Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Περί διαφορικών, Haldex κτλ.
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Περί διαφορικών, Haldex κτλ.
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    12
    43
    435
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      mak last edited by

      Το παρόν θέμα προέρχεται από διάσπαση του Mazda 6 MPS στα 'Νέα μοντέλα'

      (Moderator nass)

      Ο χρήστης CAP DIM έγραψε:
      επιδη δεν ξερω κ πολλα πραγματα κ τεχνικες λεπτ. ποιος θα μου πει πια η διαφορα στις 4κινησεις του Α4 2.0ΤQ κ του MPS !!!!

      κ γιατι η 4κινηση τυπου Torsen ειναι καλυτερη ????.

      Αν τα λεω καλα το ενα εχει μονιμη 4κινηση με 3 διαφορικα.

      κ το αλλο εχει 2 διαφορικα κ μπλοκε στον πισω αξονα κ παιζει απο 100% μποστα εως 50%- 50% μπρος-πισω κατι σαν το Haldex !!!!

      Ο Torsen εχει σταθερα τα ποσοστα εμπλοκης μπρος-πισω (δηλ 50-50%) η μεταβαλεται κ αυτος αναλογα την προσφηση των τροχων????

      Όπως είπες και παραπάνω το audi έχει 3 διαφορικά με το μεσαίο να είναι τύπου τόρσεν καί μπορεί και μεταβάλει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες μέχρι κάποιο ποσοστό.

      Το mazda έχει τετρακίνηση (ηλεκτρονικά ελεγχόμενη) με δύο διαφορικά με το πίσω να είναι τύπου τόρσεν. Υπο κανονικές συνθήκες η ροπή κατανέμεται 100% μπροστά και σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης των μπροστινών τροχών μπορεί να φτάσει και ως 50%-50%. Με την μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς αναλάμβάνει έπειτα το πίσω διαφορικό τόρσεν και μοιράζει την ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς δίνοντας περισσότερη ροπή σε αυτόν με την καλύτερη πρόσφυση. Επιπλέον διαθέτει 3 προγράμματα λειτουργίας(κανονικό, sport, snow) τα οποία επιλέγονται αυτόματα απο τη κεντρική υπολογιστική μονάδα.

      Σίγουρα η πραγματική(μόνιμη) τετρακίνηση του audi είναι το σημαντικότερο ατού του απέναντι στο mps. Παρόλο αυτά η τετρακίνηση του mazda είναι απο τις καλύτερες του είδους και έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με την μόνιμη, την μειωμένη κατανάλωση λόγω λιγότερων τριβών/απωλειών.

      Σύμφωνα με αυτά που ζητάς στην προηγούμενη σελίδα νομίζω πως το mps είναι η καλύτερη επιλογή που μπορείς να κάνεις καθώς διαθέτει το καλύτερο 'πακέτο' σε αυτά τα χρήματα.

      1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • M
        mak last edited by

        Το παρόν θέμα προέρχεται από διάσπαση του Mazda 6 MPS στα 'Νέα μοντέλα'

        (Moderator nass)

        Ο χρήστης CAP DIM έγραψε:
        επιδη δεν ξερω κ πολλα πραγματα κ τεχνικες λεπτ. ποιος θα μου πει πια η διαφορα στις 4κινησεις του Α4 2.0ΤQ κ του MPS !!!!

        κ γιατι η 4κινηση τυπου Torsen ειναι καλυτερη ????.

        Αν τα λεω καλα το ενα εχει μονιμη 4κινηση με 3 διαφορικα.

        κ το αλλο εχει 2 διαφορικα κ μπλοκε στον πισω αξονα κ παιζει απο 100% μποστα εως 50%- 50% μπρος-πισω κατι σαν το Haldex !!!!

        Ο Torsen εχει σταθερα τα ποσοστα εμπλοκης μπρος-πισω (δηλ 50-50%) η μεταβαλεται κ αυτος αναλογα την προσφηση των τροχων????

        Όπως είπες και παραπάνω το audi έχει 3 διαφορικά με το μεσαίο να είναι τύπου τόρσεν καί μπορεί και μεταβάλει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες μέχρι κάποιο ποσοστό.

        Το mazda έχει τετρακίνηση (ηλεκτρονικά ελεγχόμενη) με δύο διαφορικά με το πίσω να είναι τύπου τόρσεν. Υπο κανονικές συνθήκες η ροπή κατανέμεται 100% μπροστά και σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης των μπροστινών τροχών μπορεί να φτάσει και ως 50%-50%. Με την μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς αναλάμβάνει έπειτα το πίσω διαφορικό τόρσεν και μοιράζει την ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς δίνοντας περισσότερη ροπή σε αυτόν με την καλύτερη πρόσφυση. Επιπλέον διαθέτει 3 προγράμματα λειτουργίας(κανονικό, sport, snow) τα οποία επιλέγονται αυτόματα απο τη κεντρική υπολογιστική μονάδα.

        Σίγουρα η πραγματική(μόνιμη) τετρακίνηση του audi είναι το σημαντικότερο ατού του απέναντι στο mps. Παρόλο αυτά η τετρακίνηση του mazda είναι απο τις καλύτερες του είδους και έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με την μόνιμη, την μειωμένη κατανάλωση λόγω λιγότερων τριβών/απωλειών.

        Σύμφωνα με αυτά που ζητάς στην προηγούμενη σελίδα νομίζω πως το mps είναι η καλύτερη επιλογή που μπορείς να κάνεις καθώς διαθέτει το καλύτερο 'πακέτο' σε αυτά τα χρήματα.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • M
          mak last edited by

          Το παρόν θέμα προέρχεται από διάσπαση του Mazda 6 MPS στα 'Νέα μοντέλα'

          (Moderator nass)

          Ο χρήστης CAP DIM έγραψε:
          επιδη δεν ξερω κ πολλα πραγματα κ τεχνικες λεπτ. ποιος θα μου πει πια η διαφορα στις 4κινησεις του Α4 2.0ΤQ κ του MPS !!!!

          κ γιατι η 4κινηση τυπου Torsen ειναι καλυτερη ????.

          Αν τα λεω καλα το ενα εχει μονιμη 4κινηση με 3 διαφορικα.

          κ το αλλο εχει 2 διαφορικα κ μπλοκε στον πισω αξονα κ παιζει απο 100% μποστα εως 50%- 50% μπρος-πισω κατι σαν το Haldex !!!!

          Ο Torsen εχει σταθερα τα ποσοστα εμπλοκης μπρος-πισω (δηλ 50-50%) η μεταβαλεται κ αυτος αναλογα την προσφηση των τροχων????

          Όπως είπες και παραπάνω το audi έχει 3 διαφορικά με το μεσαίο να είναι τύπου τόρσεν καί μπορεί και μεταβάλει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες μέχρι κάποιο ποσοστό.

          Το mazda έχει τετρακίνηση (ηλεκτρονικά ελεγχόμενη) με δύο διαφορικά με το πίσω να είναι τύπου τόρσεν. Υπο κανονικές συνθήκες η ροπή κατανέμεται 100% μπροστά και σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης των μπροστινών τροχών μπορεί να φτάσει και ως 50%-50%. Με την μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς αναλάμβάνει έπειτα το πίσω διαφορικό τόρσεν και μοιράζει την ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς δίνοντας περισσότερη ροπή σε αυτόν με την καλύτερη πρόσφυση. Επιπλέον διαθέτει 3 προγράμματα λειτουργίας(κανονικό, sport, snow) τα οποία επιλέγονται αυτόματα απο τη κεντρική υπολογιστική μονάδα.

          Σίγουρα η πραγματική(μόνιμη) τετρακίνηση του audi είναι το σημαντικότερο ατού του απέναντι στο mps. Παρόλο αυτά η τετρακίνηση του mazda είναι απο τις καλύτερες του είδους και έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με την μόνιμη, την μειωμένη κατανάλωση λόγω λιγότερων τριβών/απωλειών.

          Σύμφωνα με αυτά που ζητάς στην προηγούμενη σελίδα νομίζω πως το mps είναι η καλύτερη επιλογή που μπορείς να κάνεις καθώς διαθέτει το καλύτερο 'πακέτο' σε αυτά τα χρήματα.

          1 Reply Last reply Reply Quote 3
          • M
            meco last edited by

            Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι η τετρακίνηση του 6, στα χαρτιά τουλάχιστον, είναι πολύ ωραία και τεχνολογικά καινοτόμος. Το μόνο στο οποίο υστερεί είναι ότι δεν μπορεί να στείλει περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα σε σχέση με τον μπροστά. Αυτό ίσως στην πράξη να μην έχει καμμία σημασία και να αποδεικνύεται εξίσου αποτελεσματική, με μία πραγματική τετρακινηση.

            Από εκεί και μετά στα λεφτά που θέλεις να δώσεις υπάρχει και το Lexus IS250...
            Μπορεί να μην είναι 4κίνητο αλλά το σύστημα ESP που έχει είναι αυτή τη στιγμή ότι τελειότερο έχει μπει ποτέ σε αυτοκίνητο μαζική παραγωγής. Αν προσέξετε λιγάκι το διάγραμμα στην δοκιμή στους 4Τροχούς θα καταλάβετε τι εννοώ.
            Για μένα και σύμφωνα με αυτά που διάβασα στο test, το καλύτερο μεσαίο αυτή τη στιγμή και σίγουρα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ premium, χωρίς εκδόσεις 1600κυβικών για τους δήθεν...

            1 Reply Last reply Reply Quote 4
            • T
              techadmin admin last edited by

              Aν κατάλαβα καλά το 6 έχει ενα κεντρικό διαφορικό σαν το Haldex και ενα LSD πίσω.

              Εφόσον ισχύουν αυτά η ροπή (και η ισχύς) μπορεί να μεταβληθεί ως προς την κατανομή της απο 100-0 μπροστά εως και 0-100 % πίσω (σε περίπτωση που ο συμπλέκτης του κεντρικού 'διαφορικού' εμπλέκεται χωρίς ολίσθηση). Το απο 100% μπροστά εως και 50-50% πίσω δεν ισχύει για τα συστήματα αυτά.

              Το 6 φαίνεται εξαιρετικό αν και το IS250 όπως λέει και ο meco φαίνεται πραγματικά αψεγάδιαστο, ειδικά με το φανταστικό ESP του.

              1 Reply Last reply Reply Quote 2
              • M
                mak last edited by

                Ο χρήστης IKE έγραψε:
                Aν κατάλαβα καλά το 6 έχει ενα κεντρικό διαφορικό σαν το Haldex και ενα LSD πίσω.

                Εφόσον ισχύουν αυτά η ροπή (και η ισχύς) μπορεί να μεταβληθεί ως προς την κατανομή της απο 100-0 μπροστά εως και 0-100 % πίσω (σε περίπτωση που ο συμπλέκτης του κεντρικού 'διαφορικού' εμπλέκεται χωρίς ολίσθηση). Το απο 100% μπροστά εως και 50-50% πίσω δεν ισχύει για τα συστήματα αυτά.

                Το 6 φαίνεται εξαιρετικό αν και το IS250 όπως λέει και ο meco φαίνεται πραγματικά αψεγάδιαστο, ειδικά με το φανταστικό ESP του.

                Κάνεις λάθος, το mps όπως και τα αυτοκίνητα με τετρακίνηση τύπου haldex δεν έχουν κεντρικό διαφορικό. Έχουν δύο διαφορικά, ένα στον κάθε άξονα(εμπρός-πίσω).

                Στα αυτοκίνητα με τετρακίνηση τύπου haldex όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης των μπροστινών τροχών(δηλαδή διαφορά ταχύτητας) ενεργοποιείται ο συνεκτικός συμπλέκτης(haldex) και μεταφέρει μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς(εώς και 50%, όχι παραπάνω).

                Στο mps στη θέση του haldex υπάρχει ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης(ανάμεσα στα δύο διαφορικά). Εδώ η κατανομή της ροπής ρυθμίζεται ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου μέσω ενός κεντρικού επεξεργαστή που παρατηρεί το άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού, την ταχύτητα των τροχών κ.α και υπολογίζει την βέλτιστη κατανομή. Για παράδειγμα, κατα την εκκίνηση απο στάση, το σύστημα είναι προγραμματισμένο να μεταφέρει την ισχύ σε ποσοστό 50/50 εμπρός/πίσω. Όταν το αυτοκίνητο κινείται και δεν υπάρχει ολίσθηση των τροχών όλη η ισχύς μεταφέρεται μπρόστα ώστε να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες στο σύστημα μετάδοσης και να μειώνεται η κατανάλωση. Αν διαγνωστεί γλίστριμα των εμπρός τροχών, μεταφέρεται μεγαλύτερο ποσοστό στους πίσω(εώς και 50%, όχι παραπάνω) και απο εκεί και πέρα δουλεύει το πίσω διαφορικό LSD που είναι μηχανικό σύστημα. Όσον αφορά τα 3 προγράμματα λειτουργίας (κανονικό, sport, snow) που έχει το mps δεν γνωρίζω ποιές ακριβώς είναι οι παράμετροι λειτουργιάς τους αλλά υποθέτω πως π.χ αν ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα snow θα υπάρχει μια κατανομή ~50/~50 για όσο το πρόγραμμα αυτό θα είναι ενεργοποιημένο.

                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                • M
                  meco last edited by

                  http://mazda6.gr/viewtopic.php?t=12

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • T
                    techadmin admin last edited by

                    mak νομίζω δε διαφωνούμε πως το κεντρικό 'διαφορικό' (με εισαγωγικά) του 6 είναι σαν το haldex, ενας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης δηλαδή.

                    Εκεί που κάνεις λάθος όμως είναι στην κατανομή ισχύος, ενας συμπλέκτης μπορεί να ρυθμίσει τη διαφορά ταχυτήτων μεταξύ των αξόνων και ΟΧΙ την κατανομή ισχύος (/ροπής).

                    Οταν ο συμπλέκτης είναι ανοιχτός τότε όλη η ισχύς περνάει στους εμπρός τροχούς, όταν εμπλέκεται μπορεί να περάσει στους πίσω τροχούς ισχύς εως και το ποσοστό εμπλοκής του συμπλέκτη.

                    Δηλαδή όταν ο συμπλέκτης εμπλέκεται κατα 50% τότε μπορεί να περάσει εως και το 50% της ισχύος στους πίσω τροχούς, όταν εμπλέκεται 100% ο συμπλέκτης μπορεί να περάσει εως και όλη η ισχύς στους πισω τροχούς.

                    Η περίπτωση που περνάει όλη η ισχύς στους πίσω τροχούς είναι όταν οι εμπρός αδυνατούν να απορροφήσουν την αναλογούσα ισχή, πχ όταν είναι στον αέρα ή πατούν σε πάγο.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • M
                      meco last edited by

                      Ο χρήστης IKE έγραψε:

                      Οταν ο συμπλέκτης είναι ανοιχτός τότε όλη η ισχύς περνάει στους εμπρός τροχούς, όταν εμπλέκεται μπορεί να περάσει στους πίσω τροχούς ισχύς εως και το ποσοστό εμπλοκής του συμπλέκτη.

                      Δηλαδή όταν ο συμπλέκτης εμπλέκεται κατα 50% τότε μπορεί να περάσει εως και το 50% της ισχύος στους πίσω τροχούς, όταν εμπλέκεται 100% ο συμπλέκτης μπορεί να περάσει εως και όλη η ισχύς στους πισω τροχούς.

                      Η περίπτωση που περνάει όλη η ισχύς στους πίσω τροχούς είναι όταν οι εμπρός αδυνατούν να απορροφήσουν την αναλογούσα ισχή, πχ όταν είναι στον αέρα ή πατούν σε πάγο.

                      Στο πρώτο έχεις δίκιο.

                      Στο δεύτερο έχω την εντύπωση ότι όταν ένας συμπλέκτης εμπλέκεται κατά 100% τότε πηγαίνει το 50% πίσω. Μιας τέτοιας μορφής κατασκευή δεν μπορεί να στείλει περισσότερη ροπή απο τη μισή στο δευτερεύοντα άξονα μετάδοσης.
                      Εδώ ένα κεντρικό διαφορικό δεν μπορεί να στείλει και το 100% της ροπής στον ένα άξονα. συνήθως περιορίζονται στο 70 με 90%.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 3
                      • T
                        techadmin admin last edited by

                        Ενα ελευθερο κεντρικό διαφορικό δίνει πάντα 50% της ροπής σε κάθε άξονα, ενω η ισχύς μπορεί να μεταβληθεί απο 100-0 σε 0-100 ανάλογα την περίπτωση.

                        Ενα σύστημα με κεντρικό συμπλέκτη (σαν του 6) όταν κλειδώνει δίνει ίδια ταχύτητα περιστροφής σε κάθε άξονα (αναγκαστικά) οπότε η ισχύς πάει στον άξονα που την απορροφά.

                        Είναι λίγο μπερδεμένο και το λανθασμένο στερεότυπο του 50-50 που αναμασούν σχεδόν όλα τα περιοδικά δε βοηθάει, έχει ξανασυζητηθεί σε τόπικ, θα ψάξω και θα βρω το λίνκ.

                        edit: αυτα που λέω δε προκύπτουν απο κάποια διαστημική θεωρία, αν τα βάλετε κάτω με απλή ισορροπία δυνάμεων είναι σχετικά απλά.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 2
                        • M
                          mak last edited by

                          Ο χρήστης IKE έγραψε:
                          mak νομίζω δε διαφωνούμε πως το κεντρικό 'διαφορικό' (με εισαγωγικά) του 6 είναι σαν το haldex, ενας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης δηλαδή.

                          Τώρα με τα εισαγωγικά το έπιασα πως το εννοείς, όντως δεν διαφωνούμε. O haldex όμως βασίζεται σε μηχανικό σύστημα(η διαφορά ταχύτητας των τροχών ενεργοποιεί 2 αντλίες που ωθούν τα γρανάζια να εμπλακούν) σε αντίθεση με το mps που είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενος(η εντολή εμπλοκής έρχεται απο τον κεντρικό επεξεργαστή). Έτσι δεν είναι?

                          Εκεί που κάνεις λάθος όμως είναι στην κατανομή ισχύος, ενας συμπλέκτης μπορεί να ρυθμίσει τη διαφορά ταχυτήτων μεταξύ των αξόνων και ΟΧΙ την κατανομή ισχύος (/ροπής).

                          Οταν ο συμπλέκτης είναι ανοιχτός τότε όλη η ισχύς περνάει στους εμπρός τροχούς, όταν εμπλέκεται μπορεί να περάσει στους πίσω τροχούς ισχύς εως και το ποσοστό εμπλοκής του συμπλέκτη.

                          Δηλαδή όταν ο συμπλέκτης εμπλέκεται κατα 50% τότε μπορεί να περάσει εως και το 50% της ισχύος στους πίσω τροχούς, όταν εμπλέκεται 100% ο συμπλέκτης μπορεί να περάσει εως και όλη η ισχύς στους πισω τροχούς.

                          Η περίπτωση που περνάει όλη η ισχύς στους πίσω τροχούς είναι όταν οι εμπρός αδυνατούν να απορροφήσουν την αναλογούσα ισχή, πχ όταν είναι στον αέρα ή πατούν σε πάγο.

                          Πολύ σωστά μου ακούγονται αυτά που λες αλλά αυτό που γνωρίζω εγώ είναι αυτό που λέει και ο meco, επίσης απο τότε που πρωτοδιάβασα για αυτού του τύπου τα συστήματα είναι πως σε όλα τα αυτοκίνητα που έχουμε δει με 4κίνηση τύπου χάλντεξ δεν μπορούν να μεταφέρουν πάνω απο 50% στον πίσω άξονα..!(βλ.S3,TT,Golf 4motion κ.α) Ίσως υπάρχει κάποια παράμετρος που δεν λαμβάνεις υπόψιν.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 4
                          • T
                            techadmin admin last edited by

                            Αν δεν κάνω λάθος και το haldex ειναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, αμιγως μηχανικό είναι πχ το σύστημα τετρακίνησης της Honda (CRV/HRV).

                            Για το μέγιστο 50% ισχύος που υποτίθεται μπορεί να μεταφέρει ενας συμπλέκτης νομίζω πως είναι προφανές λάθος (στο οποίο έχω υποπέσει και εγω).

                            Σκέψου το εξής απλό (νομίζω το έχω ξαναποστάρει):

                            Εχεις ενα ΤΤ πχ το οποίο σύμφωνα με την θεωρία αυτή μπορεί να στείλει μόνο το 50% της σχύος πίσω, αν λοιπόν σηκώσεις τις δυο εμπρός ρόδες στον αέρα και τις πίσω τις ακουμπήσεις σε τύμπανο δυναμόμετρου θα πρέπει να ματρήσεις την μισή ισχύ μόνο, η υπόλοιπη που πήγε?

                            1 Reply Last reply Reply Quote 2
                            • T
                              techadmin admin last edited by

                              http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic ... 4&start=15

                              1 Reply Last reply Reply Quote 2
                              • M
                                meco last edited by

                                Ο χρήστης IKE έγραψε:
                                Αν δεν κάνω λάθος και το haldex ειναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, αμιγως μηχανικό είναι πχ το σύστημα τετρακίνησης της Honda (CRV/HRV).

                                Για το μέγιστο 50% ισχύος που υποτίθεται μπορεί να μεταφέρει ενας συμπλέκτης νομίζω πως είναι προφανές λάθος (στο οποίο έχω υποπέσει και εγω).

                                Σκέψου το εξής απλό (νομίζω το έχω ξαναποστάρει):

                                Εχεις ενα ΤΤ πχ το οποίο σύμφωνα με την θεωρία αυτή μπορεί να στείλει μόνο το 50% της σχύος πίσω, αν λοιπόν σηκώσεις τις δυο εμπρός ρόδες στον αέρα και τις πίσω τις ακουμπήσεις σε τύμπανο δυναμόμετρου θα πρέπει να ματρήσεις την μισή ισχύ μόνο, η υπόλοιπη που πήγε?

                                Στους μπροστινούς τροχούς φυσικά. Μήπως ήθελες να πεις κάτι άλλο???
                                Στο ΤΤ πάντως δε γίνεται να μη γυρίζουν οι μπροστινοί τροχοί...

                                edit>EMMANOYHL είναι λάθος αυτό που λες, όταν κλειδώσει δεν έχουμε κατανομή 50-50 ούτε της ισχύος ούτε της ροπής. Αυτό που έχουμε ειναι ίδιες ταχύτητες περιστροφής και μόνο, η ισχύς και η ροπή μπορούν να κατανέμονται απο 100% μπροστα - 0% πίσω και 100% πίσω 0% μπροστά.

                                Κατανομή ροπής 50-50 θα είχαμε αν υπήρχε ελευθερο κεντρικό διαφορικό.

                                Αυτό εννoείς?!!!! Με έπιασες τώρα. Θα πρέπει να το σκεφτώ... Από Δευτέρα τα ξαναλέμε...

                                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                • M
                                  mak last edited by

                                  Ο χρήστης meco έγραψε:

                                  Αν δεν κάνω λάθος και το haldex ειναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, αμιγως μηχανικό είναι πχ το σύστημα τετρακίνησης της Honda (CRV/HRV).

                                  Για το μέγιστο 50% ισχύος που υποτίθεται μπορεί να μεταφέρει ενας συμπλέκτης νομίζω πως είναι προφανές λάθος (στο οποίο έχω υποπέσει και εγω).

                                  Σκέψου το εξής απλό (νομίζω το έχω ξαναποστάρει):

                                  Εχεις ενα ΤΤ πχ το οποίο σύμφωνα με την θεωρία αυτή μπορεί να στείλει μόνο το 50% της σχύος πίσω, αν λοιπόν σηκώσεις τις δυο εμπρός ρόδες στον αέρα και τις πίσω τις ακουμπήσεις σε τύμπανο δυναμόμετρου θα πρέπει να ματρήσεις την μισή ισχύ μόνο, η υπόλοιπη που πήγε?

                                  Στους μπροστινούς τροχούς φυσικά. Μήπως ήθελες να πεις κάτι άλλο???
                                  Στο ΤΤ πάντως δε γίνεται να μη γυρίζουν οι μπροστινοί τροχοί...

                                  +1.
                                  Απο την στιγμή που θα διαγνωσθεί ολίσθηση στους εμπρός τροχούς(που είναι στον αέρα) του ΤΤ θα μεταφερθεί ποσοστό της ροπής πίσω της τάξης του ~50%. Οι υπόλοιπη ισχύς(50%) θα περιστρέφει τους εμπρός τροχούς.

                                  http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic.php?t=15714&start=15

                                  Πολύ ενδιαφέροντα φαίνονται τα παραπάνω.. τα διάβασα βιαστικά, θα τα διαβάσω προσεκτικότερα μόλις βρω χρόνο.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                  • T
                                    techadmin admin last edited by

                                    Ο χρήστης mak έγραψε:

                                    +1.
                                    Απο την στιγμή που θα διαγνωσθεί ολίσθηση στους εμπρός τροχούς(που είναι στον αέρα) του ΤΤ θα μεταφερθεί ποσοστό της ροπής πίσω της τάξης του ~50%. Οι υπόλοιπη ισχύς(50%) θα περιστρέφει τους εμπρός τροχούς..

                                    OK, ας πάμε ένα βήμα παραπέρα λοιπόν, αν υποθέσουμε πως οι εμπρός τροχοί στον αέρα παίρνουν το 50% της ισχύος (μιλάμε με κλειδωμένο συμπλέκτη πάντα, αν κόψουμε τα ημιαξόνια των 2 εμπρός τροχών θα έχουμε ενα αυτοκίνητο που αντί για 180 άλογα στους 4 τροχούς θα αποδίδει 90 μόνο στους πίσω????

                                    Και 2 ημιαξόνια που θα γυρνούν με ταχύτητα ίση με αυτή του πίσω άξονα θα απορροφούν 90 άλογα?

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                    • M
                                      meco last edited by

                                      Ο χρήστης IKE έγραψε:
                                      OK, ας πάμε ένα βήμα παραπέρα λοιπόν, αν υποθέσουμε πως οι εμπρός τροχοί στον αέρα παίρνουν το 50% της ισχύος (μιλάμε με κλειδωμένο συμπλέκτη πάντα, αν κόψουμε τα ημιαξόνια των 2 εμπρός τροχών θα έχουμε ενα αυτοκίνητο που αντί για 180 άλογα στους 4 τροχούς θα αποδίδει 90 μόνο στους πίσω????

                                      Και 2 ημιαξόνια που θα γυρνούν με ταχύτητα ίση με αυτή του πίσω άξονα θα απορροφούν 90 άλογα?

                                      Eκεί το πας? Τότε δε χρειάζεται να περιμένεις μέχρι τη Δευτέρα...
                                      Δηλαδή στην ουσία να καταργήσουμε την έξοδο προς τον μπροστινό άξονα? Τότε το σύστημα (haldex) δεν θα αντιλαμβάνεται διαφορά περιστροφής αξόνων αφού μπροστινός άξονας δεν υπάρχει και η έξοδος προς τον πίσω άξονα θα μηδενιστεί.
                                      Θα είναι σα να βάζεις νεκρό και οι πίσω τροχοί δεν θα γυρίζουν. Έτσι δουλεύει ο haldex και όλα αυτά τα 'συμπλεκτοειδή'...

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                      • M
                                        mak last edited by

                                        Ο χρήστης IKE έγραψε:
                                        OK, ας πάμε ένα βήμα παραπέρα λοιπόν, αν υποθέσουμε πως οι εμπρός τροχοί στον αέρα παίρνουν το 50% της ισχύος (μιλάμε με κλειδωμένο συμπλέκτη πάντα, αν κόψουμε τα ημιαξόνια των 2 εμπρός τροχών θα έχουμε ενα αυτοκίνητο που αντί για 180 άλογα στους 4 τροχούς θα αποδίδει 90 μόνο στους πίσω????

                                        Και 2 ημιαξόνια που θα γυρνούν με ταχύτητα ίση με αυτή του πίσω άξονα θα απορροφούν 90 άλογα?

                                        Διαβάζοντας προσεκτικά τα πόστ στο λίνκ και αν ο haldex έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με την 4κίνηση του vitara πραγματικά θα πάνε και τα 180 άλογα πίσω. Έχει όμως? Δεν νομίζω. Μήπως η 4κίνηση με συνεκτικό συμπλέκτη τύπου haldex έχει κάποιους τεχνικούς περιορισμούς και άλλες αρχές σε σχέση με την 4κίνηση του vitara? Πέρα απο την θεωρία, το γεγονός ότι αυτοκίνητα με haldex δεν μπορούν να προκαλέσουν υπερστροφή ισχύος νομίζω πως επιβεβαιώνει αυτό που λέω, ότι δηλαδή δεν μπορεί να μεταφερθεί παραπάνω απο 50% της ροπής στον πίσω άξονα σε αυτού του τύπου της 4κινήσεις.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                        • T
                                          techadmin admin last edited by

                                          Η τετρακίνηση με haldex είναι 100% ίδια με αυτή ενός Vitara εφόσον ο haldex είναι κλειδωμένος, όπως ενα vitara με 4κίνηση δεν μπορεί να εκδηλώσει υπερστροφή ισχύος έτσι και ενα ΤΤ πχ δε μπορεί να εκδηλώσει υπερστροφή ισχύος.

                                          Ο μόνος περιορισμός είναι η ολίσθηση του συμπλέκτη, αν έχουμε ελάχιστη ολίσθηση Χ% τότε μπορεί να περάσει στον πίσω άξονα 100-Χ% ισχύς/ροπή.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                          • T
                                            techadmin admin last edited by

                                            Ο χρήστης meco έγραψε:

                                            OK, ας πάμε ένα βήμα παραπέρα λοιπόν, αν υποθέσουμε πως οι εμπρός τροχοί στον αέρα παίρνουν το 50% της ισχύος (μιλάμε με κλειδωμένο συμπλέκτη πάντα, αν κόψουμε τα ημιαξόνια των 2 εμπρός τροχών θα έχουμε ενα αυτοκίνητο που αντί για 180 άλογα στους 4 τροχούς θα αποδίδει 90 μόνο στους πίσω????

                                            Και 2 ημιαξόνια που θα γυρνούν με ταχύτητα ίση με αυτή του πίσω άξονα θα απορροφούν 90 άλογα?

                                            Eκεί το πας? Τότε δε χρειάζεται να περιμένεις μέχρι τη Δευτέρα...
                                            Δηλαδή στην ουσία να καταργήσουμε την έξοδο προς τον μπροστινό άξονα? Τότε το σύστημα (haldex) δεν θα αντιλαμβάνεται διαφορά περιστροφής αξόνων αφού μπροστινός άξονας δεν υπάρχει και η έξοδος προς τον πίσω άξονα θα μηδενιστεί.
                                            Θα είναι σα να βάζεις νεκρό και οι πίσω τροχοί δεν θα γυρίζουν. Έτσι δουλεύει ο haldex και όλα αυτά τα 'συμπλεκτοειδή'...

                                            Ομολογώ πως δεν σε κατάλαβα, αυτό που λέω είναι πως αν στο υποθετικό ΤΤ έχουμε τις ρόδες στον αέρα είανι το ίδιο πράγμα σαν να κόψουμε τα 2 εμπρός ημιαξόνια και τα αφήσουμε να γυρνάνε στον αέρα, τότε (με κλειδωμένο συμπλέκτη!) θα έχουμε -προφανως- μεταδοση ισχύος στον πίσω άξονα.

                                            Το θέμα είναι πόση, αν ισχύει το 50% μέγιστο θα πρέπει να ,μήν έχουμε μεγαλύτερη της μισής ισχύος στον πίσω άξονα αλλα στη προκειμένη περίπτωση η υπόλοιπη μισή ισχύς (που θα πήγαινε μπροστά) έχει εξαφανιστεί!.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 1 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr