-
Pai Mei,σε προβλημάτισε η λειτουργία της ανάρτησης ακόμα και σε νορμάλ ρυθμούς ή μόνο σε μετατοπίσεις φορτίου τύπου επαναφορά μετα απο πλαγιολίσθηση κτλ? Ισως μεγάλες κλίσεις και ανεπαρκές turn in?
Μιλώ για χρήση δρόμου (οχι πιστα).
Επίσης όσοι έχετε εμπειρία προσωπική, άνεση υπάρχει ή απλά συμβιβάζεσαι? (άνεση ανάρτησης όχι εργονομίας)
-
Ο χρήστης offset έγραψε:
Pai Mei,σε προβλημάτισε η λειτουργία της ανάρτησης ακόμα και σε νορμάλ ρυθμούς ή μόνο σε μετατοπίσεις φορτίου τύπου επαναφορά μετα απο πλαγιολίσθηση κτλ? Ισως μεγάλες κλίσεις και ανεπαρκές turn in?Μιλώ για χρήση δρόμου (οχι πιστα).
Επίσης όσοι έχετε εμπειρία προσωπική, άνεση υπάρχει ή απλά συμβιβάζεσαι? (άνεση ανάρτησης όχι εργονομίας)
Η πρώτη ένδειξη ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ μαλακό ήρθε από τα πρώτα μέτρα, με τις πρώτες απότομες αλλαγές πορείας...
Ήταν τόσο έντονο το αρχικό σοκ από το ρολάρισμα, που δεν μπορούσα να χωνέψω ότι οδηγώ ΜΧ-5 (Έχω εμπειρία μόνο από NA 1.6 115, το οποίο με είχε ενθουσιάσει).
Έντονη ταλάντωση και προς τον διαμήκη άξονα (roll) και στην επιτάχυνση (squat), με βυθίσματα έντονα και στα φρένα.Ακόμα και σε στροφές με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης και το αυτοκίνητο να υπερστρέφει, συμβαίνει το εξής δυσάρεστο: με το που ισιώνεις στην έξοδο, η ανάρτηση που όσο ήσουν διπλωμένος, ήταν υπερβολικά συμπιεσμένη στην πλευρά των εξωτερικών τροχών, επανέρχεται τόσο άτσαλα, που ξεχνάς όλα τα υπόλοιπα, και η ευχαρίστηση πάει περίπατο...
Ειλικρινά, επειδή το αυτοκίνητο μου αρέσει, και ως ιδέα, και ως σχήμα, αν το αγόραζα θα πέταγα αυτή την ανάρτηση χωρίς δεύτερη σκέψη, και ας γυρνάει στα Μέγαρα σε 32 δευτερόλεπτα...
-
Εαν το αυτοκίνητο που οδήγησες ήταν σωστα χρησιμοποιημένο (εννοώ οχι κανα δημοσιογραφικο 35000χλμ με το πλαι) ,μπορώ ανερυθρίαστα να χρησιμοποιήσω το εξής smiley:
-
Ο χρήστης offset έγραψε:
Εαν το αυτοκίνητο που οδήγησες ήταν σωστα χρησιμοποιημένο (εννοώ οχι κανα δημοσιογραφικο 35000χλμ με το πλαι) ,μπορώ ανερυθρίαστα να χρησιμοποιήσω το εξής smiley:To αυτοκίνητο είχε στο οδόμετρό του 1.500 km.
Αν σε ενδιαφέρει, επιδίωξε να το οδηγήσεις, για να βγάλεις και τα δικά σου συμπεράσματα. Αν δεν ικανοποιηθείς από το υπάρχον set-up κάνε μία έρευνα να δεις τι αναρτήσεις (ελατήρια, αμορτισέρ, αντιστρεπτικές) υπάρχουν στην αγορά, και τι περίπου υπόσχονται, και απλώς κάνεις την αλλαγή. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι το αμάξι θα γίνει θαυμάσιο με τη σωστή -σε ρυθμίσεις- ανάρτηση.
-
Πόσο γυρνάει στοκ NC μόνο με μία τετράδα ημισλίκ στα Μέγαρα?
Στο 1,12 μέσα ήταν την τελευταία φορά που ρώτησα -
2ble post
-
Άγγελε, δεν έγραψα τη νέα επίδοση για να αποδείξω ότι η μαμά ανάρτηση είναι καλή. Φυσικά το γυρολόγιο δεν μπορεί να δείξει τι είναι καλό σε ένα αμάξι και τι όχι [εκτός αν εξετάζουμε τηλεμετρία], όπως λες. Ο μόνος λόγος που το έγραψα ήταν το γεγονός ότι αμφισβήτησες ότι το αμάξι ήταν στα 14άρια, όταν ήταν μαμά, και το μόνο που με 'στεναχώρησε' αν θες, είναι ότι στο είπα εγώ, που γνωριζόμαστε και ξέρεις ότι ποτέ δε θα παρουσίαζα ψεύτικους χρόνους για να εντυπωσιάσω [πόσο μάλλον για ένα αμάξι που δεν είναι δικό μου και δεν οδηγούσα εγώ].
Από εκεί και πέρα, αν το roll και το pitch σε προβληματίζουν τόσο πολύ, θα μπορούσες να το εκφράζεις πιο διπλωματικά [δεν εννοώ ούτε να μην το λες, ούτε να το κρύβεις, γιατί εξάλλου δεν έχεις και άδικο ως προς το ότι το αυτοκίνητο παίρνει όντως κλίσεις, όπως και κάθε γενιά ΜΧ-5 εξάλλου], καθότι ο κόσμος πιάνεται από τις λέξεις και τα σχόλιά σου μπορεί να δράσουν αποτρεπτικά για κάποιον που συλλέγει γνώμες και να σχηματίσει λάθος εντύπωση για ένα κατά τα άλλα πανάξιο σπορ αυτοκίνητο.
Ελπίζω να είναι σαφές ότι όλα τα παραπάνω τα λέω με φιλική διάθεση και εντελώς καλοπροαίρετα
-
Θέμη, προς Θεού, δεν διανοήθηκα καν ότι είχες την πρόθεση να μου μεταφέρεις ψεύτικους χρόνους, και ειλικρινά λυπάμαι, αν σου δόθηκε αυτή η εντύπωση...
Η δυσπιστία μου οφείλεται στο ότι θα μπορούσε π.χ. να σου έχουν μεταφερθεί οι χρόνοι αυτοί, χωρίς να είσαι αυτόπτης μάρτυρας.
Ή ότι ήσουν αυτόπτης μάρτυρας (το πιστεύω ότι ήσουν), και ενδεχομένως η μέτρηση δεν έγινε σωστά. Ή ότι το ΜΧ-5 θα μπορούσε να μη φορά την εργοστασιακή ανάρτηση, αλλά ο οδηγός του να δηλώνει το αντίθετο (υποθετικό και αυτό).Σαφώς, το ότι το μεταφέρεις εσύ, που σε ξέρω, έχει μεγάλη αξία, αλλά, χωρίς να θέτω σε καμία περίπτωση εν αμφιβόλω την αξιοπιστία σου, θα ήθελα να το δω και ο ίδιος.
Το πιο ενδεικτικό θα ήταν α)να χρονομετρηθούν και οι 3 γενιές στην πίστα, με τα ίδια λάστιχα, υπό τις ίδιες συνθήκες, με εξίσου καλούς γνώστες της πίστας, β)να δούμε ποιές είναι οι διαφορές και γ)να χρονομετρηθεί το NC με άλλη ανάρτηση, για να δούμε ποιό είναι το κέρδος.
Κατά τα άλλα, απλώς σχολιάζω τι δεν μ' άρεσε σε αυτό το αυτοκίνητο. Αν το κάνω με υπερβολικό τρόπο, είναι γιατί η απογοήτευσή μου ήταν υπερβολική.
Κατέστησα σαφές και στον offset, παραπάνω, ότι αυτές είναι δικές μου εντυπώσεις, που μπορεί να μην συγκλίνουν με τις δικές του, όταν το οδηγήσει. Εν πάση περιπτώσει, η κριτική μου εστιάστηκε στο θέμα της ανάρτησης και μόνο. Δεν γίνεται σαφέστερο.
Ούτε παραπλανώ κανέναν, ούτε θα ήταν λογικό να μην αγοράσει κάποιος το αυτοκίνητο εξαιτίας των δικών μου σχολίων, ενώ το οδήγησε και του άρεσε. -
Ο χρήστης opterios έγραψε:
ΜΧ-5 2.0 με νορμάλ ανάρτηση και λάστιχα, 1.14 στα Μέγαρα, 'ίσως και χαμηλότερα'...
Απλώς δεν το πιστεύω.
1:14.2 με τα ταλαιπωρημένα Michelin της μάνας του. Αν δε θες να το πιστέψεις, εγώ δεν μπορώ να κάνω τίποτα γι' αυτό.
Λυπάμαι, αλλά θα εξακολουθήσω να είμαι δύσπιστος, μέχρι να το δω ο ίδιος...
Πριν λίγες ώρες, με ημισλίκς [και μόνο] το ίδιο αμάξι γύρισε 1:12.6 [και έκανε και άλλους 4 γύρους κάτω από 1:13].
Κοίτα να δεις η μαμά ανάρτηση...
Ξαναλέω, το αμάξι είναι εντελώς στοκ. Μόνη 'μετατροπή' τα Toyo R888 που φορούσε.
με 15αρες ή 16αρες;
-
ειχα κανει μια ερωτηση για το mx-5 Με τη μεταλλικη οροφη αλλα με κλασατε ...
στο θεμα nc Και πιστα και αναρτηση σορρυ αλλα εγω διαφωνω με οσα λετε.
ενα σπορ αμαξι με μια σπορτ αναρτηση δε θεωρω οτι χρειαζεται κατι αφτερ μαρκετ ντε και καλα ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΧΡΟΝΟ.
η ιστορια εχει αποδειξει οτι θελει απλα ενα καλο οδηγο που δε θα φοβηθει απο τις ασαφειες κλισεις νευρικοτητες της μαμα αναρτησης και θα πατησει στα λαστιχα-πλαισιο για να πετυχει ενα καλο χρονο.
σε αυτον τον οδηγο μια αφτερ μαρκετ αναρτηση θα δωσει λιγο καλυτερο χρονο σε πρωτη φαση αλλα αρκετες δυνατοτητες βελτιωσης στο μελλον.αντιθετα ενας μετριος οδηγος θα φοβηθει στο μαμα σεταπ λογω των αντιδρασεων,κλισεων,ασαφειων κλπ κλπ αλλα θα βελτιωθει πολυ με μια πιο σκληρη αναρτηση που θα τον κανει να εμπιστευτει το αμαξι . . .
-
Oυπς,τώρα είδα οτι τον είχε γράψει πρώτος ο Θέμης το χθεσινό χρόνο του nc στην προγούμενη σελίδα
Προσωπικά πάντως,χωρίς να το έχω οδηγήσει το αυτοκίνητο(αλλά ακόμα κ αν το οδηγούσα δν έχω την ικανότητα και εμπειρία να γράψω μία σωστή άποψη)μου κάνουν εντύπωση τόσο κακά σχόλια για την συμπεριφορά του.
Σίγουρα ένας ξερός αριθμός δεν δείχνει αν ένα αυτοκίνητο είναι καλό.Αλλά όταν βλέπουμε τόσο χαμηλούς χρόνους,από ένα αυτοκίνητο το οποίο δν είναι κ τέρας δύναμης δν μπορούμε να μην το λαμβάνουμε υπ όψην μας.Για να γραφτεί αυτός ο χρόνος,κ αφού το αυτοκίνητο στης ευθείες δν είναι κτ το φοβερό,μάλλον πρέπει να έχει τη δυνατότητα να στρίβει πολύ γρήγορα,ανεξάρτητα από τις κλίσεις που παίρνει. -
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
ειχα κανει μια ερωτηση για το mx-5 Με τη μεταλλικη οροφη αλλα με κλασατε ...στο θεμα nc Και πιστα και αναρτηση σορρυ αλλα εγω διαφωνω με οσα λετε.
ενα σπορ αμαξι με μια σπορτ αναρτηση δε θεωρω οτι χρειαζεται κατι αφτερ μαρκετ ντε και καλα ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΧΡΟΝΟ.
**η ιστορια εχει αποδειξει **οτι θελει απλα ενα καλο οδηγο που δε θα φοβηθει απο τις ασαφειες κλισεις νευρικοτητες της μαμα αναρτησης και θα πατησει στα λαστιχα-πλαισιο για να πετυχει ενα καλο χρονο.
σε αυτον τον οδηγο μια αφτερ μαρκετ αναρτηση θα δωσει λιγο καλυτερο χρονο σε πρωτη φαση αλλα αρκετες δυνατοτητες βελτιωσης στο μελλον.αντιθετα ενας μετριος οδηγος θα φοβηθει στο μαμα σεταπ λογω των αντιδρασεων,κλισεων,ασαφειων κλπ κλπ αλλα θα βελτιωθει πολυ με μια πιο σκληρη αναρτηση που θα τον κανει να εμπιστευτει το αμαξι . . .
Ποιά ακριβώς ιστορία το έχει αποδείξει αυτό;
Γνωρίζεις ποιές επιπτώσεις μπορεί να έχει το έντονο roll του αμαξώματος στη συμπεριφορά μέσα στη στροφή;
Τα λάστιχα για να αποδώσουν το μέγιστο της πρόσφυσής τους κατά τη διάρκεια του στριψίματος, θα πρέπει να δέχονται κατά το δυνατόν ίση κάθετη φόρτιση. Όταν η μεταφορά φορτίου είναι έντονη, προκαλεί και έντονη μεταφορά βάρους (=κάθετης φόρτισης στα ελαστικά), που συνεπάγεται ότι παρόλο που το συνολικό άθροισμα της φόρτισης των τεσσάρων τροχών παραμένει ίδιο, η δυνατότητα παραγωγής κεντρομόλων φορτίων έχει μειωθεί.
Με άλλα λόγια, αν το ΜΧ-5 στρίβοντας στην Κ-345 γείρει, και στείλει τα 900 από τα 1100 κιλά του στους εξωτερικούς τροχούς τους, αφήνοντας τους εσωτερικούς με 200, η συνολική πρόσφυση θα είναι μικρότερη από ότι αν η κατανομή βάρους ήταν ισομερέστερη.Κατά συνέπεια, ανεξαρτήτως, του ποιός οδηγεί, το ζητούμενο είναι μία αποτελεσματικότερη διαχείριση της μεταφοράς φορτίου που θα οδηγήσει σε αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των τεσσάρων πελμάτων.
Το ποιά ακριβώς θα είναι αυτή η ανάρτηση, σε ρυθμίσεις των επιμέρους στοιχείων της, είναι ένα μεγάλο θέμα, που για να αναλυθεί θα απαιτήσει μελέτη και πειραματισμούς στην πίστα, και με τη συνδρομή της τηλεμετρίας.
Τώρα, σχετικά με τους απλοϊκές συνεπαγωγές-αφορισμούς με τον 'καλό' και τον 'μέτριο' οδηγό, δεν έχω να σημειώσω κάτι, πέραν του ότι συνήθως ένα μαλακό αυτοκίνητο, με χαμηλότερα όρια πρόσφυσης είναι καταλληλότερο για τον αρχάριο, τον οποίο ενδεχομένως να τρομάξει ένα πιο απόλυτο set-up, που δεν προειδοποιεί πάντα έγκαιρα αναφορικά με την απώλεια της πρόσφυσης...
Αλλά όλα αυτά βρίσκονται στο πεδίο μιας εικοτολογίας, που δεν προσφέρει τίποτα στο θέμα μας. -
Φίλε μου... αυτά που γράφεις περί μεταφοράς βάρους... είναι άκυρα! (κ. κάτι παραπάνω... )
Σε μια δεδομένη στροφή, είτε έχεις ανάρτηση φορτιγού είτε αγωνιστική, η μεταφορά βάρους είναι η ίδια!!
Χαμηλώνοντας, μεταβάλεται το roll center & CG, οπότε μπορεί να μεταβληθεί το βάρος που μεταφέρεται, αλλά όχι σημαντικά.
Αυτό που αλλάζει είναι η ταχύτητα με την οποία μεταφέρεται το βάρος - σημαντικά και στην πίστα, η ταχύτητερη μεταφορά φορτίου κάνει το αυτοκίνητο ευκολότερο στο χειρισμό, αλλά χωρίς απαραίτητα να σου δίνει περισσότερο απόλυτο grip.Όσον αφορά το απόλυτο grip με τη μαμά ανάρτηση, το κύριο πρόβλημα είναι το λίγο camber που μπορεί να πάρει - δεν πάει πάνω από -0.6 μοίρες, ενώ πρέπει να θέλει ~ -1.5* (Στις Σέρρες ούτε τόσο δεν φτάνει).
Τα παραπάνω, πέρα από θεωρητικά, τα έχω δει και στις Σέρρες.
Σκληραίνοντας την ανάρτηση, ήταν πολύ ευκολότερο στο χειρισμό επειδή είχε πολύ καλύτερη απόκριση, αλλά ξεκολλούσε νωρίτερα.
Μαλακώνοντας, το αυτοκίνητο γινόταν πιο άτσαλο, αλλά με πιο στρωτή οδήγηση, έγραψα καλύτερους χρόνους - αλλά με όχι καλύτερη αίσθηση.Τέλος, η μαμά ανάρτηση του ΜΚ3 όντως παραείναι μαλακή και δίνει την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο αντιδράει άτσαλα - ειδικά σε απότομες μεταφορές βάρους και έχει κάποιο bump steer.
Εγώ και τα 2 παραπάνω στοιχεία τα διόρθωσα (και με το παραπάνω) με μια Tein SS.Υ.Γ. Για το ΜΚ3 για το οποίο γίνεται η συζήτηση, είναι ΟΛΟ μαμά και φοράει 16' ζάντες από RX-7 FD με R888.
-
Εντάξει παιδιά, καλά είναι τα mx-5 για παιχνίδι, αλλά σαν να τα παραλέτε, 1.14.2 με πολιτικά και 1,12,60 με σεμισλίκ στα Μέγαρα.
Απλά το θεωρώ απίθανο...Και αυτά τα πλαστικά του τς τς τς...
-
@Pai Mei: Το τελευταίο που γράφεις για αρχάριους & έμπειρους οδηγούς... αυτά ισχύουν στο δρόμο, αλλά στην πίστα ισχύει μάλλον το αντίθετο.
Το σκληρότερο αυτοκίνητο (σε επίπεδο αυτοκίνητου δρόμου) είναι πιο άμεσο κατά τις μεταφορές βάρους, οπότε ευκολότερο στο χειρισμό.
Σε μια παρατεταμένη (όπου έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά βάρους) το σκληρότερο αυτοκίνητο είναι πιο επιρρεπές στο να ξεκολλήσει νωρίτερα, ενώ το μαλακότερο αφού ξεκολλήσει, θα το κάνει πιο απότομα και η μαλακή ανάρτηση θα κάνει κάποιες ακανόνιστες ταλαντώσεις.Υ.Γ. Τα παραπάνω τα λέω αναφερόμενος συγκεκριμένα στο ΜΚ3 και όχι γενικά...
-
Δλδ με λίγο περιγερειακή βελτίωση στο μοτέρ, και μια αναρτησούλα ΤΕΙΝ, καμια καλύτερη αντιστρεπτική, κανένα καλό 4πίστονο μιλάμε ότι θα γράφει 9ρια το αμαξι έτσι?
Σέρρες πόσο γυρνάει? 32?31?
-
Άγγελε, όπως πολύ σωστά είπε και ο miataman, λίγο ρόλο παίζει το body roll στο πόσο βάρος θα μεταφερθεί στους εξωτερικούς τροχούς. Το σημαντικότερο είναι η γεωμετρία του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, είτε κούτσουρο, είτε βάρκα, σε απόλυτο grip οι διαφορές είναι ελάχιστες. Από εκεί και πέρα βέβαια, υπάρχουν καλά και κακά που προκαλεί το roll, τα ανέφερε ήδη ο miataman. Αν όμως πάρεις δύο αυτοκίνητα εντελώς ίδια, και το ένα να φορά απλώς ένα σετ σκληρότερα ελατήρια και τα βάλεις να κάνουν ένα skidpad, η πλευρική επιτάχυνση θα είναι ίδια.
Είναι όμως εντελώς λάθος αυτό που λες για τη μεταφορά βάρους, ειδικά 'μέσα στη στροφή', όπως λες. Εκεί που το roll έρχεται να κάνει τη διαφορά είναι στα transients.
-
Φίλε μου... το δικό μου ΜΚ3 τουλάχιστον με αυτά που ΄βλέπεις' έχει γράψει με τελειωμένα λάστιχα και συνοδηγό (εμένα ) 1:37.5 στον 2ο γύρο που το οδήγησε 'ένα' παλικάρι φορώντας αρβήλες ...
Και ο χρόνος έχει αρκετά περιθώρια να κατεβεί - το λιγότερο με φρέσκα λάστιχα και χωρίς συνοδηγό!
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Η δυσπιστία μου οφείλεται στο ότι θα μπορούσε π.χ. να σου έχουν μεταφερθεί οι χρόνοι αυτοί, χωρίς να είσαι αυτόπτης μάρτυρας.
Ή ότι ήσουν αυτόπτης μάρτυρας (το πιστεύω ότι ήσουν), και ενδεχομένως η μέτρηση δεν έγινε σωστά. Ή ότι το ΜΧ-5 θα μπορούσε να μη φορά την εργοστασιακή ανάρτηση, αλλά ο οδηγός του να δηλώνει το αντίθετο (υποθετικό και αυτό).
άρεσε.+1
Ντέντεκτιβ πρέπει να είσαι -
αγγελε νομιζω εισαι υπερβολικος..
σιγουρα δεν εχει την αισθηση του μκ2.5 αλλα εσυ σχεδον το εβγαλες για πεταμα
ειναι ενα σβελτο αυτοκινητο (ακομα και το 1.8 ειναι σβελτο, δεν ειναι πυραυλος βεβαια..), πιο ποιοτικο απο ολα τα προηγουμενα μχ5, πιο ανετο, δειχνει μακραν πιο στιβαρο και σιγουρα αξιζει σαν αυτοκινητο.
επειδη δεν εχει την αισθηση των προηγουμενων, αυτο δεν το κανει σε καμια περιπτωση ουτε βαρετο, ουτε φυσικα κακο. ειναι ενα μικρο διασκεδαστικο ροντστερ σε τιμη που δεν υπαρχει κατι καλυτερο σαν επιλογη καθως ειναι το μοναδικο..
για τους χρονους δε θα σχολιασω γιατι απλα ζμπτσαμ, ποτε δε με ενδιεφεραν..μια χαρα αισθηση εχει, απλα δεν εχει την αισθηση του παλιου..
οποιος ενδιαφερεται παντως το καλυτερο που εχει να κανει ειναι να το οδηγησει και να βγαλει μονος τα συμπερασματα του -πως το βλεπει κλπ
Mazda MX-5