-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Γίνεται να χρησιμοποιηθεί για ενίσχυση κατώτερου λιπαντικού αλλά καλύτερα να μην παίζεις με τις χημείες του καθενός. Κάποιες φορές ορισμένα πρόσθετα αντιδρούν ανταγωνιστικά. Δεν είναι καθόλου απλό το θέμα όταν μιλάμε για ψαγμένες και μη συμβατικές συνθέσεις και όλα δείχνουν ότι τα MAXIMA είναι τέτοιου είδους συνθέσεις.Εγώ έβαλα 2 λίτρα mobil1 και 1 λίτρο redline και η φλάντζα στροφάλου απέκτησε μια μικρή διαρροή - όχι σημαντική, λέρωνε το κάρτερ. Με την επιστροφή σε bp7000 όλα επανήλθαν στο κανονικό. Κάτι στα πρόσθετα που ανακατεύθηκαν δεν άρεσε στη φλάντζα, μπορεί να μάζεψε ή να φούσκωσε (μαλάκωσε) - δεν ξέρω - αλλά δεν ήταν καλός ο συνδυασμός. Σαν λάδι ήταν πολύ καλό, ήσυχο το πρωί (λιγότερο κροτάλισμα) και ήσυχο στις πολλές στροφές - η φλάντζα όμως είχε άλλη γνώμη (της αρέσει το bp)
-
Μια ερώτηση για τους ειδικούς λαδολόγους.
Πριν μερικές μέρες άλλαξα λάδια στο αμάξι μου.
Έβαλα Elf Excellium 5W-40 όπως πάντα και μαζί άλλαξα και φίλτρο λαδιού (purflux, προμηθευτής της Ρενώ).
Όλα καλά παρ' όλα αυτά παρατήρησα κάτι περίεργο - σε κλειστό, ήσυχο μέρος (π.χ. γκαράζ) μπορώ να ακούσω τον μεταβλητό χρονισμό να δουλευει. Δίνοντας γκάζι πάνω απο τις 2000 στροφές και αφήνοντας το πετάλ, καθώς οι στροφές πέφτουν και πλησιάζουν τις 1500 ακούγεται μαζί με τον ήχο του κινητήρα ενα ελαφρύ βουητό/φύσιμα.
Τεχνική λεπτομέρεια: στις 1500 στροφές το γρανάζι του μεταβλητού αδειάζει απο λάδι και κλειδώνει στην αρχική του θέση.
Ειμαι ψυχάκιας με τους ήχους και μου έκανε εντύπωση πως δεν το είχα παρατηρήσει παλιότερα. Θα ορκιζόμουν οτι ο ήχος αυτός άρχισε να γίνεται αντιληπτός μετά την τελευταία αλλαγή λαδιών.
Τι μπορεί να παίζει με το λάδι? Η ποσότητα ειναι σωστή πάντως...
Μήπως απλά επειδή το λάδι 'παχαίνει' με τα χιλιόμετρα δεν ακουγόταν πριν ο ήχος αυτός; Και με το φρέσκο λεπτό λάδι έγινε πιο έντονος;
P.S. Μετά την αλλαγή λαδιών δοκίμασα το ίδιο πείραμα σε άλλα δύο ίδια μοντέλα, ο ήχος ήταν κι εκεί αντιληπτός αλλα με ελαφρώς πιο ήπια χροιά απο τον δικό μου κινητήρα...
-
Απίστευτο καταπληκτικό μοναδικό...
Polo 6N κατάπιε 1.5λίτρο λάδι μέσα σε λιγότερα από απο 1000km άναψε και το λαμπάκι κανα 2 φορές μέχρι να αγοράσουμε ένα 4λίτρο για να συμπληρώσουμε...Το λιπαντικό είναι Durablend 10W 40 της Valvoline...Μέχρι πρόσφατα έκαιγε καμια 300ml ανα 1000km. Τα λάδια πρέπει να έχουν γύρω στα 7000km. Τι γίνεται με αυτό το αμάξι Να σημειώσω οτι παλιότερα τα Shell τα μπλέ τα έκαιγε με ρυθμό 500ml ανα 1000km στις καλές του. Στις κακές του....ας μην το συζητήσουμε καλύτερα. Η αντιπροσωπεία μιλούσε για φυσιολογικό φαινόμενο. -
Προς Silencer51:
Και παλιότερα τί λάδι έβαζες;
Το ELF EXCELLIUM LDX 5W40 είναι απολύτως κατάλληλο για κινητήρες της Renault. Θα έλεγα ό,τι είναι το λιπαντικό αναφοράς, τουλάχιστον ήταν για αρκετά χρόνια, καθότι τα τελευταία χρόνια και η Renault το γύρισε στα 30ρια (και διαθέτει πολύ δυνατά 30ρια στην γκάμα της). Υπάρχουν και καλύτερα αλλά εάν δεν θέλει κάποιος να ψάχνεται ανάμεσα στα καλύτερα (όπως έχω πει πολλές φορές το καλύτερο ποιοτικώς δεν σημαίνει και το καταλληλότερο) αυτό το λιπαντικό είναι εξαιρετικό (Group III πλέον αλλά ποιοτικότατο με δυνατό πακέτο προσθέτων), πόσο μάλλον για κινητήρα της Renault.
Συμβαίνει συχνά όταν αλλάζουμε λιπαντικό ανεβαίνοντας κατηγορία, αρχίζουμε να αφουγκραζόμαστε περισσότερο τον κινητήρα με αποτέλεσμα να κάνουμε παρατηρήσεις που παλιότερα δεν κάναμε. Καλό είναι που γινόμαστε πιο παρατηρητικοί αλλά είναι και εύκολο να υπερβάλλουμε. Θέλω να πω ότι ίσως παλιότερα τον έκανε τον ήχο αλλά τώρα αφουγκράστηκες και τον πρόσεξες. Επίσης συχνά ο ήχος σε κάποιο ίδιο αυτοκίνητο κρύβεται πίσω από άλλους ήχους (πχ εξάτμιση ή φιλτροχοάνη).Δεν γνωρίζω την λειτουργία του μεταβλητού της Renault αλλά είσαι σίγουρος ότι αδειάζει από λιπαντικό ο μεταβλητός στις 1500σαλ; Το πιθανότερο είναι να κλείνει στις 1500σαλ και να σφραγίζει λίγο λιπαντικό στον χώρο του για να έχει διαθέσιμο για αυτοπροστασία όταν θα χρειαστεί να ξαναξεκινήσει την λειτουργία του.
Πέραν του ενδεχόμενου να υπερβάλλεις για τους ήχους, θεωρώντας ότι όντως συμβαίνει, μία πιθανή εξήγηση είναι η παρακάτω:
Θεωρητικά ένα λεπτόρευστο λιπαντικό ωφελεί τον μεταβλητό γιατί ρέει ταχύτερα (άρα ψύχει και ταχύτερα) και στην εκκίνηση της λειτουργίας του επίσης τροφοδοτεί ταχύτερα. Αν χρησιμοποιούσες παχύτερο λιπαντικό παλιά, ίσως ακουγόταν λιγότερο επειδή το παχύτερο λιπαντικό φιλμ λειτουργεί και ως ηχομονωτικό.Υπόψιν πάντως ότι οι σύγχρονοι κινητήρες της Renault έχουν σφιχτές ανοχές και γι αυτό και η Renault προτείνει πλέον και 30ρι ως βασικό λιπαντικό. Η γενικότερη τάση όλων των κατασκευαστών είναι τα λεπτόρευστα λιπαντικά, την τελευταία χρονιά μάλιστα εμφανίστηκαν και τα πρώτα 20ρια παραγωγής.
-
Πάντα 5W40 έβαζα... Και πάντα τα Excellium της Elf...
Μάλλον έχεις δίκιο σχετικά με τον ήχο, ειδικά απο τη στιγμή που τον επιβεβαίωσα και σε άλλα αμάξια...
Στον 1,6 Κ4Μ κινητήρα της Ρενώ οταν οι στροφές φτάσουν τις 1500 ανοίγει μια ηλεκτροβαλβίδα και στέλνει πεπιεσμένο λάδι στο γρανάζι του εκκεντροφόρου εισαγωγής. Η πίεση του λαδιού ξεκλειδώνει εναν πύρο που κρατά κλειδωμένο το γρανάζι και αυτό αρχίζει να περιστρέφεται ως προς τον άξονα του (εκκεντροφόρος) μέχρι 43 μοίρες (κάπου στις 4000 στροφές) αλλάζοντας το αβάνς.
Λογικά θα πρέπει όπως λες να κρατάει κάπως λάδι το όλο σύστημα για να λειτουργεί σχεδόν αμέσως μετά την εκκίνηση του κινητήρα.
Αυτό με τις ανοχές πρέπει να ισχύει μιας και για Megane II, Clio III και Laguna ΙΙ δεν εχω ακούσει ούτε μια περίπτωση αμαξιού που να έχει κάψει λάδι...
P.S. Οι αντιπροσωπείες πλέον βάζουν το Evolution 5W30 (παλιότερα πολλές έβαζαν το 10W40).
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Απίστευτο καταπληκτικό μοναδικό...
Polo 6N κατάπιε 1.5λίτρο λάδι μέσα σε λιγότερα από απο 1000km άναψε και το λαμπάκι κανα 2 φορές μέχρι να αγοράσουμε ένα 4λίτρο για να συμπληρώσουμε...Το λιπαντικό είναι Durablend 10W 40 της Valvoline...Μέχρι πρόσφατα έκαιγε καμια 300ml ανα 1000km. Τα λάδια πρέπει να έχουν γύρω στα 7000km. Τι γίνεται με αυτό το αμάξι Να σημειώσω οτι παλιότερα τα Shell τα μπλέ τα έκαιγε με ρυθμό 500ml ανα 1000km στις καλές του. Στις κακές του....ας μην το συζητήσουμε καλύτερα. Η αντιπροσωπεία μιλούσε για φυσιολογικό φαινόμενο.Το λιπαντικό που χρησιμοποιείς δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Δεν φταίει όμως αυτό που καις τόσο λάδι. Είναι προφανές ότι πρέπει να το χάνεις από τα τσιμουχάκια των βαλβίδων. Έλεγξε και για διαρροές. Φυσικά επειδή το λιπαντικό είναι μέτριας ποιότητας, αν είσαι γκαζιάρης το κουράζεις πολύ και στο τέλος της ζωής του καταναλώνεται περισσότερο. Αν έχεις πλούσιο μίγμα, αυτό επίσης αυξάνει την κατανάλωση και φυσικά 'σκοτώνει' το λιπαντικό νωρίτερα.
Για να καταναλώσεις 1.5λτ σε 1000χλμ με κουρασμένο λιπαντικό δείχνει ότι έχεις καταναλώσει και μεγάλο ποσοστό καταλοίπων (μη λιπαντικό). Δοκίμασε στις επόμενες δύο αλλαγές ένα πιο δυνατό λιπαντικό με αρκετά καθαριστικά πάλι σε 10W40 (χμ, εδώ μόνο το AMSOIL AMO μπορώ να σου προτείνω και μετά τις δύο πρώτες φορές γύρνα το αν θέλεις σε RED LINE ή 300V) ή έστω γύρνα το μονίμως σε 5W40 (που τα περισσότερα εκκινούν από Group III) για να ανεβάσεις την ποιότητα του λιπαντικού. Την πρώτη αλλαγή κάνε την νωρίτερα στα 5000χλμ ή 3μήνες (ό,τι έρθει πρώτο) για να καθαρίσεις τον κινητήρα από τα πολλά κατάλοιπα (τα καθαριστικά του ΑΜΟ θα σε βοηθήσουν πολύ σε αυτό).
Εάν μετά την δεύτερη αλλαγή δεις ότι η κατανάλωση συνεχίζει πάνω από 300ml τότε πας μάλλον για τσιμουχάκια βαλβίδων. Υπάρχει και η ενδιάμεση λύση για κάποιο ποιοτικό 15W50 (ή TOTAL/ELF 10W50 ίσως και Mobil 1 5W50) αλλά το θεωρώ σωστή επιλογή μόνο εάν έχουν ανοίξει οι ανοχές του κινητήρα σου (μιλάμε κυρίως για τα ελατήρια πιστονιών και τους δρομείς των βαλβίδων).
Πώς θα καταλάβεις εάν άνοιξαν οι ανοχές σου χωρίς να ανοίξεις κινητήρα; Είναι απλό, αρκεί να έχεις καλό 'αυτί'. Εφόσον δεν δεις φως με τα 40ρια τότε δοκιμάζεις ένα 15W50 ή 20W50 που είναι πολύ σταθερό ιξώδες. Πηγαίνεις σε κάποιο σημείο που έχεις σημαδέψει με πόσα χλμ προλαβαίνεις να περνάς με τα 40ρια και βλέπεις με πόσα περνάς με το 50ρι. Εάν έχεις εύκολα αντιληπτή πτώση απόδοσης (μεταφράζεται και σε μειωμένη ευστροφία) που μπορεί να συνδυάζεται και με αύξηση των κραδασμών σημαίνει ότι πιθανότατα οι ανοχές σου είναι καλές για 40ρι. Εάν δεν δεις αισθητή βελτίωση στην κατανάλωση λιπαντικού με 50ρι τότε σιγουρεύεσαι ότι οι ανοχές σου είναι για 40ρι και όχι για 50ρι και πας και πάλι για τσιμουχάκια. Εάν δεις αισθητή βελτίωση της κατανάλωσης τότε παραμένει το ενδεχόμενο να αυξήθηκαν οι ανοχές αλλά εξακολουθει να παιζει και το ενδεχόμενο για φθαρμένα-ξεραμένα τσιμουχάκια βαλβίδων.Μπορεί να συμβαίνουν κι άλλοι συνδυασμοί που δεν ανέφερα, ή να συμβαίνει κάτι που έχει σχέση με κάποια ιδιομορφία του κινητήρα σου (ένας καλός μηχανικός για VAG θα βοηθήσει περισσότερο σε κάθε περίπτωση), αλλά ελπίζω να σου έδωσα μία εικόνα για το πώς να ξεκινήσεις το ψάξιμο από μόνος σου.
-
Ο χρήστης pilotos έγραψε:
Τα protectiv της Valeo 8ελουν αραιωμα με νερο? -
ΟΧΙ!
-
Ο χρήστης Di0 έγραψε:
(Μια που έχει παραμείνει η συζήτηση στα υγρά ψυγείου)http://www.peugeotlogic.com/workshop/ws ... oling1.htm
Created: 20. 06. 2003
Affected Vehicles:
From build code 8576; all models except 106 electric - Partner electric - Boxer
From build code 8566; for 106 electric - Partner electric.These vehicles are now filled with a long-life coolant.
REVKOGEL 2000 or GLYSANTIN G33
Coolant changes are no longer required for cars with the new coolant.
The 2 year interval for coolant changes remains for vehicles filled with the older type coolant.The part number for G32-31/F50 Coolant is: P9735.G2 This is the older type coolant and must be replaced every 2 years.
Σύμφωνα με αυτή την οδηγία (δεν ξέρω κατά πόσο είναι επίσημη), τα υγρά ψύξης με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (ή είναι μάρκες;) δε χρειάζονται αλλαγή. Φαντάζομαι ότι κάποια αντίστοιχη πρόοδος υπάρχει και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Βέβαια η προληπτική αλλαγή δεν έβλαψε ποτέ κανέναν... κι εμένα το ίδο υγρό κρύο-ζέστη 2+χρόνια κάτι μου κάνει...
Τα παραφλού που περιέχουν REVKOGEL 2000 ή GLYSANTIN G33 υποτίθεται ότι δεν χρειάζονται αλλαγή. Δεν το έχω ψάξει και δεν ξέρω το λόγο. Μέχρι να μάθω το γιατί και να πειστώ θα προτιμώ να αλλάζω το παραφλού της Valeo κάθε δυο χρόνια.
-
Υπάρχουν αντιπηκτικά long-life (συνήθως ΟΑΤ). Αν όμως παίρνει αέρα το σύστημα ψύξης τα αντιπηκτικά αυτά χαλάνε ΠΟΛΥ πιο γρήγορα. 2 χρόνια είναι καλά.
@mirage με τόσο λάδι που καίει πρέπει να καπνίζει η εξάτμιση.
Αν άρχισε να καταναλώνει ξαφνικά πολύ παραπάνω, κοίταξε βαλβίδα αναθυμιάσεων ή διαρροές στο δρόμο. Αλλιώς ετοιμάσου να πάρεις το κινητήρα στο χέρι (ας μαζεύουν λεφτά για επισκευή).
Με τα χοντρά λάδια που γράφει ο Μίλτος μπορεί να καίει λίγο λιγότερο.
-
To αμάξι δεν είναι δικό μου αλλά φίλου και γενικά δεν μπορώ να έχω συγκεκριμένη άποψη για το τι και πώς αφού η σχέση του με τα αμάξια είναι ίδια με την δικιά μου με το κέντημα. Το λιπαντικό είναι αυτό που βάζει το εξουσιοδοτημένο. Διαρροές στον δρόμο δεν έχει αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Τώρα για βαλβίδα αναθυμιάσεων...Του ανάβει συνέχεια το check engine την τελευταία φορά που το πήγε στο συνεργείο του είπαν οτι θέλει αλλαγή κάποια βαλβίδα αλλα δεν θυμάται ποιά. Τέλος πάντων στο επόμενο service λέει θα τους πεί να το ψάξουνε...
-
Πάντως το να βάζουμε παχύτερο λάδι οταν καίει ενας κινητήρας αυτό για το οποίο ειναι σχεδιασμένος δεν ειναι και η καλύτερη λύση...
Ειναι συγκάλυψη του προβλήματος και όχι πραγματική λύση...
Σε 2 Polo 9N φίλων πάντως που έκαιγαν λάδια τους άλλαξαν τα ελατήρια των βαλβίδων και τσιμούχες κ.λ.π. και απο τότε ειναι εντάξει...
-
Σωστός!
-
.
-
Δοκίμασε λάδια, μπορεί να καίει λιγότερο - κανονική κατανάλωση όμως δεν θα έχει.
Αν πιστεύεις ότι δεν έχουν καθήσει τα ελατήρια, πάρε ένα τροχόσπιτο και ανέβα στο βουνό με ΤΕΡΜΑ γκάζι και 4-5.000 στροφές. Αν δεν κάτσουν μετά από αυτό, δε θα καθήσουν ποτέ. Κάντο πρωί, να μη ζεσταθεί πολύ ο κινητήρας.
-
Κι αν σπάσει ο κινητήρας ο Λεό θα στον αλλάξει.
Ρε τρελλέ θα τον βάλεις να ψάχνει για τροχόσπιτο; Σε χαλάει να το σκίσει καλά (αλλαγές ταχυτήτων στο κόκκινο) για ένα πεντάλεπτο χωρίς τροχόσπιτο;
-
Δε στρώνει αλλιώς.
Αν καίει λάδια γιατί δεν κάθησαν τα ελατήρια, το σωστό (όπως έγραψα παραπάνω) είναι να τα αλλάξει (κύλινδροι κλπ). Αν δεν κάθησαν 6.500 χλμ τότε έχει γίνει λάθος στην επισκευή/στρώσιμο. Αλλιώς μόνο σε δυναμόμετρο (ώρες τέρμα γκάζι) ή το βουνό (ανεβάζουν πολλοί τροχόσπιτα σε χιονοδρομικά, δεν είναι περίεργο - φυσικά αν δεν έχεις κοτσαδόρο είναι κάπως δύσκολο να τα καταφέρεις).
Μετά την επισκευή υπάρχει διαδικασία για το στρώσιμο που τη περιγράφουν οι κατασκευαστές των ελατηρίων. Αν περάσουν τόσα χιλιόμετρα δεν είναι καλό. Πάντως υπάρχουν πολύ σκληρά ελατήρια που θέλουν απίστευτο γκάζι για να καθήσουν (όμως σε τεράστιους ντίζελ όχι σε αμάξια).
Μίλτο, ποιο λάδι καίγεται δύσκολα, ας το δοκιμάσει το καλοκαίρι με αρκετά γκάζια μήπως και συνέλθει (απαισιόδοξος για το τελευταίο).
-
http://www.trade-wind.gr/index.php?co=p ... od_id=1124
Ξέρουμε περισσότερες πληροφορίες...?
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
:lol: Δε στρώνει αλλιώς.Αν καίει λάδια γιατί δεν κάθησαν τα ελατήρια, το σωστό (όπως έγραψα παραπάνω) είναι να τα αλλάξει (κύλινδροι κλπ). Αν δεν κάθησαν 6.500 χλμ τότε έχει γίνει λάθος στην επισκευή/στρώσιμο. Αλλιώς μόνο σε δυναμόμετρο (ώρες τέρμα γκάζι) ή το βουνό (ανεβάζουν πολλοί τροχόσπιτα σε χιονοδρομικά, δεν είναι περίεργο - φυσικά αν δεν έχεις κοτσαδόρο είναι κάπως δύσκολο να τα καταφέρεις).
Μετά την επισκευή υπάρχει διαδικασία για το στρώσιμο που τη περιγράφουν οι κατασκευαστές των ελατηρίων. Αν περάσουν τόσα χιλιόμετρα δεν είναι καλό. Πάντως υπάρχουν πολύ σκληρά ελατήρια που θέλουν απίστευτο γκάζι για να καθήσουν (όμως σε τεράστιους ντίζελ όχι σε αμάξια).
Μίλτο, ποιο λάδι καίγεται δύσκολα, ας το δοκιμάσει το καλοκαίρι με αρκετά γκάζια μήπως και συνέλθει (απαισιόδοξος για το τελευταίο).
Όντως το πρώτο στρώσιμο γίνεται σωστά μόνο με τη βία (σε υψηλές σαλ) και δεν αποτελεί σταθερά το πόση χρειάζεται. Οπότε ο κατασκευαστής των ελατηρίων μας λέει, αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι μηχανικοί δεν ρωτάνε και λένε ο καθένας τον δικό του τρόπο που είχε δουλέψει κάποτε τέλεια και μέσες-άκρες δουλεύει γενικώς.
Αν όμως έχουν περάσει μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα και δεν έχουν κάτσει τα ελατήρια όντως γίνεται πολύ δύσκολο πλέον.
Ίσως με χειρότερη ποιότητα και λεπτό λιπαντικό να επιταχύνει την διαδικασία (πχ 5W30 με ACEA A1 που αφενός δεν κάνει για γκάζια αλλά και δεν θα καταστρέψει τον κινητήρα του καθότι αυτά τα 30ρια περιέχουν μπόλικα αντιτριβικά) και να μην χρειάζεται κοτσαδόρους και να στρίβει με τις πάντες ανεβαίνοντας στο βουνό. (μεταξύ σοβαρού κι αστείου)
Το ζήτημα του στρωσίματος γενικά το βρίσκω αρκετά δύσβατο, ακριβώς επειδή δεν αποτελεί μία σταθερά για όλους και δεν μπορείς απλώς να πεις πάρε αυτό το λάδι, κάνε τόσα χιλιόμετρα, κάνε έτσι τα χιλιόμετρα κλπ.Έχω μία διαδικασία που την λέω σε φίλους με γκαζιάρικα ψηλόροπα αμάξια αλλά δεν είναι κάτι που μπορώ να δημοσιεύσω και να πάρω κόσμο στον λαιμό μου. Βασίζεται στο στρώσιμο με τις σαλ στην ροπή και σταδιακά προς τα επάνω και μόνο (γενικά οδήγηση πάντα σφιχτή και στην περιοχή της δύναμης). Έχω διαβάσει για στρώσιμο σχεδόν στον κόφτη, αλλά σε ποιόν να τολμήσω να το προτείνω όταν ο ίδιος ο μηχανικός που επισκεύασε τον κινητήρα δεν είναι σίγουρος τί να προτείνει στον πελάτη του; Ευτυχώς, στα αυτοκίνητα παραγωγής η διαδικασία αυτή του πρώτου και καίριου στρωσίματος έχει ήδη γίνει στο εργοστάσιο.
-
Ο χρήστης pappaki έγραψε:
http://www.trade-wind.gr/index.php?co=products&cat_id=116&prod_id=1124Ξέρουμε περισσότερες πληροφορίες...?
Χμ! Έχει ACEA A3 και VW502.00!! Άρα θα είναι πολύ δυνατό! Θα ψάξω...
Μουσάτε έχεις τίποτα γι αυτό; (ωραίο ψάξιμο ε; )
Περι λιπαντικών γενικώς