Jan 26, 2007, 8:08 AM

Οταν διαβασα το αρθρο του ΝΤ, ποσταρα το παρακατω κειμενο σε αλλο forum. Το κανω copy εδω και περιμενω τα σχολια σας ....

http://www.rally.gr/default.asp?menu_code=bucket-article

Στο παραπανω link, ο συγγραφεας εκφραζει καποιες αποψεις για τις πιστες γενικοτερα και τις πιστες F1 ειδικοτερα, αλλα και γραφει καποια πραγματα για την βιωσιμοτητα μιας πιστας στην Ελλαδα ή αλλου, βασιζομενος στην εμπειρια της διαχειρησης της πιστας των Μεγαρων. Καπου εδω αρχιζω να σκεφτομαι λιγο το θεμα. Εχω μπολικες αποριες λοιπον.
Εχω μια εμπειρια απο πιστες υπο κλιμακα. Πιστες στις οποιες διοργανωνεται το Πανελληνιο Πρωταθλημα αυτοκινητων υπο κλιμακα (R/C 1/10 και 1/8). Οι πιστες αυτες, οταν διαχειριζονται σωστα, αποτελουν ιδαιτερως κερδοφορες επιχειρησεις, εστω και στην κλιμακα που τους αναλογει. Παρεχουν σκεπαστα πιτ, καντινα, συντηρημενη ασφαλτο, και οτι χρειαζεται για να κανει καποιος το χομπυ του ευχαριστα. Συνηθως απασχολουν, εκτος απο τον πισταρχη, αλλα 2-3 ατομα. Το κοστος μιας προπονησης ανερχεται στα 12 ευρω ημερησιως, ενω αναλογο ειναι και το ποσοστο της συμμετοχης που παιρνει ο πισταρχης απο τους επισημους αγωνες. Φυσικα εχει την δυνατοτητα να διοργανωνει και δικους του αγωνες (κατι που μια full scale πιστα θα μπορουσε να κανει με τη μορφη time trial).
Απο υπολογισμους που εχουμε κανει, το κερδος μιας τετοιας επιχειρησης, ανερχεται στα 2000-3000ευρω την βδομαδα. Το μεγαλυτερο μερος απο αυτα τα εσοδα προερχεται απο την καντινα, η οποια ειναι πληρως εξοπλισμενη και προσφερει απο καφε και αναψυκτικα, μεχρι χαμπουργκερ, σουβλακια, κλαμπ σαντουιτς κλπ. Χωρις ομως να παραβλεπουμε το κερδος απο τις προπονησεις, το οποιο ειναι υπολογισιμο, μια και φιλοξενει τουλαχιστον 30-40 ατομα καθε Σαββατο και αλλα τοσα την Κυριακη.
Ερχομαι λοιπον εγω τωρα και αναρωτιεμαι:

  1. Στα Μεγαρα δεν γινονται εργασιες συντηρησης της ασφαλτου (παρα μονο μια φορα στα τοσα χρονια και μαλιστα αυτο που εγινε το θεωρω αστειο).
  2. Στα Μεγαρα υπαρχει μονο ενας υπαλληλος
  3. Στα Μεγαρα υπαρχει μια υποτυποδεις καντινα που ανοιγει μια στο τοσο (και αν...)
  4. Στα Μεγαρα δεν υπαρχει ρευμα στα πιτ (τουλαχιστον εγω δεν εχω δει), ουτε φωτα στην πιστα, ουτε γκαζον να ποτιστει.
  5. Στα Μεγαρα τις ελευθερες μερες υπαρχουν πανω απο 50 αυτοκινητα (εχω δει και πανω απο 100) και με κοστος 40-50 ευρω το καθενα.
  6. Στα Μεγαρα οι εκδηλωσεις των εταιρειων αποφερουν πολυ περισσοτερα διοτι το κοστος αποκλειστικης χρησης της πιστας ειναι τεραστιο.

Με βαση ολα τα παραπανω, γιατι μια πιστα να μην ειναι βιωσιμη στην Ελλαδα ? Επειδη ο ιδιοκτητης των Μεγαρων την νοικιαζε/νοικιαζει ενα τερατωδες ποσο, αυτο σημαινει οτι μια αλλη αντιστοιχη πιστα (κι οχι επιπεδου F1), δεν θα μπορουσε να επιβιωσει και να κερδοφορησει ?
Πραγματικα απορω με την περιπτωση....
Για σχολιαστε.....

Απο το http://www.trackday-special.gr/