-
February 13th, 2006 - Probably the most radical convertible to debut in 2006 is this Zonda F Roadster. It is slated to appear at the Geneva Motor Show and, like its coupe variant which was introduced at the same gig last year, it features a bevy of upgrades that set it apart from almost everything else.
Built alongside the regular production model, the Zonda F is Pagani's top model and a tribute to five-time world champion Juan Manuel Fangio. While the F shares the same basic shape with all Zondas, it has new aerodynamic devices, an upgraded drive train, larger wheels and ceramic brakes.
The F Roadster combines the coupe's performance with open air driving and fine craftsmanship. Pagani says their cars have a soul and, when looking at the details, a Zonda is a sight to behold. Each is a carbon fibre masterpiece and the Roadster has been reinforced with a chrome-molybdenum alloy roll-bar for safety and piece of mind.
More details will be available upon the car's launch at Geneva. Until then, we assume the Roadster mimics the F Coupe performance which is listed in the spec table. Price has to be near one million USD.
Story by Supercars.net
-
February 13th, 2006 - Probably the most radical convertible to debut in 2006 is this Zonda F Roadster. It is slated to appear at the Geneva Motor Show and, like its coupe variant which was introduced at the same gig last year, it features a bevy of upgrades that set it apart from almost everything else.
Built alongside the regular production model, the Zonda F is Pagani's top model and a tribute to five-time world champion Juan Manuel Fangio. While the F shares the same basic shape with all Zondas, it has new aerodynamic devices, an upgraded drive train, larger wheels and ceramic brakes.
The F Roadster combines the coupe's performance with open air driving and fine craftsmanship. Pagani says their cars have a soul and, when looking at the details, a Zonda is a sight to behold. Each is a carbon fibre masterpiece and the Roadster has been reinforced with a chrome-molybdenum alloy roll-bar for safety and piece of mind.
More details will be available upon the car's launch at Geneva. Until then, we assume the Roadster mimics the F Coupe performance which is listed in the spec table. Price has to be near one million USD.
Story by Supercars.net
-
February 13th, 2006 - Probably the most radical convertible to debut in 2006 is this Zonda F Roadster. It is slated to appear at the Geneva Motor Show and, like its coupe variant which was introduced at the same gig last year, it features a bevy of upgrades that set it apart from almost everything else.
Built alongside the regular production model, the Zonda F is Pagani's top model and a tribute to five-time world champion Juan Manuel Fangio. While the F shares the same basic shape with all Zondas, it has new aerodynamic devices, an upgraded drive train, larger wheels and ceramic brakes.
The F Roadster combines the coupe's performance with open air driving and fine craftsmanship. Pagani says their cars have a soul and, when looking at the details, a Zonda is a sight to behold. Each is a carbon fibre masterpiece and the Roadster has been reinforced with a chrome-molybdenum alloy roll-bar for safety and piece of mind.
More details will be available upon the car's launch at Geneva. Until then, we assume the Roadster mimics the F Coupe performance which is listed in the spec table. Price has to be near one million USD.
Story by Supercars.net
-
Για μένα αυτή τη στιγμή το Pagani Zonda F (τονίζω, το 'F') προσεγγίζει καλύτερα από όλα τα άλλα αυτό που λέμε 'supercar'.
Είναι απίστευτα γρήγορο στην πίστα, ταυτόχρονα όμως έχει και μοναδική εμφάνιση που για μένα είναι σαν έργο τέχνης και μέσα έχει αυτό τον αέρα πολυτέλειας που απαιτείται, όντως αρκετά φουτουριστικό για να έχει χαρακτήρα, χωρίς όμως να είναι ιδιαίτερα εκκεντρικό ή παράξενο.
Για άλλη μια φορά θα πω ένα εύγε στην Pagani, παρόλα αυτά, θα προτιμούσα μια 360 ή μια GT3 any given day
-
Το είδα στο Top Gear... Τι εργαλείο είναι αυτό; Φανταστικό είναι!
-
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Για μένα αυτή τη στιγμή το Pagani Zonda F (τονίζω, το 'F') προσεγγίζει καλύτερα από όλα τα άλλα αυτό που λέμε 'supercar'.Είναι απίστευτα γρήγορο στην πίστα, ταυτόχρονα όμως έχει και μοναδική εμφάνιση που για μένα είναι σαν έργο τέχνης και μέσα έχει αυτό τον αέρα πολυτέλειας που απαιτείται, όντως αρκετά φουτουριστικό για να έχει χαρακτήρα, χωρίς όμως να είναι ιδιαίτερα εκκεντρικό ή παράξενο.
+1
Για άλλη μια φορά θα πω ένα εύγε στην Pagani, παρόλα αυτά, θα προτιμούσα μια 360 ή μια GT3 any given day
ειπαμε οτι η 360 δεν ηταν καλη (βιαστικη), για την 430 παμε τωρα.....
-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
ειπαμε οτι η 360 δεν ηταν καλη (βιαστικη), για την 430 παμε τωρα.....Πότε το είπαμε; Δε θυμάμαι ποτέ να είδα ή να διάβασα τίποτε παρόμοιο στον ξένο Τύπο.
Anyway, η Modena για μένα είναι από τις ομορφότερες Ferrari ever. Το έχω πει πολλάκις και το ξαναλέω. Φυσικά εντελώς υποκειμενική άποψη. Την F430 τη θεωρώ έκτρωμα, παρόλο που είναι πανάξιο αυτοκίνητο.
Επειδή όμως δε μιλάμε για Ariel Atom ή για Radical (που εκεί μετράς με πιο απόλυτα κριτήρια), θέλω το αυτοκίνητο να με εμπνέει και λίγο. Η F430 δε με εμπνέει όσο η 360.
Τώρα, για το 'δεν ήταν καλή' που είπες...δεν έχω ιδέα πού στηρίζεται. Αν θες το συζητάμε σε άλλο thread, γιατί εδώ είμαστε ΟΤ
Pagani Zonda C12 F Roadster