-
Έχω ρωτήσει άτομα που δουλεύουν στη βιομηχανία (σε κάποιο θέμα νομίζω το είχα γράψει) και τα πράγματα έχουν ως εξής:
ΟΛΟΙ οι κινητήρες δουλεύουν στο εργοστάσιο που τους κατασκευάζει. Δεν μου είπαν πόση ώρα δουλεύουν αλλά μόνο ότι στοιχίζει πάρα πολλά λεφτά να στείλουν ένα κινητήρα που δεν δουλεύει ή έχει κάποιο πρόβλημα. Άρα οι κινητήρες δουλεύουν μόνο για να βεβαιωθούν ότι δεν έχουν πρόβλημα, άγνωστο αν στρώνονται (ίσως μερικές τέρμα γκαζιές για να 'καθήσουν' τα ελατήρια). Τεράστιοι χώροι με δυναμόμετρα δεν υπάρχουν και δε νομίζω να δουλεύουν πολύ ώρα. Βίτο γνωστού μου που χρειάστηκε να κατεβεί ο κινητήρας 4-5 μέρες και 300 χλμ μετά που το πήρε λόγω διαρροής λαδιών, μάλλον δεν δούλεψε πολύ ώρα ο κινητήρας στο εργοστάσιο - αυτό σε αμάξι που έχει επάνω το άστρο, στα άλλα τα πράγματα θα είναι χειρότερα.
Σε εργοστάσιο που συναρμολογούνται αυτοκίνητα (τους κινητήρες τους παίρνουν από άλλο εργοστάσιο), οι κινητήρες δουλεύουν μόλις τοποθετηθούν στο αμάξι για μερικά δευτερόλεπτα (χωρίς βενζίνη με παροχή αερίου στην εισαγωγή) για να βεβαιωθούν ότι δουλεύει η μίζα και ο κινητήρας έχει μπει σωστά. Την επόμενη φορά που δουλεύει ο κινητήρας είναι όταν 'μετακινεί σπινιάροντας άγρια το αμάξι ο υπάλληλος της αντιπροσωπείας στο πάρκινγκ'.
Άλλοι κατασκευαστές μπορεί να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά αλλά αν τα αμάξια τους πωλούνται σε παρόμοιες τιμές με των άλλων, μάλλον ακολουθούν το ίδιο 'στρώσιμο'.
-
Ο χρήστης RedLine έγραψε:
Δεν υποτιθεται οτι πλεον ολοι οι εργοστασιακοι κινητηρες ειναι στρωμενοι?Άλλο είναι το δεν χρειάζονται στρώσιμο (με τη παλιά έννοια) και άλλο ότι είναι στρωμένοι. Όλοι οι κατασκευαστές έχουν πολύ προσεγμένες ανοχές στους κινητήρες και δεν υπάρχει περίπτωση κάποιο κουζινέτο να είναι σφιχτό και να χρειάζεται να δουλέψει πολλά χιλιόμετρα να 'ανοίξει'.
Αν δεν ξέρεις κάποια συγκεκριμένη τεχνική για να στρώσεις ένα κινητήρα, το ασφαλέστερο είναι να οδηγείς κανονικά, χωρίς σκίσιμο για 500-1000 χλμ και να αποφεύγεις να δουλεύεις το κινητήρα σε πολύ χαμηλές στροφές. Πάντως το να οδηγείς το αμάξι πολύ σιγά δεν είναι καλό.
-
Redline oil and others are suggesting a 3,000-mile break-in for new engines! Proper seating of rings with today’s lubricants is taking that long to properly seal. Shifting to synthetics before that time will just burn a lot of oil and not run as well as hoped.
Απο εδω: http://www.minimania.com/ArticleV.cfm?DisplayID=1922 -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Oι κινητηρες σχεδον ολων των εταιρειων μαζικης παραγωγης,ερχονται στρωμενοι ήδη απο το εργοστασιο,αυτο μου εχουν πει αξιοπιστες πηγεςLoipon file tiger akou na deis ti kanane prin apo 2 xronia sto ellesmere port V6 house of GM, xereis ekei pou parhgane ta v6 ths opel. Vazeis mpros kateutheian 2000rpm gia 6 lepta meta 6200 gia 8 lepta me stadiakh fortish apo 0-100% frenarisma tou kinhthra sths 3400 kai paramonh ekei me megisto fortio gia 10 lepta meta xana plakwma mexri 6200 gia metrhsh isxyws 1 lepto relanti kai svhsimo. Allagh ladia forema pollaples exagwghs kai paketarisma. Auta apo synadelfo mou pou htane test cell upervisor gia 2 xronia ekei.
Tou kwlou strwsimo dhladh, apla kai mono test gia quality control. -
Καθόλου του κώλου δεν μου φαίνεται αυτό το στρώσιμο. Πιστεύω ότι καταλαβαίνεις τι σημαίνει 8 λεπτά στον κόφτη με μεταβλητό φορτίο. Σίγουρα με αυτόν τον τρόπο πατάνε σωστά τα ελατήρια στους κυλίνδρους και στρώνονται κάπως και τα άλλα εξαρτήματα, όπως κουζινέτα κτλ. Προφανώς και δεν πιστεύει κανείς ότι οι κινητήρες είναι εντελώς στρωμένοι όταν βγαίνουν από το εργοστάσιο, αυτό θα έπαιρνε δεκάδες ώρες για κάθε κινητήρα! Αλλά υπάρχουν πολλές διαβαθμίσεις ανάμεσα στο 'δεν είναι στρωμένος' και στο 'τέλειωσε όλο το στρώσιμο'. Σκέψου τα εξής σενάρια:
- Μιζάρισμα, ρελαντί 2000 στροφές για 30sec, δυό τρεις γκαζιές μέχρι τον κόφτη και τέλος
- Το στρώσιμο που έγραψες παραπάνω
- Μια-δυό ώρες στον πάγκο να κάνει ανοίγματα, full-throttle κοντά στον κόφτη με ψηλό φορτίο, κτλ
- Πλήρες στρώσιμο στον πάγκο, διάρκειας δεκάδων ωρών, σαν να έχει >5000km δρόμου
Εγώ όταν λέω ότι το εργοστάσιο στρώνει τα αυτοκίνητα, εννοώ το 2ο ή το 3ο. Το 1ο δεν νομίζω ότι ισχύει πουθενά, όπως και το 4ο. Το υπόλοιπο στρώσιμο μετά το εργοστάσιο το αναλαμβάνουμε εμείς, αλλά όπως και να το κάνεις ο κινητήρας δεν βγαίνει 'άστρωτος'!
-
στρωμενο μοτερ ειναι το μοτερ που εχει κανει πανω απο 5000km και εχουμε κανει την πρωτη αλλαγη λαδιων...απο εκει και περα τα οφελη του καλου στρωσιματος θα τα δεις μετα τα 20000km οπου θα δεις μερικα αλογακια παραπανω και λιγη ροπη....
to quality test και τεστ διαροων δεν σημαινει και στρωσιμο...δηλ ποσα χιλιομετρα εκανε το αμαξι στην διαρκεια της δοκιμης 5-10....
τοτε οι μοτοσυκλετες επρεπε με κοφτη στις 12000+ να δοκομαζονται για 5 ωρες αφου οι διαδρομες των κινουμενων μερων ειναι μεγαλυτερες και οι σχεσεις περισσοτερες...αρα περισσοτερος χρονος παραμονης στο εργοστασιο....
-
Όλοι οι ειδικοί σε ένα τόπικ
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Όλοι οι ειδικοί σε ένα τόπικForum είναι, ο καθένας λέει τη γνώμη του. Τόσο ξέρουμε τόσο λέμε (βάζω και τον εαυτό μου μέσα), αλλά όποιος ξέρει παραπάνω, είναι ελεύθερος να μιλήσει, και να παραθέσει φυσικά τις πηγές του.
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Όλοι οι ειδικοί σε ένα τόπικκαλως τον επιστημονα....
ελα και εδω να κανεις το topic Π.....α
αφου δεν εχεις γνωσεις ουτε βασικες ρε μεγαλε τι πεταγεσαι καθε φορα και χαλας την κουβεντα.μαθε να βαζεις αερα στα λαστιχα και μετα πες εμας αν ειμαστε ειδικοι...
α μην ξεχασεις την ταπα στο βενζιναδικο,αλλιως ελα να σου βαλω εγω την ΤΑΠΑ. -
Έχουν γραφτεί τόσες φορές κι ορισμένοι εξακολουθούν να προτείνουν λύσεις... 20ετίας στα σύγχρονα αυτοκίνητα και κινητήρες. Αυτοί πάντα ξέρουν καλύτερα.
Το 'άστρωτο' δικό μου δεν πάει καθόλου θα περιμένω μέχρι τα 50 μήπως και ανοίξει
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
καλως τον επιστημονα....
ελα και εδω να κανεις το topic Π.....α
αφου δεν εχεις γνωσεις ουτε βασικες ρε μεγαλε τι πεταγεσαι καθε φορα και χαλας την κουβεντα.μαθε να βαζεις αερα στα λαστιχα και μετα πες εμας αν ειμαστε ειδικοι...
α μην ξεχασεις την ταπα στο βενζιναδικο,αλλιως ελα να σου βαλω εγω την ΤΑΠΑ.καλώς τον κι ας άργησε
Ειδικός είσαι; αναφέρθηκα σε σένα;
τι ακριβώς θα μου βάλεις;;
Keep walking
-
τοτε ονομασε σε ποιον ειδικο αναφερεσε.
την ΤΑΠΑ θα σου βαλω...
Δεν αφήνεις τις φοβέρες και να μείνεις στα επιχειρήματα? [kouk]
-
εγώ δηλαδή που ως καλό στρώσιμο θεωρώ το 'με ρέγουλα τα πρώτα μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα' ... δεεεεν...;
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
τοτε ονομασε σε ποιον ειδικο αναφερεσε.την ΤΑΠΑ θα σου βαλω...
Δεν αφήνεις τις φοβέρες και να μείνεις στα επιχειρήματα? [kouk]
Πες του να κοψει την ειρωνεια.
γιατι και εγω ειρωνικα απαντησα
διαβασε που μπαινω και τι γραφω τι επιχειρηματα λεω(γραφω μονο για βελτιωσεις-λαδια-μηχανολογια-αγωνες)και δεν περιφερομαι ασκοπα στο forum.
δηλ αν βγω και πω ειστε ασχετοι δεν προσβαλω κοσμο???
οταν του ειπα να ονοματισει καποιον γιατι δεν το εκανε? -
Υπάρχουν τρείς Σχολές στρωσίματος!
-
Αντιπροσωπείας. Ότι λέει στο εγχειρίδιο!
-
Παραδοσιακός. Ομαλά ανοίγματα μέχρι τα 5000 χλμ.
-
Italian. Σκίσιμο, με διαδικασία, άμεσα.
Διαλέγετε και παίρνετε!
Λάθος ή σωστό, δεν θα τολμούσα να διακρίνω!
-
-
καμμια φατσουλα για βηχα εχει?
πως τα πετας ετσι ρε νικο!
μπα σε καλο μας!παντως το κατα premium ευαγγελιο (μανουαλ του γκολφ ) αναφερει οτι ο πωλητης σας ενημερωσε για τη διαδικασια μπλα μπλα..
ο πωλητης οντως με ενημερωσε και κατι ελεγε για σταδιακο ανοιγμα καθε 1000 χλμ 1000 στροφες αν θυμαμαι καλα...
δεν προσεχα ιδιαιτερα γιατι στο μεταξυ περπατουσαμε!
εκτος αυτου ειχα ηδη οδηγιες -
500-600χλμ να 'στρωθούν' τα υπόλοιπα πλην κινητήρα μέρη και μετά...
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
500-600χλμ να 'στρωθούν' τα υπόλοιπα πλην κινητήρα μέρη και μετά...μετα μαυριζουν οι εξατμισεις!
το στρωσιμο εχει τελειωσει για μενα, αλλα... δεν αισθανομαι τοσο ζωντανη την 5η μου ρε γαμωτο... θα ξανακανω κανενα ανοιγματακι να δω τι γινεται...
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
500-600χλμ να 'στρωθούν' τα υπόλοιπα πλην κινητήρα μέρη και μετά...τι λες ρε?
να περιμενεις να φτασεις τα 30000χλμ και μετα να ξεπερασεις τις 2500στροφες!
-
Ο χρήστης tm έγραψε:
500-600χλμ να 'στρωθούν' τα υπόλοιπα πλην κινητήρα μέρη και μετά...
μετα μαυριζουν οι εξατμισεις!
το στρωσιμο εχει τελειωσει για μενα, αλλα... δεν αισθανομαι τοσο ζωντανη την 5η μου ρε γαμωτο... θα ξανακανω κανενα ανοιγματακι να δω τι γινεται...
ευτυχως που υπαρχουν και καποιοι ABT, REVO, MTM, κτλ κτλ κτλ...
Στρώσιμο Νέου Αυτοκινήτου.....