-
Λοιπόν, από την θεωρία στην πράξη.
Έβαλα μπουζί της Denso. Συγκεκριμένα τα Uridium Power (θεωρητικά είναι τα καλύτερα της αγοράς) κωδικός IKH22.
Είναι μία βαθμίδα ψυχρότερα από τα εργοστασιακά (στα οποία η πορσελάνη τους γινόταν καφεκοκκινη από τα γκάζια μετά τα 10000χλμ).
Διαφορά σύμφωνα με τον δείκτη θερμοκρασίας λαδιού δεν είδα.
Από απόδοση, είναι με πολύ μικρή διαφορά καλύτερο παντού. Εκκίνηση, ρελαντί, χαμηλές-μεσαίες-ψηλές στροφές. Άρα οι ισχυρισμοί της DENSO για την ποιότητα των μπουζί της δείχνει αληθής μέχρι τώρα.
Αντικειμενικά όμως από πλευράς απόδοσης δεν αξίζουν σε καμία περίπτωση την διαφορά τιμής από τα εργοστασιακά (60 -
Κάνε και αυτό που σου είπα...
Να μετρήσεις τα καυσαέριά σου, ώστε να δεις αν πέσανε οι εκπομπές CO και HC. Βέβαια καλό θα ήταν να κάνεις μετρήσεις σε διάφορες στροφές και διάφορα φορτία, αλλά αφού δεν γίνεται... Εφόσον πέσανε αυτές οι εκπομπές, τότε νομίζω ότι όντως το αμάξι πάει καλύτερα.
Αυτό συμβαίνει αφού και αυτές οι μικρές ποσότητες (CO, HC), αντί να φεύγουν ανεκμετάλλευτες, καίγονται, αυξάνοντας την απόδοση της καύσης, λόγω του καλύτερου μπουζί.
Απόδοση καύσης είναι το πόσο τοις εκατό από την θερμογόνο δύναμη του καυσίμου γίνεται ενθαλπεία, δηλαδή ενέργεια για τα έμβολα. Σε έναν καλό, σύγχρονο κινητήρα πρέπει (φαντάζομαι) να υπερβαίνει κατά πολύ το 90%.Ειδικά με τους εκκεντροφόρους από Rallye που έχεις, μπορεί (λόγω μεγαλύτερου overlap) στα χαμηλά (μπορεί και στα ψηλά) να ύποβαθμίστηκε η απόδοση καύσης, εξού και η ελαφρά αύξηση των παραπάνω ρύπων, όπως μου είπες.
Αν λοιπόν στα χαμηλά δεις μείωση (εξάλλου σε χαμηλές στροφές γίνονται οι μετρήσεις) σε αυτές τις εκπομπές, σημαίνει ότι τα μπουζί κάνουν δουλειά. Βέβαια, όπως είπα, καλό θα ήταν να κάνεις μετρήσεις και σε διάφορα φορτία, αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν γίνεται.Εκτός αν υπήρχε (λέμε τώρα) ή κατασκευάζαμε έναν φορητό μετρητή καυσαερίων, οπότε η μέτρηση θα γινόταν κατά την διάρκεια της οδήγησης, σε πραγματικές συνθήκες. Ο Γιάννης (ο δικός μας) θα μπορούσε ίσως να βοηθήσει σε αυτό.
Οι Κ.Ε.Κ. είναι λίγο του κώλου μετρήσεις...
Νομίζω ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος, με τον οποίο τα μπουζί μπορούν να βοηθήσουν τον κινητήρα να αποδόσει περισσότερο.
-
Εάν δεις λιγότερα καυσαέρια με την αλλαγή των μπουζί, τα προηγούμενα ήταν για πέταμα (παλιά).
Στα ιριδίου, λόγω πολύ λεπτής ακίδας, ο σπινθήρας μπορεί και πηδάει πιο εύκολα (μικρότερη αντίσταση). Στο σιβικ μου έβαλα αυτά που συνιστά η NGK: ZFR5FIX-11 (κωδικός 2477) που είναι ένα νούμερο πιο ζεστά (αυτά που γράφει επάνω ο κινητήρας είναι 6). Η μόνη διαφορά που έχω δει είναι ότι στις ψηλές στροφές ο κινητήρας είναι λιγότερο θορυβώδης.
Η αποτελεσματικότητα του συστήματος ανάφλεξης είναι εμφανής στις ψηλές στροφές και στα μεγάλα φορτία. Ένας κινητήρας με μετατροπές για μεγαλύτερη ιπποδύναμη χρειάζεται πολύ καλύτερο σπινθήρα. Στα συνηθισμένα μας αυτοκίνητα δεν έχω ακούσει κανένα που να είδε διαφορές στο δυναμόμετρο με αλλαγή σε ιριδίου, με 2-3 μοίρες περισσότερο αβάνς εμφανίζονται όμως 3-4 αλογάκια - προσοχή στα πιράκια.
-
σε 1000 χιλίομετρα που θα κάνω σερβις θα βάλω ένα βαθμό ψυχρότερα και θα σας πω εντυπώσεις.
-
Τα προηγούμενα μπουζί ήταν σε σχεδόν άριστη κατάσταση (9000χλμ).
Αν σκεφτείτε ότι η PSA βάζει τα φτηνότερα των μπουζί στους κινητήρες της και οι γιαπωνέζοι βάζουν συνήθως καλύτερα και ακριβότερα, είναι λογικό που 'είδα' αυτήν (την πολύ μικρή ομολογουμένως) διαφορά βάζοντας τα κορυφαία και πολύ ακριβά DENSO Iridium Power (που δεν θα φανεί τόσο εύκολα σε Honda). Επαναλαμβάνω όμως ότι μέχρι να επαληθευτεί η μακροζωία τους και μόνο οσον αφορά την άμεση απόδοσή τους, δεν αξίζουν τα λεφτά τους.Από την άλλη όσον αφορά την θερμοκρασία του κινητήρα, είναι λογικό να μην δω διαφορές στα όργανα νερού-λαδιού αφού αφορούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σε σχέση με του χώρου καύσεως και όπως και να έχει πάντα θα πιάνουν τις θερμοκρασίες αυτές. Οπότε δεν μπορούμε πρακτικά να διαπιστώσουμε το θεωρητικό γεγονός της μείωσης της θερμοκρασίας του χώρου καύσης ως συνέπεια της μικρότερης θερμοκρασίας λειτουργίας των μπουζί.
Τα καυσαέρια θα τα μετρήσω.
Λέον, γιατί έβαλες θερμότερα μπουζί;
-
Η NGK συνιστά τα ZFR5F-11 ή τα BKR6E-11 αντίστοιχα με τη σελίδα της χώρας που τα βλέπεις (Αμερική και Ευρώπη). Εγώ τα μπουζί τα παρήγγειλα μέσω eBay φθηνά
-
Υπάρχει θέμα με χρήση 95άρας σε Xantia Activa CT; Άλλες φορές χτυπάει εύκολα πιράκια άλλες όχι. Κλασικά με κατέβασμα σχέσης σταματάει. Το παρατήρησα πάλι σήμερα το πρωί οδηγώντας Ωρωπό – Μεταμόρφωση. Πρέπει να βάζω κατοστάρα ή πρέπει να κοιτάξω κάτι άλλο στο αυτοκίνητο (π.χ. avans, καθαρισμό injection ή ...)
Να προσθέσω πως τα μπουζί αλλάχθηκαν πρόσφατα, αλλά και πριν την ίδια συμπεριφορά είχα. Επίσης, η 95άρα βενζίνη που έχω μέσα έχει κάτσει και 2 βδομάδες (ακινησία) -
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Υπάρχει θέμα με χρήση 95άρας σε Xantia Activa CT; Άλλες φορές χτυπάει εύκολα πιράκια άλλες όχι. Κλασικά με κατέβασμα σχέσης σταματάει. Το παρατήρησα πάλι σήμερα το πρωί οδηγώντας Ωρωπό – Μεταμόρφωση. Πρέπει να βάζω κατοστάρα ή πρέπει να κοιτάξω κάτι άλλο στο αυτοκίνητο (π.χ. avans, καθαρισμό injection ή ...)
Να προσθέσω πως τα μπουζί αλλάχθηκαν πρόσφατα, αλλά και πριν την ίδια συμπεριφορά είχα. Επίσης, η 95άρα βενζίνη που έχω μέσα έχει κάτσει και 2 βδομάδες (ακινησία)Το έκανε και πριν ή τώρα άρχισε;
-
'και πριν την ίδια συμπεριφορά είχα', δηλαδή είναι παλαιό το θέμα / ευαισθησία. Ίσως η ευαισθησία έχει κάπως αυξηθεί σιγά σιγά.
-
Μάλιστα! Η ευαισθησία μπορεί να αυξάνεται με τα χιλιόμετρα επειδή μαζεύονται καπνιά και κατάλοιπα στον θάλαμο καύσης, οπότε αυξάνει η συμπίεση. Μόλις λοιπόν το ζορίσεις λίγο και ζεσταθεί, αρχίζει να ακούγεται.
Μια λύση πιθανόν να είναι ένα καλό ξεκάπνισμα. Επίσης, ίσως να βοηθήσουν πιο ψυχρά μπουζί. Αυτά για να αποφύγεις τη λύση του να κινείσαι διαρκώς με 100άρα.
-
Καθαρισμός injection έχει να κάνει ή άσχετο;
-
Μπορεί και να έχει, αν είναι ψιλοβουλωμένο κανένα μπεκ και κάποιος κύλινδρος δουλεύει φτωχός, οπότε υπερθερμαίνεται.
Πιράκια και Μπουζί