-
Μήπως έχει κανείς εξετάσει πότε είναι καλύτερα από καθαρά οικονομικής άποψης να πουλάει το αυτοκίνητο αντί να το συντηρεί πληρώνοντας ολοένα μεγαλύτερα χαράτσια;
Βρίσκομαι σε παρόμοιο δίλλημα σκεφτόμενος να πουλήσω ένα Ibiza 5-ετίας που έχω και να αγοράσω ένα μικρό πόλης (έχω και δεύτερο για ταξίδια).
-
Μήπως έχει κανείς εξετάσει πότε είναι καλύτερα από καθαρά οικονομικής άποψης να πουλάει το αυτοκίνητο αντί να το συντηρεί πληρώνοντας ολοένα μεγαλύτερα χαράτσια;
Βρίσκομαι σε παρόμοιο δίλλημα σκεφτόμενος να πουλήσω ένα Ibiza 5-ετίας που έχω και να αγοράσω ένα μικρό πόλης (έχω και δεύτερο για ταξίδια).
-
Μήπως έχει κανείς εξετάσει πότε είναι καλύτερα από καθαρά οικονομικής άποψης να πουλάει το αυτοκίνητο αντί να το συντηρεί πληρώνοντας ολοένα μεγαλύτερα χαράτσια;
Βρίσκομαι σε παρόμοιο δίλλημα σκεφτόμενος να πουλήσω ένα Ibiza 5-ετίας που έχω και να αγοράσω ένα μικρό πόλης (έχω και δεύτερο για ταξίδια).
-
Αν δεν γίνει η απόσβεση στα δικά μου χέρια δεν έχει νόημα να το δώσω.
Αρα μέχρι να τα φτύσει.
Για αυτό καλά που υπάρχουν και τα θύματα του καταναλωτισμού και παίρνουμε μετάχειρα σχεδόν τσάμπα σε άριστη κατάσταση
-
Γενικά από ότι έχω παρατηρήσει η απώλεια αξίας γίνεται ως εξής:
15% το χρόνο για τα πρώτα 2 χρόνια
10% το χρόνο για τα επόμενα 2-3 χρόνια.Αυτή είναι μια παρατήρηση γενική χωρίς να συγκεκριμενοποιεί ανά κατασκευαστή και την πιθανή 'διατήρηση μεταπωλητικής αξίας' λόγω ονόματος - εμπορευσιμότητας κλπ κλπ. Επίσης, αγνοεί παράγοντες όπως: αλλαγές μοντέλου μέσα σε λιγότερο από 5 χρόνια, αλλαγές κινητήρων ( ) , και προσφορές λόγω μικρών πωλήσεων ( Νο2).
Προσωπικά θεωρώ ότι το αλλάζεις όταν αλλάξουν οι ανάγκες σου (σε χώρους, επιδόσεις, οικονομία, μούρη, το βαρέθηκες βρε αδερφέ κλπ).
Σε κάθε περίπτωση θα χάσεις. Λιγότερα, περισσότερα δύσκολα όμως θα βρεις την χρυσή τομή.@ G60
καυστικό αλλά ισχύει.... -
Το ibiza 5ετιας που εχεις, εαν ειναι 1400αρι πιανει maximum 6.000Ε
Αμα περασει την 7ετια πλεον ΔΕΝ θα πουλιεται με λογικες τιμες και οι βλαβες φυσικα θα αυξανονται. -
Ο χρήστης Lippi έγραψε:
Προσωπικά θεωρώ ότι το αλλάζεις όταν αλλάξουν οι ανάγκες σου (σε χώρους, επιδόσεις, οικονομία, μούρη, το βαρέθηκες βρε αδερφέ κλπ).Καλά, δεν λέμε αν αλλαξουν οι ανάγκες σου ή αν το βαρέθηκες.
Πότε είναι ο καλύτερος χρόνος από οικονομικής απόψεως να το αλλάξεις εννοώ.
Για μένα να το κρατήσεις μέχρι τελευταίας ρανίδας λαδιού δεν αποτελεί λύση.
Άμα είναι να τρέχω στο συνεργείο κάθε τρεις μήνες και να κάνω προσευχή για το κόστος καλύτερα να αλλάξω.
Το ερώτημα (για μένα) είναι στα πόσα χρόνια. Γύρω στην 5-ετία φαντάζομαι, αλλά έλεγα μήπως κάποιος έχει κάνει πρόχειρους υπολογισμούς.
-
Ο χρήστης Lippi έγραψε:
Προσωπικά θεωρώ ότι το αλλάζεις όταν αλλάξουν οι ανάγκες σου (σε χώρους, επιδόσεις, οικονομία, μούρη, το βαρέθηκες βρε αδερφέ κλπ).Καλά, δεν λέμε αν αλλαξουν οι ανάγκες σου ή αν το βαρέθηκες.
Πότε είναι ο καλύτερος χρόνος από οικονομικής απόψεως να το αλλάξεις εννοώ.
Για μένα να το κρατήσεις μέχρι τελευταίας ρανίδας λαδιού δεν αποτελεί λύση.
Άμα είναι να τρέχω στο συνεργείο κάθε τρεις μήνες και να κάνω προσευχή για το κόστος καλύτερα να αλλάξω.
Το ερώτημα (για μένα) είναι στα πόσα χρόνια. Γύρω στην 5-ετία φαντάζομαι, αλλά έλεγα μήπως κάποιος έχει κάνει πρόχειρους υπολογισμούς.
-
Ο χρήστης Lippi έγραψε:
Προσωπικά θεωρώ ότι το αλλάζεις όταν αλλάξουν οι ανάγκες σου (σε χώρους, επιδόσεις, οικονομία, μούρη, το βαρέθηκες βρε αδερφέ κλπ).Καλά, δεν λέμε αν αλλαξουν οι ανάγκες σου ή αν το βαρέθηκες.
Πότε είναι ο καλύτερος χρόνος από οικονομικής απόψεως να το αλλάξεις εννοώ.
Για μένα να το κρατήσεις μέχρι τελευταίας ρανίδας λαδιού δεν αποτελεί λύση.
Άμα είναι να τρέχω στο συνεργείο κάθε τρεις μήνες και να κάνω προσευχή για το κόστος καλύτερα να αλλάξω.
Το ερώτημα (για μένα) είναι στα πόσα χρόνια. Γύρω στην 5-ετία φαντάζομαι, αλλά έλεγα μήπως κάποιος έχει κάνει πρόχειρους υπολογισμούς.
-
Ο χρήστης Lippi έγραψε:
Προσωπικά θεωρώ ότι το αλλάζεις όταν αλλάξουν οι ανάγκες σου (σε χώρους, επιδόσεις, οικονομία, μούρη, το βαρέθηκες βρε αδερφέ κλπ).Καλά, δεν λέμε αν αλλαξουν οι ανάγκες σου ή αν το βαρέθηκες.
Πότε είναι ο καλύτερος χρόνος από οικονομικής απόψεως να το αλλάξεις εννοώ.
Για μένα να το κρατήσεις μέχρι τελευταίας ρανίδας λαδιού δεν αποτελεί λύση.
Άμα είναι να τρέχω στο συνεργείο κάθε τρεις μήνες και να κάνω προσευχή για το κόστος καλύτερα να αλλάξω.
Το ερώτημα (για μένα) είναι στα πόσα χρόνια. Γύρω στην 5-ετία φαντάζομαι, αλλά έλεγα μήπως κάποιος έχει κάνει πρόχειρους υπολογισμούς.
-
Ο χρήστης Lippi έγραψε:
Προσωπικά θεωρώ ότι το αλλάζεις όταν αλλάξουν οι ανάγκες σου (σε χώρους, επιδόσεις, οικονομία, μούρη, το βαρέθηκες βρε αδερφέ κλπ).Καλά, δεν λέμε αν αλλαξουν οι ανάγκες σου ή αν το βαρέθηκες.
Πότε είναι ο καλύτερος χρόνος από οικονομικής απόψεως να το αλλάξεις εννοώ.
Για μένα να το κρατήσεις μέχρι τελευταίας ρανίδας λαδιού δεν αποτελεί λύση.
Άμα είναι να τρέχω στο συνεργείο κάθε τρεις μήνες και να κάνω προσευχή για το κόστος καλύτερα να αλλάξω.
Το ερώτημα (για μένα) είναι στα πόσα χρόνια. Γύρω στην 5-ετία φαντάζομαι, αλλά έλεγα μήπως κάποιος έχει κάνει πρόχειρους υπολογισμούς.
-
καλά ντε!
Μην το ξαναγράψεις...Με έπεισες...
-
Πέρα από την πλάκα.
Το να έχεις ένα αυτοκίνητο που δεν σου στοιχίζει στην συντήρηση έιναι και αυτό μια ανάγκη. (λόγοι οικονομίας).
Προσωπικά όταν πούλησα το ΙΒΙΖΑ (μοντ. 2000) το έκανα γιατί- βαρέθηκα να πληρώνω κερατιάτικα για την συντήρηση ήδη από τα 50000 χλμ. 2. με κούραζε (δική μου αίσθηση) 3. ήθελα κατι διαφορετικό
Να σου πω και το άλλο όμως. Το αυξημένο κόστος συντήρησης του παλιού αντισταθμίζεται από την αγορά καινούργιου και την συνεπαγόμενη μείωση της αξίας του + το κόστος σερβις σε εξουσιοδοτημένο για την περίοδο εγγυήσης?
Άρα άλλοι λόγοι, και όχι απαραίτητα λόγοι οικονομίας, είναι αυτοί που σε ωθούν να άλλάξεις αυτοκίνητο. Και μάλλον είναι συνδυασμός λόγων.
Στην ερώτησή σου 'πότε;' απάντησα και νωρίτερα ότι ΙΜΗΟ χρυσή τομή δεν υπάρχει. Μόνο θέμα αναγκών (και δυνατοτήτων αν θέλεις).
-
Αναλογα το μοντελο.Αν ειναι κατι μικρομεσαιο σιγουρα καθε 5ετια,αλλα αν ειναι κατι ποιο καλο σιγουρα μπορεις να το κρατησεις και πολυ παραπανω
-
Οταν έχεις βρει αυτό που θέλεις, μέχρι να λυώσει...
-
Πάντα: Όταν αρχίζει να γίνεται καταβόθρα χρημάτων
Όταν έχεις λεφτά για ξόδεμα και έχεις βρει κάτι άλλο που να σ' αρέσει περισσότερο.
Ποτέ: Όταν αυτό που έχεις κάνει μια χαρά τη δουλειά του και πρέπει να βγάλει ς από τη μύγα ξύγκι για να πάρεις άλλο.
-
Ο χρήστης yandr έγραψε:
Προσωπικά θεωρώ ότι το αλλάζεις όταν αλλάξουν οι ανάγκες σου (σε χώρους, επιδόσεις, οικονομία, μούρη, το βαρέθηκες βρε αδερφέ κλπ).
Καλά, δεν λέμε αν αλλαξουν οι ανάγκες σου ή αν το βαρέθηκες.
Πότε είναι ο καλύτερος χρόνος από οικονομικής απόψεως να το αλλάξεις εννοώ.
Δεν έχω κάνει υπολογισμούς, αλλά γίνονται ως εξής:
Ο 'καλύτερος χρόνος από οικονομικής απόψεως' είναι οταν ελαχιστοποιείται το μέσο ετήσιο κόστος του αυτοκινήτου. Το μέσο ετήσιο κόστος, κατά προσέγγιση, είναι:
[(Κόστος αγοράς)+(Κόστος επισκευών)-(αξία μεταπώλησης)]/(αριθμός ετών που το έχεις)
Άρα υπολογίζεις για κάθε χρόνο το παραπάνω νούμερο, το οποίο βγαίνει μια φθίνουσα συνάρτηση του χρόνου, επειδή ο παρονομαστής αυξάνει (αριθμός ετών). Η βέλτιστη στιγμή να το πουλήσεις είναι όταν το νούμερο αυτό αρχίζει να αυξάνει (επειδή αυξάνει το κόστος επισκευών).
Κανονικά πρέπει να λάβεις υπόψη σου και την αξία του χρήματος (καθαρή παρούσα αξία), αλλά για έναν προσεγγιστικό υπολογισμό μπορούμε να το αγνοήσουμε.Στην πράξη όμως πολύ σπάνια επιλέγει κανείς το χρόνο αντικατάστασης με καθαρά οικονομικά κριτήρια.
-
Δεν νομιζω να υπάρχουν καποιοι γενικοι κανόνες για την αλλαγη του αυτοκινητου μας.
Βασικα εχει να κανει με τον τρόπο που αντιλαμβανομαστε εμεις οι ίδιοι την κατοχη και χρηση του.
Εαν το βλέπεις σαν 'περιουσια' θα πρεπει να κοιταξεις την αντικατασταση με λογιστικό τρόπο
Αν το βλέπεις σαν 'γκάτζετ' θα κοιταξεις τις προσταγες της μοδας
Αν το βλέπεις σαν εργαλείο,θα κοιταξεις συμφωνα με τις αναγκες σου
Αν το βλέπεις σαν μεσο διασκεδασεως,τοτε θα πρεπει να το έχεις χορτασει πριν το δωσειςΨηφισα 'μεχρι να τα φτυσει' και ήδη κατεχω αυτοκινητο 22 ετων
Η αλήθεια ειναι οτι,λογιστικα δεν αξιζει φραγκο εαν πωληθει αλλα και δεν τρωει παραπανισια λεφτα απ'όσο ενα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο,τη μοδα την εχω γραμμενη στα φρυδια μου,σαν εργαλειο με υπεκαλύπτει,και δεν το εχω χορτασει ακομα
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Οταν έχεις βρει αυτό που θέλεις, μέχρι να λυώσει...Το πιασαμε το υπονοούμενο!!
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Οταν έχεις βρει αυτό που θέλεις, μέχρι να λυώσει...Συμφωνώ απόλυτα, έτσι παραβλέπεις και τυχόν ελλείψεις που έχει σε σχέση με τον ανταγωνισμό
Πότε 'πρέπει' να πουλάμε το αυτοκίνητό μας;