-
Το ρεκόρ είναι άλλο 1,2sec χαμηλότερα. Είπαμε, ο Badoer είναι αργότερος από τους κανονικούς οδηγούς αλλά όχι κι έτσι.
Ακόμα και να το σπάσουν δηλαδή δε λέει απολύτως τίπτοα, καθώς δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα για το τι λάστιχα, καύσιμα, στήσιμο έχει το μονοθέσιο και πόσο πιέζει ο οδηγός.
Το μόνο που ΙΣΩΣ λέει κάτι είναι ότι σε κάθε σχεδόν μέρα δοκιμών περνούν τα 350 χλμ με άνεση (αν και φυσικά μπορεί να υπάρχουν βλάβες στο ενδιάμεσο).
-
Αυτό το διαβάσατε?
http://www.in.gr/tech/linux-renault-formula-1.asp
Εξέλιξη παντού....χεχεχε -
Ο χρήστης sakiss έγραψε:
O badoer εκανε 1:19.6(F2005) χρονος που υπολυπεται ΜΟΛΙΣ 0.305 απο τον καλυτερο χρονο που εχει πετυχει ο ιδιος με την F2004 κατι που σημαινει οτι σουμι-bari μπορουν να σπασουν το ρεκορ γυρου στο Mugello.ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ;;;
ΠΟΤΕ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ Ο BADOER;;;;;
ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΟΚΙΜΕΣ;;;;;;;; -
Την επομενη εβδομαδα μετα απο το GP της Αυστραλιας δεν απαγορευονταν οι δοκιμες...
Η Scuderia δοκιμαζε στο Mugello,ενω αγωνιστικη δραση υπηρχε και στην Jerez.Να σημειωθει πως αυτη την εβδομαδα θα εχουμε δοκιμες στο Montmelo,ενω ο Schumi θα οδηγησει για πρωτη φορα την F2005 στο Mugello,και αν ολα πανε κατ'ευχην θα τη δουμε στο Sakhir... -
Ο χρήστης Fanis F1 έγραψε:
Την επομενη εβδομαδα μετα απο το GP της Αυστραλιας δεν απαγορευονταν οι δοκιμες...
Η Scuderia δοκιμαζε στο Mugello,ενω αγωνιστικη δραση υπηρχε και στην Jerez.Να σημειωθει πως αυτη την εβδομαδα θα εχουμε δοκιμες στο Montmelo,ενω ο Schumi θα οδηγησει για πρωτη φορα την F2005 στο Mugello,και αν ολα πανε κατ'ευχην θα τη δουμε στο Sakhir...ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ!!!
-
Ο χρήστης ThanosM έγραψε:
Αυτό το διαβάσατε?
http://www.in.gr/tech/linux-renault-formula-1.asp
Εξέλιξη παντού....χεχεχεΑπίστευτο !!!!
-
Ecclestone enjoying Ferrari crisis
Politics aside, F1 supremo Bernie Ecclestone is enjoying the latest Ferrari 'crisis.' 'That wasn't bad, was it?' the smiling 74-year-old reportedly said after watching Renault, in Malaysia, again trounce the field.
He said it, for now, vindicated the decision to tinker with qualifying, as well as the technical regulations. 'Let's see what happens next,' Mr. E suggested, 'before we think about making changes.'
Bernie hypothesised that previously dominant Ferrari's rivals may finally have pulled their collective finger out.
And, although Fernando Alonso trumped Sepang, he'd love to see Giancarlo Fisichella take on Ferrari for the world title. 'Italian strikes Ferrari!' Ecclestone proclaimed, predicting the news headline. 'Terrific!'
-
Michaels Driving Problem
This is a old article which i had read a long while ago...Dont know from where but it was in an old email and so here it is...This is an Analysis of his driving technique...Could explain the critical nature of the tyres this year for Michael ...
In 1994, the season in which Schumacher seemed to romp to a virtually unchallenged first title, his team-mate was a young Jos Verstappen. Though very inexperienced, here was a man who had just waltzed the German F3 championship, had set some blistering test times for Footwork, and had to fight off McLaren's interest before signing as a test driver for Benetton. His meteoric rise to F1 is only comparable to that of Jarno Trulli and Kimi Räikkönen, his wet-weather performances have always been awesome - so he would be a man to understand all about cars. And yet, when quizzed in 1994 about his lack of qualifying speed and race pace compared to Schumacher, he is quoted as saying that he found Michael's set-up undriveable.
So with both men being experienced kart drivers, what sets them apart? How come that while today's F1 cars are often described as 'high-grip shifter karts' one driver has very different set-up needs from the other? The explanation lies in the 'high-grip' part rather than the 'shifter kart' part. Whereas Jos Verstappen and many other drivers use the traditional rear-wheel drive cornering technique, Michael Schumacher and a few others too - his brother Ralf, Jarno Trulli and Nick Heidfeld among them - use the huge grip of an F1 tyre to do something that amounts to the complete opposite. It's a technique that's even further to their advantage because of traction control and paddle gear shifting.
The traditional rear-wheel drive cornering style involves braking in a straight line towards the corner, turn in to the apex and then steer the car through the corner on the throttle, picking up speed all the time. It's Jochen Rindt spectacle pur sang, and it requires big balls on exit. Now factor in the traction control curbing the power of a 900bhp engine. Where's the rear-wheel powerslide? It's gone. You may have to need double the amount of power to beat the TC system to get the car into a serious and advantageous power drift. Instead you need the TC to allow you to pick up any pace you might have lost into the corner. That is, if you did lose any pace. Remember Jos Verstappen's comments about Schumacher's Benetton - he described the B194 as ultimately twitchy at the rear, its wings and tyres all working towards huge front-end grip and a comparatively loose rear end. It caused Verstappen - used to more power than grip - to lose lots of time on the entry, as he applied the traditional braking routine, and on exit too, as he grappled with the lack of rear-end grip which forbade him to steer his car on the throttle.
Looking back, Verstappen's comments make clear that Schumacher already perfected his style in 1994. He's capitalized on it ever since. So what does it entail? Where does he win those vital tenths? It's all about maximum speed into the corner, really. Instead of braking in a straight line Schumacher will turn a tighter line into the corner, carrying his straight-line speed up to the apex while braking later then usual. Now, if he would continue from there using the traditional exiting technique, he would run out of corner very quickly, as his speed would simply be too high to get around the corner. Which is where the most important ingredient of the Schumacher cornering style comes in - it's using the brakes and the front-end grip to have the car's rear end slide to the outside, making it shift into the correct exiting direction. Having paddle shifts and two-pedal foot control will allow him to keep the foot on the throttle to keep the speed alive while braking gently enough to force the rear end's change of direction.
What if it goes wrong? What if the braking is done a touch too gently? Others would simply run wide - the most common mistake in modern F1 racing. Not in the case of Michael Schumacher, as he uses two tricks that would hurt any other driver's speed - either locking up a tyre or standing on the throttle, or both if necessary. The lock-up is not just about taking out the excess speed, that's just a pleasant side-effect, it's also about what happens next: it's the sudden release of the brakes following the lock-up that forces another means of rear-end direction change - lift-off oversteer. Usually a very dangerous phenomenon for the unexperienced road-car driver, it becomes a vital part of Schumacher's damage-limitation process. A stab of throttle goes into helping the direction change go full-circle. Doesn't the TC cut in then? Yes, but it's set with a slight delay, giving him some slack to create some more rear-end movement. It's the last remaining part of the traditional technique that's left in Schumacher's paradigm of cornering instruments. So yes, F1 cars are rear-wheel drive, but in the hands of the best there's is not much of their typical character left.
-
Mε την F2005 η Ferrari στο Bahrain...
Από Eurosport.com:
http://www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s25/e7205/sport_lng0_spo25_evt7205_sto701000.shtml -
Σωστή κίνηση. Ούτως ή άλλως δεν είχαν να χάσουν και τίποτα. Στη χειρότερη περίπτωση απλά θα πηγαίνουν το ίδιο χάλια.
-
Μου έκανε τεράστια εντύπωση η αλλοίωση των ελαστικών στην Μαλαισία.
Φαντάζομαι τι θα γίνει στο ζεστό Μπαχρέιν...Τυχεροί θα είναι στο θέμα των κινητήρων μιας κ οι περισσότεροι θα έχουν «φρέσκους».
Για να δούμε τι πουλιά θα πιάσει και η F 2005.
Till then...
-
Θα ηθελα να μαθω την αποψη σας πανω σε κατι.Ολοι λεμε πως η σημερινη φορμουλα δεν εχει προσπερασματα αρα λειπει το θεαμα.Αν καποιος υποστηριζει εναν οδηγο(π.χ. Kimi Raikkonen) και απο πισω του ηταν ο Schumi και ειμαστε στον τελευταιο γυρο,θα ηθελε αυτος ο 'καποιος' να δοκιμασει προσπερασμα ο Schumi ή θα ηθελε απλα να κυλισει ο χρονος και να παρει την νικη ο αγαπημενος του πιλοτος ?
-
Αυτός ο κάποιος θα ήθελε απλά να κυλίσει ο χρόνος. Όλοι οι άλλοι θα ήθελαν να δουν προσπέρασμα. Αν συνεχιστεί η παντελής έλλειψη θεάματος, θα απομείνουν να παρακολουθούν μόνο οι 'κάποιοι' (που υποστηρίζουν κάποιον οδηγό ή ομάδα).
-
Ο χρήστης alonso έγραψε:
Θα ηθελα να μαθω την αποψη σας πανω σε κατι.Ολοι λεμε πως η σημερινη φορμουλα δεν εχει προσπερασματα αρα λειπει το θεαμα.Αν καποιος υποστηριζει εναν οδηγο(π.χ. Kimi Raikkonen) και απο πισω του ηταν ο Schumi και ειμαστε στον τελευταιο γυρο,θα ηθελε αυτος ο 'καποιος' να δοκιμασει προσπερασμα ο Schumi ή θα ηθελε απλα να κυλισει ο χρονος και να παρει την νικη ο αγαπημενος του πιλοτος ?ΝΑΙ! Να προσπεράσει εάν μπορεί, χωρίς όμως να τον βγάλει εκτός πίστας (τα συνηθίζει κάτι τέτοια ο Μιχαλάκης αλλά εδώ δεν είναι το post για τους τιμημένους ) γιατί στον επόμενο αγώνα που θα είναι πίσω ο Kimi, γιατί να μην ελπίζεις ότι θα προσπαθήσει να προσπεράσει και να νικήσει; Λέμε τώρα!
-
Ο χρήστης alonso έγραψε:
Θα ηθελα να μαθω την αποψη σας πανω σε κατι.Ολοι λεμε πως η σημερινη φορμουλα δεν εχει προσπερασματα αρα λειπει το θεαμα.Αν καποιος υποστηριζει εναν οδηγο(π.χ. Kimi Raikkonen) και απο πισω του ηταν ο Schumi και ειμαστε στον τελευταιο γυρο,θα ηθελε αυτος ο 'καποιος' να δοκιμασει προσπερασμα ο Schumi ή θα ηθελε απλα να κυλισει ο χρονος και να παρει την νικη ο αγαπημενος του πιλοτος ?Ναι θα ήθελα να δοκιμάσει και να τον περάσει και μετά να ξαναδοκιμάσει ο δικός μου και να ξαναβρεθεί πρώτος.
Αλλά φέρε εσύ τα προσπεράσματα και ας χάνει ο δικός μου (τις νίκες) συνέχεια από προσπεράσματα. Αλήθεια αν εδώ είχαμε τον alonso εσύ τι θα ήθελες?
-
Εγω δεν ξερω τι να πω.Επειδη ειχα πει πως ειμασταν στον τελευταιο γυρο θα ηθελα να δοκιμασει προσπερασμα αλλα να μην το πετυχει μιας και φετος παμε για πρωταθλημα δεν πρεπει να χανουμε ετσι βαθμους.Παντως και να μην τον προσπερασει και μονο οι προσπαθειες μπορουν να αυξησουν το θεαμα, δεν συμφωνειτε??? Παντως σε κατι τετοιες περιπτωσεις ειναι λιγο παραξενα τα πραγματα ενω απο την μια γκρινιαζουμε γιατι δεν βλεπουμε προσπερασεις ,στο τελος εμεις ειμαστε αυτοι που δεν τις θελουμε.
-
Τις θέλουμε! Πως δεν τις θέλουμε! Θέαμα λέμε!
-
The 2005 Ferrari Family
The Men Behind The Wheel
Michael Schumacher
Rubens Barrichello
Luca BadoerThe Men In Charge
Paolo Martinelli
Ross Brawn
Jean Todt
Rory ByrneRacing Management
Director of Formula 1 racing activities Stefano Domenicali
Maserati Corse and Corse Clienti Ferrari Claudio Berro
Motor Sport Press Luca Colajanni
Sponsorship Manager Riccardo Parino
Track & Technical ManagementIndustrial Director Mario Almondo
Electronics Roberto Dalla
Chief Race Engineer Ignazio Lunetta
Test Team Manager Luigi Mazzola
Race Technical Manager Nigel Stepney
Race Engineer Car no. 1 Chris Dyer
Race Engineer Car no. 2 Gabriele Delli Colli
Test Team Engineer Massimo Atzori
Chief mechanic car no. 1 Francesco Barletta
Chief mechanic car no. 2 Claudio Papaleo
Chief mechanic spare car Giuseppe Rizzo
Chief mechanic Test Team Gianni Petterlini
Engine ManagementDesign and Development Gilles Simon
Production and chief track engineer Giuseppe D'Agostino
Customer Teams (Sauber) Stefano Govoni
Engine research Giorgio Quattrini -
O Klien θα αντικατασταθει στην Imola απο τον Liuzzi!
-
Στα δοκιμαστικα εδειξε οτι ειναι τουλαχιστον εξισου γρηγορος με τον Κουλτχαρντ
Γιατι δεν διωχνουν το Σκωτσεζο;
Formula 1 - Διάφορα νέα