-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Τί ακριβώς είναι το 'torque steering'?
http://www.mscsoftware.com/support/library/conf/adams/euro/2002/papers/005_EUC_008_FORD.pdf
(eizo σε έφαγα! )
Αναφέρεται συγκεκριμένα σε McPherson αυτό, οπότε είναι και πιο δόκιμο πιστεύω
Δηλαδή, όταν πατάς το γκάζι νοιώθεις το τιμόνι να 'τραβάει'. Δέν λέει όμως προς τα πού τραβάει. Εσωτερικά της στροφής, εξωτερικά, ή είναι τυχαία η κατεύθυνση? (Βαριέμαι να διαβάσω όλο το pdf )
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Δηλαδή, όταν πατάς το γκάζι νοιώθεις το τιμόνι να 'τραβάει'. Δέν λέει όμως προς τα πού τραβάει. Εσωτερικά της στροφής, εξωτερικά, ή είναι τυχαία η κατεύθυνση? (Βαριέμαι να διαβάσω όλο το pdf )Μέσα στη στροφή, προς την εξωτερική.
-
nass
Kαι η JAS Motorsport που προετοιμάζει τα Honda για ETC , BTCC κλπ. έχει πάρα πολλά πράγματα για το CTR.
Το μπλοκέ της πάντως είναι και αυτό με δισκάκια.http://www.jasmotorsport.com
έχει σε pdf ολόκληρο τον κατάλογο.Οι τιμές που ρώτησε ένας φίλος με CTR δεν μου φάνηκαν εξωπραγματικές.
-
Ο χρήστης alfasud έγραψε:
HUNTER
Μην αφησεις το γκαζι μετα απο στροφη, ειδικα αν εχεις βρεγμενη ασφαλτο!
Το επαθα εγω, λογω αναγκης, κοιταξε την κιτρινη Αλφασουντ!
http://www.alfapower.nu/gallery/album502?page=4
Η 164 εχει φυγει ακριβως στο ιδιο σημειο, αλλα εγω ειμαι 180 μοιρες!
http://www.alfapower.nu/gallery/album502?page=5
Χαιρετησματα
ΣπυροςΣπύρο,τί ακριβώς εννοείς;Μετά από τό τέλος της στροφής,δηλαδή στήν ευθεία,ή κατα τήν έξοδο καί ενώ επιταχύνω γιά νά βρεθώ στήν ευθεία;
-
Ο χρήστης glf έγραψε:
Νίκο,εσύ έχεις μπλοκέ,έτσι δέν είναι;
Γιά λέγε,τί θά πρέπει ίσως νά προσέξω περισσότερο όταν οδηγώ;επειδή μπλοκέ με μπλοκέ έχουν και διαφορές, γι'αυτό σε ρώτησα να μου πεις τι θα κάνει με αυτό το 'setup'.
Το δικό μου είναι πιο 'απαλό' από το quaife πιστεύω, έχει μικρότερο ποσοστό εμπλοκής και δύσκολα βάζει μούρη μέσα όπως το Quaife
Η εταιρία λέει ότι τό ποσοστό εμπλοκής ΔΕΝ είναι σταθερό,αλλά μεταβάλλετε μέχρι καί 50:50 αναλόγως το πόσο σπινιάρει ο εσωτερικός τροχός.
Αυτό πού έχω μέχρι τώρα δεί,είναι ότι ενώ μπαίνω στή στροφή μέ 'μούρες',ξαφνικά βρίσκει ο μπροστινός άξονας πρόσφυση,καί τό αυτοκίνητο 'κλείνει' αισθητά τήν τροχιά του. -
Hunter
Αν θελεις να εκμεταλευτεις την τριβη του ελαστικου με την ασφαλτο και να μεταφερεις ολη την ισχυ του κινητηρα πατας το γκαζι συνεχεια, εγω στην Αλφασουντ το παταω απο την εισοδο μεχρι την εξοδο, αλλα εχω μονο 118 ιππους, θεωρητικα, αλλα πολυ ποιο λιγους υποψιαζομαι!
Στριβω απλα το τιμονι εκει που θελω να παω και το αυτοκινητο παει προς τα εκει!Σε πολυ κλειστες στροφες και με πολυ γκαζι με την 2α, τοτε φευγει το μπροστινο μερος προς τα εξω, αλλα διορθωνεται μονο του αν συνεχισεις να πατας το γκαζι!Ακομα δεν εχω δοκιμασει με διαφορετικες πιεσεις στα ελαστικα και με αλλα ελαστικα, αυτα που εχω δεν ειναι και πολυ καλα!
Αλλα μην αφησεις το γκαζι στην εξοδο, ειδικα αν δεν εχεις καλη επαφη στο πισω μερος λογω βροχης η ελαστικων πχ!Τοτε γυρνας 180 μοιρες!
Τι αυτοκινητο εχεις; Ακομα δεν εχω καταλαβει!
Σπυρος -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Χτύπησες καί εσύ Τριαντάφυλλε;
Γιά λέγε!
Καρούμπαλο,καρούμπαλο;... καρουμπαλο, δε θα πει τιποτα!
Ανδρεα, δυστυχως δε μπορεσα να σας δω ...
Την επομενη φορα που θα ερθω, ομως, θα με πατε βολτα προς καλαμαρια μερια (ενημερωσα τον σακη... ξερει!) -
Ενα Opel Kadett -E- δίλιτρο έχω Σπύρο.Καί τό δικό μου 120 άλογα έχει μόνο!!!
Αυτό πού λές γιά πιέσεις καί ελαστικά,εκεί πού είχα μπεί στό νόημα,ξανά τώρα από τήν αρχή.Αλλά καί αυτό έχει τό γούστο του,δέν συμφωνείς;
Σού κάνει 'εκκρεμές'' καί γυρίζεις 180 μοίρες,ή μέ τή μούρη 'μέσα' συνεχίζει ο κώλος τήν πορεία του;
Δοκίμασες μέ τά φθαρμένα λάστιχα μπροστά καί φρέσκα πίσω; -
Ο χρήστης tm έγραψε:
... καρουμπαλο, δε θα πει τιποτα!
Ανδρεα, δυστυχως δε μπορεσα να σας δω ...
Την επομενη φορα που θα ερθω, ομως, θα με πατε βολτα προς καλαμαρια μερια (ενημερωσα τον σακη... ξερει!)Εμείς είμαστε εδώ!!!Δέν θά φύγουμε!!!
Οι πόρτες είναι ανοιχτές,καί τά σκυλιά δεμένα!!! -
Για να διευκρινησω, βγηκα μονο μια φορα εξω, στην πιστα, οταν εβρεχε και τα λαστιχα μου, μισοφαγωμενα και οχι καλα στην βροχη εχασαν την προσφυση τους!Γυρισε 180 μοιρες γυρω στον εαυτο του και μετα εφυγε προς τα δεξια, εξω στο χαλικι που φραιναρει πριν τις μπαριερες!Αλλα αυτο θα το εκανε και χωρις το Quaife!
Κατα τα αλλα χρειαζεται ξανα πεξιμο με τις πιεσεις των ελαστικων, νομιζω!
Στα χιονια ειναι καταπληκτικο, απλα πατας το γκαζι οσο μπορεις και γυριζεις τους τροχους εκει που θελεις!Εκει εχεις 50-50% και ετσι μεγιστο κοντρολ στο αυτοκινητο!
Αυτο το μοντελο που εχεις ειναι πισωκινητο;(συγχωρεσε με αλλα δεν ξερω τιποτα απο Οπελ, εκτος το ονομα!!)
Σπυρος -
Ο χρήστης alfasud έγραψε:
Αυτο το μοντελο που εχεις ειναι πισωκινητο;(συγχωρεσε με αλλα δεν ξερω τιποτα απο Οπελ, εκτος το ονομα!!)
ΣπυροςΚαλά πού θά'τανε!!!
Σέ δεξιά στροφή σού έφυγε έτσι;Καί γύρισε δεξιόστροφα,οπότε απλά οι μπροστινοί σου τροχοί διατηρήσανε πρόσφυση,ενώ οι πίσω τήν χάσανε.Οπότε κάνε αυτό πού σού είπα.Βάλε τά φρέσκα λάστιχα πίσω. -
Μπλοκέ διαφορικό:Ενας υπέροχος νέος κόσμος!!!
Μετά από εκτεταμένο τέστ-ντράιβ σέ ορεινούς απόμερους καί φιδίσιους δρόμους,στήν περιοχή τών Γρεβενών καί τής Ηπείρου,βγήκαν νέα καί ενδιαφέροντα συμπεράσματα,καθώς καί ένα τεράστιο ερωτηματικό:
Πού πήγανε όλες αυτές οι 'μούρες';
Τό αυτοκίνητο έχει μεταμορφωθεί πλήρως,καί η οδήγησή του έχει γίνει μία απολαυστική ασχολία.Ψάχνοντας όρια στήν πρόσφυση,ανακαλύπτεις ότι αυτά βρίσκονται σέ επίπεδο,πού μέχρι τώρα θεωρούσες,φανταστικό!!!(πρώτη φορά νοιώθω ότι οι αναρτήσεις μου πρέπει νά σκληρήνουν!!! )
Μπαίνεις στή στροφή μέ λάθος γραμμές,καί τό αυτοκίνητο είναι πρόθυμο νά ακολουθήσει μία νέα(μετά από διόρθωση μέ τό τιμόνι ή τό γκάζι) πορεία.
Μία καί μοναδική 'μούρη' υπήρξε σέ δεξιά κατηφορική φουρκέτα μέ δευτέρα καί γκάζι στό πάτωμα(μία από τίς φουρκέτες τού Πάπιγγου ),όπου σπινιάρισαν καί οι δύο μπροστινοί τροχοι.
Τό συμαντικότερο συμπέρασμα πού έβγαλα,είναι ότι,οι κινήσεις σέ γκάζι καί τιμόνι,πρέπει νά είναι αποφασιστικές,γιά νά εκμεταλευθείς πλήρως τίς δυνατότητες τού διαφορικού.Οι μικροδιορθώσεις,πού γιά τήν ώρα,είναι αναπόφευκτες,δέν μπορώ νά πώ ότι κάνουν κακό,αλλά σίγουρα τό αυτοκίνητο προτιμάει νά βγάζει τή στροφή 'μέ τή μία''.
Γρήγορες καμπές:μέ τό πού σημαδεύεις μέ τό τιμόνι τήν κορυφή,τό αυτοκίνητο κλείνει πολύ περισσότερο τήν τροχειά του,άν καί δέν υπάρχουν ορατά φαινόμενα σπινιαρίσματος.Αυτό ίσως καί νά είναι...ψυχολογικό φαινόμενο!!!Εξήγηση δέν μπόρεσα νά δώσω. Εδώ προτιμότερο είναι νά είσαι μέ 'μία πάνω' στό κιβώτιο.
Κλειστές καί αλεπάλληλες:Μπαίνεις μέ τίς συνήθεις γραμμές,μέ περισσότερα χιλιόμετρα,αποφασιστικά γκάζι στό πάτωμα καί κόψιμο τού τιμονιού,καί μετά τήν πρώτη εντύπωση(μάλλον λόγω...κεκτημένης ταχύτητας) ότι 'μουρίζεις'',συνειδητοποιείς ότι τό φάρδος τού δρόμου είναι αρκετό γιά ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου.
Τέλος,ό άξονας περιστροφής τού αυτοκινήτου,από τίς πίσω θέσεις τών επιβατών,φαίνεται νά έχει έρθει ακριβώς μπροστά από τή θέση τού οδηγού.
Αυτά τά λίγα γιά τήν ώρα. -
Η μείωση της υποστροφής απαιτεί να αλλάξεις τις γραμμές σου και το πού σημαδεύεις όταν μπαίνεις σε μια στροφή. Φαντάζομαι οι διαφορές που πρέπει να υιοθετήσεις στο οδήγημά σου θα είναι αντίστοιχες με αυτές που χρειάζονται όταν κάποιος συνηθισμένος σε πισωκίνητο οδηγήσει προσθιοκίνητο ή στην αντίστροφα.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Η μείωση της υποστροφής απαιτεί να αλλάξεις τις γραμμές σου και το πού σημαδεύεις όταν μπαίνεις σε μια στροφή. Φαντάζομαι οι διαφορές που πρέπει να υιοθετήσεις στο οδήγημά σου θα είναι αντίστοιχες με αυτές που χρειάζονται όταν κάποιος συνηθισμένος σε πισωκίνητο οδηγήσει προσθιοκίνητο ή στην αντίστροφα.Οχι,τίς γραμμές δέν τίς αλλάζεις.Αυτές παραμένουν οι ίδιες.
Απλά αλλάζει ο τρόπος πού θά κρατήσεις τό αυτοκίνητο πάνω στίς γραμμές.
Δηλαδή,όταν 'μουρίσει' τό αυτοκίνητο,δέν αφήνεις τό γκάζι μέχρι νά ξαναβρείς πρόσφυση(ή νά 'ανοίξεις' τήν τροχειά σου),αλλά τό 'σανιδώνεις'' συνεχίζοντας νά συμαδεύεις τήν κορυφή. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Η μείωση της υποστροφής απαιτεί να αλλάξεις τις γραμμές σου και το πού σημαδεύεις όταν μπαίνεις σε μια στροφή. Φαντάζομαι οι διαφορές που πρέπει να υιοθετήσεις στο οδήγημά σου θα είναι αντίστοιχες με αυτές που χρειάζονται όταν κάποιος συνηθισμένος σε πισωκίνητο οδηγήσει προσθιοκίνητο ή στην αντίστροφα.
Οχι,τίς γραμμές δέν τίς αλλάζεις.Αυτές παραμένουν οι ίδιες.
Απλά αλλάζει ο τρόπος πού θά κρατήσεις τό αυτοκίνητο πάνω στίς γραμμές.
Δηλαδή,όταν 'μουρίσει' τό αυτοκίνητο,δέν αφήνεις τό γκάζι μέχρι νά ξαναβρείς πρόσφυση(ή νά 'ανοίξεις' τήν τροχειά σου),αλλά τό 'σανιδώνεις'' συνεχίζοντας νά συμαδεύεις τήν κορυφή.Και αμα δεν βρει προσφυση...συνεχιζεις για ευθεια;
-
Ο χρήστης rallye32v έγραψε:
Και αμα δεν βρει προσφυση...συνεχιζεις για ευθεια;Φυσικά!!!Τί άλλο νά κάνεις;
-
Iσως βοηθαγε αμα μπορουσες να το πλασαρεις με τα τεσσερα.
Δηλαδη εκει που το δικο μου αμαξι υποστρεφει, αφηνω λιγο γκαζι και με μια τιμονια το τοποθετω και στριβει γλιστρώντας με τα τεσσερα.Αν ειχα μπλοκε και την ωρα που παρουσιαζοταν η υποστροφη εγω αντι να αφησω γκαζι και να τοποθετησω το αμαξι παταγα παραπανω γκαζι μπας και βρει προσφυση και αυτο δεν εβρισκε...
Δηλαδη το μπλοκε βοηθαει μονο σε οδοστρωμα με καλη προσφυση;
-
Αυτα που εχει γραφει ο HUNTER τα εχω ζησει και εγω, απλα συνεχιζεις να πατας το γκαζι και στριβεις το τιμονι εκει που θελεις να πας!Τοσο απλο ειναι!Ακομα και σε μειωμενη προσφυση, οπως χιονια και παγους!
Σπυρος -
Ο χρήστης rallye32v έγραψε:
Αν ειχα μπλοκε και την ωρα που παρουσιαζοταν η υποστροφη εγω αντι να αφησω γκαζι και να τοποθετησω το αμαξι παταγα παραπανω γκαζι μπας και βρει προσφυση και αυτο δεν εβρισκε...Ως συνήθως όμως,δέν ισχύει τό 'μπάς'!!!
Τό αυτοκίνητο θά βρεί πρόσφυση,εκτός καί άν τήν χάσεις σπινιάροντας καί μέ τούς δύο τροχούς.Αυτό γιά νά γίνει,είτε θά βρίσκεσαι πάνω σέ πάγο,ή θά έχεις πάνω από διακόσια άλογα στόν μπροστινό άξονα,άν κινείσαι στήν άσφαλτο. -
Ο χρήστης alfasud έγραψε:
Αυτα που εχει γραφει ο HUNTER τα εχω ζησει και εγω, απλα συνεχιζεις να πατας το γκαζι και στριβεις το τιμονι εκει που θελεις να πας!Τοσο απλο ειναι!Ακομα και σε μειωμενη προσφυση, οπως χιονια και παγους!
ΣπυροςΔεν αμφισβητω αυτα που λεει ο HUNTER απλα το ενστικτο λεει αλλα.
Θελει αρκετη προσπαθεια την ωρα που γλυστραει το αμαξι εσυ αντι να αφηνεις γκαζι να πατας και αλλο.
Περί Μπλοκέ QUAIFE,πληροφορίες