-
Ο χρήστης nosferatu_gr έγραψε:
:lol: δεν πιστευα οτι και αλλος θα ειχε τους ιδιους προβληματιμους με εμενα σε αυτο τον τομεα,λοιπον θα παραθεσω και την δικη μου εμπηρεια.Εμενα η κοπελα μου ειναι 21,οταν πηρε το διπλωμα ηταν σαν ολες τις αλλες,10cm απο το τιμονι,οχι πανω απο 50,οταν εστριβε σχεδον σταματουσε με τη δικαιολογια οτι θα την πεταξει!να μην τα πολυλογω με τον καιρο αρχισε να με 'μιμιται',δεν την αφηνα να οδηγα και μια φορα που ετυχε να οδηγαει ΤΑ ΕΚΑΝΑ ΠΑΝΩ ΜΟΥ,πηγαινε σβελτα αλλα δεν ενιωθε,δεν ειχε αισθηση,ηταν επικινδυνη.Την πιανω που λετε και τις αρχιζω τα 'μαθηματα',ε το μονο καταφεραμε ηταν να μπινελικοθουμε,δεν την αντεξα,δεν εχει καμμια αισθηση,τιποτα.Ετσι προσπαθω να την πεισω να γυρισει στον παλιο καλο εαυτο της αλλα με μικρη-μετρια επιτυχια.Ειμαι σε απογνωσηΚάντης ένα μικρό μαθηματάκι...
Βρες μια ευκαιρία σε μια αργή στροφή με πάαααρα πολύ χώρο και μηδενική κίνηση και τσίμπα της το χειρόφρανο, χωρίς να την προειδοποιήσεις... μόνο έτσι ίσως καταλάβει ότι πρέπει να νιώσει πριν αρχίσει να πάει γρήγορα και παράλληλα θα ψιλοχεστεί πάνω της, συνειδητοποιώντας ότι αυτό που χειρίζεται είναι φονικό όπλο... -
Ο χρήστης zardoz έγραψε:
Γιατί δεν ξεκινάτε από τα απλά και μετά πάτε στην υπερστροφή?Γιατί, κάτι μήνες/χρόνια μετά, η πιθανότητα να μπορέσει να κάνει
ανάποδα τιμόνια είναι ίση με όσων οδηγών δεν έχουν κάνει ποτέ.Εγώ π.χ βρήκα μια τεράστια αλάνα και κάναμε τα βασικά
(σημ: νέα οδηγός ενός χρόνου τώρα)-
Δοκιμάσαμε απότομα φρεναρίσματα για να δεί την αίσθηση του ABS
-
Στροφή κατά το φρενάρισμα (ΠΟΛΥ σημαντικότερο)
-
Σε ένα σημειο που ξεκινούσε άσφαλτος (και μετά χώμα):
σπινιάρισμα και φρενάρισμα με τους δεξιά τροχούς στην άσφαλτο και
τους αριστερούς στο χώμα (btw το EBD πραγματικά κρατά το όχημα
στην τροχιά του σε τέτοιο φρενάρισμα).
+1
και μετα εκπαιδευση στο αληθινο πεδιο..
-
-
Εμένα μου λέτε τι θα κάνω με τη δικιά μου που έχω το ανάποδο πρόβλημα (για την αλήθεια είναι ένας λόγος που με τράβηξε με το 'καλημέρα' );
Το 'πρόβλημά' της είναι ότι πηγαίνει αέρα και ελέγχει το αυτοκίνητο με το ένστικτο, σε βαθμό που έκανε ανάποδα τιμόνια για διόρθωση σε ένα (ψιλοχρέπι) 306 που είχε και δεν το καταλάβαινε. Την έχω δει να το σηκώνει στον αέρα σε δεξιά κλειστή -με ανάποδο πάλι- και να μην 'τρέχει τίποτε' . Έχουμε να κάνουμε με μία ταχύτατη στις αντιδράσεις και με σωστή κρίση οδηγό, που όμως δεν το αντιλαμβάνεται καν ότι το κατέχει. Όταν της εξηγώ μάλιστα, φοβάται ότι αν αρχίσει να περνάει από το μυαλό της το πώς πρέπει να οδηγεί θα γίνει 'κακή οδηγός', επειδή θα κυριαρχεί ο φόβος για το τι μπορεί να συμβεί αν κάτι πάει στραβά. Το μόνο της παράπονο είναι ότι δεν μπορεί να το χαρεί!!!! -
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΣΟΒΑΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΧΑΝΕΤΕ ΤΣΑΜΠΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥΣ, ΔΛΔ ΝΑ ΠΛΕΝΟΥΝ ΚΑΝΑ ΠΙΑΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΤΟ ΝΥΧΙ...ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΑΝΤΡΙΚΑ ΣΠΟΡ ΓΙΑ ΕΜΑΣ
-
Τι ΔΕΝ πρεπει να της πεις,τουλαχιστον στην αρχη.
-
Να τρεξει συμφωνα με τη ροη των υπολοιπων.
Αυτοι θελουν να σκοτωθουν ,εγω δεν θελω. -
Να της υποδειξεις οτι το τιμονι εχει επαναφορα.
Μα αφου οταν εστριψα το τιμονι,γυρισαν και οι τροχοι,αρα πρεπει να το ξαναστριψω να ερθουν στα ισια. -
Να της υπενθυμισεις οτι οταν κανουμε οπισθεν, πρωτο παει το πισω μερος απο εκει που στριβουμε το τιμονι.
Μα γιατι,αφου ειναι το ιδιο και αμα πας μπροστα. -
Να της πεις να περασει το σταματημενο λεωφορειο.
Μπααααα ειναι ποοοολυ αποσταση.
(Τα ακουσα απο μια εκκολαπτομενη Μουτον.Οχι δεν ηταν η κυρα,ηταν μια χειροτερη περιπτωση.)
-
-
Τι λε ρε Random, θες να φάμε ξύλο;;;;;
-
Ο χρήστης Petros έγραψε:
Τι λε ρε Random, θες να φάμε ξύλο;;;;;Ακου που σου ΛΕΩ ΕΓΩ αμα της μαθεις αναποδα τιμονια και χειροφρενα και παντιλικια χανεις στοιχεια του ανδρισμου σου και μετα οταν οδηγεις μαζι της, θα στην λεει κιολας...αρκετα πλεον
ΦΕΡΤΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ
-
Aπο την εμπειρια μου (Δασκαλος οδηγησης) θελω να τονισω οτι καποιος κοσμος αν δεν το εχει μεσα, κ οτι κ να κανεις δεν μπορεις να αναδειξεις τις ανηπαρκτες αρετες του στο τιμονι.
Δεν γνωριζω φιλε dimsabas τι γνωσεις εχει η κοπελα σου πανω στο τιμονι αλλα κ παλι μπραβο σου που θα μπεις στην διαδικασια ενος safetrack ισως να μην γινε φαμπιατου οπως λες αλλα σιγουρα θα τις αφηπνησει πολλα οδηγικα ενστικτα!!
Καν το τις δωρο αξιζει. -
Ο χρήστης Petros έγραψε:
Την έχω δει να το σηκώνει στον αέρα σε δεξιά κλειστή -με ανάποδο πάλι- και να μην 'τρέχει τίποτε' .Η μόνη λογική εξήγηση που μου έρχεται στο μυαλό αυτή τη στιγμή είναι οτι ο πατέρας της οδηγούσε με τον ίδιο τρόπο , έτσι μεγάλωσε. ( και η μάνα ήταν απούσα ή αφασία (με την καλή έννοια)
-
Ο χρήστης DAP έγραψε:
- Να της υπενθυμισεις οτι οταν κανουμε οπισθεν, πρωτο παει το πισω μερος απο εκει που στριβουμε το τιμονι.
Μα γιατι,αφου ειναι το ιδιο και αμα πας μπροστα.
Γυναίκα που 'δεν έχει' την όπισθεν = μαρτύριο. Όσες φορές και να της το πείς, όπως και να της το πεις, όσα χρόνια και αν περάσουν...0 εις το πηλίκο!
Ομιλεί παθών. - Να της υπενθυμισεις οτι οταν κανουμε οπισθεν, πρωτο παει το πισω μερος απο εκει που στριβουμε το τιμονι.
-
Και εγώ έχω τραβήξει τα πάνδεινα αλλά χαλάλι . . .
Το έχει λιγότερο από ένα χρόνο το δίπλωμα, και πλέον κινείται σε φυσιολογικούς ρυθμούς χωρίς να αποτελεί κίνδυνο (ελπίζω τουλάχιστον . . ).
Στην αρχή μέχρι να μάθει τα βασικά φάγαμε άπειρες ώρες μαζί, τόσο σε θεωρητικά όσο και σε πρακτικά. Όταν άρχισε να παίρνει το αμάξι μόνη της για να πηγαίνει στην δουλειά, για κανά δυο βδομάδες πήγαινα και εγώ μαζί της . . με την μηχανή από πίσω της . . . Μετά είχαμε debriefing και ανάλυση πάνω σε ό,τι έκανε στραβό ή σωστόΠροσπάθησα να της τονίσω την προσοχή σε πολύ βασικά λάθη που κάνουν όμως οι νέοι (και κυρίως οι νέες).
Οι πλαινοι καθρέφτες πρέπει να είναι ανοιχτοι.
Πρέπει να τους κοιτάμε.
Ο εσωτερικός καθρέφτης δεν είναι για να ελέγχουμε το μακιγιαζ.
Μόλις θα σκεφτείς ότι θες να αλλάξεις λωρίδα θα πρέπει να ανάψεις το φλας. κλπ .. . Ελπίζω ότι τα έχει εμπεδώσει . .
Το μόνο πρόβλημα της πλέον είναι το Parking . . .. Σε ελεγχόμενα σημεία είναι οκ πλέον (π.χ. το χώρο στο σπίτι) . . .αλλά σε Κ.Σ. . . .έχει λίγο πρόβλημα ακόμη . . .Δεν βοηθέι και το αμάξι της που παρόλο που είναι μικρό . .έχει την χειρότερη ορατότητα προς τα πίσω που έχω δει ποτέ . .(tigra twintop) . . .
Σε αυτήν τη φάση έχουμε προχωρήσει πολύ στα θεωρητικά μαθήματα δευτέρου επιπέδου (υπερστροφή, υποστροφή, απότομο φρενάρισμα, φρενάρισμα με κατέβασμα ταχύτητας κλπ) και σε πρώτη ευκαιρία θα προχωρήσουμε και σε πρακτική . . .
Πάντως Random ένας λόγος που θέλω να εμβαθύνει λίγο στην χαρά της οδήγησης είναι ότι επειδή της αρέσει δεν θέλω να νομίζει ότι το κατέχει το άθλημα και κάνει καμια λαλακία, και δεύτερον . . .να μη μου τα πρήζει . . .οταν το χαίρομαι εγώ
-
Φίλε μου μπράβο για τη προθυμία σου να βοηθήσεις, κάποιο αγαπητό σου πρόσωπο προκειμένου να κινείται με ασφάλεια στους δρόμους. Θα ήθελα όμως να σε προβληματίσω λίγο σχετικά με αυτό που θέλεις να κάνεις. Παρατήρησα, πως θες να μάθεις σε κάποιον τα μυστικά της γρήγορης οδήγησης. Θα ρωτήσω εσένα και όσους θα διαβάσουν το κείμενο, πόσες φορές κατά την οδήγηση, έχεις χάσει ή έχετε χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου και χρειάστηκε οπωσδήποτε χειρισμό τέτοιο ώστε να αποφύγετε ατύχημα; Αναφέρομαι σε υποστροφή ή υπερστροφή, φαινόμενα που παρατηρούνται είτε λόγω μεγάλης ταχύτητας, είτε λόγω ολισθηρότητας του δρόμου, (βροχή, χιόνι, λάδια, φθαρμένα ελαστικά κ.τ.λ.).
Θα σου πρότεινα με την εμπειρία που έχεις, να διδάξεις στη φίλη σου τρόπους να αποφέυγει τα παραπάνω φαινόμενα και όχι να τα διορθώσει όταν πλέον συμβούν. Τρόπους, που δεν θα υπάρχει περίπτωση να χάσει το έλεγχο του οχήματος της. Οι σχολές ασφαλούς οδήγησης, εκπαιδεύουν οδηγούς, που αφού, δημιουργήσουν σκόπιμα απώλεια ελέγχου του οχήματος, να γίνει η απαραίτητη διόρθωση, άρα απευθύνεται σε οδηγούς που θα οδηγήσουν σε οριακές καταστάσεις. Δεν νομίζω, να θες η φίλη σου να οδηγεί στα όρια.
Για να γίνω πιο κατανοητός. Οδηγός είναι αυτός που οδηγεί κάποιο όχημα, εάν η οδήγηση γίνεται σε οδούς που δεν υπάρχουν κανόνες, (πίστες ασφαλούς οδήγησης, αυτοκινητοδρόμια) τότε μιλάμε για ένα χειριστή ενός μηχανήματος. Επειδή φαντάζομαι, πως η φίλη σου, θα κινείται σε δημόσιους δρόμους όπου εφαρμόζονται οι κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, η εκπαίδευση που θα της παρέχεις θα πρέπει να βασίζεται σε αυτούς τους κανόνες. Θα σου πρότεινα λοιπόν,να την εκπαιδεύσεις στο να προβλέπει τις επικίνδυνες καταστάσεις και να τις αντιμετωπίζει, παρά να τις δημιουργεί με σκοπό να τις διορθώσει. -
Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος σε αυτό που λες.
Δεν χρειάζεται να προκαλέσεις την υπερστροφή ή την υποστροφή, μπορεί να σου έρθει εκεί που δεν το περιμένεις.
Και τότε δεν αρκεί να ξέρεις πώς να μην υπο/υπερ-στρέφεις, αλλά και πώς να ελέγξεις την συγκεκριμένη αντίδραση.
Αν ήταν τόσο εύκολο να ελέγξεις τα πάντα, θα είχαμε πολύ λιγότερα ατυχήματα.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Την έχω δει να το σηκώνει στον αέρα σε δεξιά κλειστή -με ανάποδο πάλι- και να μην 'τρέχει τίποτε' .
Η μόνη λογική εξήγηση που μου έρχεται στο μυαλό αυτή τη στιγμή είναι οτι ο πατέρας της οδηγούσε με τον ίδιο τρόπο , έτσι μεγάλωσε. ( και η μάνα ήταν απούσα ή αφασία (με την καλή έννοια)
1000% μέσα η διάγνωση...
-
Μπορεί και να κάνω λάθος, αλλά σου είναι εύκολο να μου αναφέρεις ένα παράδειγμα, για να καταλάβω, πότε δημιουργείται η υποστροφή, ή η υπερστροφή χωρίς να το περιμένεις;
Εάν βρέχει, χιονίζει ή γενικότερα κινείσαι σε ολισθηρό οδόστρωμα θα έπρεπε να το περιμένεις. Εάν έχεις φθαρμένα ελαστικά, θα έπρεπε να το περιμένεις, εάν η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη από τη προβλεπόμενη που απαιτείται θα έπρεπε να το περιμένεις. -
Αν πατήσεις σε μαύρο πάγο τι κάνεις;
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Αν πατήσεις σε μαύρο πάγο τι κάνεις;Kαι ταυτόχρονα δεις και μαύρη γάτα;;;;
EΛEOOOOOΣΣΣ!!!
-
Τι έγινε; Έπαθες κάτι και χτυπιέσαι;
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Αν πατήσεις σε μαύρο πάγο τι κάνεις;Πολύ καλό το παράδειγμα σου, από αυτό κατάλαβα πως εσύ τουλάχιστον θα το προβλέψεις ακόμα και αυτό, και δεν θα έχεις πρόβλημα, διότι θα κινείσαι με ταχύτητα πολύ μικρότερη από την ταχύτητα που θα είχε κάποιος εάν δεν υπολόγιζε στην ύπαρξη μαύρου πάγου κάτω από το χίονι. ' Αρά το πρόβλεψες, άρα το αντιμετώπισες πριν δημιουργηθεί'.
-
Εγώ λέω ακριβώς το αντίθετο, ότι δν μπορείς να προβλέψεις το κάθετι.
Ξαναδιαβάζοντας για 4η φορά αυτό που είπες, κατάλαβα τι εννοούσες.
Ξανά όμως, δυστυχώς δν μπορείς να προβλέψεις και να αποφύγεις τα πάντα.
Αν ας πούμε σου πεταχτεί κάποιος, και χάσεις τον κώλο από τον ελιγμό, δεν είναι καλό να ξέρεις πώς να τον μαζέψεις;
Εκπαιδεύοντας μια άπειρη οδηγό