-
Θα ήθελα την γνώμη σας για ένα θέμα. Έχω ένα corolla του 2000 , 1.4 vvt-i. Το αμάξι από καινούριο χτυπάει πιράκια μεταξύ 2500-3000 στροφές. Χτυπάει και με 98αρα ενώ με 100αρα δεν χτυπάει σχεδόν καθόλου. Θα ήθελα να σας περιγράψω κάτι που έχω παρατηρήσει για να μου πείτε αν μπορώ να το αντιμετωπίσω λίγο.
Όταν το αμάξι είναι κρύο δεν χτυπάει καθόλου πιράκια (λογικό αφού έχει και άλλο μίγμα). Όταν η θερμοκρασία φτάσει έχει που πρέπει να είναι πάλι δεν χτυπάει. Αν το οδηγώ χαλαρά μπορεί να περάσει αρκετή ώρα μέχρι να ακούσω τα πρώτα πιράκια. Αν δεν το οδηγήσω χαλαρά όμως τα πιράκια εμφανίζονται πολύ πιο γρήγορα. Εντωμεταξύ τα πιράκια γίνονται υπερβολικά αν μείνω μποτιλιαρισμένος πολύ ώρα και είμαι συνέχεια στο σταμάτα-ξεκίνα. Τότε γίνεται το σώσε!!! Πιστεύω ότι ίσως να φταίνε τα μπουζί. Μπορεί να μην απάγουν την θερμότητα με αποτέλεσμα να διαστέλλονται, να αλλάζει το διάκενο και να αρχίζει η μουσικούλα! Πιστεύεται ότι αυτό που λέω έχει βάση? Το αμάξι φοράει Densο K16R-U11. Τα 16αρια δεν είναι πολύ θερμά? Έχω σκεφτεί να βάλω ιριδίου. Αν το κάνω να βάλω 16άρια ή ψυχρότερα? Πιστεύετε ότι μπορεί να περιοριστεί το πρόβλημα? Σε απόδοση θα δω καθόλου διαφορά? Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!! -
Θα ήθελα την γνώμη σας για ένα θέμα. Έχω ένα corolla του 2000 , 1.4 vvt-i. Το αμάξι από καινούριο χτυπάει πιράκια μεταξύ 2500-3000 στροφές. Χτυπάει και με 98αρα ενώ με 100αρα δεν χτυπάει σχεδόν καθόλου. Θα ήθελα να σας περιγράψω κάτι που έχω παρατηρήσει για να μου πείτε αν μπορώ να το αντιμετωπίσω λίγο.
Όταν το αμάξι είναι κρύο δεν χτυπάει καθόλου πιράκια (λογικό αφού έχει και άλλο μίγμα). Όταν η θερμοκρασία φτάσει έχει που πρέπει να είναι πάλι δεν χτυπάει. Αν το οδηγώ χαλαρά μπορεί να περάσει αρκετή ώρα μέχρι να ακούσω τα πρώτα πιράκια. Αν δεν το οδηγήσω χαλαρά όμως τα πιράκια εμφανίζονται πολύ πιο γρήγορα. Εντωμεταξύ τα πιράκια γίνονται υπερβολικά αν μείνω μποτιλιαρισμένος πολύ ώρα και είμαι συνέχεια στο σταμάτα-ξεκίνα. Τότε γίνεται το σώσε!!! Πιστεύω ότι ίσως να φταίνε τα μπουζί. Μπορεί να μην απάγουν την θερμότητα με αποτέλεσμα να διαστέλλονται, να αλλάζει το διάκενο και να αρχίζει η μουσικούλα! Πιστεύεται ότι αυτό που λέω έχει βάση? Το αμάξι φοράει Densο K16R-U11. Τα 16αρια δεν είναι πολύ θερμά? Έχω σκεφτεί να βάλω ιριδίου. Αν το κάνω να βάλω 16άρια ή ψυχρότερα? Πιστεύετε ότι μπορεί να περιοριστεί το πρόβλημα? Σε απόδοση θα δω καθόλου διαφορά? Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!! -
Θα ήθελα την γνώμη σας για ένα θέμα. Έχω ένα corolla του 2000 , 1.4 vvt-i. Το αμάξι από καινούριο χτυπάει πιράκια μεταξύ 2500-3000 στροφές. Χτυπάει και με 98αρα ενώ με 100αρα δεν χτυπάει σχεδόν καθόλου. Θα ήθελα να σας περιγράψω κάτι που έχω παρατηρήσει για να μου πείτε αν μπορώ να το αντιμετωπίσω λίγο.
Όταν το αμάξι είναι κρύο δεν χτυπάει καθόλου πιράκια (λογικό αφού έχει και άλλο μίγμα). Όταν η θερμοκρασία φτάσει έχει που πρέπει να είναι πάλι δεν χτυπάει. Αν το οδηγώ χαλαρά μπορεί να περάσει αρκετή ώρα μέχρι να ακούσω τα πρώτα πιράκια. Αν δεν το οδηγήσω χαλαρά όμως τα πιράκια εμφανίζονται πολύ πιο γρήγορα. Εντωμεταξύ τα πιράκια γίνονται υπερβολικά αν μείνω μποτιλιαρισμένος πολύ ώρα και είμαι συνέχεια στο σταμάτα-ξεκίνα. Τότε γίνεται το σώσε!!! Πιστεύω ότι ίσως να φταίνε τα μπουζί. Μπορεί να μην απάγουν την θερμότητα με αποτέλεσμα να διαστέλλονται, να αλλάζει το διάκενο και να αρχίζει η μουσικούλα! Πιστεύεται ότι αυτό που λέω έχει βάση? Το αμάξι φοράει Densο K16R-U11. Τα 16αρια δεν είναι πολύ θερμά? Έχω σκεφτεί να βάλω ιριδίου. Αν το κάνω να βάλω 16άρια ή ψυχρότερα? Πιστεύετε ότι μπορεί να περιοριστεί το πρόβλημα? Σε απόδοση θα δω καθόλου διαφορά? Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!! -
συγγνώμη για την άσχετη παρέμβαση αλλά που βρήκες 98αρα να βάλω και γω??? Εχω την εντύπωση ότι η 98αρα έχει καταργηθεί εδώ και καιρό και την έχει αντικαταστήσει η 100αρα.Μηπως αυτό συμβαίνει επειδή η υποτιθέμενη 98αρα είναι 95αρα?
Φιλικά πάντα
-
Περα απο το οτι η 100αρα σπανια ειναι πραγματικη 100αρα, θα εψαχνα την καλη και συνεχη λειτουργια του σενσορα της πεταλουδας του γκαζιου,και θα καθαριζα προσεκτικα μ ενα Q tip βρεγμενο με υγρο καθαρισμου ηλεκτρονικων κυκλωματων την πλακετιτσα και την αντισταση του flow meter (ιδιαιτερα αν χρησιμοποιεις ελευθερο η 'λαδερο' φιλτρο αερα.
Πραγματικα σπανια διαπιστωσα διαφορα με την αλλαγη τυπου μπουζι.
Χρ.Πλατης. -
Το αβανς το μέτρησε κανείς; πόσες μοίρες είναι;
-
τα συγκεκριμενα μοντελα ειχαν προβλημα με τα πιρακια νομιζω λογω εγκεφαλου και ηταν συχνο το προβλημα και γινοταν αλλαγη. στην toyota τι λενε;
-
Δοκίμασε με ψυχρότερα μπουζί!
-
Αν το αυτοκίνητο έχει πολύ αβανς, υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το VVTI (μπορεί να λύνεται με την αλλαγή του εγκεφάλου). Τα ψυχρότερα μπουζί μπορεί να βελτιώσουν τη κατάσταση.
Τα VVTI χτυπούν πιράκια λόγω μικρής πίεσης καυσίμου ή από βουλωμένα μπεκ. Μέτρησε τη πίεση του καυσίμου (αντλία βενζίνης, φίλτρο, ρυθμιστής πίεσης) και κοίταξε τα καυσαέρια για να διαγνώσεις πρόβλημα με βουλωμένα μπεκ.
-
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Σχετικά με αυτά που μου είπατε έχω να πω :
-
98αρα δεν βαζω τώρα, έβαζα παλιότερα. Όπως είπα το πρόβλημα με τα πιράκια τοέχω από καινούριο (5 χρόνια)
-
Το αβάνς ρυθμίζεται από τον εγκέφαλο οπότε και να μην είναι σωστό δεν μπορώ να κάνω κάτι
-
Στην ΤΟΥΟΤΑ μου είπαν ότι είναι γνωστό πρόβλημα και ότι θα μου αλλάξουν εγκέφαλο. Έβαλα δοκιμαστικά τον εγκέφαλο αυτό και το αμάξι ήταν άθλιο στην οδήγηση. Υπερβολικά αργό με ανύπαρκτο νεύρο. Δεν χτύπαγε καθόλου πιράκια αλλά ξέρετε τι αίσθηση μου έδωσε? Ότι όταν πάει να χτυπήσει πιράκια (ξέρω καλά πότε πάει να χτυπήσει αφού 5 χρόνια συμβιώνω μαζί τους) κόβει το γκάζι. Δηλαδή αυτό που κάνω εγώ με το πόδι μου το κάνει ο εγκέφαλος μόνος του. Στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε σκορτσαρίσματα στα χαμηλά και στην πλήρη ανυπαρξία νεύρου. Πραγματικά τέτοιο αμάξι δεν μπορώ να οδηγήσω γι'αυτο και στην ΤΟΥΟΤΑ δέχτηκαν να μου βάλουν πίσω τον παλιό μου εγκέφαλο. Να σημειώσω ότι όπως έμαθα ο εγκέφαλος που βάζει η ΤΟΥΟΤΑ για τα πιράκια δεν είναι αυτός που φοράει η Ε12 η οποία΄ούτε πιράκια χτυπάει ούτε έλληψη νεύρου όυτε τίποτα. Αυτό με κάνει να πιστεύω ότι τα πρώτα μοντέλαν βγήκαν με κάποιο μηχανικό πρόβλημα το οποίο το αντιμετωπίζουν με έναν εγκέφαλο που πνίγει το αμάξι ενώ στις επόμενες σειρές (Ε12) το πρόβλημα έχει λυθεί από τη ρίζα του. Αυτά βέβαια είναι δικές μου ικασίες και δεν ξέρω αν ισχύουν στην πραγματικότητα.
-
ο σένσορας της πεταλούδας που είναι ακριβώς και πώς μπορώ να τον καθαρίσω?
-
Η σύνδεση πιράκια και μπουζί γίνεται από εμένα για δύο λόγους. Πρώτον γιατί το πρόβλημα είναι πολύ έντονο σε μποτιλιαρίσματα και όταν το αμάξι έχει δουλέψει σε έντονες συνθήκες και μεγάλη ζέστη και δεύτερον από αυτά που διαβάζω σε διάφορα sites. Τα 16αρια δεν είναι πολύ θερμά? Αν ειναι να βάλω ψυχρότερα να βάλω ένα βαθμό ή 2? Τα ιριδίου λένε τίποτα? Αν είναι να βάλω ιριδίου να βάλω 16αρια ή ψυχρότερα?
Ευχαριστώ και πάλι για τις απαντήσεις
-
-
Ένας βαθμός ψυχρότερα μπουζί μεταφράζετε σε μείωση περίπου 70 βαθμών κελσίου στο θάλαμο καύσεις.
Άποψη μου είναι να δοκιμάσεις πρώτα με ένα βαθμό.
Σχετικά με τα ιριδίου είναι δική σου απόφαση αλλά μην περιμένεις να δεις κάποια μεγάλη διαφορά αν και το ποιο πιθανό είναι να μην δεις καμιά διαφοράΔοκίμασε πρώτα με απλά και μετά αποφασίζεις.
-
Από το να ψάχνει ο κάθενας μας τι πατέντα θα πρέπει να κάνει καλύτερα και σωστό είναι να φτιάχνουν οι βιομηχανίες αυτοκίνητα που να μην έχουν την απαίτηση να είναι ο οδηγός, μηχανολόγος-μηχανικός.
Τουλάχιστον από εταιρείες σαν την TOYOTA αυτό περιμένουμε.Δηλαδή να φτιάχνουν αυτοκίνητα που να δουλεύουν. -
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Από το να ψάχνει ο κάθενας μας τι πατέντα θα πρέπει να κάνει καλύτερα και σωστό είναι να φτιάχνουν οι βιομηχανίες αυτοκίνητα που να μην έχουν την απαίτηση να είναι ο οδηγός, μηχανολόγος-μηχανικός.
Τουλάχιστον από εταιρείες σαν την TOYOTA αυτό περιμένουμε.Δηλαδή να φτιάχνουν αυτοκίνητα που να δουλεύουν.Συμφωνώ. Στην δικιά μου περίπτωση ή θα πρέπει να βάλω έναν εγκέφαλο που να πνίγει το αμάξι ή να βάζω μόνο 100αρα βενζίνη ή να υπομείνω τα πιράκια (όσο αντέξει ο κινητήρας) και να δω τι θα κάνω για να τα περιορίσω. Βασικά έχω επιλέξει την τρίτη λύση
-
Ο χρήστης pavleouras έγραψε:
Από το να ψάχνει ο κάθενας μας τι πατέντα θα πρέπει να κάνει καλύτερα και σωστό είναι να φτιάχνουν οι βιομηχανίες αυτοκίνητα που να μην έχουν την απαίτηση να είναι ο οδηγός, μηχανολόγος-μηχανικός.
Τουλάχιστον από εταιρείες σαν την TOYOTA αυτό περιμένουμε.Δηλαδή να φτιάχνουν αυτοκίνητα που να δουλεύουν.Συμφωνώ. Στην δικιά μου περίπτωση ή θα πρέπει να βάλω έναν εγκέφαλο που να πνίγει το αμάξι ή να βάζω μόνο 100αρα βενζίνη ή να υπομείνω τα πιράκια (όσο αντέξει ο κινητήρας) και να δω τι θα κάνω για να τα περιορίσω. Βασικά έχω επιλέξει την τρίτη λύση
Pavleouras ο κατασκευαστής ποία βενζινη πρωτείνει??
Αν δεν κάνω λάθος ο κινητήρας σου έχει συμπίεση 10,5:1, πράγμα που σημαίνει πως θέλει βενζίνη με ψηλά οκτάνια.Μήπως με τα ελλήνικά δεδομένα στην ποιότητα της βενζίνης θέλεις 100άρα??
-
Το βιβλιαράκι του κατασκευαστή γράφει 95 οκτάνια ή υψηλότερο. Βέβαια για να λέμε την αλήθεια η ελληνική 95αρα δεν είναι 95 οκτάνια στην πράξη. Όλα τα άλλα αμάξια όμως που λένε 95 οκτάνια γιατί δουλέυουν κανονικά? Η Ε12 γιατί δεν έχει τέτοιο πρόβλημα? Η συμπίεση όντως είναι 10.5 προς 1
-
Μήπως εκτός από τα πολύ σωστά τσεκαρίσματα καυσαερίων κλπ που αναφέρθηκαν να του κάνεις και ολίγον italian tuning.... καμιά βολτούλα σε άδειο επαρχιακό δρόμο με ζόρι και μετά να αφήνεις να πέφτουν οι στροφές μόνες τους που βοηθάνε στο καθάρισμα καταλοίπων κλπ.... Κανένα ειδικό καθαριστικό στον χώρο καύσης που να μπαίνει από τις τρύπες των μπουζί?
-
Και το δικό μου είχε υπερβολικό πρόβλημα με τα πειράκια, πάντα όμως σε μερικά φορτία, από τις 1.200 έως τις 3.000 rpm.
Όταν το πατούσα τέρμα το γκάζι, το πρόβλημα σταματούσε τελείως. Σε μποτιλιάρισμα δε, γινότανε το έλα να δεις!!!Τώρα, έχω νέο πρόγραμμα της peugeot (update). Το πρόβλημα αμβλύνθηκε. Το αμάξι δεν άλλαξε σχεδόν καθόλου συμπεριφορά, μόνο που ο κόφτης πήγε στις 6.500 (από τις 6.750).
Αλλά με 100άρα το θέμα πειράκια είναι ανύπαρκτο. Που και που ακούω από κανένα, αλλά, όπως πάντα, σε μερικά φορτία.
Τώρα, με το νέο πρόγραμμα και την 100άρα, έχω πραγματικά ξενοιάσει. Καμιά φορά το προκαλώ να χτυπήσει πειράκια, αλλά αυτό ΤΙΠΟΤΑ!!!Πάντα βάζω την 100άρα, από τότε που βγήκε. Πριν έβαζα πολύ συχνά 98άρα. Το πρόβλημα το είχα έντονο με την 95άρα (όταν που και που έβαζα). Αλλά και με την 98 παρουσιάζονταν (βλ. μποτιλιάρισμα).
Το αμάξι το έχω από τις 22 Αυγούστου 2001 (ήταν απόγευμα θυμάμαι... ).Είχα πει παλαιότερα ότι οι κατασκευαστές μπορεί επίτηδες να αφήσανε να υπάρχουν τα πειράκια στα μερικά φορτία (όπου και είναι σχετικά ακίνδυνα), αφού με την κρουστική καύση (ταχύτατη διάδοση του μετώπου της φλόγας) μπορούν και καίγονται τα πάντα μέσα (HC, CO, NOx κ.α.)
Δεν ξέρω όμως κατά πόσο ισχύει...Το μπουζί πρέπει να έχει σωστό διάκενο και να απάγει τα σωστά ποσά θερμότητας. Άμα δεν απάγει τα σωστά ποσά (αποριφθείσας) θερμότητας, τότε μπορεί να ανατραπεί ο θερμικός ισολογισμός του κινητήρα (θερμότητα που μπαίνει και θερμότητα και έργο που βγάινει). Το σύστημα μετά θα ισορροπίσει εκ νέου σε μια υψηλότερη (και πιθανότατα επικίνδυνη) θερμοκρασία.
Ψυχρότερα ας είναι (θα δουλεύει με μειωμένη απόδοση). Θερμότερα να μην είναι!!
Εγώ είχα πάει στην Lion Ελλάς στα 2000km και τους είπα να μου αλλάξουνε τα μπουζί (στα πλαίσια της εγγύησης), ακριβώς γιατί υπέθεσα ότι αυτά ευθύνονταν για τα πειράκια. -
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Είχα πει παλαιότερα ότι οι κατασκευαστές μπορεί επίτηδες να αφήσανε να υπάρχουν τα πειράκια στα μερικά φορτία (όπου και είναι σχετικά ακίνδυνα), αφού με την κρουστική καύση (ταχύτατη διάδοση του μετώπου της φλόγας) μπορούν και καίγονται τα πάντα μέσα (HC, CO, NOx κ.α.)
Δεν ξέρω όμως κατά πόσο ισχύει...Έχουμε ακριβώς ίδιας παρτίδας αυτοκίνητο. Το δικό μου δεν χτύπησε ποτέ πυράκια...
Αναβάθμιση στον εγκέφαλο δεν έκανα ποτέ. Αξίζει ή να τ'αφήσω;
Pavleoura, τα 16άρια Denso είναι τα πιο θερμά της εταιρίας. Δοκίμασε τα 20άρια που είναι τα αμέσως ψυχρότερα.
-
Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις. Θα δοκιμάσω να βάλω τα 20αρια της denso να δω τι θα γίνει.
Προς Miltellas: το αμάξι το δικό μου (υποθέτω και το δικό σου) φοράει την πρώτη παρτίδα των εγκεφάλων που βγήκαν καθώς ήταν από τα πρώτα vvt-i που κυκλοφόρησαν. Από τότε έχουν βγει δύο νέοι εγκέφαλοι. Η τελευταία έκδοση είναι για τα πιράκια και για κάποιες εικονικές βλάβες που εμφανίζει ο κινητήρας. Εγώ φοράω την δεύτερη έκδοση του εγκεφάλου (μου τον άλλαξαν) γιατί όταν ήταν καινούριο μου είχε σβήσει 2 φορές εν κινήσει με ταχύτητα μέσα και επίσης μερικές φορές δεν έπαιρνε μπροστά με την πρώτη. Την δεύτερη έκδοση (και τελευταία) του εγκεφάλου την έβαλα και την έβγαλα την ίδια στιγμή παρόλο που το αμάξι και πιράκια χτυπάει και μία φορά μου άναψε το λαμπάκι του κινητήρα χωρίς να υπάρχει πρόβλημα. Τώρα το δικό σου αν φοράει τον πρώτο εγκέφαλο και δεν έχει κανένα πρόβλημα άστο όπως είναι. Μου είχαν πεί άλλωστε ότι δεν βγήκαν όλοι οι εγκέφαλοι ελαττωματικοί.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Αναβάθμιση στον εγκέφαλο δεν έκανα ποτέ. Αξίζει ή να τ'αφήσω;Pavleoura, τα 16άρια Denso είναι τα πιο θερμά της εταιρίας. Δοκίμασε τα 20άρια που είναι τα αμέσως ψυχρότερα.
Αφού δεν έχεις πρόβλημα, γιατί να το κάνεις;
Με τα 20άρια θα πέσουν οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται μέσα στον θάλαμο, οπότε θεωρητικά θα απομακρυνθεί ο κίνδυνος των πειρακίων...
Πιράκια και Μπουζί