-
Ok, έχετε δίκιο... Έχουν εκδοθεί κανονισμοί της κατηγορίας; Για να ξέρουν κάποιοι από εδώ πιθανούς 'πρωταγωνιστές' της κατηγορίας ήδη, θα πρέπει να υπάρχουν και γενικές οδηγίες αυτής, σωστά;
-
Οι κανονισμοί της κατηγορίας είναι ακόμα σε μορφή draft (άρθρο 260 του Παραρτήματος J).
Προς το παρόν, τα αυτοκίνητα της ομάδας R τρέχουν σαν ομάδα Α, σαν ένα συγκεκριμένο 'kit' του δελτίου αναγνώρισης της ομάδας Α (VK-R).
Εχουν αναγνωριστεί τα:
Citroen R2
Honda Civic TypeR (FN2) R3
Renault Clio R3 -
A η κιτ-καρ Νασο?
-
Ο χρήστης Amaxopoulos έγραψε:
A η κιτ-καρ Νασο?A. Πχ. Α/7 τα R/3. Παντού έτσι τρέχουν. Είναι μπερδεμένο, διότι τα R έρχονται σε μορφή κιτ (όλα τα απαραίτητα κομμάτια είναι αναγνωρισμένα, ακόμα και αναρτήσεις, φρένα κτλ.) αλλά δεν είναι κιτ καρ με την έννοια της Α. Είναι μεσοβέζικη κατάσταση μέχρι να υπάρξουν οι αντίστοιχοι κανονισμοί.
-
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Μάλλον για την συγκεκριμένη κατηγορία (gr. R turbo στα 1600cc) δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο ακόμη. Για τις υπόλοιπες κατηγορίες της ομάδας έχω βρει ήδη πληροφορίες (γενικούς κανονισμούς).
Και μια 'που τ'αναφέραμε' διαβάζοντάς τες, είδα ότι η R1Α (έως 1400 με όριο βάρους τα 980kg) και η R1B (έως 1600 με όριο βάρους τα 1030kg) 'βολεύουν' πολλά καινούρια αυτοκίνητα από άποψη κανονισμών. Ένα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητο δεν μπορεί πλέον να έρχεται σε άμεση αντιπαράθεση με ένα rallye Ν1 (κατηγορία φτερού), και επομένως (θεωρώ) ότι θα έπρεπε να έχουμε δει μερικά τέτοια αυτοκίνητα στη χώρα μας ήδη.
Για παράδειγμα το Note cup, θα μπορούσε να φτιαχτεί στα πρότυπα του gr. R1B (για 1600αρια). Έτσι θα ήταν και πιο 'εφετζίδικο' το πράμα για την επιλογή της Nissan ως προς το αυτοκίνητο (μάλλον καλή κίνηση από άποψη marketing). Κι έτσι θα είχαμε γκρουπ R αυτοκίνητα πρωτο-ομολογκαρισμένα στην Ελλάδα! (αλλά θα μου πείς μόνο αυτό μας έλειπε για να έχουμε επιτυχημένους αγώνες...)
-
Ελπιζω να μην πειραζει να το συνεχισω-κουρασω λιγο,Νασο.
Βλεπω στις ααααλλες χωρες που τρεχουν γενικως κιτ-καρ και τα κλασσικα R(ρενο-σιτροεν-φιατ ντιζελ)
Στους πρωταθληματικους τους ολα τα σουπερ 1600 ,κιτ-καρ,και πακετα τα απο του χρονου R(τα οποια εγω τα ειχα καταλαβει ως κιτ-καρ,και για 'διαφημιστικους' λογους R) τρεχουν Α6,τα αντιστοιχα κυβισμου εως 2000 κυβικα Α7.
Σε αγωνες οπου διαχωριζουν Α6,κιτ-καρ και σουπερ 1600 τα (απο του χρονου....)R τα βαζουν ως κιτ-καρ μαζι με σαξο κιτ-καρ 106 κιτ καρ η 206 κιτ καρ η ο,τι αλλο αντιστοιχης κατηγοριας.Εισαι κατηγορηματικος για το οτι τα εχουν ενταξει-βαλει τα μελλοντικης κατηγοριας R στα Α,η το λες κυριως συμπερασματικα βλεποντας που τα δηλωνουν στους πρωταθληματικους αγωνες (μαζι με τα σουπερ 1600 και τα λοιπα κιτ καρ) στις εκαστοτε κλασεις Α?
Υγ. Συν τοις αλλοις τα εως σημερα παραγωμενα R,χρησιμοποιουν λυσεις οχι μονο με τους περιορισμους που εχει η ΦΙΑ για την μελλοντικη R,αλλα εκμεταλλευομενη τα ορια των σημερινων κανονισμων ,ορισμενα ειναι πιο ανταγωνιστικα (βλεπε σιβικ jas,η βελτιωμενα μοτερ C2,με ανταλλακτικα οχι της μαμας σιτροεν , εκτος προδιαγραφων μελλοντικης R)
-
Καταρχήν μιλάμε μόνο για το 2007, από το 2008 θα υπάρχει κανονικά η κατηγορία R.
Βέβαια και τότε θα υπάρχει το πρόβλημα του πως θα τρέχουν τα R παρέα με τα Ν/Α, όσο τουλάχιστον θα υπάρχουν τα τελευταία, δηλ. 4-5 χρόνια ακόμα.
Ως προς αυτό λοιπόν, το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το JWRC, όπου τα R3 (Clio του Sandell) δηλ. ΔΙΛΙΤΡΑ αυτοκίνητα τρέχουν μαζί με τα S1600.
Αυτό σημαίνει πως τα R ΔΕΝ είναι kit car ίδιου κυβισμού διότι ΔΕΝ έχουν ίδιες ελευθερίες με τα kit car σε ό,τι αφορά το αμάξωμα (θόλοι, φτερά κτλ.). Και όντως, σα λογική, η R είναι κάτι σαν 'kit car group N', δηλ. ανάμεσα στα Ν και στα Α. Οπότε λογικά τρέχουν σαν κανονικά ομάδας Α, δηλ. R/3 --> A/7, R/2 --> A/6 κτλ.
Ενημερωτικά, το δελτίο αναγνώρισης του Clio R/3 περιλαμβάνει (όλα με part number της μαμάς Renault, τέλος δηλ. της 'μαστρο-Μήτσος' εξέλιξης, και αυτό νομίζω είναι το κόλπο: μικρότερο κόστος διότι δε χρειάζεσαι πλέον R&D αλλά όλα τα λεφτά πάνε στην τσέπη του εργοστασίου): πιστόνια, μπιέλες, στροφαλοφόρο, βολάν, εκκεντροφόρους, πεταλούδα 60 mm, συμπλέκτη, κιβώτιο σειριακό συγκεκριμένο, διαφορικό, ημιαξόνια, πλήμνες, γόνατα και μπράτσα και γέφυρες ανάρτησης, συγκεκριμένα αμορτισέρ, πίσω άξονα, φρένα-τρόμπες κτλ. Πως μπορεί να συγκριθεί αυτό με ένα 'θηρίο' kit car με 4πετάλουδα, αλλαγές σε πλαίσιο-αμάξωμα, ελεύθερους εκκεντροφόρους, ελεύθερη συμπίεση κτλ.
Δεν ξέρω αν απάντησα στην απορία σου...
-
Δεν ξέρω αν απάντησα στην απορία σου...
Xε !
μαλλον ..οχι.
Πρακτικα ρωταω,αν στις ομολογκασιον των αυτοκινητων τα διαφορα σπερ παρτς που λες τα δινει ως VO η ως VK,αρα σου λεει οτι :
'Aν ξεχωριζεις τις κατηγοριες κιτ-καρ,Α,τοτε το αυτοκινητο ταδε(ρενο κλιο πχ) το εντασεις στα κιτ-καρ,αν τα βαζεις ολα μαζι (πχ Α6= κλασσικα Α6 και σουπερ 1600 και κιτ-καρ) τοτε ολα μαζι,
αν ειναι VO τα εξαρτηματα τοτε το αμαξι παει (ειτε τα ξεχωριζεις ειτε οχι) στην απλη κανονικη Α.'Για φετος μιλαω ,μεχρι του χρονου μπορει να εχουν αλλαξει και αλλα πραγματα ,ηδη καθε λιγο ψιλοαλλαζουν τους κανονισμους που εχουν δωσει.
Μερσι! -
Είναι όλα σε ένα VK, το οποίο στην πρώτη σελίδα λέει πως τα εξαρτήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και μεμονωμένα. Δηλαδή μπορείς να βάλεις πιστόνια αλλά όχι στρόφαλο. Το θέμα είναι ότι αν θέλεις να βάλεις πχ. φρένα, πρέπει να βάλεις ΑΥΤΑ τα φρένα, όχι άλλα.
Τώρα τι σημαίνει αυτό:
Ο χρήστης Amaxopoulos έγραψε:
'Aν ξεχωριζεις τις κατηγοριες κιτ-καρ,Α,τοτε το αυτοκινητο ταδε(ρενο κλιο πχ) το εντασεις στα κιτ-καρ,αν τα βαζεις ολα μαζι (πχ Α6= κλασσικα Α6 και σουπερ 1600 και κιτ-καρ) τοτε ολα μαζι,
αν ειναι VO τα εξαρτηματα τοτε το αμαξι παει (ειτε τα ξεχωριζεις ειτε οχι) στην απλη κανονικη Α.'...αν θέλεις μας εξηγείς και εμάς
Πάντως τα R γενικά ΔΕ θεωρούνται kit car, στις περιπτώσεις βέβαια που τα kit car ξεχωρίζονται από τα απλά Α, διαφορετικά δεν έχει νόημα.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Είναι όλα σε ένα VK, το οποίο στην πρώτη σελίδα λέει πως τα εξαρτήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και μεμονωμένα. Δηλαδή μπορείς να βάλεις πιστόνια αλλά όχι στρόφαλο. Το θέμα είναι ότι αν θέλεις να βάλεις πχ. φρένα, πρέπει να βάλεις ΑΥΤΑ τα φρένα, όχι άλλα.Τώρα τι σημαίνει αυτό:
'Aν ξεχωριζεις τις κατηγοριες κιτ-καρ,Α,τοτε το αυτοκινητο ταδε(ρενο κλιο πχ) το εντασεις στα κιτ-καρ,αν τα βαζεις ολα μαζι (πχ Α6= κλασσικα Α6 και σουπερ 1600 και κιτ-καρ) τοτε ολα μαζι,
αν ειναι VO τα εξαρτηματα τοτε το αμαξι παει (ειτε τα ξεχωριζεις ειτε οχι) στην απλη κανονικη Α.'...αν θέλεις μας εξηγείς και εμάς
Πάντως τα R γενικά ΔΕ θεωρούνται kit car, στις περιπτώσεις βέβαια που τα kit car ξεχωρίζονται από τα απλά Α, διαφορετικά δεν έχει νόημα.
Tι να εξηγησω κανει και ζεστη
Με την τελευταια παραγραφο Νασο (με το ΔΕ) μου αναιρεις την πρωτη που λες οτι ειναι VK,
VK ειναι κιτ καρ ,πως ΔΕ θεωρουνται κιτ καρ?
Υποψην μιλαω παντα για φετος που σε εισαγωγικα ΔΕΝ γνωριζουμε -υφισταται κατηγορια R,δεν 'δεχομαστε' ως γνωστους καποιους κανονες για αυτα τα αυτοκινητα,τρεχουν με τους ΦΕΤΙΝΟΥΣ κανονες.ΥΓ θεωρητικες σχεδον ερωτησεις,αλλα γιατι να μην απαντιουνται,σωστα?
-
Δημήτρη βλέπω το C2 στην Ιταλία σου άνοιξε την όρεξη για R-συζήτηση εεεε;
(Ωραία είναι πάντως...Άλλη μία ταινία στο ονειροβίντεο!!!....)
-
Ο χρήστης Amaxopoulos έγραψε:
Είναι όλα σε ένα VK, το οποίο στην πρώτη σελίδα λέει πως τα εξαρτήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και μεμονωμένα. Δηλαδή μπορείς να βάλεις πιστόνια αλλά όχι στρόφαλο. Το θέμα είναι ότι αν θέλεις να βάλεις πχ. φρένα, πρέπει να βάλεις ΑΥΤΑ τα φρένα, όχι άλλα.
Τώρα τι σημαίνει αυτό:
'Aν ξεχωριζεις τις κατηγοριες κιτ-καρ,Α,τοτε το αυτοκινητο ταδε(ρενο κλιο πχ) το εντασεις στα κιτ-καρ,αν τα βαζεις ολα μαζι (πχ Α6= κλασσικα Α6 και σουπερ 1600 και κιτ-καρ) τοτε ολα μαζι,
αν ειναι VO τα εξαρτηματα τοτε το αμαξι παει (ειτε τα ξεχωριζεις ειτε οχι) στην απλη κανονικη Α.'...αν θέλεις μας εξηγείς και εμάς
Πάντως τα R γενικά ΔΕ θεωρούνται kit car, στις περιπτώσεις βέβαια που τα kit car ξεχωρίζονται από τα απλά Α, διαφορετικά δεν έχει νόημα.
Tι να εξηγησω κανει και ζεστη
Με την τελευταια παραγραφο Νασο (με το ΔΕ) μου αναιρεις την πρωτη που λες οτι ειναι VK,
VK ειναι κιτ καρ ,πως ΔΕ θεωρουνται κιτ καρ?
Υποψην μιλαω παντα για φετος που σε εισαγωγικα ΔΕΝ γνωριζουμε -υφισταται κατηγορια R,δεν 'δεχομαστε' ως γνωστους καποιους κανονες για αυτα τα αυτοκινητα,τρεχουν με τους ΦΕΤΙΝΟΥΣ κανονες.ΥΓ θεωρητικες σχεδον ερωτησεις,αλλα γιατι να μην απαντιουνται,σωστα?
Ρε συ, αυτό που είπα είναι πως στο δελτίο αναγνώρισης έχει όλα τα 'group R' εξαρτήματα σε ένα 'VK'. Αυτό δε σημαίνει πως είναι kit car.
Για φέτος, τέλος πάντων, υπάρχει ήδη σχετική πρόβλεψη πως τα R/3 είναι Α/7, R/2 Α/6 κτλ.:
Τεχνικοί κανονισμοί 2007 σελ. 10.
-
Διορθωσε με αν κανω λαθος,αλλα νομιζω πως και το c2 και το ρενο κλιο εχει ομολογκασιον .
-
Ο χρήστης Amaxopoulos έγραψε:
Διορθωσε με αν κανω λαθος,αλλα νομιζω πως και το c2 και το ρενο κλιο εχει ομολογκασιον .Εχουν αναγνωριστεί τα:
Citroen R2
Honda Civic TypeR (FN2) R3
Renault Clio R3 -
Παραλειψη,εννοουσα ως Α,επειδη λεει στους κανονισμους πως αν εχει ομολογκασιον Α τρεχει συμφωνα με αυτην .
-
Έχω την εντύπωση πως συγκεκριμένα για τα C2 R2 δεν μπορούν να τρέξουν ως απλά Α6 λόγω του μη ομολογκαρισμένου στην Α χταποδιού που ακριβώς το ίδιο πρέπει να χρησιμοποιείται ως VK στην ομολογκασιόν του αντίστιχου C2 S1600.Λέω καλά Νάσσο; :hmm
-
Σωτηρη,οπως λες ,πρακτικα μια αλλη ερωτηση ειναι αν απλως τρεχουν ως Α,τοτε γιατι ο Οικονομου(φεσσας,οχι ο Κορινθιος!) τρεχει μονο Φ3 και οχι Α6?
Τετοιου στιλ ειναι το ερωτημα που ,το ...που υπαγονται φετος,με ποια εξαρτηματα.... -
Ο χρήστης Amaxopoulos έγραψε:
Σωτηρη,οπως λες ,πρακτικα μια αλλη ερωτηση ειναι αν απλως τρεχουν ως Α,τοτε γιατι ο Οικονομου(φεσσας,οχι ο Κορινθιος!) τρεχει μονο Φ3 και οχι Α6?
Τετοιου στιλ ειναι το ερωτημα που ,το ...που υπαγονται φετος,με ποια εξαρτηματα....Έχω την εντύπωση ότι ο λόγος Δημήτρη είναι ο παραπάνω.
Πράγμα που δεν ισχύει στην περίπτωση του Clio R3. -
-
Οταν βγήκε η παράγραφος περί ομάδας R στους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς δεν υπήρχαν ακόμα δελτία αναγνώρισης αυτοκινήτων. Οπότε η λογική της παραγράφου είναι 'αν το αυτοκίνητο έχει 2 δελτία αναγνώρισης, ένα στην ομάδα Α και ένα στην ομάδα R, τότε είναι υποχρεωμένο να χρησιμοποιήσει αυτό της ομάδας Α'. Ομως αυτό που έγινε από τη FIA, για να τρέχουν στην ομάδα Α αυτά τα 3-4 αυτοκίνητα, που έχουν βγάλει έκδοση ομάδας R, είναι να μπει το κιτ της R σαν 'VK' μέσα στο δελτίο της Α. Οπότε ουσιαστικά η παράγραφος θέλει επαναδιατύπωση διότι πχ. το Clio αν δεν χρησιμοποιήσεις το κιτ της R είναι ένα 'μαμά' αυτοκίνητο Α, δηλ. αδύνατο να τρέξει.
-
Το C2 έχει στο δελτίο αναγνώρισης Α:
ο Τρία κιτ ομάδας Α (αν χρησιμοποιεί οποιοαδήποτε από αυτά τρέχει F3, όχι Α/6)
ο Ενα S1600 (ομοίως F3)
o Δύο ΕΤ, το ένα εξ αυτών με μεταλλική πολλαπλή (που λέει ο malsot) και άλλα ηλεκτρονικά
ο Διάφορα εξαρτήματα σε VO, πχ. κιβώτιο, φρένα.
(Νόμιζα πως είχε και VK-R αλλά έκανα λάθος)
Αν λοιπόν κάποιος ΔΕΝ χρησιμοποιεί κάποιο VK αλλά απλά τα εξαρτήματα του Α στα VO, συν την 'καλή' πολλαπλή, τότε το αυτοκίνητό του είναι κανονικά Α/6. Ισως μπερδεύει η ονομασία C2R2 αλλά αυτό είναι για εμπορικούς λόγους περισσότερο. Σίγουρα πάντως η Citroen θα μαζέψει κάποια από αυτά τα εξαρτήματα, και κάποια ακόμα, και θα φτιάξει το μελλοντικό 'κανονικό' R2.
-
-
Απο ότι φαίνεται το rallye επιστρέφει ' κανονικά' :
http://peugeot-media.com/IMG/pdf/PK_207RCRALLYE_GB.pdf' target='_blank
ΟΜΑΔΑ R!!!!