-
Απ' ότι ξέρω η προσθήκη turbo αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.Που οφείλεται αυτό;Πως γίνεται δηλαδή για παράδειγμα στις 5000στροφές ένα ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο να καιει λιγότερο απ' το ίδιο αυτοκίνητο που είναι τουρμπισμένο;Ο αριθμός των στροφών είναι ίδιος,ο ρυθμός που ανοιγοκλείνουν οι βαλβίδες ο ίδιος,όπως και ο όγκος του κυλίνδρου οπότε δεν χωράει επιπλέον καύσιμο.Τι γίνεται;
Αν έχω γράψει καμιά μεγάλη βλακεία,πείτε το. -
Απ' ότι ξέρω η προσθήκη turbo αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.Που οφείλεται αυτό;Πως γίνεται δηλαδή για παράδειγμα στις 5000στροφές ένα ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο να καιει λιγότερο απ' το ίδιο αυτοκίνητο που είναι τουρμπισμένο;Ο αριθμός των στροφών είναι ίδιος,ο ρυθμός που ανοιγοκλείνουν οι βαλβίδες ο ίδιος,όπως και ο όγκος του κυλίνδρου οπότε δεν χωράει επιπλέον καύσιμο.Τι γίνεται;
Αν έχω γράψει καμιά μεγάλη βλακεία,πείτε το. -
Απ' ότι ξέρω η προσθήκη turbo αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.Που οφείλεται αυτό;Πως γίνεται δηλαδή για παράδειγμα στις 5000στροφές ένα ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο να καιει λιγότερο απ' το ίδιο αυτοκίνητο που είναι τουρμπισμένο;Ο αριθμός των στροφών είναι ίδιος,ο ρυθμός που ανοιγοκλείνουν οι βαλβίδες ο ίδιος,όπως και ο όγκος του κυλίνδρου οπότε δεν χωράει επιπλέον καύσιμο.Τι γίνεται;
Αν έχω γράψει καμιά μεγάλη βλακεία,πείτε το. -
ΜΕ ΟΣΗ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ νομιζω οτι ο αερας ειναι συμπιεσμενος, αρα πιανει μικροτερο ογκο... και ο υπολοιπος ογκος (που θα ειχε ο αερας αν ηταν ασυμπιεστος ) γεμιζει με επιπλεον καυσιμο...
τωρα αν ειπα απιστευτη παπαρια δεν φταιω... -
Ο χρήστης RGBEFT έγραψε:
ΜΕ ΟΣΗ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ νομιζω οτι ο αερας ειναι συμπιεσμενος, αρα πιανει μικροτερο ογκο... και ο υπολοιπος ογκος (που θα ειχε ο αερας αν ηταν ασυμπιεστος ) γεμιζει με επιπλεον καυσιμο...
τωρα αν ειπα απιστευτη παπαρια δεν φταιω...Τα αλογα θελουν τροφη! Και επειδη δεν γνωριζω και εγω τεχνικες λεπτομερειες συμμεριζομαι την αποψη αυτη...
-
Οταν αυξάνεις την ποσότητα αέρα που μπαίνει μέσα στο θάλαμο κάυσης , θα πρέπει να αυξήσεις και το καύσιμο για να διατηρήσεις την αναλογία αέρος/καυσίμου σταθερή. (νομίζω πως είναι 14,6 ).
Αρα , αν τουρμπίζει όλη την ώρα , θα έχεις μεγάλη κατανάλωση .. -
Ομως η καταναλωση αυξανει λιγο οταν κινησε με νορμαλ ρυθμους ακομα και οταν ειναι σε λειτουργια η τουρμπινα. Μην ξεχναμε πως με την βοηθεια του τουρμπο δεν χρειαζετε να κινηθουμε σε υψηλους ρυθμους περιστροφης για να επιτυχουμε το ιδιο αποτελεσμα απο οτι σε ενα ιδιο κινητηρα χωρις τουρμπινα. Βεβαια, οταν αρχιζεις και χωνεις αγρια... εεε θα ξεφυγουν λιγακι τα νουμερα
Αν εισαι συνετος, και επιδοσεις θα επιτυχεις και καλη καταναλωση
-
Ο χρήστης Alexis Labos έγραψε:
Οταν αυξάνεις την ποσότητα αέρα που μπαίνει μέσα στο θάλαμο κάυσης , θα πρέπει να αυξήσεις και το καύσιμο για να διατηρήσεις την αναλογία αέρος/καυσίμου σταθερή. (νομίζω πως είναι 14,6 ).
Αρα , αν τουρμπίζει όλη την ώρα , θα έχεις μεγάλη κατανάλωση ..Αυτό σαν γενική αρχή είναι σωστό. Μην ξεχνάμε ότι σε κινητήρες με υπερσυμπιεστή έχουμε μικρότερο λόγο συμπίεσης από ότι στον ίδιο κινητήρα αν είναι ατμοσφαιρικός. Οπότε για να έχουμε την ίδια απόδοση απαιτείται να δουλεύει σε μεγαλύτερες στροφές ή με μια ταχύτητα κάτω. Όλα αυτά συμβάλουν στην αύξηση της κατανάλωσης. Βέβαια ισχύει και εδώ ότι όσο πιο βαρύ πόδι έχεις τόσο πιο πολλή θα κάψεις.
-
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Απ' ότι ξέρω η προσθήκη turbo αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.Που οφείλεται αυτό;Πως γίνεται δηλαδή για παράδειγμα στις 5000στροφές ένα ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο να καιει λιγότερο απ' το ίδιο αυτοκίνητο που είναι τουρμπισμένο;Ο αριθμός των στροφών είναι ίδιος,ο ρυθμός που ανοιγοκλείνουν οι βαλβίδες ο ίδιος,όπως και ο όγκος του κυλίνδρου οπότε δεν χωράει επιπλέον καύσιμο.Τι γίνεται;
Αν έχω γράψει καμιά μεγάλη βλακεία,πείτε το.η προσθηκη turbo αυξανει την καταναλωση για 2 λογους
- η μειωμενη συμπιεση συνεπαγεται χαμηλωτερο συντελεστη αποδοσης
(για την ιδια παραγωγη ενεργειας θες περισσοτερο καυσιμο) - καθε φορα που πατας τερμα γκαζι μετα το τουρμπισμα μπορεις να παραγεις κινητικη ενεργεια με ταχυτερους ρυθμους (μεγαλυτερη ισχυς) αρα και να καταναλωνεις χημικη ενεργεια με ταχυτερους ρυθμους -καυσιμο-
μια παρατηρηση
επιπλεον καυσιμο χωραει παντα
το θεμα ειναι να χωρεσει και ο αερας (οξυγονο) που θα το καψεικαι ολα αυτα ασχετα με ρυθμο περιστροφης και ταχυτητα στο κιβωτιο
- η μειωμενη συμπιεση συνεπαγεται χαμηλωτερο συντελεστη αποδοσης
-
Me ti xrisi tou turbo sumpiezoume perissotero aera stin eisagogi, ara perissoteros aeras sto thalamo kausis, ara perissotero oksigono, ara perissotero kausimo mpouroume na kapsoume. (me liga logia, de pa na potizoume 5 litra kausimo to moter to deuterolepto, tha paei xeirotera, tha 'mpoukonei').
An tourmpiseis ena moter kai DEN epemveis sti xartografisi tou, (aka programma, extra egkefalos gia 5o mpek klp.) i katanalosi DEN tha anevei poli. O aisthitiras l tha 'vlepei' liga CO (monoksidia), o egkefalos tha sumperainei kali kausi kai tha dinei perissotero kausimo. Oxi omos perissotero apo 5% tou kanonikou. To epikundino tis upothesis einai i fasi opou to moter 'stegnonei', menei diladi apo kausimo.
Gia auto parallila me tin egkatastasi tou turbo, intercooler klp. allazoume programma ston egkefalo (i xrisimopoioume alla kolpa, den tha epektatho) oste na ekmetaleuomaste to epipleon oksigono pou parexoume kai na kaime perissoteri venzini = perissoteri isxis.
Sugnomi gia ti makrugoria (oi loipoi pou gnorizoun as mi me vrisoun gia tis anakriveies omos!...) Elpizo na voithisa
Filika, Vassilis
Turbo και κατανάλωση