το φτάσει ή να το ξεπεράσει σε κανονικές συνθήκες. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει κάποιο όριο στο ρυθμό αλλαγής της πλευρικής επιτάχυνσης από την μία στην άλλη πλευρά όπως συμβαίνει σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης που θα μπορούσε να δοκιμαστεί με σλάλομ συγκεκριμένων προδιαγραφών ή κάποια μέτρηση για την μεταφορά βάρους σε σχέση με ύψος/πλάτος κλπ. Οι παραπάνω μετρήσεις/δοκιμασίες να ικανοποιούν κάποια όρια 'μη άνεσης' (δεν εννοώ το πόσο άνετο είναι το όχημα αλλά το πόσο ενοχλητική αίσθηση θα προσφέρει το όριο αυτό στον μέσο οδηγό ώστε να μην τα φτάνει) με αλλά και χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα σταθερότητας.
Αναρωτιέμαι λοιπόν, υπάρχουν κάποιες προδιαγραφές που να καθορίζουν κάποια ελάχιστα όρια σταθερότητας. Μπορεί δηλαδή κάποιος να βγάλει όχημα με ύψος νταλίκας και πλάτος 1,5 μέτρο? Υπάρχει κάποιος οργανισμός κανονισμός που να τους πει σιγά ρε παιδιά μην το βγάλετε, θα σκοτωθεί κόσμος? Αν υπάρχουν τέτοιες προδιαγραφές ή δοκιμασίες μπορεί κανένας να μας τις πει? -
Είναι πλέον φανερό ότι λόγω της αυξημένης πρακτικότητας τα πολυμορφικά και τα SUVοειδή όλο και αυξάνονται ενώ ταυτόχρονα τα περισσότερα υπόλοιπα αυτοκίνητα όλο και κερδίζουν μερικούς πόντους μπόι. Συνήθως και μάλλον αναγκαστικά αυτό σημαίνει και αύξηση του ύψους του κέντρου βάρους του οχήματος. Αυτό από μόνο του δείχνει ότι όλο και μεγαλύτερο μέρους του στόλου των εν κυκλοφορία αυτοκινήτων έχει δυνητικά μεγαλύτερο κίνδυνο ανατροπής από τα χαμηλότερα, παλιότερα μοντέλα.
Είναι όμως έτσι? Γιατί μπορεί να ψηλώσανε αλλά συγχρόνως φαρδύνανε ενώ οι αναρτήσεις τους ίσως να είναι καλύτερα σχεδιασμένες ενώ όλο και περισσότερα εξοπλίζονται και με συστήματα σταθερότητας κλπ.
Η απάντηση είναι: δεν ξέρω! Και επειδή θα ήθελα να μάθω ξεκίνησα αυτό το θέμα!
Σκέφτομαι ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα όριο το οποίο θα πρέπει να μπορεί να ικανοποιείται από ένα όχημα μη επαγγελματικό που είναι ιδιωτικής χρήσης για μη επαγγελματίες οδηγούς. Πχ θα πρέπει να μπορεί να πιάσει με ασφάλεια ένα επίπεδο πλευρικής επιτάχυνσης το οποίο να είναι μεγαλύτερο από αυτό στο οποίο αισθάνεται δυσάρεστα ο μέσος οδηγός έτσι ώστε να μην χρειαστεί να το φτάσει ή να το ξεπεράσει σε κανονικές συνθήκες. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει κάποιο όριο στο ρυθμό αλλαγής της πλευρικής επιτάχυνσης από την μία στην άλλη πλευρά όπως συμβαίνει σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης που θα μπορούσε να δοκιμαστεί με σλάλομ συγκεκριμένων προδιαγραφών ή κάποια μέτρηση για την μεταφορά βάρους σε σχέση με ύψος/πλάτος κλπ. Οι παραπάνω μετρήσεις/δοκιμασίες να ικανοποιούν κάποια όρια 'μη άνεσης' (δεν εννοώ το πόσο άνετο είναι το όχημα αλλά το πόσο ενοχλητική αίσθηση θα προσφέρει το όριο αυτό στον μέσο οδηγό ώστε να μην τα φτάνει) με αλλά και χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα σταθερότητας.
Αναρωτιέμαι λοιπόν, υπάρχουν κάποιες προδιαγραφές που να καθορίζουν κάποια ελάχιστα όρια σταθερότητας. Μπορεί δηλαδή κάποιος να βγάλει όχημα με ύψος νταλίκας και πλάτος 1,5 μέτρο? Υπάρχει κάποιος οργανισμός κανονισμός που να τους πει σιγά ρε παιδιά μην το βγάλετε, θα σκοτωθεί κόσμος? Αν υπάρχουν τέτοιες προδιαγραφές ή δοκιμασίες μπορεί κανένας να μας τις πει? -
Καταρχήν δεν νομίζω ότι βελτιώνονται οι αναρτήσεις. Όλο και περισσότερο βλέπουμε να εγκαταλείπονται σύνθετες λύσεις για χάρη του απλούστερου και φθηνότερου ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Άσε για τις εμπρόσθιες που έχει επικρατήσει ο κύριος McPherson. Που να δεις πλέον ας πούμε διπλά ψαλίδια!!! Που να χωρέσουν εξάλλου όλα εμπρός.
Για μένα αποδεικνύεται εύκολα ότι τα αυτοκίνητα μας έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ανατραπούν από αυτά μια γενιά πίσω. Μιλώντας πάντα για ίδιες διαστάσεις και όχι συγκρίνοντας ένα μικρομεσαίο σημερινό με ένα παλιότερο. Σκέψου ότι το 306 δεν έφτανε τα 4 μέτρα ενώ το Punto τα έχει πλέον ξεπεράσει!!!!!Εδώ θα μπορούσαμε να ζητήσουμε να συμπεριληφθεί στα τεστ μια νέα μέτρηση. Στις πόσες μοίρες ανατρέπεται το κάθε όχημα;
Θα μου πεις έχουμε ζητήσει κατ’ επανάληψη να μπει μέτρηση στα τεστ πίστας με τα αυτοκίνητα γεμάτα για να δούμε πόσο ασφαλή είναι στην πραγματικότητα αλλά ακόμα τίποτα. -
Με δεδομένο ότι για την ανατροπή ενός οχήματος απαιτείται ζεύγος δυνάμεων (μια η φυγόκεντρος - έστω για τους ψείρες 'αδράνεια', Δημήτριε ακούς; και η άλλη αυτή που δημιουργείται από την πρόσφυση στο πέλμα του ελαστικού), οι ελληνικοί δρόμοι μας απαλλάσσουν από τη δεύτερη δύναμη, όντας εξαιρετικά γυαλισμένοι, οπότε δεν κινδυνεύουμε από ανατροπές!
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Με δεδομένο ότι για την ανατροπή ενός οχήματος απαιτείται ζεύγος δυνάμεων (μια η φυγόκεντρος - έστω για τους ψείρες 'αδράνεια', Δημήτριε ακούς; και η άλλη αυτή που δημιουργείται από την πρόσφυση στο πέλμα του ελαστικού), οι ελληνικοί δρόμοι μας απαλλάσσουν από τη δεύτερη δύναμη, όντας εξαιρετικά γυαλισμένοι, οπότε δεν κινδυνεύουμε από ανατροπές!αρκεί να μην έχεις B-Class και πέσεις πάνω σε ρόδα σταματημένου Golf
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... start=5880
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Με δεδομένο ότι για την ανατροπή ενός οχήματος απαιτείται ζεύγος δυνάμεων (μια η φυγόκεντρος - έστω για τους ψείρες 'αδράνεια', Δημήτριε ακούς; και η άλλη αυτή που δημιουργείται από την πρόσφυση στο πέλμα του ελαστικού), οι ελληνικοί δρόμοι μας απαλλάσσουν από τη δεύτερη δύναμη, όντας εξαιρετικά γυαλισμένοι, οπότε δεν κινδυνεύουμε από ανατροπές!Και όμως αν θες τα καταφέρνεις. Ξέρεις πόσες εκτροπές (έτσι τις λένε οι στατιστικές) γίνονται κάθε χρόνο στη χώρα μας; Λες να φταίνε τα καλά ελαστικά που φοράμε;!!!!!!!
-
Όλες οι ανατροπές γίνονται στην Αττική Οδό ή στα φρεσκοστρωμένα (μέχρι μιας μέρας, που τόσο περίπου κρατάει η πρόσφυση) κομμάτια!
Φυσικά, δεν παίρνουμε υπ'όψη τις ανατροπές που οφείλονται σε χτύπημα (κολώνα, δέντρο, περίπτερο, ρόδα σταματημένου Golf, κρουνός πυροσβεστικής, κουτάκι σπίρτα, τουβλότοιχος στη στροφή του Αγ. Λουκά κατεβαίνοντας από το Πανόραμα κλπ.)
-
Πολλές ανατροπές γίνονται λόγο των ανάποδων κλήσεων που υπάρχουν δυστυχώς σε πάρα μα πάρα πολλές στροφές ιδίως του επαρχιακού δικτύου.
-
Εγώ είχα καταφέρει να σηκωθώ στις δύο ρόδες με ένα παλιό σκαθάρι.
Πρώτη φορά 'παίζοντας' σε λασπωμένο γήπεδο υπήρχε σκαλοπάτι λάσπης και σηκώθηκε το δεξί μέρος πολύ, ευτυχώς έκανα ανάποδα και μετά συνειδητοποίησα τι είχε γίνει.
Δεύτερη φορά κατεβαίνοντας τον Κηφισσό σε σκιερό μέρος με θάμνους κάποιος είχε ξεχάσει έναν λόφο άμμο ή κάτι τέτοιο από πρόσφατη επισκευή στην αριστερή λωρίδα .... πήγα όσο δεξιά γινόταν χωρίς να πέσω στον διπλανό και έκοψα ταχύτητα πολύ αλλά το έκανα το ακροβατικό μου.... σηκώθηκα από τα αριστερά αυτή τη φορά!
Το παλιό σκαθάρι μπορεί να έχει ύψος αλλά ευτυχώς έχει πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, με κάποιο σύγχρονο αυτοκίνητο ίσως να είχα μελετήσει καλύτερα και από κοντά την υφή της ασφάλτου από το πλαινό παράθυρο....
Για να μην βγαίνουμε εκτός θέματος όμως τελικά υπάρχουν κανονισμοί επίσημοι? Έστω μήπως υπάρχει κάποια ελάχιστη ικανότητα που οι κατασκευαστές προσπαθούν να πετύχουν? Ή όλα κρίνονται από το τεστ ταράνδου αφού κυκλοφορήσει το μοντέλο? -
Οι Αμερικανοί το ψάχνουν το θέμα σε συνδυασμό με τρακάρισμα
http://www.safercar.gov/RollRatings2.cfm -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Οι Αμερικανοί το ψάχνουν το θέμα σε συνδυασμό με τρακάρισμα
http://www.safercar.gov/RollRatings2.cfmAχ αυτοι οι Αμερικανοι.
Καλος συνδεσμος. Τωρα αισθανομαι καλυτερα με την αγορα SUV που εκανα περισυ.
-
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Οι Αμερικανοί το ψάχνουν το θέμα σε συνδυασμό με τρακάρισμα
http://www.safercar.gov/RollRatings2.cfmAχ αυτοι οι Αμερικανοι.
Είδες; Μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε!
-
Μη κοιτάτε μόνο τα crash test, τα στοιχεία των θανάτων από ανατροπή είναι 3 φορές περισσότερα στα SUV. Πάντως συνολικά έχουν λίγο λιγότερους θανάτους από ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο αλλά το 62% των θανάτων προέρχονται από ανατροπή.
http://www.stats.org/record.jsp?type=news&ID=388
http://www.personal-injury-attorney-in- ... lovers.asp
http://www.onlinelawyersource.com/suv/a ... stics.html -
Λογικό είναι το ψάχνουν οι Αμερικανοί αφού τα SUV αποτελούν πολλή δημοφιλή επιλογή για δείτε και αυτό
http://www.iihs.org/sr/pdfs/sr4101.pdf -
Πολύ καλό άρθρο, θα γίνουν σε μερικά χρόνια τα SUV πιο 'συμβατά' σε συγκρούσεις με αυτοκίνητα - δεν θα μπαίνουν μέσα σκοτώνοντας τους επιβάτες του αυτοκινήτου.
Κάτι που δεν το λέει καθαρά το άρθρο είναι ότι έτσι θα μειωθούν αρκετά και οι θάνατοι από ανατροπές στα SUV, διότι σε σύγκρουση με αυτοκίνητο το SUV σκαρφαλώνει πάνω στο αυτοκίνητο και ανατρέπεται. Θα δυναμώσουν και τις οροφές τους ώστε να παίρνουν άφοβα τούμπες.
Μου άρεσε και η στατιστική που δείχνει τις γυναίκες να μιλάνε περισσότερο στο κινητό από τους άντρες.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Πολύ καλό άρθρο, θα γίνουν σε μερικά χρόνια τα SUV πιο 'συμβατά' σε συγκρούσεις με αυτοκίνητα - δεν θα μπαίνουν μέσα σκοτώνοντας τους επιβάτες του αυτοκινήτου.Κάτι που δεν το λέει καθαρά το άρθρο είναι ότι έτσι θα μειωθούν αρκετά και οι θάνατοι από ανατροπές στα SUV, διότι σε σύγκρουση με αυτοκίνητο το SUV σκαρφαλώνει πάνω στο αυτοκίνητο και ανατρέπεται. Θα δυναμώσουν και τις οροφές τους ώστε να παίρνουν άφοβα τούμπες.
Μου άρεσε και η στατιστική που δείχνει τις γυναίκες να μιλάνε περισσότερο στο κινητό από τους άντρες.
Το IIHS κάνει πολύ καλή δουλειά κατά την γνώμη.
Τώρα για τις γυναίκες και τα κινητά, δεν χρειαζόταν καν να γίνει έρευνα -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Πολύ καλό άρθρο, θα γίνουν σε μερικά χρόνια τα SUV πιο 'συμβατά' σε συγκρούσεις με αυτοκίνητα - δεν θα μπαίνουν μέσα σκοτώνοντας τους επιβάτες του αυτοκινήτου.
Κάτι που δεν το λέει καθαρά το άρθρο είναι ότι έτσι θα μειωθούν αρκετά και οι θάνατοι από ανατροπές στα SUV, διότι σε σύγκρουση με αυτοκίνητο το SUV σκαρφαλώνει πάνω στο αυτοκίνητο και ανατρέπεται. Θα δυναμώσουν και τις οροφές τους ώστε να παίρνουν άφοβα τούμπες.
Μου άρεσε και η στατιστική που δείχνει τις γυναίκες να μιλάνε περισσότερο στο κινητό από τους άντρες.
Το IIHS κάνει πολύ καλή δουλειά κατά την γνώμη.
Τώρα για τις γυναίκες και τα κινητά, δεν χρειαζόταν καν να γίνει έρευναΤο Insurance Institute for Highway Safety ειναι ανεξαρτητο και χρηματοδοτηται απο τις Ασφαλειες που φυσικα πληρωνουν τα σπασμενα. Οποτε τα τεστ τους αλλαζουν και εξελισονται πολυ πιο γργορα απο τα κυβερνητικα. Με τις μελετες τους εχουν σπρωξει τους κατασκευαστες να βελτιωσουν πολλα πραγματα. Αλλα υπαρχει ενα οριο. Κατι φορες εχω παρκαρει διπλα σε κατι φορτηγα και παντα αναρωτιεμαι τι θα γινοταν αν τρακαρα με αυτα. Ειμαι σιγουρος οτι δεν θα εμενε ουτε φτερο.
Νικος
-
Κακά τα ψέματα όταν τρακάρουν δυο οχήματα με μεγάλη διαφορά στη μάζα τους είναι φυσικό να έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να επιβιώσει ο επιβάτης – οδηγός του μεγαλύτερου μια και το μικρό θα κληθεί να απορροφήσει μεγαλύτερο μέρος της κινητικής ενέργειας και ων δυο. Στα φορτηγά έχουν γίνει κάποιες κινήσεις με μπάρες στα πλάγια για να μην μπαίνει από κάτω το άλλο αμάξι και να τρακάρει με το παρμπρίζ αλλά δεν νομίζω ότι αυτές οι λύσεις τα καθιστούν τελικά και ασφαλή για τα άλλα μικρότερα οχήματα. Αυτά που πραγματικά με τρομάζουν (πέρα από τα χωματουργικά μηχαμήματα και τρακτέρ που παρανόμως κυκλοφορούν στους δρόμους) είναι τα φορτηγά με την υδραυλική ράμπα πίσω για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων. Φαντάσου να πέσεις πίσω τους επάνω σε αυτές τις ογκώδεις σιδεριές.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
είναι τα φορτηγά με την υδραυλική ράμπα πίσω για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων. Φαντάσου να πέσεις πίσω τους επάνω σε αυτές τις ογκώδεις σιδεριές.και να σου σκάσει και καπάκι η πόρτα
Αντίσταση στην ανατροπή.... Υπάρχουν προδιαγραφές???