-
Γενικα τα βανκελ θελουν λεπτο ορυκτελαιο,το δικο μου Rx-7 του 1982 σκιζει ακομα χωρις την παραμικρη επισκευη, απο την αρχη χρησιμοποιουσα τ ο ΒΡ ροταρη, και οταν αυτο σταματησε ,10 w 30 oρυκτ.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Απίστευτο;! Η Mobil έβγαλε Mobil 1 GrIII;
Με το hydrocracking έχουν αρχίσει και βγάζουν πολύ καλά λάδια, περισσότερος χρόνος, μεγαλύτερες πιέσεις και θερμοκρασίες = πολύ καλύτερος έλεγχος στο μέγεθος του τελικού υδρογονάνθρακα.
Αυτό επίσης σημαίνει ότι εμείς οι καταναλωτές θα πρέπει να πληρώνουμε σημαντικά λιγότερο αυτό το λάδι που δεν έχει συντεθεί από αέριο και είναι φθηνότερο στη παραγωγή. Μας κοροϊδεύουν.
Να ξανατονίσω επί τη ευκαιρία ότι επειδή έχω εγώ τη λόξα μου με τα over the top συνθετικά, δεν σημαίνει ότι έχουν μείνει πίσω σε εξέλιξη τα Group III κι αυτό κυρίως λόγω της εξέλιξης στα πρόσθετα που προσδίδουν εξαιρετικές ιδιότητες στα συνθετικά ορυκτέλαια (GrIII) που σε πρώτη εικόνα ισοφαρίζουν σχεδόν τα GrIV/V (απλά σε δεύτερη υστερούν -χωρίς να είναι ανεπαρκή- με την πάροδο του χρόνου-χρήσης ειδικά αν η χρήση είναι πολύ σκληρή).
-
Ο χρήστης georgemv έγραψε:
Για τα wankel τι έχετε ακούσει;
Αληθεύει ότι το RX8 θέλει ορυκτέλαιο 0W20 και αυστηρά όχι συνθετικό γιατί αλλιώς αρχίζει να τα φτύνει;Δεν το έχω ψάξει και πολύ...
Γενικά από όσα έχω διαβάσει κατά καιρούς, οι απόψεις δυίστανται και οι wankel που αντέχουν είναι η εξαίρεση στον κανόνα.
Η λογική του να θέλει ο wankel ορυκτέλαιο έγκειται στο ότι λειτουργεί καίγοντας πολύ λάδι ούτως ή άλλως και επειδή τα ορυκτέλαια έχουν κατά κανόνα χαμηλότερο σημείο εξάτμισης-καύσης είναι και προτιμότερα για τελειότερη καύση. Σε σχέση με τα συνθετικά όμως δυσκολεύονται στην λίπανση σε περιβάλλον υψηλών θερμοκρασιών.
Υπάρχουν όμως και συνθετικά με χαμηλό σημείο καύσης που θεωρούνται καλύτερα από τα ορυκτέλαια επειδή δεν παραλείπουν να λιπαίνουν και σωστά όλα τα σημεία που επιβάλλεται να λιπαίνονται σωστά. Προφανώς οι wankel επιζητούν από τα λιπαντικά ιδιότητες που δεν τις ζητούν άλλες εφαρμογές λίπανσης. Κάτι μεταξύ λιπαντικού για δίχρονους και για τετράχρονους ας πούμε. Κομματάκι σπαζοκεφαλιά...
Προφανώς, ούτε όλα τα ορυκτέλαια είναι κατάλληλα, ούτε όλα τα συνθετικά. -
Μηπως τα ορυκτέλαια δεν αφηνουν καταλοιπα κατα την καυση και δεν δημιουργουν εστιες προαναφλεξης αλλα και δεν καταστρεφουν τα seals (ετσι νομιζω λεγονται) στους ροτορες;
-
Κι αυτό το έχω ακούσει. Ότι τα καμμένα PAO δημιουργούν περισσότερα αδρανή carbons αλλά δεν έχω διαβάσει κάτι σοβαρό επ' αυτού. Για τα seals είναι γνωστό ότι συρικνώνονται από τις πολυαλφαολεφίνες αλλά το φαινόμενο αντιμετωπίζεται πλέον με χρήση συγκεκριμένων προσθέτων ή ακόμη καλύτερα με συγκεκριμένους εστέρες.
Απόδειξη ότι τα συνθετικά μπορούν να τροποποιηθούν ώστε να χρησιμοποιούνται σε κάθε είδους παράξενη εφαρμογή είναι ότι τα καλύτερα λιπαντικά δίχρονων κινητήρων είναι και πάλι συνθετικά (δεν ξέρω μόνο αν περιέχουν PAO ή αποκλειστικά εστέρες). Θα ρωτήσω τον δάσκαλό μου και θα σας πω περισσότερα για τους wankel... -
Είναι ένα παράδοξο με τα motul που δεν μπορώ να καταλάβω. Πως γίνεται το 8100 xcess 5w40 να είναι API SL certified και το θεωρητικά καλύτερο 8100 etech 0w40 να είναι μόνο API SJ. Είναι ακόμα πιο παράδοξο αν σκεφτείς ότι όλα τα λάδια της σειράς 8100 της motul είναι API SL. Τρέχει κατι με αυτό το λάδι;
Τα ψάχνω συτά τα λάδια γιατί έψαχνα κάτι καλό για τον 2.0 ivtec του cr-v του πατέρα μου. Στην αντιπροσωπεία του βάζουν εδώ και 120.000km ημισυνθετικά Fuchs. Στο προτελευταίο service μάλιστα ακούστηκε η απίθανη δικαιολογία: 'Δεν μπορεία να πάρει συνθετικό λάδι το αμάξι γιατί έχει περάσει τα 100.000km'
Έστειλα mail στην Motul πριν από 3 μέρες και με έχουν γειωμένο. Ούτε φωνή ούτε ακρόαση.
Έχει κάποιος να προτείνει κάτι για το συγκεκριμένο μοτέρ; Λογικά θα θέλει το ίδιο λάδι με το μόλις καταργηθέν type-R...
Το μόνο που λέει το βιβλίο είναι API SJ/SL, και έναν πίνακα με ιξώδη/θερμοκρασίες, τίποτα άλλο. -
Ο χρήστης georgemv έγραψε:
Είναι ένα παράδοξο με τα motul που δεν μπορώ να καταλάβω. Πως γίνεται το 8100 xcess 5w40 να είναι API SL certified και το θεωρητικά καλύτερο 8100 etech 0w40 να είναι μόνο API SJ. Είναι ακόμα πιο παράδοξο αν σκεφτείς ότι όλα τα λάδια της σειράς 8100 της motul είναι API SL. Τρέχει κατι με αυτό το λάδι;
Τα ψάχνω συτά τα λάδια γιατί έψαχνα κάτι καλό για τον 2.0 ivtec του cr-v του πατέρα μου. Στην αντιπροσωπεία του βάζουν εδώ και 120.000km ημισυνθετικά Fuchs. Στο προτελευταίο service μάλιστα ακούστηκε η απίθανη δικαιολογία: 'Δεν μπορεία να πάρει συνθετικό λάδι το αμάξι γιατί έχει περάσει τα 100.000km'
Έστειλα mail στην Motul πριν από 3 μέρες και με έχουν γειωμένο. Ούτε φωνή ούτε ακρόαση.
Έχει κάποιος να προτείνει κάτι για το συγκεκριμένο μοτέρ; Λογικά θα θέλει το ίδιο λάδι με το μόλις καταργηθέν type-R...
Το μόνο που λέει το βιβλίο είναι API SJ/SL, και έναν πίνακα με ιξώδη/θερμοκρασίες, τίποτα άλλο.Και τι σημαίνει ότι έχει περάσει τις 100000χλμ?
Μήπως έχουν κάνει τεστ με το συγκεκριμένο λιπαντικό και έχουν βρει ότι έχουν ανοίξει οι ανοχές του μοτέρ?
Πολύ χαζή και φτηνή δικαιολογία μου ακούγεται... -
Το SJ έχει μάλλον να κάνει με το πακέτο των πρόσθετων συστατικών, υπάρχουν κάποια όρια π.χ στα ποσοστά του φωσφόρου που μπορούν να είναι μέχρι 0,12-0,10%.
Ένα 0W40 όντας λεπτό λάδι με μεγάλο εύρος (0-40), στηρίζεται πολύ περισσότερο στα πρόσθετα από ένα 5W40 και έχει ανάγκη από μεγαλύτερες ποσότητες.
Έτσι και τα 0W40 της elf και liqui moly είναι API SJ.
Βέβαια από τη στιγμή που το manual σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις λιπαντικά μέσω των εξωτερικών θερμοκρασιών ,μπορείς να χρησιμοποιείς πρακτικά οτιδήποτε.
Αν θες όμως 0W40 ρίξε μια ματιά σ'αυτό της liqui moly, καλό και φτηνό(PAO based). -
Ένας από τους μεγαλύτερους γνώστες με πείρα 40 ετών στο χώρο των λιπαντικών ποστάρει sto Rennlist με το όνομα Doug Hillary:
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... ge=3&pp=15
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... p?t=228870
Edit: Να τι έγραψε ο άνθρωπος!! :
By the way Ferrari uses the same XHVI base stock in F1 racing!
Δηλ. είναι το ίδιο βασικό λάδι του 'συνθετικού' group III+ της shell (λογικά με διαφορετικά πρόσθετα), ούτε PAO ούτε εστέρες ούτε διαστημική τεχνολογία. Η ίδια βάση που χρησιμοποιείται στα συνθετικά shell που αγοράζει ο οποιοσδήποτε στην αγορά. Δεν το περίμενα, εντυπωσιακό. -
Στην F1 δεν φείδονται χρημάτων. Το πιθανότερο να εννοεί ότι αυτή η εξελιγμένη (για τα δεδομένα μας) βάση είναι ο φορέας ενός πανάκριβου πακέτου προσθέτων (εστέρες κυρίως). Επίσης, η βάση XHVI δεν αποκλείεται να είναι και Group IV/V (by SHELL) και όχι Group III γιατί στις συνθήκες λειτουργίας κινητήρα της F1 το ορυκτελαϊκό δεν έχει πολλές ελπίδες. Μπορεί επίσης η κωδική ονομασία να σημαίνει διαδικασία παραγωγής λιπαντικού και όχι σύνθεση λιπαντικού.
Τα περί εξέλιξης των GrIII που 'ισοφαρίζουν' τα GrIV/V είναι αληθή και έχουν λογική αλλά αυτό ισχύει στις δικές μας εφαρμογές, γιατί στις ακραίες συνθήκες τα Group IV/V ξεκινούν με τον πήχυ ψηλότερα και αφήνουν στα πρόσθετα (εστέρες κλπ) αποτελεσματικότερο πεδίο δράσης.
Αυτά τα λέω επειδή από ό,τι θα πρόσεξες ήδη την έχουμε πάθει δύο φορές (τουλάχιστον) και κρατάω επιφυλάξεις στα περί σύνθεσης πλέον... Από την Castrol με το αγνώστου συνθέσεως κορυφαίο Group IV/V 0W30 της και από την Mobil με την σειρά Mobil 1 EP που όλα δείχνουν ότι είναι μία πολύ εξελιγμένη σύνθεση GrIII/IV/V. Είναι ακόμη πιο εύκολο να μπερδευτούμε με τα τεχνολογικά παρασκήνια της F1. -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Ένας από τους μεγαλύτερους γνώστες με πείρα 40 ετών στο χώρο των λιπαντικών ποστάρει sto Rennlist με το όνομα Doug Hillary:http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... ge=3&pp=15
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... p?t=228870
Πράγματι ο τύπος γνωρίζει άριστα από λιπαντικά...
...και από μηχανολογία, πράγμα που καθιστά τις συμβουλές του πολύτιμες!Δεν θα εκπλαγείς αν σου πω ότι διάβασα ολόκληρο το τόπικ ε;
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Ένας από τους μεγαλύτερους γνώστες με πείρα 40 ετών στο χώρο των λιπαντικών ποστάρει sto Rennlist με το όνομα Doug Hillary:
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... ge=3&pp=15
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... p?t=228870
Πράγματι ο τύπος γνωρίζει άριστα από λιπαντικά...
...και από μηχανολογία, πράγμα που καθιστά τις συμβουλές του πολύτιμες!Δεν θα εκπλαγείς αν σου πω ότι διάβασα ολόκληρο το τόπικ ε;
Πλάκα κάνεις!!
-
Μία ωρίτσα μου έφτασε. Αν σκεφτείς ότι σε μία ώρα μπορεί να μάθεις για λιπαντικά όσα έμαθε κάποιος άλλος σε ένα χρόνο ή να μάθεις ένα μέρος συσσωρευμένης γνώσης από ασύγκριτη εμπειρία 40 ετών;
Αυτά τα links είναι χρυσωρυχείο!ΥΓ Για έναν αμύητο θα χρειαστεί πολύ παραπάνω από μία ώρα αν πρέπει να κατανοεί επαρκώς και τις έννοιες
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Μία ωρίτσα μου έφτασε. Αν σκεφτείς ότι σε μία ώρα μπορεί να μάθεις για λιπαντικά όσα έμαθε κάποιος άλλος σε ένα χρόνο ή να μάθεις ένα μέρος συσσωρευμένης γνώσης από ασύγκριτη εμπειρία 40 ετών;
Αυτά τα links είναι χρυσωρυχείο!ΥΓ Για έναν αμύητο θα χρειαστεί πολύ παραπάνω από μία ώρα αν πρέπει να κατανοεί επαρκώς και τις έννοιες
Σωστο και αυτο Μιλτ, αλλα η εμπειρια ειναι στη πρακτικη και οχι στο τι γραφει ο καθενας ,εχουμε την νοοτροπια να πιστευουμε οτι βλεπουμε γραμμενο, μηπως ειναι λαθος αυτο?:iconcool:
-
Ναι είναι λάθος έτσι όπως το θέτεις αλλά δεν ισχύει στην συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν έχω τέτοια νοοτροπία οπότε αναλόγως προτείνω και σε σας. Όσοι πιστεύουν ό,τι είναι γραμμένο δεν μαθαίνουν ποτέ τίποτα γιατί μπερδεύονται, αυτοακυρώνονται και στο τέλος τα παρατάνε απογοητευμένοι. Η κρίση μας είναι στην διάθεση της λογικής μας. Το να διαπιστώσουμε όλα αυτά καί στην πράξη χρειαζόμαστε μία ζωή επιπλέον αφιερωμένη στα λιπαντικά, και μόνο εφόσον καταφέρουμε να είμαστε επιστήμονες του χώρου.
Το να καταλάβεις διαβάζοντας αν κάτι είναι σωστό ή λάθος απαιτεί συνδυαστική μελέτη ξεκινώντας από ένα επιστημονικό βιβλίο που θα σου δώσει τις σωστές βάσεις και συνεχίζοντας απορροφώντας σαν σφουγγάρι οποιαδήποτε φήμη κυκλοφορεί σωστή ή λάθος. Κάποια στιγμή κατά την πορεία σου στον δύσβατο δρόμο -και μόνο εφόσον επιμείνεις- θα μάθεις να ξεχωρίζεις. Κάθε φορά θα σταματάς αναγκαστικά σε κάποιες διαχωριστικές γραμμές που είναι θολές λόγω αδυναμίας σου να τις διακρίνεις σωστά. Εμμένοντας και επιμένοντας πάλι προχωράς. Και ούτω καθ'εξής. Όσα στην ζωή δεν τα φτάνουμε περπατώντας τα φτάνουμε με το μυαλό μας.
Αυτά που λέει δεν μου είναι πρωτόγνωρα αλλά ο τρόπος που τα λέει και τα συνδυάζει βοηθάει και μένα να ξεθολώσω διαχωριστικές γραμμές που κατά καιρούς δεν με άφηναν να προχωρήσω παρακάτω. Το δυσκολότερο στάδιο της γνώσης είναι το ξεκίνημα. Μετά η γνώση φέρνει την γνώση, και το ομορφότερο από όλα είναι ότι παρά τα στραβοπατήματα και τα πισωγυρίσματα τελειωμό, αν επιμένεις πάντα προχωράς άλλο ένα βήμα μπροστά.
Διάβασε τί τον ρωτούν και τί απαντάει και κρίνε μόνος σου αν είναι σωστά ή λάθος. Έχει σφαιρικές γνώσεις με αλληλοσύνδεση και όχι σκόρπιες και ασυνάρτητες αλήθειες ή μη.
Έτσι είναι η ζωή για όλα τα πράγματα και όχι μόνο για τα λιπαντικά.
-
Κι οσο περισσοτερα μαθαινεις τοσο καταλαβαινεις ποσα λιγα ξερεις, η τουλαχιστο αυτο συμβαινει σε μενα!
Ειναι τρελλα παντως να εχουμε φτασει σε σημειο να μην εμπιστευομαστε τις μεγαλες κατασκευαστριες λιπαντικων για το ποιον των προιοντων τους και να φτανουμε στο σημειο να θεωρουμε πχ την Amsoil (οχι Μιλτο δεν εχω τιποτα μαζι τους, αλλωστε φορω στο Σουιφτακι μου τα EFL) πιο αξιοπιστη εστω και χωρις πιστοποιησεις - ημαρτον!
Αν και ποτε δεν ημουν των πιστοποιησεων απλα με κλονησαν καποια μαζεμενα πραγματα που διαβασα για τα νεα V300 περι συνθεσης τους που ουσιαστικα τα καθιστα πολυ πιο καθημερινα λαδια απο οτι ηταν παλια με οτι αυτο συνεπαγεται στην αντοχη τους υπο σκληρη χρηση.
Εχει δικιο ο Redline τελικα πιστευω που εστω κι αν δεν τεκμηριωνει τα λεγομενα του σκιζεται για αυτα τα λαδια που παραμενουν αψογα παντα κατα την αποψη μου και φυσικα για πιο ειδικη χρηση.
Τελος παντων συζητηση να γινεται αλλα δεν πιστευω οτι θα μπορεσουν ποτε τα Group III λαδια οση κατεργασια κι αν υποστει το αρχικο προιον να φτασουν τα καλα ester-based απλα γιατι το σημειο απο το οποιο ξεκινανε τα δευτερα ειναι μακραν υψηλοτερο, σαν να προσπαθεις να βελτιωσεις Yaris να περασει Porsche οχι πως δεν γινεται αλλα υπο τρομερα ειδικες και σπανιες συνθηκες χωρις φυσικα αντοχη στο χρονο! -
Και κατι αλλο, προχθες αλλαξα βαλβολινες στο 'γκουβαδακι' με τις Redline MT90 (Gl-4, 75W/90) και με εκπληξη μου διαπιστωσα πως το λαδι τους ειχε στο τελος του μπουκαλιου κατακαθι πραγμα απαραδεκτο για οποιοδηποτε λιπαντικο που σημαινει στις περισσοτερες των περιπτωσεων πως δεν κανει να χρησιμοποιουμε τα λαδια εστω κι αν ειναι φρεσκα οπως αυτα που ειχα εγω (αλλα δεν ειχα κι αλλα να βαλω).
Αντιθετα η καθαροτητα και ομοιογενεια του προιοντως της Amsoil ηταν υποδειγματικη και μην γελατε μερικοι θεωρωντας πως δεν παιζει ρολο ο απλος οπτικος ελεγχος σε οποιοδηποτε χημικο προιον, σκεφτειται απλα τα ποτα πχ κρασι και θα καταλαβετε ποσο δικιο εχω! -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Κι οσο περισσοτερα μαθαινεις τοσο καταλαβαινεις ποσα λιγα ξερεις, η τουλαχιστο αυτο συμβαινει σε μενα!
Ειναι τρελλα παντως να εχουμε φτασει σε σημειο να μην εμπιστευομαστε τις μεγαλες κατασκευαστριες λιπαντικων για το ποιον των προιοντων τους και να φτανουμε στο σημειο να θεωρουμε πχ την Amsoil (οχι Μιλτο δεν εχω τιποτα μαζι τους, αλλωστε φορω στο Σουιφτακι μου τα EFL) πιο αξιοπιστη εστω και χωρις πιστοποιησεις - ημαρτον!
Αν και ποτε δεν ημουν των πιστοποιησεων απλα με κλονησαν καποια μαζεμενα πραγματα που διαβασα για τα νεα V300 περι συνθεσης τους που ουσιαστικα τα καθιστα πολυ πιο καθημερινα λαδια απο οτι ηταν παλια με οτι αυτο συνεπαγεται στην αντοχη τους υπο σκληρη χρηση.
Εχει δικιο ο Redline τελικα πιστευω που εστω κι αν δεν τεκμηριωνει τα λεγομενα του σκιζεται για αυτα τα λαδια που παραμενουν αψογα παντα κατα την αποψη μου και φυσικα για πιο ειδικη χρηση.
Τελος παντων συζητηση να γινεται αλλα δεν πιστευω οτι θα μπορεσουν ποτε τα Group III λαδια οση κατεργασια κι αν υποστει το αρχικο προιον να φτασουν τα καλα ester-based απλα γιατι το σημειο απο το οποιο ξεκινανε τα δευτερα ειναι μακραν υψηλοτερο, σαν να προσπαθεις να βελτιωσεις Yaris να περασει Porsche οχι πως δεν γινεται αλλα υπο τρομερα ειδικες και σπανιες συνθηκες χωρις φυσικα αντοχη στο χρονο!Εγω τεινω πλεον προς τα motul, εχουν ολες τις πιστοποιησεις και γενικα μου αρεσε η προσεγγισει του εν λογω αντιπροσωπου στην Γερμανια, καλοι και οι Αμερικανοι, καλα και τα Red Line αλλα να δεινουν και κανα φραγκακι για πιστοποιησεις, εξαλλου δεν ειναι και φτηνα τα λαδια τους
-
Να τι προτείνει η shell europe για κάθε μοντέλο και κατασκευαστή ξεχωριστα:
http://www.shell.com/static/dk-da/downl ... etabel.pdf
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Να τι προτείνει η shell europe για κάθε μοντέλο και κατασκευαστή ξεχωριστα:http://www.shell.com/static/dk-da/downl ... etabel.pdf
Αν και παλίο ενδιαφέρον αρχείο, μου δημιουργεί όμως και κάποια ερωτηματικά, όπως π.χ. ότι προτείνει υποδεέστερο λάδι για 106 GTI από ότι 106 XSi...
Περι λιπαντικών γενικώς