-
Skeftomai na topo8ethsw sto amaksi mou 2 organakia gia thn swsth tou leitourgia...
Anaferomai se metrhth meigmatos kai se ena organaki me thn 8ermokrasia ladiwn.
Kanoun tipota ayta??Mporeis na ta empisteyesai me epakolou8o thn aksiopistia tou kinhthra sou??H mhpws den kanoun tipota kai einai mono gia psyxologikous logous??Me 2 mhxanikous pou exw milhsei pantws exw parei tis idies apanthseis,oti dhl boh8ane sth swsth leitourgia tou moter.
Mporei kapoios na mou pei an kati tetoio isxyei??
Thank you. -
Skeftomai na topo8ethsw sto amaksi mou 2 organakia gia thn swsth tou leitourgia...
Anaferomai se metrhth meigmatos kai se ena organaki me thn 8ermokrasia ladiwn.
Kanoun tipota ayta??Mporeis na ta empisteyesai me epakolou8o thn aksiopistia tou kinhthra sou??H mhpws den kanoun tipota kai einai mono gia psyxologikous logous??Me 2 mhxanikous pou exw milhsei pantws exw parei tis idies apanthseis,oti dhl boh8ane sth swsth leitourgia tou moter.
Mporei kapoios na mou pei an kati tetoio isxyei??
Thank you. -
Skeftomai na topo8ethsw sto amaksi mou 2 organakia gia thn swsth tou leitourgia...
Anaferomai se metrhth meigmatos kai se ena organaki me thn 8ermokrasia ladiwn.
Kanoun tipota ayta??Mporeis na ta empisteyesai me epakolou8o thn aksiopistia tou kinhthra sou??H mhpws den kanoun tipota kai einai mono gia psyxologikous logous??Me 2 mhxanikous pou exw milhsei pantws exw parei tis idies apanthseis,oti dhl boh8ane sth swsth leitourgia tou moter.
Mporei kapoios na mou pei an kati tetoio isxyei??
Thank you. -
Σε βοηθανε να παρακολουθείς την σωστή λειτουργία του μοτέρ.
Εγω έβαλα όργανο πίεσης και θερμοκρασίας λαδιού!
Το δεύτερο με βοήθησε πολύ οταν η τρόμπα νερού τα έπαιζε!!
Ο μετρητής μίγματος είναι επίσης κατι που θα ήθελα να βάλω!! -
Ο χρήστης CLIO-V6 έγραψε:
Skeftomai na topo8ethsw sto amaksi mou 2 organakia gia thn swsth tou leitourgia...
Anaferomai se metrhth meigmatos kai se ena organaki me thn 8ermokrasia ladiwn.
Kanoun tipota ayta??Mporeis na ta empisteyesai me epakolou8o thn aksiopistia tou kinhthra sou??H mhpws den kanoun tipota kai einai mono gia psyxologikous logous??Me 2 mhxanikous pou exw milhsei pantws exw parei tis idies apanthseis,oti dhl boh8ane sth swsth leitourgia tou moter.
Mporei kapoios na mou pei an kati tetoio isxyei??
Thank you.ΔΕΝ βοηθανε στη σωστη λειτουργια του μοτερ
αν ομως εχεις ενα μοτερ το οποιο για καποιους λογους δεν ειναι αξιοπιστο θα σε βοηθησουν να προλαβεις ζημια...
-
Απλά όργανα μέτρησης είναι. Δε 'επεμβαίνουν' στην λειτουργία του κινητήρα για να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό. Ειδικά δε, αν έχεις απείραχτο αυτοκίνητο, σου δίνουν άχρηστη πληροφορία.
Αν είναι πειραγμένο, τότε όπως είπε και ο predator τα χρησιμοποιείς για να διαγνώσεις κάποια προβλήματα.
-
Ean den exeis areosh to migma gia power me ena apo ta Fuel Pressure Ragulator, Apexi SAFC, Advanced Ignition Timing tote to A/F organo den einai ka8olou aparetito.
Kalutera 8a einai me Piesh Ladiou gia meres pistas kai 8ermokrasias.
Ego exo Migmatos kai Pieshs.
-
Ο χρήστης BTS έγραψε:
Απλά όργανα μέτρησης είναι. Δε 'επεμβαίνουν' στην λειτουργία του κινητήρα για να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό. Ειδικά δε, αν έχεις απείραχτο αυτοκίνητο, σου δίνουν άχρηστη πληροφορία.Αν είναι πειραγμένο, τότε όπως είπε και ο predator τα χρησιμοποιείς για να διαγνώσεις κάποια προβλήματα.
Επέτρεψε μου να διαφωνήσω μαζί σου όσον αφορά το όργανο θερμοκρασίας λαδιού, και πίεσης λαδιού. Και μανίσιο να είναι το αμάξι αν για κάποιο λόγο ανέβει η θερμοκρασία λαδιού ή πέσει η πίεση δεν νομίζω να το καταλάβεις τουλάχιστον όχι μέχρι να ανάψει η ενδεικτική λυχνία λαδιού που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Και ξέρεις τι γίνεται αμα φτάσεις σε αυτό το σημείο. Δεν εχει μείνει σχεδόν ούτε 'σταγόνα' λαδιού στον κινητήρα οπότε κατα πάσα πιθανότητα θα τον πάρεις στο χέρι.
Πάντα φιλικά.
-
eksartate apo ton odigo. Ego ka8e lepto rixno mia matia. Exei ginh suni8eia.
-
Ο χρήστης piii έγραψε:
Επέτρεψε μου να διαφωνήσω μαζί σου όσον αφορά το όργανο θερμοκρασίας λαδιού, και πίεσης λαδιού. Και μανίσιο να είναι το αμάξι αν για κάποιο λόγο ανέβει η θερμοκρασία λαδιού ή πέσει η πίεση δεν νομίζω να το καταλάβεις τουλάχιστον όχι μέχρι να ανάψει η ενδεικτική λυχνία λαδιού που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Και ξέρεις τι γίνεται αμα φτάσεις σε αυτό το σημείο. Δεν εχει μείνει σχεδόν ούτε 'σταγόνα' λαδιού στον κινητήρα οπότε κατα πάσα πιθανότητα θα τον πάρεις στο χέρι.
Πάντα φιλικά.
Δεν αμβισβητώ ότι σε πληροφορούν για το τι γίνεται στον κινητήρα, απλώς πιστεύω ότι ένα σύγχρονο εργοστασιακό αυτοκίνητο πολύ δύσκολα φτάνει σε τέτοιο σημείο με λογική χρήση (συμπεριλαμβανόμενης και μιας γρήγορης διαδρομής).
-
Ο χρήστης BTS έγραψε:
Επέτρεψε μου να διαφωνήσω μαζί σου όσον αφορά το όργανο θερμοκρασίας λαδιού, και πίεσης λαδιού. Και μανίσιο να είναι το αμάξι αν για κάποιο λόγο ανέβει η θερμοκρασία λαδιού ή πέσει η πίεση δεν νομίζω να το καταλάβεις τουλάχιστον όχι μέχρι να ανάψει η ενδεικτική λυχνία λαδιού που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Και ξέρεις τι γίνεται αμα φτάσεις σε αυτό το σημείο. Δεν εχει μείνει σχεδόν ούτε 'σταγόνα' λαδιού στον κινητήρα οπότε κατα πάσα πιθανότητα θα τον πάρεις στο χέρι.
Πάντα φιλικά.
Δεν αμβισβητώ ότι σε πληροφορούν για το τι γίνεται στον κινητήρα, απλώς πιστεύω ότι ένα σύγχρονο εργοστασιακό αυτοκίνητο πολύ δύσκολα φτάνει σε τέτοιο σημείο με λογική χρήση (συμπεριλαμβανόμενης και μιας γρήγορης διαδρομής).
Σε αυτό συμφωνούμε. Απλώς υπάρχει και η πιθανότητα κάποια φορά κάποιο 'αναλώσιμο' του αυτοκινήτου να τα παίξει(σου φέρνω παράδειγμα δικιά μου γκαντεμιά όπου επειδή έσκασε ένα κολλαρο ψυγείου η θερμοκρασία πήγε στα ύψη σε χρόνο dt) Εαν δεν έβλεπα το δείκτη εγκαίρως, ήταν και βράδυ θα τον αποχαιρετούσα τον κινητήρα.
-
Paidia to amaksi einai beltiwmeno se ena megalo ba8mo.Gia ayto allwste enw einai aksiopisto 8elw na dw an ayta ta organa mporoun na se boh8hsoun na prolabeis kati kako.....
Opws egrapsa kai prin skeftomai na balw metrhth meigmatos kai ena organo gia ta ladia.De nomizw na xreiazetai tipote allo.
Eyxaristw gia tis apanthseis sas -
ΔΕΝ βοηθανε στη σωστη λειτουργια του μοτερ
αν ομως εχεις ενα μοτερ το οποιο για καποιους λογους δεν ειναι αξιοπιστο θα σε βοηθησουν να προλαβεις ζημια...
[list:2o74wqnx]predator, σοβαρα μιλας τωρα? Τα οργανα τα βαζεις οταν το μοτερ δεν ειναι αξιοπιστο?Και ποιο μοτερ δεν ειναι αξιοπιστο με τα δικα σου κριτηρια?[/list:u:2o74wqnx][list:2o74wqnx]Θα συμφωνησω ΑΠΟΛΥΤΑ με τον φιλο piii [/list:u:2o74wqnx][list:2o74wqnx]Και να συμπληρωσω οτι τα οργανα τα τοποθετουμε ασχετα με το ποσο δαχτυλο εφαγε το μοτερ η ειναι μαμισιο.Εγω θα παρω την εκδοχη του μαμισιου μοτερ.Και να ξεκινησω λιγο απο ποιο παλια, ξερετε οτι μερικα αυτοκινητα δεν διεθεταν ουτε καν οργανο θερμορασιας νερου, παρα μονο.......λαμπακι?Αυτο τι σημαινει?Οτι εαν ο ιδιοκτητης του εβαζε οργανακι θα ηταν περιτο?Το λαμπακι θα αναβε οταν το μοτερ θα εβραζε, δηλ, βρασε ορυζα [/list:u:2o74wqnx][list:2o74wqnx]Ενα απ τα ποιο σημαντικα οργανα που πρεπι να τοποθετουνται ειναι της ΠΙΕΣΗΣ ΛΑΔΙΟΥ αλλα και της θερμοκρασιας, το δευτερο ποιο πολυ οταν το μοτερ ειναι τουρμπισιο.Για την πιεση λαδιου ειναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ γιατι το λαμπακι η μαλλον ο σενσορας αντιλαμβανεται ΜΟΝΟΝ πτωση πιεσης.Κι οταν αυτο συμβει 'αντε γεια'.Ξερεις τι ειναι να πας πλακωμενος με καμια 200αρια και εκει που η πιεση ειναι να δουλευει στα 5bar να δουλευει στα 3?Το σχολασες το μοτερ.Το λαμπακι ομως θα εχει το χαβα του .Τωρα για οργανα μειγματος και λοιπες παπαριες, απλα, τσαμπα λεφτα θα δωσεις.Εαν μετρησεις καυσαερια και σου δωσει λαμδα=1 και ΟΛΑ τα υπολοιπα καυσαερια καθως το οξυγονο εντος οριων εισαι πρωτος.Για να βγαλεις ομως λ=1 πρεπει υποχρεωτικα και τα υπολοιπα αερια να ειναι σωστα.Αυτη ειναι η ποιο σαφης μετρηση.[/list:u:2o74wqnx]
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Τωρα για οργανα μειγματος και λοιπες παπαριες, απλα, τσαμπα λεφτα θα δωσεις.Εαν μετρησεις καυσαερια και σου δωσει λαμδα=1 και ΟΛΑ τα υπολοιπα καυσαερια καθως το οξυγονο εντος οριων εισαι πρωτος.Για να βγαλεις ομως λ=1 πρεπει υποχρεωτικα και τα υπολοιπα αερια να ειναι σωστα.Αυτη ειναι η ποιο σαφης μετρηση.[/list]Μάκη, αυτά τα λες σοβαρά; Νόμιζα ότι είσαι μηχανικός
Τι να σου δώσει λ=1; -
Μάκη, αυτά τα λες σοβαρά; Νόμιζα ότι είσαι μηχανικός
Τι να σου δώσει λ=1;[list:srrsbuuy]Μπορει να ειμαι και μηχ........ποδηλατων Ασχετο, στο θεμα μας[/list:u:srrsbuuy][list:srrsbuuy]Το λ ειναι η στοιχειομετρικη αναλογια 14,7:1 που σημαινει οτι το μοτερ μας λειτουργει ιδανικα οταν στον θαλαμο καυσης εισερχεται 14,7 μερη αερα προς 1 που ειναι το καυσιμο.ΟΚ?[/list:u:srrsbuuy][list:srrsbuuy]Αυτο φυσικα παραλειπεται σε φασεις οπως ειναι το φουλ φορτιο, η προθερμανση(γι αυτο το βιβλιο του κατασκευαστης λεει στην εκινηση με κρυο μοτερ βαζεις μπρος και ξεκινας ΑΜΕΣΩΣ αλλα μαλακα ),και η επιταχυνση.ΟΚ?[/list:u:srrsbuuy][list:srrsbuuy]Τα καυσαερια που μετραμε απο πισω ειναι το ΜΟΝΟΞΕΙΔΙΟ, ΔΙΟΞΙΔΕΙΟ, ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ και ΟΞΥΓΟΝΟ.Το λ ειναι παραγοντας ολων αυτων.ΟΚ?[/list:u:srrsbuuy][list:srrsbuuy]Τα βλαβερα που ενδειαφερει και το ΚΤΕΟ ειναι το ΜΟΝΟΞΙΔΕΙΟ και οι ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ.Το Διοξιδειο ειναι αβλαβες για τον ανθρωπο αλλα ευθυνεται για το φαινομενο του θερμοκηπιου και το οξυγονο ειναι επισης απολυτα ασφαλες.Τα χρειαζομαστε ομως στην αναλυση αιματος που κανουμε στο μοτερ για να διαπιστωσουμε ποσο καλα λειτουργει και πιστεψτε με, ειναι σχεδον φυση αδυνατον να βγουν ολοι αυτοι παραμετροι σωστοι και το μοτερ μας να εχει προβλημα.[/list:u:srrsbuuy][list:srrsbuuy]Εαν τωρα εχουμε μονοξιδειο και υδρογονανθρακες σε σωστα επιπεδα αλλα οξυγονο κατα πολυ περισειο τοτε εχουμε προβλημα και το λ ειναι πανω απο 1, αρα φτωχο μειγμα Ασχετα που το μοτερ μας περνα ΚΤΕΟ [/list:u:srrsbuuy][list:srrsbuuy]Εαν τωρα εχουμε μονοξιδειο 4 τοτε και παλι το λ δεν ειναι δυνατον να ειναι σωστο καθως θα εχουμε μια τιμη κατω απ το 1 που σημαινει πλουσιο μειγμα ΟΚ?[/list:u:srrsbuuy][list:srrsbuuy]Φυσικα απο ενα σφαλμα επηρεαζονταο ολες οι παραμετροι, για αυτο το λ δεν ειναι 1 οταν υπαρχει προβλημα.ΝΟΜΟΣ.Η μετρηση καυσαεριων ειναι ενα πρωτο και ΣΑΦΕΣ δειγμα για το αν το μοτερ μας λειτουργει σωστα, φυσικα με την προυποθεση οτι ο μηχανικος ξερει να τον 'διαβαζει' και να μην επαναπαυεται στο νομικο πλαισιο των ρυπων.[/list:u:srrsbuuy][list:srrsbuuy]Εαν τωρα εχουμε σωστες μετρησεις στο ρελαντι αλλα και τις 2.500rpm μας ειναι αχρηστο καθε λογης διακοσμητικο οργανο μετρησης λ [/list:u:srrsbuuy]
-
[quote:2468psu2]Το λ ειναι η στοιχειομετρικη αναλογια 14,7:1 που σημαινει οτι το μοτερ μας λειτουργει ιδανικα οταν στον θαλαμο καυσης εισερχεται 14,7 μερη αερα προς 1 που ειναι το καυσιμο.ΟΚ
Opos eipa. kai pali leo. A/F organo se mama xoris allages sto mhgma den einai aparetito. Giautous san kai mena omos pou se WOT 100% fortio trexoun anamesa se 13.9-14.1 einai aparetito gia mia aplh endiksh me to ti ginete kai oxi na xrisimopih8h san anixneush problhmatos.
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Μάκη, αυτά τα λες σοβαρά; Νόμιζα ότι είσαι μηχανικός
Τι να σου δώσει λ=1;Εαν τωρα εχουμε σωστες μετρησεις στο ρελαντι αλλα και τις 2.500rpm μας ειναι αχρηστο καθε λογης διακοσμητικο οργανο μετρησης λ
Θεοδόση, ο G60POWER εννοεί το λ να είναι 1 στις συνθήκες που γίνεται η μέτρηση καυσαερίων (ρελαντί και 3000rpm, με μηδενικό φορτίο). Αυτό είναι σωστό.
G60 έχεις δίκιο, απλά το όργανο μέτρησης λ το βάζουνε για να ελέγξουν τη σύσταση σε υψηλές στροφές και πλήρες φορτίο (=μεγάλη παροχή αέρα) όπου το μίγμα θα πρέπει να είναι πλούσιο. Αν έχει γίνει μετατροπή που αυξάνει τη μέγιστη παροχή του αέρα (φίλτρο, εκκεντροφόροι κλπ) τότε μπορεί το μίγμα να μην είναι πλέον πλούσιο ή να μην είναι τόσο πλούσιο. Αυτό δεν μπορείς να το δεις με την κλασσική ανάλυση καυσαερίων, γιατί δεν μπορείς να κάνεις ανάλυση καυσαερίων με τόσο υψηλή παροχή, εκτός κι αν κάνεις ανάλυση καυσαερίων σε δυναμόμετρο.
Στα υπόλοιπα έχεις δίκιο, όπως έχει δίκιο και ο ouzo που λέει ότι σε μανίσια το όργανο μέτρησης λ είναι άχρηστο.
-
Ρε παιδιά, μην τρελαθούμε κιόλας. Ποιό είναι αυτό το όργανο το οποίο θα δώσει ΜΙΑ τιμή για το λ; Το λ δεν είναι ποτέ σταθερό, αλλά βρίσκεται σε μια κατάσταση 'δυναμικής ισορροπίας' με μεταβαλλόμενες τιμές και μάλιστα με αρκετά μεγάλη συχνότητα. Στο ρελαντί, το λ θα παίζει μεταξύ τιμών κάτω από το 1 και τιμών πάνω από το 1. Με ποιό όργανο θα δεις ότι το λ είναι 1;
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
ΔΕΝ βοηθανε στη σωστη λειτουργια του μοτερ
αν ομως εχεις ενα μοτερ το οποιο για καποιους λογους δεν ειναι αξιοπιστο θα σε βοηθησουν να προλαβεις ζημια...
[list:14kw4rbi]predator, σοβαρα μιλας τωρα? Τα οργανα τα βαζεις οταν το μοτερ δεν ειναι αξιοπιστο?Και ποιο μοτερ δεν ειναι αξιοπιστο με τα δικα σου κριτηρια.[/list:u:14kw4rbi]
παραδειγματα μοτερ που δεν ειναι αξιοπιστα
1.rallye που εχει φαει στη μαπα (απο σοβαρο ελληνα βελτιωτη) τραπεταλουδα, εκκεντροφορους, εξατμισεις και ενα φοβερο τσιπακι που ξεπερνα το οριο της αντλιας καυσιμου και των μπεκ που ειναι 160-170 αλογα και τελικα εβγαλε 210 δυναμομετρημενα αλογα και 180 ροπη
-
ενα A3 με 2,5 bar πιεση διοτι τα γερμανικα αντεχουν και πως θα βγαλουμε 400 αλογα με περιφεριακη βελτιωση
-
ενα ΑΧ GT με ενα προγραμμα πατεντα που δεν μπορω να πω τι ειναι διοτι θα μου κλεψουν την ιδεα και δινει πολλα αλογα ξεγελοντας τον εγκεφαλο
-
μια giulietta που την πηρα για σερβις και ο μηχανικος ειχε την ιδεα/πρωτοβουλια να παιξει με εκκεντροφορους και επιμενει οτι ο θορυβος απο τις βαλβιδες που κτυπανε ειναι επειδη παει καλυτερα (και χαιρεται)
-
ενα R5 GT (απομιμηση) που το πηρα μεταχειρισμενο σε αθλια κατασταση και ο προηγουμενος το ειχε γδαρει και χανει νερα και λαδια και θελω να επιβιωσει μεχρι να το αλλαξω ολοκληρο (γιαυτο το αγορασα)
-
το S2000 μου που του εβαλα αλλους εκκεντροφορους για να κερδισει λιγο ψηλα και πολυ χαμηλα σε συνδοιασμο με καλυτερη καταναλωση
-
R11 που μετα απο στουκα ο μηχανικος δεν εβαλε το προστατευτικο για τα νερα και εσβηνε οταν εβρεχε
ο αλλος μηχανικος λοιπον που πηγε να το φτιαξει εβαλε ενα κομματι πλαστικο μπροστα απο το ψυγειο για προστασια -
toyota αγνωστων λοιπων στοιχειων που δεν πηγε ποτε για σερβις διοτι τα γιαπονεζικα δεν σπανε δεν χαλανε
παραδειγματα αυτοκινητων που ειναι αξιοπιστα
-
clio 1.9 diesel με πειραγμενη εισαγωγη χωρις δεικτη θερμοκρασιας ή/και πιεσης για οτιδηποτε (μονο λαμπακια) που μετα απο 140.000 βαρβαρα χιλιομετρα με το γκαζι χαλκομανια στο πατωμα, θερμοκρασιες περιβαλλοντος μεχρι και πανω απο 45 βαθμους μετα απο ωρες λειτουργιας επιμενει να αναβει περιστασιακα το βεντιλατερ (για το λαμπακι ουτε λογος)
-
seat ibiza 10ετιας με 150.000 χιλ (στο κοντερ 73.000) που θα αγοραζε γνωστος
μετα απο αρκετο σκισιμο (ο ιδιοκτητης μου το εδωσε να το δοκιμασω μονος και εκατσε μαζι του ο αγοραστης) δεν ειπε κιχ
γυριζοντας πισω λεω 'καλο ειναι '
και μου λεει και ο τυπος
'ακριβως, δεν ειναι τελειο, αλλα ειναι καλο'
εκει υποψιαστηκα οτι ειχε πειραγμενο κοντερ
τηλεφωνο στο μαγαζι που αγοραστηκε
το αμαξι δεν ειχε χασει ουτε ενα σερβις και ουτε ειχε φαει στουκα ποτε αλλα ειχε 150.000
πηγαινε ομως πραγματικα σαν να ειχε 73.000 -
BMW 525 μεταχειρισμενο με ~115.000 το οδηγουσε περιστασιακα μια γυναικα κυριως σε ανοικτους δρομους
ακουγες το μοτερ και ελεγες 'μαλλον εχει τελιωσει το στρωσιμο'
μετα το NITRO που εφαγε περασε στην κατηγορια απο πανω
και κατι για τον λ
μαλλον εχουμε μπλεξει την θεωρια με την ...θεωρια
με βαση λοιπον την θεωρια το 14,7 ειναι ο λογος αερα καυσεως για την βενζινη οπου αν καταφερουμε να εχουμε τελεια καυση θα καουν και τα δυο συστατικα 100 %
ο λογος ομως για τον οποιο περνουμε την βελτιστη αποδοτικοτητα αρα και τα ελαχιστα καυσαερια (υπολοιπα) ειναι γυρω στο 17 διοτι πολυ απλα δεν υπαρχει τελεια καυση
επισης παρολο που δεν εχω δοκιμασει ποτε μου φαινεται αδυνατο να καταφερει καποιος να παρει 14,7 με το αυτοκινητο σε σταση και χωρις φορτιο ανεξαρτητως στροφωνεπισης αν εχουμε σωστες μετρησεις καυσαεριων στο ρελαντι και στις 2500-3000 δεν σημαινει οτι το μοτερ δεν στεγνωνει για καποιο λογο εκει που οι αναγκες σε καυσιμο ειναι 4 και 5 φορες μεγαλυτερες
-
-
Ο χρήστης TheoRallye έγραψε:
Ρε παιδιά, μην τρελαθούμε κιόλας. Ποιό είναι αυτό το όργανο το οποίο θα δώσει ΜΙΑ τιμή για το λ; Το λ δεν είναι ποτέ σταθερό, αλλά βρίσκεται σε μια κατάσταση 'δυναμικής ισορροπίας' με μεταβαλλόμενες τιμές και μάλιστα με αρκετά μεγάλη συχνότητα. Στο ρελαντί, το λ θα παίζει μεταξύ τιμών κάτω από το 1 και τιμών πάνω από το 1. Με ποιό όργανο θα δεις ότι το λ είναι 1;Το όργανο αυτό είναι αναλυτής καυσαερίου. Μετράει συγκεντρώσεις CO, HC, O2, CO2 και με βάση αυτές υπολογίζει το λ. Οι διακυμάνσεις που λες είναι πιο γρήγορες από την απόκριση του αναλυτή (οι διακυμάνσεις είναι της τάξης των 2-10 Hz), οπότε αυτό που δίνει ο αναλυτής είναι μια 'κυλιόμενη μέση τιμή' του λ. Γιαυτό δίνει μία τιμή και όχι μια γρήγορη ταλάντωση γύρω από τη μονάδα.
και κατι για τον λ
μαλλον εχουμε μπλεξει την θεωρια με την ...θεωρια
με βαση λοιπον την θεωρια το 14,7 ειναι ο λογος αερα καυσεως για την βενζινη οπου αν καταφερουμε να εχουμε τελεια καυση θα καουν και τα δυο συστατικα 100 %Δεν είναι ζήτημα θεωρίας. Τα συστήματα ψεκασμού προδιαγράφονται να δουλεύουν με λ=1 (εκτός των γνωστών εξαιρέσεων), οπότε ο έλεγχος γίνεται για να διαπιστωθεί κατά πόσο ο κινητήρας δουλεύει σύμφωνα με την προδιαγραφή του.
ο λογος ομως για τον οποιο περνουμε την βελτιστη αποδοτικοτητα αρα και τα ελαχιστα καυσαερια (υπολοιπα) ειναι γυρω στο 17 διοτι πολυ απλα δεν υπαρχει τελεια καυση
Δεν είναι ακριβώς έτσι, γιατί τα καυσαέρια δεν είναι μόνο 'υπόλοιπα'. Σε ό,τι αφορά CO και HC είναι ακριβώς έτσι. Ωστόσω με λ=17 τα NOx θα αυξάνονταν υπερβολικά. Το λ=1 είναι η 'χρυσή τομή' για τη μείωση και των 3 ρύπων (CO, HC, NOx).
επισης παρολο που δεν εχω δοκιμασει ποτε μου φαινεται αδυνατο να καταφερει καποιος να παρει 14,7 με το αυτοκινητο σε σταση και χωρις φορτιο ανεξαρτητως στροφων
γιατί αδύνατο; (αν σε κόψουν στο ΚΤΕΟ πάντως μην τους το πεις )
επισης αν εχουμε σωστες μετρησεις καυσαεριων στο ρελαντι και στις 2500-3000 δεν σημαινει οτι το μοτερ δεν στεγνωνει για καποιο λογο εκει που οι αναγκες σε καυσιμο ειναι 4 και 5 φορες μεγαλυτερες
αυτό σωστό. το '4 και 5' κάντο '15 και 20'.
Organakia.