-
Έχω πειστεί ότι τα λάστιχα αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα για τις εκτός δρόμου ικανότητες οποιουδήποτε τετρακίνητου.
Επειδή ακούω πολλούς που αναφέρονται σε λάστιχα για χιόνια, λάσπες, δρόμου και επίσης χρησιμοποιούν συντομογραφίες όπως AT, MT και αναλογίες όπως 50-50, 80-20 κλπ μπορεί κανένας να ξεκαθαρίσει λίγο τι γίνεται?
Τι **διαφορές **έχουν τα all terrain από τα mud track και ξέρω γω τι άλλο...
Οι αναλογίες on-off είναι προκαθορισμένες από τον κατασκευαστή του ελαστικού ή ο καθένας το πλασάρει όπως νομίζει? Υπάρχουν επίσημοι βαθμοί αγριότητας ελαστικών?
Σε τι **τιμές **κυμαίνονται για ένα διαδεδομένο μέγεθος? Πόσο είναι το εύρος της διακύμανσης? Στην ίδια κατηγορία αγριότητας άξίζει να πληρώσεις για κάτι ακριβότερο? Υπάρχει κάποιος προσανατολισμός από μάρκα σε μάρκα (πχ η τάδε μάρκα είναι καλή σε βρεγμένο....)
Πόσο κοστίζει σε θόρυβο, κατανάλωση, φρενάρισμα, συμπεριφορά στο δρόμο ο κάθε βαθμός αγριότητας!
Υπάρχουν τρόποι (με το μάτι, χέρι, μυαλό αλλά χωρίς να το οδηγήσουμε) να **κρίνουμε **εμείς κάποιο λάστιχο που προσπαθεί να μας πουλήσει κάποιος ως εξαιρετικό?
Αυτά και καλή τύχη....ευχαριστώ προκαταβολικά! -
Έχω πειστεί ότι τα λάστιχα αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα για τις εκτός δρόμου ικανότητες οποιουδήποτε τετρακίνητου.
Επειδή ακούω πολλούς που αναφέρονται σε λάστιχα για χιόνια, λάσπες, δρόμου και επίσης χρησιμοποιούν συντομογραφίες όπως AT, MT και αναλογίες όπως 50-50, 80-20 κλπ μπορεί κανένας να ξεκαθαρίσει λίγο τι γίνεται?
Τι **διαφορές **έχουν τα all terrain από τα mud track και ξέρω γω τι άλλο...
Οι αναλογίες on-off είναι προκαθορισμένες από τον κατασκευαστή του ελαστικού ή ο καθένας το πλασάρει όπως νομίζει? Υπάρχουν επίσημοι βαθμοί αγριότητας ελαστικών?
Σε τι **τιμές **κυμαίνονται για ένα διαδεδομένο μέγεθος? Πόσο είναι το εύρος της διακύμανσης? Στην ίδια κατηγορία αγριότητας άξίζει να πληρώσεις για κάτι ακριβότερο? Υπάρχει κάποιος προσανατολισμός από μάρκα σε μάρκα (πχ η τάδε μάρκα είναι καλή σε βρεγμένο....)
Πόσο κοστίζει σε θόρυβο, κατανάλωση, φρενάρισμα, συμπεριφορά στο δρόμο ο κάθε βαθμός αγριότητας!
Υπάρχουν τρόποι (με το μάτι, χέρι, μυαλό αλλά χωρίς να το οδηγήσουμε) να **κρίνουμε **εμείς κάποιο λάστιχο που προσπαθεί να μας πουλήσει κάποιος ως εξαιρετικό?
Αυτά και καλή τύχη....ευχαριστώ προκαταβολικά! -
Έχω πειστεί ότι τα λάστιχα αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα για τις εκτός δρόμου ικανότητες οποιουδήποτε τετρακίνητου.
Επειδή ακούω πολλούς που αναφέρονται σε λάστιχα για χιόνια, λάσπες, δρόμου και επίσης χρησιμοποιούν συντομογραφίες όπως AT, MT και αναλογίες όπως 50-50, 80-20 κλπ μπορεί κανένας να ξεκαθαρίσει λίγο τι γίνεται?
Τι **διαφορές **έχουν τα all terrain από τα mud track και ξέρω γω τι άλλο...
Οι αναλογίες on-off είναι προκαθορισμένες από τον κατασκευαστή του ελαστικού ή ο καθένας το πλασάρει όπως νομίζει? Υπάρχουν επίσημοι βαθμοί αγριότητας ελαστικών?
Σε τι **τιμές **κυμαίνονται για ένα διαδεδομένο μέγεθος? Πόσο είναι το εύρος της διακύμανσης? Στην ίδια κατηγορία αγριότητας άξίζει να πληρώσεις για κάτι ακριβότερο? Υπάρχει κάποιος προσανατολισμός από μάρκα σε μάρκα (πχ η τάδε μάρκα είναι καλή σε βρεγμένο....)
Πόσο κοστίζει σε θόρυβο, κατανάλωση, φρενάρισμα, συμπεριφορά στο δρόμο ο κάθε βαθμός αγριότητας!
Υπάρχουν τρόποι (με το μάτι, χέρι, μυαλό αλλά χωρίς να το οδηγήσουμε) να **κρίνουμε **εμείς κάποιο λάστιχο που προσπαθεί να μας πουλήσει κάποιος ως εξαιρετικό?
Αυτά και καλή τύχη....ευχαριστώ προκαταβολικά! -
Μήπως θυμάται κανείς άν υπήρχε σέ κάποιο παλιώτερο τεύχος τών 4Τ κάποιο συγκριτικό τέστ;Κάπου είχα πετύχει ένα,αλλά δέν θυμάμαι σέ ποιό περιοδικό.
-
Με την ευκαιρία,θέλω να σε ευχαριστήσω,επειδή πάντοτε στο φόρουμ δίνεις πληροφορίες και τη γνώμη σου για διάφορα θέματα.
Για το θέμα με τα ελαστικά,απλά θα πω πως.. σού'φεξε!
Δες αυτό το τεχνικό κείμενο-για αρχή- και συνεχίζεις:
http://www.troxoservice.gr/tex_themata/informations.htm
Βρήκα ένα άρθρο στο διαδίκτυο από το 'Auto Τρίτη',που λέει διάφορα για ελαστικά και ζάντες:
http://www.autotriti.gr/Afieroma10/
Από το ακόλουθο link μπορείς να βρεις πληροφορίες για συγκεκριμένα λάστιχα ή για ζάντες:
http://www.autotriti.gr/_MAGAZINE/artic ... gazineID=2
Διάφορα τεχνικά θέματα ελαστικών:
http://www.troxoservice.gr/texnika_themata.htm (και δεξιά στη σελίδα 'κατάλογος θεμάτων')
Από το site της Fiat μπορείς να βρεις συμβουλές για τροχούς-λάστιχα:
http://www.fiat.gr/ps/Main/TechSupport/ ... s.xml.aspx
Στο pathfinder υπάρχει θέμα για τα ελαστικά:
http://experts.pathfinder.gr/index.php?view=3&topic=398
Οι διεθνείς ιστοσελίδες των εταιρειών ελαστικών:
http://www.eftaxias.gr/tyreind.html
Υπάρχει και portal ειδικά για λάστιχα:
http://www.tyre-net.com/
Στο ακόλουθο αγγλικό site βρίσκεις αρκετές πληροφορίες:
http://www.tyres-online.co.uk/links/linkmanuf2.asp ,
ενώ μπορείς να βρεις πληροφορίες online εδώ:
http://www.tyres-online.co.uk/company/reader.asp
Έχει και forum η ιστοσελίδα αυτή:
http://www.tyres-online.co.uk/discus/index.htm ,
ενώ διάφοροι σύνδεσμοι (links) παρέχονται εδώ:
http://www.tyres-online.co.uk/links/links.asp
Ειδικά για Αγγλία (National Tyre Distributors Association
http://www.ntda.co.uk/
Περιβαλλοντική διάσταση της χρήσης-ανακύκλωσης ελαστικών:
http://www.ecorec.gr/ecorec3_6gr.htmΠες τώρα στον εαυτό σου:
'Do I feel lucky?' -
eizo όντως μου έφεξε!
Mέχρι να μελετήσω όλα αυτά όμως ας πεί όποιος θέλει την άποψή του!Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Μήπως θυμάται κανείς άν υπήρχε σέ κάποιο παλιώτερο τεύχος τών 4Τ κάποιο συγκριτικό τέστ;Κάπου είχα πετύχει ένα,αλλά δέν θυμάμαι σέ ποιό περιοδικό.Υπήρχε.... και νάτη!
Τεύχος 363 Δεκέμβριος 2000 για 215/70-16
http://library.techlink.gr/4t/article.a ... ticle=7215 -
Ένας καλός τόπος για συγριτικά τεστ από τις εμπειρίες των κατόχων τους
-
Ο χρήστης juan έγραψε:
Ένας καλός τόπος για συγριτικά τεστ από τις εμπειρίες των κατόχων τουςΆριστο!
Να το δείτε! -
Μια και σε 3 μήνες έχω αλλάξει 4 σετ ελαστικών για το FORESTER , να σας πω την εμπειρία μου.
- Εκτός δρόμου χωρίς MUD, γυρνάς πίσω γρήγορα και τόσο που θα πας, δεν το ευχαριστιέσαι. Όσοι λένε πήγα με ΑΤ ή τα 1ης τοποθέτησης και δε είχα πρόβλημα, μόλις δοκιμάσουν τα σωστά, θα καταλάβουν ότι είχαν.... Αφήστε χιόνι, μαλακό ή σκληρό, πούδρα απάτητη ή παγωμένο, ότι και να υπάρχει πλην καθαρού πάγου, τα MUD κάνουν δουλειά!!! (τα χειμερινά εδώ υπερτερούν και συστήνονται στους βόρειους λόγω συνθηκών, αλλά υστερουν χαρακτηριστικά στη λάσπη.Για να μην παρεξηγηθώ, όταν λέω λάσπη δε μιλάω για δρόμο με λάσπίτσα 5-10πόντους.... λέμε για οργωμένα χωράφια, για λασπολακούβες άθλιες κι άπατες .. για Κωπαϊδα αν ξέρει κάποιος, ή για Μέγαρα στη ζώνη Αλεξιπτωτιστών! Μιλάμε για offroad!!!!)
- Με MUD στην άσφαλτο, δεν είσαι πουθενα! Θόρυβος, χαμηλές ταχύτητες, γιατί αν τρέξεις, δε θα στρίψεις!
- Καλοκαίρι , παραλίες , άμμος, με τα ασφάλτινα ή τα ΑΤ μας. Η άμμος δεν θέλει σκάψιμο, αλλά 'πλανάρισμα'!!!
- Συμπέρασμα: για να το ευχαριστιέσαι πάντα, αλλά κάθε εποχή στο αντίχτοιχο τερραίν, 2 σετ λαστιχάκια!
Aχ, πάλι πολλά είπα!
-
Δεν είπες πολλά λίγα είπες!
Σε 3 μήνες 4 σετ.....γιατί τι τους κάνεις?
Ποια είναι τα MUD που λες? Δεν θέλω μοντέλο θέλω να μάθω τι λένε επάνω! Το ότι δεν στρίβεις ισχύει για όλα τα ΜUD ή έχουν διαβαθμίσεις?
Ποια είναι τα χειμερινά (Μ+S?), τι λένε και για τι κάνουν και για τι δεν κάνουν (είπες υστερούν σε λάσπη).
Ποια είναι τα ΑΤ για τι κάνουν? Δεν κάνουν για τίποτα αλλά κάνουν λίγο απ'όλα?Μελέτησα τα sites που έχουν αναφερθεί αλλά δε βρήκα αυτό που ζητάω. Το πλησιέστερο ήταν η λίστα με τα λάστιχα με βαθμολογία ανάλογα με τις ικανότητες σε διάφορες καταστάσεις. Βοηθάει επί του πρακτικού όταν πας και λες θέλω αυτό το λάστιχο, το έχεις? Ήθελα όμως πιο πολλές πληροφορίες επί της χρήσης και της επίσημης (ή ανεπίσημης) κατάταξης!
Ερώτηση ολίγον off topic: η παραπάνω ροπή του Forester turbo εξισώνει την έλλειψη κοντών του απλού ή υστερεί πολύ?
-
Αν και δεν είμαι και ο πλέον ειδικός αυτά που γνωρίζω είναι τα εξής: Τα ελαστικά με κωδικό ΜΤ ή Μ+S είναι αυτά που έχουν τις περισότερες δυνατότητες εκτός δρόμου όπως φαίνετε και από τα αρχικά τους (mud terain ή mud and snow) οπτικά ξεχωρίζουν γιατί έχουν μεγάλα τακούνια και μεγάλα και βαθιά κενά μεταξύ των τακουνιών ώστε να ξεφορτόνονται εύκολα τη λάσπη και το χιόνι (να μήν μπουκώνουν) οπ'οτε και να έχουν καλή πρόσφυση σε αυτές τις συνθήκες. Σαν μειονέκτημα έχουν την κακή συμπεριφορά σε άσφαλτο (ζεστένονται πάρα πολύ και λόγω πολύ σκληρών πλαινων έχουν κακή πληροφορία στο τιμόνι). Τα ελαστικα ΑΤ είναι η ενδιάμεση κατάσταση (all terain) έχουν αρκετα μεγάλα τακουνια και διακενα ώστε να έχουν πρόσφυση εκτός δρόμου αλλά και μικρότερα διάκενα και μαλακότερα πλαινα για καλή πρόσφυση και συμπεριφορά στη άσφαλτο. Τέλος Υπάρχουν τα πιο ασφάλτινα με μικρά τακούνια και διάκενα και στρογκυλεμένα πλαινά για άριστη συμπεριφορα στην άσφαλτο (αλλά είναι κατασκευαστικά πιό 'σκληρά' από αυτά των επιβατικών για περιρισμένες εκτός δρόμου εξορμήσεις. Ελπίζω να βοήθησα.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ερώτηση ολίγον off topic: η παραπάνω ροπή του Forester turbo εξισώνει την έλλειψη κοντών του απλού ή υστερεί πολύ?
Η ροπή στο τουρμπινάτο, είναι υπέραρκετή.
Στην εκτός δρόμου οδήγηση η μέγιστη τιμή της , δεν είναι το μόνο ζητούμενο. Για την ακρίβεια, θέλουμε τη ροπή χαμηλά, να αποδίδεται ομαλά, να μην κορυφώνεται απότομα. Αυτά, είναι δύσκολα πράγματα για υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.
Το αργό κιβώτιο βοηθάει πολύ στην ομαλή μετάδοση της ροπής στους τροχούς, και στην αποφυγή του 'σπασίματος ' της πρόσφυσης.
Φαντάσου μεγάλη κλίση με λάσπη ή χιόνι, τους τροχούς να πασχίζουν να βρουν πρόσφυση και 'συ, να τους ρίχνεις 25 - 30 χλγ*μ ροπής στο κεφάλι με μια ξερογκαζιά.....
Θέλει αργά ... και απαλά......
Γι αυτό στο off road (και κυρίως στα βαριά οχήματα), κυριαρχουν τεράστιοι σε κυβισμό, ατμοσφαιρικοί κινητήρες ή πετρελαιοκινητήρες, με αυτόματα κιβώτια (ο μετατροπέας ροπής.....) και αργές σχέσεις.
Από την άλλη, τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο, όταν σε μια μεγάλη κλίση ή κατά τη διάρκεια ρυμούλκησης (σκάφους, άλλου οχήματος..) υπάρχει καλή προσφυση. Τότε, αν έχεις ξέσπασμα ροπής (τούρμπο) ή θα κάνεις τα πάντα στραγάλια, ή θα πατινάρεις τόσο, που θα κάψεις δίσκο-πλατώ. Πάλι θέλει αργά και ....απαλά...
Για αυτό και η SUBARU, έχει 2 επιλογές. Μια με ασφάλτινους προσανατολισμούς και μια πιο χωματερή. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Δεν είπες πολλά λίγα είπες!
Σε 3 μήνες 4 σετ.....γιατί τι τους κάνεις?
Ποια είναι τα MUD που λες? Δεν θέλω μοντέλο θέλω να μάθω τι λένε επάνω! Το ότι δεν στρίβεις ισχύει για όλα τα ΜUD ή έχουν διαβαθμίσεις?
Ποια είναι τα χειμερινά (Μ+S?), τι λένε και για τι κάνουν και για τι δεν κάνουν (είπες υστερούν σε λάσπη).
Ποια είναι τα ΑΤ για τι κάνουν? Δεν κάνουν για τίποτα αλλά κάνουν λίγο απ'όλα?Μεγάλη συζήτηση.
Καλές απορίες....- MUD = MUD. όχι M+S! Μ+S= τίποτα!
Άλωστε, έχει καταργηθεί και σαν σήμα για τα λάστιχα χιονιού - λάσπης. Γι αυτά (τα χιονιού) υπάρχει το σήμα της νιφάδας....
Τα λάστιχα λάσπης, είναι για εκτός δρόμου καταστάσεις και κυρίως για χώμα. Είναι μαλακά, με μεγάλα και αραιά τακούνια για να μηυν μπουκώνουν και να αυτοκαθαρίζονται. Γι αυτό και δουλεύουν σε ΄τοσα πολλά τεραίν, εκτός ασφάλτου πάντα. Γι αυτό και χαλάνε στην άσφαλτο (είναι πολύ μαλακά) και δεν κάνουν για ταχύτητες. Έχεις ασάφεια στο τιμόνι (γιατί είναι ψηλοπρόφιλα και μαλακά στα πλαϊνά) και μια καθυστέρηση στην απόκριση του τιμονιού. Σε γρήγορα εκτός δρόμου οχήματα (SUV, Range Rover, Land Cruiser...), τοποθετούνται σαν ειδικη επιλογή για συγκεκριμένη χρήση και περίοδο και μετά, πάλι στα ΑΤ.
Συνήθως απάνω γράφουν MUD, MUDTERRAIN, Not for hiway use, for competition only κλπ. - Τα ΑΤ (= all terain), είναι 'οπως και τα SUV. Λίγο απ' όλα και για όλα....
Δηλαδή, αν έχεις απαιτήσεις σε όλα (άσφαλτο και χώμα) ΑΤ=ΝΤ ( no terain....)
Εξηγούμαι....
Στην πλειονότητα, είναι καλά ασφάλτινα λάστιχα , σε στεγνό και βρεγμένο.
Στο χιόνι καλά, στη λίγη λάσπη καλά, κ.ο.κ.
Υπάρχουν σ' αυτή την κατηγορία, κάποια πολύ αξιόλογα λάστιχα, όπως:
α. Bridgestone 694 REVO
b. Yokohama Geolandar
c. Pirelli scorpion
και κάποια ακόμα, που δε θυμάμαι καλά.
Κι αυτά είναι ψηλοπρόφιλα, για άνεση σε χώμα και άσφαλτο και γι αυτό αυτά τα οχήματα (SUV) με τέτοιου τύπου λάστιχα, είναι ότι πεις για Ελλάδα!
Τώρα, όσο για μένα είναι πίκρα η ιστορία. και προς Θεού δεν τίθεται θέμα καταστροφής, δεν τα τρώω....
Απλά, δοκίμασα (δωρεάν) διάφορα ελεφρώς μεταχειρισμένα λάστιχα (όπως θα είναι τα καινούρια μας του... χρόνου ας πούμε) για να δω και να καταλάβω. Δοκίμασα από διάφορα ΑΤ (2), αγωνιστικά από ράλλυ (2) ( το IMPREZA του Νιώρα και του Βωβού....χαχαχα), και τελικά αγορασα τα MUD.
Εβγαλα τα συμπεράσματά μου, ευχαριστήθηκα τα χώματα και τις λάσπες, έπαιξα ατέλειωτα στα χιόνια και το καλοκαίρι (σε 1 μήνα δηλαδή...) θα βαλω τα ΑΤ πάλι μέχρι του χρόνου το Νοέμβριο....
Επειδή έχω και μεγάλη On/Off μοτοσυκλέτα (Africa twin XRV 750 '02), έχω καταλήξει ότι αν θες να πηγαίνεις άσφαλτο και χώμα (SUV & μεγάλα On/Off συμβαδίζουν σε φιλοσοφία...) και να είσαι αξιοπρεπής και ασφαλής, πρέπει να έχεις τουλάχιστον 2 σετ λάστιχα. Ένα για κάθε χρήση.
Μιλάμε για οδήγηση τώρα, δηλαδή να φρενάρεις και να σταματάς, να στρίβεις σωστά κλπ.
Απλά για βόλτα, όλα κάνουν!
Για την ιστορία έχω τα FEDIMA EXTREME 205/70/R15. - MUD = MUD. όχι M+S! Μ+S= τίποτα!
-
Ανάλυση των κωδικών που αναγράφονται στα λάστιχα:
http://www.eftaxias.gr/homepage/index/tyres/inform.jpg
Χρήση και είδη ελαστικών....